Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:57
Andrehj schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:04:
[...]

Je hebt goed naar de marketingmannen geluisterd, maar ik vind dit toch niet bepaald een stromende bocht, dit is gewoon een haaks knietje:
[Afbeelding]
Een stromende bocht ziet er zo uit, met een binnenradius de minimaal net zo groot is als de interne diameter (in plaats van 0):
[Afbeelding]
Jij pakt hier een bruine codering, dat is >/= 50mm
Technician- schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:03:
Jij pakt hier een bruine codering, dat is >/= 50mm
Daar was ik inmiddels ook achter.
Past dit ook (direct) op de 32 mm Henco slangen? Ik heb een stukje met wat minder net gebogen bochten en zie wel zitten om dat door deze stromende bochten te vervangen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:59

ErikVers

e-Duurzaam

Andrehj schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:50:
[...]

[...]

Huh? @Technician- schreef letterlijk:

[...]

Let op het woordje "de".
Dus ik zoek de knieën van dat systeem op, en vind ze helemaal niet zo mooi.
Maar ik zie nu wat er fout ging. Ik had gewoon een willekeurige aangeklikt, en het blijkt bij nader inzien dat de bochten t/m 40 stromend zijn, en die grotere niet. Toch een pluspuntje voor Geberit.
Klopt “de” refereert niet naar de juiste omschrijving. Geberit flow heeft knietjes EN bochten.

Heat Geek Certified | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• Technician-
ErikVers schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:09:
[...]

Klopt “de” refereert niet naar de juiste omschrijving. Geberit flow heeft knietjes EN bochten.
Beetje rare discussie dit. Maar nee alles tot 50mm is een geflowde bocht.
Vanaf 50 is die wat hoekiger.
Tenzij je me een knie kan laten zien van 16 of 32mm (de maten die wij veel gebruiken)

[ Voor 11% gewijzigd door Technician- op 21-11-2025 21:17 ]

• Technician-
Andrehj schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:09:
[...]

Daar was ik inmiddels ook achter.
Past dit ook (direct) op de 32 mm Henco slangen? Ik heb een stukje met wat minder net gebogen bochten en zie wel zitten om dat door deze stromende bochten te vervangen.
Ze zullen het wel bewust doen maar de buismaat is 32x2,9. Maar het zou kunnen passen want heb al een bocht op een hencobuis gedrukt. En dat past alleen nog niet geperst.
Maar zal dat eens proberen voor je.
Een vertegenwoordiger van Geberit komt dinsdag een bek langsbrengen. (Die is normaal wel €500 in de BTW)

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:51
basfromasd schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:31:
[...]

De Avarma is hetzelfde als de OEG warmtepomp. De fabrikant is Aircal. Ik heb hem hier thuis getest gedurende een stookseizoen. Zuinig genoeg, heel compleet apparaat, prima display, houdt het huis netjes warm.
Hij is niet extreem luidruchtig en de buren hebben niet geklaagd. Toch heeft hij 1 probleem dat voor teveel geluid zorgt: de ventilator staat op 800 rpm en regelt niet terug bij lager vermogen. De parameter voor maximaal ventilatortoerental is bij Avarma alleen op installateursniveau in te stellen en bij
OEG helemaal niet.
Een workaround is om gebruik te maken van Home Assistant en tuya-local. Volgens mij via modbus. Dan kun je alles precies naar smaak instellen. Dat is wel echt een Tweakers-oplossing.
is er al iemand aan de slag gegaaan met die modbus .
Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
Bij posten in dit topic wordt aangenomen dat je Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic al gelezen hebt :)