Een toegankelijker en vriendelijker GoT, hoe gaat het?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
N.a.v. Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! heb ik gemerkt dat topics van "nieuwe" gebruikers langer open blijven staan en dat mods meer geduld hebben. Ook als user over meerdere topicstarts gezien niet echt van de sluitmessage heeft geleerd.

Is dit een positieve of negatieve ontwikkeling? Ik ben zelf voor snel sluiten bij kansloos slechte ts-en. Maar ik heb er eigenlijk niets op tegen om ze open te laten. Zo hebben ik en TERW_DAN (gekke capslockert :+ ) onlangs een ts proberen te helpen met wat vragen om de troubleshooting. Helaas gaf dat na vele posts heen en weer niet het juiste resultaat en is de topic alsnog gesloten.

Mijn vraag: wat vinden users en crew van de ontwikkelingen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind het vanuit de crew kant al veel beter gaan, echter de vaste users kunnen soms nog wel wat opvoeding gebruiken.

Er mag van mij wel wat meer gestrooit worden met Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Ik irriteer me mateloos aan users die het zogenaamd beter weten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hooglander1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:21:
Ik irriteer me mateloos aan users die het zogenaamd beter weten.
Blijf daar TRs over aanmaken, zodat de crew die op kan pakken.
Ik zie al veel TRs, maar meer mag natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TERW_DAN schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:34:
[...]

Blijf daar TRs over aanmaken, zodat de crew die op kan pakken.
Ik zie al veel TRs, maar meer mag natuurlijk altijd :)
Ik doe het ook altijd, ik denk dat mijn TR count de laatste tijd bijna net zo hoog is als mijn post count :X

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 11-06-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Ik vind het aan de ene kant een goede ontwikkeling, je zie dat mensen blijven hangen die er anders niet waren gebleven. maar aan de andere kant, ik kijk nu echt amper meer in PMG omdat het grootste gedeelte wat daar staat alleen maar helpdesk topics zijn die of met google of met de TroubleshooterFAQ op te lossen is en dit lijkt me toch ook niet de bedoeling of wel?

Het minder streng modereren en pas ingrijpen als het echt nodig is werpt op andere terreinen wel zijn vruchten af!

[ Voor 13% gewijzigd door Slapstick op 11-06-2009 21:14 ]

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Ik heb ook het gevoel dat het goed gaat ja :)

Met name de speeltuin, de CSL die samen met een vriendelijker GoT op de schop is gegaan doet exact wat het moet doen. Samen met het minder snel sluiten, wat voor mij overigens vaak verplaatsen betekend, of op zijn minst goed sturen wordt het een stuk makkelijker in te stappen.

Samen met de frontpage integratie, met name met de BBG's, merk ik dat er ook minder boodschappenlijstjes komen de laatste paar weken, maar dat men ook daadwerkelijk naar de speciale topics gaat.

Soms wat felle, deels offtopic discussies, maar wel met veel waarde. Hier en daar ook een post die zo in de HK kan, met name in de BBG Aanschaf-topcs. Maar is dat erg? Nee! Ik heb juist het gevoel dat er leven in de brouwerij zit. Op wat slotjes en verplaatsingen na hoef ik amper in te grijpen en doe ik zelfs eerder mee met de rest. De community lijkt zichzelf gewoon te redden, exact hetgeen dat CSL 2.5 moest brengen :)

Ik ben tevreden iig :)

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 11-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Slapstick schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:08:
Ik vind het aan de ene kant een goede ontwikkeling, je zie dat mensen blijven hangen die er anders niet waren gebleven. maar aan de andere kant, ik kijk nu echt amper meer in PMG omdat het grootste gedeelte wat daar staat alleen maar helpdesk topics zijn die of met google of met de TroubleshooterFAQ op te lossen is en dit lijkt me toch ook niet de bedoeling of wel?
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit is al altijd zo geweest voor zover ik weet hoor in PMG. Alles is te vinden en wat niet te vinden is, is vaak dermate complex dat een nieuw moederbord kopen simpeler is.
GENETX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:09:

Soms wat felle, deels offtopic discussies, maar wel met veel waarde. Hier en daar ook een post die zo in de HK kan, met name in de BBG Aanschaf-topcs. Maar is dat erg? Nee! Ik heb juist het gevoel dat er leven in de brouwerij zit. Op wat slotjes en verplaatsingen na hoef ik amper in te grijpen en doe ik zelfs eerder mee met de rest. De community lijkt zichzelf gewoon te redden, exact hetgeen dat CSL 2.5 moest brengen :)

Ik ben tevreden iig :)
CSL is ook leuk geworden, er hangt daar iig een goed sfeertje (voor zover je daarover kan spreken dan)

En toch zit ik soms nog met sluitmessages waarvan ik denk, tjah, dat kan ook vriendelijker hoor.
PromoX in "Even lachen? Bekijk deze race game trailer!"

De TS had gewoon een goed doel in zijn hoofd en wordt echt afgeblaft imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 11-06-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Hooglander1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:14:
En toch zit ik soms nog met sluitmessages waarvan ik denk, tjah, dat kan ook vriendelijker hoor.
PromoX in "Even lachen? Bekijk deze race game trailer!"

De TS had gewoon een goed doel in zijn hoofd en wordt echt afgeblaft imo.
Dat had inderdaad vriendelijker gekund (is nu overigens lichtelijk aangepast).

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 11-06-2009 22:57 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn eerste reactie is dat ik meer topics zie die langer open blijven voor mijn gevoel. Jammer genoeg heeft bijsturing van deze topics vaak niet het gewenste resultaat waarna het topic dood bloed of als nog op slot gaat. Ik kan nog niet zeggen dat het "vriendelijker" GoT echt werkt in de zin van dat het meer goede users op levert of echt een betere sfeer. Sommige fora worden door helpdesk achtige topics minder interessant voor de meer technisch onderlegde GoTter (wat imho nog steeds de doelgroep moet zijn).

Ik vind het zelf ook een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:12
We doen ons best maar Rome werd niet op een dag gebouwd. Het kost gewoon tijd en inzet om een praktijk (en soms ook een mindset) van jaren te veranderen. We doen ons best en zullen daarbij ongetwijfeld nog wel eens een foutje maken. Met jullie steun gaat het in ieder geval steeds beter dus ga vooral door met het maken van TR's etc. etc. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 11-06-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PromoX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:25:
[...]

Dat had inderdaad vriendelijker gekund (is nu overigens lichtelijk aangepast).
Wat vind je er dan van als ik je daar op zou DM'en?

* Hooglander1 vind dat altijd zo lastig. Ik wil dan juist helpen en GoT een stukje vriendelijker maken, maar het is ook wel aardig none-of-my-business...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

zeef schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:01:
Met jullie steun gaat het in ieder geval steeds beter dus ga vooral door met het maken van TR's etc. etc. d:)b
Kun je wat meer vertellen over het aantal TR's? Zijn deze echt explosief toegenomen of veranderd wat betreft inhoud?

Zelf zou ik nog graag iets meer feedback op een ingediende TR zien, al was het maar een paar woordjes of een simpele "bedankt" zodat ik weet dat een TR is gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:07:
Zelf zou ik nog graag iets meer feedback op een ingediende TR zien, al was het maar een paar woordjes of een simpele "bedankt" zodat ik weet dat een TR is gelezen.
Ik krijg regelmatig feedback op TRs, wat prettig is :) . Is imo alleen nodig als het niet duidelijk is, want bij veel van de TRs kan er gewoon een slotje op en zie ik wel dat dat gebeurt is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
1. Nee, ik check niet alle TR's maar ga af op geluiden van de mods
2. Staat in de devtrack. It's done when it's done. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Hooglander1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:03:
[...]

Wat vind je er dan van als ik je daar op zou DM'en?
Als iemand kritiek heeft of graag toelichting wil op een modactie vind ik dat zelf geen probleem. Of het de betrokken user zelf is of iemand anders doet er voor mij dan ook niet echt toe. Openstaan voor kritiek lijkt me onderdeel van het werk als mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

gambieter schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Ik krijg regelmatig feedback op TRs, wat prettig is :) . Is imo alleen nodig als het niet duidelijk is, want bij veel van de TRs kan er gewoon een slotje op en zie ik wel dat dat gebeurt is.
Op de meeste TR's krijg ik geen enkele feedback wat ik wel eens frustrerend vind. Natuurlijk hoeft niet op elke TR een reactie te komen maar een simpele 'bedankt' is soms wel eens leuk om terug te krijgen toch?

Het punt van een TR is dat je niet kunt zien wanneer het gelezen is. Als jij vraagt "kan deze dicht?" zal dat nog niet betekenen dat het betreffende topic ook dicht gaat. Het kan immers prima zo zijn dat de betreffende mod de TR wel heeft gelezen maar besloten heeft het verzoek / de tip niet door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:13:
Op de meeste TR's krijg ik geen enkele feedback wat ik wel eens frustrerend vind. Natuurlijk hoeft niet op elke TR een reactie te komen maar een simpele 'bedankt' is soms wel eens leuk om terug te krijgen toch?
En dat krijg ik dus ook wel van tijd tot tijd. En soms krijg ik uitleg waarom men niets doet met de TR, of het nog even aankijkt.
Het punt van een TR is dat je niet kunt zien wanneer het gelezen is. Als jij vraagt "kan deze dicht?" zal dat nog niet betekenen dat het betreffende topic ook dicht gaat. Het kan immers prima zo zijn dat de betreffende mod de TR wel heeft gelezen maar besloten heeft het verzoek / de tip niet door te voeren.
Inderdaad, maar ik zie de TR ook deels als een manier om de aandacht van de mods op een topic te krijgen. Wat er daarna mee gebeurt is niet aan mij, en dat is goed zo :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb ook wel eens gezien dat het heel lang duurt voordat een mod actie onderneemt ( meer dan 24hr geloof ik ) De vraag is of je dan wilt weten dat het zo lang duurt, je krijgt al snel een hebberige houding, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ontvangstbevestiging op TR? Ik verwacht zelf eerlijk gezegd geen reactie op een TR... Maak er ook vrij weinig aan eigenlijk. Ik merk wel dat topics door mensen met 'minder technische kennis' en geen enkel idee waar ze hun topic moeten neerzetten of wat erin moet, veel beter worden geholpen dan het vicieuze-cirkelbeleid dat eerder bestond van brak topic->direct dicht->user maakt exact hetzelfde topic in alle andere denkbare fora en op vier exoplaneten aan->brakke tegenreactie->user geeft op. Anyway, dat is dus verbeterd, +1 adjes.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Wat ik mis bij de TR is idd of er wat mee gebeurt is. Zelf zat ik te denken dat er een pagina in het menu wordt toegevoegd met daarin de door jou ingediende TR's, met je ingevulde tekst en link naar het betreffende topic. Hierbij zou eventueel een aantal standaard handelingen gemaakt kunnen worden zoals wanneer een Modje het topic sluit, er een slotje voor staat en eventueel een feedback boxje met bv bedankt, of een reden waarom er niks mee is gedaan.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Guardian Angel schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:44:
[...]

Om de moderator te ontlasten zou het al winst zijn om Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif van kleur te laten veranderen. Rood, TR is verzonden en groen, TR is gelezen. De mogelijkheid dat automatisch te laten gebeuren lijkt me aanwezig.

Wil je als gebruiker na x-uur feedback dan benader je de moderator.
:)

Geen idee of er al iets mee is gedaan. Ik maak nauwelijks nog TR's.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wontcachme schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:25:
of een reden waarom er niks mee is gedaan.
Dat is erg lastig. Soms komen er vele TRs op een topic binnen en in sommige gevallen kan het zijn dat een TR wel zinnig is, maar dat we het nog even aankijken, bijvoorbeeld bij basisvraagjes, waarbij de gebruiker wel veel inzet toont. Die gooi ik niet direct op slot en laat de TR gewoon staan. DAn kan het zijn dat het topic afzakt en daarmee uit het zicht verdwijnt.
Als ik per TR moet aangeven wat voor actie ik erop uitvoer (en dat natuurlijk per gemaakte TR, niet per topic) dan ben ik daar ontzettend veel tijd mee kwijt, als je bedenkt dat er op sommige topics snel een stuk of 10 TRs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Guardian Angel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:27:
[...]

:)

Geen idee of er al iets mee is gedaan. Ik maak nauwelijks nog TR's.
Staat in de devtrack maar daar staat wel meer in. Ik zal het als de mogelijkheid zich voordoet nog eens onder de aandacht brengen bij de devtrack planning.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 11-06-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Voor mij is er niets veranderd. In Softe Goederen hanteren we deze manier al langer. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pasta schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:44:
Voor mij is er niets veranderd. In Softe Goederen hanteren we deze manier al langer. :P
Hetzelfde geldt voor de Devschuur. Wij hebben niets veranderd en voldoen naar mijn idee tóch aan de richtlijn voor een vriendelijker GoT. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik krijg juist veel meer reacties op mijn TR's of zag vrij snel een reactie in de betreffende topic.
Kudo's _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 12-06-2009 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hetzelfde kader zijn recent ook de templates op basis waarvan de mails over verwijdering/aanpassing ShopReview / V&A gemaakt worden aangepast om vriendelijker te zijn en meer uitleg te geven.

Sindsdien merk ik dat er minder 'boze' reacties op terugkomen, en dat er meer begrip is voor de werkwijze. - Niet helemaal vriendelijker GoT, maar ach, waarom kan de FP niet aan het feestje meedoen :+

Er zijn nog wat templates die verbetering kunnen gebruiken, maar dat zal in de loop der tijd ook opgepakt worden. Als iemand trouwens een dergelijke mail krijgt (ook op het forum) en een suggesties heeft over de manier waarop de mail is geschreven, laat het dan gewoon even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik TR me suf, maar niemand wil mij DM'en ;(

* Outerspace merkt iig wel een iets positievere sfeer in de gedeelten waar het meeste 'noobtopics' worden aangemaakt. Dus langzamerhand gaat het de juiste kant op (imo).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PcDealer schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 07:49:
Ik krijg juist veel meer reacties op mijn TR's of zag vrij snel een reactie in de betreffende topic.
Kudo's _/-\o_
gambieter schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:09:
Ik krijg ze nog steeds niet, zelfs niet als ik er specifiek om vraag. Overigens van de laatste TR's is er bij geen eentje wat mee gedaan. Als je er dan naar vraagt is het al te lang geleden omdat niemand van de moderatoren er naar gekeken heeft en heeft het voor hen geen zin meer om het aan te passen.

Vooral in GC is het een ramp. Als je dan uit pure nood een SenM-topic opent krijg je al snel het verwijt dat SenM daar niet voor bedoelt is. Behandel dan de TR's! |:( Scheelt ons allemaal een stukje frustratie denk ik dan.

* Gunner gaat zichzelf de irritatie besparen door te stoppen met het indienen van TR's. Het heeft blijkbaar toch weinig zin.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 08:41 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

gambieter schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:17:
[...]

En dat krijg ik dus ook wel van tijd tot tijd. En soms krijg ik uitleg waarom men niets doet met de TR, of het nog even aankijkt.
Gezien je TR-productie van bijna 3500 in 1,5 jaar tijd is het niet zo gek dat je meer feedback krijgt dan de rest. Ik heb zelf een systeempje geklust waarmee ik op de hoogte blijf van topics waarover ik een TR gemaakt heb. Zelf vind ik het namelijk wel leuk om te kunnen zien wat er gebeurt met mijn feedback. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AtleX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:36:
Gezien je TR-productie van bijna 3500 in 1,5 jaar tijd is het niet zo gek dat je meer feedback krijgt dan de rest. Ik heb zelf een systeempje geklust waarmee ik op de hoogte blijf van topics waarover ik een TR gemaakt heb. Zelf vind ik het namelijk wel leuk om te kunnen zien wat er gebeurt met mijn feedback. :)
Hoe kom je aan dat getal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Uit een topic in ABO waar soms TR-stats gepost worden. Op 25 februari 2009 had je 5035 TR's geplaatst, wat je #1 van GoT maakt en je hebt dus Guardian Angel van de troon gestoten.

[ Voor 53% gewijzigd door AtleX op 12-06-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AtleX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:42:
Uit een topic in ABO waar soms TR-stats gepost worden.
Ah, dank :)
AtleX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:42:
Op 25 februari 2009 had je 5035 TR's geplaatst, wat je #1 van GoT maakt en je hebt dus Guardian Angel van de troon gestoten.
:D

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 12-06-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geen 1e meer, geweldig, dat was de bedoeling. Ik maak nauwelijks nog TR's omdat ik nog maar hoogstzelden in de HW- en SW-secties vertoef. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Feedback op de TR's is iets dat ik eigenlijk nooit doe, als ik het al eens heb gedaan. Uiteraard heeft het weinig nut om dat te doen bij de obvious boodschappentopics en de absoluut kansloze topics. Maar ik denk dat het de service wel beter maakt in de grote Ervaringen-topics.

Sowieso stuur ik er tegenwoordig wel een bericht achteraan als ik een topic move. Zoveel moeilijk dat niet te zijn dus bij een TR is het ook niet veel meer iig. Zoveel TR's zijn er sowieso niet in de CSL aangezien alles toch wel goed loopt eigenlijk.

Ik adviseer een aantal alvast een grotere brievenbus aan te schaffen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:29:
Vooral in GC is het een ramp. Als je dan uit pure nood een SenM-topic opent krijg je al snel het verwijt dat SenM daar niet voor bedoelt is. Behandel dan de TR's! |:( Scheelt ons allemaal een stukje frustratie denk ik dan.
* Erkens denkt wel te weten waarom TR's daar minder goed gelezen/behandeld worden.

Iets met niet verwijderen van afgehandelde TR's waardoor je minder snel ziet dat er nieuwe TR's zijn, het zal vast een policy zijn die de crew daar heeft bepaald, maar ik stoorde mij eraan toen ik die dingen nog kon lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:36:
[...]
Ik heb zelf een systeempje geklust waarmee ik op de hoogte blijf van topics waarover ik een TR gemaakt heb.
Ga je die vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Erkens schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:49:
[...]

* Erkens denkt wel te weten waarom TR's daar minder goed gelezen/behandeld worden.

Iets met niet verwijderen van afgehandelde TR's waardoor je minder snel ziet dat er nieuwe TR's zijn, het zal vast een policy zijn die de crew daar heeft bepaald, maar ik stoorde mij eraan toen ik die dingen nog kon lezen :P
Het lijkt mij ook dat dat niet echt goed werkt.

Is het geen idee om hier een forum-brede policy voor te bakken?

* Hooglander1 heeft ook het idee dat er met TR's in GC veel minder gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]

Als dat zo is lijkt me die policy fout te zijn, zeker als mensen zoals Gunner daardoor nu zo gefrustreerd raken dat ze helemaal geen TRs meer indienen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, deze is echt puur voor eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hertog schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:56:
[...]

Als dat zo is lijkt me die policy fout te zijn, zeker als mensen zoals Gunner daardoor nu zo gefrustreerd raken dat ze helemaal geen TRs meer indienen.
naja, gefrustreerd.... ik probeer m'n steentje bij te dragen aan een netter en prettiger GoT, maar als de GC-crew verschillende inzichten heeft over wat belangrijk is, dan passen ze niets aan. Als user sta je dan machteloos. Als dit in mijn ogen te vaak gebeurt, komt er idd een moment dat ik niets meer indien.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hooglander1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:53:
[...]

In het begin deed ik er ook niet veel mee. Tegenwoordig, policy of niet, of ik heb hem gemist, ben hem vergeten of wat dan ook, verwijder ik ze lekker in de CSL. Dan zie ik tenminste als er iets is afgehandeld of niet.

Op zijn minst was nieuwste bovenaan + andere kleur bij ongelezen TR's geen overbodige luxe geweest

Om even de werking te verhelderen: Zonder TR's staat er geen icoontje voor, met wel, alleen dat is dezelfde kleur, dus je kun niet zien of er nieuwe tussen zitten of niet zoals met topics. Vervolgens staan de laatste TR's onderaan. Zeker als elk topic TR's heeft moet je dat dus steeds gaan checken.

Het systeem is eigenlijk wat dat betreft zo ontworpen dat je ze moet verwijderen na afhandeling, want alleen dan zie je snel en effectief of men wat heeft te melden. Iets wat ik dan ook maar doe tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Tijd voor een devtrack post? :)
Excusé Hooglander1

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 12-06-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die staat er al, zie de opmerking van zeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:53:
[...]

Ik ga de mensen in GC niet vertellen hoe zij hun werk moeten doen. Een forumbrede policy binnen de crew lijkt me in dat opzicht helemaal niet wenselijk. Los daarvan is het natuurlijk wel zaak dat TR's direct opgepakt worden en als deze handelswijze ervoor zorgt dat dat niet gebeurt dan zou de GC-crew er niet slecht aan doen die handelswijze te heroverwegen. Los daarvan kan en wil ik me er niet mee bemoeien als buitenstaander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
Wat betreft de mensen die geen DM's krijgen naar aanleiding van TR's: waarschijnlijk maken jullie ook TR's aan in forumdelen waar de moderators daar niet of nauwelijks aan doen. Zelf krijg ik eigenlijk ook nooit reacties op TR's, maar dat kan ook komen doordat ik meestal heel kortaf ben in m'n TR's ('zoekvraag' of 'spam') en het dus wel duidelijk is dat ik niet echt een reactie terug wíl hebben :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik stoorde me daar als moderator ook aan.

Ik heb een goed idee. Maak een vlaggetje 'afgehandeld' bij TR's en zorg ervoor dat er twee dingen gebeuren:

- Het logo'tje in de topiclijst verdwijnt
- De gebruiker krijgt een DM met de melding "bedankt, uw TR is afgehandeld" en de mogelijkheid om dit bericht uit te zetten.

Is dat niet een briljant idee?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JvS schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:00:
[...]
Ik stoorde me daar als moderator ook aan.

Ik heb een goed idee. Maak een vlaggetje 'afgehandeld' bij TR's en zorg ervoor dat er twee dingen gebeuren:

- Het logo'tje in de topiclijst verdwijnt
- De gebruiker krijgt een DM met de melding "bedankt, uw TR is afgehandeld" en de mogelijkheid om dit bericht uit te zetten.

Is dat niet een briljant idee?
Inderdaad, dat is het niet. :+

Ik zou punt 1 wel doorvoeren, maar punt 2 niet. Ik denk niet dat de meeste gebruikers zitten te wachten op een geautomatiseerde bevestiging van hun TR. Alleen, in sommige gevallen wil je wel een bevestiging hebben. Ik zou dan eerder bij het verwijderen van de TR de moderator de mogenlijkheid geven een reply te sturen door een tekstboxje op te nemen: als er iets in wordt getypt wordt dit naar de indiener gestuurd, is het leeg dan wordt er ook niets gespammed :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Meer ontopic: Vragen stellen is toch wel een erg mooi voorbeeld van 'een toegankelijker en vriendelijker GoT'. Even kijken wat de TS nu precies gaat openen in HW, maar hulde aan alle posters daar voor het welkome gevoel dat hij ongetwijfeld gekregen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kijk zijn post-history maar, ging aardig goed, misschien een idee om zoiets als dat te laten zien als iemand voor het eerst een topic opent?

Zou niet heel gek zijn, al kan het ook verschrikkelijk belerend overkomen...

De toon en zeker de post van BtM909 is erg goed. Erg jammer dat blaataaps dan weer eerst het verkeerde voorbeeld moet geven :X

[ Voor 22% gewijzigd door Hooglander1 op 12-06-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hooglander1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:39:
Erg jammer dat blaataaps dan weer eerst het verkeerde voorbeeld moet geven :X
Daar is op zich helemaal niks mis mee, hij geeft gewoon een directe antwoord op zijn vraag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan zien we dat misschien anders, het is wel vrij duidelijk dat dat niet bedoelt word en dan is de reactie best wel bijdehand. Zeker gezien het vriendelijker GoT, hadden zulke reacties niet gehoeven van mij.

Ik zag het topic ook en had hem ook kunnen inkoppen, maar daar schiet de topicstarter niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onzin, die reply is niet onvriendelijk. Hij is ook niet uitgebreid, maar dat is heel wat anders dan onvriendelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hoho, ik zeg niet dat hij onvriendelijk is, begrijp me niet verkeerd, ik vind alleen dat het beter was geweest als hij niet was gemaakt.

Maar dit gaat veel te veel in detail en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

wontcachme schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:25:
een reden waarom er niks mee is gedaan.
Zoals Terw Dan al aangeeft, kan het verscheidene redenen hebben en ook redenen waarin de TR-aanmaker zich niet kan vinden. Dit suggereert dat een moderator verantwoording moet afdragen aan de TR-aanmaker. Zonder onvriendelijk te willen zijn, zie ik niet in waarom je dit moet willen.

De reden dat men liever geen groeten onder een bericht ziet, is vergelijkbaar met de reden dat je geen bedankje krijgt voor de TR. Je kunt er vanuit gaan dat de crew het waardeert. Ik kan me goed voorstellen dat je (niet jou specifiek) soms het idee hebt dat er niets met je TR's gebeurt, maar dan denk ik dat je beter een crewlid aan kunt schieten met de vraag wat er gaande is. :)

Overigens vind ik voor mij een mogelijkheid om te zien dat een collega mod al op een TR geacteerd heeft wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Opi schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:11:
[...]
Overigens vind ik voor mij een mogelijkheid om te zien dat een collega mod al op een TR geacteerd heeft wel fijn.
Maar dat kun je in principe toch zien als de TR is verwijderd? In Apple Talk verwijderen we de TR's gewoon als ze zijn afgehandeld. Dan zie je het ook meteen als er een nieuwe TR's zijn aangemaakt. Dat werkt prima. Mocht er onduidelijkheid zijn, dan kunnen we altijd overleggen.

Overigens vind ik dat het ook in Apple Talk wel lekker gaat :). Maar er mogen altijd meer TR's worden gemaakt. Als moderator kun je nu eenmaal niet alles lezen en dan is het fijn dat er TR's worden aangemaakt om je ergens op te wijzen. Over het algemeen geef ik geen feedback (soms wel), maar ze worden altijd gewaardeerd d:)b

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Hoedje schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:19:
[...]
Maar dat kun je in principe toch zien als de TR is verwijderd? In Apple Talk verwijderen we de TR's gewoon als ze zijn afgehandeld. Dan zie je het ook meteen als er een nieuwe TR's zijn aangemaakt. Dat werkt prima. Mocht er onduidelijkheid zijn, dan kunnen we altijd overleggen.
Bij langer lopende topics vind ik het handig om ook de history van TRs bij te houden, maar ik kan me goed voorstellen dat elk subforum hiervoor zijn eigen methode gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Maar hoe controleer je dan of er nieuwe TR's zijn? Want in SG heb ik met name in grote topics het gevoel dat er heel weinig gebeurd als ik een TR zet. Daar zet ik dus nu ook nog maar zelden een TR.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Dirk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:29:
Maar hoe controleer je dan of er nieuwe TR's zijn?
De counter bijhouden of de TR bekijken. Maar van SG weet ik weinig en zoals ik al aangaf denk ik dat je voor vragen over een specifiek subforum beter (per DM) met de lokale crew contact op kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Opi schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:25:
[...]

Bij langer lopende topics vind ik het handig om ook de history van TRs bij te houden, maar ik kan me goed voorstellen dat elk subforum hiervoor zijn eigen methode gebruikt.
Topicnotities voor discussies in plaats van TR's en je probleem is geen probleem meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:29:
Maar hoe controleer je dan of er nieuwe TR's zijn? Want in SG heb ik met name in grote topics het gevoel dat er heel weinig gebeurd als ik een TR zet. Daar zet ik dus nu ook nog maar zelden een TR.
Gisteren heb ik een paar TRs geplaatst in dit SG-topic (Overlast katten van nieuwe buren) als er weer iemand met een dierenbeulbijdrage kwam ondanks de topicwaarschuwing, en die werden vlot opgepikt. Het zal gewoon verschillen hoe urgent het is, hoe duidelijk de overtreding etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Gisteren heb ik een paar TRs geplaatst in dit SG-topic (Overlast katten van nieuwe buren) als er weer iemand met een dierenbeulbijdrage kwam ondanks de topicwaarschuwing, en die werden vlot opgepikt. Het zal gewoon verschillen hoe urgent het is, hoe duidelijk de overtreding etc. :)
Hoe dan ook, dit is nu de tweede persoon die zegt minder TRs te plaatsen omdat er naar zijn gevoel niet goed op gereageerd wordt. Dan lijkt me een verandering noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hertog schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:45:
Hoe dan ook, dit is nu de tweede persoon die zegt minder TRs te plaatsen omdat er naar zijn gevoel niet goed op gereageerd wordt. Dan lijkt me een verandering noodzakelijk :)
Je moet uitkijken dat je geen beleid gaat maken op N=2. Al kan ik me wel goed bedenken dat als je om feedback vraagt, het fijn is als je dat krijgt. Echter, ik meen me te herinneren dat soms niet alle TRs worden gelezen als het bijvoorbeeld heel erg duidelijk is (een CSL-boodschappenlijstje, spam, etc), en dan kan het zijn dat er dus geen feedback volgt.

Als je echt een response wilt hebben, dan lijkt me het gebruik van DM beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Ik heb wel een idee waarom dat wel snel gemodereerd werd, maar die hou ik voor mezelf. Ik heb een aantal TR's geplaatst over flamewars in het HK-topic van deze week en daar werd niets mee gedaan. Het was blijkbaar niet interessant genoeg voor ze.

Blijkbaar vinden moderators kattenleed belangrijker/erger dan Godslastering.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Opi schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:32:
[...]

De counter bijhouden of de TR bekijken. Maar van SG weet ik weinig en zoals ik al aangaf denk ik dat je voor vragen over een specifiek subforum beter (per DM) met de lokale crew contact op kunt nemen.
Ja ik blijf mijn idee briljant vinden hoor 8-).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Opi schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is er niks mis mee om een feature request te doen met de vraag om via de een of andere manier een TR-history te kunnen bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:56:
Het een is oproepen tot geweld, het ander is een slecht omschreven overgevoeligheid van bepaalde groepen. Ik kan me in dat topic trouwens geen godslastering of echte flamewar herinneren, al zullen er vast dingen in staan die sommigen niet leuk vonden. Maar dat laatste is imo geen reden om te gaan modereren :) .

Op het moment dat iemand zou oproepen tot geweld tegen gelovigen/niet-gelovigen, dan zou er echt wel ingegrepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:01:
[...]

Het een is oproepen tot geweld, het ander is een slecht omschreven overgevoeligheid van bepaalde groepen. Ik kan me in dat topic trouwens geen godslastering herinneren, al zullen er vast dingen in staan die sommigen niet leuk vonden. Maar dat laatste is imo geen reden om te gaan modereren :) .
Ik overdrijf lichtelijk met Godslastering, maar er was een user die bewust een flamewar wilde starten en dat is niet gemodereerd. Een flamewar is in elke discussie onwenselijk en ik weet nog steeds niet waarom dit niet is gemodereerd.

Daarnaast vind ik het argument 'nu hoeft het niet meer want het is al te lang geleden' een hele zwakke. Pas het dan gewoon alsnog aan. Zoveel moeite is dat niet en je maakt er zeker weten een paar mensen blij mee, niet in de laatste de persoon die zich er aan stoort en de melding gemaakt heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:49:
[...]

Je moet uitkijken dat je geen beleid gaat maken op N=2.
Hangt van de rest van je populatie af ;) Er zijn nu ook weer niet zoveel actieve GoTters die feedback geven namelijk. Bovendien is het een sub-beleid, want op andere subfora gaat het wel goed. En tot slot is de reden inmiddels duidelijk en is het terug te leiden tot een beperking in het beleid of de implementatie van TRs.
Al kan ik me wel goed bedenken dat als je om feedback vraagt, het fijn is als je dat krijgt.
Het ging niet zo zeer om feedback, maar om dat er niets mee gedaan werd. Dus, de problemen werden niet verholpen, en enkele dagen later bij navragen was het 'verlopen'. Het gaat er dus om dat TRs in SG blijkbaar niet of niet altijd gelezen worden.
Als je echt een response wilt hebben, dan lijkt me het gebruik van DM beter :)
Maar als je snel respons wilt hebben van een modje werkt dat niet, want een DM richt je aan een persoon. TRs worden gezien door alle modjes, eventueel zelfs door modjes van andere subfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Opi schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:32:
[...]

Oh oeps, ik had ook gewoon GC willen schrijven in plaats van SG, want het is vooral in de HK dat ik af en toe nog wel eens wat tegenkom, over SG heb ik zelden klachten :P En daarbij heeft de HK een paar problemen waar jij veel minder last van zult hebben in W&L: veel meer topics, waardoor counters nauwelijks bij te houden zijn, relatief vaker topics die over de schreef (lijken te) gaan, dus nog meer counters om bij te houden. En ook bij alle tientallen per dag actieve topics regelmatig handmatig controleren op nieuwe TR's zie ik niet zo snel gebeuren. Om het maar niet hebben over alle topics die af en toe weer eens omhoog worden geschopt.
Maar in ieder geval is het gevoel dat er weinig met TR's gebeurd met dit beleid en in combinatie met de huidige technische implementatie eenvoudig te verklaren. Want de topics waar ik meestal TR's zet zullen regelmatig vaker TR's gezet worden. Wat dev-werk om dit beleid wat effectiever te laten verlopen, zoals je al voorstelt in \[forum/feat] Status topicreport, lijkt me dan ook handig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

NMe schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:20:
[...]

Los daarvan is het natuurlijk wel zaak dat TR's direct opgepakt worden ...
TR's hoeven juist niet direct opgepakt te worden, voor zaken die direct opgepakt moeten worden is juist SM bedoeld ;)
[...]

De TR's laten we in GC soms staan ter beoordeling van een ander crewlid of om te zien wat er speelde. Dit overigens met name in de Huiskamer. In SG en WI haal ik ze doorgaans gewoon weg. En als je een beetje geoefend bent, weet je uit je hoofd hoeveel TR's een topic in de HK heeft waardoor je het snel genoeg merkt als erbij zijn gekomen ;)

Maar eerlijk gezegd is het niet ideaal om ze te laten staan dus bij deze even opgeschoond:

Afbeeldingslocatie: http://www.smartdodo.com/GOT/HKtrloos.png

Ook ik zou trouwens graag zien dat er enige terugkoppeling komt na het maken van een TR. Ik denk dat dat stukje feedback goed past bij een vriendelijker GoT. We moeten gewoon nog even geduld hebben tot de devver's de tijd hebben e.e.a. te implementeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb ook wel het idee dat ik vaak TRs maak voor jan l*l.
I zie ook niet of een topic gesloten wordt als ik er een TR voor heb gemaakt trouwens.... en vaak controleer ik dat ook niet.

Wat ik wel vind is dat sommige mods nog steeds de meest lompe slotjes zetten.

Aansluitschema "Case"

Vind ik daar een vrij goed voorbeeld van. Uiteraard is hardstikke duidelijk wat teacher bedoelt, maar ik kan me voorstellen dat het op die newbie wat minder vriendelijk overkomt :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je weet niet wat voor pushmessage hij krijgt he, dat is het lastige eraan. Misschien heeft hij wel een uitgebreid bericht gekregen met het hele hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik vind dat er op tweakers een beetje een te strict beleid wordt uitgevoerd, het zou allemaal wel een beetje gemoedelijker en relaxter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

n0elite schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:15:
Ik vind dat er op tweakers een beetje een te strict beleid wordt uitgevoerd, het zou allemaal wel een beetje gemoedelijker en relaxter kunnen.
Ik vind van niet.

Motiveer eens aub :)

Mijn motivatie is trouwens:

Er zijn al genoeg fora vol newbies en prutsers. Tweakers steekt daar bovenuit door een userbase met vrij veel kennis, en die wil je behouden. Simpele vragen kunnen op tig andere plekken opgelost worden.
Hooglander1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:15:
Je weet niet wat voor pushmessage hij krijgt he, dat is het lastige eraan. Misschien heeft hij wel een uitgebreid bericht gekregen met het hele hoe en wat...
Sterker nog: ik weet niet eens of er een PM is ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Boudewijn op 12-06-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

n0elite schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:15:
Je realiseert je dat je dat zegt vlak nadat we toleranter zijn geworden in het modereren, zelfs na protest van een deel van onze gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Hooglander1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:15:
Of dat nu wel of niet het geval is; een sluitmessage kan ook voor andere users duidelijkheid geven. Voor een mod kunnen er diverse redenen zijn om op een bepaalde manier te reageren (vanwege de historie van de betreffende user bijvoorbeeld), maar dan nog is het niet verkeerd om rekening te houden met dat er ook anderen meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja ik wil btw niet teacher hiermee 'in de zeik' zetten ofzo, maar het vlat me bij hem wel vaker op.
Daar waar ze in CSL gewoon een template hebben (oid) voor bepaalde sluitposts komt er bij hem nog best wel eens een botte reactie uit.

offtopic:
Ik stoor me er zelf niet aan, maar echt het toppunt van vriendelijkheid etc is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
NMe schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Je realiseert je dat je dat zegt vlak nadat we toleranter zijn geworden in het modereren, zelfs na protest van een deel van onze gebruikers?
Die gebruikers voelen zich elitair tov anderen . Waarom zou je als newbie/noob/whatever jezelf niet op tweakers kunnen tonen? Puur omdat je iets niet weet? Zijn fora niet bedoelt om mensen hun kennis te verrijken , ook voor de onwetenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

n0elite schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:53:
[...]
Die gebruikers voelen zich elitair tov anderen . Waarom zou je als newbie/noob/whatever jezelf niet op tweakers kunnen tonen? Puur omdat je iets niet weet? Zijn fora niet bedoelt om mensen hun kennis te verrijken , ook voor de onwetenden?
Ik denk dat je jezelf even iets meer moet inlezen in vooral het vorige topic, maar ook de beleiden.

Hier op t.net word echt niet van je verwacht dat je veel of überhaupt dingen weet. Er word wél verwacht dat je de meeste dingen heel goed zelf uit kan zoeken via google. Snap je dan iets niet en kom je met een concrete vraag, die je niet hebt kunnen vinden, dan is dat helemaal niet erg.

Maar ik denk niet dat het verstandig is om die discussie opnieuw op te starten, omdat die in het vorige topic al echt meer dan genoeg is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ik kreeg een beetje een flashback gevoel :+.

Ik was trouwens tegen de versoepeling, maar merk dat ik het minder storend vind dan verwacht. Best aardig gedaan dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verder : pricewatch wordt veel te streng gemodereerd.
Ik maakte een grapje in deze deze advertentie. Ik zei : Alsof je een geluidskaart moet inspelen :') . Kreeg meteen een -2 , beetje overkill. Ik heb geen plezier in het maken van post van tweakers. Het lijkt wel alsof je bij alles moet oppassen om maar geen -1 of -2 te krijgen :? . Ik snap dat tweakers wil dat mensen zelfbewust van hun postgedrag worden maar dit gaat wel een beetje op een gestapo wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

n0elite schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:59:
Ik maakte een grapje in deze deze advertentie. Ik zei : Alsof je een geluidskaart moet inspelen :') . Kreeg meteen een -2 , beetje overkill. Ik heb geen plezier in het maken van post van tweakers. Het lijkt wel alsof je bij alles moet oppassen om maar geen -1 of -2 te krijgen :? . Ik snap dat tweakers wil dat mensen zelfbewust van hun postgedrag worden maar dit gaat wel een beetje op een gestapo wijze.
pricewatch != GoT, waar we het hier over hebben.

En zoek de discussie's ook maar even op in Pricewatch daarover. Het was daar vroeger een bende, waardoor het verkopen niet meer leuk was.

Leef je uit!

Dit is trouwens exact wat bedoelt word met eerst zoeken en dan vragen stellen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 12-06-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ,maar lees dan dit:
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, one-liners of ongefundeerd commentaar op de prijs of advertentie echter niet. Ben je van mening dat de advertentie of reacties niet aan de voorwaarden van Tweakers.net voldoen gebruik dan het Meldpunt.
Sowieso is dat de V&A.

V&A liep tot de sluiting van reacties (en daarna gelimiteerde reacties) echt de spuigaten uit qua k*t-reacties.

Is het mischien een idee om je eens in te lezen? Achter veel dingen die je aanhaalt zit een duidelijke reden, en regelmatig is er ook verhitte discussie gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Hooglander1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:03:

Dit is trouwens exact wat bedoelt word met eerst zoeken en dan vragen stellen ;)
heb ik ergens een vraag gesteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:56:
[...]
Mijn idee is dat de persoonlijke mening van de moderator meespeelt of er überhaupt iets met je TR wordt gedaan. Het zou dus heel goed kunnen gebeuren dat er niets met een TR wordt gedaan terwijl een andere moderator juist weer wel zou ingrijpen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

n0elite schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:06:
[...]

heb ik ergens een vraag gesteld? :)
Nee, maar je geeft wel af op een systeem waar je de achtergrond niet van kent en neemt zomaar aan dat we daar voor de lol voor gekozen hebben. Tweakers bestaat al ruim 10 jaar en de verschillende regels en ander beleid zijn al talloze keren onder de loep genomen. We moeten een balans zoeken tussen wat nieuwe gebruikers graag zouden willen kunnen en wat wat meer ervaren gebruikers graag zouden willen. En dat botst nogal eens. ;) Zomaar aannemen dat we bepaalde dingen zonder reden doen en daarna de mensen die dat beleid bewaken vergelijken met de gestapo is niet echt de way to go als je het mij vraagt. :)
Guardian Angel schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10:
[...]

Mijn idee is dat de persoonlijke mening van de moderator meespeelt of er überhaupt iets met je TR wordt gedaan. Het zou dus heel goed kunnen gebeuren dat er niets met een TR wordt gedaan terwijl een andere moderator juist weer wel zou ingrijpen.
Modereren zal altijd voor het overgrote deel maatwerk en fingerspitzengefühl blijven als je wil dat het enigszins persoonlijk blijft. En ja, dan gaat de persoonlijke mening van een moderator ook meespelen natuurlijk. Moderators worden dan ook niet aangenomen omdat ze alleen maar objectief naar een topic kunnen kijken, maar ook juist omdat ze subjectief naar topics kunnen kijken. :)

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 12-06-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
n0elite schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:59:
Met de mensen hierboven en het bewijs dat het wel mag op GoT :D
tss68nl in "[Laptop] Compressor doorspuiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10:
[...]

Dat weet ik wel heel zeker. Dat is juist het grote probleem.

Dan wordt het tijd voor een moderator met een Christelijke grondslag. Wat in de politiek kan, dat kan hier dan ook wel ;)

Maar even serieus. Ik vraag me dan af waarom dan niet kiezen om het verzoek van de indiener in te willigen. GoT is toch een plek voor wederzijds respect? Daar hoort een vervelende flamewar niet tussen. Ik weet bijna heel zeker dat als het een topic zou zijn wat over de Islam zou gaan, het binnen vijf minuten zou zijn verwijderd. En dat spijt me om te zeggen, maar daarin is GoT te politiek correct. Een anti-Christen flamewar starten op GoT is toelaatbaar, heb ik dus gemerkt.

Ik zou het nog steeds fijn vinden dat ik feedback krijg op m'n meerdere TR's in dat topic. Ik ben erg benieuwd waarom er niets mee gedaan is.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Dat weet ik wel heel zeker. Dat is juist het grote probleem.
De enige manier om daar iets aan te doen is een volautomatisch systeem maken zodat mensen geen beslissing meer hoeven te nemen :)

Júist in de Huiskamer is er een groot grijs gebied waar de individuele mening van een moderator zwaar weegt. Dat neemt niet weg dat er een goede afweging moet worden gemaakt, maar de uitkomst hiervan kan per moderator wisselender zijn dan elders op het forum.
Ik weet bijna heel zeker dat als het een topic zou zijn wat over de Islam zou gaan, het binnen vijf minuten zou zijn verwijderd. En dat spijt me om te zeggen, maar daarin is GoT te politiek correct. Een anti-Christen flamewar starten op GoT is toelaatbaar, heb ik dus gemerkt.
Het gaat om de context en die is in het ene topic doorgaans heel anders dan in het andere. Het blijft dus appels met peren vergelijken en als je echt wilt weten waarom iets al dan niet wordt toegestaan, kun je dat het beste gewoon rechtstreeks vragen aan de crew. Dat is, totdat er enige vorm van feedback komt via de TR-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SmartDoDo schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:16:
Het gaat om de context en die is in het ene topic doorgaans heel anders dan in het andere. Het blijft dus appels met peren vergelijken en als je echt wilt weten waarom iets al dan niet wordt toegestaan, kun je het beste gewoon rechtstreeks vragen aan de crew. Dat is, totdat er enige vorm van feedback komt via de TR-functie.
Verwijderd in "[Serieus] Gelovigen, ik word er maar ban..."

Het ging mij om onder andere deze post. Een bewuste poging om een flamewar te starten. Ik vind dit niet toelaatbaar, er wordt voor minder een post aangepast en daarin maak ik geen onderscheid tussen de HK of andere delen van GoT.

Ik ben benieuwd of jij deze post normaal vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:06:
Maar even serieus. Ik vraag me dan af waarom dan niet kiezen om het verzoek van de indiener in te willigen. GoT is toch een plek voor wederzijds respect? Daar hoort een vervelende flamewar niet tussen. Ik weet bijna heel zeker dat als het een topic zou zijn wat over de Islam zou gaan, het binnen vijf minuten zou zijn verwijderd. En dat spijt me om te zeggen, maar daarin is GoT te politiek correct. Een anti-Christen flamewar starten op GoT is toelaatbaar, heb ik dus gemerkt.
Sorry, maar dit begint erg te lijken op het willen onderdrukken van meningen die je niet aanstaan gekoppeld aan een bepaalde overgevoeligheid. Respect is een vaak misbruikt modewoord. In de topics die je bedoelt zijn er geen flames geweest, hoogstens sterk uitgedrukte meningen van beide kanten. Ik erger me ook dood aan de zalvende bijdragen die pretenderen morele superioriteit te hebben, maar de mogelijkheid je mening te kunnen uiten werkt beide kanten op; ik zal er dus ook mee moeten leven en ga er dus geen TRs voor indienen (behalve als een topic imo zwaar ontspoort).

Dat is geen vrijbrief voor flames en trolls, verre van dat. Maar een beetje incasseringsvermogen is wel van belang :)
Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:19:
Verwijderd in "[Serieus] Gelovigen, ik word er maar ban..."

Het ging mij om onder andere deze post. Een bewuste poging om een flamewar te starten. Ik vind dit niet toelaatbaar, er wordt voor minder een post aangepast en daarin maak ik geen onderscheid tussen de HK of andere delen van GoT.

Een post die vooral domheid uitstraalt. Waarom zou je je daar beledigd door voelen? Als ik crew zou zijn zou ik de post eerder verwijderen om die user tegen zichzelf te beschermen :) .

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 12-06-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:21:
Een post die vooral domheid uitstraalt. Waarom zou je je daar beledigd door voelen? Als ik crew zou zijn zou ik de post eerder verwijderen om die user tegen zichzelf te beschermen :) .
Een win-win situatie dan toch? De crew beschermt de user tegen zichzelf, en ik zie dat de post is verwijderd. Iedereen blij ;)
SmartDoDo schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:28:
[...]
Er is geen enkele noodzaak daarop in te grijpen gezien het zelfreinigende effect binnen het topic. Doordat de users het negeren leveren ze beter werk af dan ik kan door met modbreaks in te grijpen. Daarbij blijft het een HK-topic waar anders (lees: minder strikt) naar gekeken wordt dan wanneer het in zeg SG zou staan.

En bij die uitleg laat ik het, anders gaan we wel erg offtopic :)
Prima. Thanks. Hier kan ik eigenlijk wel mee leven :)

[ Voor 83% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:25:
Een win-win situatie dan toch? De crew beschermt de user tegen zichzelf, en ik zie dat de post is verwijderd. Iedereen blij ;)
Die mag van mij dus ook weg. Maar je doet het wel voorkomen of er veel meer flames in stonden, en dat is imo niet waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:19:
[...]

Er is geen enkele noodzaak daarop in te grijpen gezien het zelfreinigende effect binnen het topic. Doordat de users het negeren leveren ze beter werk af dan ik kan door met modbreaks in te grijpen. Daarbij blijft het een HK-topic waar anders (lees: minder strikt) naar gekeken wordt dan wanneer het in zeg SG zou staan.

En bij die uitleg laat ik het, anders gaan we wel erg offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is al een wat ouder topic maar ik vond deze wel erg spraakmakend.
Zo moet het dus niet: KneoK in "[up tot date] ps3(slim) of x360(elite)"

Emoties in de hand houden is voor iedereen wel eens moeilijk, maar toch niet helemaal de bedoeling. Heb de user al een DM gestuurd met verzoek om zn post te editten

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik neem aan dat het met de beste bedoelingen is dat je een user aanspreekt over een posting, maar daar zijn nu juist de moderators voor aangewezen om dat te doen. Kortom, laat de crew dat aanspreken doen. Wij zijn al heel blij als we over ongewenste postings worden geïnformeerd via TR of SM, maar door acties zoals die van jou bestaat de kans dat we meer puin moeten gaan ruimen dan nu en daar wordt niemand vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:02:
Ik heb een deel van z'n reactie weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Bouwdewijn
Ik vind van niet.

Motiveer eens aub

Mijn motivatie is trouwens:

Er zijn al genoeg fora vol newbies en prutsers. Tweakers steekt daar bovenuit door een userbase met vrij veel kennis, en die wil je behouden. Simpele vragen kunnen op tig andere plekken opgelost worden.
Verder een prima insteek en ik ben het daar wel mee eens.

Tweakers.net is een grote community zoals ik het noem en de moderatoren moeten wel blijven opletten of er geen grenzen overschreden worden. Soms kan dat alleen door iets aan banden te leggen en hard op te treden voor het escaleert.

Wat mijn motivatie is?
Dat mensen elkaar helpen en als je geholpen wordt help dan ook andere mensen als je wel de oplossing weet. Ook het overmatig rondsmijten van jargon gebruik vinden veel mensen irritant.
Ook is het prettig als mensen wat meer rekening zouden houden met elkaar. Als je het ergens niet mee eens bent wordt dan niet boos, maar vraag hoe de vork in de steel steekt.

Ik ben ook newbie, maar wel een newbie die gewoon begint mee te praten in topics. Ook moet iemand niet zichzelf opdringen. Ik ben dan wel sysadmin in een serverpark, maar iedereen heeft veel meer baad bij een heldere uitleg. Dat jargon gebruik ik wel op mijn werk.

De newbies die jij bedoeld zijn mensen die zich klakkeloos aanmelden en zich niet richten naar de achtergrond van het forum en de voorwaarden ook niet doorlezen. Je past dan niet bij de community.
Dan worden die posts al snel als irritant opgemerkt en komt er een nare sfeer. In zo'n geval sluit de moderator het topic.

Flamen, trollen, liegen en rellen zijn gewoon niet gewenst en als je hier nieuw komt vind ik dat je daar gewoon rekening mee dient te houden. Zo moeilijk is dat niet.
Je hebt ook mensen die heel hun levensverhaal op dit forum gaan ophangen en daar erger ik me aan omdat ik en anderen hier daar niets aan kunnen doen. Als ik last heb van kiespijn meld ik dat aan de Tandarts en niet hier. Houdt je bij dus het onderwerp, geef een goede onderbouwing en duik ook eens in de achtergronden van dit forum. Dan komt het vast wel goed.

Dus je bent hier te gast omdat je de passie met de community deelt. Mensen die dat niet doen zullen snel door de mand vallen. het is een soort etiquette. Hieragie is een basiselement; door te vrij te spreken heb je kans dat mensen je gaan mijden.
Ik maakte een grapje in deze deze advertentie. Ik zei : Alsof je een geluidskaart moet inspelen .
Veel mensen zullen de grap niet inzien. Je advertentie bevat veel pedante taal.
Ongetwijfeld zul je dit goed bedoelen, maar je moet nu eenmaal erg opletten met on-line marketing.

Wat jij van die geluidskaart vind boeit andere mensen niet. Het gaat hun of het een goede geluidskaart is of dat je dat vind. 2 verschillende aspecten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:02:

Emoties in de hand houden is voor iedereen wel eens moeilijk, maar toch niet helemaal de bedoeling. Heb de user al een DM gestuurd met verzoek om zn post te editten
SDD heeft het hierboven al mooi gezegd, maar ik wil daar graag nog aan toevoegen dat dit nou juist een van de dingen is die we met een vriendelijker GoT wilden tegengaan: users die elkaar de les gaan lezen of terecht gaan wijzen. Dit soort dingen worden afgehandeld door moderators. Niet omdat ze een kleurtje hebben, en niet omdat dat nu per se mensen met betere communicatieskills zijn, maar voornamelijk omdat ze de rechten hebben om hun adviezen ook kracht bij te zetten. Jij hebt die rechten niet en haalt daar je potentieel alleen maar meer problemen mee op de hals. :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.