[WS 2008] Hosts sneller vinden dmv DNS en DHCP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik probeer te bereiken dat elke host in mijn netwerk, andere hosts praktisch onmiddelijk vind. Nu, ik dacht dit te bereiken via DHCP die vervolgens de records in DNS databank update.

Dit door bij DHCP dynamische DNS updates in te stellen en bij DNS nonsecure en secure updates toe te laten. (ik werk niet met een active directory, dus vandaar ook nonsecure)

Bij de clients zorg ik er dan voor dat bij de opties van TCP/IP, knopje advanced, tabblad DNS, de optie "register this connection's adress in DNS". Ook met de optie "Use this connection's DNS suffix in DNS registration" heb ik zitten proberen. Niets blijkt te helpen, geen enkele record word aangemaakt en/of bijgewerkt in de DNS databank.

weet iemand misschien raad?

Alvast bedankt
Mister Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is allemaal wel aardig sumier. Geen event log melding op de workstations en of server dat iets niet lukt mbt de DNS register? ipconfig /registerdns lukt ook niet? Geeft die een melding? Je client gebruikt neem ik aan de DHCP en DNS server welke op de Windows 2008 machine staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep. de DNS server geef ik mee met DHCP en de clients staan natuurlijk ingesteld op DHCP. Ik zal die ipconfig /registerdns eens proberen!

edit:
Heb zonet ipconfig /registerdns geprobeerd, still a no go.
Er wordt geen enkele record aangemaakt bij DNS :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry mijn glazen bol is stuk en ik kan jou prutswerk dus niet zien...

waar hebben we het over? DNS Server OS, clients OS(en)
hebben we het uberhaupt over een windows domain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hopen dat de glazen bol nog binnen garantie is?

anyway, het gaat hier om windows server 2008 met de DNS en DHCP server roles geinstalleerd. Als clienten heb ik windows 7 pc's en windows xp bakken. (thuisnetwerk)

wat ik wil bereiken is dus dat de server dmv van de DHCP server role ip adresjes uit gaat delen (hierbij geeft hij ook het IP adres van de DNS server (zijn eigen IP dus) en de gateway etc. mee.) en dat de clients dan geregistreerd worden in de DNS :)

Het uitdelen van IP adressen enzo lukt, enkel dat registeren wilt maar niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:46:
hopen dat de glazen bol nog binnen garantie is?

anyway, het gaat hier om windows server 2008 met de DNS en DHCP server roles geinstalleerd. Als clienten heb ik windows 7 pc's en windows xp bakken. (thuisnetwerk)

wat ik wil bereiken is dus dat de server dmv van de DHCP server role ip adresjes uit gaat delen (hierbij geeft hij ook het IP adres van de DNS server (zijn eigen IP dus) en de gateway etc. mee.) en dat de clients dan geregistreerd worden in de DNS :)

Het uitdelen van IP adressen enzo lukt, enkel dat registeren wilt maar niet lukken.
heb je een domain? en zo ja wijzen de dns instellingen van de clients naar de dns servers?
Zo nee, geef je de clients een dns naam en heb je die zone aangemaakt op de server? (de dns zones moeten bestaan voordat er uberhaupt iets geupdate kan worden. De zones moeten ook authoritive zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : Tortuga
   Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82567LM Gigabit Network Connection
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-21-70-AD-52-F3
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::499b:41ec:f45f:dd21%11(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.10(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : woensdag 9 september 2009 14:09:35
   Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 10 september 2009 14:09:35
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234889584
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-14-83-01-00-21-70-AD-52-F3
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Ik heb een domein: Tortuga
Zoals je hierboven kan zien, weet de client naar welke DNS server hij moet

De DNS zones bestaan, zowel forward lookup als reverse lookup zone.
En normaal gezien is de DNS server ook authoritive. De server zelf staat toch bij het tabblad name servers. dus dan klopt dit denk ik wel?
Pagina: 1