Thnx.. ben ook allergisch voor "doen wij altijd", maar wil ook niet te eigenwijs zijn en eea wel goed kunnen onderbouwen, zij zijn wat dat betreft de vakmannen..._JGC_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:35:
@LeonR78 16x2 doen. Bij 14x2 blijft er 10mm over, daar moet nog een koppeling ingeschoven worden, heb je een doorstroom van 8mm.
65m2 is zo'n 650m buis, groeplengte is dan 72 meter. Lijkt me een prima aantal groepen.
Hoe dik is de leiding die ze naar de verdeler laten lopen? Met 9 groepen wil je daar liefst 32mm hebben lopen. 25/26 is op zich ook nog prima als die verdeler niet de enige afnemer in huis is, kleiner is no-go.
Ik ben heel erg allergisch voor "doen wij altijd". Krijg je dan ook een pompverdeler? Want dat doen ze ook altijd...
Leiding naar de verdeler moet vergroot worden, dat had ik idd ook gelezen.. is nu 20mm meerlagenbuis toevoer.. kan mooi als CV eruit gaat en warmptepomp geplaatst wordt, recht naar beneden via een koof in het trapgat dus dat moet wel lukken...
Hoeveel groepen zou je dan bij 16x2 moeten hebben trouwens? 14x2 was 9 groepen maar daar kan dan wel wat van af lijkt mij