[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:03
Evcc werkt hier prima met de Alfen en is volgens mij de enige manier om correct in te spelen op het Belgische capaciteitstarief.

Alleen vind ik 100 euro wat duur voor een open source project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
Kammika schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:55:
[...]

Of de alfen paal het zelf kan, geen idee. Maar je zou EVCC kunnen overwegen, volgens de specs kun je daar ook loadbalancen op maxpower. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier staat beschreven hoe dat werkt

EVCC werkt iig goed samen met mijn Alfen paal en geeft je sowieso veel meer flexibiliteit in de manieren en momenten van laden
evcc werkt ook niet goed met een max power, want als je deze instelt met fast charginng aan max power, dan doet hij geen fase switching... dus je kan het alleen maar gebruiken met 1 fase in evcc ... solar charging kan evcc wel switchen, maar niet met fast charging, geen idee waarom ze dat niet inbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

r2504 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:17:
Evcc werkt hier prima met de Alfen en is volgens mij de enige manier om correct in te spelen op het Belgische capaciteitstarief.

Alleen vind ik 100 euro wat duur voor een open source project.
€2/maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:58
NoFate schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:24:
[...]

evcc werkt ook niet goed met een max power, want als je deze instelt met fast charginng aan max power, dan doet hij geen fase switching... dus je kan het alleen maar gebruiken met 1 fase in evcc ... solar charging kan evcc wel switchen, maar niet met fast charging, geen idee waarom ze dat niet inbouwen...