Hallo hier ook nog iemand met een "houten"

laadpaal die eind 2019 is geplaatst. De paal werkt (op wat hardware dingentjes na) prima met een backoffice.
Momenteel is de auto van zakelijk naar privé gezet dus de maandelijkse kosten en afrekening van de backoffice willen we ook opzeggen.
Ik heb een beetje hulp/of misschien vooral vertrouwen nodig van jullie omdat ik de paal wil gaan updaten. Ik heb hier heel wat berichten gelezen waarbij mensen toch wel wat issues hebben.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
1: Ik zou de backoffice op kunnen zeggen en daarna de paal updaten naar de laatste firmware, echter hoe gaat dit met het wachtwoord die door de paal zelf gegenereerd gaat worden vanaf firmware 5?
2: Gewoon gaan updaten met de backoffice nog actief. De backoffice kan wel een gegenereerd wachtwoord achterhalen?
3: Vragen of de backoffice de paal wilt gaan updaten? of in ieder geval in overleg gaan om eventueel zelf de paal up te daten maar met service van hun? Als ze dat überhaupt willen natuurlijk.
Het "probleem" is denk ik toch wel het wachtwoord wat wordt gegenereerd? of moet je dat zelf aanmaken? ook hierbij lees ik nog wel eens dat het niet helemaal goed gaat, hoe dan verder?
Zijn er nog op of aanmerkingen met het updaten van de firmware met de stappen die Alfen voorschrijft of geeft dit geen issues?
Wat is wat jullie betreft de laatste stabiele firmware versie?
Alvast bedankt!