SirMemeAlot schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:35:
[...]
De geschiedenis laat natuurlijk niet zien dat het volk gebukt laten gaan onder sancties succesvol is. Als Rusland die kaart goed speelt kan je zelfs zien dat ze meer eenheid gaan krijgen binnen Rusland. Uiteraard willen we met z'n allen voorkomen dat WW3 gaat uitbreken, maar door Putin altijd maar z'n gang te laten gaan heb ik niet de illusie dat hij denkt van laat ik maar stoppen.
Persoonlijk denk ik eerder dat er duidelijk grenzen gesteld moeten gaan worden. Als hij ervoor kiest om er overheen te gaan dan doet hij dat zonder die grenzen ook. De vraag is dan, tot hoever laat je zoiets komen totdat je ingrijpt of voordat het te laat is.
Er zijn grenzen aangegeven gisteren bij de Navo top, maar niet welke reactie de russen kunnen verwachten.
Lang niet alles wat besproken wordt wordt gedeeld..... reken er maar op dat er plannen zijn om terug te slaan als er over een grens wordt gegaan. wij weten slechts een fractie van alles wat er gebeurt. Het lijkt er tot nu toe op dat het leveren van at wapens en manpads in combi met intel veel succes oplevert.
Vliegtuigen zijn afhankelijk van bases, met personeel brandstof en materiaal om ze te onderhouden en bewapenen. Als een van die voorwaarden niet aanwezig is heb je niets aan vliegtuigen.
S300 systemen zijn welliswaar mobiel en potent, maar de radarsystemen er bij worden direct door de russen gezien en uitgeschakeld, een stinger zie je pas als het te laat is. (helaas kunnen die alleen laagvliegend spul aan, dus.....) Ik snap ieders frustratie dat er niet meer gedaan wordt, dat voel ik ook, maar het scenario waarin we geen controle meer hebben over de gevolgen is te gevaarlijk. Rusland zal geen andere landen invallen, want daar heeft het straks geen materiaal meer voor, we weten nu hoe we de grondtroepen moeten raken, op zijn hoogst zou Moldavië nog te vrezen hebben. Maar Polen en de Baltische staten hebben een betere luchtmacht/Navo achter zich. poetin mag dan wel van het padje zijn, maar er zal geen generaal meer zijn die een aanval op die landen toestaat....