Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste
Acties:

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-10 08:59
quote:
Rick13 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:16:
@musiman Is het dan niet slimmer om MSCA van Windows 10 te doen? Daar een certificaat van te behalen en dan door richting de server kant.
Heb ik gelijk ervaring met de examen (de vraagstelling, etc.)
Dat is ook mogelijk. Vergis je echter niet in het niveau van Windows 10 MCSA!!! Dat is best pittig en bevat véél Azure onderwerpen. Je bent ook langer bezig met Windows 10 dan die server fundamentals training.
Maar het is zeker een mogelijkheid.

Make music, not war

• Rick13
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09-10 20:49
@musiman Ik jouw wel van een uitdaging & ik vind het leuk om deze stof te leren. Dat maakt het ook een stuk makkelijker als je interesse er ligt.
Dan ga ik hiervoor. Van de week even uitzoeken welk nummer ik precies nodig heb & welk studie materiaal. Ik ben blij met je hulp.

• daniellook
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-10 12:56
quote:
mr.DJ95 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:48:
[...]

Grappig om te horen dat jij hem overschat hebt, mijn examen ging zo goed dat ik hem nog een keer mag doen. 605 punten is niet genoeg helaas. Voornamelijk Docker, Nano en H-A had ik zwaar onderschat, storage/NTFS permissies ken ik inmiddels wel.
Dat is rot om te horen. Werk je al lang in de IT sector, en zo ja, onder wat voor rollen?

Als je net van school komt vind ik 605 punten een zeer goede score voor je eerste examen. In mijn optiek geeft het boek een mooie schets van de best practices en hoe je een test-omgeving zou kunnen opbouwen, echter wordt er in de examens flink wat werkervaring verwacht.

https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-740.aspx - Hier kun je precies zien hoeveel ieder onderdeel weegt. Windows Containers zijn maar 5-10%, dit hoofdstuk heb ik bijna helemaal overgeslagen.

• musiman
quote:
daniellook schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:24:
[...]

Dat is rot om te horen. Werk je al lang in de IT sector, en zo ja, onder wat voor rollen?

Als je net van school komt vind ik 605 punten een zeer goede score voor je eerste examen. In mijn optiek geeft het boek een mooie schets van de best practices en hoe je een test-omgeving zou kunnen opbouwen, echter wordt er in de examens flink wat werkervaring verwacht.

https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-740.aspx - Hier kun je precies zien hoeveel ieder onderdeel weegt. Windows Containers zijn maar 5-10%, dit hoofdstuk heb ik bijna helemaal overgeslagen.
De Container vragen die in het examen zitten, zijn ook niet heel moeilijk.
Wel jammer dat je dat hoofdstuk overgeslagen hebt! Containers zijn de toekomst. Wellicht dat je hier achteraf nog een keertje naar gaat kijken. :)

Make music, not war

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:03

mr.DJ95

Boost!

quote:
daniellook schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:24:
[...]

Ah, ik ben al MCSA: windows 10. Heb eigenlijk geen productie ervaring met Server 2016 alleen basis beheer eigenlijk, de rest ken ik uit interesse (thuislabje) Heb een ruk week gehad, denk dat die zich nog even mooi wilde reflecteren op mijn examen.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• daniellook
quote:
musiman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:45:
[...]

De Container vragen die in het examen zitten, zijn ook niet heel moeilijk.
Wel jammer dat je dat hoofdstuk overgeslagen hebt! Containers zijn de toekomst. Wellicht dat je hier achteraf nog een keertje naar gaat kijken. :)
Who knows haha. Ik had er tot nu toe niet zoveel mee in ieder geval.
quote:
mr.DJ95 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:01:
[...]

Ah, ik ben al MCSA: windows 10. Heb eigenlijk geen productie ervaring met Server 2016 alleen basis beheer eigenlijk, de rest ken ik uit interesse (thuislabje) Heb een ruk week gehad, denk dat die zich nog even mooi wilde reflecteren op mijn examen.
Ik moet nog 1 certificaat voor MCSA Windows 10, maar ik ga eerst voor mijn Windows Server. 70-741 lijkt mij vrij pittig.

Succes met je herkansing binnenkort!

• musiman
@daniellook De 70-741 wordt inderdaad als pittig ervaren.

Schrik niet van het onderwerp Software Defined Networking. Dit is een bijzonder complex design, waar gelukkig scripts voor te downloaden zijn om het op te kunnen zetten. Onthoud voor het examen: iedere pc die dezelfde NVGRE waarde heeft, kan met elkaar communiceren.

DNS is van oudsher een groot onderwerp en best lastig.

VPN, DirectAccess en aanverwante onderwerpen zijn ook pittig.

IPv4 subnetting vindt men over het algemeen ook lastig. Meestal krijg je daar niet heel veel van op het examen. Mocht je moeite hebben met subnetting, dan kan ik jou via een PM wel wat zelfbedachte oefenvragen sturen en jouw antwoorden nakijken. :)

IPv6 is nog steeds nieuw (ook al bestaat het al héél lang), waardoor het een ver-van-mijn-bed-show onderwerp is. Gezien het feit dat IPv6 in de toekomst (zeker op internet) de vervanger zal zijn van IPv4, is het raadzaam om goed hier in te duiken.

Make music, not war

• daniellook
quote:
musiman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:20:
@daniellook De 70-741 wordt inderdaad als pittig ervaren.

Schrik niet van het onderwerp Software Defined Networking. Dit is een bijzonder complex design, waar gelukkig scripts voor te downloaden zijn om het op te kunnen zetten. Onthoud voor het examen: iedere pc die dezelfde NVGRE waarde heeft, kan met elkaar communiceren.

DNS is van oudsher een groot onderwerp en best lastig.

VPN, DirectAccess en aanverwante onderwerpen zijn ook pittig.

IPv4 subnetting vindt men over het algemeen ook lastig. Meestal krijg je daar niet heel veel van op het examen. Mocht je moeite hebben met subnetting, dan kan ik jou via een PM wel wat zelfbedachte oefenvragen sturen en jouw antwoorden nakijken. :)

IPv6 is nog steeds nieuw (ook al bestaat het al héél lang), waardoor het een ver-van-mijn-bed-show onderwerp is. Gezien het feit dat IPv6 in de toekomst (zeker op internet) de vervanger zal zijn van IPv4, is het raadzaam om goed hier in te duiken.
Ik vind deze boeken echt heel leuk. Allerlei onderwerpen en technologieën waarmee ik ervaring in op heb gedaan, worden tot in de detail uitgelegd.

Ik ben de komende 4 weken bezig met het boek, en dan zal ik je nog wel even een PM sturen.

Bedankt voor de info, wordt lekker knokken!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Hoe 'zwaar' zijn de examen van Microsoft eigenlijk? Ik heb zelf een training voor 70-761 gedaan via Mycademy (eigenlijk gewoon Skillsoft filmpjes) en dan kijk je dus video en maakt daar tests over.
Het proefexamen moet ik nog doen, en ze hebben ook nog iets van LiveLabs wat een soort online knutselomgeving lijkt te zijn.

Ik vraag mij af of het afronden van zo'n cursus en het (goed) maken van het proefexamen voldoende voorbereiding zou zijn voor een examen. Bij dit onderwerp maak ik mij niet zo'n zorgen aangezien het gewoon basis SQL-kennis is. Dat heb ik sowieso wel door jaren gebruik.
Maar ik ga ook nog andere onderwerpen doen die wellicht meer onbekend zijn en ben dan wel benieuwd hoe zwaar die examens zijn. Of verschilt dat ook nog heel erg per onderwerp?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• remonhendriksen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-10 07:28
Gonadan schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:20:
Hoe 'zwaar' zijn de examen van Microsoft eigenlijk? Ik heb zelf een training voor 70-761 gedaan via Mycademy (eigenlijk gewoon Skillsoft filmpjes) en dan kijk je dus video en maakt daar tests over.
Het proefexamen moet ik nog doen, en ze hebben ook nog iets van LiveLabs wat een soort online knutselomgeving lijkt te zijn.

Ik vraag mij af of het afronden van zo'n cursus en het (goed) maken van het proefexamen voldoende voorbereiding zou zijn voor een examen. Bij dit onderwerp maak ik mij niet zo'n zorgen aangezien het gewoon basis SQL-kennis is. Dat heb ik sowieso wel door jaren gebruik.
Maar ik ga ook nog andere onderwerpen doen die wellicht meer onbekend zijn en ben dan wel benieuwd hoe zwaar die examens zijn. Of verschilt dat ook nog heel erg per onderwerp?
Als je de training hebt gevolgd (theorie), de lesstof in het livelab hebt opgepakt (theorie toepassen in de praktijk) en vervolgens het proefexamen ruim voldoende maakt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Het proefexamen is wel echt belangrijk in deze.

De Skillsoft courses zijn gewoon erg goed, terwijl de proefexamens van Transcender zijn en in mijn ogen beter zijn dan die van bijvoorbeeld MeaserUp.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

remonhendriksen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:32:
Als je de training hebt gevolgd (theorie), de lesstof in het livelab hebt opgepakt (theorie toepassen in de praktijk) en vervolgens het proefexamen ruim voldoende maakt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Het proefexamen is wel echt belangrijk in deze.

De Skillsoft courses zijn gewoon erg goed, terwijl de proefexamens van Transcender zijn en in mijn ogen beter zijn dan die van bijvoorbeeld MeaserUp.
Bedankt voor je antwoord. Overigens merk ik wel dat theorie snel kan vervliegen, het nadeel van video's is dan dat je niet even terug kunt bladeren. Daarom overweeg ik nog om zo'n exam ref te bestellen en die eens door te bladeren.
Zo las ik ook op een site dat de cursus van Microsoft niet geheel dekkend is voor de theorie, dus ben ik wel benieuwd of die van Skillsoft dat dan wel is. Ze heten namelijk wel exact hetzelfde. :P

Verder jammer dat de andere die ik graag wil doen (767,768) niet in MyCademy zitten. Zou het haalbaar zijn om die puur op een exam ref aangevuld met online materiaal te doen?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-10 10:57
Er zijn nieuwe Azure examens/certs:

https://www.microsoft.com...se-new-certification.aspx

En de codes voor de 33 euro beta examens vind je voor de Solution Architect track hier:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375157

en voor de Developer track hier:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375155

beta's voor de Azure Administrator track zijn al geweest en ik hoop dat ze binnenkort de scores vrijgeven (want volgens mij is ie nu live?)

paella wijzigde deze reactie 25-09-2018 12:17 (14%)

No production networks were harmed during this posting

• luukmans7
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-10 16:00
70-346 ook gehaald, NET, 710 punten, 700 nodig.
Heb nu windows 10 beide en eerste deel van 0365.
Doel is om de tweede van 0365 er bij te halen dit jaar, heb er dan 4 gehaald in 1 jaar.

Wat me opviel, ben 1 keer gezakt voor 70-368 ( 1 deel van windows 10) op het eerste examen kreeg ik 64 vragen, bij de herkansing kreeg ik er 58..
.
0365 examen kreeg ik er 53.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:46
luukmans7 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:27:
70-346 ook gehaald, NET, 710 punten, 700 nodig.
Heb nu windows 10 beide en eerste deel van 0365.
Doel is om de tweede van 0365 er bij te halen dit jaar, heb er dan 4 gehaald in 1 jaar.

Wat me opviel, ben 1 keer gezakt voor 70-368 ( 1 deel van windows 10) op het eerste examen kreeg ik 64 vragen, bij de herkansing kreeg ik er 58..
.
0365 examen kreeg ik er 53.
Samenstelling is elke keer weer anders dus het is niet raar.

• paella
346 en 347 gaan eruit volgend jaar:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375158

en worden vervangen door MS-100 & MS-101 die op dit moment nog niet bestaan

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Ze hebben bij ons nu intern een vacature lopen voor ICT-C applicatiebeheer Office 365.
Vraag: ITIL, Prince 2 en iig MCSA O365.
ITIL moet ik hoe dan ook gaan doen intern. Dus dat is geen probleem. De andere twee heb ik niet en ga er maar even vanuit dat ik dat zelf moet betalen.
Wat zou de meest interessante oplossing zijn? Er zijn zoveel bomen en bossen voor iig MCSA O365, dat ik het echt niet meer zie. LOI heeft het als ik het goed zag en Master-IT. Ze zijn in ieder geval wel lekker aan de prijs met over de 2000 euro.
Dacht dat MS hem zelf ook wel aanbied, maar kon dat even niet goed vinden.

Arunia wijzigde deze reactie 02-10-2018 10:30 (6%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• musiman
Arunia schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:29:
Ze hebben bij ons nu intern een vacature lopen voor ICT-C applicatiebeheer Office 365.
Vraag: ITIL, Prince 2 en iig MCSA O365.
ITIL moet ik hoe dan ook gaan doen intern. Dus dat is geen probleem. De andere twee heb ik niet en ga er maar even vanuit dat ik dat zelf moet betalen.
Wat zou de meest interessante oplossing zijn? Er zijn zoveel bomen en bossen voor iig MCSA O365, dat ik het echt niet meer zie. LOI heeft het als ik het goed zag en Master-IT. Ze zijn in ieder geval wel lekker aan de prijs met over de 2000 euro.
Dacht dat MS hem zelf ook wel aanbied, maar kon dat even niet goed vinden.
Ja, die trainingen zijn duur. Dat is bij het bedrijf waar ik werk (ik geef die trainingen) niet anders.

Als het goed is zal jouw werkgever dit gewoon betalen, het zijn "normale" bedragen binnen de IT trainingen. Je zou ook kunnen kiezen voor een eLearning variant, waarbij je naar filmpjes kijkt en op die manier de stof leert. ECHTER... Office 365 verandert letterlijk met de dag en in een training (althans in die van mij, ik weet niet of onze concullega's dat ook doen) krijg je de stof van de meest courante versie. Ook de examens bevatten op dit moment al wat nieuwe vragen die niet in het cursusmateriaal staan (wat overigens normaal is bij Microsoft), omdat het materiaal achter loopt. Die eLearning filmpjes zijn ook oud.

Als ik jou was, zou ik mijn baas maar even heel lief aankijken en vragen of je de instructor-led training mag volgen. Doe niet een Master-IT computerbased (MOC ondemand) training, want dan ga je ook naar die filmpjes kijken. Bij active learning hetzelfde (filmpjes kijken), maar dan in een klaslokaal. :/

musiman wijzigde deze reactie 02-10-2018 10:47 (3%)

Make music, not war

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Bizar eigenlijk dat de stof van een onderwerp gewoon kan veranderen terwijl het wel hetzelfde examen genoemd wordt. Dan zou je bijna kunnen denken dat je een waardeoordeel kunt hangen aan wanneer iemand precies zo'n O365 MSCA gehaald heeft. 8)7

• Arunia
@musiman Bedankt voor je uitleg. Probleem is dat ik een aantal keer verschoven ben in de organisatie waarbij ik begonnen ben als systeembeheerder en met een half jaar eigenlijk al het beheer deed van de Electronische Leeromgeving. Later is dit organisatie breed gegaan en ben ik uiteraard daar bij aangesloten. Weer later ben ik ook met O365 bezig geweest, maar dan meer applicatiebeheer en dus uitleg geven aan docenten (alhoewel het me niet lukt om voor een hele grote groep te staan, maar dat is weer een ander iets).
Daarna functioneelbeheer van de sloten gaan doen en zit nu op de Servicedesk facilitair sinds een half jaar inclusief het sloten gedeelte.

Uiteraard zit ik daar absoluut niet op mijn plek en wil ik graag solliciteren op bovenstaande functie, maar dan loop je tegen de muur aan van certificaten die je eigenlijk niet hebt.
Moet eens gaan kijken of het mogelijk is om die te gaan halen.

• musiman
Gonadan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:46:
Bizar eigenlijk dat de stof van een onderwerp gewoon kan veranderen terwijl het wel hetzelfde examen genoemd wordt. Dan zou je bijna kunnen denken dat je een waardeoordeel kunt hangen aan wanneer iemand precies zo'n O365 MSCA gehaald heeft. 8)7
Ik snap wat je bedoelt, maar toch ben ik blij dat de examens redelijk actueel blijven. Nog steeds verneem ik dat er vragen in zitten die verouderd zijn, maar Microsoft vernieuwt de set met vragen regelmatig. Anders zou ik echt niet weten wat ik de cursisten moet leren.
Aan de andere kant is het voor mij (en de examenkandidaten) ook lastig wanneer ik in de training vertel: deze optie kon eerst niet, maar sinds april dit jaar wel. Welk antwoord je op het examen moet geven? Geen idee. Er zijn namelijk examenvragen bij mij bekend van opties die, toen die vraag in de examens kwam, niet mogelijk waren, maar sinds begin dit jaar wél. Dat maakt het ook weer moeilijk om zo'n examen te maken.

@Arunia Je kunt het ook met zelfstudie doen. Wanneer je mij een PB stuurt, dan kan ik jou wel een boek adviseren en andere tips geven. Dan kun je tegen de werkgever zeggen: in privé tijd ben ik al bezig met de certificering, want ik wil graag vooruit. Precies wat @Gonadan hieronder zegt, daar ben ik het ook 100% mee eens.

musiman wijzigde deze reactie 02-10-2018 10:56 (12%)

Make music, not war

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

@Arunia wellicht wat off-topic maar klinkt alsof je voor jezelf moet gaan opkomen. Sta op en zeg dat je dat wilt bereiken en bereid bent de missende kennis op te doen en certificaten te behalen als dat nodig is. Ambitie wordt meestal ook gewaardeerd en als jij goede reden geeft om te geloven dat je de missende kennis snel oppakt zie ik niet in waarom je niet serieus genomen zou worden. Gewoon lekker proberen. :)

@musiman dat ze bij willen blijven vind ik heel goed. Daarom ben ik altijd voorstander van die bijspijkerexamens voor nieuwe versies. Ik vind echter wel dat zoals je het nu schetst voor O365 dat het te veel van willekeur af hangt. Daar zouden ze dan in mijn ogen beter een jaartal aan hangen. Dat je nu bijvoorbeeld opnieuw kunt bijspijkeren voor de 2018 features.

Gonadan wijzigde deze reactie 02-10-2018 10:56 (30%)

• Arunia
@Gonadan Dank je. Dat is ook inderdaad zo. Nadeel van lange tijd in een verdomhoekje gezeten te hebben is dat je ook niet perse in de picture staat op de afdeling. Alhoewel nu zit ik er wel en weten mensen me wel te vinden.
Heb ook al enkele maanden geleden aangegeven zowel bij het afdelingshoofd, daar het hoofd van, mijn direct leidinggevende toentertijd en mijn huidige direct leidinggevende (die gaat over beide servicedesks) dat ik interesse daar in had. Het afdelingshoofd (degene die gaat over de FAB's zeg maar) gaf toen aan dat er een vacature komt waar uiteraard op gesolliciteerd moet worden. Begint al met een CV. Nadeel van zolang bij een bedrijf te blijven hangen, is dat je eigenlijk niet meer weet waar en wanneer je ergens anders hebt gewerkt. Maar die ervaring is ook minder van belang heb ik zo het idee. Was namelijk vooral administratief.

Ga nog even kijken hoe en wat. Probleem is dat ik makkelijker via mail uit mijn woorden kom dan een gesprek aan gaan. Ook inherent aan mijn persoonlijkheid. Het is ook weer niet dat ik nooit wat zeg, in tegendeel, maar dit soort dingen maal ik gewoon teveel mee.

Voordeel is wel dat IT me iig goed ligt. Alleen te weinig mee gedaan of uitgebreid.

Heb wel een account bij MS eLearning. Wellicht dat dat de handigere oplossing is. Volgens mij lopen de prijzen niet echt heel ver uit een.

@musiman Ik ga je voorstel iig even onthouden. Ga zo nog even kenbaar maken bij het hoofd wat ik wil. Uiteraard zitten diegenen er nooit.

Arunia wijzigde deze reactie 02-10-2018 11:06 (9%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

@Arunia 'maanden' is er heel erg lang, ga er achteraan en laat je zien. Intern invullen van de vacature is voor het bedrijf vaak ook prettiger als het gaat om contracten en dergelijke. De kans bestaat dat ze je daarom wel een kans willen geven.

• Arunia
@Gonadan Dat snap ik uiteraard. Ze zaten er iig beide niet. Volgens mij in bespreking. Dus ga even regelmatig buurten om even te vragen of er iets geregeld kan worden en of ik überhaupt aanspraak kan maken. Heb ook het voordeel dat ik nog steeds de kennis omtrent de ELO heb en dat er daar maar 1 voor zit.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:41

HKLM_

Waarom heb je geen back-up?

Topicstarter
@musiman Jij als trainer weet vast wel wanneer we de MCSA Server 2019 trainingen & examens kunnen verwachten? (aangezien die deze maand uitkomt verwacht ik toch wel snel nieuwe examens :P )

HKLM_ wijzigde deze reactie 02-10-2018 11:22 (26%)

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • Windows 10 Pro • Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • Unifi AC-LR • Unifi CloudKey

• musiman
HKLM_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:21:
@musiman Jij als trainer weet vast wel wanneer we de MCSA Server 2019 trainingen & examens kunnen verwachten? (aangezien die deze maand uitkomt verwacht ik toch wel snel nieuwe examens :P )
Ik weet dat er dit jaar nog wat Azure certificeringen uitgerold worden. Microsoft gaat richting rolebased certificering (goh, waar heb ik dat eerder gehoord... MCTS, MCITP...) en de tweede helft van volgend jaar komen veel meer rolebased certificeringen eraan. Ik verwacht dan ook de Server 2019 trainingen. Binnenkort is er de Global MCT Summit in Duitsland en daar ga ik naartoe. Wellicht kom ik daar meer te weten (hopelijk zonder NDA).

Ik draai de insider build van Server 2019 trouwens al een tijdje. :)

musiman wijzigde deze reactie 02-10-2018 15:27 (4%)

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
musiman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Ik weet dat er dit jaar nog wat Azure certificeringen uitgerold worden. Microsoft gaat richting rolebased certificering (goh, waar heb ik dat eerder gehoord... MCTS, MCITP...) en de tweede helft van volgend jaar komen veel meer rolebased certificeringen eraan. Ik verwacht dan ook de Server 2019 trainingen. Binnenkort is er de Global MCT Summit in Duitsland en daar ga ik naartoe. Wellicht kom ik daar meer te weten (hopelijk zonder NDA).

Ik draai de insider build van Server 2019 trouwens al een tijdje. :)
Nice, de insider build draait hier ook al een tijdje mee :)

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • Windows 10 Pro • Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • Unifi AC-LR • Unifi CloudKey

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:14
Vraagje.

Ik ben nu begonnen met een mcsa 70-740 training via Dutchtrain.
Nu heeft deze een videotrainer bestaande uit 7 hoofdstukken:
installing windows server.
Implementing local and enterprise sotrage solutions
implementing hyper-v virtualization
implementing windows containers
implementing high availabilty
maintaining and monitoring server environments.

totaal zijn dit 286 videos.(dit lijkt mij wat veel)

cbt nuggets heeft ook videos voor 70-740 dit zijn er maar 48.
Wat is het beste om dan te doen? cbt nuggets of toch dat van dutchtrain?

• musiman
sgouman schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:26:
Vraagje.

Ik ben nu begonnen met een mcsa 70-740 training via Dutchtrain.
Nu heeft deze een videotrainer bestaande uit 7 hoofdstukken:
installing windows server.
Implementing local and enterprise sotrage solutions
implementing hyper-v virtualization
implementing windows containers
implementing high availabilty
maintaining and monitoring server environments.

totaal zijn dit 286 videos.(dit lijkt mij wat veel)

cbt nuggets heeft ook videos voor 70-740 dit zijn er maar 48.
Wat is het beste om dan te doen? cbt nuggets of toch dat van dutchtrain?
Ik ken de video's van Dutchtrain niet. Die van CBT Nuggets zijn op zich goed, maar beperken zich puur tot de cursusinhoud. Wellicht zijn die van Dutchtrain uitgebreider? Als ik jou was, zou ik de meest uitgebreide kiezen. Oh, en wat is de duur van die video's? Het kan natuurlijk zijn dat het 286 korte filmpjes zijn.

Make music, not war

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:14
musiman schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Ik ken de video's van Dutchtrain niet. Die van CBT Nuggets zijn op zich goed, maar beperken zich puur tot de cursusinhoud. Wellicht zijn die van Dutchtrain uitgebreider? Als ik jou was, zou ik de meest uitgebreide kiezen. Oh, en wat is de duur van die video's? Het kan natuurlijk zijn dat het 286 korte filmpjes zijn.
Er zitten heel veel filmpjes van 2 minuten tussen.
De videos van cbt zijn bij elkaar 14 uur ongeveer maar daar ga ik bij dutchtrain ruimschoots overheen. het zou kunnen dat het uitgebreider is ja. maar als cbt alles uitlegt wat nodig v oor het examen is teveel informatie krijgen denk ook niet heel goed.

• musiman
sgouman schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:27:
[...]

Er zitten heel veel filmpjes van 2 minuten tussen.
De videos van cbt zijn bij elkaar 14 uur ongeveer maar daar ga ik bij dutchtrain ruimschoots overheen. het zou kunnen dat het uitgebreider is ja. maar als cbt alles uitlegt wat nodig v oor het examen is teveel informatie krijgen denk ook niet heel goed.
Dat zei ik dus niet. CBT Nuggets houdt zich aan de cursusinhoud. Het examen staat los van de training!!! Je kunt vragen verwachten die niet in de cursus behandeld zijn.

Het zou kunnen dat Dutchtrain het OnDemand product van Microsoft zelf aanbiedt.
Compu'Train heeft dit bijvoorbeeld ook:
MOC On Demand 20740: Installation, Storage and Compute with Windows Server 2016 (inclusief examen) Totaalprijs: ¤ 945,-
Dit is wel flink duurder dan wat ik bij Dutchtrain zag staan. Geen idee of dat hetzelfde is.

Make music, not war

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik heb een uitnodiging gekregen om in Redmond op de Microsoft campus deel te nemen aan een sessie(Job Task Analysis (JTA)) voor nieuwe Azure examens, wordt trouwens helemaal vergoed zoals ik het lees.Ze hebben om mijn CV gevraagd, benieuwd wat er uit gaat komen. Wordt ook best redelijk betaald:
Project Payment Details
Pay: $800 per day ($4,000 for a five day session) plus reasonable travel/hotel/meal reimbursement if not local

shadowman12 wijzigde deze reactie 03-10-2018 18:35 (51%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• paella
Cool! ben beetje jaloers :-)

Ik heb deze mooi resource gevonden met links naar studiemateriaal voor de nieuwe certs:

https://techcommunity.mic...-Arch-amp/m-p/261854#M327

• musiman
paella schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:07:
Cool! ben beetje jaloers :-)

Ik heb deze mooi resource gevonden met links naar studiemateriaal voor de nieuwe certs:

https://techcommunity.mic...-Arch-amp/m-p/261854#M327
Is dat dan publiek toegankelijk? Ik meende dat dit alleen voor ons (MCT's) bedoeld is. Ben jij ook een MCT en zo niet, kun je dan met jouw Microsoft ID gebruik maken van deze online trainingen?

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:47:
[...]

Is dat dan publiek toegankelijk? Ik meende dat dit alleen voor ons (MCT's) bedoeld is. Ben jij ook een MCT en zo niet, kun je dan met jouw Microsoft ID gebruik maken van deze online trainingen?
Ik kan gewoon inloggen met mijn microsoft account :P

Tech Academy -> Pathway zie ik veel Microsoft Ignite 2017 dingen waar ik me voor kan aanmelden

HKLM_ wijzigde deze reactie 04-10-2018 10:20 (11%)

• paella
Ja, blijkbaar publiek toegangelijk. :-)

Sinds vandaag zijn ook de resultaten van AZ-100 & AZ-101 beschikbaar (om Azure Administrator Associate te worden).

Waar ik hoopte dat ik 1 van de 2 zou halen, heb ik ze gewoon allebei gehaald! (waarvan 1 met precies genoeg punten: 700). Ik mag me nu dus ook Azure Administrator Associate noemen. Ik ben niet veel met Azure bezig, wel af en toe met een trial aan het spelen. Maar ik had wel mijn AWS Associate + Security Specialty examens gehaald eerder dit jaar en in de basis gaat dat over hetzelfde. ;-) En ik heb bijna 20 jaar Microsoft ervaring van NT tot nu.

Over 3 weken staan de Azure Solutions Architect Associate beta's gepland. Hopen dat dat net zo goed gaat. :-D

• musiman
HKLM_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Ik kan gewoon inloggen met mijn microsoft account :P

Tech Academy -> Pathway zie ik veel Microsoft Ignite 2017 dingen waar ik me voor kan aanmelden
Dit is gewoon BIZAR!!!!

Wij als MCT'er betalen ieder jaar een dikke fee om MCT te mogen zijn en dan gaan ze zo met onze resources om. Ik heb Microsoft al om uitleg gevraagd.

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Dit is gewoon BIZAR!!!!

Wij als MCT'er betalen ieder jaar een dikke fee om MCT te mogen zijn en dan gaan ze zo met onze resources om. Ik heb Microsoft al om uitleg gevraagd.
Ik zie niet veel wat mij echt boeit :P misschien dat je als MCT meer ziet dan een non MCT?

HKLM_ wijzigde deze reactie 04-10-2018 10:50 (3%)

• musiman
HKLM_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Ik zie niet veel wat mij echt boeit :P misschien dat je als MCT meer ziet dan een non MCT?
Ik heb met een willekeurig outlook mailadres ingelogd en kon gewoon de video training volgen. Volgens mij was dit voorbehouden aan MCT's. Maar ik heb de vraag al in het MCT Central gesteld. Ben benieuwd wat het antwoord van Microsoft gaat zijn.

Kijk, ik betaal niet zelf die fee ieder jaar, omdat ik in loondienst ben. Maar het gaat mij om het principe dat wij ergens voor betalen (in mijn geval mijn werkgever) en dan worden onze privileges gewoon weggegeven. Gratis. DAT is mijn punt.

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Ik heb met een willekeurig outlook mailadres ingelogd en kon gewoon de video training volgen. Volgens mij was dit voorbehouden aan MCT's. Maar ik heb de vraag al in het MCT Central gesteld. Ben benieuwd wat het antwoord van Microsoft gaat zijn.

Kijk, ik betaal niet zelf die fee ieder jaar, omdat ik in loondienst ben. Maar het gaat mij om het principe dat wij ergens voor betalen en dan worden onze privileges gewoon weggegeven. Gratis. DAT is mijn punt.
Ik snap je hoor, maar met microsoft weet je het nooit haha :P

• musiman
HKLM_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:59:
[...]

Ik snap je hoor, maar met microsoft weet je het nooit haha :P
Ja, dat is waar. Ik ben al MCT sinds 2003 en we hebben in al die jaren flink wat te stellen gehad met Microsoft. :P

Make music, not war

• paella
Je betaalt dik voor toegang to Microsoft Ignite, maar alle video's kan je gewoon online bekijken. Dus zo raar is het ook weer niet.

O, maar ik denk dat ik zie waar de verwarring is. De pagina lijkt een MCT link te zijn, er staat ook een grote screenshot op. Maar waar het mij om ging niet daarom, maar iets lager op de pagina waar links staan naar resources op https://openedx.microsoft.com/ Die zijn toch nooit MCT specifiek bedoeld?

paella wijzigde deze reactie 04-10-2018 12:48 (53%)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:47

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
paella schreef op Thursday 4 October 2018 @ 12:43:
Je betaalt dik voor toegang to Microsoft Ignite, maar alle video's kan je gewoon online bekijken. Dus zo raar is het ook weer niet.
Dat is ook wel anders geweest in het verleden.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• musiman
paella schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:43:

O, maar ik denk dat ik zie waar de verwarring is. De pagina lijkt een MCT link te zijn, er staat ook een grote screenshot op. Maar waar het mij om ging niet daarom, maar iets lager op de pagina waar links staan naar resources op https://openedx.microsoft.com/ Die zijn toch nooit MCT specifiek bedoeld?
Nou ja, ik neem dit in ieder geval mee naar de Global MCT Summit in Duitsland, die over een paar weken is. Eens kijken wat ze ervan zeggen.

Maar genoeg over dit onderwerp. Ik sta weer te popelen om mensen tips te geven over hun Microsoft studietraject. :D

Wie heeft er vragen?

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Nou ja, ik neem dit in ieder geval mee naar de Global MCT Summit in Duitsland, die over een paar weken is. Eens kijken wat ze ervan zeggen.

Maar genoeg over dit onderwerp. Ik sta weer te popelen om mensen tips te geven over hun Microsoft studietraject. :D

Wie heeft er vragen?
Als je er dan toch zo op aandringt: Die Azure Administrator Associate examens https://www.microsoft.com.../azure-administrator.aspx zit dat onder het MCSA niveau? / is dat een beetje te doen als je nog geen Azure echte Azure ervaring hebt binnen je werk?

HKLM_ wijzigde deze reactie 04-10-2018 14:59 (7%)

• shadowman12
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Wie heeft er vragen?
Ik wil Microsoft Certified Azure Solutions Architect Expert worden, heb IaaS ervaring, moet je alle andere dingen ook kennen? Mijn laaste cert die ik heb is MCSE:2012

shadowman12 wijzigde deze reactie 04-10-2018 15:37 (4%)

• paella
shadowman12 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Ik wil Microsoft Certified Azure Solutions Architect Expert worden, heb IaaS ervaring, moet je alle andere dingen ook kennen? Mijn laaste cert die ik heb is MCSE:2012
Als je met "andere dingen" de niet IaaS dingen bedoelt lijkt het me wel. Je moet als Solution Architect de beste oplossing bedenken, of dat nou Iaas, Paas of Saas is.

Als je een goedkope 1e poging wilt doen dan moet je nu voor de betas registreren, zijn maar 33 euro per stuk als je de code gebruikt. Geen idee of het nog kan of dat de betas vol zitten.

paella wijzigde deze reactie 04-10-2018 16:23 (16%)

• musiman
HKLM_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

Als je er dan toch zo op aandringt: Die Azure Administrator Associate examens https://www.microsoft.com.../azure-administrator.aspx zit dat onder het MCSA niveau? / is dat een beetje te doen als je nog geen Azure echte Azure ervaring hebt binnen je werk?
Zoals ik het nu kan zien is dat MCSA niveau. Maar ik moet daar ook nog even goed naar kijken. Azure is best wel andere koek, het beste is toch om een testomgeving in Azure te maken. Alleen theorie, daar red je het niet mee.
De voorganger was rete moeilijk. Het bevatte een combi van IT Pro en iets Dev. Veel teveel voor één examen. Dat is nu beter.

@shadowman12 Wat @paella zegt. :)

musiman wijzigde deze reactie 04-10-2018 16:52 (11%)

Make music, not war

• shadowman12
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Zoals ik het nu kan zien is dat MCSA niveau. Maar ik moet daar ook nog even goed naar kijken. Azure is best wel andere koek, het beste is toch om een testomgeving in Azure te maken. Alleen theorie, daar red je het niet mee.
De voorganger was rete moeilijk. Het bevatte een combi van IT Pro en iets Dev. Veel teveel voor één examen. Dat is nu beter.

@shadowman12 Wat @paella zegt. :)
Ik heb een subscriptie waar ik van alles in kan testen. En ik werk nu al best een aantal jaar met Azure. Met name Virtual Machines, App Services, Azure SQL, Azure MySQL, Azure Endpoints, Azure Storage, Azure Networking

Maar ik vroeg me af of je kennis moest hebben van al die IoT en Microservices , Machine Learning enzo.

shadowman12 wijzigde deze reactie 04-10-2018 17:51 (7%)

• musiman
shadowman12 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:49:
[...]

Ik heb een subscriptie waar ik van alles in kan testen. En ik werk nu al best een aantal jaar met Azure. Met name Virtual Machines, App Services, Azure SQL, Azure MySQL, Azure Endpoints, Azure Storage, Azure Networking

Maar ik vroeg me af of je kennis moest hebben van al die IoT en Microservices , Machine Learning enzo.
Ik kan morgen denk ik wel even de volledige inhoudsopgave pm'men.

Make music, not war

• shadowman12
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Ik kan morgen denk ik wel even de volledige inhoudsopgave pm'men.
Ik denk dat ik eerst maar ga voor MCSE: Cloud Platform and Infrastructure en daarna wel ever verder zien. Mijn werkgever stelt geen eisen qua certs aan mij op moment, dus ja, het is voor de leuk nu om bij te blijven.

.

shadowman12 wijzigde deze reactie 04-10-2018 19:59 (42%)

• paella

• paella
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Dit is gewoon BIZAR!!!!

Ik geloof dat de links nu weg zijn. Blijkbaar was het toch niet OK, dat kon ik ook niet ruiken (excuses hier op zn plaats :-) ).

Met deze resources link is in ieder geval niets aan de hand: https://pixelrobots.co.uk...resources-for-the-az-300/

paella wijzigde deze reactie 05-10-2018 10:48 (13%)

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat ik eerst maar ga voor MCSE: Cloud Platform and Infrastructure en daarna wel ever verder zien. Mijn werkgever stelt geen eisen qua certs aan mij op moment, dus ja, het is voor de leuk nu om bij te blijven.

.
Dat heb ik ook, ik ben nog steeds aan het blokken voor Securing Server 2016..... :X Werkgever boeit het niet zo eigenlijk maar ik wil graag bij blijven en voor een next job helpt het misschien :P

HKLM_ wijzigde deze reactie 05-10-2018 10:41 (11%)

• shadowman12
HKLM_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Dat heb ik ook, ik ben nog steeds aan het blokken voor Securing Server 2016..... :X Werkgever boeit het niet zo eigenlijk maar ik wil graag bij blijven en voor een next job helpt het misschien :P
Ik wil deze gaan doen:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-533.aspx

Maar blijkbaar moet ik die voor 31 December 2018 halen, anders moet ik twee examens doen :(

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
shadowman12 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Ik wil deze gaan doen:

Maar blijkbaar moet ik die voor 31 December 2018 halen, anders moet ik twee examens doen :(
-Dat is wel klote... voor mij is het met 70-744 het eerste examen op MCSE niveau. Had met MCSA 2016 upgrade al hakjes over de sloot op sommige punten dus voor deze wil ik echt zeker zijn haha

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:28
[...]

Ik wil deze gaan doen:

Kan je beter AZ100 of AZ101 doen

• shadowman12
HKLM_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

-Dat is wel klote... voor mij is het met 70-744 het eerste examen op MCSE niveau. Had met MCSA 2016 upgrade al hakjes over de sloot op sommige punten dus voor deze wil ik echt zeker zijn haha
Je kan een hele lijst met examens doen, eentje daarvan, en dan al ben je MCSE:Cloud Platform and Infrastructure

Ik kan zelfs ook nog 70-413 of 70-414 voor Windows Server 2012 8)7 doe. Ik zou bijvoorbeeld ook 70-413 of 70-414 opnieuw kunnen doen (is bij mij verlopen), en dan ben ik weer MCSE:Cloud Platform and Infrastructure. Maar dan test ik mezelf niet op mijn Azure kennis, of er moeten inmiddels wat Azure vragen zijn toegevoegd,maar da nog. Ik ga nu liever voor volledig Azure examen, omdat ik eigenlijk alleen maar bezig ben met Azure nu.

shadowman12 wijzigde deze reactie 05-10-2018 11:07 (23%)

• paella
Volgens mij kan je 413 en 414 niet opnieuw doen:

https://www.microsoft.com...ertification-retakes.aspx dat kan alleen voor een select groepje Cloud examens. En die worden nu dus deels vervangen.

• musiman
[...]

Ik wil deze gaan doen:

Wanneer je de 70-533 nu nog gaat doen, moet je ook de update doen: AZ-102.
Beter is om de AZ-100 en AZ-101 te doen.
paella schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:13:
Volgens mij kan je 413 en 414 niet opnieuw doen:

https://www.microsoft.com...ertification-retakes.aspx dat kan alleen voor een select groepje Cloud examens. En die worden nu dus deels vervangen.
Klopt. Je kunt een eenmaal gehaald examen niet nog een keer doen.
HKLM_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Leuk examen, 70-744 !!!
Volgende week ga ik die cursus weer geven en volgens mij in-house de week erna ook weer.

musiman wijzigde deze reactie 05-10-2018 11:28 (52%)

Make music, not war

• paella
musiman schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Behalve de examens op het genoemde lijstje :-)

• musiman
paella schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Behalve de examens op het genoemde lijstje :-)
Ja, eens. :D
paella schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:43:
[...]

Als je met "andere dingen" de niet IaaS dingen bedoelt lijkt het me wel. Je moet als Solution Architect de beste oplossing bedenken, of dat nou Iaas, Paas of Saas is.

Als je een goedkope 1e poging wilt doen dan moet je nu voor de betas registreren, zijn maar 33 euro per stuk als je de code gebruikt. Geen idee of het nog kan of dat de betas vol zitten.
Ik heb de verantwoordelijke bij Microsoft gisteren gemaild. Hij heeft vervolgens de moderator van de tech site benaderd om de links te verwijderen. Dus... it's me to blame dat ze weg zijn denk ik.

Make music, not war

• shadowman12
musiman schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Wel als ie verlopen is toch en je moet een recertification moet doen?

• musiman
shadowman12 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Wel als ie verlopen is toch en je moet een recertification moet doen?
Je had voor MCSE aparte recertificerings examens. De 413 en 414 kon je dus niet zelf opnieuw doen, daar was een apart examen voor.

edit: dit examen

musiman wijzigde deze reactie 05-10-2018 11:38 (11%)

Make music, not war

• shadowman12
musiman schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

Je had voor MCSE aparte recertificerings examens. De 413 en 414 kon je dus niet zelf opnieuw doen, daar was een apart examen voor.

edit: dit examen
Maar dan snap ik het niet meer, in de lijst van MCSE: Cloud Platform and Infrastructure staat dat je 70-413 and 70-414 kan doen om de titel te behalen? Die zou ik dan toch gewoon weer kunnen doen?

• musiman
shadowman12 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Maar dan snap ik het niet meer, in de lijst van MCSE: Cloud Platform and Infrastructure staat dat je 70-413 and 70-414 kan doen om de titel te behalen? Die zou ik dan toch gewoon weer kunnen doen?
Neen. Dat is enkel voor de mensen die nog geen 70-413 of 70-414 gehaald hebben.

Hetzelfde geldt voor MCSE Productivity.
Wanneer je een Exchange 2016 examen hebt gedaan (en gehaald), dan ben je met jouw MCSA ook MCSE Productivity. Wil je het jaar erop wederom MCSE Productivity 2019 worden, dan mag je niet opnieuw de Exchange 2016 doen, maar moet het Sharepoint of Skype for Business zijn. Dit vind ik zeer vreemd. Stel, je bent een Exchange expert en wil ieder jaar jouw MCSE voor dat jaar behalen, dan moet je ineens ook Sharepoint of Skype for Business gaan leren. Rare jongens, die Microsoft gasten.

Make music, not war

• shadowman12
musiman schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Neen. Dat is enkel voor de mensen die nog geen 70-413 of 70-414 gehaald hebben.

Hetzelfde geldt voor MCSE Productivity.
Wanneer je een Exchange 2016 examen hebt gedaan (en gehaald), dan ben je met jouw MCSA ook MCSE Productivity. Wil je het jaar erop wederom MCSE Productivity 2019 worden, dan mag je niet opnieuw de Exchange 2016 doen, maar moet het Sharepoint of Skype for Business zijn. Dit vind ik zeer vreemd. Stel, je bent een Exchange expert en wil ieder jaar jouw MCSE voor dat jaar behalen, dan moet je ineens ook Sharepoint of Skype for Business gaan leren. Rare jongens, die Microsoft gasten.
Exhange, SharePoint en SfB kan ik me nog wel voorstellen, want daarmee raak je de core van Office365.

• AEZscf
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:20
HKLM_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

70-744, zit ik momenteel ook midden in. Heb je nog goede websites gevonden of ander materiaal? Ik lees nu de Exam Ref en ben deze links aan het doorspitten, https://www.rootusers.com...-server-2016-study-guide/.

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
AEZscf schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

70-744, zit ik momenteel ook midden in. Heb je nog goede websites gevonden of ander materiaal? Ik lees nu de Exam Ref en ben deze links aan het doorspitten, https://www.rootusers.com...-server-2016-study-guide/.
Ik gebruik ook het Exem Ref boek en de link die jij hebt. Ook heb ik deze gedaan: (Gratis) https://www.edx.org/cours...-2016-security-features-1

Die edx link staat ook op de examen pagina onder online training
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-744.aspx

Ik had ook video's op udemy gekocht maar die vielen zwaar tegen... heb nu nog een aanvraag lopen op werk voor de MOC e-learning van microsoft voor dit examen.

HKLM_ wijzigde deze reactie 05-10-2018 12:16 (20%)

• paella
musiman schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Ja, eens. :D

[...]

Ik heb de verantwoordelijke bij Microsoft gisteren gemaild. Hij heeft vervolgens de moderator van de tech site benaderd om de links te verwijderen. Dus... it's me to blame dat ze weg zijn denk ik.
En me to blame for bringing it up. Maar als het illegaal was terecht dat het weg is hoor. :-)

• paella
shadowman12 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:30:
Ik heb een uitnodiging gekregen om in Redmond op de Microsoft campus deel te nemen aan een sessie(Job Task Analysis (JTA)) voor nieuwe Azure examens, wordt trouwens helemaal vergoed zoals ik het lees.Ze hebben om mijn CV gevraagd, benieuwd wat er uit gaat komen. Wordt ook best redelijk betaald:
Project Payment Details
Pay: $800 per day ($4,000 for a five day session) plus reasonable travel/hotel/meal reimbursement if not local
Hoe hebben ze je eigenlijk gevonden? Op basis van je SME profiel of zit je dieper? Lijkt me namelijk erg interessant!

• shadowman12
paella schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:46:
[...]

Hoe hebben ze je eigenlijk gevonden? Op basis van je SME profiel of zit je dieper? Lijkt me namelijk erg interessant!
Heb eerder beta dingen gedaan voor MSFT en sta een op een lijst van een vendor die voor Microsoft mensen zoekt voor de cursusontwikkeling en/of examenontwikkeling, wordt af en toe is benaderd. Maar als ze me benaderen moet ik altijd wel een CV opsturen en die wordt dan door Learning gescreend of het matcht met wat ze zoeken. Wordt ook wel is benaderd via die SME database.

shadowman12 wijzigde deze reactie 05-10-2018 14:55 (29%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:53

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Ik doe dat voor Citrix. Is erg leuk om te doen 👍🏻

Tylen wijzigde deze reactie 05-10-2018 14:55 (3%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• paella
shadowman12 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Heb eerder beta dingen gedaan voor MSFT en sta een op een lijst van een vendor die voor Microsoft mensen zoekt voor de cursusontwikkeling en/of examenontwikkeling, wordt af en toe is benaderd. Maar als ze me benaderen moet ik altijd wel een CV opsturen en die wordt dan door Learning gescreend of het matcht met wat ze zoeken. Wordt ook wel is benaderd via die SME database.
Ik heb ook diverse beta's gedaan (op 1 na tot nu toe altijd in 1x gehaald :-)), maar die uitnodiging die jij hebt gekregen helaas nooit. Hoe kom ik op /die/ lijst? :-)

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
Lijk mij ook wel gaaf, ik heb vanuit de database nog nooit een uitnodiging gehad voor een beta helaas :/ Lijk mij sowieso leuk om MCT te worden ergens :P

HKLM_ wijzigde deze reactie 05-10-2018 16:57 (19%)

• musiman
HKLM_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:47:
Lijk mij ook wel gaaf, ik heb vanuit de database nog nooit een uitnodiging gehad voor een beta helaas :/ Lijk mij sowieso leuk om MCT te worden ergens :P
Het zijn van MCT'er is echt super leuk. Wat is er namelijk leuker dan de hele dag vertellen over je hobby?

Hier zijn de eisen:

Requirements
The MCT program is for educators around the world who actively deliver training on Microsoft technologies. If you possess a qualifying certification or qualification, and you are passionate about delivering training on Microsoft technologies, we encourage you to consider applying.

For detailed information regarding MCT program requirements, review the MCT Program Guide and MCT Program Agreement in the Application process section of this page.

MCT program entry requirements
Possess a current Microsoft Certification or qualification eligible for the MCT program.
Demonstrate instructional skills verified by one of the following:
Instructional Skills Certification:
CEGOS Group
CompTIA CTT+
Essential Educate Trainer (internal Microsoft certification)
Friesen Kaye and Associates
Global Knowledge Instructional Skills Certification
Gopas
IAMCT Approved Technical Trainer (IAMCT ATT)
IPM (Institut für Personalberatung und Managemententwicklung)
Learning and Performance Institute Trainer Performance Monitoring and Assessment (TPMA)
Learning Tree Train the Trainer Program
Marcom Deli
Microsoft Certified Trainer Instructional Skills Certification (MCT-ISC)
Netcom Learning Instructional Skills Certification
New Horizons Instructional Skills Certification
PrepMasters USA
Sinerji Egitim
Provide reference supporting at least one year of instructional experience
Note To renew as an MCT, you must meet the MCT program renewal requirements by your anniversary date.

Current Microsoft Certifications and qualifications eligible for the MCT program

Microsoft Certifications

Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA): BI Reporting, Cloud Platform, Data Engineering with Azure, Linux on Azure, Machine Learning, Microsoft Dynamics 365, Microsoft Dynamics 365 for Operations, Office 365, SQL 2016 BI Development, SQL 2016 Database Administration, SQL 2016 Database Development, SQL Server 2012/2014, Universal Windows Platform, Web Applications, Windows 10, Windows Server 2012, or Windows Server 2016
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE): Business Applications, Cloud Platform and Infrastructure, Data Management and Analytics, Mobility, Productivity
Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD): App Builder
Dynamics CRM Dynamics Technical - Understand the requirements associated with each Microsoft Dynamics qualification and certification.
Microsoft Office Specialist (MOS): Master 2016, Master 2013, Expert Excel 2016, Expert Excel 2013, Expert Word 2016, or Expert Word 2013
Note Microsoft Certifications and qualifications eligible for the MCT program are subject to change.

Make music, not war

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Friday 5 October 2018 @ 16:47:
Heb jij nog nooit een invite gehad voor een beta? :? Moet trouwens zeggen dat het bij mij de laatste jaren vreemd genoeg ook wat stil is...misschien moet ik gewoon weer eens een examen gaan doen. Laatste examen stamt ook uit 2016 ofzo...

MCT worden is inderdaad wel leuk...ben het nu ook een jaar of 5 denk ik.

JackSparrow wijzigde deze reactie 09-10-2018 10:06 (6%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
JackSparrow schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Heb jij nog nooit een invite gehad voor een beta? :? Moet trouwens zeggen dat het bij mij de laatste jaren vreemd genoeg ook wat stil is...misschien moet ik gewoon weer eens een examen gaan doen. Laatste examen stamt ook uit 2016 ofzo...

MCT worden is inderdaad wel leuk...ben het nu ook een jaar of 5 denk ik.
Nee heb ik nog nooit gehad inderdaad :P Heb ondertussen denk een examen of 12 gehaald (2 per jaar ongeveer) Dat hele gebeuren zit nu in collaborate toch?

HKLM_ wijzigde deze reactie 09-10-2018 10:35 (25%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 10:26:
[...]

Nee heb ik nog nooit gehad inderdaad :P Heb ondertussen denk een examen of 12 gehaald (2 per jaar ongeveer) Dat hele gebeuren zit nu in collaborate toch?
Ohw..ik heb totaal 40+ examens gedaan....geen idee of het in collaborate zit eigenlijk...

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
JackSparrow schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Ohw..ik heb totaal 40+ examens gedaan....geen idee of het in collaborate zit eigenlijk...
Jij bent denk ik ook wat langer onderweg :P ik zit in mijn 6de jaar qua echte werkervaring in de IT.
Naja zien het wel, komt het zou het leuk zijn. Komt het niet ook goed ik heb de tijd :+

• paella
JackSparrow schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Hier ook 42 gehaalde (MS) examens (sinds 2000), maar de laatste 2 jaar eigenlijk geen examen-invites gehad. Alternatief is de Born to Learn blog regelmatig te lezen. Wel vandaag 2 keer blueprint surveys voor nieuwe examens (Teamwork Administrator & M365 Security Compliance Administrator). Zie vooral voor die tweede uit naar t beta-examen. :-)

paella wijzigde deze reactie 09-10-2018 11:11 (5%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 11:09:
[...]

Jij bent denk ik ook wat langer onderweg :P ik zit in mijn 6de jaar qua echte werkervaring in de IT.
Naja zien het wel, komt het zou het leuk zijn. Komt het niet ook goed ik heb de tijd :+
Ohw..ik ben net m'n 21ste jaar voorbij :+ Maar eerste 10 jaar erg weinig examens gedaan hoor. Het gros eigenlijk vanaf de Windows Vista examens gedaan...90% in beta ook...

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
Hoe zit het bij jullie op werk qua opleidingen? Is dat iets wat je er makkelijk doorheen krijgt? Ik had een aanvraag lopen voor 70-744 als moc on demand course maar dat is voor dit jaar teveel gevraagd helaas...... ;(

• musiman
HKLM_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:32:
Hoe zit het bij jullie op werk qua opleidingen? Is dat iets wat je er makkelijk doorheen krijgt? Ik had een aanvraag lopen voor 70-744 als moc on demand course maar dat is voor dit jaar teveel gevraagd helaas...... ;(
Ik geef deze week de 70-744 training. :P

Mijn ervaring is, dat er zeer veel verschil zit in werkgevers. Bij de één mag je met God's Gratie na drie jaar zeuren een keertje op training. Bij de ander is er per medewerker een flink budget per jaar (bijvoorbeeld ¤ 5000,- of hoger).

Vervelend dat de Moc On Demand dit jaar niet doorgaat, joh. De 744 is inderdaad een interessante training.

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
musiman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Ik geef deze week de 70-744 training. :P

Mijn ervaring is, dat er zeer veel verschil zit in werkgevers. Bij de één mag je met God's Gratie na drie jaar zeuren een keertje op training. Bij de ander is er per medewerker een flink budget per jaar (bijvoorbeeld ¤ 5000,- of hoger).

Vervelend dat de Moc On Demand dit jaar niet doorgaat, joh. De 744 is inderdaad een interessante training.
naja dan maar verder met de self-study iets meer ploeteren :P

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 12:32:
Eh..ik betaal er eigenlijk nooit voor...voor examens dan. Ook meer dan genoeg keuze uit opleidingen. Je kunt het eigenlijk allemaal zelf wel plannen, wel in overleg met m'n manager overigens. Moet zeggen dat ze regelmatig vraagt of ik nog niet een weekje op training wil ofzo. Maar meestal bezoek ik gewoon 1x per jaar een IT congres...daar kan geen training tegenop zowat.

JackSparrow wijzigde deze reactie 09-10-2018 13:14 (23%)

• paella
Mijn voorkeur gaat meestal uit naar zelfstudie bij Microsoft, maar afhankelijk van welk ander certificaat (bv. CISSP) is klassikaal ook interessant, voor de discussies met medestudenten en de trainer .

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
paella schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 13:31:
Mijn voorkeur gaat meestal uit naar zelfstudie bij Microsoft, maar afhankelijk van welk ander certificaat (bv. CISSP) is klassikaal ook interessant, voor de discussies met medestudenten en de trainer .
Inderdaad. De MS examens doe ik allemaal in zelfstudie, die congressen is ook voornamelijk voor de 'stories from the field' enzo...en het netwerken met peers...

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:11
JackSparrow schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Inderdaad. De MS examens doe ik allemaal in zelfstudie, die congressen is ook voornamelijk voor de 'stories from the field' enzo...en het netwerken met peers...
hoe doe je de zelfstudie qua materiaal? koop je boeken of van het bedrijf? Zo ja wat zijn dat voor boeken?

• paella
theduke1989 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

hoe doe je de zelfstudie qua materiaal? koop je boeken of van het bedrijf? Zo ja wat zijn dat voor boeken?
Als je veel beta-examens doet (zoals JackSparrow en ik) dan zijn er niet eens boeken nog. Dan is het vooral een kwestie van documentatie van MS lezen nog veel meer zoveel mogelijk zelf er mee spelen.

Voor niet-betas geef ik zelf de voorkeur aan videocursussen of hands-on labs.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
theduke1989 schreef op Wednesday 10 October 2018 @ 15:12:
[...]

Eh....er zijn meestal nog geen boeken als ik de examens ga doen. Daarnaast is het nu (als ik wat zou moeten renewen ofzo) ook gewoon een kwestie van ervaring. Zit in de Modern Workplace hoek, dus Windows 10...Intune...daar komt gewoon elke keer meer bij qua functionaliteit....en als de basis er is...dan leer die nieuwe dingen vanzelf wel ;-)

• paella
Precies, ervaring helpt enorm. Mooi voorbeeld is dat ik dus heel recente de Azure Administrator Associate heb behaald. Dat heb ik niet eens gehaald om dat ik zo veel werk met Azure, maar omdat ik meer met AWS heb gedaan, recent de AWS Associate heb gehaald en die kennis en ervaring heel erg goed kon gebruiken tijdens de examens. Bottom line is dat AWS en Azure heel erg op elkaar lijken maar vooral andere naampjes gebruiken. :-)

• mentalozzie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-10 13:33
Dit jaar Windows 10 70-697 / 70-698 en Windows server 2016 70-740 gehaald.
Vooral de Windows server 2016 was pittig, eerste keer gezakt maar tweede keer ging het goed.

Nu bezig met de 70-741 en mag ook nog van mijn bedrijf op een 5 daagse Powershell cursus.
Zeer tevreden over mijn leercurve op dit moment en mijn werkgever ook ;)

• Grifoendor
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16-10 00:53
Graag wil ik de volgende certificaten gaan halen: Windows 10 70-697 / 70-698. Iemand tips waar ik deze examens op een legale manier eventueel met korting kan doen?

Bij voorbaat dank!

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:03:
Graag wil ik de volgende certificaten gaan halen: Windows 10 70-697 / 70-698. Iemand tips waar ik deze examens op een legale manier eventueel met korting kan doen?

Bij voorbaat dank!
Je kan de examens alleen bij pearson vue testcentra doen in nederland. De prijs is 165,- soms heb je korting als je al een examen hebt gedaan vanuit mirosoft maar dat is niet altijd.

Hier heb je een lijst van de centra’s
https://wsr.pearsonvue.co...OFT?conversationId=400634

Ik heb zelf wel goede ervaring met computrain in zowel amsterdam als utrecht.

HKLM_ wijzigde deze reactie 12-10-2018 22:25 (19%)

• Grifoendor
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:17:
[...]

Je kan de examens alleen bij pearson vue testcentra doen in nederland. De prijs is 165,- soms heb je korting als je al een examen hebt gedaan vanuit mirosoft maar dat is niet altijd.

Hier heb je een lijst van de centra’s
https://wsr.pearsonvue.co...OFT?conversationId=400634

Ik heb zelf wel goede ervaring met computrain in zowel amsterdam als utrecht.
Top, had ik zelf inderdaad ook al gevonden!

Heb je toevallig ook ervaring met het online maken van de examens? Zo ja, wat vond je prettiger?

• HKLM_

HKLM_

Topicstarter
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:08:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met het online maken van de examens? Zo ja, wat vond je prettiger?
Nee daar heb ik geen ervaring mee, maar dat lijkt me ook niks je miet volgens mij aan best wat eisen voldoen.

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:08:
[...]

Ik heb vorige week voor 70-741 thuis een examen gedaan en ik zou niet anders meer willen.
Je moet inderdaad wel aan wat eisen voldoen. Ik moest namelijk met de camera mijn hele werkplek in 360 laten zien. Het plafond, de vloer, onder het bureau, monitoren lostrekken etc.

Het wordt wel prima uitgelegd door de agent van PearsonVue.

Oja en ik had 70-741 gehaald. Nu op naar 70-742 :)

• Grifoendor
RPHN schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb vorige week voor 70-741 thuis een examen gedaan en ik zou niet anders meer willen.
Je moet inderdaad wel aan wat eisen voldoen. Ik moest namelijk met de camera mijn hele werkplek in 360 laten zien. Het plafond, de vloer, onder het bureau, monitoren lostrekken etc.

Het wordt wel prima uitgelegd door de agent van PearsonVue.

Oja en ik had 70-741 gehaald. Nu op naar 70-742 :)
Gefeliciteerd, op naar de volgende! Ik ga maar eens kijken of ik zelf wat ga halen, bedankt voor de input in ieder geval!

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Lol, en ik moet nog met 98-365 zien te halen 😅
Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True