software voor het aan/uit zetten pc

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

mijn vraag is:
ik ben opzoek naar software waar ik mee op gezette tijden de pc in slaap/standby stand kan zetten en die hem er ook weer uithaalt. bestaat dit of zeg ik nou iets geks? als dit er is wat raden jullie mij aan?

groet,
timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je onder Windows werkt kan je gewoon shutdown gebruiken, zit standaard onder windows.
-> ga naar uitvoeren, tik 'shutdown -i' en aanschouw de tool (ook via cmdline te gebruiken).

Aanzetten kan via task manager, 'allow this task to wake the computer'. Maak gewoon een dummy task aan, zoals explorer opstarten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:24
Voor mijn server maak ik gebruik van WOL (Wake On Lan) om deze op commando op te zetten. Afsluiten gebeurt door Task Sheduler in windows en daar shutdown -t 10 -s mee te geven.

-t 10: 10 seconden waarschuwing
-s shutdown

Je kan ook de parameter -h meegeven, voor hybernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit probleem had je eenvoudig zelf op kunnen lossen door even te zoeken. Hierbij het verzoek dit in het vervolg dan ook te doen voordat je een topic start. Lees ook meteen Policy: Alle regels die op het forum gelden even door voor nog meer tips

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 15-07-2009 12:50 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.