[ XP ] Netwerkproblemen met shares

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier op GoT al verschillende topics doorgenomen :+ maar nergens een concrete oplossing of toch niet één dat werkt ...

Ik krijg sinds enkele dagen de befaamde Error message: "Not enough server storage is available to process this command" melding wanneer ik van Client X naar Client Y een share probeer te benaderen, omgekeerd geen probleem. (storage is overigens niet het probleem, ik heb meer dan 100 GB vrij)

Client X is rechtstreeks verbonden met een crossover cable naar Client Y, dus zonder tussenkomst van een router of gateway. Beide computers zijn voorzien van XP Pro SP3, ze hebben zelfs allebei het zelfde moederbord (Intel DG43NB), zelfde drivers, zelfde firewall, ...

Wat ik al geprobeerd heb? Zowat elke register fix / patch dat er te vinden valt in verband met IRPStackSize op Google, firewall uitgeschakeld, drivers updated, crosscable vervangen, shares verwijderd, rechten veranderd, ... nu 50 reboots later ga ik toch eens hier mijn kans wagen of iemand me kan helpen O+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Staan er al meer dan 10 connecties open, dan kun je deze melding ook krijgen?

Hier staan ook nog wat handige aanbevelingen

Event ID 2011 Source Srv

Kan dus ook worden veroorzaakt door antivirus software, zoals McAfee en Symantec.

Owh ja,Maar dat artikel wat je geeft is bedoeld voor NT4 :N , in XP moet je hele andere waardes instellen.
To set the IRPStackSize back to the default value (15 Windows 2000 and XP, 0x4 for NT), perform the following steps.
  1. Start the registry editor (e.g., regedit.exe).
  2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services \lanmanserver\parameters.
  3. Double-click IRPStackSize (or if this registry setting does not exist, create it of type DWORD and ensure the case is correct).
  4. Change the base to decimal (or HEXAdecimal in some cases), set the value to the default value for your OS, and click OK.
  5. Reboot the computer or restart the "Server" service"

[ Voor 255% gewijzigd door Turdie op 06-09-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat er meer dan 10 connecties open staan lijkt me onwaarschijnlijk, in de Event Viewer vind ik ook geen meldingen terug dat dat het geval zou zijn.

De bovenstaande register aanpassing die je zegt heb ik dus al allemaal al gedaan, default value gezet, volledig verwijderd, aangepast naar het maximum (50 of 32 in hex) ... het helpt allemaal niets. Nu ondertussen heb ik het blijkbaar helemaal om zeep geholpen want Client Y kan nu ook niet meer verbinden met Clienx X ... the specified network name is no longer available, een pingetje naar elkaar gaan echter nog wel ... we blijven proberen ;)

edit 1; dat laatste probleem is ondertussen al reeds opgelost na een nieuwe reboot

edit 2; We geraken er, nadat ik de Event Viewer nog eens volledig heb doorgespit ben ik er achter gekomen dat de fout zich voordoet sinds hij de foutmelding geeft "The browser was unable to retrieve a list of domains from the browser master", een kijkje op het Microsoft KB leert mij;
Your computer network cards are not linked directly to the same subnet, but are linked indirectly to the same subnet through other subnets that they are connected to.
Wat eigenlijk wel het geval is, beide hebben clients hebben een 2 NIC, de 2de NIC op elke client is verbonden met een gateway die zorgt voor de verbinding met Internet, dus naast een LAN-ip hebben beide clients ook een WAN-ip, binnen hetzelfde subnet. Nu alleen nog uitvissen waarom het pas fout loopt sinds enkele dagen terwijl de configuratie al zo enkele maanden is ...

edit 3; Opgelost, eigenlijk is het te zot voor woorden ... beide clients hadden een WAN-ip binnen de 87.197.96.x range (Telenet), na een DHCP lease / renew te hebben gedaan op 1 client en nu een ander IP te hebben gekregen (87.197.97.x) is het probleem verdwenen 8)7 ... Vreemd dat zoiets rechstreeks netwerkverkeer over een andere NIC kan beïnvloeden, want het LAN verkeer gaat van Client X (192.168.0.1) naar Client Y (192.168.0.2) gaat over een crossed cable ...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 22:41 ]