Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc staat Vista geinstalleerd dit werkte tot voor mijn vakantie altijd prima, tot dat ik na mijn vakantie de pc weer aandeed en er tientallen dll foutmeldingen verschenen.
Enkele meldingen die naar voren komen zijn dwm.exe en msascui.exe kan niet worden opgestart en zo start er geen 1 .exe bestand meer op.
Ook als ik op een map klik om deze te openen verschijnt er een melding dat de klasse niet geregistreerd is.
Ik heb al geprobeerd Vista terug te zetten met systeemherstel maar ook dat helpt niet.
In veilige modus opstarten en dan enkele checks uitvoeren werkt niet.

Zou dit een virus kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

de titel is niet echt veelzeggend. Je kan beter iets hebben als: .exe bestanden laden niet. of, mapklasses niet geregistreerd.
Het zou een virus kunnen zijn, of een andere fout. (iets bijzonder gedaan voor de valkantie met de pc??

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad sorry voor de titel.
Nee er is niets bijzonders gedaan in die dagen voor dat dit gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:55:
Op mijn pc staat Vista geinstalleerd dit werkte tot voor mijn vakantie altijd prima, tot dat ik na mijn vakantie de pc weer aandeed en er tientallen dll foutmeldingen verschenen.
Enkele meldingen die naar voren komen zijn dwm.exe en msascui.exe kan niet worden opgestart en zo start er geen 1 .exe bestand meer op.
Ook als ik op een map klik om deze te openen verschijnt er een melding dat de klasse niet geregistreerd is.
Ik heb al geprobeerd Vista terug te zetten met systeemherstel maar ook dat helpt niet.
In veilige modus opstarten en dan enkele checks uitvoeren werkt niet.

Zou dit een virus kunnen zijn ?
Mike, welkom op Tweakers en op GoT ;).

Je weet pas of je pc een virus heeft, als je daarop hebt gescand met een virusscanner. Er zijn on-line ook gratis virusscanners zoals bijvoorbeeld Trend Micro Housecall of McAfee Stinger.

Als je DLL fouten krijgt, zoek je de events op in eventviewer van Windows en kijk op EventID.net wat je eventueel kan doen om deze meldingen op te lossen.
Ook geef je niet de exacte foutmeldingen, waardoor wij je niet kunt helpen, we hebben namelijk geen glazen bol. Het zou handig zijn als je die foutmeldingen gaf die je krijg te zien. Je kunt altijd een sfc /scannow draaien om al je DLL's te controleren.

Daarnaast verwachten we op Tweakers dat je zelf op internet zoekt wat foutmeldingen of errors kunnen betekenen en wat je daaran kan doen om die op te lossen, en dat je dat ook laat zien in je startpost.

We zijn helaas geen persoonlijke helpdesk waar je een vraag of probleem kunt neer zetten en dan maar verwachten dat wij tovenaars zijn die dat kunnen oplossen, snap je? Dit staat allemaal vermeld in het Algemeen Beleid als je hier een account aanmaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 04-09-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar het internet werkt dus ook niet op die pc alles wat met .exe te maken heeft start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:37:
Ja ok, maar het internet werkt dus ook niet op die pc alles wat met .exe te maken heeft start niet op.
De snelste oplossing is dan denk ik om je pc opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

idd. dat zou ik ook doen. Zie je de taakbalk wel?? Als dat het geval is werkt explorer.exe wel! Erg vreemd dit.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31
Welkom op GoT Mike. Misschien dat je (zodra je je computer gefixt hebt) het Algemene Beleid en de Algemene Voorwaarden eens kunt doornemen voordat je hier en post aanmaakt, want het is hier geen helpdesk. We verwachten dat je zelf ook wel het e.e.a. hebt ondernomen.

Misschien heb je wel via Google gezocht, maar niets gevonden. Vermeld het dan wel even zodat duidelijk is dat je zelf al het e.e.a. hebt geprobeerd.

Ik denk dat je het snelste je computer gewoon opnieuw kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 kwam vanmorgen weer met een leuke melding:
Er was een bestand corrupt en Windows 7 heeft deze gerepareerd en de fout doet zich vaker voor in een vroeg stadium van opstarten. Windows 7 start dan zelf met system repair en kan het dan ook prima repareren, maar dit kost minuten.

Ook resuming werkt niet terwijl deze onder Vista probleemloos werkte.

Dit is minder en ik heb mijn harddisk gecontroleerd en deze mankeerd helemaal niets. Ook uren achtereen gamen is geen enkel probleem.

Na een korte zoektocht hebben veel mensen met deze problemen ook problemen met hun harddisk, maar hier niet.

* Gaat toch nog even Windows Vista testen omdat ik dit soort problemen niet tegen kom in Windows Vista.

Heel vreemd is dat in de tijd dat Windows 7 up is er geen foutmeldingen staan in het logboek. Dit probleem is louter bij het opstarten en resumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zou je dan eventueel een nieuw topic voor moeten openen. Deze TS heeft problemen met Vista en niet met Windows 7. Licht offtopic dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, was inderdaad verkeerde topic.
Pardon.
Pagina: 1