Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb de Tag ID afkomstig van Zappi (gekoppeld aan een pin code) ingevuld bij 'Keys voor gratis gebruik', Ik krijg nu wel de laadsessies te zien in het dashboard, alleen staat er 0,- bij te ontvangen bedragen. Ik weet niet waar ik die Tag ID anders kwijt kan zodat Tap Electric de laadsessie kan koppelen aan een inlog?JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:36:
@Sport_Life Moet je niet het UID van de laadpas die van de werkgever is verkregen zelf invullen bij ocpp tag / tagID? Zappi moet dat immers doorgeven aan Tap voor de authenticatie en Tap moet die laadpas factureren. Dit bij gebrek aan een RFID lezer van de zappi, vandaar de tussenstap van aanmaak pincode en koppeling aan handmatig in te vullen UID van jouw laadpas.
Dat UID kun je met een Android telefoon en NFC tools achterkomen. Anders kun je waarschijnlijk ook de vraag stellen aan de uitgever van de pas.
UID moet ik invullen bij 'PlugAndChargeID' in TAP Electric volgens https://docs.tapelectric....62-zappi-onboarding-guide.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2025 22:52 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen