Just_A_User schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:35:
[...]
Nee dat zal niet zo snel gebeuren inderdaad, maar aangezien coolblue zelf ook iets met tarieven doet wil ik wel eerst zeker weten dat die tarieven niet op de een of andere manier aan die betreffende coolblue kaart zit geknoopt.
Ik wil niet het idee hebben dat ik een auto koop met het idee dat die geladen wordt tegen ons stroomtarief, maar in werkelijkheid nog ergens verborgen kosten zitten.
Die info staat dus nergens. Ik zal er mee kunnen laden en ik zie ook de hoeveelheden maar ik zie NIET het tarief. Dat zie ik pas op de maand afrekening, en als het dan een hoger tarief blijkt te zijn dan ben ik te laat als ik de auto al gekocht heb. Dus er zit niks anders op dan te wachten tot maandag dat ik kan bellen en het kan vragen aan coolblue zelf.
Ik heb een CB Bluebuilt met zakelijk abonnement, paal met RFID.
Coolblue laadpas: start je laadsessie, laden tegen je eigen stroomtarief.
Aangemelde "zakelijke" laadpas: start laadsessie tegen afgesproken/ingesteld tarief, wordt automatisch terugbetaald (zakelijk abonnement).
Andere laadpas: start laadsessie tegen 0,41 cent waarvan je 0,40 krijgt, automatisch terugbetaald (zakelijk abonnement).
Toevoeging. Ik heb een dynamisch contract, dus geen zicht op daadwerkelijke stroomtarief. Mijn zakelijke pas staat ingesteld (bij CB) op 0,35 cent en kan ik altijd (laten) aanpassen. Met een vast stroomtarief kun je dus heel makkelijk dat tarief instellen en krijg je dat dus automatisch terug (van Coolblue). Voor de werkgever is dit hetzelfde als laden bij een publieke paal met een X tarief. Je hoeft zo dus zelf niks bij te houden of te declareren.
[
Voor 14% gewijzigd door
Limbids op 09-02-2026 16:30
]