Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-04 22:16

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

Microsoft learning

Introductie
Na jaren van afwezigheid zijn de 'oude' certificeringen weer terug : MCSA en MCSE (sinds juni 2012). Met de komst van Windows 10 en Server 2016 zul je je dus weer kunnen certificeren als MCSA Windows Server 2012 en MCSE Server Infrastructure.

Je kunt je op diverse manieren certificeren voor Windows Server 2012 (of 2016). De kortste 'route' is als je in het bezit bent van een MCSA Server 2008 (of 2012) (deze staat beter bekend onder de naam MCITP Server Admin of MCITP Enterprise Admin) Certificering. Zie onderstaand document voor een uitgebreid overzicht van de diverse examenroutes.

Hoewel er al een lange tijd een discussie gaande is over de waarde van de diploma's, blijft het een feit dat veel werkgevers het op prijs stellen als je Microsoft certificaten in je bezit hebt. Bij een sollicitatie is het uiteraard altijd een pré (en heel soms zelfs een must). De MCITP en MCTS certificeringen zijn nooit echt begrepen in de markt en het zou dus ook best zo kunnen zijn dat Microsoft daarom weer teruggrijpt op de oude bekende namen : MCSE en MCSA.

MCSA (Microsoft Certified Solutions Associate)
Bewijs je expertise op het Microsoft core platform door het behalen van de MCS certificering. De MCSA certificering is eigenlijk de 'basis' certificering van elke Microsoft IT Pro en Developer. Ook zijn ze nodig om je te certificeren als Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) en Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD).

Op dit moment zijn er 21 MCSA certificeringen beschikbaar:

Windows ServerWindows ClientMicrosoft ApplicationsMicrosoft SQL ServerMicrosoft Office 365Microsoft OverigUpgrade naar MCSA Windows Server 2016
Als je wilt upgraden naar de MCSA Windows Server 2016 certificering dan is het handig om te weten dat dit kan met het halen van een enkel examen : De 70-743 - Upgrading Your Skills to MCSA: Windows Server 2016. Daarnaast zul je al moeten beschikken over een MCSA Windows Server 2008 of MCSA Server 2012.

Upgrade naar MCSA Windows Server 2012
Als je wilt upgraden naar de MCSA Windows Server 2012 certificering dan is het handig om te weten dat dit kan met het halen van een enkel examen : De 70-417 - Upgrading your skills to MCSA Windows Server 2012. Daarnaast zul je al moeten beschikken over een MCSA Windows Server 2008 of een van de MCITP certificeringen.

MCSE (Microsoft Certified Solutions Expert)
On-premise of in de Cloud, de nieuwe MCSE certificering maakt je onmisbaar bij het naar de cloud helpen van je organisatie.

Op dit moment zijn er vijf MCSE titels welke je kunt behalen.
Deze vijf titels kunnen behaald worden door eerst een MCSA titel te halen om vervolgens 1 MCSE examen te doen naar keuze.

Recertification
De MCSE titels zijn drie jaar geldig daarna zal je een Recertification exam moeten doen om de MCSE titel active te houden.

MCSE: Business Applications
MCSE Business Applications
  • MB2-717: Microsoft Dynamics 365 for Sales
  • MB2-718: Microsoft Dynamics 365 for Customer Service
  • MB6-892: Microsoft Dynamics AX – Distribution and Trade
  • MB6-893: Microsoft Dynamics AX – Financials
MCSE: Cloud Platform and Infrastructure
MCSE: Cloud Platform and Infrastructure
  • 70-532: Developing Microsoft Azure Solutions
  • 70-533: Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions
  • 70-734: Architecting Microsoft Azure Solutions
  • 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
  • 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
  • 70-744: Securing Windows Server 2016
  • 70-745: Implementing a Software-Defined Datacenter
  • 70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure
  • 70-414: Implementing an Advanced Server Infrastructure
  • 70-246: Monitoring and Operating a Private Cloud
  • 70-247: Configuring and Deploying a Private Cloud
MCSE: Data Management and Analytics
MCSE: Data Management and Analytics
  • 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
  • 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
  • 70-464: Developing Microsoft SQL Server Databases
  • 70-465: Designing Database Solutions for Microsoft SQL Server
  • 70-466: Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server
  • 70-467: Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server
  • 70-762: Developing SQL Databases
  • 70-767: Implementing a Data Warehouse using SQL
  • 70-768: Developing SQL Data Models
  • 70-773: Analyzing Big Data with Microsoft R
  • 70-774: Perform Cloud Data Science with Azure Machine Learning
  • 70-775: Perform Data Engineering on Microsoft Azure HDInsight
MCSE: Mobility
MCSE Mobility
  • 70-695: Deploying Windows Desktops and Enterprise Applications
  • 70-696: Administering System Center Configuration Manager and Intune
  • 70-398: Planning for and Managing Devices in the Enterprise
  • 70-345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
  • 70-339: Managing Microsoft SharePoint Server 2016
  • 70-333: Deploying Enterprise Voice with Skype for Business 2015
  • 70-334: Core Solutions of Microsoft Skype for Business 2015
  • 70-331: Core Solutions of Microsoft SharePoint Server 2013
  • 70-332: Advanced Solutions of Microsoft SharePoint Server 2013
  • 70-341: Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013
  • 70-342: Advanced Solutions of Microsoft Exchange Server 2013

Studeren
Het leren van het examen kan in principe op twee manieren: zelfstudie of cursus

Cursus
Bij het volgen van een cursus word je in ongeveer vijf dagen voorbereid op het examen. Opleidingscentra die deze cursussen verzorgen zijn onder andere:Zelfstudie
Bij zelfstudie zal je zelf in de boeken moeten duiken. Er zijn meerdere uitgevers per examennummer, met elk hun eigen kwaliteit. Het is dus moeilijk te zeggen welk(e) boek(en) het beste zijn. De bekendste zijn in ieder geval:Kosten
Het examen kost € 165,-
Een boek kost ongeveer € 40,-.
De prijzen van een cursus zijn afhankelijk van de duur van de cursus, welke varieren van 2 tot 5 dagen en uiteraard afhankelijk van de aanbieder. Reken op ongeveer €700 tot €2500.
Ook is het mogelijk volledige trajecten te boeken, welke soms meer studiematerialen en mogelijkheden leveren. Denk dan aan o.a. E-Learning, test examens en E-Lab's.

Oefenen voor het examen

Om je voor te bereiden op de examens zijn er verschillende bedrijven die oefen examens aanbieden. Ook kun je veel eLearning trajecten bij Microsoft gratis volgen.
Enkelen zijn:Microsoft Virtual Academy

Microsoft Virtual Acdemy is een gratis dienst van Microsoft waar je trajecten kan doen die aansluiten op tal van certificering trajecten. Het grootste gedeelte bestaat uit video's, Doc bestanden, en powerpoint presentaties.

Als je je aanmeld bij Microsoft Virtual Academy krijg je korting op studie boeken die aangeschaft kunnen worden via de microsoft press store.

40% korting op boeken gekocht via de Microsoft press store.
50% korting op e-books gekocht via de Microsoft press store.

Inschrijven voor een examen
Inschrijven voor het examen gaat via Microsoft Learning / VUE

Exam formats and question types
Het Microsoft Examen bestaat uit verschillende vraag types hieronder zie je een lijst met de types welke je op een examen kunt verwachten momenteel.
  • Active screen
  • Best answer
  • Build list
  • Case studies
  • Drag and drop
  • Hot area
  • Multiple choice
  • Repeated answer choices
  • Short answer
  • Mark review
  • Review screen
Video's met uitleg hoe een exam type werkt kan worden gevonden op de Microsoft pagina via onderstaande link

Poll : MCSE, ben ik veel wijzer geworden?

Bovenstaand vroeg loewie-643- zich af. Vandaar dat hij onderstaande poll in het leven heeft geroepen. Thnx loewie-643-!
Ja, Een ware verrijking in mijn ogen
Nee, Het moest van mijn baas dus lang leve: Testking, Transcender, Pass4Sure
Ik doe alles voor geld
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=283727&layout=2&sort=prc

Piraterij

Mocht je illegale zaken tegen komen zoals bijvoorbeeld een trainer die verwijst naar dump sites of dingen die niet in de haak zijn binnen het certificeringsprogramma, dan kun je een mailtje sturen naar het Anti Piracy Team van Microsoft Learning: mlsecure@microsoft.com. Klik hier voor meer informatie.

Examens die gaan vervallen
Regelmatig zijn er Microsoft examens die gaan vervallen (deze kun je dus niet meer behalen, maar ze blijven wel op je transcript staan).

Hier kan je een lijst vinden met examens die gaan vervallen: • Retired-certification

Examens die nieuw of nog in ontwikkeling zijn
Met de komst van nieuwe producten (en versies) komen er natuurlijk ook nieuwe examens. Klik hier voor een overzicht van de meest recente (beta) examens.

FAQ
Hier komen vragen die veel gesteld worden gesteld in dit topic
  • Q:Hoe neem ik deel aan een beta-examen en krijg ik de code:
  • A: Via Microsof Connect inschrijven op het Microsoft Learning Subject Matter Experts (SME) programma. Zorg er voor dat je de survey zo volledig mogelijk invult om kans te maken op een uitnodiging voor beta examens.

Vorige delen
De vorige delen waren:

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[Voor 255% gewijzigd door HKLM_ op 26-09-2017 15:26]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:35
wie van jullie gaat naar de "get on the bus"tour van MS -learning op 2 november in Nederland?
er komen sessies over exchange 2010, w2008r2 en windows 7.
http://borntolearn1.mslearn.net/images/2009/07/image-thumb7.png

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
punisher007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:57:
Bedankt voor de melding, ik wil ook maar krijg op prometric site:

The page cannot be displayed

We apologize for the inconvenience. Please try again later. If the problem persists, please contact our webmaster.
Hier exact dezelfde melding. Prometric heeft het dus blijkbaar begeven onder de druk van de Windows 7 fans ;).

http://www.enduria.eu/Windows7/prometric.PNG

edit:

Doet het weer, examen weten te boeken (71-686)

[Voor 21% gewijzigd door shadowman12 op 15-09-2009 21:18]

Assumption is the mother of all fuck ups

• shadowman12
  • Nu online
Als je voor MCTIP:EA wil gaan heb je nu de keuze uit Windows Vista of Windows 7. Ik heb met Vista ongeveer een jaar gewerkt, en doe er nu een 4 daagse cursus voor. Windows 7 heb ik sinds de Beta draaien en sindsdien op al mijn desktops inclusief laptops draait ie. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Windows Vista of Windows 7? Windows 7 is ook een client-exam voor MCTIP:EA. Ik heb er even een poll van gemaakt.

Poll: Windows Vista of Windows 7 voor MCTIP:EA
Windows Vista
Windows 7

Tussenstand:
http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/32207.png

Mijn redenen voor Windows Vista zouden zijn (70-620)
  1. Er is waarschijnlijk meer documentatie over beschikbaar omdat het langer op de markt is
  2. Ik doe er nu een 4 daagse cursus voor
Mijn redenen voor het Windows 7 examen(70-680)
  1. Met ook het 71-686 beta-examen krijg ik de titel Enterprise Desktop Administrator
  2. Het OS is nog beter doorontwikkeld,en dus gewoon beter

[Voor 33% gewijzigd door shadowman12 op 18-09-2009 01:45]

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:35
quote:
Larrs schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:15:
[...]

Ik was erbij vanochtend en heb die rondleiding van jou gekregen. :)

Ik ben 1 van de aankomende HBO studenten van het High Potential Team van Isential. Morgen beginnen we met Windows 7.

Maar de ochtend was wel interessant en leerzaam.
Ik kan je vertellen dat het een lange dag was, gisteravond die bus op de generator aansluiten en vannochtend om 5:30 de tent opengooien
Er waren erg veel studenten en Microsoft was positief verrast door de lokatie en onze apparatuur, in december komen ze van MS-NL weer is al afgesproken!

Niet alleen ik was blij dat het goed ging trouwens...
http://img402.imageshack.us/img402/6840/p1020181.jpg

[Voor 4% gewijzigd door technopeuter op 02-11-2009 19:08]

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• r_bleumer
  • Laatst online: 15:44
Gister in de pauze ook nog even met Tjeerd gekletst. Was een interessant event.

Zat bij de eerste 50, dus mooi een Windows 7 gratis en voor nop. En die skimuts was ook welkom, het was toch stiekem best wel fris om open te rijden.

http://www.bleumer.eu/wp-content/uploads/2009/11/Vista-Promotional-DVD.jpg

[Voor 38% gewijzigd door r_bleumer op 03-11-2009 14:46]

Nonsensical line goes here <---

• r_bleumer
Maar als je je een beetje inhoudt, kan het fraai eruit zien:

https://www.mcpvirtualbusinesscard.com/GetCardImage.aspx?Size=Large&ID=f11fbe0f-9d69-42de-8213-39a60fb1960c

Dat logo is overigens het logo van BCI, mn werkgever.

Ik vind het overigens niet erg fraai dat de website naar rechts verspringt, dat moet beter kunnen.

[Voor 17% gewijzigd door r_bleumer op 09-12-2009 11:22]

• jorisw86
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-02 17:47
ik vond de 2003 certificaten een stuk moeilijker/uitdagende dan de hele 2008 reeks.

na me mcse2003 70-649 gedaan erna de 70-647 enterprise administrator had al mcdst enzo.

en nu aan het leren voor de 70-646 administrator 2008.

erna nog eens kijken voor de nieuwe mcdst vormen met windows 7 want ik kan de mijne upgraden maar je moet een hdi examen doen ofzo maar dat geld totaal niet in nederland.

weet iemand hoe dat zit met dat hdi? zie printschreen hieronder.

http://foto-uploaden.nl/img/8/l7dhxy7.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-02 23:51
Voor wie net als ik bij Prometric zocht naar het examen "Windows Server 2008 R2, Desktop Virtualization" onder nummer 70-669: het is 74-669 geworden, en is sinds 13 april live. (Ik had wel een beta examen weten te boeken maar dit kon uiteindelijk niet binnen de daarvoor geldende termijn doen.)

http://tweakers.net/ext/f/qOXIL2GSFRGzXro6HJKtWAoa/full.jpg

Tevens lijkt me dit het juiste moment voor een herhaling van mijn aanbod: ik heb nog meer dan 60 vouchers waarmee je 20% korting krijgt op een Microsoft examen. Het nadeel is dat deze vouchers slechts tot 30 juni 2010 geldig zijn, dus je moet wel vóór die datum examen willen en kunnen doen. Ik geef ze per 2 tegelijk uit aan iedereen die dat via DM vraagt.

Voor de duidelijkheid, en zoals ik eerder in dit topic heb gezegd: ik mag dit als MCT van Microsoft doen, en ik krijg spaarpunten voor elk examen wat is geboekt met één van mijn vouchers. Zie mijn originele post

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-02 23:51
quote:
Bedoel je zo iets:
MCP-Speldjes.jpg

8)
quote:
Eldee schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:24:
Voor wie net als ik bij Prometric zocht naar het examen "Windows Server 2008 R2, Desktop Virtualization" onder nummer 70-669: het is 74-669 geworden, en is sinds 13 april live.
Inmiddels is Prometric tot inzicht gekomen, en is het examen wél als 70-669 te boeken. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bucky-
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-10-2019
Ik wil me registeren voor het 070-640 Examen maar ik kan geen Engels selecteren als taal op de prometric site?
Nog iemand die hiermee problemen heeft?

Of moet ik dit in het Frans afleggen :'(

http://i46.tinypic.com/21j0few.jpg

• 337854
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-01-2015
Kom aan 1 vraag maar niet uit .. via google kom ik er ook niet helemaal uit,
betreft 70-294 Active Directory deze vraag:

http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/mcse_1.jpg

Volgens mij is het B maar ik twijfel erg.
In C zit volgens mij een tikfout.. global catalog serviCES bestaan niet eens is het niet?

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:38
Zo!

Voor mijn boeken heb ik een cd box gepakt (12cd box) en hier een covertje voor gebouwd! Misschien dat iemand anders toevallig dat ooit een keer wilt doen. (maar dat zal niet voorkomen denk ik) Maar alsnog voor de mede tweakers mijn covertje!

http://img842.imageshack.us/img842/1123/microsoftcdbox.png

Volledige size: Klik

Let op! Dit is dus voor een 12cd box en is dus langer als een normale cover. Zal waarschijnlijk niet op A4 passen.

Photoshop :*)

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• toxict
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-04 14:40
quote:
greenbeauty2 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:12:
Vraag.. Heb al zitten zoeken in dit topic maar wil het toch nog even specifiek voor mij weten,
Ik heb MCSE 2003 en wil MCITP/EA worden,
dan zou ik volgens microsoft deze 3 moeten doen..

70-649: Upgrading your MCSE on Windows Server 2003 to Windows Server 2008 (verplicht)
70-647: Windows Server 2008, Enterprise Administrator (verplicht)
70-680: Windows 7, Configuring (hier kies ik zelf voor)

Klopt dit ook?
Met 3 boeken al EA meteen?
En hoe kan ik hem nog meer uitbreiden ?? ik las dat je ook nog SA erbij kan doen extra?
Is dit de meest volledige variant dan? Welke boeken moet ik dan nog eens erbij doen?
Volledige upgrade paths staan op de volgende pagina bij Microsoft:

http://www.microsoft.com/...tification/mcse.aspx#tab4

MCSE Upgrade Paths
If you have an MCSE on Windows Server 2003, you can upgrade to MCITP by passing as few as two exams.
Earn all three required MCTS on Windows Server 2008 certifications by successfully completing the upgrade exam: Exam 70-649. Complete your MCITP certification by passing Exam 70-646: PRO: Windows Server 2008, Server Administrator and Exam 70-647 PRO: Windows Server 2008, Enterprise Administrator. Refer to the following upgrade paths for additional details.

Figure 1. Upgrade from MCSE on Windows Server 2003 to MCITP Enterprise Administrator and Server Administrator on Windows Server 2008 (both)

http://www.microsoft.com/global/learning/en/us/PublishingImages/MCSE-SA-EA.jpg

Figure 2. Upgrade from MCSE on Windows Server 2003 to MCITP Enterprise Administrator on Windows Server 2008

http://www.microsoft.com/global/learning/en/us/PublishingImages/MCSE-EntAdmin.jpg

Figure 3. Upgrade from MCSE on Windows Server 2003 to MCITP Server Administrator on Windows Server 2008

http://www.microsoft.com/global/learning/en/us/PublishingImages/MCSE-ServerAdmin.jpg

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• shadowman12
  • Nu online
quote:
Davio schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:32:
Dag beste Tweakers,

Ik heb de mogelijkheid om via mijn werkgever wat Microsoft certificaten te halen. Ik weet al wel welke richting ik op wil, maar ben toch nog een beetje in de war van alle mogelijkheden. Daarom post ik hier om wat van jullie praktijkervaring mee te krijgen.

Een van de redenen om certificaten te halen is om aan competenties van Microsofts partnerprogramma te voldoen. Mijn oog is daarom in eerste instantie gevallen op het examen 70-511 MCTS prerequisite: TS: Windows Applications Development with Microsoft .NET Framework 4. Hier heb ik al wat praktijkervaring mee dus dit moet te doen zijn vind ik zelf, al is het inmiddels alweer wat roestig.

Op deze site staan echter onder het kopje MCPD on Microsoft Visual Studio 2010 drie takken: WinDev, WebDav en AzureDev (om ze maar even af te korten). Ik vraag me af hoe dit precies werkt.

Moet je alle examens van één tak hebben om je MCPD te noemen voor die tak? Moet je alle takken hebben om je MCPD te mogen noemen?

Waar hebben jullie allemaal voor gekozen? Ik wil het graag zo compleet mogelijk hebben, zonder daarbij mijn tijd te verspillen natuurlijk. Ik wil sowieso uiteindelijk wel alles binnen de tak WinDev halen, maar moet ik dan alles voor WebDev en AzureDev ook halen?

Graag jullie hulp bij deze verwarring.
Deze plaatjes maken het misschien wat duidelijker:
Windows Applicaitons
MCPD

Web Applications
MCPD Web

Je moet dus een keuze maken tussen Web Applications of Windows Applications.

[Voor 14% gewijzigd door shadowman12 op 07-11-2011 19:47]

• KerberosX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-04 18:54
quote:
Sluuut schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:56:
Anyway ik heb een vraag waar ik het antwoord niet van begrijp en hopelijk kan iemand mij hier vertellen of het niet klopt of ik niet de juiste redenatie erbij heb?

you need to config your wsus client computers to download approved updates directly from MS servers. they also need to report their status to the internal wsus server.
a. from AD deploy a GPO
b. from server1 modify the update source and proxy options
c. from server1 modify the update files and language options
d. from wsus client comps, modify the local computer policy

In mijn ogen is het niet B, omdat je met een update source je wsus server update source bepaald en niet die van je clients en voor je proxy geld hezelfde. Het is ook niet C want je update files en zeker je language options hebben er niets mee te maken waar je clients de updates vandaan halen. Je stelt op die twee opties puur in wat de Wsus server gaat downloaden. D lijkt me ook niet juist, waaorm zou je alle computers langsgaan om handmatig een local policy aan te passen. A lijkt me wel juist omdat je in een GPO je client computers de update source maar ook de wsus server kunt meegeven. Toch?
Heb je eigenlijk al wel eens een WSUS server van dichtbij gezien of de moeite gedaan om dit op te zoeken?

Het is dus wel degelijk antwoord C. :) In deze configuratie is WSUS eigenlijk niet meer dan een reporting tool en downloaden de clients de files rechtstreeks van Microsoft Update.

http://araihan.files.wordpress.com/2009/08/4_thumb1.jpg?w=428&h=484

• r_bleumer
Heb m in beta gedaan. Als je een keer sbs 2008 hebt uitgerold, dan kun je 70-169 doen. Ik vond m in ieder geval redelijk simpel, waarbij ik moet zeggen dat ik wellicht niet de geheel standaard SBS-uitroller ben. Een vriend van me zit in de SBS hoek, typische Joris-1-pitter, en die heeft 'm toen ook in beta gedaan. Bij hem leverde hij ook geen problemen op.

http://extranet.bciglobal.com/documents/MCTS(rgb)_1402.gif

[Voor 7% gewijzigd door r_bleumer op 17-01-2012 08:58]

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Ik ontvang net van Microsoft gewoon een Amazon card van $ 150,- gewonnen n.a.v. het invullen van de Windows Server '8' examenvragen lijst. Hmm..ik dacht dat dat alleen voor Amerikanen was...

http://tweakers.net/ext/f/od3PNLJNNjYg8v8MqDFl7SdP/medium.png

[Voor 10% gewijzigd door JackSparrow op 29-03-2012 22:52]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-04 19:12
Ik heb in mijn boek op bladzijde XXIV het volgende staan:
http://img831.imageshack.us/img831/6691/ws2008req.jpg
En op bladzijde 5:
http://img19.imageshack.us/img19/5000/w7req.jpg
Zit daar het verschil niet in? Of heb jij inmiddels wat anders staan?

edit..... laat maar.... op de link hebben ze het inderdaad over Windows 7

[Voor 11% gewijzigd door Rudi Vader op 08-04-2012 13:42. Reden: linkje gelezen]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:39
Hier een mooi overzicht. Het blijft iets of wat verwarrend inderdaad. :)

http://www.skyit.nl/MScerts.PNG

Build from the Cloud up!

• Red Boll
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06-04 21:11

Red Boll

Kick Ass!

quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:11:
[...]
Hmm....mogelijk raakt het system in de war van meerdere MCSE credentials? :)
Ondertussen raak ik zelf ook beetje in de war. :+ Hoe gaan de diverse recruiters dit ooit snappen? :X

http://redboll.com/images/MCSA(rgb)_454.png

http://redboll.com/images/MCSE(rgb)_457.png

Ik dacht dat deze "nieuwe afkorting" vanaf Windows Server 2008 was...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Rudi Vader schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:54:
[...]

Kijk dat is mooi.... niet alleen voor de mensen die alleen 70-646 hebben maar ook de EA gecertificeerden.

edit:
Ik krijg na een dag pas het mailtje dat ik ben omgezet. Had het op de site al gezien maar heb net de mail binnen gekregen. Het lijkt wel alsof ze langer met oude gegevens werken. Ze gebruiken niet alleen oude afkortingen van 3 jaar terug, in de mail staat een link naar een weblog die 3 jaar terug is omgezet naar een nieuwe url....dit is 3 jaar teurg dit geworden lees ik op de laatse post.
De Certification Logo Builder website heeft het verkeerd hoor ik net van Amy (van MS Learning). Ze gaan het ASAP aanpassen.....ik zie heel vreemde dingen…

http://helmersblog.nl/wp-content/uploads/2012/04/image7.png

http://helmersblog.nl/wp-content/uploads/2012/04/image8.png

http://helmersblog.nl/wp-content/uploads/2012/04/image9.png

Daarnaast krijg ik een error als ik het MCSA Windows Server 2008 Core logo wil genereren...

• shadowman12
  • Nu online
Hmmm, ik ben MCTIP: Office 365 Administrator maar op mijn transcript staat niet bij de Passed Microsoft Exams 70-321: Deploying Office 365. Erg raar dit.

Office 365

Maar hier staat wel aangegeven dat ik MCTIP:Office 365 ben (mijn transcript)
MCTIP Office 365

Big #fail als je het mij vraagt.

[Voor 58% gewijzigd door shadowman12 op 22-04-2012 19:49]

• Red Boll
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06-04 21:11

Red Boll

Kick Ass!

quote:
Rudi Vader schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:05:
[...]

Dat wil zeggen dat je de pas op 1 titel zet en dat je 5 titels op de achterkant kan zetten als een soort eervolle vermelding. Maar goed.... de titels zijn niet gespecificeerd.
De meeste zullen ondertussen meerdere MCTS'en en MCITP'en hebben die je eigenlijk niet kwijt kunt op deze kaartjes. Blijft een beetje behelpen...

Anyway, nu is na de "logo builder" ook de "wallet card builder" gaar:
http://redboll.com/images/wallet-001.jpg
Nu zijn mijn MCSA en MCSE "eraf gevallen". 8)7

• shadowman12
  • Nu online
Het wordt nog vreemder, Prometric geeft aan bij Deploying Office 365: Failed (vandaar dat ie niet op mijn transcript staat), maar wel MCTIP: Office 365 op mijn transcript.
Office 365 Deploying

Terwijl Deploying Office 365 wel degelijk ook een requirement is om jezelf MCTIP: Office 365 te mogen noemen. Erg vaag ...

[Voor 40% gewijzigd door shadowman12 op 23-04-2012 02:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shadowman12
  • Nu online
Ik keek vandaag op de Prometric en ik ben geslaagd voor het Beta examen 70-247:Configuring and Deploying a Private Cloud with System Center 2012 en ben niet geslaagd voor 70-246: Monitoring and Operating a Private Cloud with System Center 2012 (waarschijnlijk omdat er in dit laatste examen super veel System Center Orchestrator vragen zaten waar ik bijna geen ervaring mee heb) :)
http://tweakers.net/ext/f/qgRm6GJPLK7izi7ZPBYT5ilh/full.png

[Voor 9% gewijzigd door shadowman12 op 17-06-2012 18:38]

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:23
quote:
Denskie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:38:
Nu vraag ik me alleen af, is het wel zinvol om de 2008 certificeren te gaan doen? Kan ik niet beter de 2012 gaan doen?
Ook wil ik graag zelfstudie gaan doen. een cursus zie ik niet zitten en ik "moet" het zelf betalen (Als ik het via het werk doe moet ik 5 jaar daar blijven werken, alleen is dit meer een mbo functie. Alleen nu komt er een migrate / upgrade van 2003DC en exch naar 2008 met externe hulp. Altijd handig voor mij :))

Ik wil gaan voor de MCSA om later door te gaan naar de MCSE
Server 2012 is nog niet uitgekomen, alleen een RC eind mei ergens. Wat ik een beetje in de wandelgangen hoor is dat het waarschijnlijk tussen Q3 2012 en begin 2013 uitkomt. Voordat er dan examens zijn, ben je ook een halfjaar verder. Oftewel, die examens zijn er pas over een jaar.

Plus dat je bij klanten heel veel 2008 zult tegenkomen, ik kom zelfs nog 2003 tegen hier en daar. Dus in dat opzicht, zou ik gewoon met 2008 beginnen.

MCSE/MCSA bestaat niet meer voor 2008, daar heb je nu verschillende MCITP certificeringen voor. Hier een overzicht van wat je moet doen voor welke MCITP certificering:

http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2

En ik zou inderdaad gewoon zelfstudie gaan doen. Als je er al een beetje ervaring mee hebt, zet je gewoon een virtuele speelomgeving op waar je kennis maakt met de dingen waar je je voor wilt certificeren, en daar kan je ook de practices doen. Dan heb je iig al wat hands-on ervaring met de producten waar je je voor certificeert :) Ik zou boeken en de examens laten betalen door het bedrijf waar je werkt, daar bouw je dan wel een minimale studieschuld mee op (boeken rond de 80eu, examen 140eu) maar dat is beter dan een studieschuld van 5 cijfers, zoals ik had :X op die manier is het voor andere bedrijven aantrekkelijker om jou aan te nemen.

Nu ik toch hier wat post, ik doe een oefen examen en ik zie dit staan:

http://i48.tinypic.com/2ljkgaf.png
Vertel mij waarom USMT en een hard-link migration store niet ideaal zijn voor dit scenario :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• marc181982
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10-03 15:56
http://mscerts.net/image/201009/Configuring%20Server%20Clusters_1.jpg

bezig voor 70-643, net begonnen met het onderwerp clusters. Loop tegen 1 ding aan, in bovenstaande afbeelding zijn 2 cname records met dezelfde naam aangemaakt (in zo te zien) dezelfde zone. Maar dit is toch niet mogelijk?
Een betere optie zou zijn (volgens mij) a-records aanmaken met dezelfde hostname ''web'' verwijzend naar verschillende ipadressen.

Zie ik dit nou verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shadowman12
  • Nu online
Meer mensen dit probleem als je een examen via Prometric probeert in te plannen?

Error Prometric

Wel leuk trouwens om te zien dat ze SharePoint 2010 lijken te gebruiken ;).

Edit:
Heb er toch maar even een blogpost over gemaakt, omdat ik dit soort errors echt niet vind kunnen:
http://www.enduria.eu/prometric-issues/

[Voor 39% gewijzigd door shadowman12 op 09-07-2012 22:15]

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Widow schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:49:
Ik vind de periode voor die beta examens ook wel erg kort. Het klinkt gek, maar er zijn ook mensen die af en toe nog moeten werken en naar klanten toe moeten :+ en dan vind ik het wel een erg korte periode om je voor te bereiden.
Ik ben het wel met je eens hoor..toevallig heb ik nog tijd in m'n agenda vrij, al moet ik wel zeggen dat ik er anders wel alles aan gedaan had om die tijd vrij te (laten) maken....
quote:
Anyhow, ik zat net mn te behalen certificering lijstje bij te werken. Ik zie tegenwoordig bij veel MCITP en MCTS titels staan "This certification will no longer be available to earn as of July 31, 2013". Fijn, net nu ik lekker op snelheid ben met het behalen van certificeringen, kondigen aan dat ze al weer uitgefaseerd gaan worden. Ik heb voor sommige MCITP certificeringen nog maar 1 certificaat nodig, denken jullie dat het nog zinvol is om me daar op te richten, of kan ik beter beginnen met de 2012 certificeringen? Zijn (of komen) er bijvoorbeeld upgrade paths vanaf MCITP 2008 naar MCITP 2012?
Ik zou ze gewoon nog even inkoppen....overigens komen er zeker wel upgradepaths naar de 2012 range, al vervalt de titel MCITP met de komst van Server 2012 en Windows 8...

Het upgrade examen is nog niet aangekondigt (en beschikbaar), maar het gaat om de 70-417. Waarmee je je MCSA 2008 (= MCITP Server Admin) kunt upgraden naar MCSA Windows Server 2012.

http://got.hznet.nl/mcp_topic/got_mscertified_2012_upgradepath_2008_2012.png

• shadowman12
  • Nu online
quote:
TheVMaster schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:26:
[...]

Nee hoor. Je kunt gewoon op deze pagina inloggen, het tabje MCP and Certifications aanklikken en op unlink MCP ID klikken. (Wel even inloggen met het Microsoft Account wat je bij je vorige werkgever hebt gebruikt natuurlijk)
Als ik het goed heb gelezen wordt er niet gevraagd om het MCP ID te unlinken, maar echt helemaal "disassociated" van het Partner account. Als ik bij mezelf kijk is die optie er niet, zie ook bijgevoegde screenshot:
http://tweakers.net/ext/f/izw7xNFgOs0bjLxlfB4B4lIB/full.png

[Voor 16% gewijzigd door shadowman12 op 05-08-2012 01:37]

• shadowman12
  • Nu online
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:17:
[...]

Ik hou wel even een vinger aan de pols....als er wat te zien is zal men dat hier vast wel melden :+ dus gewoon dit topic in de gaten houden....
De examens staan al op de Prometric site, maar nog geen beschikbare data bij de test centers.

2012

Ik heb even nagevraagd bij een contact van mij bij Microsoft Learning, maar dit is bewust gedaan,de Windows Server 2012 konden eerder beschikbaar gesteld worden. Dus boeken maar!

[Voor 42% gewijzigd door shadowman12 op 14-09-2012 23:45]

• NielsHarley
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-03 10:56
De nieuwe certification planner die er aan gaat komen, in modern UI (Metro) style
(dit is niet mijn certification planner)

http://i49.tinypic.com/2h2fgp2.png

http://i48.tinypic.com/2v1x0z8.png

http://i47.tinypic.com/2edxwuc.png

• shadowman12
  • Nu online
Examens voor MCSE:Server Infrastructure en MCSE:Desktop Infrastructure zijn beschikbaar bij Prometric

http://www.enduria.eu/wp-content/uploads/2012/10/MCSE.png

• shadowman12
  • Nu online
Nu nog via een Certiport Testing Center:
Certiport Authorized Testing Center Locator

Ik heb in de regio Utrecht gezocht en dan krijg ik deze test centers:
Certiport

Maar binnenkort ook via Prometric:
quote:
MTA exams will be available to everyone (i.e., they won’t be limited to academic students and faculty) by the end of 2012. If you’re associated with a school, you will still be able to take your MTA exams through your institution or in some cases at a participating Certiport public test center (you must show valid student ID). If you’re not associated with a school, you’ll be able to go to any participating Prometric public test center once the exams become available, by the end of 2012. Upon availability, you may sign up for MTA preparation classes and then take your MTA exam feeling prepared for success. Please watch this page for more details about this exciting development!
Microsoft Technology Associate (MTA)

[Voor 15% gewijzigd door shadowman12 op 26-11-2012 12:02]

• shadowman12
  • Nu online
Ik heb een mooi plaatje gevonden welke het nieuwe Windows 8 & Windows Server 2012 tracject mooi weergeeft:
http://tweakers.net/ext/f/Ka5oeuzBXGAhSKabeahOBrzs/full.png

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
'k hoop dat de uitslagen van de 688 ook snel komen...wacht al sinds oktober op de uitslag :+

Results 688

[Voor 15% gewijzigd door JackSparrow op 14-01-2013 09:56]

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:29

bord4kop

maximaal 100KB!

quote:
Shinji schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:55:
...
op naar 70-411. Daar is echter voor zover ik kan zien nog geen boek voor.
http://i.imgur.com/XW7FAEX.jpg?1

Afgelopen week de cursus gehad, advies was om z.s.m. examen te doen.

Zijn er nog ergens kortigscodes te vinden?
Vroegah stonden er altijd voorin/achterin het cursus boek wel een.. :?

[Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 13-04-2013 10:43]

IT (project) management | IAM consultant | detachering van IT professionals

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-04 16:14
Ik heb nu 70-680 en 70-685 gehaald.

Als ik nu naar MCP ga en daar de certificaten bekijk staat 70-685 er niet tussen:
http://i40.tinypic.com/nmdjrn.jpg

MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows® 7 = 70-680 + 70-685
MCSA: Windows 7 = 70-680 + 70-685
MCTS: Windows® 7, Configuration = 70-685

Als ik nu mijn transcript bekijk, staat het examen wel onder de exams successfully, maar niet onder active certifications.

http://i41.tinypic.com/15d994j.jpg

Bekijk ik het verkeerd of gaat er bij MCP wat mis?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
shadowman12 schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:22:
[...]

Herplannen kost tegenwoordig wel geld, vroeger was dat gratis. Ik heb het examen ook ingepland om te voorkomen dat ik tegen het limiet aan loop.

Ik ben ook wel benieuwd of mensen hier dit examen al gedaan hebben (74-409)
Herplannen kost helemaal geen geld (zoals al gezegd : punisher007 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9"). Om het even te testen heb ik mijn examen een dag later ingepland.

Prometric 01

En het lukt gewoon...

Prometric 02

Overigens wil ik m'n examen ook graag ergens in maart of april doen, heb in m'n agenda gewoon ff een herinnering aangemaakt zodat ik hem half januari weer even een paar weken later kan plannen :+
quote:
Mandera schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:40:
[...]

Dit zag ik gisteren dus ook in mijn Prometric staan, terwijl ik elders las dat het gratis was tot 1 dag van te voren.

[...]
Dit is al een aantal jaren opgerekt naar 15 dagen.....helaas moet je anders gewoon betalen :( slechte zaak denk ik, maar voor de examencentra snap ik het wel. Die moeten toch een examen voor je downloaden en klaar zetten....lullig als je dan een dag van te voren (gratis) kunt cancellen.

[Voor 21% gewijzigd door JackSparrow op 04-12-2013 00:13]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-04 19:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
MdO82 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:38:
Ik probeer nu mijn transcript te bekijken, maar klopt het dat de pagina mcp.microsoft.com niet meer bestaat :?

volgens mij heb ik dan iets gemist :X
No problems here... Kreeg eerst wel een Access Denied op een webpage maar zit nu gewoon naar mijn transcripts te kijken.
quote:
gkoers schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:37:
[...]

Thanks voor dat documentje...
Ter info: dat document staat gewoon op de site van Microsoft bij de examen-vereisten (klik maar op Windows Server 2012 R2 in het blauw).
http://static.tweakers.net/ext/f/Awb6LhyvfYL3PsHA7k5uGhI3/full.jpg

[Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 24-04-2015 15:20]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shadowman12
  • Nu online
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:22:
[...]

Transcenders is volgens mij een van de legitieme manieren.
Alleen Self Test Software en MeasureUp zijn officieel erkend door Microsoft Learning (Microsoft Certified Practice Test Provider)
https://labmice.techtarget.com/images/MCPTP_logo.gif

[Voor 5% gewijzigd door shadowman12 op 29-05-2015 13:18]

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
paella schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:45:
Het lijkt er op dat de results van de 70-697 binnen zijn. Alleen nog niet op mn transcript. Ik zie alleen op de score report PDF staan dat de passing score 29 (?) is en ik ook 29 heb gescoord. Bijzonder, maar als dat klopt ben ik wel blij. :-)
Pardon...het scorereport bij mij is gewoon een lege pagina....en er staat ook Taken voor i.p.v. Pass of Fail.

Ik krijg vanmorgen wel een mail van MS Learning die me felictieerd met het behalen van een drietal Microsoft Specialist Windows 7 certificeringen. Blijkbaar hebben ze een aantal MCITP certificaten een nieuwe naam gegeven...yeaah weer drie certificeringen erbij 8)

http://static.tweakers.net/ext/f/lBD4U1eSC5OshkJc2IgD9I3W/full.png

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Mentox schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:30:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-345.aspx

Ik heb een code gekregen maar wanneer ik probeer te registreren krijg ik geen optie om een datum the selecteren.
Eh....hoe bedoel je? Ik zal het ook eens proberen....

http://static.tweakers.net/ext/f/fJdC4HFt1sNUk0Bj09o0BpM8/full.jpg

Eh...welke keuze maak je hier? Ik zie trouwens dat het examen waarschijnlijk gewoon vol is, het is bij de beta's wel zo dat het gaat op first come, first serve. Aangezien ik alleen 12 januari als datum krijg en die dus (blijkbaar) niet meer beschikbaar is zou kunnen wijzen op het feit dat het examen en vol is en de beta afloopt na 12 januari.

[Voor 43% gewijzigd door JackSparrow op 11-01-2016 13:41]

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:23
quote:
YellowOnline schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:44:
Ik heb geen certifiëring. Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik nog nooit een werkgever had die wou dat ik dat deed. Angst personeel te verliezen als ze gecertifieerd zijn. Belgische mentaliteit :p
https://www.fracturedatlas.org/site/blog/wp-content/uploads/2015/01/investing-in-employees.png

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Hierbij nog een foto van het boek dat ik net heb binnengekregen. Kwam blijkbaar uit Amerika waardoor het zo lang duurde.

http://i68.tinypic.com/t8wye9.jpg

http://i63.tinypic.com/2uonj7p.jpg

Niet dat ik hem open ga doen. CBT Nuggets bevalt prima!

