Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slennie12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Hallo Iedereen,

Ik heb al een tijdje een systeem, die op papier het enorm goed zou doen, maar tot op heden in de praktijk niet helemaal goed loopt.

Op mijn systeem stond eerst XP, aangezien ik op mijn vorige systeem geen problemen er mee had, en omdat ik xp lekkerder vind lopen.

Om verschillende redenen had ik toch besloten over te stappen op vista.

Ik heb bij informatique.nl een nieuwe voeding van 850 watt gekocht, omdat de voeding die ik nu had te licht was. en een vista box versie gekocht, dit bleek later een oem te zijn :S

Toen ik probeerde te installeren echter, kwam hij niet verder dan het groene scherm met die verschillende strepen erop, het scherm wat je krijgt bij je acounts kiezen..

nadat ik de cd er toen uithaalde kreeg ik het eerste venster waar de installatie mee zou moeten starten.

om naar het volgende venster te gaan moest ik deze stap herhalen.

Toen kwam hij ermee dat het stuurprogramma voor je cd/dvd speler mist.

aangezien ik hier nooit een stuurprogramma van gehad heb weet ik niet wat ik daar mee moet.

als de cd er in blijft dan doet ie niks, staat hij ook vast

ik heb ook een cd liggen van windows 7 beta, die ik eerst al eens met succes had geinstalleerd, maar het nu precies hetzelfde doet als de vista installatie.

ook de xp installatie cd doet niks meer.

Ik kan niet vinden waar het probleem ligt.

Al Geprobeerd: andere (oude) harde schijf erin.
andere dvd speler erin.
Mijn Systeem:

AMD Phenom II X4 940 Black Edition
Asus M3N-HD/HDMI
Asus EAH 4870 1 GB Dark Knight Edition
2x 2 GB DD2 Geheugen
Samsung Spinpoint F1 1 TB Harde Schijf
Silver Power 850 watt voeding.

Momenteel staat er geen besturingssysteem op, aangezien deze niet kan worden geinstalleerd.

grtz Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je wellicht in je bios instellingen van de (S)ATA poorten gewijzigd?

Je hebt drivers voor je ATA devices nodig wanneer je de poorten instelt op b.v. AHCI of advanced (verschilt per bios).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slennie12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
de instellingen van de sata schijf staat nu op ide, ik kan slechts kiezen tussen ide en raid

overigens heb ik 1 ide poort op mijn moederbord, ik heb al een dvd losgekoppeld en daar een ide harde schijf ingezet

dit had ook geen effect

[ Voor 44% gewijzigd door slennie12 op 04-09-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hardware als eens helemaal door getest met de Ultimate Boot CD? Of misschien is je schijfje gewoon vies, brand eens een nieuwe en probeer het daarmee ;). Maar je probeert iets installeren vanuit je DVD speler zonder dat ie is aangesloten op een IDE poort, dat gaat niet werken natuurlijk ;). Zo te zien heb je een SATA2 schijf, dus moet die ook aangesloten zijn op de SATA(2) poort ;). Wat voor moederbord heb je, en werkt die samen met je harde schijf?

Lees dit maar eens door:
Computer Assembly - How To Assemble A PC

[ Voor 85% gewijzigd door Turdie op 04-09-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Misschien past dit toch beter in een hardware subforum :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Begin eens met het doornemen van dit: http://www.4proxy.de/inde...F9tZXNzYWdlcy83MDU0OTI%3D

CSL -> PMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even een stukje over de voeding : Volstrekt overbodig om zo'n enorm zware voeding te gebruiken. De meeste pc's inclusief die hier beschreven staat, komen niet boven de 300 watt uit. Ik neem aan dat je rond de 100 euro voor dat overbodige ding hebt betaald. Mijn tip : breng hem terug want daar zit het probleem beslist niet.

Hier een calculatie applicatie voor hoeveel watt je pc zo ongeveer nodig heeft : klik

Mijn pc (x4-940, GTX260-216, 2xharddisk, 1xssd, 1xdvd, 3xfans, 4gb ram) komt volgens die calculator op 270 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 21:17
HaseMike schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:59:
Even een stukje over de voeding : Volstrekt overbodig om zo'n enorm zware voeding te gebruiken. De meeste pc's inclusief die hier beschreven staat, komen niet boven de 300 watt uit. Ik neem aan dat je rond de 100 euro voor dat overbodige ding hebt betaald. Mijn tip : breng hem terug want daar zit het probleem beslist niet.

Hier een calculatie applicatie voor hoeveel watt je pc zo ongeveer nodig heeft : klik

Mijn pc (x4-940, GTX260-216, 2xharddisk, 1xssd, 1xdvd, 3xfans, 4gb ram) komt volgens die calculator op 270 watt.
dan weet ik niet wat jij van berekening hebt gedaan maar je komt al snel boven de 400 wat uit met dat soort systemen, en voor alle stabiliteit zal ik toch maar minimaal een 500 watt kopen en je bent dan ook nog een beetje voorbereid op de toekomst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
JeffreyD schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:07:
dan weet ik niet wat jij van berekening hebt gedaan maar je komt al snel boven de 400 wat uit met dat soort systemen, en voor alle stabiliteit zal ik toch maar minimaal een 500 watt kopen en je bent dan ook nog een beetje voorbereid op de toekomst! ;)
De berekening van de link komt goed overeen met een verbruiksmeter die ik hier heb liggen en die komt echt niet boven de 300 watt uit..

Het ging mij erom dat de TS een overbodige aankoop heeft gedaan om zijn probleem op te lossen.
Pagina: 1