Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:44
Op het moment zit ik op de wip voor de Jackery Homepower 2000 of de IndeVolt Solidflex 2000ECO. Beiden hebben ze wel hele goede Black Friday deals. De Jackery is hierin de meer standaard LFP accu maar zou wel al werken op mijn Homey Dongle, de IndeVolt heeft natuurlijk de semi solid state wat een mooie feature is. De looks van de IndeVolt zijn ook beter maar dat zou minder uitmaken voor de opstelplaats (schuur)

Ik heb de reviews via energienerds gelezen maar ik kan hier gewoon geen eenduidige keuze uit opmaken. De IndeVolt ECO heeft geen MPPT tracker en een mindere RTE maar is wel lokaal aan te sturen mocht dit bedrijf ooit omvallen (10 a 20 jaar is lang). De Jackery heeft wel MPPT, een betere RTE maar volgens mij is de software verder gesloten en niet lokaal te bedienen.

Zijn er andere inzichten of een duidelijke winnaar? Overigens weet ik dat Zendure een nieuwe 800 krijgt maar ik vind een backup wcd juist wel een optie die ik zou willen hebben.

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:14

CIM

AquilaXL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:41:
Op het moment zit ik op de wip voor de Jackery Homepower 2000 of de IndeVolt Solidflex 2000ECO. Beiden hebben ze wel hele goede Black Friday deals. De Jackery is hierin de meer standaard LFP accu maar zou wel al werken op mijn Homey Dongle, de IndeVolt heeft natuurlijk de semi solid state wat een mooie feature is. De looks van de IndeVolt zijn ook beter maar dat zou minder uitmaken voor de opstelplaats (schuur)

Ik heb de reviews via energienerds gelezen maar ik kan hier gewoon geen eenduidige keuze uit opmaken. De IndeVolt ECO heeft geen MPPT tracker en een mindere RTE maar is wel lokaal aan te sturen mocht dit bedrijf ooit omvallen (10 a 20 jaar is lang). De Jackery heeft wel MPPT, een betere RTE maar volgens mij is de software verder gesloten en niet lokaal te bedienen.

Zijn er andere inzichten of een duidelijke winnaar? Overigens weet ik dat Zendure een nieuwe 800 krijgt maar ik vind een backup wcd juist wel een optie die ik zou willen hebben.
Ik heb de Jackery nu net een halve dag draaien. Waarom de Jackery? Merk loopt al tijdje mee en de BF-deal was inderdaad erg aantrekkelijk. Ik mis wel de Home Assistent integratie; misschien komt dat nog wel een keer. In de tussentijd kan ik ws. wel uit de voeten met een Homewizard energy socket. De review van Energienerds gaf precies aan wat ik nodig had: gemak & degelijkheid tegen goede prijs.

Ik heb echt heel lang naar Marstek (A, C & E) gekeken, maar toch te Chinees, teveel wifi problemen en nog beperkt leverbaar. De Jackery (ja, is ook Chinees I know) was donderdag besteld en de dag erop bezorgd.

Idealiter zou ik 10kWh willen die met 16A kan laden en ontladen tegen 200EUR/kWh. We zijn net iets te vroeg in de adoption cycle daarvoor denk ik :-p Dit gaat net als met zonnepanelen: mijn eerste set was in 2012 (iets te vroeg) en daarna dak vol in 2017 (toen iedereen dat deed).

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Waarom kies je niet voor de Zendure 2400AC of 800 Pro? Ik zou dat niet af laten hangen van een P1-meter.

Ik zie overigens "Semi Solid State" net als HD Ready, het is geen HD en het is niet volledig Solid State, dus eigenlijk niet Solid State :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Ja ik snap het dilemma tussen de 2. De Indevolt heeft als echte pre dat die lokaal aan te sturen is. Dat is toch wel van belang mocht het bedrijf ooit omvallen en de app ondersteuning om die reden wegvallen. We hebben het toch over een levensduur van 10-15 jaar. De Indevolt is wel semi-solid en dat is een redelijk nieuwe techniek voor stekkerbatterijen, toch ook afwachten wat dat voor lange termijn betekent (ook al schermen ze zelf met 8000 cycles). De Indevolt is ook iets minder betrouwbaar met commando's. Soms reageert die niet direct hebben we bij het reviewen ook af en toe gemerkt (en ook met de BK1600 die we nu aan het reviewen zijn van Indevolt). Maar als je die in NOM hebt staan heb je daar ook geen last van,

En de Jackery is eenvoudiger opgezet, meer set and forget, maar die heeft dan weer geen lokale ondersteuning of HA integratie. Het zijn beiden goede batterijen hebben wij bij het testen gemerkt. De Jackery werkt wel heel fijn.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• AquilaXL
Taro schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:54:
[...]

Waarom kies je niet voor de Zendure 2400AC of 800 Pro? Ik zou dat niet af laten hangen van een P1-meter.

Ik zie overigens "Semi Solid State" net als HD Ready, het is geen HD en het is niet volledig Solid State, dus eigenlijk niet Solid State :)
Ik ga het ook zeker niet laten afhangen van een P1 meter maar het is een leuke bijkomstigheid dat ik niet dadelijk een hele rits aan P1 meters heb hangen. Verder snap ik dat Zendure een mooi product is en als die nieuwe 800 plus een Backup wcd had dan had ik die genomen. De stap naar een 800pro vind ik dan weer net wat hoog als je kijkt naar de concurrentie die ook goed uit de test komt. Het blijft voor mij ook een speeltje om te kijken naar de potentie. Ik stap wel in naar een vaste accu als het me bevalt.

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
FireSheep schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:38:
[...]

het is krom om enkel de KWH te vergelijken , dat is appels en peren vergelijken. vergeet niet dat sommige zoals de ecoflow U X 4 losse mppt's een 2kwh ac omvormer is snel al 300+ euro . dus zo'n kwh kale vergelijk is wel erg flauw
De prijs per kWh is juist een mooi startpunt om ze vergelijkbaar te maken.
Daarna kan je kijken naar wat een eventuele meerprijs je levert. MPPT's, een flink vermogen op het noodstopcontact of misschien heb je wat meer over voor de merknaam, schaalbaarheid of gebruiksgemak.

Uiteindelijk blijft het voor veel mensen een hoop geld en wil iedereen het apparaat terug verdienen.
Ik ben zelf ook erg blij met een dergelijke vergelijkingstabel voor mijn toekomstige upgrade naar tientallen kWh's omdat salderen eindig is. De grafiek is ook super handig.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02:58
netappie schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:43:
[...]

Uiteindelijk blijft het voor veel mensen een hoop geld en wil iedereen het apparaat terug verdienen.
Ik ben zelf ook erg blij met een dergelijke vergelijkingstabel voor mijn toekomstige upgrade naar tientallen kWh's omdat salderen eindig is. De grafiek is ook super handig.
Als je de ambitie hebt om je geld terug te verdienen moet je niet upgraden naar tientallen kWh's.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• netappie
HandyLumberjack schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:53:
[...]

Als je de ambitie hebt om je geld terug te verdienen moet je niet upgraden naar tientallen kWh's.
Dat upgraden doe ik nu ook nog niet, juist om die reden. Momenteel heel bij met 2 HW PiB's die wat duurder waren, maar weer wat handiger in mijn situatie met ruimtegebrek. Ik doe het vooral als groene hobby, dus kiet spelen is al leuk.

Per 2027 is het financieel pas echt interessant, vooral als je warmtepomp en inductieplaat los gaan in de duurste uren.
Mijn vaste contract loopt nog tot ergens na de zomer van 2026, maar ik hou het alvast in de gaten.
Ik ga niet tot de laatste minuut uitstellen omdat iedereen met zonnepanelen dan zo'n ding wil.

• HandyLumberjack
netappie schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:00:
[...]

Dat upgraden doe ik nu ook nog niet, juist om die reden. Momenteel heel bij met 2 HW PiB's die wat duurder waren, maar weer wat handiger in mijn situatie met ruimtegebrek. Ik doe het vooral als groene hobby, dus kiet spelen is al leuk.

Per 2027 is het financieel pas echt interessant, vooral als je warmtepomp en inductieplaat los gaan in de duurste uren.
Mijn vaste contract loopt nog tot ergens na de zomer van 2026, maar ik hou het alvast in de gaten.
Ik ga niet tot de laatste minuut uitstellen omdat iedereen met zonnepanelen dan zo'n ding wil.
Vanaf 1 januari 2027 komt er gelukkig nog steeds stroom uit het stopcontact, ongeacht of je een thuisaccu hebt.

En zo interessant is het financieel niet, en ze worden alleen maar goedkoper.

Als er een mooie Black Friday aanbieding is in 2026 koop ik er eentje, en anders wacht ik misschien nog wel even.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:53
HandyLumberjack schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:57:
[...]

Vanaf 1 januari 2027 komt er gelukkig nog steeds stroom uit het stopcontact, ongeacht of je een thuisaccu hebt.

En zo interessant is het financieel niet, en ze worden alleen maar goedkoper.

Als er een mooie Black Friday aanbieding is in 2026 koop ik er eentje, en anders wacht ik misschien nog wel even.
het gaat een hele vreemde mix worden ..die TvT berekening
-batterij prijzen per kWh naar beneden
-provider prijzen kWh omhoog
-boetes e-boeren omhoog
-bonussen vast contract omhoog
-Software steeds beter, dus breder inzetbaar
-inmenging overheid op middel lange termijn?
- roept u maar wat nog meer van invloed kan zijn.. _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:06
Hansieo schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:53:
[...]

-boetes e-boeren omhoog
Variabele netwerk kosten

1 PVoutput . Dongen NB

• netappie
[...]

-boetes e-boeren omhoog
In principe kan je oneindig wachten met al die factoren.
Gek genoeg kan het ook nog zo zijn dat de energieprijzen weer af gaan vlakken door alle thuisbatterijen, waardoor je ze effectief weer slechter terug verdient. Het blijft allemaal koffiedik kijken.

Ik denk dat iedereen zijn/haar eigen afweging moet maken, net zoals de mensen die nu nog steeds geen zonnepanelen hebben en daardoor jaren lang te veel hebben betaald voor hun elektriciteit.
Het is en blijft een flinke investering en gelukkig leven we in een vrij land.

• HandyLumberjack
netappie schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:17:
[...]

In principe kan je oneindig wachten met al die factoren.
Gek genoeg kan het ook nog zo zijn dat de energieprijzen weer af gaan vlakken door alle thuisbatterijen, waardoor je ze effectief weer slechter terug verdient. Het blijft allemaal koffiedik kijken.

Ik denk dat iedereen zijn/haar eigen afweging moet maken, net zoals de mensen die nu nog steeds geen zonnepanelen hebben en daardoor jaren lang te veel hebben betaald voor hun elektriciteit.
Het is en blijft een flinke investering en gelukkig leven we in een vrij land.
Als je een korte terugverdientijd wilt, valt de investering reuze mee. Want alleen met een kleine batterij die bijna elke dag vol en leeg gaat heb je het beste rendement.Je moet dan alleen accepteren dat je net wat meer kWh-en afneemt bij je energieleverancier. Eigenlijk is het de moeite niet waard om daarvoor een uitgebreide businesscase op te stellen.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:20
[...]
Nieuwe batterijontwikkelingen, met name akuminium, prijs/kWh...

• AquilaXL
tweazer schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:57:
[...]

Die versie kent voorlopig nog het probleem dat het laden maar enkele honderden keren kan en dan is de accu klaar. Lithium zwavel zal misschien de eerste stap worden. Wel denk ik dat we een beetje off topic gaan omdat het hier vooral gaat om de huidige generatie stekker-batterijen.

Verder is het al vaker geroepen maar wachten kan altijd, de innovatie gaat door en er komt altijd iets beters. Het is dan vooral de vraag wanneer je wilt instappen want als je denkt dat het echt rendabel wordt, komt er wel weer iets anders om de hoek. Dit verhaal is net zoals zonnepanelen, de huidige zijn veel beter dan mijn bestaande en toch heb ik er al meer profijt van gehad dan iemand die maar afwacht voor wat komen gaat.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tweazer schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:57:
[...]

Voor 1-1-2027 is er echt niets anders beschikbaar waar je daadwerkelijk iets aan hebt dan LFP.

Als je sowieso voor een thuisaccu wil gaan, dan is de enige reden om te wachten lagere prijzen en nog wat meer keuze, maar verwacht geen Natrium/Zout/whatever/etc. achtige varianten voor die datum, dat is allemaal nog niet concurrerend met LFP.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.

De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in: