Dat is geen lader, dat is een standaard laadkabel.
Die steek je in een lader. Thuis, als je een eigen lader hebt, of bijvoorbeeld aan straat.
[ Voor 10% gewijzigd door 7o9 op 23-10-2025 15:07 ]
[ Voor 10% gewijzigd door 7o9 op 23-10-2025 15:07 ]
Ja, laadkabel bedoel ik.7o9 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:06:
[...]
Die steek je in een lader. Thuis, als je een eigen lader hebt, of bijvoorbeeld aan straat.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
[ Voor 14% gewijzigd door peterpannekoek op 23-10-2025 20:16 ]
De nul aansluiten inderdaad. Dan werkt ie gewoon.peterpannekoek schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:05:
Even een vraag over een wallbox pulsar max
Voordat ik er spanning op ga zetten graag jullie input.
Huidige situatie
1x40A aansluiting.
Meterkast is compleet voorbereid op 3fase. (Onderkant hoofdschakelaar zit een doorverbinder 3p gemonteerd zodat alles gevoed word via 1 fase) Aanvraag 3x25A aansluiting is al aangevraagd maar gaat een tijd overheen voordat dit uitgevoerd word helaas!
Er zit een em340 wallbox meter gemonteerd.(Alvast voor de 3x25A aansluiting) Netbeheerder aansluiting --> Hoofdschakelaar-->(10mm2) EM340(10mm2) --> faseverdeel blokjes onder in de kast --> aardlekschakelaars en wallbox aardlekautomaat 32A 30ma (6mm2) --> wallbox pulsar max kabel 5x6mm2 ( 6meter)
Tijdelijk een 32A 1p+N 30ma als aardlekautomaat voor de wallbox. Fase 2 en 3 van de wallbox zijn niet aangesloten op dit moment. Zodra de 3x25A er is word deze gewisseld naar een c20 3p+N 30ma aardlekautomaat.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de em340 op 1 fase wel gaat werken met de wallbox?
Moet de N wel of niet aangesloten worden nu in deze situatie?
Als ik kijk in de handleiding van carlo gavazzi em340 moet de N wel aangesloten worden mar dan wel met een zekering van 315ma
Ik kom er echt even niet uit op dit moment.
Graag jullie hulp.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dat kan alleen als je een Nederlandse aansluiting hebt, of een Belgische ster aansluiting!Makrolon schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:29:
[...]
De nul aansluiten inderdaad. Dan werkt ie gewoon.
Die nul kan je ook gewoon aangesloten laten als je naar 3 fase gaat.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Heb je gelijk in, ik ga idd uit van Nederlandse aansluiting. Nu is die aansluiting wel Nederlands als ik de waardes zo bekijk maar voor iemand die mee leest wel goed om te vermelden.daemonix schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:23:
[...]
Dat kan alleen als je een Nederlandse aansluiting hebt, of een Belgische ster aansluiting!
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dat staat je vrij maar ik vind het persoonlijk geen goed idee. Zoek hier maar een paar posts terug, desnoods op mijn naam maar een EV kopen en dan dagdagelijks een granny charger gebruiken ergens op een stopcontactje wat er bij gezet wordt of al bestaat (oud?) vind ik echt een no-go. Daarnaast heb ik gemerkt dat je een vraag stelde mbt een kabel die je in je koffer had en waar twijfel over bestond wat die nu precies is. Uiteraard willen we die vragen graag beantwoorden maar net omdat je die vraag (moet stellen)/stelt heb ik echt enorm veel bezorgdheden bij je EV laad-avontuur.pentaw1nz schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:11:
[...]
Ja, laadkabel bedoel ik.
Heb inmiddels zelf een granny lader besteld van Voldt en ik houd het even bij een stopcontact
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Ik ben even op hem moeten gaan teruglezen.Peter-036 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:06:
@pentaw1nz Voor een auto met een accu van 22 kWh is een granny voldoende, en met een normaal stopcontact (wandcontactdoos) en een lader die is ingesteld op 10 (of maximaal 13) Ampere kan je moeder daar vast prima mee uit de voeten.
Dit werkt voor haar ongetwijfeld ook eenvoudiger dan een 'echte laadoplossing'.
@HyperBart Voor dergelijk gebruik (boodschappenauto) is zo'n granny charger een prima (structurele) oplossing, en een stuk goedkoper.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq