Tweakers voor al je antwoorden ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers

Ik ben niet dom, en ik snap dat antwoorden in handleidingen staan.
In mijn ogen is een forum als dit om vragen te stellen ..
Als ik de behoefte had om alle handleidingen na te lezen opzoek naar datgene wat ik zoek dan deed ik dat wel. Echter heb ik daar geen zin in vind ik trouwens ook wat overdreven.. want, er is een " leuk " forum als tweakers waar mensen sommige delen uit handleidingen die ik zoek al weten ( uit ervaring of interesse) dus die geven binnen 2 seconde antwoord op een vraag.

Ik vind het bizar dat iemand reageert op een computervraag met het antwoord " Lees in de handleiding " gesteund word door moderators. en uiteindelijk word mijn topic gesloten, en het was echt niet een voor de handliggende vraag als " hoe sluit een een venster ? "

Wie kan me uitleggen wat het nut is van zo'n opmerking ? Ik wed dat 90% van de vragen hier op tweakers beschreven staat in handleidingen.
Ik reageer niet eens bot op zijn reactie, en toch word mijn topic gesloten ..
Gelukkig heb ik het antwoord gekregen en sterker nog, misschien zijn er meer mensen met zo'n vraag en die zien mijn topic en hebben ook hun antwoord.

Het gaat dus om een topic van mij van gisteren ..
Videokaart met hdmi

Vrienden van mij zitten al jaren hier bij tweakers, en zij zeggen " Vraag het op tweakers , zij weten het ! "

Gelukkig zijn er mensen die wel gereageerd hebben met antwoorden, mijn dank daarvoor tweakers !

Met vriendelijke groet,
Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als je de handleiding had gelezen, had je kunnen weten dat dit niet in Geachte Redactie hoorde, maar in Lieve Adjes >:) ;)

GR --> LA dus

maar even serieus, de sluitmessage van dion_b is toch duidelijk? Elk forum heeft nu eenmaal zijn regels, wij verwachten een beetje vooronderzoek voor je een topic opent. Dat houdt het forum interessant voor iedereen ;)

Dat kun je dan allemaal wel onzin vinden, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ik bij jou thuis kom en jij zegt dat er niet gerookt wordt in huis, en vervolgens zeg ik 'ja maar als ik daar in het hoekje van de keuken ga staan, dan heb je er toch geen last van' , zou je me vervolgens ook niet het huis uittrappen met de mededeling ' ga daar maar roken?' ;)

Dit soort topics komen ontzettend vaak langs (search niet gebruikt? :+ ;) ); het komt er altijd op neer dat mensen denken dat het beleid uberstreng is, maar het echt wel meevalt als je er een beetje moeite voor doet. Een handleiding lezen, een google search, hier de search gebruiken doet meestal al wonderen voor je probleem. Vind je dan niets, kun je hier alsnog een topic openen waarin je aangeeft wat het probleem is, wat je geprobeerd hebt om het op te lossen, wat je gevonden hebt en waarom dat allemaal niet werkte.

Wedden dat je gewoon prima geholpen wordt?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Niet om de discussie hier voort te zetten, maar je had natuurlijk even kunnen zoeken op de term DVI + Audio.

Laat er nu (toevallig) een artikel op Wikipedia gaan over dat onderwerp: Wikipedia: HDMI
However, the audio and remote-control features of HDMI will not be available unless the output supports HDMI via a DVI plug (e.g., ATI 3*** and NVIDIA GTX 2** video cards).
In je topic stel je een vraag; Daar krijg je antwoord op, maar het beste antwoord wuif je weg omdat je denkt/vindt dat het onlogisch klinkt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ LuNaTiC en Matis
Oja ik zie het verkeerde forum voor dit topic, weer een foutje ..
En natuurlijk zoek ik dingen van te voren, ik was opzoek naar datgene wat ik vroeg.
Ik vind dan videokaarten met hdmi aansluiting, maar kon nerges goed en duidelijk vinden dat die videokaart ook geluids ondersteunt, en dan denk ik dan kijk ik op tweakers even naar mensen die me kunnen zeggen. " dat werkt gewoon hoor". Ik kreeg echter een antwoord waarvan ik dacht " he, dat is vreemd" en als je goed leest dan vraag ik eigenlijk meer informatie erover ..

en over je rook verhaal, mooi gezegd :)
Maar als ik aangeef dat je niet in huis mag roken, zou ik wel zeggen dat het op het balkon best mag, en als jij geen aansteker bij je hebt dan pak ik het doosje lucifers erbij voor je.

eindresultaat: je weet waar je mag roken, en je hebt hulp gekregen zodat je kan roken ..

en in mijn verhaal is dat mooi aan te sluiten met de reactie van matis
Ga eens naar google (balkon), en trouwens wat je zoekt heb ik hier voor je ( de juiste zoekfunctie, helemaal omdat de zoekfunctie voor mij eerst onlogisch klonk ) en ik zocht de aansteker

Dat alles is duidelijker als een reactie als " lees de handleiding "

Maar bedankt voor deze reacties ! en het verplaatsen ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je had gezocht, dan had je ook onder andere dit topic gevonden:
Waarom mag ik hier geen domme vragen stellen?

Wat uiteindelijk dezelfde strekking heeft volgens mij.

Daarnaast wordt je al genoeg geholpen met de FAQ's en juist de verwijzingen naar google die je daar ook zou vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sterker nog, ik vind de reactie van " dion_b " meer lijken op
Wat rook jij ? dan kom je er niet in ( topic dicht )

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel dingen ook niet zo bot als op internet lijkt .. komt allemaal wel goed
Ik hoop binnekort wat mensen te kunnen helpen/antwoorden hier. En hopelijk krijg ik binnekort weer eens antwoord op een vraag ! :)

Nu opzoek naar goedkope hdmi videokaarten van ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De analogie gaat natuurlijk alleen maar op in hoeverre er huisregels zijn die iedereen moet naleven. Verder loopt ie natuurlijk gewoon mank. (het zou dan eerder zijn: je mag best een topic hier openen/je mag best roken, maar dan wel eerst graag zelf wat vooronderzoek doen/maar dan wel alleen op het balkon graag)

Misschien moeten we een andere analogie nemen; stel jij wilt lid worden van een fitness centrum, je krijgt een contract voor je (onze algemene voorwaarden), en jij gaat daarmee akkoord.

Als jij vervolgens dingen doet die niet in overeenstemming zijn met dat contract (en dat kunnen dus ook best dingen zijn als ' we verwachten dat je ten alle tijde een handdoek de zaal meeneemt en elk apparaat wat je gebruikt hebt even schoonveegt vanwege de hygiene) dan kom je er ook niet mee weg als je zegt " achja, ik heb geen zin om contracten door te lezen."

Hier hebben wij die algemene voorwaarden ook. Daarnaast hebben we een forumhandleiding/faq waar precies instaat wat we verwachten van alle leden. Zie het als een bordje aan de deur voor de fitnesszaal waar nog een keer instaat dat je de apparaten moet afvegen met je handdoek. Als je die dan ook niet leest, moet je ook niet gek staan te kijken als de fitnessinstructeur (moderator) je er op wijst dat dat dus wel moet.

Volgende keer zal je dus gewoon je handdoek bijhebben en je apparaten vegen. Net zoals je hopelijk de volgende keer wel eerst zoekt, dingen probeert, en pas een topic opent wanneer het daarmee niet gelukt is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 11-09-2009 10:41 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hooglander1 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:16:
Als je had gezocht, dan had je ook onder andere dit topic gevonden:
Waarom mag ik hier geen domme vragen stellen?

Wat uiteindelijk dezelfde strekking heeft volgens mij.

Daarnaast wordt je al genoeg geholpen met de FAQ's en juist de verwijzingen naar google die je daar ook zou vinden.
Maar het begint mij wel op te vallen dat er steeds meer aversie onstaat tegen de regels van GoT.
Zelf heb ik er niet zon moeite mee.

Maar mijn vraag is dan, worden de bezoekers van Tweakers dommer , ergo het niveau daalt ?
OF
Zijn de regels echt te streng :P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Hooglander

Ik wil er niet te ver op in gaan ..
Ik ben niet het type persoon die van niks een pc in elkaar kan zetten .. En toch werk ik al lang met computers. De vraag

stuurt een videokaart ook geluid door ?
die vraag zou 8 jaar geleden erg dom zijn ( antwoord was toen nee )

nu 8 jaar later is het ineens dom dat ik niet weet dat een videokaart geluid door kan sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kijk, het is niet zo erg als je een keer je handdoek vergeten hebt omdat je je contract niet doorgelezen hebt en/of het bordje niet gezien hebt. Of dat je een keer vergeet het apparaat af te vegen. Zoals je ziet zijn er een paar medefitnessers die je daar op hebben gewezen en vervolgens heeft een instructeur dat op je hart gedrukt.

Wat je nu eigenlijk met dit topic wil zeggen is dat je naar de leiding gaat en zegt dat je hygiene eigenlijk niet zo boeiend vindt en dat je het liefst ziet dat iedereen maar zelf moet weten of ie een handdoek gebruikt of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:34:
Als ik de behoefte had om alle handleidingen na te lezen opzoek naar datgene wat ik zoek dan deed ik dat wel. Echter heb ik daar geen zin in vind ik trouwens ook wat overdreven..
Ik heb er ook geen zin in en vind het overdreven dat jij verwacht dat ik de antwoorden maar voor je op zoek, terwijl jij er te lui voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:20:
nu 8 jaar later is het ineens dom dat ik niet weet dat een videokaart geluid door kan sturen ?
Om even de bal terug te kaatsen:
Vroeger hadden we ook nog geen geweldige zoekmachines, knowledgebases. Met de komst van Google en Wiki heb je iig jouw vraag kunnen beantwoorden.

Vragen zijn nooit dom, maar er wordt gewoon verwacht dat je wat vooronderzoek doet. Als je de changelogs van Ati had bekeken (of zelfs maar bij je audiomanager) dan had je gezien dat daar doodleuk het Ati DVI Audio Out apparaat tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Ed_L
Prima dat je me wil wijzen op iets ..
Lees dan wel de zin daarna, ik vraag JOU niet om de handleiding voor mij te lezen.
Ik zoek iemand die die 2 regeltje uit de handleiding al weet die antwoord wil geven op mijn vraag, en diegene zit hier misschien wel op het forum om mensen te helpen en diegene geeft me zo in 2 seconde de oplossing. daar kiest die persoon toch zelf voor .. en als ik die persoon bedankt voor het meedenken dan vind hij het misschien ook wel fijn dat hij iemand heeft geholpen vandaag ..

Van jou hoef ik het antwoord niet te hebben als jij het niet weet, refresh het topic 5 minuten later en je hebt zelf ook het antwoord ! hoef je die handleiding niet meer te lezen ..

Waarom denk je dat ik wel 10 normale reacties heb gehad op mijn vraag ? zonder ook maar 1 regeltje over " wat een domme vraag eigenlijk? "
Juist, mensen vinden het leuk om elkaar te helpen, al is het met het idee om te laten zien dat ze alles weten.. maar ik heb nu wel het antwoord ..

Er zijn ook mensen die het beter van zichzelf vinden dat ze het antwoord hebben, of dat ze handleidingen lezen , of dat ze het op school geleerd hebben.. en die mensen worden in mijn situatie van gisteren gesteund, en mijn topic word gesloten.

Resultaat: ik kan mensen niet meer bedanken voor hun reactie, of om hun persoonlijke favorieten vragen ..

Helaas zijn er ook mensen die

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:19:
[...]

Maar het begint mij wel op te vallen dat er steeds meer aversie onstaat tegen de regels van GoT.
Zelf heb ik er niet zon moeite mee.

Maar mijn vraag is dan, worden de bezoekers van Tweakers dommer , ergo het niveau daalt ?
OF
Zijn de regels echt te streng :P
Tweakers was eerst een redelijk underground achtige site voor de echte B) nerds, maar inmiddels wordt het steeds meer mainstream. Ik schrik nog steeds een beetje als ik op 3fm hoor dat xs4all de tweakers gouden steeksleutel heeft gewonnen :P

Voordeel is dat je hierdoor veel nieuwe aanwas aan bezoekers krijgt, maar dat is tevens het nadeel. Net nu moet je proberen de basisregels hoog te houden, dan bewaar je tenminste een bepaald niveau op het forum. Wanneer je de regels gaat afzwakken omdat veel mensen hier komen met de verwachting dat het een helpdesk is dan denk ik dat je een ontzettende afvlakking in het forum krijgt. Heeft niets met elitair doen ofzo te maken, ik vind het gewoon prettig dat dit forum 99% van de tijd een prettige manier van omgang en een redelijk niveau laat zien, waar bij de meeste internetfora tegenwoordig een ontzettende wildgroei kent.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb geen zin in opnieuw deze discussie, na die van vorige week en die van vorige maand. Het begint vaste prik te worden dat er een paar keer per maand een user waarvan een topic gesloten is hier komt en gaat zeuren dat het allemaal niet eerlijk is. Vervolgens schieten users die voor een hardere lijn zijn in de verdediging, de crew schiet in de verdediging en uiteindelijk draait het uit op: dit zijn de regels, die zijn best redelijk, live with it.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:17:
QFT

Daar heb ik ook eens een aanvaring mee gehad, en die man gaf mij toen inderdaad ook het gevoel dat ie superieur was; hoogst onsymphatieke gast, die er alleen maar op uit lijkt te zijn je een veeg uit de pan te geven, en dan het topic te sluiten nog voordat je hem van repliek kunt dienen. Zinnige/ vriendelijke antwoorden heb ik 'm in ieder geval nog niet zien geven. Hier moet ik wel aan toevoegen dat ik niet zo heel erg vaak op het forum ben; Leuk dat het ook eens op deze manier aangestipt wordt.

Sterker nog; stel je een vraag, waarbij je heel veel uitzoekwerk verricht hebt, (met alle relevante op internet te vinden informatie) Dan krijg je helemaal geen antwoord, omdat men het dan ook niet meer weet, en men daarop niet kan antwoorden : Google is je vriend... Best vreemd; makkelijke vragen mogen niet, moeilijke vragen worden niet beantwoord ^^; Dat maakt het forum toch vrij nutteloos dan..

Let op, ik bedoel het niet kwaad, maar ik vind wel dat daar best eens rekening mee gehouden mag worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Hammer op 11-09-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:20:
@ Hooglander

Ik wil er niet te ver op in gaan ..
Ik ben niet het type persoon die van niks een pc in elkaar kan zetten .. En toch werk ik al lang met computers. De vraag

stuurt een videokaart ook geluid door ?
die vraag zou 8 jaar geleden erg dom zijn ( antwoord was toen nee )

Het is dom dat je de handleiding er niet bij hebt gepakt om te kijken wat je mogelijkheden zijn. En die vraag zou 8 jaar geleden niet dom zijn, maar juist tweaker-achtig, omdat je toen nog met composiet en s-vhs in de weer was en het nog een stuk pittiger was om tot een oplossing te komen dan nu.

Toen was het t.net waardig en was het nog een heel gekloot om fatsoenlijk beeld te krijgen in tegenstelling tot nu, want nu kan elke jan doedel het met een beetje courante computer.

Dus je draait het om: Nu is het een domme vraag, toen was het nog interessant.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, ik weet het niet hoor, maar als ik na 8 jaar weer eens zelf een PC in elkaar ga prikken (of zoals je wilt de waterpomp van m'n auto zelf vervangen) dan pak ik toch echt wel even wat leesvoer erbij zoals een handleiding ofzo en ga eens na of er geen dingen gewijzigd zijn qua mogelijkheden in de tussentijd.

Ik bedoel: als er in een thingamajig een flux Capacitator wordt gebruikt die via een heisenberg compensator aangedreven wordt dan wil ik wel weten of de kat van de buren dan niet van schrik in de wasmachine klimt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Prima, maar in die vijf minuten had je ook zelf de handleiding kunnen lezen. Sterker nog, je had hem met ctrl+f online door kunnen zoeken. Of je had de zoekfunctie kunnen gebruiken om erachter te komen dat het antwoord op je vraag al vele malen eerder op GoT voorbij is gekomen.

De basis van GoT ligt in mensen die vanwege hun bovengemiddelde interesse in techniek daar tijd en moeite in willen steken. Hoe denk je dat wij aan die kennis komen? Daarbij hebben 'wij' een aantal voorwaarden opgesteld om deel te kunnen uitmaken van de community en daar wat gedragsregels aan opgehangen.

Je bent echt niet uniek in je punt dat je hier graag een helpdesk zou willen zien, maar dat zijn we niet.
Zelfs dat had je met de GoT search kunnen vinden, want het staat niet alleen in de beleidstopics, maar de vraag komt regelmatig terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
MueR schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:31:
Ik heb geen zin in opnieuw deze discussie, na die van vorige week en die van vorige maand. Het begint vaste prik te worden dat er een paar keer per maand een user waarvan een topic gesloten is hier komt en gaat zeuren dat het allemaal niet eerlijk is. Vervolgens schieten users die voor een hardere lijn zijn in de verdediging, de crew schiet in de verdediging en uiteindelijk draait het uit op: dit zijn de regels, die zijn best redelijk, live with it.
Dat was precies wat ik ook dacht toen ik de topictitel las. Maar toch wel mooi om te zien hoeveel reacties het keer op keer weer oplevert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:45

Haan

dotnetter

Jep, deze discussie wordt de laatste tijd vaker gestart, heeft weinig zin om weer alle argumenten te gaan herhalen. Als de TS even wat moeite had gedaan om te zoeken op het onderwerp, had hij die topics ook wel gevonden >:) Niet lullig bedoeld, maar het geeft wel aan dat er vaak topics gestart worden die met een paar minuutjes zoeken niet nodig waren geweest.
Die mentaliteit van eerst proberen zelf een probleem op te lossen zou ik graag behouden zien hier, het komt bij mij altijd een beetje respectloos over naar anderen als iemand een vraag neer plempt waarvan je direct al ziet dat er totaal geen moeite wordt gedaan om zelf iets te doen. Soms is het aanmaken van zo'n topic al meer werk dan de topictitel door Google halen en direct het antwoord hebben :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers is geen helpdesk, maar een forum waarbij technische mensen jouw willen assisteren bij jouw probleem. Ik vind dat je altijd enige moeite gedaan moet hebben om jouw probleem zelf op te lossen.

de beste hulp bij installatie is de handleiding, white paper, etc. echter kom je soms een probleem tegen wat niet terug te vinden is in documentatie, en heb je hulp van de experts nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat is allemaal leuk en aardig, Haan, maar als je, zoals ik eerder in dit topic reeds aanhaalde, al een heleboel werk verricht hebt, dit in je TS vermeld met een hele lap tekst, maar echt niet meer verder komt, dan krijg je dus 0 (nul) antwoorden op je vraag. Zelfs geen negatieve: Had je dit niet even kunnen googlen- onzin antwoorden. Ik denk dat mensen eerder geneigd zijn eenvoudige antwoorden te geven, dan zich in te lezen in een nieuw topic (dat te moeilijk blijkt) om vervolgens zelf nog eens te moeten gaan nadenken.

Wat is het nut van een forum, wanneer mensen (in hun ogen misschien) relatief eenvoudige oplossingen aan een TS kunnen aandragen, maar moeilijke ('tweaker-achtige') vragen links laten liggen.. IMO

[ Voor 16% gewijzigd door Hammer op 11-09-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lees dan wel de zin daarna, ik vraag JOU niet om de handleiding voor mij te lezen.
Ik zoek iemand die die 2 regeltje uit de handleiding al weet die antwoord wil geven op mijn vraag, en diegene zit hier misschien wel op het forum om mensen te helpen en diegene geeft me zo in 2 seconde de oplossing
Got is niet bedoeld als helpdesk. Dus als dit echt is wat je verwacht dan zit je hier verkeerd. Simpel. Als we dit zouden toestaan dan stikt het straks hier van de korte vraagjes met korte antwoorden en hebben we 300 topics waarin dezelfde vraag staat. Er zijn andere fora die dit wel toestaan, ga daar dan ook naar toe. Ik vraag me overigens wel af waarom je bij het aanmelden akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden? Die hebben altijd al een stukje tekst gehad waarin wordt uitgelegd dat dit nu juist niet de bedoeling is.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 11-09-2009 10:54 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@ een ieder die vindt dat er hier teveel regels zijn.
Ik ben zelf mod op een forum. Ieder subforum daar heeft wat regels en andere handige threads als 'read first', elke pagina bevat een link naar de FAQ, en toch besteed ik een groot deel van mijn tijd aan het beantwoorden van vragen die letterlijk in die FAQ en stickies terug te vinden zijn.
Ja, ik help graag. Maar ik wordt af en toe schijtziek van het geven van antwoorden die in de FAQ staan. En als ik dan een draadje sluit met een copy/paste (ik heb er een txt-bestandje voor gemaakt) naar de juiste FAQ-entry/draad heet dat 'bot'.
Sorry hoor. Op die andere site is de kwaliteit van het forum een stuk minder dan hier, maar katten op het beleid omdat je niet bereid bent om een paar seconden te steken in zelfredzaamheid en (blind) te vertrouwen op de hulpvaardigheid en kennis van anderen is een beetje kort door de bocht.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Het belangrijkste is dat wij geen helpdesk zijn. Wij zijn geen afhaalchinees. Op zo'n manier kan een community niet staan, het is een kwestie van geven en krijgen.
Als ik de behoefte had om alle handleidingen na te lezen opzoek naar datgene wat ik zoek dan deed ik dat wel.
is dan ook de verkeerde instelling. Waarom zou ik je helpen? Waarom zou ik die handleiding pakken ipv jij?

Ik heb ook nog wel een vraag of C voor een PIC 18F4620 microcontroller waar we gister op school vast zaten. Als jij me even weet uit te leggen hoe een ik de timer + interrupt exact aan de praat krijg zodat ie ook nog goed loopt op 10ms, graag. Maar ik denk niet dat iemand voor de lol de handleiding + datasheet van die chip gaat pakken en doorlezen om mij van een antwoord te voorzien. Gelukkig kan ik terugvallen op de helpdesk genaamd "leraar", maar die kost mij ook 1600 euro/jaar ;)

Het punt is dat een forum vrijwillig is. Mensen willen iemand best helpen, maar we willen ook zorgen dat dit zo blijft. GoT heeft een uniek beleid op dat punt wat er voor heeft gezorgd dat we ook veel meer kennis hebben. Het nadeel is dat de lat ook ietsje hoger ligt, maar dat is absoluut niet zo hoog als iedereen denkt.

Je topic was wss gewoon open gebleven als je wel inzet had getoond vanaf het begin. Zoals gezegd had je via google waarschijnlijk snel op de wikipedia pagina Wikipedia: HDMI terechtgekomen.

Dan nog kan het, middels verloopje, vreemd klinken. Maar dan had je een topic kunnen openen als:
Goedendag tweakers.

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe bak die ik middels HDMI op de TV aan wil sluiten. Dit bespaard me een kabel aangezien ik dan enkel een hdmi kabel nodig heb ipv 1 voor beeld en nog 1 voor geluid.

Ik zit echter vast op één punt. De videokaarten waar ik interesse in heb hebben enkel een DVI naar HDMI converter. Een DVI aansluiting geeft enkel beeld uit. Tenminste dat dacht ik tot ik Wikipedia: HDMI las. Daar staat dat een aantal videokaarten zoals de 3xxx-serie van ATI wel geluid en beeld middels een DVI->HDMI verloopje kunnen versturen.

Dat vind ik dus vreemd. Het klinkt heel onlogisch namelijk. Weet iemand hoe dit zit en wat de techniek erachter is? En levert dit geen verlies in kwaliteit op?

BVD
Zoiets kost je 5 minuten extra tijd. Misschien had je al genoeg aan de wiki pagina op zich om je te helpen. Misschien wil je nog even exact alles weten, dat kan. Maar uit bovenstaande stuk blijkt dat je al wat hebt gezocht, iets dat we gewoon verwachten. En ik denk dat bovenstaand topic niet op slot was gegaan, dat enkele tweakers je het haarfijn hadden uitgelegd en dat je er ook nog wat van zou hebben opgestoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat ik teveel ballen terug krijg van mensen die hem zelf liever niet in de hand hebben en dus ineens vanuit een heleboel hoeken ballen zoeken, zou ik maar de verstandige zijn het hier bij te laten :)

Wie weet komt er een dag dat jullie een vraag hebben waar ik het antwoord op heb, je zult zien dat ik graag reageer ..

fijn weekend allemaal, en in ieder geval bedankt voor alle normale reacties ..

ik snap dat er regels zijn, ik snap dat er mensen zijn die trots zijn meer te weten als een ander over een onderwerp..

Ik heb in ieder geval antwoord op mijn vraag ! Tot tweakers !

Groeten
Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:25:
Vroeger hadden we ook nog geen geweldige zoekmachines, knowledgebases.
Oh, jawel hoor. Gopher, later Majordomo, Altavista; en Usenet is al sinds 1980 één grote knowledgebase. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ GENETX

Omdat je veel moeite heb gedaan op je bericht ( bedankt) reageer ik daar nog wel op.
Ik bedoelde mijn handleidingen opmerking niet zoals hij nu de hele tijd tegen me gebruikt word.
Ik ben er wel van overtuigt dat 90% van de vragen hier op tweakers beantwoord worden in een handleiding of met google. Mij gaat het dus vooral om de opmerking op mijn vraag " Lees de handleiding maar". dat is een toevoeging aan een topic waar je niets aan hebt. Dat is in mijn ogen vervuiling van een forum/topic, en ik open dit topic omdat ik het raar vind dat om die opmerking (mijn) topic gesloten word.

Dus ik heb 10/15 nuttige antwoorden in mijn topic. Iets waar ik iets mee kan. ( nogmaals dank ik tweakers daarvoor)
1 iemand beantwoord mijn vraag met het meest kinderachtige antwoord ooit ..
en hij word gesteund .. dat vind ik zo vreemd

ik wil niet bewijzen dat mijn vraag briljant is want dat is gewoon niet want 50% hier kan mij het antwoord uit zn blote bol geven .. en gelukkig zijn er dus mensen die dat doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die tweakers zijn er idd altijd en ik was dr vroegâh ook zo'n een die alles en iedereen wel helpt (doe het nog wel soms). Feit blijft dat handleidingen ook niet voor niets geschreven zijn ;) .

En ja, antwoorden uit je blote bol geven is makkelijk en kan heel handig zijn. Het wordt echter een probleem als iedereen dat zou doen. Een topic zoals dat van jou op zijn tijd maakt niet uit, maar wat als alle tweakers dat ineens zouden doen? Dan krijg je het probleem dat het forum vol loopt, antwoorden (en daarmee ook de vindbare info via de search) minder van kwaliteit zijn en de interesse vertrekt.

En dat is wat we willen voorkomen, iets dat al bij zoveel fora is gebleken als iets dat je geen jaren vol gaat houden. Ik snap nu je gedachtengang en dat is ook de gedachtengang die veel mensen bij een forum hebben.

Persoonlijk deel ik die echter niet. Het lijkt een beetje of de mensen op het forum de verkoopmedewerkers van een winkel zijn. Dat is handig nu er webshops zijn die geen mensen meer hebben, of waar het gewoon een dag duurt voor je vraag door de wachtrij aan mailtjes is. Zeker nu meer mensen dat doen lijkt eht een gemeengoed.

"Och, vraag je toch even op het forum, daar weet iemand het wel, waarom zou jij moeite doen?". Nu zijn er idd nog mensen die weten hoe iets zit. Maar als iedereen dat denkt moet je de handleiding weer pakken omdat niemand dat meer doet.

Het is een mentaliteitsverandering die veel Nederlandsers zouden moeten hebben. Een forum is er niet om even je antwoord te krijgen, een forum is een plek om kennis te delen wanneer dat echt nodig is in mijn ogen. En a, het kost je tijd om de handleiding te pakken en te zoeken.

Maar geloof me, het lezen van een handleiding, het gebruiken van zoekmachines, dat zijn skills die je nodig hebt. Ik kan je leeftijd, helaas, niet zien. Maar ik merk nu ik zelf wat ouder wordt en dit jaar af kan studeren, dat dat extreem belangrijk is. Zonder zul je niet overleven in deze digitale wereld waarin we leven. Als je dat gaat doen, gewoon wat probeert dan zul je zien dat het niet moeilijk is, dat je er beter in wordt, dat je meer kennis zal krijgen en jezelf oppept omdat je het zelf het kunnen doen. En dat laatste geeft mij altijd een goed gevoel: zelf iets oplossen, het idee dat je meer kunt dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:11:
@ GENETX

Omdat je veel moeite heb gedaan op je bericht ( bedankt) reageer ik daar nog wel op.
Ik bedoelde mijn handleidingen opmerking niet zoals hij nu de hele tijd tegen me gebruikt word.
Ik ben er wel van overtuigt dat 90% van de vragen hier op tweakers beantwoord worden in een handleiding of met google. Mij gaat het dus vooral om de opmerking op mijn vraag " Lees de handleiding maar". dat is een toevoeging aan een topic waar je niets aan hebt. Dat is in mijn ogen vervuiling van een forum/topic, en ik open dit topic omdat ik het raar vind dat om die opmerking (mijn) topic gesloten word.

Dus ik heb 10/15 nuttige antwoorden in mijn topic. Iets waar ik iets mee kan. ( nogmaals dank ik tweakers daarvoor)
1 iemand beantwoord mijn vraag met het meest kinderachtige antwoord ooit ..
en hij word gesteund .. dat vind ik zo vreemd

ik wil niet bewijzen dat mijn vraag briljant is want dat is gewoon niet want 50% hier kan mij het antwoord uit zn blote bol geven .. en gelukkig zijn er dus mensen die dat doen ..
We stellen het dan ook niet op prijs als users voor moderator gaan spelen. De policy is: reageer ontopic, of reageer gewoon niet (en maak een topicreport). De moderator is ervoor om het "niveau" (lees: de inzeteis) te bewaken.

Er zullen best een hoop mensen zijn die je met een simpele Google-vraag willen helpen. Dat betekent echter niet dat we het toe moeten staan. GoT is nu juist bedoeld voor mensen die zelf moeite willen steken in hun problemen/vragen en bereid zijn er wat van te leren. Dat proberen we hier in stand te houden. Daar hoef je echt niet briljant voor te zijn of eerst uren voor geGoogled te hebben, maar dat kleine beetje zelfinitiatief, wat voorkomt dat we het wiel constant opnieuw uitvinden, dat verwachten we hier wel.

Mocht je het overigens niet eens zijn met de manier waarop er een slotje is gezet, dan kun je natuurlijk altijd even contact met de mod opnemen. Wellicht dat dat nog wat duidelijkheid verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Het komt er vaak ook op neer dat men wil voorkomen dat er 5x per week dezelfde vraag langskomt. Als de vaste forumbezoekers 10x dezelfde uitleg gegeven hebben dan hebben ze de 11e keer geen zin meer. En ik denk dat ze er zelfs nog wel sneller genoeg van hebben.

Als je forum vol staat met dat soort zaken dan blijven de gebruikers met echt verstand van zaken weg omdat ze het allemaal allang gezien hebben. Ik zie dat zelf op andere fora waar ik wel eens kom. En daar kom ik daarom ook steeds minder vaak.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:11:
@ GENETX

Dus als iemand anders moeite in z'n bericht steekt reageer je wel en anders niet? Wat was je punt aan het begin van dit topic ook alweer? Juist :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het spijt me dat ik mede aanleiding ben voor dit topic, ik volg momenteel dan ook een cursus nuanceren bij de LOI.

Maar je vraag heb ik de afgelopen maanden een keer of vijf voorbij zien komen, en een post maken met "huh, kan dat dan?" is volgens mij net zoveel moeite als "dvi + audio" intikken bij Google. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:01:
Het spijt me dat ik mede aanleiding ben voor dit topic, ik volg momenteel dan ook een cursus nuanceren bij de LOI.

Maar je vraag heb ik de afgelopen maanden een keer of vijf voorbij zien komen, en een post maken met "huh, kan dat dan?" is volgens mij net zoveel moeite als "dvi + audio" intikken bij Google. :)
Nee, het is zelfs minder moeite. 18 karakters om precies te zijn B).

Steeds vaker bevestigen de TSen het aantal posts op GoT (normaliter 0). Misschien een idee om daar een policy op aan te passen. Dat er pas na een x aantal dagen/posts een TS aangemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:04:
[...]

Steeds vaker bevestigen de TSen het aantal posts op GoT (normaliter 0). Misschien een idee om daar een policy op aan te passen. Dat er pas na een x aantal dagen/posts een TS aangemaakt kan worden.
Ook niet handig, want een net geregistreerde gebruiker post niet per definitie een "foute" TS.

Het is hier al soepeler geworden het afgelopen jaar, en dit soort vragen keren eens in de maand of twee maanden terug, met steevast dezelfde redeneringen en daaropvolgende reacties van mods en gebruikers. En terecht, in mijn ogen.

Laat GoT zoals het is, inclusief de versoepeling die nu al goed zijn werk doet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Exorcist schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:06:
Ook niet handig, want een net geregistreerde gebruiker post niet per definitie een "foute" TS.

Het is hier al soepeler geworden het afgelopen jaar, en dit soort vragen keren eens in de maand of twee maanden terug, met steevast dezelfde redeneringen en daaropvolgende reacties van mods en gebruikers. En terecht, in mijn ogen.

Laat GoT zoals het is, inclusief de versoepeling die nu al goed zijn werk doet imho.
Je hebt gelijk, de goeden moeten niet lijden onder de kwaden. Laatst nog kam een van de beste TSen van een newby voorbij. Het was zelfs een WTF waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:04:
[...]

Een forum waarbij je pas na X aantal dagen/posts een topic aan mag maken is totaal niet aantrekkelijk en bovendien helpt het ook niks. Helpdeskers blijven toch wel helpdesken. Je jaagt er alleen maar mensen mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al opgemerkt, als je iets te melden hebt over moderatie, neem er allereerst gewoon zelf contact op met de moderator in kwestie (in dit geval heb ik email, IM en DM gegevens gewoon in m'n profiel staan). Dit is niet de plek om inhoudelijk op één geval in te gaan.

Wel wil ik even iets benadrukken:
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:17:

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel dingen ook niet zo bot als op internet lijkt .. komt allemaal wel goed
Ik hoop binnekort wat mensen te kunnen helpen/antwoorden hier. En hopelijk krijg ik binnekort weer eens antwoord op een vraag ! :)
De voornaamste reden dat je topic dicht ging was niet eens dat je zelf weinig inzet toonde in je topicstart (daar is hier trouwens al zat over gezegd), maar over het feit dat je forse sneer uitdeelde aan een medetweaker die wel de moeite genomen had om jou te helpen en je exact te vertellen waar je je antwoord kon vinden. Zo gaan we niet met elkaar om op GoT.

Hou er wederom rekening mee dat GoT geen helpdesk is maar een discussieforum. Dat betekent dat het altijd mogelijk is dat mensen met een andere insteek gaan posten in een topic dan je misschien zelf in gedachten hebt. Dat kan en is zelfs een van de dingen die GoT meerwaarde geeft.

In deze post geef je ook weer zo'n negatieve houding tov iedereen die iets anders post dan exact datgene wat jij wilt weten op exact de manier waarop jij het wilt hebben. Het is onvermijdelijk dat dat gaat gebeuren op GoT - zolang iedereen on-topic, vriendelijk en behulpzaam post mogen ze posten wat ze willen over een onderwerp. Een beetje meer vriendelijkheid en begrip van jouw kant zou geen kwaad kunnen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:34:
Geachte Tweakers

Als ik de behoefte had om alle handleidingen na te lezen opzoek naar datgene wat ik zoek dan deed ik dat wel. Echter heb ik daar geen zin in
Hier zit het probleem.

Je hebt zelf niet eens zin om moeite te doen je probleem op te lossen, waarom zouden wij dat wel hebben? Als ik graag domme, luie mensen hielp ging ik wel de rest van m'n leven op de eerstelijns helpdesk werken. Mensen zoals jij zijn ze liever kwijt op Tweakers.net - en ik denk overal.

[ Voor 32% gewijzigd door Cocytus op 14-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Goeie kick 8)7

Echt, deze vraag zal door nieuwelingen toch wel steeds terugkomen, daar kun je allemaal heel geërgerd of bijdehand over doen, maar negeer het dan gewoon? Mensen hebben vaak andere verwachtingen van een forum, als we ze er gewoon netjes op wijzen heb je evengoed kans dat het fijne users worden, dat uit de hoogte doen als ervaren user helpt er echt totaal niet bij.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ja, he, dit topic was het derde van boven in dit subforum :+

Het zal blijven terugkomen, ik erger me er niet echt aan. Maar als zo'n type een topic opent, dan ga ik ook niet m'n fluwelen handschoenen aandoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Cocytus schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:19:
Mensen zoals jij zijn ze liever kwijt op Tweakers.net - en ik denk overal.
Hoeft niet per definitie hoor. Mijn eerste topic is ook gewoon op slot gegaan :*) . Het is de kunst om nieuwelingen juist te accepteren en de jusite weg te helpen ipv ze direct bij voorbaat als "overbodig" in een hokje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen is dat wel tweeweg verkeer, de (nieuwe) gebruiker zal ook moeten accepteren dat hem/haar verteld wordt als hij/zij iets niet goed aanpakt - ook al heeft ie nog niet door dat dat later alleen maar in zijn/haar voordeel is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:24
GENETX schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:03:
[...]

Hoeft niet per definitie hoor. Mijn eerste topic is ook gewoon op slot gegaan :*) .
Moet ik het zeggen? :+ >:)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 15-09 16:12
Cocytus schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:26:
Ja, he, dit topic was het derde van boven in dit subforum :+

Het zal blijven terugkomen, ik erger me er niet echt aan. Maar als zo'n type een topic opent, dan ga ik ook niet m'n fluwelen handschoenen aandoen :)
Het zou je juist sieren als je dat wel zou doen. Niet iedereen wordt met kennis geboren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Het gaat me niet om het gebrek aan kennis, maar om de instelling 'ik heb geen zin om de handleiding te lezen dus vraag ik het hier'; zie het stukje wat ik quote. Van zoiets was bij het eerste topic van GENETX geen sprake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Cocytus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:54:
Het gaat me niet om het gebrek aan kennis, maar om de instelling 'ik heb geen zin om de handleiding te lezen dus vraag ik het hier'; zie het stukje wat ik quote. Van zoiets was bij het eerste topic van GENETX geen sprake :)
Nee maar bijster "goed" was die ook niet :+
AMD Turion™ 64 X2

slotje door BalusC :D

* CrankyGamerOG hides from banhammer......

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-09-2009 12:02 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Cocytus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:54:
Mwoah, ik heb de T.net handleiding niet goed gelezen, dan had ik geweten dat er een nieuwssubmit was en ik het vuile werk aan de redactie over kon laten ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
GENETX schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:03:
[...]

Hoeft niet per definitie hoor. Mijn eerste topic is ook gewoon op slot gegaan :*) . Het is de kunst om nieuwelingen juist te accepteren en de jusite weg te helpen ipv ze direct bij voorbaat als "overbodig" in een hokje te drukken.
Zoals alt-92 het al zegt is het wel twee weg verkeer, iedereen mag van mij een topic maken met de meest idiote vraag zonder ook maar 1 faq gelezen te hebben ( uit ervaring weet ik dat ik dit zelf ook vaak genoeg doe )

Maar het klagen als je topic gesloten en het gewoon ronduit zeggen dat je het zelf vertikt om een handleiding open te doen dat stoort mij toch ook wel erg.

Iets niet gelezen hebben ( Faq / av ) kan ik me nog enigszins voorstellen. Maar als je erop gewezen wordt alsnog gaan lopen zeuren en gewoon rustig zeggen dat je zo ongeveer schijt hebt aan de regels, dat is imho toch wel een simpel gevalletje "overbodig".

Maarja TS zal dit toch niet meer lezen en zal toch over x tijd weer een nieuw kloontje/helpdesk-topic aanmaken als hij er weer niet uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Gomez12 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:19:
[...]

Maar het klagen als je topic gesloten en het gewoon ronduit zeggen dat je het zelf vertikt om een handleiding open te doen dat stoort mij toch ook wel erg.
Dat is zoiets als zeggen dat je wel mag stelen, maar niet mag klagen als je gepakt wordt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1