Nice! Ik moet die nog oppakken omdat het een voorwaarde is voor solution architect. Of ik moet eerst iets van developer doen.ThinkPad schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:25:
Vorige week na de 3e keer proberen, geslaagd voor AZ-104Precies 700 punten
Heb nog nooit wat met Azure gedaan dus vond het een behoorlijke opgaveErg blij mee, een flinke last die van m'n schouders valt.
Na de 2e keer proberen zat ik vast aan verplichte wachttijd van 14 dgn. vanuit MS. Aangezien we op het werk nog vouchers over hadden en ik toch wel graag íets wilde behalen, heb ik AZ-900 maar gedaan, die is dan echt easy als je bezig bent met studeren voor AZ-104
Voor de mensen die ook zwoegen: blijf doorzetten! En blijf er vooral bovenop zitten als het de eerste keer niet lukt. Als je te lang wacht dan zakt de opgedane kennis gauw weg merkte ik nu al.
Ik heb veel gehad aan de video van John Savill (deze keek ik op 1,25 / 1,5x en dan elke dag minstens halfuurtje proberen te kijken). En CBT Nuggets nog gebruikt.
Zorg ook dat je wegwijs bent in MS Learn, sommige vragen kun je daar echt het antwoord op vinden (als je tijd hebt, want het is best even doorwerken qua tijd die er voor staat). Wel flauw, in de zoekfunctie kun je geen quotes gebruiken waardoor een PowerShell commando opzoeken niet wilJe kunt in de zoekresultaten ook klikken op 'Filter' en dan bijv. alleen zoeken in 'Azure Storage'. CTRL-F op een pagina werkt helaas ook niet.
Ik wist overigens niet eens dat MS Learn beschikbaar is. Ik ros meestal de vragen er doorheen in 20 minuten. Je weet het, of je weet het niet. Maar ik nu kan ik dus wat vragen als twijfel markeren en wat tijd spenderen op MS Learn om het op te zoeken.
Btw, als je organisatie in het Enterprise Skilling Initiative (ESI) zit, dan krijg je altijd 50% korting. Sommige certificaten heb ik redelijk yolo geprobeerd omdat het toch niet zoveel kost. Edit; is dus al eens een keer of 10 besproken. Oude reacties laten 100% korting zien? Wij hebben nu 50%. Betalen we te weinig aan MS?
[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 23-10-2025 16:10 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |