• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:37
Ik probeer gepland laden in te stellen maar dit lijkt niet te werken op mijn Zappi. Doe ik iets verkeerd met de instellingen ? Ik wil dat de oplader alleen start rond dat tijdstip maar tot dat tijdstip niks (vandaar stop). Echter op het tijdstip springt hij niet aan.

Auto is gesloten, kabel aangesloten.

Als ik de lader op eco+ zet dan laad hij wel op het afgesproken tijdstip…. Logisch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiaURH1Qp2BzpwXzYnnOu0W_XwA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DCg1kgBillX4pxl0jXQbj5IG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Smartbikers op 24-09-2025 21:04 ]

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Smartbikers schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:52:
Ik probeer gepland laden in te stellen maar dit lijkt niet te werken op mijn Zappi. Doe ik iets verkeerd met de instellingen ? Ik wil dat de oplader alleen start rond dat tijdstip maar tot dat tijdstip niks (vandaar stop). Echter op het tijdstip springt hij niet aan.

Auto is gesloten, kabel aangesloten.

Als ik de lader op eco+ zet dan laad hij wel op het afgesproken tijdstip…. Logisch ?

[Afbeelding]
Wat jij wil is een wens van veel Zappi gebruikers maar kan (nog) niet. Dus wel vanuit ECO of ECO+ een scheduled boost maar niet vanuit STOP.
Er is een work-around met Amazon Alexa waarmee het wel kan.

[ Voor 3% gewijzigd door DonJuape op 24-09-2025 22:02 ]

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Inspired schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:20:
[...]

Er zou een nieuwe Zappi komen die wel een lezer heeft. Al is het vrij stil sinds de aankondiging.
Die is er: de Zappi GLO. Vooralsnog alleen in UK.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

DonJuape schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:08:
[...]

Die is er: de Zappi GLO. Vooralsnog alleen in UK.
Ja. Nou ja. Er zou een + variant uitkomen in 2024. Ook in NL. Geen idee of die niet meer komt en dit de vervanger is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Inspired schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:11:
[...]

Ja. Nou ja. Er zou een + variant uitkomen in 2024. Ook in NL. Geen idee of die niet meer komt en dit de vervanger is.
Dat denk ik wel. Er heeft vast iemand bedacht dat GLO beter klinkt dan Plus.

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:37
DonJuape schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:00:
[...]

Wat jij wil is een wens van veel Zappi gebruikers maar kan (nog) niet. Dus wel vanuit ECO of ECO+ een scheduled boost maar niet vanuit STOP.
Er is een work-around met Amazon Alexa waarmee het wel kan.
Helder.
Mijn work around is dan op eco+ zetten want dat red die nooit voor 09:00 om 1400w zonne-energie te hebben. Dan blijft hij in die mode tot 09:00 en dan de boost erop.
Pagina: 1 ... 191 192 Laatste

Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen