Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Hippe Lip schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

@Makrolon
Ja, dat weten jij en ik, maar niet elke installateur zal dat zomaar doen.

Bovendien krijg je toch onoverzichtelijkheden wanneer je bijvoorbeeld HA gebruikt en daar zowel je slimme meter als andere dingen zoals je PV en Zappi op configureert. Dan is L1 (of een andere fase) opeens niet overal L1. |:(

Die fasedraaiing zou eigenlijk onder de meter moeten gebeuren, maar krijg dát maar eens voor elkaar…
Hoezo is dat onoverzichtelijk? In de Zappi is het toch totaal niet belangrijk welke huisfase er op welke Zappi fase zit? Bij drie fasen laden, laadt een laadpunt op elke fase met evenveel vermogen. Alleen is eventueel van belang welke huisfase er op de Zappi fase 1 zit voor het op 1 fase laden.
Dus als Zappi fase 1 zit zoals je wil, kun je fase 2 en 3 in de Zappi wisselen (en de CT's in de Zappi dan uiteraard ook) om de juiste rotatie te krijgen als het niet werkt.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32
Ik ben het spoor een beetje kwijt tussen alle forums.
Kan ik op dit forum vragen stellen over het aanschaffen van een eigen laadpaal waarmee ik wil factureren aan de persoon / maatschappij van de laadpas die hem gebruikt. Dus een soort openbare prive paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:16
blaaspijp schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:52:
Kan ik op dit forum vragen stellen over het aanschaffen van een eigen laadpaal waarmee ik wil factureren aan de persoon / maatschappij van de laadpas die hem gebruikt. Dus een soort openbare prive paal?
Als je eerst het topic door hebt gelezen, zelf al e.e.a. hebt uitgezocht, aangeeft wat je zelf al hebt gevonden en gericht vragen stelt, dan zeker.
Als je hier je situatie beschrijft en vraagt of iemand je kan vertellen wat je moet aanschaffen, dan zullen de meesten dat niet direct op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32
Ik ben best bereid om het hele forum te lezen alleen als ik er dan achter kom dat ik een ander forum moet hebben is dat een beetje zonde.

Het verwachte antwoord:
Ja dat is dit forum succes met zoeken.
Of
Nee hiervoor moet je forum xxx hebben.

Beide vind ik perfecte antwoorden waar ik blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:16
blaaspijp schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:59:
Ik ben best bereid om het hele forum te lezen alleen als ik er dan achter kom dat ik een ander forum moet hebben is dat een beetje zonde.

Het verwachte antwoord:
Ja dat is dit forum succes met zoeken.
Of
Nee hiervoor moet je forum xxx hebben.

Beide vind ik perfecte antwoorden waar ik blij van wordt.
Als een antwoord als "Als je eerst het topic door hebt gelezen, zelf al e.e.a. hebt uitgezocht, aangeeft wat je zelf al hebt gevonden en gericht vragen stelt, dan zeker." niet goed en/of duidelijk is, dan weet ik niet of ik je kan voorzien van een duidelijk en juist antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:57
blaaspijp schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:52:
Ja hoor daarvoor ben je hier op de goede plek, dat is een hele normale usecase die veel mensen hebben. Elke laadpaal met backoffice kan dat.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:44
Hippe Lip schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

@macfocus
offtopic:
Ik ben bang dat je de essentie mist: 0,37 cent is ongeveer ⅓ cent, niet euro.
Bijna nix dus…
Uh, ja… verkeerde eenheid gebruikt….
Oepsie
Pagina: 1 ... 193 194 Laatste

Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen