Hallo Medetweakers,
ik ben bezig met de aanschaf van een elektrische auto (Cupra Born) moet ook natuurlijk een laadbox aan de muur hebben.
Nu ben ik al aan het zoeken geweest maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat beste oplader is voor mijn situatie.
mijn huidige meterkast situatie ziet er als volgt uit:
er zit al 3x 25 Ampere aansluiting in de meterkast, van af daar loopt er een 4 of 5 aderige kabel(moet nog controleren) naar de schuur waar mijn auto komt te staan. daar zit de volgde groepenkast aangesloten zie foto hier onder:
van uit hier is het idee door muur heen naar de oplader, de oplader komt hemelsbreed ongeveer 18meter van af de eerste meterkast.
op dit moment lijkt mij de Zappi 3fase socket versie een interessante optie.
wij hebben hier ook nog 2 omvormers voor zonnepanelen nog zitten waarvan één 22 zonnepanelen heeft en de andere omvormer 24 zonnepanelen heeft.
de auto kan regelmatig overdag laden van daar ook dat ik aan de Zappi zit te denken zodat ik het meeste uit de zonnepanelen kan halen qua stroom gebruik.
Misschien dat er in de toekomst van uiit mijn werkgever nog een electrische auto kan komen, wat is hier verstandig in verband met pas/laden van bedrijfs auto? hier nu al rekening mee houden of nog dit laten tot dat er verdere ontwikkelingen zijn op laadbox opties?
ik heb geen ervaring in met de CT klemmen plaatsen om de stroom te meten voor de Zappi, zie in de meterkast ook nog niet direct de plek waar ik de CT klemmen zou moeten plaatsen en daarbij zou ik een kabel moeten gebruiken of zou het haalbaar zijn met de harvi (draadloos)
lijkt het jullie ook verstandig om op beide omvormers ook CT klemmen te plaatsen?
hier onder de afstand naar de schuur foto is naast de meterkast genomen naast de groene bus aan de rechterkant op is het idee om de laadbox aan de muur te bevestigen
alvast bedankt voor het het meedenken.