Hangt er sterk vanaf of je een dynamisch contract hebt, of je zonnepanelen in de buurt komen van het minimum vermogen van de paal en wat de nettarieven zijn.MotorBeast schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:54:
@Andrehj Weer wat geleerd. Tnkx.
Is het sowieso overigens niet slimmer na 2027 langzamer te laden overdag als dat kan om dan zonnestroom max op te slurpen? En in de avond ook om netbelasting te verminderen? Als ik jou goed begrijp is het sowieso blijkbaar moeilijk 3 fase machines te vinden en dan vang je 2 vliegen in 1 klap. Meer keuze WP's en max opslurpen zonnestroom.
Ik ben wel benieuwd wat de mening is ten aanzien van het vermogen van warmtepompen gegeven een mogelijke overgang naar variabele nettarieven.
Nu draai ik "rustig" zoveel mogelijk laag vermogen. Straks wordt het misschien financieel veel interessanter om op goedkope momenten het huis extra op te warmen. Een warmtepomp die uitgelegd is op -7 heeft niet zoveel restcapaciteit. Zeker niet als je rekening houdt met de defrost bij de vele vochtige dagen rond de nul...
Met andere woorden, is een beetje extra capaciteit niet fijn straks?
/f/image/OaGFyHjLxCXvgCkkHxZjHYWH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3swUzayJ5V5LDnaivkWOTI3M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gRiM3JGqSdJ46M8tD9JUMPdv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/brNSJ9lRE5jpsQ35TyY9SrMH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6qwFmhPYDWyPNFvarr6RBM0x.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rwjtHf2q8ws6mCS3bD5ihVAA.png?f=fotoalbum_large)