Kan ik gewoon random vragen stellen, heb een vraag over mijn systeem en waarom hij steeds crasht weet alleen niet waar ik dit het beste kan doen..
Random vragen stellen moet je zeker niet doen. Bedenk welk topicdeel het meest geschikt is, lees dan de FAQ en policy door, zoek op internet en forum, en pas als je echt niet verder komt (en niet te snel opgeven!!), dan open je een topic, waar je uitgebreid aangeeft wat je al gedaan hebt, waarop je gezocht hebt, en waarom het niet werkte. Een veel gemaakte fout is dat het hier een helpdesk is, en dat is het dus absoluut niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 01:48:
Kan ik gewoon random vragen stellen, heb een vraag over mijn systeem en waarom hij steeds crasht weet alleen niet waar ik dit het beste kan doen..
Aangaande je systeem, zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Lees die door en ga testen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De ervaring leert dat in het algemeen gerichte vragen stellen beter werkt dan random vragen stellen.
Het kan inderdaad in het begin nog lastig zijn om precies te bepalen waar je je probleem kwijt kunt. Ik ben iig blij dat je het eerst vraagt ipv lukraak je probleem ergens neer te zetten en hopen dat het goed komt.
Dit is een goed startpunt om even wat in te lezen: Het algemeen beleid #topicplaatsen
Vervolgens bepaal je wat voor soort problemen je hebt om de hoofdgroep te bepalen:
Hardware related -> Harde waren
Apple computer -> Apple Talk
Windows en overige software -> Softe goederen
Lijkt het op Windows software problemen? Dan zijn er nog maar vier subfora relevant (onder Softe goederen):
• Client Software Algemeen
• Windows Clients
• Windows Servers en Server-software
• Officesuites en -software
Als je de verschillende beleidstopics doorscant, dan zie je altijd het volgende kopje: elevator in "Windows Clients - Beleid". Mede hierdoor kan je heel snel bepalen waar je topic precies hoort
Aan de hand van de FAQ's kan je je probleem misschien al oplossen, zo niet dan kan je een topic aanmaken met de tips die in het desbetreffende beleidstopic staan.
Is dit probleem (crashes en startup issues zijn vaker) hardware gerelateerd, dan kijk je dus de subfora onder Harde waren.
Hoop dat dit je een beetje op weg helpt
Dit is een goed startpunt om even wat in te lezen: Het algemeen beleid #topicplaatsen
Vervolgens bepaal je wat voor soort problemen je hebt om de hoofdgroep te bepalen:
Hardware related -> Harde waren
Apple computer -> Apple Talk
Windows en overige software -> Softe goederen
Lijkt het op Windows software problemen? Dan zijn er nog maar vier subfora relevant (onder Softe goederen):
• Client Software Algemeen
• Windows Clients
• Windows Servers en Server-software
• Officesuites en -software
Als je de verschillende beleidstopics doorscant, dan zie je altijd het volgende kopje: elevator in "Windows Clients - Beleid". Mede hierdoor kan je heel snel bepalen waar je topic precies hoort
Is dit probleem (crashes en startup issues zijn vaker) hardware gerelateerd, dan kijk je dus de subfora onder Harde waren.
Hoop dat dit je een beetje op weg helpt
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.