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:52
Ik ben mij aan het voorbereiden om 70-410.
Nu wilde ik vanaf de Microsoft Website een evaluatie downloaden van Windows 2012.

Echter zie ik iets over het hoofd of niet ?

https://i.imgur.com/dKYJNOi.png

Want ik zie geen download voor Windows 2012 R2, alleen bijbehorende bestanden die je kunt downloaden.

Ik heb mij geregistreerd en een mail van MS ontvangen.

Maar hoe kan ik de ISO binnen halen ?

EDIT: lijkt erop dat ik gewoon even geduld moest hebben download was nu wel gestart B-)

[Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 24-08-2016 11:10. Reden: Download gestart]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22-03 10:31
quote:
_Dune_ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:16:
[...]

en waar is dat terug te vinden in de schema' s van Microsoft zelf, want de mensen in mijn omgeving die meer weten van dergelijke opleidingen weten er niet van?
quote:
_Dune_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Zover ik kan zien zal je 70-412 moeten behalen om jouw MCSA Server 2012 te kunnen afronden.

Bron: https://www.microsoft.com...server-certification.aspx

Zelf probeer ik een MCSA/MCSE 2012 traject uit te zoeken met Hyper-V, maar ik zie dit nergens in de trajecten terug komen. Is Hyper-V geen module meer die onder MCSA/MCSE valt en alleen nog maar op zich staand?
Ik heb er even een screenshot van gemaakt :)

https://i.imgur.com/ec2Hqrd.png

• remonhendriksen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-02 08:16
quote:
racoon schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:19:
Vraagje, ik wil mij gaan specialiseren richting de cloud, welke certificeringen zijn naast mcsa Office 365 veel gevraagd wil je richting de cloud gaan?
Microsoft zelf hangt deze certificeringen onder de 'cloud' competentie:http://prntscr.com/hh53cg

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Beste alle,

Wil je volgende examens behalen.
70-410 t/m 70-412 Windows server 2012 nog. Voor ons geen probleem.

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/4/2/8/9200000008468245.jpg

Ik heb deze uitgeverij alle 3 de boeken + nog test examens op een voucher ontvangen €45,- compleet voor alles.

Vraag me af of ik hiervoor voldoende materiaal in huis heb? Of zijn zijn er nog meer lesmateriaal vereist?
In de boeken staat wel wat er op het examen komst. Maar om alleen dat te lezen wil ik ook weer niet.

Daarnaast iemand een alternatief voor Exin anywhere? Ik woon sindskort in Duitsland maar Exin anywhere biedt geen Microsoft certificering aan om te doen. Betaal alles uit eigen zak.

• MGB-hero
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:01
quote:
michel2506 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:43:
Vanochtend weer mijn 70-740 niet gehaald... Wederom 681 punten en ook een vraag die niet te beantwoorden was (in de vraag werd gevraagd op welk IP server 3 een container kon bereiken maar server 3 was nergens in de case te bekennen of ook maar iets van genoemd). Op het examen feedback gegeven en ook aan de balie gemeld. Zal wel niks mee gedaan worden maar toch.

Ik baal hier wel enorm van. Afgelopen week al mijn vrije tijd inclusief paasweekend erin gestopt en CBT Nuggets Trial volop gebruikt. Met het Measureup examen haal ik 90+% en toch exact dezelfde uitkomst. Moet nog maar even kijken wanneer ik de 3e poging inplan.
Dat is balen! Wel andere onderwerpen waar op het mis ging of exact de zelfde?

Mogelijk kom je wel in aanmerking voor geld terug op je MeasureUp.

https://www.measureup.com/images/test_pass_guarantee.png

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Ik ben begonnen met te leren voor MSCA Windows Server 2016. Ik kijk altijd eerst video's van CBT Nuggets en dan lees ik het Exam-Ref boek:

https://i.imgur.com/XPQmx8K.png

Echter ben ik ook wel erg benieuwd naar dit boek:

https://i.imgur.com/iNWYlSh.png

Hierin staan volgens mij ook veel opdrachten in die ik thuis kan doen voor de praktische ervaring.
Die staan niet in het exam-ref boek.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met beide boeken? Zou de study guide ook voldoende zijn?

Na het lezen van een van de twee boeken doe ik ook nog proefexamens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
quote:
Chris89 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:01:
In dit topic zie ik regelmatig dat er examen gedaan wordt in 70-346.
Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe jullie geleerd hebben voor het examen?
Ik ben nu bezig om Nuggets af te werken en denk daarna proefexamens te gaan doen.

Mocht er iemand zijn die recent een examen gedaan heeft, in hoe verre moet je daadwerkelijk Powershell kunnen? Gaat dit letterlijk zover dat je het juiste commando uit je hoofd weet?
Microsoft examens focussen tegenwoordig best veel op powershell inderdaad. Het weten van de juiste commando's hoort daar inderdaad bij. Onderstaand is een drag en drop vraag waarbij stukjes uit het commando moet kiezen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3hRwefyjFnuPUz9crV_FD8NihHXwZX2RI7_NqZ0cW8GzrB7aC7w

Je zal niet een commando zelf in moeten typen (nog nooit gezien i.i.g) maar altijd een aantal opties krijgen waaruit je kunt kiezen.

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Beste alle,

ik heb 3 boeken van deze uitgeverij: 70-410 / 70-411 / 70-412

https://images.gr-assets.com/books/1387710819l/17628320.jpg in deze boeken staat voornamelijk hoe je iets installeert / configureerd. Maar qua problemen(troubleshooting) niet echt veel.

Maar de examens gaan uiteraard niet alleen over configureren. Hoe kan ik het beste leren??

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 02-08-2018 13:49]

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 03-04 16:03
quote:
HKLM_ schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:50:
[...]

Waar heb je dat vandaan?

70-740,70-741,70-742 geven je de MCSA 2016 titel je hebt dan immers alle stof gedaan. Het 70-743 examen is een upgrade examen naar 2016 en daar moet je mcsa 2012 of 2008 al voor hebben.

Je doet dus traject 740,741,742 of traject 743
Hier heb ik het vandaan. Of zie ik het nu verkeerd? :P
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b67fea88f729/5b67fea881ba7-Schermafbeelding_2018-08-06_om_09.53.23.png

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:54
Net even bij MCT ingelogt en op advies van collega naar Certification Planner gekeken wat mij wordt aangeraden om te halen.

Eerder in deze topic heb ik gevraagd welk examen ik moet halen voor Win10 MCSA met een MCSA Win8 en Daar kwam uit dat ik alleen 70-697 examen moet behalen voor MCSA Win10.

Hier staan er 2:
https://tweakers.net/ext/f/igmJB6OEZPgGSliJEFbPDcQs/full.png

Wat is het nu? :?

[Voor 4% gewijzigd door TerrorSource op 23-10-2018 14:30]

• Rudi Vader
paella schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:19:
Ik was niet helemaal duidelijk lees ik nu. :) ik heb MCSA 2012 en 2016 allebei. Daarnaast heb ik al elective 413, 414 en 744. Krijg ik dan automatisch MCSE: Core Infrastructure of moet ik in 2019 echt een elective halen?

Zie: https://i.imgur.com/aXREq7H.png
Ik kan geen requirements vinden maar ik krijg hem niet.
Bij mijn certification planner staan er 2 bij die andere zie ik dit:
https://i.imgur.com/uPnC6zF.png

Heeft iemand enig idee waar dit nagevraagd kan worden? Als ik op help klik, kom ik bij de certification planner uit.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• shadowman12
  • Nu online
paella schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:39:
[...]

Ik zou de beta zeker doen ook omdat ie maar 33 euro is. Modern Desktop is óók O365/Azure namelijk.

En _HKLM: ja, met MCSA Windows 10 heb je inderdaad al 698, maar daarmee met je dus nog niet "Microsoft Certified: Modern Desktop Administrator Associate". Die vereist MD-101 + (MD-100 of 70-698). Zo begrijp ik het tenminste. Dat je "Microsoft Certified: Modern Desktop Administrator Associate" niet cadeau krijgt als je al MCSA Windows 10 bent zal vast goede redenen hebben.
Ja klopt. In de Microsoft Learning nieuwsbrief die vandaag binnen kwam, stond een handig overzichtje over de nieuwe bèta voor Microsoft 365
Learning examens
Rudi Vader schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:14:
[...]

Zie: [Afbeelding]
Ik kan geen requirements vinden maar ik krijg hem niet.
Bij mijn certification planner staan er 2 bij die andere zie ik dit:
[Afbeelding]

Heeft iemand enig idee waar dit nagevraagd kan worden? Als ik op help klik, kom ik bij de certification planner uit.
Zo te zien moet je nog een elective halen denk ik. Maar als je het echt zeker wil weten zou wellicht je even kunnen bellen met Microsoft Learning Regional Service Center:
(0800) 0228091 voor Nederland

Hier staan ook de contactformulieren:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/help.aspx

Misschien moeten we dit ook even opnemen in de TS @JackSparrow

[Voor 38% gewijzigd door shadowman12 op 07-12-2018 01:41]

• shadowman12
  • Nu online
paella schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:04:
Denk dat dat een foutje is :)

Ik probeer nog voor mezelf iets uit te vinden over de nieuwe MCSE: Core Infrastructure 2019. Daar heb je MCSA 2012/2016 voor nodig en een elective. Moet je die nou in 2019
Alshalen of mag je dat al hebben?
Er komt in 2019 een nieuw traject aan, zie onderstaand plaatje. Ik snap trouwens niet waarom je als Infra man een big data examen kan doen, dat vind ik een rare optie
https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/8f29cbfc-9969-4a9a-9d63-7d541c4dd919
paella schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:19:
Ik was niet helemaal duidelijk lees ik nu. :) ik heb MCSA 2012 en 2016 allebei. Daarnaast heb ik al elective 413, 414 en 744. Krijg ik dan automatisch MCSE: Core Infrastructure of moet ik in 2019 echt een elective halen?

Die Enterprise Administrator Expert is wel een grote... daar moet je best wat examens / associate certs voor halen:

https://borntolearn.mslea...dimage1543872964590v1.png
Jij voldoet al aan de eisen voor MCSE Core Infrastructure zoals je kan zien in dit plaatje
https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/8f29cbfc-9969-4a9a-9d63-7d541c4dd919

Misschien update MSL de transcripts en certification planner pas echt in 2019,vermoed ik.

[Voor 76% gewijzigd door shadowman12 op 07-12-2018 01:53]

• MGB-hero
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:01
Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Wel bijzonder dat de meeste review sites zo negatief zijn, https://bobmckay.com/i-t-...platform-learning-locker/

Misschien hebben ze niet goed geleerd :)
Even doorgelezen en inderdaad veel slechte ervaringen! Sommige mensen hadden wel de verkeerde verwachting denk van MeasureUp. Je zult namelijk niet dezelfde vragen krijgen als op het echte examen.

Zelf herken ik de klachten dus totaal niet. Maar hier is n=1 natuurlijk.
Problemen met vragen of de test engine werden tot nu toe altijd binnen 1 dag opgelost. En voor het ongemak 3 dagen extra ontvangen op het examen waar ik mee bezig was.

Als je verwacht dat een rondje oefen toetsen doen en dan net 700 scoren voldoende is ga je het echte examen waarschijnlijk niet halen. Haal je herhaaldelijk 900 punten op het oefen examen ga je het wel halen. Zo niet krijg je ook gewoon je geld terug bij MeasureUp.
https://lh3.googleusercontent.com/hCWP08aiiR9Y3OQ6Xz8xTKbsVehm6RVJoRvPN7O2AzJn5zxBxq4Tvf07hSZ9xtG5nPXQ96RmjS0Qe4YJcpAF9OItbbOcs0MIzySYXtfhToHFxwbfYev_CXrjnzu4prmrq2YnTsmY

70-741, 70-742 en 70-743 hier geoefend met MeasureUp en alle examens (ruim) gehaald.

Edit: Zag ineens dat er een hoop andere reacties nog waren.
shadowman12 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van Pluralsight. Het voordeel daarvan vindt ik dat ze real world cases proberen te maken en die uitdiepen, dus ze gaan ook net iets verder dan je examen, daar heb je in je werk ook wat aan.
Pluralsight is inderdaad ook heel fijn, alleen zijn soms de instructeurs nogal wisselend naar mijn mening.
Niet elk onderwerp is daardoor even fijn uitgelegd.

[Voor 17% gewijzigd door MGB-hero op 09-01-2019 11:04]

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:56
shadowman12 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Lyndia heeft in mijn beeldvorming meer het imago van het end user cursussen. Dus een gebruiker die bijvoorbeeld uitgelegd krijgt wat je allemaal kan met Excel.

Pluralsight en CBT Nuggets is echt voor IT-Pro's. Of doet Lydia tegenwoordig ook IT-Pro?
http://i68.tinypic.com/32zkuxl.png

Zie, ziet er wat mij betreft goed uit. Mooie is, dat er veel verdieping is. Ben begonnen met 70-346 en direct met PowerShell. Vervolgens ging het iets dieper en heb ik twee uurtjes een PowerShell training voor beginnners gevolgd. Dit geldt voor meerdere onderwerpen, ADFS bijvoorbeeld.

• shadowman12
  • Nu online
paella schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:29:
Openslaande deuren naar wat?
Was er geen andere kamer beschikbaar? Ik zit ook wel eens in de slaapkamer. Die staat sowieso niet vol en dat mag ook altijd tot nu toe. Het enige wat ik ooit moest doen is aantoonbaar de stekker uit de TV trekken.
Openslaande deuren naar buiten, met boven tot beneden ramen.
Nee ik heb een appartement met een alleen een slaapkamer en woonkamer, 2 kamer appartement in de stad.

Ik heb het even getekend, die rode lijn zijn mijn openslaande deuren naar buiten, en die blauwe lijn is mijn bureau.
Appartement

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
paella schreef op Tuesday 5 March 2019 @ 14:58:
[...]

nee hoor, staan daar niet in beta. ook niet toen ik het postte.
Niet op die pagina, dacht even dat ik gek werd...maar als je doorklikt dan zie je nog wel een 'beta' icon staan

https://tweakers.net/ext/f/OuApkVIFaVqax5SRCHmtquEy/full.jpg

• shadowman12
  • Nu online
Ik zag net deze aankondiging van Microsoft Learning
MsL

Vanaf 1 mei maar een examen voor Azure Administrator

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375217

[Voor 25% gewijzigd door shadowman12 op 21-03-2019 19:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:50

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Dat is jammer voor je. Kijk eens wat ik hier vind... :)

https://tweakers.net/ext/f/KZjZHIey5gSX1IAkf0YFhPNa/full.png

Moest eigenlijk ook wel want dit is precies mijn expertise. Is altijd mijn grootste angst dat ik een Exchange of Office 365 examen niet haal. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:52

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

https://tweakers.net/ext/f/mVE0DzYUhKaQuUWHp5TFTFo6/full.png

Ik heb (gelukkig) wel MS202 gehaald, maar bij mij staan 200 en 201 nog als ungraded. Zien jullie wel al de resultaten van die twee terug?

@theduke1989
https://www.measureup.com...-windows-server-2012.html

The MeasureUp Practice Lab for the Microsoft certification exam 70-410 Installing and Configuring Windows Server 2012 will provide you with the necessary platform to gain hands on skills in Windows Server 2012. By completing the lab tasks you will improve your practical skills in Configure local storage, Configure file and share access, Configure servers for remote management, Create and configure virtual machine settings, Create and configure virtual networks, Deploy and configure Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) service, Deploy and configure DNS service, Install domain controllers, Create and manage Active Directory users and computers, Create and manage Active Directory groups and organizational units (OUs) and Create & Manage Group Policy.

These same tasks will help you understand the objectives and competencies required by the Microsoft 70-410 Installing and Configuring Windows Server 2012 certification exam.

Includes the Windows Server 2012 R2 operating system and course updates!
Buiten dat je dan een VM omgeving krijgt die je vanaf overal kan benaderen (via een browser) en je verder de achterkant niet hoeft te beheren, Zitten er in de labs wel opdrachten bij die je de verschillende delen laten instellen. Maar dat kan je natuurlijk ook zelf doen in jouw eigen omgeving.

En een handleiding over de practise labs in het algemeen (zie je onder andere een deel van de interface):
https://www.measureup.com...Practicelabsuserguide.pdf

[Voor 81% gewijzigd door Qwerty-273 op 02-05-2019 10:31]

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:18
Aangezien we binnen mijn bedrijf recent met Azure DevOps aan de slag zijn gegaan (na overschakeling van on-premise TFS) heb ik sterke interesse in het Azure DevOps Engineer Expert certificaat (= AZ-400 examen), aangezien ik samen met enkele collega's een trekkersrol krijg binnen de verdere uitrol, setup & beheer van DevOps.

https://www.whizlabs.com/blog/wp-content/uploads/2019/01/AZ-400_watermark.png

Dit kan door eerst AZ-103 (Azure Administrator) te doen, ofwel AZ-203 (Azure Developer). Wat raden jullie aan? Ik heb op het eerste zicht reeds meer ervaring met de contents uit AZ-103, dus deze lijkt mij toch wat interessanter.

Hieraan gerelateerd: ik hoor af en toe wel ééns van mijn leidinggevende dat certificaten "maar een stukje papier zijn", en ze dus niet erg happig zijn om mij bepaalde certificaten te laten halen (of toch de kosten ervan te dragen :+ ).Hoe beargumenteren jullie dit? Mij lijkt het persoonlijk iets die enerzijds wel goed op je CV staat (en dus van minder belang voor je huidige werkgever), maar het toont anderzijds toch op een formele manier aan dat je bepaalde kennis onder de knie hebt?

[Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 22-10-2019 23:14]

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De alom bekende uitspraak:

https://xplor.org/wp-content/uploads/2016/02/CFO.jpg

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Felyrion
  • Laatst online: 16:03

Felyrion

goodgoan!

musiman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:39:
Zojuist heeft een cursist van mij het AZ-103 examen gemaakt (of een poging gedaan tot...). Het resultaat heeft hij nog niet (moet even wachten).

Op het MCT forum hoor ik één en al klachten over dit examen en ook deze man vond dit het vreselijkste examen ooit. Eén van de labs liep vast en de vraagstelling van de reguliere vragen was vaak zeer vaag. Dus wat ik daar straks al aangaf: de praktijk labs hebben regelmatig storingen. Helaas bij hem dus ook. :/
Ik heb toevallig gisteren het AZ-103 examen gedaan (en gehaald :*) ).

Mijn trainer had eerst ook aangegeven dat het alleen multiple choice, blokken verslepen etc. zou zijn.

Dus tot mijn verbazing zaten er ook twee labs in.

Nou moet ik zeggen dat het bij mij allemaal vlekkeloos liep. Ik wordt wel vrolijk van zo'n lab. Als je een beetje hebt opgelet met de cursus klik je daar vrij vlot doorheen. Al vond ik ze wel redelijk pittig.
De vragen heb ik geen klachten over. Alleen de Case-studies vond ik wat onhandig, omdat je constant moet zoeken op welk onderdeel van de case studie de bewuste vraag van toepassing is.

Zo zie je maar dat de ervaringen kunnen verschillen blijkbaar. Ik heb hem overigens in Zwolle in die Engie toren gemaakt.

Al met al heb ik bijna 2,5 uur gezeten voor 61 vragen, 2 case-studies met elk 4 vragen en 2 labs met elk 8 taken.

wel een beetje duf is dat de dame aan de balie aanbood me de uitslag te printen en dat je dan een briefje krijgt met "kijk op microsoft.com/learning/blabla voor de uitslag".

Maar binnen een uur stond de uitslag er wel op voor me.

https://tweakers.net/ext/f/1q5NCzz74iOP85eYlG0w7ja6/full.png

8)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Rudi Vader
Widow schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:59:
Ik heb voor dit jaar plannen om een aantal microsoft certs te behalen, en heb sinds kort een account bij Pluralsight. Ik zie meer mensen in dit topic daar mee werken, en tot zo ver bevalt het goed.

Wat mij opvalt is dat veel video's flikkeren, je krijgt heel kort even dat "loading" schermpje, maar dan om de paar seconden waardoor het een vrij irritante ervaring wordt. Ik heb de schermresolutie al naar beneden gezet maar dat helpt niet. Als ik op de supported configuration site kijk van Pluralsight zit ik helemaal goed, maar toch lopen de videos niet lekker. Kan er niet zoveel over vinden op internet, zijn er hier mensen die dit ook hebben?
Je kan ze toch downloaden? Pluralsight heeft een offline player voor allerlei platformen.https://i.imgur.com/O6H2FCO.png

[Voor 2% gewijzigd door Rudi Vader op 08-01-2020 00:01. Reden: Afbeelding toevoegen]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
segil schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:50:
[...]

I see your offer, I and raise you my upgrade from MCSE 2000 to MCSA 2012 :p

Maaruhm, W7 -> 2012, tering. Ze hebben niet echt veel vertrouwen in hun prodcuten, is het wel?
Whow dat is pas een upgrade haha Tja het was een apparte keuze van ze om op deze manier te upgraden. Heeft mij i.i.g wel 330,- gescheeld een een hoop tijd :+

Microsoft blog staat online https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375282

https://tweakers.net/ext/f/WbolzLseeea7GWcJiNZlAVuS/full.png

Certifications with exams scheduled to retire on June 30, 2020
MCSA: BI Reporting
MCSA: Dynamics 365 for Operations
MCSA: SQL 2016 BI Development
MCSA: SQL 2016 Database Admin
MCSA: SQL 2016 Database Dev
MCSA: SQL Server 2012/2014
MCSA: Universal Windows Platform
MCSA: Web Applications
MCSA: Windows Server 2012
MCSA: Windows Server 2016
MCSD: App Builder
MCSE: Core Infrastructure
MCSE: Data Management & Analytics
MCSE: Productivity

Exams Retiring on June 30, 2020
These exams retire at 11:59 PM Central Time on June 30, 2020
70-333: Deploying Enterprise Voice with Skype for Business 2015
70-334: Core Solutions for Microsoft Skype for Business 2015
70-339: Managing Microsoft SharePoint Server 2016
70-345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
70-457: Developing Mobile Apps
70-410: Installing and Configuring Windows Server 2012
70-411: Administering Windows Server 2012
70-412: Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure
70-414: Implementing an Advanced Server Infrastructure
70-417: Upgrading Your Skills to MCSA Windows Server 2012
70-461: Querying Microsoft SQL Server 2012/2014
70-462: Administering Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
70-463: Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012/2014
70-464: Developing Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
70-465: Designing Database Solutions for Microsoft SQL Server
70-466: Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server
70-467: Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server
70-480: Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3
70-483: Programming in C#
70-486: Developing ASP.NET MVC Web Applications
70-487: Developing Microsoft Azure and Web Services
70-537: Configuring and Operating a Hybrid Cloud with Microsoft Azure Stack
70-705: Designing and Providing Microsoft Licensing Solutions to Large Organizations
70-740: Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016
70-741: Networking with Windows Server 2016
70-742: Identity with Windows Server 2016
70-743: Upgrading Your skills to MCSA: Windows Server 2016
70-744: Securing Windows Server 2016
70-745: Implementing a Software-Defined Datacenter
70-761: Querying Data with Transact-SQL
70-762: Developing SQL Databases
70-764: Administering a SQL Database Infrastructure
70-765: Provisioning SQL Databases
70-767: Implementing a Data Warehouse using SQL
70-768: Developing SQL Data Models
70-777: Implementing Microsoft Azure Cosmos DB Solutions
70-778: Analyzing and Visualizing Data with Microsoft Power BI
70-779: Analyzing and Visualizing Data with Microsoft Excel
MB2-716: Microsoft Dynamics 365 Customization and Configuration
MB6-894: Development, Extensions and Deployment for Microsoft Dynamics 365 Finance
MB6-897: Microsoft Dynamics 365 for Retail
MB6-898: Microsoft Dynamics 365 Human Resources

Geen aparte server 2019 certificering helaas :-(

Q: If Microsoft is focused on role-based certifications, what will happen to Windows Server and SQL Server certifications? Will there be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications available?

A: No, there will not be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications. Windows Server 2019 and SQL Server 2019 content will be included in role-based certifications on an as-needed basis for certain job roles in the Azure Apps & Infrastructure and Data & AI solution areas.

De focus blijft voor mij teveel liggen op het hele Azure verhaal ik denk dat ik voorlopig geen certificering meer ga halen als dit zo blijft. Aangezien wij in de MKB markt onze servers nog niet in Azure draaien voorlopig.

Of het help geen idee maar er is op het learning forum een soort petitie gestart om de datum van 30-juni te ui te stellen aangezien dit voor velen als een hele grote verassing komt

https://trainingsupport.m...-a557-329d800f84a6?page=1

[Voor 106% gewijzigd door HKLM_ op 27-02-2020 19:49]

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True