Een toegankelijker en vriendelijker GoT, hoe gaat het?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:25:
SDD heeft het hierboven al mooi gezegd, maar ik wil daar graag nog aan toevoegen dat dit nou juist een van de dingen is die we met een vriendelijker GoT wilden tegengaan: users die elkaar de les gaan lezen of terecht gaan wijzen. Dit soort dingen worden afgehandeld door moderators. Niet omdat ze een kleurtje hebben, en niet omdat dat nu per se mensen met betere communicatieskills zijn, maar voornamelijk omdat ze de rechten hebben om hun adviezen ook kracht bij te zetten. Jij hebt die rechten niet en haalt daar je potentieel alleen maar meer problemen mee op de hals. :)
Even een kanttekening: het hangt er wel vanaf of het als terechtwijzing is gedaan. Als je een bepaalde user "kent" (bijvoorbeeld na DM contact etc), kan het natuurlijk ook zijn dat de DM iets was als "joh, ik begrijp dat je boos bent, maar misschien is het beter om dat weg te halen, je krijgt er alleen maar problemen mee". Dat lijkt me geen wannabe mod gedrag :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal is iemand boos en een DM kan dan intimiderent overkomen.
Het is een nobel idee, maar of het in de praktijk werkt vraag ik me af.
Als iemand heel boos op je reageert maak je dar een melding van en een forum is ook een deel vrijetijdsbesteding en geen strijdveld. Er is geen vorm van concurrentie en dat snappen veel mensen niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:30:
[...]

Even een kanttekening: het hangt er wel vanaf of het als terechtwijzing is gedaan. Als je een bepaalde user "kent" (bijvoorbeeld na DM contact etc), kan het natuurlijk ook zijn dat de DM iets was als "joh, ik begrijp dat je boos bent, maar misschien is het beter om dat weg te halen, je krijgt er alleen maar problemen mee". Dat lijkt me geen wannabe mod gedrag :) .
Klopt ook wel, maar die indruk had ik in elk geval niet van O.H's post. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:08:
[...]

Klopt ook wel, maar die indruk had ik in elk geval niet van O.H's post. :)
Beste K

Om niet "achterbaks" te doen laat ik je weten dat ik deze post bij een modje heb gemeldt:

KneoK in "[up tot date] ps3(slim) of x360(elite)"

Als je hem na leest ga je daarin toch echt iets ver in het toespreken van de persoon. Dit is niet alleen niet prettig om te lezen op een openforum als got maar ook strijdig met het "naar een vriendelijker got" beleid. Ik raad je aan de post te editten en dat deel evt als DM naar hem te sturen. Want aanvallen op de man zelf heeft de rest niets mee te maken wat jij over hem vindt en dat dan zo publiekelijk te posten.
Maar goed, dit is de eerste keer dat ik zoiets stuur. Zal in principe altijd gewoon melden bij een modje ipv DM voortaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat berichtje is wel netjes, maar dat heb ik ook nooit in twijfel getrokken. ;) Het probleem is vooral dat áls je gesprekspartner daar fel op reageert, de situatie eerder slechter wordt dan beter. Terwijl wij de knopjes hebben om dáár juist weer een eind aan te kunnen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriendelijker tweakers.net :N

Zanthr in 'reviews: GTA IV: The Ballad of Gay Tony'

Mocht meneer nog zijn post aanpassen er stond dus dit:

code:
1
2
3
Door Zanthr, donderdag 29 oktober 2009 17:15
Score: 0
Jij bent een schijtlul, wist je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoah, zijn reactie hoort niet, maar de reactie waar hij op reageert ook niet.

Allebei opruimen, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:38:
Een vriendelijker tweakers.net :N

Zanthr in 'reviews: GTA IV: The Ballad of Gay Tony'

Mocht meneer nog zijn post aanpassen er stond dus dit:

code:
1
2
3
Door Zanthr, donderdag 29 oktober 2009 17:15
Score: 0
Jij bent een schijtlul, wist je dat?
Hier is al actie op ondernomen inmiddels :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Deze Thread gaat over het forum en niet de frontpage.

De reactie is al weg trouwens ;)

BorDeWollef is me al voor de 2e keer te snel vandaag :/

[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 29-10-2009 18:43 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie niet in wat dat met dit topic te maken heeft. Zo af en toe zit er een waardeloze reactie bij, en daar wordt ook op ingegrepen. Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1: ik weet dat dit een forse schop is.
2: ik wil dit absoluut niet op de man spelen oid, maar het valt me gewoon op. Het betreft hier niet alleen het aangedragen voorbeeld.

Ik merk dat sommige modjes een keurig nette "hoi je bent welkom op t.net en dit zijn de mores" post maken bij een slotje. Met name de PMG crew valt me hier op.

Echter zie ik hier soms ook dit soort slotjes voorbij komen, zoals:

teacher in "PC speaker set"
Idem voor:
Nieuwe Boxen
of
Gaming headset, €135.00
Nou ja , die zijn wat minder bot maar het is ook niet heel opvoedend.

Is dit nou opvoedend ofzo? Alleen "klik" lijkt me ook niet echt helpend voor de TS om zich te verbeteren.

offtopic:
Teacher, voel je aub niet persoonlijk aangesproken. Het gebeurt vaker, dit was de eerste de beste die ik zag.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 11-07-2010 23:16 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat slotje verdient inderdaad niet bepaald een schoonheidsprijs. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Het verneukeratieve van dit soort slotjes is dat een user zo weer de fout in gaat en daar dan ook nog eens dubbelhard voor gestraft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NMe schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:12:
Dat slotje verdient inderdaad niet bepaald een schoonheidsprijs. :o
Deze ook niet. Dat had iets volwassener gekund.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 11-07-2010 23:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:32:
Eh, HK. Slotjes passen zich daar aan het niveau aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RedHat schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:32:
Het verneukeratieve van dit soort slotjes is dat een user zo weer de fout in gaat en daar dan ook nog eens dubbelhard voor gestraft wordt.
For what it's worth, die user was een clone. Maar dat maakt het slotje er nog niet mooier op nee. :)
[...]

[...]
Mwah, die vind ik meevallen. Dat topic was gewoon één en al gekloot en dat dat hier niet past weet iedereen wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:12
Laat dit topic vooral geen modjes tribunaal worden, een mod is ook een mens met emoties. Structureel beleid maak je niet op incidenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RedHat schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:32:
Ja en het idee achter een vriendelijker t.net is vooral corrigeren ipv straffen. User ziet niet wat er fout gaat en doet het nog eens.
Als ik het gemiddelde standaard (ja dat is het) slotje uit PMG of CSL zie denk ik: wow, dat is gewoon duidelijk. Ze hebben daar een standaard post, zoals:

Edmin in "Intel Core i7 920 of andere?"

Itt bijvoorbeeld:
[HTPC] Minimale eisen voor Full HD (1920x1080) processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zeef schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:38:
[...]

Laat dit topic vooral geen modjes tribunaal worden, een mod is ook een mens met emoties. Structureel beleid maak je niet op incidenten!
Dat was ook absolutement niet mijn doel. Ik heb er zelfs een disclaimertje bij gezet. Punt is wel dat het in een aantal gevallen heel goed gaat (ik vind met name dion_b's slotjes erg constructief) maar er wel nog een aantal fors de fout in gaan. Het luna-slotje van daarnet is volgens mij haastwerk en laat ik daarom ook buiten beschouwing.
Ik noem ook 2 modjes die ik toevallig zie posten. Andere subfora lees ik minder en zie ik dus ook minder slotjes voorbij komen.

offtopic:
Excuses voor de dubbelpost trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 11-07-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NMe schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:37:
[...]

For what it's worth, die user was een clone. Maar dat maakt het slotje er nog niet mooier op nee. :)

[...]

Mwah, die vind ik meevallen. Dat topic was gewoon één en al gekloot en dat dat hier niet past weet iedereen wel. ;)
Two wrongs don't make a right.
zeef schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:38:
[...]

Nee, maar je hoeft ook de frustratie te botvieren in een slotje. Het gaat immers om een vriendelijker GoT.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 11-07-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Boudewijn schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Dat was ook absolutement niet mijn doel. Ik heb er zelfs een disclaimertje bij gezet. Punt is wel dat het in een aantal gevallen heel goed gaat (ik vind met name dion_b's slotjes erg constructief) maar er wel nog een aantal fors de fout in gaan. Het luna-slotje van daarnet is volgens mij haastwerk en laat ik daarom ook buiten beschouwing.
't was ook niet aan jou gericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dude, ff serieus... ik ben gewoon fucking zwaar teleurgesteld, maar ik reageer gewoon op een pure troll.

Prima als iemand om wat voor reden dan ook blij is dat we verloren hebben. Of je nu voor Spanje bent, of tegen Nederland. Je bent gewoon een troll als je op zo'n manier een topic aanmaakt. Je weet dat er zo'n 13 miljoen mensen hebben gekeken naar zo'n wedstrijd in de hoop dat we eindelijk een wereldkampioen worden. Dan krijg je zo'n pipo die waarschijnlijk geen wedstrijd gevolgd heeft en niet eens van voetbal houdt en het dan grappig vindt om die 13 miljoen man (en dan even converteren naar GoT users) te provoceren.

Daar heb ik dan op zo'n moment even een broertje dood aan en heb ik ook weinig behoefte aan om super'volwassen' te reageren. En ja, daar is de teleurstelling en wat biertjes ook debet aan.

Ik ben ook maar een mens. En voetballiefhebber. Juist van jou had ik iets meer begrip verwacht Gunner.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gunner schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:40:
[...]

Two wrongs don't make a right.
LuNaTiC's post was geen wrong. Ik betwijfel ook dat de topicstarter dat slotje als lullig heeft opgevat. Je kan ook op alle slakken zout willen leggen. ;)
Boudewijn schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:38:
[...]

Ze hebben daar een standaard post, zoals:
Ik geloof zelf niet zo in standaardposts maar die zie ik inderdaad wel liever dan "klik". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zeef schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:40:
[...]

't was ook niet aan jou gericht. ;)
offtopic:
Ik ben in het verleden vaker verkeerd begrepen , of ik heb dingen verkeerd uitgedragen jegens de crew. Ik wil misverstanden graag voor zijn, dat zou veel gedonder gescheeld hebben.
NMe schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:42:
[...]

LuNaTiC's post was geen wrong. Ik betwijfel ook dat de topicstarter dat slotje als lullig heeft opgevat. Je kan ook op alle slakken zout willen leggen. ;)

[...]

Ik geloof zelf niet zo in standaardposts maar die zie ik inderdaad wel liever dan "klik". :P
Nou, met name in CSL en OH worden veel dezelfde slotjes ("wat moet ik kopen topics") gezet door de modjes (is mijn indruk, ik heb niet geturfd). Aangezien veel van die users niet de andere slotjes/policy lezen (Anders zouden ze zo'n topic niet maken) is het handig om ze een zet de goede richting in te geven, richting bijvoorbeeld de FAQ of de BBG. ik kan me voorstellen dat het voor de crew niet handig is om elke dag 10x het "welkom op got en dit zijn de mores. beter kun je zelf zoeken of in <dit topic> posten>" te typen.

Het voordeel is dat je die user meteen corrigeert en een duw de juiste kant in geeft. Hiermee voorkom je ook meteen dat hij 10 mins later hetzelfde topic weer opent,hij heeft nu immers een geschikte plek voor zijn vraag op een presenteerblaadje aangeleverd gekregen.

[ Voor 63% gewijzigd door Boudewijn op 11-07-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LuNaTiC schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:40:
Ik ben ook maar een mens. En voetballiefhebber. Juist van jou had ik iets meer begrip verwacht Gunner.
Ik had zoiets ook niet van jou verwacht hoor, want zo ken ik je moderatie helemaal niet. Ik vind dat je alles altijd erg goed doet. No hard feelings hoor :>

Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 11-07-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boudewijn schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:44:
[...]

Nou, met name in CSL en OH worden veel dezelfde slotjes ("wat moet ik kopen topics") gezet door de modjes (is mijn indruk, ik heb niet geturfd). Aangezien veel van die users niet de andere slotjes/policy lezen (Anders zouden ze zo'n topic niet maken) is het handig om ze een zet de goede richting in te geven, richting bijvoorbeeld de FAQ of de BBG. ik kan me voorstellen dat het voor de crew niet handig is om elke dag 10x het "welkom op got en dit zijn de mores. beter kun je zelf zoeken of in <dit topic> posten>" te typen.

Het voordeel is dat je die user meteen corrigeert en een duw de juiste kant in geeft. Hiermee voorkom je ook meteen dat hij 10 mins later hetzelfde topic weer opent,hij heeft nu immers een geschikte plek voor zijn vraag op een presenteerblaadje aangeleverd gekregen.
Dat snap ik wel, maar ik doe dat persoonlijk liever met een handgetikte/persoonlijke post dan met een standaardberichtje. ;) Maar da's 1) mijn persoonlijke voorkeur en 2) offtopic hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NMe schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:48:
[...]

Dat snap ik wel, maar ik doe dat persoonlijk liever met een handgetikte/persoonlijke post dan met een standaardberichtje. ;) Maar da's 1) mijn persoonlijke voorkeur en 2) offtopic hier. :P
Uiteraard, ik snap het. Aan de andere kant, mensen lezen alleen hun eigen slotje en niet de andere posts (veel eendagsvliegen) en het zijn er best nog wel wel veel op een dag. Tevens is het een best stevige lap tekst :).

