Ik heb ook een 1 fase WP en een 3 fase laadpunt. Als je LB goed hebt ingesteld (max. 25A per fase) moet dat geen enkel probleem zijn. Alleen in de winter regelt de LB het laadvermogen soms even terug vanwege de WP.Proim schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:59:
[...]
Ja de instelling zegt wel dat er dan maximum 10A per fase mag zijn.
[...]
Ik denk inderdaad dat daar nu het probleem zit... Als ik kijk op de meter van de Power Boost zie ik nu dit: [Afbeelding]
Het huis vraagt nu zo'n 2.1-2.3 kW door de warmtepomp die continu draait. Het is een 230V toestel dus als ik het goed begrijp op 1 fase aangesloten waardoor die altijd de plek zal 'innemen' om te kunnen laden...
Wat zou de oplossing kunnen zijn, 2 van de fases van de laadpaal afkoppelen zodat hij aan 1 fase werkt en dan zorgen dat het niet op de fase van WP zit?
Edit: Lees nu dat je pieken probeert te vermijden dus dan is 25A (of wat je hoofdaansluiting dan ook is) niet handig. Misschien inderdaad over op 1 fase laden op een fase die niet zo zwaar wordt belast.
[ Voor 9% gewijzigd door DonJuape op 15-01-2024 11:09 ]
KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase