Vorige week na de 3e keer proberen, geslaagd voor AZ-104

Precies 700 punten

Heb nog nooit wat met Azure gedaan dus vond het een behoorlijke opgave

Erg blij mee, een flinke last die van m'n schouders valt.
Na de 2e keer proberen zat ik vast aan verplichte wachttijd van 14 dgn. vanuit MS. Aangezien we op het werk nog vouchers over hadden en ik toch wel graag íets wilde behalen, heb ik AZ-900 maar gedaan, die is dan echt easy als je bezig bent met studeren voor AZ-104
Alle keren thuis examen gedaan. In het verleden met MCSA Windows Server 2016 wel naar examencentrum geweest, maar thuis bevalt eigenlijk heel goed. Eerste keer even spannend en op verzoek van de proctor nog wat dingen moeten opruimen etc. voor ik kon beginnen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt dan is het ideaal.
Voor de mensen die ook zwoegen: blijf doorzetten! En blijf er vooral bovenop zitten als het de eerste keer niet lukt. Als je te lang wacht dan zakt de opgedane kennis gauw weg merkte ik nu al.
Ik heb veel gehad aan de
video van John Savill (deze keek ik op 1,25 / 1,5x en dan elke dag minstens halfuurtje proberen te kijken). En CBT Nuggets nog gebruikt.
Zorg ook dat je wegwijs bent in MS Learn, sommige vragen kun je daar echt het antwoord op vinden (als je tijd hebt, want het is best even doorwerken qua tijd die er voor staat). Wel flauw, in de zoekfunctie kun je geen quotes gebruiken waardoor een PowerShell commando opzoeken niet wil

Je kunt in de zoekresultaten ook klikken op 'Filter' en dan bijv. alleen zoeken in 'Azure Storage'. CTRL-F op een pagina werkt helaas ook niet.
[
Voor 41% gewijzigd door
ThinkPad op 04-08-2025 15:00
]