[HTPC] Minimale eisen voor Full HD (1920x1080) processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 20:17
Hallo allemaal,

de vraag is eigenlijk best duidelijk, mijn huidige 3.4GHz P4 trekt full HD niet, dus wil ik graag een nieuwe processor erin, ik weet alleen niet welke daar goed voor zijn. Het gaat om een S775 processor dus geen i3 ofzo

Gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een Quad-core of een goede Dual-Core is wel voldoende.
Dan moet je denken aan bijvoorbeeld een Q8xxx of een E6xxx
en dan nog je videokaart ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat is er duidelijk aan jouw vraag dan?

Meestal is zulks een combinatie van videokaart (met zijn geheugen), het interne geheugen, soms zelfs schijf en/of netwerksnelheid.

Kortom, iets meer info graag.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gebruik m'n notebookje met Celeron 723 1.2GHz cputje voor fullHDresoluties en fullHDcontent. Als je maar zorgt voor hardware acceleratie hoef je je cpu niet eens te upgraden (als ik uitga van HDfilms. Resolutie kun je met ieder kaartje dat 8MB geheugen heeft wel aansturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een recente PCI-E grafische kaart van nVidia moet dat met de vingers in de neus kunnen (vdpau op Linux), en ook ATi heeft bij nieuwere kaarten hardwareversnelling voor h.264 als ik het goed heb.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hoeft niet eens een enorme processor te hebben.

Ik heb een E5300 CPU en een Sapphire HD4550 en ik kan de zwaarste HD Films zonder problemen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met de juiste videokaart en software die videokaart versnelling ondersteund zou een 3,4 P4 zelfs voldoende kunnen zijn.

Aangezien je geen budget steld kun je gelukkig het duurste van het duurste kopen, dat zal zeker werken.

Zonet, lees je eens in in de bbg:

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2010

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk gewoon dat je pc een rommeltje is: vervuild register, foute of afwezige drivers, supervolle hard disk, krap geheugen, vervuilde windows en misschien ook wel minder goede componenten in de kast.

Want een dergelijke processor (al is ie dan een van de slechtere series ooit) zou hd films op zijn sloffen moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

Reepje schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:40:
Ik denk gewoon dat je pc een rommeltje is: vervuild register, foute of afwezige drivers, supervolle hard disk, krap geheugen, vervuilde windows en misschien ook wel minder goede componenten in de kast.

Want een dergelijke processor (al is ie dan een van de slechtere series ooit) zou hd films op zijn sloffen moeten trekken.
niet wat vroeg geconcludeerd? Je hebt gelijk dat de cpu het met gemak moet trekken, maar wie zegt dat de cpu de bottleneck is? @TS, post dus ff je specs. Kijk ook even bij je task manager of hardware monitor of wat dan ook hoe zwaar je cpu belast word tijdens de video.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
epic_fail schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:32:
[...]

niet wat vroeg geconcludeerd? Je hebt gelijk dat de cpu het met gemak moet trekken, maar wie zegt dat de cpu de bottleneck is? @TS, post dus ff je specs. Kijk ook even bij je task manager of hardware monitor of wat dan ook hoe zwaar je cpu belast word tijdens de video.
Nee niet te vroeg geconcludeerd. Het kan dat er zeer slechte onderdelen inzitten, en dat gaf ik al aan, maar is onwaarschijnlijk, want dan moet het wel echt crappy zijn. De processor is het in ieder geval niet.

Net als Terw_Dan
Terw_Dan schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:27:
Ik gebruik m'n notebookje met Celeron 723 1.2GHz cputje voor fullHDresoluties en fullHDcontent. Als je maar zorgt voor hardware acceleratie hoef je je cpu niet eens te upgraden (als ik uitga van HDfilms. Resolutie kun je met ieder kaartje dat 8MB geheugen heeft wel aansturen).
kijk ook ik HD via mijn oude aldi laptop (groot scherm natuurlijk aangesloten) en het is zo goed als het maar zijn kan.

specs: Pentium M 1.7 Ghz, 512 MB geheugen, Ati mobility 9600 met 64 MB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Reepje schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:00:
[...]

Nee niet te vroeg geconcludeerd. Het kan dat er zeer slechte onderdelen inzitten, en dat gaf ik al aan, maar is onwaarschijnlijk, want dan moet het wel echt crappy zijn. De processor is het in ieder geval niet.

Net als Terw_Dan

[...]

kijk ook ik HD via mijn oude aldi laptop (groot scherm natuurlijk aangesloten) en het is zo goed als het maar zijn kan.

specs: Pentium M 1.7 Ghz, 512 MB geheugen, Ati mobility 9600 met 64 MB geheugen
OK, maar een intel GMA tje (bijvoorbeeld) is natuurlijk iets heel anders dan wat jij hebt in je laptop. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
true, true,

hier ff mijn specs:

P4 3.4Ghz (550 of 650) CPU s775 + Arctic Cooling Freezer 7 pro rev.2
250 GB 7.200rpm SATA HDD
ASRock G31M-S R2.0 mATX moederbord
2x1GB KIngston HyperX DDR2 geheugen (800MHz)
Asus ATI Radeon HD 4350 Low Profile videokaart

Ideeën dan? het RAM is op zich goed, de graka moet HD goed kunnen trekken (gaat om stil systeem). Volgens mij zit de bottleneck toch echt bij de processor, die heeft namelijk flink wat te verduren gehad. Voor de rest staat er nauwelijks wat op de pc dus iets anders zou moeilijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Toen ik het voor het laatst heb geprobeerd met een radeon 3870 zaten er heel wat haken en oog aan de hardwareversnelling , zo kan je niet alle software gebruiken worden niet altijd alle codec ondersteunt of niet alle packets.

Ik heb het al tijdje niet meer getest, doe alles gewoon op de cpu, ga niet moeilijk lopen doen, op een cpu die snel genoeg is draait alles.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
mad_max234 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:52:
Toen ik het voor het laatst heb geprobeerd met een radeon 3870 zaten er heel wat haken en oog aan de hardwareversnelling , zo kan je niet alle software gebruiken worden niet altijd alle codec ondersteunt of niet alle packets.

Ik heb het al tijdje niet meer getest, doe alles gewoon op de cpu, ga niet moeilijk lopen doen, op een cpu die snel genoeg is draait alles.
Als je het nu nog eens zou proberen, zou je erachter komen dat het nu een stuk makkelijker is ;)

Als ik wil dat mijn videokaart het werk doet, gebruik ik Media Player Classic - Home Cinema. Daar is alles al voor je ingesteld, en als je videomateriaal goed geëncodeerd is, wordt het automatisch via DXVA afgespeelt.

Ik zou dus zeggen, probeer het eens met Media Player Classic, en met een mkv-tje waarvan je weet dat 'ie de juiste codecs heeft. Wil het dan wel, probeer het dan nog eens met je eigen materiaal, en als het dan niet lukt, dan zal je moeten kijken naar nieuwe hardware. Ikzelf neig meer naar een sterke processor, omdat ik alles 'gewoon' met alles wil kunnen afspelen, ik wil dus niks configureren, ook al duurt het slechts 5 minuten o zo (maar dat ben ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E6500
3-4x zo snel als die P4 van je in media decoding, en bespaar je je ook nogal wat stroomkosten ook want hij verbruikt de helft. Installatie kan ook niet veel simpeler: koeler los, oude cpu eruit, nieuwe cpu erin, koeler er weer op.

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 28-06-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:05:
pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E6500
3-4x zo snel als die P4 van je in media decoding, en bespaar je je ook nogal wat stroomkosten ook want hij verbruikt de helft. Installatie kan ook niet veel simpeler: koeler los, oude cpu eruit, nieuwe cpu erin, koeler er weer op.
Is een optie, maar het is iets ingewikkelder:
1. Ben er zeker van dat je bios de processor ondersteund, indien niet flash de laatste bios voor het moederbord
2. De stappen als beschreven door Dreamvoid
3. Herinstallatie windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pci-e (of agp, weet de specs van mobo niet) kaartje in de trant van een hd45xx of geforce 8500, of zelfs lager trekt met gemak HD materiaal via hardware acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Reepje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:52:
[...]

1. Ben er zeker van dat je bios de processor ondersteund, indien niet flash de laatste bios voor het moederbord
Voor zover ik weet ondersteunt de G31 standaard alle Wolfdale-core cpu's. Maar idd, laatste BIOS flashen is altijd wel aan te raden.
Herinstallatie Windows is gelukkig niet nodig bij processorwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Reepje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:52:
[...]

Windows heeft graag een herinstallatie, maar voor een nieuwe CPU van dezelfde fabrikant, op hetzelfde moederbord? :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Borromini schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:31:
[...]

Windows heeft graag een herinstallatie, maar voor een nieuwe CPU van dezelfde fabrikant, op hetzelfde moederbord? :?
Hooguit als je van een uniprocessor HAL naar een multiprocessor HAL gaat.
epic_fail schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:11:
[...]

OK, maar een intel GMA tje (bijvoorbeeld) is natuurlijk iets heel anders dan wat jij hebt in je laptop. :)
Ik heb een Intel GMAtje in m'n notebook zitten. En zelfs met de allerlangzaamste cpu van 't moment (want zo is die Celeron 723 wel te noemen) gaat het met slechts 35% cpu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Terw_Dan schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:33:
[...]

Hooguit als je van een uniprocessor HAL naar een multiprocessor HAL gaat.

[...]

Ik heb een Intel GMAtje in m'n notebook zitten. En zelfs met de allerlangzaamste cpu van 't moment (want zo is die Celeron 723 wel te noemen) gaat het met slechts 35% cpu gebruik.
offtopic:
Wat voor mediaspeler gebruik jij dan? Ik haal met dezelfde laptop (MSI X340 toch?) met media player classic met 720p en DXVA aan, meestal rond de 70% CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TrekDude101 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:20:
[...]

offtopic:
Wat voor mediaspeler gebruik jij dan? Ik haal met dezelfde laptop (MSI X340 toch?) met media player classic met 720p en DXVA aan, meestal rond de 70% CPU.
Mediaplayer classic Home cinema. Earth in 1080p HD doet 35% bij de beruchte birdscene (en ik heb idd een X340 van MSI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Dreamvoid schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Voor zover ik weet ondersteunt de G31 standaard alle Wolfdale-core cpu's. Maar idd, laatste BIOS flashen is altijd wel aan te raden.
Herinstallatie Windows is gelukkig niet nodig bij processorwissel.
wel als je van solocore naar dualcore gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Met vele anderen: Gewoon Media Player Classic Home Cinema gebruiken. Daarmee draai ik zelfs Full HD op een Intel Atom Z520 1,33GHz en Intel GMA 500 (Welke dus DXVA ondersteund).

Iemand met nog tragere hardware? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AppleTV hier (1 GHz Intel Crofton, gebaseerd op de Pentium M, en een GeForce 7300 Go).

Ik speel wel vals: er zit een Broadcom CrystalHD in :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 29-06-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
epic_fail schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:23:
[...]

wel als je van solocore naar dualcore gaat.
Bij Vista en W7 gaat t in elk geval gewoon zonder problemen, maar idd bij XP is er misschien wel een reinstall nodig.

Maar een ouwe P4 kachel vervangen door een goedkope Wolfdale lijkt me sowieso een no-brainer - flinke snelheidsboost, je kan weer een jaar of 2 vooruit, en in die jaren verdien je je cpu grotendeels weer terug via lager stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
nou, dat is dan duidelijk, toch maar voor een e-tje zoeken dan maar! en stuk voor stuk kijken welke onderdelen ik kan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hij heeft een ati 4350 en deze heeft een UVD chip aan boord, deze zou dus zonder problemen HD moeten kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Misschien moet je toch een i3-530 overwegen ? Deze doet een 1080p film zonder problemen met een processor belasting van 18%. En dat zonder een losse videokaart erbij.
2x1GB DDR3 erbij en genieten maar van Avatar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
Intel core 2 duo E6550, is dit een goede? =] heb al een mail gestuurd, wacht jullie reactie af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
Blord schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:02:
Misschien moet je toch een i3-530 overwegen ? Deze doet een 1080p film zonder problemen met een processor belasting van 18%. En dat zonder een losse videokaart erbij.
2x1GB DDR3 erbij en genieten maar van Avatar 1080p.
die is niet 775.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee klopt, is 1156, dan heb je dus ook een nieuw mama plankje nodig en dat wil je niet :P ik denk dat je met een e6550 een heel eind komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maar waarom je videokaart ondersteunt video encodering via de videochip:
Wikipedia: Unified Video Decoder
Dat zit er op jouw videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
ok, ik ga voor de e6550 dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat is dus voor full-hd alleen niet nodig, daar moet je even naar zoeken hoe je dat kan laten afspelen op je grafische kaart.
hier legt iemand uit hoe je het moet doen:
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=54316
http://forums.techpowerup.com/archive/index.php/t-78823.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

je hardware moet sterk genoeg zijn om een HD filmpje af te spelen, ga nou niets upgraden en probeer je intellingen eerst te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wel grappig (.. |:( ..) om tegen een muur te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
@reepje: dat idee kreeg ik ook al... misschien blowt ie stiekem toch wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
Reepje schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:40:

Onzin, een P4 3.4 trekt geen FullHD, zelfs niet met een zeer goede software-decoder-codec als CoreAVC.
Hardware-versnelling is enige redmiddel zonder nieuwe processor. Wel de meest simpele oplossing , aangezien de meeste films wel DXVA compatible zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Limbids op 29-06-2010 23:14 . Reden: gebruiker heeft videokaart met hardware-acc ]

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Limbids schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Onzin, een P4 3.4 trekt geen FullHD, zelfs niet met een zeer goede software-decoder-codec als CoreAVC.
Hardware-versnelling, nieuwe videokaart, is enige redmiddel zonder nieuwe processor. Wel de meest simpele oplossing , aangezien de meeste films wel DXVA compatible zijn.
Klopt, zelfs een c2d op 2x2.5Ghz trekt de beruchte bird-scene (net) niet met die Home Classic (multithreaded) en zonder dxva. En die is enorm veel sneller.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
Crazy-Al schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:40:
true, true,

hier ff mijn specs:

P4 3.4Ghz (550 of 650) CPU s775 + Arctic Cooling Freezer 7 pro rev.2
250 GB 7.200rpm SATA HDD
ASRock G31M-S R2.0 mATX moederbord
2x1GB KIngston HyperX DDR2 geheugen (800MHz)
Asus ATI Radeon HD 4350 Low Profile videokaart

Ideeën dan? het RAM is op zich goed, de graka moet HD goed kunnen trekken (gaat om stil systeem). Volgens mij zit de bottleneck toch echt bij de processor, die heeft namelijk flink wat te verduren gehad. Voor de rest staat er nauwelijks wat op de pc dus iets anders zou moeilijk zijn...
Aangezien je een videokaart hebt met hardware-versnelling moet Full HD totaal geen probleem zijn voor DXVA compatible films en Blu-ray. Voor die enkele films die dat niet zijn is je CPU inderdaad te traag.
Wel een player gebruiken als MPC-Home Cinema die DXVA ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Limbids op 29-06-2010 23:11 ]

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Limbids schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Onzin, een P4 3.4 trekt geen FullHD materiaal zonder hardware-versnelling.
Een P4 trekt ook geen patience. Daarvoor moet je m eerst in een computer stoppen. Als deze computer geen dedicated server is maar een desktop, notebook of netbook, dan zit daarin ook een grafische chip. Deze grafische chip (verantwoordelijk voor de hardwareversnelling) werkt samen met de processor.

Een vrij simpele onboard chip met een pakweg 1 ghz proc in een vrij simpele computer kan full hd trekken.

En nu hou ik op in dit topic.

Het valt nog mee dat er niet massaal wordt aangeraden om er dan ook maar 5970 OC edition grafische kaart in te stoppen voor de beste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
hehe, nee ik blow nogsteeds niet ^^

het is duidelijk dat hij ergens op vastloopt, de processor heeft flink wat te verduren gehad en moest sowieso een keer vervangen worden, bij deze dus die kans.

Ik heb met meerdere dingen getest, en de cpu is gewoon een bottleneck, dus die gaat eruit. Daarna kan ik het zien, er moet sowieso een wireless N kaartje komen omd,at hij nu geen internet heeft.
Straks ff goeie decoders zoeken, de rest zien we daarna wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
Reepje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:14:
[...]

Een P4 trekt ook geen patience. Daarvoor moet je m eerst in een computer stoppen. Als deze computer geen dedicated server is maar een desktop, notebook of netbook, dan zit daarin ook een grafische chip. Deze grafische chip (verantwoordelijk voor de hardwareversnelling) werkt samen met de processor.

Een vrij simpele onboard chip met een pakweg 1 ghz proc in een vrij simpele computer kan full hd trekken.

En nu hou ik op in dit topic.

Het valt nog mee dat er niet massaal wordt aangeraden om er dan ook maar 5970 OC edition grafische kaart in te stoppen voor de beste resultaten.
Wie is er hier nou de muur?
De gast heeft een Ati kaart die hardware-acc ondersteunt. Als ie nu MPC-home cinema gebruikt dan kan ie met z'n P4 3.4 systeempje inderdaad fijn HD kijken, zonder problemen.

Het probleem is als je een film hebt die niet DXVA compatible is, dan kom je niet ver met je P4 3.4.
Software-matige decoding is die P4 gewoon niet snel genoeg voor 1080p (720p is geen probleem).

Met z'n huidige config kan ie dus makkelijk vooruit, zonder upgraden. Of hij moet veel niet DXVA compatible films hebben, dan moet ie toch echt naar een andere processor.

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:N
* Edmin slaakt een diepe zucht
Pagina: 1