Iig was dat ook niet de discussie, ik noemde het alleen als voorbeeld van wat ik als constructief-sluiten zie.
Welwillende (!) users hebben dan wel een goed punt om hun zoektocht te vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een net slotje is over het algemeen wel aan te raden, daar zal niemand binnen de crew iets anders op zeggen. We zijn echter allemaal mensen. Zeker op overduidelijke trolls danwel spammers heb ik geen zin om een uitgebreid slotje te gaan schrijven met relevante policy links. Die zakken er maar in. Maargoed, dat ben ik, ik ben gewoon een eikel :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sig-waardig. :P

Overigens gaat je bericht naar ik aanneem over 't slotje van LuNa, en niet over dat van teacher? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

:Y

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boudewijn schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:38:
[...]

Ze hebben daar een standaard post, zoals:
Nope. Ik kan niet voor Ed_L spreken, maar dit lijkt net zo'n handwerk als ik er zelf van maak. Zeker bij iemand die het echt niet snapt (itt iemand die er bewust een bende van maakt) is de tijd die je in een duidelijk slotje steekt een stuk minder dan de tijd die je anders achteraf kwijt bent aan mails met verzoeken ter verduidelijking of escalerende zaken op het forum ("vorige topic is op slot ik probeer het nog eens plz niet sluiten adminz").

Het valt me echt op dat ik als mod veel minder "fanmail" krijg dan voorheen :)

Dat het soms lijkt op standaardposts, komt nu eenmaal doordat je 9 van de 10 keer vrijwel hetzelfde moet zeggen :z

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 20-07-2010 17:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb het idee dat er vrij veel topicsluitingen zijn met een vorm die op deze lijkt bij jullie in PMG:
Hallo wiltil, welkom op GoT :W

Helaas is je eerst eTopic Start op ons forum direct al in strijd met de policy. Het belangrijkste bij het opstellen van een dergelijk topic is dat je vrij exact aan kunt geven wat je criteria zijn, wat je budgt is, welke mogelijkheden je hebt onderkend en op welke items je keuze nog afhangt. In het kort: toon eigen inzet. Daar ontbreekt het hier helaas aan.
Lees voor je verder gaat met posten eerst Het algemeen beleid en bezoek ook de beleidstopics van de subfora waar je in wil gaan posten, zoals PMG Beleid.

Veel plezier op het forum.

Dit topic gaat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik al aangaf, dat het allemaal wat op elkaar gaat lijken is onvermijdelijk gevolg van het feit dat je doorgaans vrijwel hetzelfde moet zeggen.

Daarbij neig ik ernaar steeds minder het beleid te benadrukken en steeds meer tips over waar iemand zelf verder kan zoeken. Werkt beter, en leidt niet eens tot meer recidivie (was ooit wel m'n zorg overigens, maar praktijk wijst anders uit ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Sorry maar wat een tenenkrommend topic wordt dit in de laatste paar posts.

Als ik terugkijk naar het oorspronkelijke topic dan was het doel om minder bot te reageren op vooral nieuwe users. Echter nu zie je dat we toch een beetje richting helpmij.nl gaan in de sluiting van topics.

Ik ben nog steeds van mening dat er een bepaalde inzet noodzakelijk is en zie nog te vaak dat mensen, veelal in de wat 'professionelere' fora (voorbeeld), gewoon maar een probleem dumpen in het kader van 'enterprisy genoeg zijn'.

Dit soort zaken kunnen makkelijk met een IT consultant worden opgelost, welke natuurlijk wel geld kost maar dat is gewoon inherent aan het bedrijfsleven. Persoonlijk vind ik dus eigenlijk als ondersteuningskwesties buiten de scope van de user dreigen te raken dat daar geen draagvlak op GoT voor zou moeten zijn.

Ook in WI willen mensen nog wel eens een bommetje over de schutting werpen waar imo veel te lichtzinnig mee om wordt gegaan.

Ik hoop dat mensen mij volgen hierin. Ik heb het dan uitdrukkelijk niet over de HK en/of algemene topics (SG/WL etc).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Boudewijn schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:17:
Ik heb het idee dat er vrij veel topicsluitingen zijn met een vorm die op deze lijkt bij jullie in PMG:

[...]
en ik heb het idee dat dit topic nu alleen gebruikt wordt om zou op slakken te leggen. Want een slotje quoten met 'ziejewel' daar schieten we ook niets mee op. Dat is alleen maar een selffullfilling prophecy 'modjes zijn bot' waarmaken en dat is nooit de bedoeling van dit topic geweest.

Daarom *voorlopig* op slot.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.