• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:54
Belecthor schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:47:
[...]

Ja, ik ben erachter gekomen dat je dan op het pijltje kunt drukken van de eerste afslag en dan zoemt ie in. Als je dat niet doet moet je idd even een minuutje wachten.
Hmm, bedankt dat ga ik eens even testen. Ik had wel wat dingen geprobeerd, maar weinig succes tot nu toe.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:40
Ik ben de laatste weken door diverse steden en landen gereden en herken de kritiek op de navigatie absoluut niet. Stad Luxemburg, Lyon, Frejus, Nice, Cannes, Monaco, Genua en Gotthardpass waren allemaal geen probleem.

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:54
jip_86 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:29:
Soms als de opties erg dicht bij elkaar liggen is het wat lastig te zien, maar dat heeft bijna elke navigatie wel. Het meest irritante aan de Tesla navigatie is voor mij toch altijd wel dat je blind moet wegrijden omdat die pas na 20-30 seconden rijden begint met de route te laten zien. Terwijl je juist dan moet weten of je bijv links of rechtsaf moet vanaf een parkeerplaats 8)7
Je kunt hiervoor ook bovenaan op het scherm net onder de balk waar je een adres invult drukken. Dan zoemt hij meteen in op de kaart.

Drukken op het tegeltje met de rode circel klapt de route planning open, maar klapt hem ook dicht als deze open staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuhyVPc-X0CrNqfs_Y1mzyrYW2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LCFrF7ZI1d2WeiReDBpKIPq3.png?f=fotoalbum_large

Nog extra verduidelijking:

[ Voor 7% gewijzigd door adjego op 29-07-2026 11:06 ]

Home Assistant | 3x🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:56
Bobo221 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:41:
Nu we het toch over de belabberde navigatie hebben van Tesla, ik had een Mercedes c-klasse van bj 2018 en wat Mercedes met de navigatie echt uitstekend deed wat dat de borden op het display exact overeenkwamen met de borden langs de snelweg (zelfs de volgorde van plaatsnamen van boven naar beneden). Dat maakte navigeren in onbekende gebieden zoveel makkelijker.
De nagel op de kop, onbekende gebieden... denk zolang je op de autosnelweg bent, het allemaal nog meevalt, als je beetje naar de borden kijkt.. je gaat altijd een bepaalde richting uit en die staan behoorlijk vroeg aangeduid, zoals Parijs in Clermont-Ferrand (ligt 400km vandaan). België is overwoekerd met verkeersborden, maar in Frankrijk is dat minder het geval, soms staat er gewoon niks en als dan de navigatie onduidelijk is, dan gaat het soms mis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMHz8xkj1m-KTwgw6xZVwJteszE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VusqBYYmMCdWmW5RrKNTxMLW.png?f=fotoalbum_large
Wij kwamen van het Van der Valk Hotel en de dame zei 3de afslag, tel ze maar eens... ik nam dus de 3de afslag (groene pijl is de juiste) en we zaten dus verkeerd... daarna beetje hetzelfde, terug verkeerd.. dan maar rond de luchthaven gereden.

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:07
RigolleM schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:02:
[...]

[Afbeelding]
Wij kwamen van het Van der Valk Hotel en de dame zei 3de afslag, tel ze maar eens... ik nam dus de 3de afslag (groene pijl is de juiste) en we zaten dus verkeerd... daarna beetje hetzelfde, terug verkeerd.. dan maar rond de luchthaven gereden.
Maar het is toch de 3e afslag? Er van uitgaande dat je 2e av. du Bois de la Pie niet op mag omdat je dan een spookrijder zou worden?

• patrickt35
JBL-freak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:11:
[...]

Maar het is toch de 3e afslag? Er van uitgaande dat je 2e av. du Bois de la Pie niet op mag omdat je dan een spookrijder zou worden?
Ik tel er ook 4. Mits afslag 2 toegankelijk is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6srEi6FXHqnwx-4JILIpgnWN3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52WyKT5vHqO6tGCrmy5vasYm.jpg?f=fotoalbum_large
Twee is geen afslag. Zie maps. Buiten NL zet ik altijd Waze aan. Onduidelijke aanwijzigingen in de Tesla en niet altijd duidelijk waar je af moet. Zoals in deze situatie. Maar vooral geen Carplay aan gaan bieden.

• patrickt35
Inspired schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:30:
Twee is geen afslag. Zie maps. Buiten NL zet ik altijd Waze aan. Onduidelijke aanwijzigingen in de Tesla en niet altijd duidelijk waar je af moet. Zoals in deze situatie. Maar vooral geen Carplay aan gaan bieden.
Klopt inderdaad. Maar dan heeft Tesla het toch gewoon goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9DFhshjzJHIBtqGESOxgcUcds4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIxXI8C82XY2vEYtoRnRL6h4.jpg?f=fotoalbum_large

• Promotioneel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:09
RigolleM schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:02:
[...]

De nagel op de kop, onbekende gebieden... denk zolang je op de autosnelweg bent, het allemaal nog meevalt, als je beetje naar de borden kijkt.. je gaat altijd een bepaalde richting uit en die staan behoorlijk vroeg aangeduid, zoals Parijs in Clermont-Ferrand (ligt 400km vandaan). België is overwoekerd met verkeersborden, maar in Frankrijk is dat minder het geval, soms staat er gewoon niks en als dan de navigatie onduidelijk is, dan gaat het soms mis.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTEeMrqeAeakGPBM0xwKZ9tOohk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIytxLU7GScF6DIwsVWaRI6c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze even voor je geteld.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:54
Dat zou je verder ook gewoon moeten kunnen zien aan de blauwe lijn.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:56
Ja in dit soort situaties geeft de navigatie het meestal wel goed aan, maar wordt die lane-by-lane niet goed/laat aangegeven. Ik volg doorgaans de blauwe pijl en komt het vaak wel goed. Als je bijv door Luik rijdt moet je ook voornamelijk links aanhouden, dat is niet evident als je kijkt naar de pijltjes van de navigatie, maar wel als je de blauwe lijn volgt.

Waze ontzorgt je daarin wat meer, die geeft gewoon de lane beter aan en heel vroeg.

Qua navigatie gaat t ook wel eens mis natuurlijk. FSD bij een turbo rotonde: dacht dat ie in de rechterbaan van baan kon wisselen, maar daar zit een hoge drempel tussen. Dat is denk ik simpelweg een data kwaliteit probleem van de tesla kaarten, want het staat wel goed aangegeven op de borden (en besloot de auto maar stil te gaan staan op de rotonde haha)

[ Voor 10% gewijzigd door Belecthor op 29-07-2026 12:28 ]

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:27
En dan het "neem de afslag links" als je er niet af moet maar gewoon rechtdoor moet. Ik kan er niet aan wennen 8)7 .

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:56
De blauwe lijn was niet duidelijk, toen ik de verkeerde nam zag ik pas dat de blauwe lijn rechtdoor ging en ik was al naar rechts.. Het was blijkbaar toch de derde afslag 8)7 Ze had dus deze keer wel gelijk :+

• Kroton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:16
sender schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:26:
En dan het "neem de afslag links" als je er niet af moet maar gewoon rechtdoor moet. Ik kan er niet aan wennen 8)7 .
Ik kan er ook niet aan wennen. Op de snelweg moet dat ding gewoon z'n mond houden als je de snelweg volgt. De navi wauwelt erop los, en regelmatig krijg je de aanwijziging dat je links moet aanhouden bij een afslag. Ik heb veel liever dat er alleen als ik iets moet doen een aanwijzing komt.

Irritanter wordt het in het buitenland, waar je om de haverklap aanwijzingen krijg om tge voorkomen dat je spontaan opritten en dergelijke op rijdt. Ze lijkken nog niet te begrijpen dat het volgen van de doorgaande weg de standaard is, en dat je alleen als je afslaat eeen aanwijzing hoeft te geven. Tegelijkertijd missen ze ondanks het veelvuldige gewauwel regelmatig punten waar je wel een aanwijzing nodig hebt, dus consequent is het allemaal niet.

• rogerisp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:25
Om het Tesla gerelateerd te houden: dat was in m'n vorige M3 uit 2019. Man wat mis ik die auto...

[Afbeelding]
Interessant, je mist de M3 uit 2019, is dat vergeleken met de nieuwe M3 die je nu rijdt?

Wij rijden nu een M3 uit 2019 en kijken naar een nieuwe/nieuwere M3. Raad je aan voorlopig met de M3 uit 2019 door te rijden?

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:37
Kroton schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:53:
[...]

Ik kan er ook niet aan wennen. Op de snelweg moet dat ding gewoon z'n mond houden als je de snelweg volgt. De navi wauwelt erop los, en regelmatig krijg je de aanwijziging dat je links moet aanhouden bij een afslag. Ik heb veel liever dat er alleen als ik iets moet doen een aanwijzing komt.

Irritanter wordt het in het buitenland, waar je om de haverklap aanwijzingen krijg om tge voorkomen dat je spontaan opritten en dergelijke op rijdt. Ze lijkken nog niet te begrijpen dat het volgen van de doorgaande weg de standaard is, en dat je alleen als je afslaat eeen aanwijzing hoeft te geven. Tegelijkertijd missen ze ondanks het veelvuldige gewauwel regelmatig punten waar je wel een aanwijzing nodig hebt, dus consequent is het allemaal niet.
Dan zet je het gewauwel toch helemaal uit :)

• JBL-freak
rogerisp schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:20:
[...]

[...]

Interessant, je mist de M3 uit 2019, is dat vergeleken met de nieuwe M3 die je nu rijdt?

Wij rijden nu een M3 uit 2019 en kijken naar een nieuwe/nieuwere M3. Raad je aan voorlopig met de M3 uit 2019 door te rijden?
Ach het is allemaal maar relatief he? Ik heb nu een MY, de 'verstandige familie auto' voor een gezin met veel pubers.

Maar de M3... jah... dat ging echt van z'n plek... Ondanks dat het een SR+ was... _/-\o_ Topauto om mee te rijden.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JBL-freak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:28:
[...]

Ach het is allemaal maar relatief he? Ik heb nu een MY, de 'verstandige familie auto' voor een gezin met veel pubers.

Maar de M3... jah... dat ging echt van z'n plek... Ondanks dat het een SR+ was... _/-\o_ Topauto om mee te rijden.
Als je houdt van een pure auto met directe feedback dan is een 2019 SR+ niet te vergelijken met de Highland.

De SR+ is een stuk sneller tot 70kmh heeft een hele nervy gas response en directe feedback vanuit het onderstel. Houdt je op zijn tijd van een flink potje sturen dan is een Highland niet persé een upgrade qua rijbeleving. Dat is veel meer een compris geworden voor de massa. Voor comfort echt een hele grote upgrade, maar het geeft zeker niet de sportieve nervy beleving van een 2019 die echt een lach op je gezicht toverde.

Geef je niets om sportief rijgedrag, of af en toe de hooligan uithangen maar wil je comfort dan is de Highland subliem

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Belecthor schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:47:
[...]

Ja, ik ben erachter gekomen dat je dan op het pijltje kunt drukken van de eerste afslag en dan zoemt ie in. Als je dat niet doet moet je idd even een minuutje wachten.
De laatste/enige reden dat ik dit topic soms nog bezoek is voor leuke tips zoals deze. Dit werkt inderdaad perfect :)

• JBL-freak
revolution-nl schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:36:
[...]

Als je houdt van een pure auto met directe feedback dan is een 2019 SR+ niet te vergelijken met de Highland.

De SR+ is een stuk sneller tot 70kmh heeft een hele nervy gas response en directe feedback vanuit het onderstel. Houdt je op zijn tijd van een flink potje sturen dan is een Highland niet persé een upgrade qua rijbeleving. Dat is veel meer een compris geworden voor de massa. Voor comfort echt een hele grote upgrade, maar het geeft zeker niet de sportieve nervy beleving van een 2019 die echt een lach op je gezicht toverde.

Geef je niets om sportief rijgedrag, of af en toe de hooligan uithangen maar wil je comfort dan is de Highland subliem
Dat dus! 8)

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik mis mijn 2019 ook nog geregeld, de Highland is net een boot als je er even voor gaat zitten bij een bochtig weggetje ;( Het is voor mij niet meer de auto die echt uitnodigt. Op andere punten is de Highland wel dusdanig beter dat ik er iedere keer wel nog steeds enorm blij van wordt.

Het is jammer dat het trekgewicht van de M3H P zoveel lager is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 275 276 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: