Online applicatie => Printer aansturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Ik zit met een beetje een lastig probleem.

Op dit moment ben ik plannen aan het ontwikkelen voor nieuwe software in een klein distributiecentrum, met twee vestigingen, waarmee het mogelijk moet zijn om een opdracht te printen op een bonnetje, zoals je deze bijvoorbeeld ook in een winkel krijgt. Hiervoor is een EPSON bonnenprinter beschikbaar. De printer is hiervoor aangesloten op een centrale PC op locatie.

Deze applicatie moet eigenlijk webased zijn, omdat er in het DC, op meerdere locaties, via Tabbloid PC's wordt gewerkt, die draaien vanaf een SD-card, en dus geen harde schijf hebben.

Nu zou ik natuurlijk via een popup het bonnetje correct kunnen formatten, en dan via javascript een print-actie triggeren, maar dan krijg je direct een grote marge aan alle kanten van het bonnetje, waardoor de inhoud niet meer leesbaar is. Ook krijg je dan boven aan de bon 'Page 1 of 1' te zien, en onderaan de URL, dit is natuurlijk niet wenselijk.

Een eventuele optie die ook is opgekomen, maar waarvan ik niet weet of dit mogelijk is, om de bon op de webserver weg te schrijven naar XML file op de server, en dat een programma op de lokale print-pc elke *-seconden kijkt of er een nieuwe XML-file beschikbaar is om te printen.

Nu zou ik graag van jullie weten of een van deze opties in jullie ogen haalbaar is, en of jullie eventueel betere oplossingen weten.

Alvast bedankt!

Toevoeging: Het is niet mogelijk om de bonprinter aan de server te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 04:55

StarWing

Huh ?!?

bartender kan dit:

wij dumpen een .txt file in een directory, bartender kijkt ieder x seconden in die directory.
adhv parameters in de file, maakt hij daar met een vooraf gemaakte layout een etiket van.

Werkt perfect.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Heb je daar een URL oid van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 04:55

StarWing

Huh ?!?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat ook een mogelijk zou zijn is een webforum in te vullen en die dan te trikeren als bon.
Maar kan het ook niet zo zijn dat de PC de website gaat draaien of is het een gewone cliënt?

edit
Een eventuele optie die ook is opgekomen, maar waarvan ik niet weet of dit mogelijk is, om de bon op de webserver weg te schrijven naar XML file op de server, en dat een programma op de lokale print-pc elke *-seconden kijkt of er een nieuwe XML-file beschikbaar is om te printen.
Ok de webform stonde er al |:(

[ Voor 47% gewijzigd door gulie op 11-12-2009 17:32 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie