Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 8
Acties:

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:26

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

Introductie
Na jaren van afwezigheid zijn de 'oude' certificeringen weer terug : MCSA en MCSE (sinds juni 2012). Met de komst van Windows 10 en Server 2016 zul je je dus weer kunnen certificeren als MCSA Windows Server 2012 en MCSE Server Infrastructure.

Je kunt je op diverse manieren certificeren voor Windows Server 2012 (of 2016). De kortste 'route' is als je in het bezit bent van een MCSA Server 2008 (of 2012) (deze staat beter bekend onder de naam MCITP Server Admin of MCITP Enterprise Admin) Certificering. Zie onderstaand document voor een uitgebreid overzicht van de diverse examenroutes.

Hoewel er al een lange tijd een discussie gaande is over de waarde van de diploma's, blijft het een feit dat veel werkgevers het op prijs stellen als je Microsoft certificaten in je bezit hebt. Bij een sollicitatie is het uiteraard altijd een pré (en heel soms zelfs een must). De MCITP en MCTS certificeringen zijn nooit echt begrepen in de markt en het zou dus ook best zo kunnen zijn dat Microsoft daarom weer teruggrijpt op de oude bekende namen : MCSE en MCSA.

MCSA (Microsoft Certified Solutions Associate)
Bewijs je expertise op het Microsoft core platform door het behalen van de MCS certificering. De MCSA certificering is eigenlijk de 'basis' certificering van elke Microsoft IT Pro en Developer. Ook zijn ze nodig om je te certificeren als Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) en Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD).

Op dit moment zijn er 21 MCSA certificeringen beschikbaar:

Windows ServerWindows ClientMicrosoft ApplicationsMicrosoft SQL ServerMicrosoft Office 365Microsoft OverigUpgrade naar MCSA Windows Server 2016
Als je wilt upgraden naar de MCSA Windows Server 2016 certificering dan is het handig om te weten dat dit kan met het halen van een enkel examen : De 70-743 - Upgrading Your Skills to MCSA: Windows Server 2016. Daarnaast zul je al moeten beschikken over een MCSA Windows Server 2008 of MCSA Server 2012.

Upgrade naar MCSA Windows Server 2012
Als je wilt upgraden naar de MCSA Windows Server 2012 certificering dan is het handig om te weten dat dit kan met het halen van een enkel examen : De 70-417 - Upgrading your skills to MCSA Windows Server 2012. Daarnaast zul je al moeten beschikken over een MCSA Windows Server 2008 of een van de MCITP certificeringen.

MCSE (Microsoft Certified Solutions Expert)
On-premise of in de Cloud, de nieuwe MCSE certificering maakt je onmisbaar bij het naar de cloud helpen van je organisatie.

Op dit moment zijn er vijf MCSE titels welke je kunt behalen.
Deze vijf titels kunnen behaald worden door eerst een MCSA titel te halen om vervolgens 1 MCSE examen te doen naar keuze.

Recertification
De MCSE titels zijn drie jaar geldig daarna zal je een Recertification exam moeten doen om de MCSE titel active te houden.

MCSE: Business Applications
MCSE Business Applications
  • MB2-717: Microsoft Dynamics 365 for Sales
  • MB2-718: Microsoft Dynamics 365 for Customer Service
  • MB6-892: Microsoft Dynamics AX – Distribution and Trade
  • MB6-893: Microsoft Dynamics AX – Financials
MCSE: Cloud Platform and Infrastructure
MCSE: Cloud Platform and Infrastructure
  • 70-532: Developing Microsoft Azure Solutions
  • 70-533: Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions
  • 70-734: Architecting Microsoft Azure Solutions
  • 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
  • 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
  • 70-744: Securing Windows Server 2016
  • 70-745: Implementing a Software-Defined Datacenter
  • 70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure
  • 70-414: Implementing an Advanced Server Infrastructure
  • 70-246: Monitoring and Operating a Private Cloud
  • 70-247: Configuring and Deploying a Private Cloud
MCSE: Data Management and Analytics
MCSE: Data Management and Analytics
  • 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
  • 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
  • 70-464: Developing Microsoft SQL Server Databases
  • 70-465: Designing Database Solutions for Microsoft SQL Server
  • 70-466: Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server
  • 70-467: Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server
  • 70-762: Developing SQL Databases
  • 70-767: Implementing a Data Warehouse using SQL
  • 70-768: Developing SQL Data Models
  • 70-773: Analyzing Big Data with Microsoft R
  • 70-774: Perform Cloud Data Science with Azure Machine Learning
  • 70-775: Perform Data Engineering on Microsoft Azure HDInsight
MCSE: Mobility
MCSE Mobility
  • 70-695: Deploying Windows Desktops and Enterprise Applications
  • 70-696: Administering System Center Configuration Manager and Intune
  • 70-398: Planning for and Managing Devices in the Enterprise
  • 70-345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
  • 70-339: Managing Microsoft SharePoint Server 2016
  • 70-333: Deploying Enterprise Voice with Skype for Business 2015
  • 70-334: Core Solutions of Microsoft Skype for Business 2015
  • 70-331: Core Solutions of Microsoft SharePoint Server 2013
  • 70-332: Advanced Solutions of Microsoft SharePoint Server 2013
  • 70-341: Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013
  • 70-342: Advanced Solutions of Microsoft Exchange Server 2013

Studeren
Het leren van het examen kan in principe op twee manieren: zelfstudie of cursus

Cursus
Bij het volgen van een cursus word je in ongeveer vijf dagen voorbereid op het examen. Opleidingscentra die deze cursussen verzorgen zijn onder andere:Zelfstudie
Bij zelfstudie zal je zelf in de boeken moeten duiken. Er zijn meerdere uitgevers per examennummer, met elk hun eigen kwaliteit. Het is dus moeilijk te zeggen welk(e) boek(en) het beste zijn. De bekendste zijn in ieder geval:Kosten
Het examen kost € 165,-
Een boek kost ongeveer € 40,-.
De prijzen van een cursus zijn afhankelijk van de duur van de cursus, welke varieren van 2 tot 5 dagen en uiteraard afhankelijk van de aanbieder. Reken op ongeveer €700 tot €2500.
Ook is het mogelijk volledige trajecten te boeken, welke soms meer studiematerialen en mogelijkheden leveren. Denk dan aan o.a. E-Learning, test examens en E-Lab's.

Oefenen voor het examen

Om je voor te bereiden op de examens zijn er verschillende bedrijven die oefen examens aanbieden. Ook kun je veel eLearning trajecten bij Microsoft gratis volgen.
Enkelen zijn:Microsoft Virtual Academy

Microsoft Virtual Acdemy is een gratis dienst van Microsoft waar je trajecten kan doen die aansluiten op tal van certificering trajecten. Het grootste gedeelte bestaat uit video's, Doc bestanden, en powerpoint presentaties.

Als je je aanmeld bij Microsoft Virtual Academy krijg je korting op studie boeken die aangeschaft kunnen worden via de microsoft press store.

40% korting op boeken gekocht via de Microsoft press store.
50% korting op e-books gekocht via de Microsoft press store.

Inschrijven voor een examen
Inschrijven voor het examen gaat via Microsoft Learning / VUE

Exam formats and question types
Het Microsoft Examen bestaat uit verschillende vraag types hieronder zie je een lijst met de types welke je op een examen kunt verwachten momenteel.
  • Active screen
  • Best answer
  • Build list
  • Case studies
  • Drag and drop
  • Hot area
  • Multiple choice
  • Repeated answer choices
  • Short answer
  • Mark review
  • Review screen
Video's met uitleg hoe een exam type werkt kan worden gevonden op de Microsoft pagina via onderstaande link

Poll : MCSE, ben ik veel wijzer geworden?

Bovenstaand vroeg loewie-643- zich af. Vandaar dat hij onderstaande poll in het leven heeft geroepen. Thnx loewie-643-!
Ja, Een ware verrijking in mijn ogen
Nee, Het moest van mijn baas dus lang leve: Testking, Transcender, Pass4Sure
Ik doe alles voor geld

Piraterij

Mocht je illegale zaken tegen komen zoals bijvoorbeeld een trainer die verwijst naar dump sites of dingen die niet in de haak zijn binnen het certificeringsprogramma, dan kun je een mailtje sturen naar het Anti Piracy Team van Microsoft Learning: mlsecure@microsoft.com. Klik hier voor meer informatie.

Examens die gaan vervallen
Regelmatig zijn er Microsoft examens die gaan vervallen (deze kun je dus niet meer behalen, maar ze blijven wel op je transcript staan).

Hier kan je een lijst vinden met examens die gaan vervallen: • Retired-certification

Examens die nieuw of nog in ontwikkeling zijn
Met de komst van nieuwe producten (en versies) komen er natuurlijk ook nieuwe examens. Klik hier voor een overzicht van de meest recente (beta) examens.

FAQ
Hier komen vragen die veel gesteld worden gesteld in dit topic
  • Q:Hoe neem ik deel aan een beta-examen en krijg ik de code:
  • A: Via Microsof Connect inschrijven op het Microsoft Learning Subject Matter Experts (SME) programma. Zorg er voor dat je de survey zo volledig mogelijk invult om kans te maken op een uitnodiging voor beta examens.

Vorige delen
De vorige delen waren:

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

HKLM_ wijzigde deze reactie 26-09-2017 15:26 (255%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Gefeliciteerd :)

[...]

Succes!

Heeft iemand het Forefront examen gedaan (70-557)? Worden hierin ook Forefront for Exchange en Sharepoint behandeld?
Ja en ja
quote:
shadowman12 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:14:
[...]

In dit examen worden alleen de producten, Forefront Client Security en Forefront Server Security behandeld, dat kun je ook zien aan de Skills Measured & de eLearning.
Eh..Forefront Server Security omvat Forefront for Exchange, Forefront for Sharepoint :+ dussuh...ja..die worden wel behandelt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

Mooi! Dat wou ik ff weten :) 's kijken of ik hier binnenkort voor op kan :) Thanks!
Nog even ter info (over Server Security) : http://technet.microsoft....urity/default(en-us).aspx

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
xylonite schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:14:
Heey een nieuw deel mooi werk weer.
@Helmer, in de topic start bij het stukje MCTS heb je het over 22 examens, dit zijn er ondertussen 53.
Danku

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
technopeuter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:03:
wie van jullie gaat naar de "get on the bus"tour van MS -learning op 2 november in Nederland?
er komen sessies over exchange 2010, w2008r2 en windows 7.
[afbeelding]
Jammer genoeg is er nog niet bekend waar dit event gehouden gaat worden (en of het uberhaupt wel in A'dam is volgens mij) aangezien je je er nog voor kunt inschrijven.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
technopeuter schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:39:
[...]

zou Zwolle beter klinken dan ;) ik zou gewoon rekening houden dat je 1/2 nov even vrij houd.er worden dan teched sessie gehouden over Windows7, 2008Rs en exchange 2010 de presenters van die sessies voor Berlijn zitten namelijk in de bus.
2 november heb ik al gereserveerd in de agenda....'k ben al aan het lobbyen voor een plaatsje in de bus :+ Maar goed..eerst 8 oktober...TechNet Live en 19 okt Het Windows 7 Community Launch Event...
quote:
Powershell schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:40:
[...]

* powershell stamt nog uit het nt 3.51/nt4 tijdperk :D
:+ NT 3.51 RULES!

JackSparrow wijzigde deze reactie 08-09-2009 19:08 (14%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
shadowman12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:44:
[...]

Hmm, ik voldoe aan wel aan de eisen qua certificering, met MCSE zou ik kunnen gaan voor het Microsoft Certified Master: Windows Server 2008: Directory traject. Ik heb nu bijna 3 jaar ervaring zal dat voldoende zijn of is meer nodig?
Eh...volgens mij moet je beetje op architect level zitten toch voor MCM/MCA? Oud-collega van mij is laatst MCM geworden, maar eh..hij had wel behoorlijk wat baggage..dus ik weet niet of 3 jaar ervaring voldoende is.....als dat zo is moet ik ook maar eens aan de bak volgend jaar :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:44:
[...]

das waarschijnlijk ook een oud collega van mij (aangezien jij ook een oud collega van me was in 1999 :+ )

MCM in Exchange 2007 is hij...dan hebben we het over dezelfde denk ik ;)
Inderdaad...we hebben het over dezelfde :+ Meneer K. hehe

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Eximius schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:47:
Wat zijn de exacte kosten die er gerekend worden als je alsnog een kartonnetje wilt ontvangen ipv de PDFjes?
Als ik het goed heb 9,95 voor het eerste certificaat en dan 1 euro (of iets daar in deb uurt) voor elk volgend certificaat wat je tegelijkertijd besteld :+ Zoals je zult begrijpen is het gros van dat bedrag dus gewoon verzendkosten...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Hmm..serious?

Yeah..het is gelukt...'k heb me voor beide examens geregistreerd :)

JackSparrow wijzigde deze reactie 15-09-2009 22:07 (75%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:08:
[...]

Ik heb ze ook beiden ingepland voor 1 oktober.. :)
Ik voor 2 oktober...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
shadowman12 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 04:20:
[...]

Maak jij op de blog nog een lijst hoe je jezelf het beste kunt voorbereiden, net zoals bij de 71-680, of is dat in dit geval niet nodig? Ik vond jouw lijst voor de 71-680 beta erg handig ;).
uhu...was ik wel van plan :)
quote:
technopeuter schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:48:
BETA W7: en ik kreeg vanochtend (vannacht pas) de melding dat ik me mocht aanmelden, was iets fout gegaan dus geen plek voor mij (al de 3e x)
leuk een persoonlijke mail vanuit MSL en dattie dan al vol zit :(
Ik heb gisteravond laat contact gehad met Krista (de mevrouw van MS Learning die verantwoordelijk was voor de mailtjes die je dus afgelopen nacht pas hebt ontvangen :+). Zij gaf aan dat er iets fout was gegaan met het versturen van de mailtjes aan de SME-members (ze had het eigenlijk pas door toen ik haar vroeg wrom er geen mail aan de SME members was gestuurd)...die run is er afgelopen nacht alsnog uitgegaan.

Wel jammer overigens dat de examens alweer vol zitten...

JackSparrow wijzigde deze reactie 16-09-2009 16:21 (53%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:35:
70-686 is weer te registreren. Blijkbaar zijn er weer codes bijgekomen. _/-\o_
Klopt.....

Ik quote Krista (zojuist ff gesproken)
quote:
the product planner extended it this morning--though that extension might already be filled now too.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
technopeuter schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:33:
Ik wordt hier zo pissig van, net m'n promertic account omzeep laten helpen. (nieuwe account laten aanmaken met hetzelfde emailadres mag niet) dus nu kan ik nog niet registreren.

ontopic, eigenlijk is Novell veel beter!

Wel eens een praatje voor MS gehouden waarbij ik het gordijn plotseling, tijdens het praatje ,open deed en je zo naar het gebouw van Novell keek.
.
Eh....wat is daar ontopic aan : 'eigenlijk is Novell veel beter!' ????
Je weet dat dit een topic is over Microsoft Certificeringen...dus wat een praatje over MS met uitzicht op het Novell pand er mee te maken heeft snap ik niet maar eh......best wel OffTopic.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Lennart_1337 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:41:
Heb volgende examens behaald:

21-07-2008 70-270
19-08-2009 70-290
27-08-2009 70-291
10-10-2009 70-620
18-10-2009 70-236

Ben nu dus MCP, MCTS, MCSA

Heb er de afgelopen maand wel ff voor moeten buffelen en laatste 2 naast me minor geleerd.
Doordat ik nooit met server's of exchange werk vond ik het wel vrij pittig om die te behalen, ben dus een echte papieren MCSA-er :+

Misschien ga ik over een tijd nog de volgende doen voor MCITP: Enterprise Administrator:
70-648 (is upgrade vanaf MCSA en telt voor de (70-640-70-642)
70-643
70-647

Ik vraag me wel af of er dan 70-648 op mijn transscript staat of dat ze dit dan laten zien als 70-640 & 70-642; weet iemand dit?
En met bovenstaande ben ik toch MCITP: Enterprise Administrator?
Niet om het een of ander hoor maar eh....10-10-2009 en 18-10-2009 liggen in de toekomst, dus of ga je frauderen :+ (in de toekomst en weet je dat nu al) of de datum klopt niet...

Over dat transcript : Je ziet alle examens die je gedaan hebt (in jou gewval dus 70-648) en ja aangezien je al een client examen hebt (70-620 oa.) ben je met de 648, 642 en 647 Enterprise Admin (als ik het goed heb).

JackSparrow wijzigde deze reactie 18-09-2009 00:51 (9%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Lennart_1337 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:50:
[...]

Was gister slaperig, moest 09 zijn ipv 10 :+

Maar nog even over deze vraag:
Ik vraag me wel af of er dan 70-648 op mijn transscript staat of dat ze dit dan laten zien als 70-640 & 70-642; weet iemand dit?

Zijn er mensen die ervaring hebben met de 70-648?, is deze lastig? (aangezien het 2 examens in één zijn) Heb het even terug gezocht in vorrige topics :) , maar bovenstaande vraag is me nog niet duidelijk.
Hmm..wat is er niet duidelijk aan mijn quote? :
quote:
Over dat transcript : Je ziet alle examens die je gedaan hebt (in jou gewval dus 70-648) en ja aangezien je al een client examen hebt (70-620 oa.) ben je met de 648, 642 en 647 Enterprise Admin (als ik het goed heb).
Ik bedoel...je ziet alleen de examens die je gedaan hebt...als je dus het 70-648 examen doet zie je die natuurlijk op je transcript en niet de 640 en 642 :+ Maar goed...dit was ook al door Chratnox bevestigd

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
died_laughing schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:44:
Zijn er hier mensen die de 70-351 isa 2006 hebben gedaan?
Welk boek heb je daarvoor gebruikt?
Er is namelijk geen microsoft boek voor.
Ja..ik heb hem gedaan. 'k heb het ISA 2004 boek gebruikt :+ Ownee..wacht..'k heb ISA 2006 Unleashed hiervoor gebruikt...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Yanze schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:55:
[...]

Het is inderdaad een vette feature, maar je installeert het niet even met Next-Next-Finish. Wat jammer is is dat je twee opeenvolgende publieke IPv4 adressen nodig hebt, dus voor thuisgebruik gaat dat niet lukken vrees ik, ik ken in ieder geval geen providers die dat aanbieden.
Er is gelukkig een vrij goede Hoe bouw ik een Direct Access demo omgeving how-to beschikbaar. Let op : Je hebt (voor deze demo omgeving) 4 Win2k8 R2 en 2 Windows 7 VM's nodig :))

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
technopeuter schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:33:
Gaan er nog mensen naar de "Get on The Bus tour" van Microsoft Learning?

Ze komen in Nederland as. maandag 2 November.
[......]

Wat ik er zo van hoor (ook van Infosupport/BVO) wordt het wel een leuk event voor de mensen die hier (GoT) posten!

even wat links:http://msl.glympse.com/ is een live bustracker.
hun blog:http://borntolearn.mslearn.net/getonthebus/
Ik ben aanwezig 's avonds bij het event van InfoSupport :+ Het beloofd erg gezellig te worden...heb ik gehoord.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
paella schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:34:
Helaas is in Amsterdam het een private party voor Dell intern ofzo. Ik heb er geen reis voor over, Den Haag was genoeg.
Ja...inderdaad, vind het wel beetje vaag dat het 'Invitation Only' is....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
technopeuter schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:06:
[...]

Ik kan je vertellen dat het een lange dag was, gisteravond die bus op de generator aansluiten en vannochtend om 5:30 de tent opengooien
Er waren erg veel studenten en Microsoft was positief verrast door de lokatie en onze apparatuur, in december komen ze van MS-NL weer is al afgesproken!

Niet alleen ik was blij dat het goed ging trouwens...
[afbeelding]
:) Ook in Veenendaal was het erg gezelllig en interssant. Ik moet zeggen de bus was wel wat te laat :+ 'k haalde de bus in vlakvoor dat hij de snelweg af reedt, maar hij kwam pas 10 min na mij aan..hehe..ze konden de weg niet vinden.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
:+ Ik heb hem ook gehaald ;) de 685 that is!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:24:
[...]

check hier ook :)

nu wachten op de 686
Ik heb net even met Liberty Munson gesproken (die mevrouw die ook bij de GetOnTheBus tour is) en zij gaf aan dat de resultaten op dit moment bij Prometric verwerkt worden en dat binnen deze resultaten tussen 1 en 2 weken zullen verschijnen in je Candidate History :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:30:
[...]

Ik heb 71-685 ook gehaald :-). Heeft iemand van jullie trouwens al een Score Report gekregen van Exchange 2010? (71-662).

BTW: VMaster, jij was toch ook aanwezig in Veenendaal? Aan welke kant zat je in de zaal? :P
Ik zat eh...op de 2e rij vrij in het midden. 'k upload straks de foto's.....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
jjbstolk schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:58:
NFS = Not For Sale??? Voor intern gebruik? Net als de technet keys?
Beetje off-topic, maar eh...NFS=not for resale...met andere woorden : Je mag je schijfje niet verkopen.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Martijn85 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:23:
Weet iemand of in die Family Pack ook de 32 en 64 bit versie zit?
Eh..ik zeg verkeerde topic? :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
racoon schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:22:
Weet er iemand of er in de mcsa2003 upgrade naar mcitp 2008 ea examens ook sims zitten?
Eh.....toen ik de examens deedt ehh.....in januari 2008 niet....hoe het nu is.....pff...geen idee!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Entity schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:03:
Dat is vaag, ik was vanochtend ruim een half uur te vroeg en kon toch direct aan 83-640 beginnen...

Examen zelf ging wel aardig, de labs (2 stuks) waren goed te doen, de 30 theorievragen zaten wel lastige tussen (Certification Services ligt mij niet zo), maar heb er wel een goed gevoel bij. Helaas ging het afsluiten niet helemaal goed: hij heeft geen uitslag laten zien :( Mensen van het examencentrum dus bellen met Prometric, als het goed is, krijg ik per mail uitslag nu...

Nu log ik in bij Prometric en zie ik bij Exam Status "Passed" staan. Ik neem aan dat dit betekent dat ik het gehaald heb (en niet dat het inhoudt dat het examen in het verleden plaatsvond)? Ik wacht nog even voorzichtig het mailtje af, ben ook wel benieuwd naar m'n score namelijk. Wel erg vervelend dit zeg :(

Overigens gingen de labs redelijk probleemloos. Alleen 1 ding ging fout: ik switchte iets te snel tussen 2 VM's, waardoor de hele testapplicatie zeker 2 minuten niet reageerde... Ik vreesde het ergste, maar daarna ging hij wel gewoon verder gelukkig!
Passed = geslaagd idd :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:50:
Heeft 1 van jullie inmiddels al een score report gekregen van 71-662 of 71-685? Ik heb beiden behaald, maar nog niets binnengekregen qua score report... Ben wel benieuwd :)
Ik weet niet of je wel eens eerder een beta examen hebt gedaan, maar geduld is bij zulke examens een zeer schone zaak :+ 'k heb het scorereport wel eens na 3 of 4 maanden pas ontvangen...maar dat was wel een aantal jaren terug. Tegenwoordig gaat het (net als het ontvangen van het bericht of je geslaagd bent of niet) veel sneller...maar een paar weken zal het nog wel duren..

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
racoon schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:29:
Kan iemand mij vertellen of in de 70-291 de sim mx record maken de enige is die je krijgt?
Eh....je weet hoeveel vragen er gemiddeld in een examen pool zitten he... :+ Dan weet je ook dat het onmogelijk is om daar een fatsoenlijk antwoord op te geven, daarbij....hoe weet jij dat die vraag er in zit....heb je het examen al gedaan ofzo? O-)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
racoon schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:11:
@ the v master, iemand die dat examen al gedaan heeft vertelde mij dat hij 1 sim kreeg en daarbij moest hij ene mx record maken.
:+ Maar aangezien er volgens mij in de 291 vragen pool wel eh....een paar honderd vragen zitten kun je dat onmogelijk zeker weten... :) Volgens mij zitten er meer sims in....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:37:
[...]

VMaster, laten we elkaar geen mietje noemen, volgens mij weet echt iedereen dat je die sim krijgt. Daar helpt geen Non Disclosure Agreement meer tegen. :)

Vandaag 70-647 gedaan en gehaald. Zaten wel een paar vragen bij waar ik Liberty op het gevraagde commentaar van heb voorzien, eenjte met onderhoud; 'wat voor onderhoud'.... en eentje met 2 servers die van een certificaat voorzien moesten worden. Relevante vraag is dan of je wel of niet een dual-zone DNS opzet, dat stond niet in de vraag en was er ook niet uit af te leiden.
:+ Heeft weinig met NDA te maken, aangezien er meer vragen in de vragenpool zitten dan je tijdens een examen krijgt heb je natuurlijk geen enkele garantie dat je dus de volgende keer dezelfde vraag krijgt. Nu zal dit met een SIM wat waarschijnlijker zijn aangezien er daar maar een aantal van zullen zijn, maar 'k kan je niet vertellen of er in de hele vragen pool voor de 291 in totaal maar 1 enkele SIM zit....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
loewie-643- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:13:
[...]

Dat ben ik met je eens, daarbij de voorkennis van welke sim je krijgt of hoeveel het er zijn is totaal niet relevant in mijn ogen. Ja dan ga je je misschien extra focussen op dat onderdeel maar verder heeft het geen enkele zin.

Van de andere kant, ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk informatie vooraf te weten wilt komen voor je op examen gaat. Meestal haal je die informatie uit een boek en niet uit een forum, door het plat te spammen met "examen dit en examen dat". Ik vraag me af, is dat dan een kwestie van luiheid, desintresse, onkunde of noem nog maar eens iets geks faalangst? No offense iedereen moet doen waarvan hij denkt dat hij goed doet, of dat nu examcollection is, cbt nuggets, boeken, curssussen of andere media.

Als het besef maar aanwezig is dat als je voor easy money gaat je wel eens op de koffie kan komen. En dan heb je nog die uitspraak "if you pay peanuts you get monkeys" en wat is er nou erger dan gewoon dik ervoor betalen en je krijgt alsnog een "monkey" dan kan je wel inpakken!

En vaak is het voor de beginnende IT-er ook lastig om hogerop te komen. Vooral bij grote bedrijven lijkt me dat nogal een kip-ei verhaal. Ik had laatst een discussie met een collega en vaak is het zo dat je niet op de grotere klussen of beter gezegd de interessantere klussen terecht komt omdat je je certificaten nog niet hebt. En vaak is het ook zo dat je je certificaten niet kan halen doordat je vaak de praktijkervaring en daarmee het inzicht mist hoe je een vraagstuk kan oplossen en moet behandelen. Zo blijf je dus rond sukkelen totdat je een van de twee dingen bereikt hebt.

Uiteraard is dit topic voor ervaringen én vragen, en ik heb soms ook wel eens steuntje in de rug nodig gehad, maar na 9 delen moet het wel duidelijk zijn waar iemand zijn info vandaan kan halen.
AMEN! O-)

Neej, het is inderdaad vaak een kip en ei verhaal. Ach ook met een virtual machine thuis en een boek kom je een behoorlijk eind hoor, met testkings etc. snij je je jezelf alleen inderdaad behoorlijk in de hand. Is het niet op korte termijn, dan misschien wel op iets langere termijn...

Maar helaas blijven deze vragen terugkomen. Zelf vind ik het ook redelijk onzinnig om zulke info op te nemen in de TS mede omdat je gewoon moet studeren voor je examen O-) al snap ik ook wel dat je je graag goed wilt voorbereiden.....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
racoon schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:34:
zo net terug van het 70-291 examen, erg lastig aantal sims gehad, geen mx record maken.

Score precies 700hiermee ben ik dus nu mcsa+m en ga nu op voor mcitp ea.
Gefeliciteerd man! Zie je wel...dat er meer dan 1 sim in kan zitten ;)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Yeaah....de 71-686 is in de pocket! MCITP Windows 7 Enterprise Desktop Admin :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Voor wat betreft de 686 heb ik er al een aantal gesproken die hem niet gehaald hebben.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Ach...ik zou het meer amazing vinden dat ze de 685 niet gehaald hebben dan de 686....er zijn genoeg mensen die niets met deployment etc. gedaan hebben :+ Tja..dan kan het lastig worden....

ow..btw...de MCP Transcripts zijn ook bijgewerkt, ze staan erop :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:34:
[...]

Bij Prometric kun je ook zien of je geslaagd of gezakt bent, daar stond het eerder dan op mn transcript.
Klopt...bij Prometric stond het gisteren al, maar volgens mij was er een storing afgelopen nacht tussen het Prometric systeem en dat van Microsoft (hoorde ik van iemand van MSL), maar goed....de credentials verschijnen iig vanzelf nu...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Hnm...binnenkort gaan er dus ook 3 interessante virtualisatie examens in beta :
  • 70-659: TS: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization
  • 70-669: TS: Desktop Virtualization
  • 70-693: Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator
En als je ze alle 3 haalt dan krijg je als dank de volgende credential:

MCITP: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:06:
[...]

SCCM is inderdaad (te) makkelijk, heb ik al een keer aangegeven.

Ben je nu al VCP3 gecertificeerd ?? Zo ja, kan kun je beter voor 31/12 je examen doen. Vanaf 1/1/2010 moet je namelijk verplicht de klassikale cursus volgen !
Dan moet ik die ook nog maar ff doen :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:59:
[...]

lekker ik had in de R1 versie ze alle 3 ook :)

dat was toen MDOP2008, hyper-v en scvmm 2008 destijds. wat is de timeframe van deze examens? dit jaar?
Volgens mij wel...maar 'k zal het eens ff vragen :+

Update: Net ff gesproken met Liberty M....om kans te maken om geselecteerd te worden moet je bij bij area of expertise even virtualization vermelden. Overigens zal het desktop virtualization examen pas ergens begin 2010 in beta gaan. De overige twee zullen nog dit jaar (en de 659 dus al vrij snel) in beta gaan...

JackSparrow wijzigde deze reactie 24-11-2009 21:36 (33%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:57:
[...]

mooi, dus wat te doen met de saaie kerstdagen :+

ja je moet toch wat als je geen sociaal leven hebt
Whoeiii.....ik hoor net dat we het eerste examen later deze week al kunnen verwachten, nouja....de beta codes voor de SME's dan :+

Het andere examen is inderdaad later dit jaar...

ow...en voor de mensen die zich afvragen hoe het nu zit met de naam van de certificering die je krijgt met de 686 : MCITP Desktop Administrator 7 of MCITP Enterprise Desktop Administrator 7.....het wordt de laatste, maar in de Certificate Manager (waar je je certificaat kunt downloaden) stata het op dit moment niet goed...dit wordt nog gefixt de komende tijd!

JackSparrow wijzigde deze reactie 25-11-2009 00:02 (30%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:50:
Vmaster, is er ondertussen bij Liberty al iets bekend over dat HDI requirement wat de rest van de wereld niet kan doen?
'k zal Krista eens ff vragen...eh....er is nog niet veel over bekend. 'k zal Liberty wel ff vragen als ik haar spreek...
quote:
punisher007 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:52:
Damn moet nu al moeite doen om alles geregeld te krijgen.

Invite nu binnen trouwens:

Register for Beta Exam 71-659: TS: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization

[...heel verhaal...]
Eh...moest echt die hele mail gepost worden?! :+

Voor de goede orde : SVP de beta code NIET posten aangezien ik net van Krista hoor dat er dus nu al meer uitnodigingen zijn dan er plaatsen zijn. De code zal waarschijnlijk op 3 december publiek gepost worden op het MS Learning Blog.

JackSparrow wijzigde deze reactie 25-11-2009 20:36 (57%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Yanze schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:30:
[...]

*lol* dat is de verkorte versie van de email die mijn manager vandaag rond gestuurd heeft!

Volgende week mijn beoordelingsgesprek, wellicht dat dit me wat komkommers op gaat leveren :D
O.M.G. Het is echt komkommertijd...sinds wanneer is het nuttig om dit aan de grote klok te hangen..?

* TheVMaster neemt even contact op met de marketing afdeling bij de werkgever :+

Overigens...gefelicteerd Roel!

JackSparrow wijzigde deze reactie 27-11-2009 13:15 (3%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Hmm..ik ben btw benieuwd hoelaat de 71-659 morgen te boeken is..... ;) Vorige keer met de 680 was hij 7:30 ofzo al vol..

Update: Even gerekend.....ik denk dat het examen vanaf morgenochtend 6:00 (NL tijd) te boeken is...

JackSparrow wijzigde deze reactie 30-11-2009 23:29 (30%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
'k hoorde van Liberty dat Prometric HQ aan de oostkus van de VS ligt en dat dus 12:00 Eastern Time (6:00 CET) best zou kunnen. Nog 15 minuten :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
:) exact 6:00 :+ yesss...ik was ook op tijd hahaha wel grappig om iedereen hier om 6:00 te zien :)
quote:
punisher007 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 06:05:
Verschil met voorheen is wel natuurlijk dat er eerst invites worden gestuurd en pas hierna de public announcement. Ik weet dus niet of je er echt zo snel bij hoort te zijn. Maar goed we shall see.

[EDIT] Hij staat er nu inderdaad op.
Ik begreep van Krista en Liberty dat er dus meer mensen zijn uitgenodigt dan er dus spots zijn...dus ja..de plekken kunnen best snel vol zijn. 'k zit met een IT-'collega' uit Canada op Messenger as we speak...en die zit ook al de hele avond te F5-en....

JackSparrow wijzigde deze reactie 01-12-2009 06:18 (74%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 06:17:
[...]

ik was om 1:00 2:00 en 3:00 ook al even op :P
Ach..volgende keren dus om 6:00.....Prometric ligt aan de oostkust..en blijkbaar worden ze dus klokslag om 12uur vanuit daar beschikbaar gesteld...heb het gisteravond ff aan Liberty gevraagd..en zij kwam met die 'theorie'....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
punisher007 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 06:43:
Naja vorige keer bij windows 7 hebben ze ook nog een aantal keer de registraties opnieuw opengezet.
Klopt....ze hebben hem toen 1x extra open gezet. Ditmaal hebben ze aangekondigt dat ze dat niet gaan doen :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
neej inderdaad.....valt me mee ;) pfff...was ik voor niets om 6uur al druk aan het F5-en ;)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
punisher007 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 06:53:
Blijkbaar kwam de voorspelling inderdaad uit dat er mensen met invites niet zouden kunnen deelnemen:
http://borntolearn.mslearn.net/2009/12/there-once-was-a-beta
Afgezien van het feit dat sommige mensen de code dus publiceerden op hun blog waren er al onvoldoende plekken. Er waren namelijk al meer SME's aangeschreven dan er plekken waren.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Hmm..bij mij staat hij helemaal niet meer in de lijst......ow wacht..ik had hem ook niet geboekt :+

Nou..ff serieus...Vandaag worden eindelijk de Virtual Business Cards gelanceerd! Volgens ergens in de loop van de avond (NL tijd)...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
*geeuw* en? Ook ditmaal weer mensen die om 6:00 exact een examen gaan boeken? :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
wat vaag code doet het niet...that sucks :(

JackSparrow wijzigde deze reactie 14-12-2009 06:10 (17%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Ik heb al iemand van MS Learning op de Communicator ;) Jammer genoeg is er niemand beschikbaar die iets kan doen :( Ze geeft aan dat we Prometric zouden moeten bellen, maar ja..het s 6 uur :)

Update: Volgens Microsoft ligt het niet aan de beta code. Er is namelijk iemand die hem wel heeft kunnen registreren bij mij op MSN......MS adviseert om het te blijven proberen en anders Prometric te bellen...

JackSparrow wijzigde deze reactie 14-12-2009 06:23 (37%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Nope..die komt uit Canada, maar volgens Krista ligt het niet aan de code..maar waarschijnlijk aan het aantal spots die Prometric heeft vrijgegeven....iets met een nulletje vergeten zei ze net...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 07:09:
[...]

Om 1 of andere reden gaat 't nooit goed bij Prometric :P, ik had dus al zoiets verwacht... Vanmorgen om 6u geprobeerd, maar werkte niet. Gaf aan "Promotion not found".Dus ik dacht, ik ga naar mn werk en wanneer ik daar ben probeer ik 't nog een keer, maar nu is 't nog steeds :p
:p Krista heeft Prometric al een zeer boze mail gestuurd, maar meer schijnt ze op dit moment ook niet tekunnen doen. Ik ga me ook eens ff aankleden enneh..vertrek dan zo ook maar naar m'n werk :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Hmm..'k kan nu ineens niet meer inloggen bij Prometric :(

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:05:
[...]

Niet echt nee >:)

Heb net maar eens gebeld, blijkbaar was ik niet de enige, maar telefonisch konden ze m ook niet inboeken. We moesten het over een uurtje of 2 maar eens opnieuw proberen, en anders vanmiddag om 2 uur.
Beetje jammer dit....als het examen dan niet is VOLgeboekt.... |:(

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:28:
[...]

Je kunt het niet hardmaken, maar gezien onze effort mogen ze dan wel vouchers weggeven.

edit:

In de VS kun je m wel boeken, nou m nog weer naar NL wijzigen :)

edit2:

Hij is maar weer gecancelled, blijkbaar hebben ze een fout gemaakt mbt voor welke landen de promotion code geldig is.
Jups..ze hebben de code niet voor NL, Belgie, Hongarije, Polen, etc open gezet. In de UK en de VS kun je hem inderdaad wel boeken, maaarrrr je kunt hem niet omboeken naar NL..helaas!

Om 14:00 vanmiddag verwachten ze dat het gefixst is...dan is Prometric USA weer aanwezig..pfff..

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:56:
[...]

Maar dan is ie ongetwijfeld al vol, omdat heel US m dan al geboekt heeft...
Jups..die kans is vrij groot ja :( Maar ik verwacht dat MS Learning wel zo aardig is om nog een paar codes open te knallen :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Prijzen zijn afgestemd op de welvaart van het land in kwestie :+ Net als de rest van de producten (lees: eten, witgoed, computers, etc) :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
paella schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:08:
Jammer dat je niets bijzonders kan melden, ik doe 'm vrijdag.. :)
:) Ik denk dat hij het niet mag....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:21:
[...]

Dat denk ik inderdaad ook ;)

VMaster, ik kan 'm nog niet boeken. Jij al iets gehoord?
De MS Learning mensen slapen nu allemaal :+ Maar eh..'t laatste wat ik hoorde/las (op zowel MSL blog als m'n eigen) is dat het waarschijnlijk tot eind van de middag/begin van de avond gaat duren voordat we een poging kunnen gaan doen om het examen te boeken. Dat wil niet zeggen dat het gaat lukken aangezien de beta code nu ook al gelekt is.... :( dus de kans dat er slots vrij zijn is erg klein.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Het werkt :+ 'k heb hem ook geboekt....voor de 15e

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Eximius schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:21:
Er zijn weer is problemen bij Prometric.
Mocht je de afgelopen 6 weken je account gewijzigd hebben (mail adres)
Dan kun je niet meer inloggen met je nieuwe mailadres maar moet je even je oude gebruiken en dan weer je gegevens wijzigen.
Hmm...ik had wel dat ik inderdaad niet meer kon inloggen en inderdaad mijn oude e-mailadres moest gebruiken. Ik had overigens NIETS gewijzigd de afgelopen paar maanden.....ze hebben gewoon een 'oude backup' teruggezet....volgens mij!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Dwazer schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:24:
Ga binnenkort (gok begin feb) voor 70-648 (upgrade MCSA2k3 -> MCITP server admin).

Klopt het dat je nog steeds 70% van het examen goed moet hebben om te slagen? Of zijn deze scores inmiddels opgehoogt? (Jaar geleden dat ik examen heb gedaan :X )
Eh..het is nooit zo geweest dat je 70% van het examen goed moet hebben om te slagen. Ja, je moet 700 punten halen..da's heel wat anders :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Dwazer schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:14:
[...]

Oh sorry, ik wist niet dat je een score hoger van 1000 punten kon hebben :X
Edit:
True, 70% van het examen hoeft niet 700 punten te zijn. Thxx voor het antwoord :)
;) Dat kan ook niet natuurlijk..meer dan 1000 punten. Maar je krijgt namelijk ook niet voor iedere vraag evenveel punten. Sommige vragen worden zwaarder gewogen dan anderen en sommige vragen schijnen helemaal niet mee te doen in de puntenwaardering. Ook schijnt (heb het gehoord van de mevrouw die hier binnen MS Learning voor verantwoordelijk is) het zo te zijn dat niet ieder examen op dezelfde manier gewaardeerd wordt. Voor het gemak hebben het aantal punten waar je mee kunt slagen dus op 700 gezet...bij alle examens. Exact kan ik het je ook niet uitleggen, maar dan zou je Liberty Munson van Microsoft Learning even een e-mail moeten sturen...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
LOL......en ik elke dag maar checken wanneer ik aan de beurt ben :+

Maar eh..ben jij dat? Ja..dat ben jij dus..hehe..

JackSparrow wijzigde deze reactie 18-12-2009 16:55 (9%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Yanze schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:00:
[...]

Ik heb collega's gezien die ooit (weliswaar jaren geleden) 1018 punten of iets in die trant hadden.
hehe da's vaag. Ik weet ook niet hoelang de manier van beoordelen al zo is hoor, maar Liberty heeft dat uitgelegd tijdens de Get On The Bus evenementen voorafgaand aan Tech-Ed Europe.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Yanze schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:20:
[...]

Wat zie ik nu, heb jij je Windows 2000 certificeringen nog niet op orde?
:+ Nee joh...die heb ik overgeslagen. 'k heb de upgrade nooit gedaan van NT4 naar Win2k....had toen andere prioriteiten O-)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:47:
[...]

'nog' impliceerd dat hij het nog recht kan trekken.. dat kan helaas niet meer :P

andere prioriteiten :? WTF... :/
Lang verhaal :+ Maar ik heb er een goed verhaal voor hoor....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:46:
zo net weer terug van 71-663... niet echt een bijzonder moeilijk examen :? vondt hem kwa niveau iig flink tegenvallen. had er echt meer van verwacht
En....vergelijkbaar qua niveau als de 71-659?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:20:
[...]

dit was een exchange 2010 mcitp examen lieverd. jij hebt het over een virt. examen :>
hehe ja..ik ben in de war met de 693...hehe ga je die ook doen?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Red Boll schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:08:
Sinds wanneer is transcender "minder legaal" :? en zijn er ook "legale" testkings? :+
Voor zover ik het weet zijn Transcenders niet illegaal en daarentegen bestaan legale testkings niet.... :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Jketels schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:13:
Hoe zijn de ervaring tot nu toe met 71-659 ??

Ik ga het examen morgen afleggen in eindhoven...
:+ Ligt eraan..de een vind het moeilijk, de ander makkelijk. Helaas mag ik je er (ivm de NDA waarmee je akkoord gaat he) niet teveel over vertellen 8)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Ja ik begrijp ook niet helemaal wrom je maar eens wat anders gaat doen dan MS Certificeringen.

Het kan natuurlijk een verplichting zijn vanuit de werkgever ofzo, maar ja....zelf doe ik de examens omdat ik ermee kennis wil aantonen en omdat ik graag wil laten zien dat ik altijd met nieuwe technieken bezig ben (de beta examens doen dus)..

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
JMaster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:57:
Ik heb in december 2009 het MCTS 70-502 gehaald. Hiervan heb ik bericht gekregen per mail.
Ik heb ingelogd op https://mcp.microsoft.com/MCP/tools/trans.aspx om te kijken of deze er staat, echter hij staat er niet bij.

Wat blijkt nu:
- Op de site: Microsoft Certified Professional ID: xxxxx47
- In mail: YOUR MICROSOFT CERTIFICATION ID IS: xxxxx23

Dit zijn compleet andere nummers, kan het hier aan liggen? Of aan iets anders?
Belangrijker nog: hoe los ik het op?
ff bellen met de MCP Support desk (contactgegevens staan wel op de MCP Member site) en dan kunnen ze je ID's aan elkaar knopen...zodat je maar MCP ID hebt, met wel alle certificeringen erop.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Henkje.doc schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:04:
[...]

Heb ff gekeken op wat de Prerequirments zijn:

This course requires that students meet the following prerequisites:A strong familiarity with Windows deployment technologies and implementation. A strong familiarity with Windows networking technologies and implementation. A strong familiarity with Active Directory technologies and implementation

Algemene kennis is zeker aanwezig, maar het is dus vooral de puntjes op de i zetten. Wat ik vooral begreep van deze module was dat het veel theorie was en situaties herkennen.
Volgens mij doelt hij meer op de examens die naast dit examen moet doen om MCITP Server Admin te worden. In dit geval dus de 70-640 en de 70-642. Of heb ik dat mis Xylonite?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Henkje.doc schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:05:
[...]

Heb navraag gedaan en dit zou geen probleem moeten zijn. Je kunt instappen met MCITP. Uitendelijk is dat rijtje wel hetgene wat ik wil gaan halen.

Volgorde heb ik nog wel een tijd over gehad en uiteindelijk kwam daar na intern overleg dit examen als eerste uit. Nu ik het boek voor de 2e keer aan het doornemen zie ik op zich nog niet de gaten die met 70-640 & 70-642 opgevult zouden kunnen worden. Ik zal hier vanavond nog verder naar kijken. In ieder geval bedankt voor al de reacties.
Tja...met de 646 alleen heb je dus niets....ja..je hebt een examen, maar geen certificering. Daarvoor moet je dus ook de 640 en de 642 doen...de volgorde maakt inderdaad niets uit, maar erg logisch is je volgorde niet :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
shakespeare schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:09:
Goedemiddag heren,

Ik heb een tijd geleden 290 gehaald voor mijn MCSA.
Nu ben ik bezig met het MCTS certificeringstraject.

Op dit moment ben ik bezig met 70-640. Active Directory 2008, ik heb microsoft press boeken, transcender en pass4sure.

Is het nou zo dat de vragen in pass4sure letterlijk in het eindexamen naar voren komen ?
Volgens mij wel...en zijn ze eigenlijk (als ik het goed heb) net zo 'illegaal' als Testkings.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Pff...hij kreeg waarschijnlijk geen antwoord op z'n vraag... :+ maar goed..dat antwoord heeft hij....
quote:
shakespeare schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:33:
zitten er bij deze examens ook simulatie- vragen ?

70-640
Werkelijk geen idee...'k hoop van wel..want dat maakt een examen toch altijd een stuk eenvoudiger dan die (eenvoudig te leren) theorie vragen :+

JackSparrow wijzigde deze reactie 07-01-2010 14:55 (36%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
ZeRoC00L schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:10:
Ik heb het SCCM examen gehaald en ook al eerder in dit topic aangegeven dat het examen VEEL te makkelijk is. Naar mijn menig heeft dit examen in de huidige vorm totaal geen toegevoegde waarde.
Hmm...toch dat examen maar eens ff inplannen dan :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Lingod schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:45:
Hoeveel examens heb je nu nodig voor MCITP, wat ik nu begrijp zijn dat er 5:

Client:
70-620 of 70-680

Server2008:
-70-640, 70-642, 70-643

---
Dat zijn er 4, dan nog een 5e naar keuze?
Eh..je vergeet het belangrijkste examen : de 646 of 647

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Sjibble schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:28:
[...]

Ok, dat is mooi :)
Ik heb dan wel 3 trajecten die erg dicht op elkaar zitten welke ik kan volgen.

MCSE: 2003
MCITP: EA
MCM: WS2K8 Directory (is 1 van de bovenstaande + een extra certificaat)

Maar dan zijn er bedrijven die of MCSE, of MCITP vragen (en niemand MCM). Willen ze nou dat je exact een van deze hebt? Of doen ze niet zo moeilijk als je met MCITP aan komt zetten als ze MCSE vragen?
Eh..ik weet niet waar jij die info vandaan hebt, dat MCM te behalen is door MCITP te behalen + 1 'certificaat'. MCM is wel even iets meer. Je kunt hier volgens mij alleen aan meedoen als je aantoonbaar een paar infrastructuren ontworpen hebt enneh..je moet voor 3 weken op training in Seattle...en de kosten zijn ook niet mis 14.000 euri als ik het goed heb...

Even een paar Q&A's uit de MCM FAQ :
quote:
Q. Is the Microsoft Certified Master program just a "boot camp" where I will learn everything I need in order to receive the certification?

A.
No. The program is targeted to highly experienced professionals. Candidates must bring real-world experience to the training session. Most have designed and deployed enterprise-level solutions at least two times. To date, only seasoned IT professionals and consultants have achieved the credential.

Q. What is the average experience level of a candidate who is accepted into the Microsoft Certified Master program?

A.
The average experience level for Master candidates is 10 years. Some candidates have as many as 20 or more years of industry experience.

Q. Is the training offered outside of Redmond, Washington, United States?

A.
At this time, the training is offered only in Redmond. Microsoft is evaluating options for additional training sites within and outside of the United States.

JackSparrow wijzigde deze reactie 25-01-2010 10:49 (36%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Sjibble schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:47:
[...]

http://www.microsoft.com/...fication/master.aspx#tab2 (onderaan)

Ik ging er al van uit dat het anders te makkelijk zou worden, ik had zoiets inderdaad al gevonden.
Maar wat houdt die training precies in? Wellicht het hele MCITP:EA + 70-293 pakket?
Ik ga ondertussen verder zoeken hoe het allemaal in elkaar steekt.
Om te beginnen moet je toegelaten worden. Je moet dus eerst een paar dikke pakken papier inleveren waaruit blijkt dat jij aantoonbare ontwerp ervaring hebt. Dus ontwerpen die je voor de klant gemaakt hebt (nu is dat vast wel bij elkaar te sprokkelen, maar goed...). Als je dan bent toegelaten dan moet je 3 weken op training naar Seattle (MS HQ) en daar maak je dan dagen van 8uur 's ochtends tot 8uur 's avonds. Na die 3 weken moet je volgens mij een paar cases oplossen ofzo en een of andere commisie te woord staan (weet het niet exact....'k heb het nog niet gedaan). En natuurlijk mag je ff 14.000 euri aftikken...

Het feit dat er wereldwijd niet zoveel MCM's zijn zegt denk ik wel genoeg.....het is niet iets wat je even doet....en ik zou eerst maar eens een paar jaar ervaring opdoen....

Ik vind deze eigenlijk wel voldoende zeggen :
quote:
To achieve Microsoft Certified Master certification, candidates must:

Complete the following prerequisite exams and certifications.

Note Completion of prerequisites does not guarantee admission into the Microsoft Certified Master program or attainment of the Microsoft Certified Master credential.

Attend the three-week training program and pass the corresponding computer-based exams and a qualifying lab exam.

JackSparrow wijzigde deze reactie 25-01-2010 11:54 (16%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
hmm..hier ook #Failed. Ach.....had er eigenlijk geen tijd voor enneh..was er ook niet echt voor gaan zitten :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
NightMare schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Bij alle andere beta examens stond het ook vrijwel onmiddelijk op mijn Transcript. Heeft dus niets te maken met de release van de final versie.
Het gebeurt bij beta examens wel eens dat de examens niet voor de lancering van de final versie op je transcript staan, ach....als ze er uiteindelijk maar op staan!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
JohnD schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:13:
[...]

ik ga nu toch voor 2008 EA. :) En ik doe 70-648 --> mcsa naar TS 2008 (640+642). werk al 7 jaar fulltime als systeembeheerder in het MKB. Met veel zaken uit het boek heb ik wel al ervaring maar uiteraard niet met alles. Maar soms kan ik ook lekker doorrammen :9 gisteren 100 pagina's gelezen. CCNA doe ik er bij. vroeger ook al op de HTS gedaan dus is een feest van herkenning.

edit:
wanneer verloopt 2003 eigenlijk?
Eh...volgens mij verloopt een certificering niet, althans dat was ooit wel zo..maar dat is volgens mij jaren geleden al weer ongedaan gemaakt.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:43:
[...]

niet helemaal, 2003 blijft wel geldig alleen de mcitp voor 2008 verlopen wel degelijk als de support voor producten buiten 'mainstream' komt

http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab3

All Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS), Microsoft Certified IT Professional (MCITP), and Microsoft Certified Professional Developer (MCPD) certifications retire when Microsoft discontinues mainstream support for the related technology. After a credential retires, it still appears on your transcript but is listed as "inactive."
Ja..dat was het inderdaad! Op zich een goeie zaak, zodra support verlopen is wil je het ook niet meer beheren/ondersteunen/implementeren :+

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:07:
Het derde van de virtualisatie-examens zit eraan te komen, Beta van Desktop Virtualisation: 71-669

http://borntolearn.mslear...andidates-for-exam-71-669

http://www.microsoft.com/...px?ID=70-669&Locale=en-us

Gr, Robert
:+ 'k denk nog 1 a 2 dagen geduld voordat de SME mensen de code in hun mail kunnen vinden. Het examen gaat dus inderdaad ergens eind 1e kwartaal in de beta :+ yeah....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:35:
Toch maar eens gaan spelen met Med-V en App-V. Anders wordt dit niks.
:+ App-V beheers ik *ahum* behoorlijk....Med-V is volgens mij niet zo heel ingewikkeld, maar idd wel handig om even naar te kijken of wat over te lezen.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:26:
[...]

mooi app-v 64bit eindelijk, werd ook wel tijd :X
:+ Ja.....dat nieuwe desktop virtualisatie examen is waarschijnlijk (heb nog geen bevestiging gehad :+) een vervanger voor het 'oude' MDOP examen.....Krista is dat aan het uitzoeken en ik krijg daar eind deze week duidelijkheid over...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
BP_LOZ schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:06:
Hoe zit het met dit?

Microsoft Certified Non-Professional - Desktop Virtualization
- 70-401 Desktop Optimization Pack
- 70-656 System Center Configuration Manager

Je zou jezelf bijna gaan schamen als je deze titel zou behalen? :Y |:(
:+ Is al een tijdje bekend ja....hehe..'k zal het nog eens melden bij Krista en Jim :+ Misschien dat er dan eindelijk wat aan gaan doen....heb het volgens mij tijd terug ook al gemeld.

JackSparrow wijzigde deze reactie 23-02-2010 21:58 (15%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
BP_LOZ schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:15:
[...]

Is er dan bekend wat het moet zijn, of wordt als je het gehaald hebt?
Volgens mij niet....

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
r_bleumer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:33:
Voor de wat minder microsoft-intimi. http://connect.microsoft.com

Daar je aanmelden en als virtualization expert aanmerken.
:+ Je moet er natuurlijk wel 'verstand' van hebben he..anders ga je genadeloos onderuit op dat examen..en da's dan ook weer zonde :z

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Qwerty-273 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:00:
[...]

Niet alleen dat je onderuit gaat, je beinvloed ook gelijk de waarde van het hele beta examen. Dat is er namelijk juist opgericht om met ervaren personen op het gebied van het examen onderwerp de inhoud van het examen te toetsen. Waarbij juist de feedback die je kan geven per vraag de meeste meerwaarde heeft voor het team dat de examens samenstelt.(jij doet het examen gratis, en zij krijgen daarvoor input terug).

Trouwens wel grappig, het test centrum hier kan beta's nog wel boeken als ze al vol zitten via Prometric (je betaald dan wel de normale prijs maar kan wel het beta examen afnemen als je wilt - voor de fanatiekelingen waarschijnlijk :+).
Dat kan ook via prometric.com..maar ja. :+
quote:
[...]

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
quote:
Powershell schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:38:
[...]

nope, ongetwijfeld wederom een 'screwup' van iemand bij prometric... again
'k heb Krista al gemaild, maar eh..het is daar nu 7am dus die zal nog wel niet bereikbaar zijn...pfff..kunnen jullie trouwens bij Connect inloggen?

JackSparrow wijzigde deze reactie 01-03-2010 16:01 (6%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
'k heb contact met Krista...eens wat zij zegt over het niet beschikbaar zijn van de beta code voor de 669.

De e-mail met de beta code is onderweg, of je zou hem al ontvangen moeten hebben :+ Ik ben in ieder geval geregistreerd voor het examen...de 71-669.

JackSparrow wijzigde deze reactie 01-03-2010 16:27 (85%)

Pagina: 1 2 3 ... 8

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True