[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:24

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Niet zeker, maar volgens mij hebben de Mercedes powered auto's dat ook al gedaan?

Volgens mij zelfs in Monaco nog met de blokkade, dat Norris een "P1" moest doen. Oftewel: motor afzetten. En uiteraard daarna zelfstandig weer gestart en terug naar de pits. En mogelijk dat een Russell of Hamilton daar ook in het treintje stonden te wachten? Durf ik al niet meer te zeggen.
Ik zie het nu op de onboard ja, hij start de auto zelf en op het display verschijnt "MGUK START". Dat zal dan nieuw zijn dit seizoen want ik weet vrij zeker dat ze het afgelopen seizoen nog niet konden. Natuurlijk mogen ze niet met de huidige motoren rijden tijdens die demo-evenementen dus die kunnen dat ook nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:43
Illegal_Alien schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:02:
Silverstone 2022 volgens RBR; inclusief de versnellingsbakschakeldingusnummergeval, snelheid en G-krachten:

[Afbeelding]

Bron: https://www.redbullracing...s/british-grand-prix-2022
Bocht 9 was toch 55G?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Homeland schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:43:
Nelson Piquet heeft zich blijkbaar in een interview eind vorig jaar racistisch uitgelaten over Hamilton, nieuws blies ineens in Brazilië op en komt nu dus ook hier aan met statements vanuit de F1 en Mercedes.

Nu is Nelson Piquet sowieso iemand om niet naar te luisteren, die man heeft een decennialange historie van rare en beledigende uitspraken en is de laatste jaren ook erg vriendelijk met Bolsonaro.
In [F1] Randzaken graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
DataGhost schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Ik zie het nu op de onboard ja, hij start de auto zelf en op het display verschijnt "MGUK START". Dat zal dan nieuw zijn dit seizoen want ik weet vrij zeker dat ze het afgelopen seizoen nog niet konden. Natuurlijk mogen ze niet met de huidige motoren rijden tijdens die demo-evenementen dus die kunnen dat ook nog niet.
Dacht dat vorig jaar er een paar teams waren die konden starten met de batterij. Dit jaar is het verplicht om een starter te hebben

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:16
Ja, als je zijdelings een impact maakt op topsnelheid, niet als je gewoon op de baan blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kenhas schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Dacht dat vorig jaar er een paar teams waren die konden starten met de batterij. Dit jaar is het verplicht om een starter te hebben
Alle niet-Mercedes-aangedreven teams konden dat ja. Nu dus allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Ik dacht dat meerdere fabrikant dat al konden, maar een makkelijke procedure is het niet net zoals de achteruit versnelling inschakelen ook niet zo 1, 2, 3 kan.

Hoe starten ze dan eigenlijk? Met de MGU-K denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

FastFred schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:55:
Ik dacht dat meerdere fabrikant dat al konden, maar een makkelijke procedure is het niet net zoals de achteruit versnelling inschakelen ook niet zo 1, 2, 3 kan.

Hoe starten ze dan eigenlijk? Met de MGU-K denk ik?
Alle niet-Mercedes fabrikanten zijn inderdaad Honda, Renault en Ferrari, dat zijn er meerdere ja :+
En dat gaat inderdaad met de MGU-K, die zit in de aandrijflijn nog voor de koppeling dus daarom kunnen ze daarmee starten zonder dat de auto direct gaat rijden en zonder dat ze een startmotor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21-09 22:12
@DataGhost Ja ik bedoelde dus dat de andere fabrikanten dat voor dit seizoen ook al konden. Dacht ik tenminste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

FastFred schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:00:
@DataGhost Ja ik bedoelde dus dat de andere fabrikanten dat voor dit seizoen ook al konden. Dacht ik tenminste....
Ja ik had het de hele tijd ook over voorgaande seizoenen dus wat dat betreft zitten we op dezelfde lijn denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:51
Hoe kan het dat Mercedes met zoveel aanpassingen en updates kan komen, terwijl andere teams lopen te klagen om te weinig budget?

Wordt er ook bijgehouden wat een ieder al heeft uitgegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik snap er ook niet van, een hoop poeha over Red Bull in het begin, en wat hoor je de laatste tijd? Talloze upgrades bij Ferrari en Mercedes en Aston Martin. Waarom horen we niets over de schijnbare eindeloze upgrades bij bijvoorbeeld Aston Martin en hoe ze dat betalen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Beaves schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:51:
Ik snap er ook niet van, een hoop poeha over Red Bull in het begin, en wat hoor je de laatste tijd? Talloze upgrades bij Ferrari en Mercedes en Aston Martin. Waarom horen we niets over de schijnbare eindeloze upgrades bij bijvoorbeeld Aston Martin en hoe ze dat betalen?
Aston Martin heeft dan ook wel aanzienlijk minder overhead kosten, zij hebben ook het trucje uitgehaald om vlak voor de budget cap start een volledig nieuwe R&D fabriek in te richten. Om dan nog maar niet te spreken over de kosten van het personeel, wat zeker lager ligt dan de knappe koppen bij Mercedes.
Uiteindelijk denk ik dat elk team wel met minimaal 1 groot update-pakket komt, zelfs Haas heeft voor na de zomerstop een groot update-pakket klaar staan.
Uiteindelijk zijn de budget-cap verwijten over en weer ook een politiek spelletje onderling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Drials schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:35:
[...]

Hoe kan het dat Mercedes met zoveel aanpassingen en updates kan komen, terwijl andere teams lopen te klagen om te weinig budget?

Je zou denken dat iemand dit prima bij kan houden. Elke race geven teams aan welke wijzigingen ze doorvoeren. Daar koppel je een standaard, geschat, tarief aan. Toevoegen de crash kosten en voila.

Is er iemand die zich verveelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:23
[...]

Red Bull en Ferrari komen ook met updates. De vraag is alleen hoeveel kosten de maken per upgrade.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Nee? Ha misschien wel handig eigenlijk.. Ik gok dat niemand daar nog aan gedacht heeft :+ :>

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

BlauweFles schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Je zou denken dat iemand dit prima bij kan houden. Elke race geven teams aan welke wijzigingen ze doorvoeren. Daar koppel je een standaard, geschat, tarief aan. Toevoegen de crash kosten en voila.

Is er iemand die zich verveelt?
Dat werkt niet, je hebt lang niet het volledige plaatje. RB kan 10 vleugels ontwerpen 5 produceren en er maar 2 meenemen naar een race als nieuwe vleugel. En Haas kan er 2 ontwerpen en 2 meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
[...]

Was een aantal races geleden een nieuwsbericht dat de teams elkaar zeer nauwlettend in de gaten houden. Zij weten natuurlijk prima wat het ontwikkelen van bepaalde onderdelen kost, dus kunnen het op die manier van anderen ook in de gaten houden hoeveel geld ze ongeveer uitgeven aan upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30
Maar zoals eerder gezegd, voor een toeschouwer is het een waardeloos systeem. We zien verschillende teams met update, na update komen en toch ook behoorlijke stappen maken. Terwijl als je met een RB bril kijkt zie je niet zoveel en helemaal niet de hoeveelheid die je bij MB bv ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lynx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:58:
Maar zoals eerder gezegd, voor een toeschouwer is het een waardeloos systeem. We zien verschillende teams met update, na update komen en toch ook behoorlijke stappen maken. Terwijl als je met een RB bril kijkt zie je niet zoveel en helemaal niet de hoeveelheid die je bij MB bv ziet.
Bij Redbull zie je zo weinig omdat ze het al goed voorelkaar hebben, en grotendeels (denk ik) onzichtbaar is; zoals de vloer. Terwijl mercedes met kabeltjes e.d. in de weer is.

Dat je van andere teams weinig ziet; Dat er een budget cap is, betekend niet dat ze ook dat geld hebben om uit te geven.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Vettel, Hulk en Stroll en Jessica Hawkins (Formula W) doen een challenge:

Aston Martin F1 Driver Challenge: Power of Speed | SentinelOne Power Play

spoiler:
Alleen die computerstem is irritant, maar zal wel een sponsor dingetje zijn.)

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 00:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:31

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Valteri is toch wel een held! Heerlijk hoe hij de race in Silverstone aan het voorbereiden was, afgelopen week een paar prachtige graveltochten gedaan in Noorwegen. Zie voor details zijn Strava profiel.

[ Voor 1% gewijzigd door Woudloper op 29-06-2022 08:51 . Reden: stupid mistake 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Oh zou zo'n kans zo ontzettend graag ooit een keer willen krijgen.. :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hier zijn Topic Reports voor ;) laat het modden aan de mods over - maar idd, daar hoort het :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:16
Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:43:
Kimi is toch wel een held! Heerlijk hoe hij de race in Silverstone aan het voorbereiden was, afgelopen week een paar prachtige graveltochten gedaan in Noorwegen. Zie voor details zijn Strava profiel.
Je bedoelt Valtteri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:58
Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:43:
Kimi is toch wel een held! Heerlijk hoe hij de race in Silverstone aan het voorbereiden was, afgelopen week een paar prachtige graveltochten gedaan in Noorwegen. Zie voor details zijn Strava profiel.
Bot bedoel je?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Bot heeft net zijn inner-Kimi los gelaten. :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Martin0 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Die zwarte livery zal ook niet geheel bevorderlijk zijn voor de hitte.
Dat valt wel mee. Het verschil in warmte door de kleur is een fractie van de warmte die de motor genereert. Hoewel het dus in theorie uit zou kunnen maken is dat nu gewoon niet de reden. De auto staat stil en de motor genereert warmte. Het was dit weekend ook niet zo warm op Goodwood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:02:
inclusief de versnellingsbakschakeldingusnummergeval
Meestal simpelweg 'versnelling' genoemd in het Nederlands.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoever de verschillende teams van het budgetcap verwijdert zijn. Een beetje zoals hoeveel ICE of MGU's de verschillende rijders verbruikt hebben. Of is dat belend en heb ik die info nog niet gevonden?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
zonoskar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:25:
Ik zou eigenlijk wel willen weten hoever de verschillende teams van het budgetcap verwijdert zijn. Een beetje zoals hoeveel ICE of MGU's de verschillende rijders verbruikt hebben. Of is dat belend en heb ik die info nog niet gevonden?
Dat soort dingen wordt pas bekend na het seizoen.

Finance is veel te ingewikkeld om als een soort van 'live ticker' te kunnen updaten per week of zelfs per maand. Zou wel mega interessant zijn overigens. Maar de jaarcijfers zijn pas definitief nadat de accountant ze gecontroleerd heeft en z'n handtekening gezet heeft. Dat gebeurt pas enkele maanden na afsluiting van het boekjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04
Requiem19 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Finance is veel te ingewikkeld om als een soort van 'live ticker' te kunnen updaten per week of zelfs per maand. Zou wel mega interessant zijn overigens. Maar de jaarcijfers zijn pas definitief nadat de accountant ze gecontroleerd heeft en z'n handtekening gezet heeft. Dat gebeurt pas enkele maanden na afsluiting van het boekjaar.
Lijkt me dat de teams dat ook niet live bij willen houden. Of je nog ruimte hebt in je budget om nog verder te ontwikkelen terwijl je concurrentie dat niet meer heeft lijkt me ook wel gevoelige informatie tijdens het kampioenschap.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

urk_forever schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Lijkt me dat de teams dat ook niet live bij willen houden. Of je nog ruimte hebt in je budget om nog verder te ontwikkelen terwijl je concurrentie dat niet meer heeft lijkt me ook wel gevoelige informatie tijdens het kampioenschap.
Teams weten nu ook van elkaar of ze penalties gaan krijgen voor een ICE swap. Maar het kan dus zijn dat een team WCC wordt, maar maanden later blijkt dat ze door de budgetcap heen gegaan zijn, wat dan? Worden ze dan gediskwalificeerd of gaat het extra van het budget van het volgende jaar af?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
zonoskar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Teams weten nu ook van elkaar of ze penalties gaan krijgen voor een ICE swap. Maar het kan dus zijn dat een team WCC wordt, maar maanden later blijkt dat ze door de budgetcap heen gegaan zijn, wat dan? Worden ze dan gediskwalificeerd of gaat het extra van het budget van het volgende jaar af?
De straffen op overtreding van het financiële reglement zijn weer des F1's opgesteld.
Er is een hele waslijst aan mogelijke straffen. Van een publieke(!) reprimande tot aan uitsluiting van het kampioenschap. Met daar tussenin boetes, puntaftrek, minder windtunneltijd en uitsluiting van race(s).

Niemand die het weet wat er zal gebeuren dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
zonoskar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Tot 5% over budget wordt gezien als een klein vergrijp en de strafmaat gaat via de stewards. Iets waar de 3 grootste teams wel naar zitten te kijken. Het zou wat zijn als een team wereldkampioen wordt met een overschrijding van 4,9% terwijl de nummer 2 er net met 4,7% eroverheen zit. Daarom wordt ook overlegd of er dan een strafmaat voor het 2023 seizoen moet komen zoals puntaftrek en/of andere straffen/boetes bij weer een budgetoverschrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 17:02
Chocoball schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Tot 5% over budget wordt gezien als een klein vergrijp en de strafmaat gaat via de stewards. Iets waar de 3 grootste teams wel naar zitten te kijken. Het zou wat zijn als een team wereldkampioen wordt met een overschrijding van 4,9% terwijl de nummer 2 er net met 4,7% eroverheen zit. Daarom wordt ook overlegd of er dan een strafmaat voor het 2023 seizoen moet komen zoals puntaftrek en/of andere straffen/boetes bij weer een budgetoverschrijding.
Iedere procent over de cap is een procent van je punten eraf?

Zul je straks zien dat Sainz en Perez de laatste paar races niet mogen starten, omdat de teams aan de cap zitten en Max en Leclerc te dicht op elkaar zitten qua punten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:50:

Finance is veel te ingewikkeld om als een soort van 'live ticker' te kunnen updaten per week of zelfs per maand.
Had Williams niet onlangs een boete gekregen omdat ze hun tussentijdse cijfers niet tijdig hadden doorgegeven?

https://www.formula1.com/...7vMAEFkh8FNMe5BSyQ3N.html

Maw, de FIA is wel degelijk op de hoogte van de spending spree.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 29-06-2022 10:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
Chevy454 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Had Williams niet onlangs een boete gekregen omdat ze hun tussentijdse cijfers niet tijdig hadden doorgegeven?

https://www.formula1.com/...7vMAEFkh8FNMe5BSyQ3N.html

Maw, de FIA is wel degelijk op de hoogte van de spending spree.
From 2021, teams have been required to submit an interim account of their spending against the Cost Cap – which this year runs at $141.2million – for the period between January and April by the end of June each year. Their annual spend must be reported by the end of the following March.
Je hebt gelijk, kennelijk is er vanuit de F1 een verplichting om de half-jaarlijkse cijfers ook te rapporteren. Maar dit betreft dus wel een 'interim account' en de definitieve cijfers hoeven pas in maart het volgende jaar gerapporteerd te worden.

Williams heeft ook geen boete gehad voor het missen van de interim account deadline, maar voor het missen van de maart deadline. Maw, Williams had op 31 maart 2022 nog niet haar cijfers over het gehele jaar 2021 gedeeld:
Williams failed to hit the second deadline of 31 March 2022, with the FIA informing the team of their procedural breach the following month.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Max en Checo bij een podcast. "Pardon my take" vanaf 41.30 ongeveer.

https://open.spotify.com/...%3A5ss1pqMFqWjkOpt6Ag0fZW

https://podbay.fm/p/pardon-my-take/e/1656470836

[ Voor 44% gewijzigd door Vuvuzela op 29-06-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Toch wel een zware sanctie. Als ik me niet vergis, heeft ie "enkel maar" het n-woord gebruikt. Natuurlijk erg maar het om zeep helpen van een carrière , is toch redelijk drastisch.

Gaan ze dan Piquet toegang tot ieder F1 weekend ontzeggen?

Voor er commentaar komt, bemerk dat ik "enkel maar" tussen aanhalingstekens heb gezet. Het is natuurlijk not done. Maar vind de straf tov de fout toch beetje buiten proportie. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:38
Als mensen weten wat ik allemaal met vrienden 'grap'of bespreek word ik 20x gecancelled per week denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Kenhas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:35:
Is wel de bedoeling naar ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:38
[...]

Toch wel een zware sanctie. Als ik me niet vergis, heeft ie "enkel maar" het n-woord gebruikt. Natuurlijk erg maar het om zeep helpen van een carrière , is toch redelijk drastisch.

Voor er commentaar komt, bemerk dat ik "enkel maar" tussen aanhalingstekens heb gezet. Het is natuurlijk not done. Maar vind de straf tov de fout toch beetje buiten proportie. Of zie ik dat verkeerd?
Ik vind hem eigenlijk ook best heftig maar mogelijk zijn er dingen gebeurt die wij niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Of misschien was dit de spreekwoordelijke druppel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
[...]

Ja, mee eens hoor. Zeker omdat in Braziliaans Portugees dat woord ook wel een wat andere lading lijkt te hebben, als ik het zo lees. Blijft onhandig en niet juist, maar dit lijkt me ook ietwat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51
Lynx schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:58:
Is dat zo? MB doet natuurlijk aardig wat, maar ik meende dat de andere teams ook RBR noemden in het 'lijstje' van teams dat relatief veel aanpassingen leken te doen t.a.v. het beschikbare budget, waarbij vragen gesteld werden of RBR dat wel vol zou kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennism schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:43:
[...]
Is dat zo? MB doet natuurlijk aardig wat, maar ik meende dat de andere teams ook RBR noemden in het 'lijstje' van teams dat relatief veel aanpassingen leken te doen t.a.v. het beschikbare budget, waarbij vragen gesteld werden of RBR dat wel vol zou kunnen houden.
Ja, het roddel en zwartmaak circuit is al tijden in volle gang.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:31
YakuzA schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:16:
[...]

Ja, het roddel en zwartmaak circuit is al tijden in volle gang.
Pun intended? :o

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]
Hij staat nog steeds vrij om voor andere teams te rijden dan Red Bull toch? Zo zwaar vind ik de straf dan weer niet. Eigenlijk alleen maar terecht.

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo te zien mocht Russel met een goede Mercedes gaan rijden bij het Goodwood festival. Eindelijk zat hij dus weer eens in een goede Mercedes.

En toen vloog die in de fik. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 22:36
[...]

Zo goed is hij niet, perfecte manier om een statement te maken en zo van hem af te komen zondee gedoe.

Als Verstappen dit zou doen wijzen ze hem echt niet de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
meenkdrie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:07:
[...]

Zo goed is hij niet, perfecte manier om een statement te maken en zo van hem af te komen zondee gedoe.

Als Verstappen dit zou doen wijzen ze hem echt niet de deur :)
Daar dacht ik eigenlijk ook aan. Misschien wilden ze er gewoon vanaf en hebben ze dit aangegrepen als reden. Twee vliegen in één klap

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chocoball
Bij de FIA World Motor Sport Council zijn weer wat aanpassingen besproken.

Betrouwbaarheid
  • Door de golf van betrouwbaarheidsproblemen dit seizoen is afgesproken dat de regels over de huidige limieten voor de verbrandingsmotor worden gewijzigd.
  • Teams mogen nu onder parc fermé de motor wisselen voor een nieuwere motor die aan de motorenpoule is toegevoegd.
  • Verder is er een bepaling toegevoegd die een tijdelijke reparatie aan motoren toestaat.
  • Ook is er gesproken over het 2026 motorregelement maar daarover is verder niks vastgelegd.
Bandentest
  • De regels over bandentesten zijn verder aangescherpt nadat Ferrarri eerder verweten werd bij een bandentest in Imola 2 verschillende vloeren te hebben gebruikt.
Deflectortest achtervleugels
  • De regels voor de flexibiliteitstest van de achtervleugel en beam wings zijn geactualiseerd.
Spiegels
  • De regels voor spiegels zijn aangepast voor betere zichtbaarheid.
Branfstoftemperatuur
  • Vanwege de eerdere problemen met de brandstoftemperatuuur mogen teams tot 20 graden koelen bij hitte races.
Media activiteiten
  • Preview evenementen gaan weer terug naar de donderdag. De regel was ingesteld zodat er minder personeel op donderdag nodig was maar blijkbaar is het personeel alsnog op donderdag aanwezig en heeft dit geen zin.
  • Alle media activiteiten op de vrijdag zo vlak voor de actie in de middag was niet populair bij de coureurs en pers.
https://www.motorsport.co...es-wmsc-meeting/10330141/
https://the-race.com/form...eflection-tests-and-more/

Edit: het artikel van The Race is meer in detail over de regels.

Pirelli gaat voor volgend seizoen de voorbanden aanpassen.
  • Pirelli gaat voor volgend seizoen de voorbanden aanpassen om het onderstuur te verminderen. Dit seizoen zijn de achternbanden sterker dan de voorbanden waarbij een aantal coureurs klagen over onderstuur.
  • Door een sterkeren voorband komt er ook een betere balans in de wagen. Door de huidige, sterke achterbanden ontstaat er namelijk onderstuur bij lage snelheden.
  • Bij de eerdere bandentesten moesten de "mule cars" zich als 2022 wagens gedragen maar door een ander aero concept leken ze eerder op de 2021 wagens en werd het probleem met onderstuur gemaskeerd.
https://www.motorsport.co...-out-understeer/10329084/

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 29-06-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Chocoball schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:05:
• Teams mogen nu onder parc fermé de motor wisselen voor een nieuwere motor die aan de motorenpoule is toegevoegd.
Dit mochten ze al straffeloos, zolang alle vervangen motoronderdelen maar dezelfde spec waren. De wijziging in de regel is dat ze nu zonder straf een nieuwere spec motor mogen inbouwen. Slaat nergens op wat mij betreft, wat kan daar nou een valide scenario voor zijn? De motorstand waarmee Q gereden wordt, wordt ook in parc fermé vastgelegd maar een andere spec motor kan prima andere (niet dezelfde) motorstanden hebben. Volgens mij opent dit alleen maar de weg naar de terugkeer van de party mode. Vorig jaar hebben we al gezien dat bijv. Mercedes gridstraffen niet schuwt om zulke voordelen te kunnen behalen.

Plus natuurlijk dat dit weer een mid-season regelwijziging is maar ja, die krijgen we nu zo ongeveer elke race wel eentje dus wellicht went het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50
Als je niet meer kan winnen zou je als team volledig kunnen focussen op de volgende seizoenen en nu dit seizoen gebruiken om ver boven het budget cap uitgeven om sneller te kunnen ontwikkelen en experimenteren. Daarna straf incasseren over het huidige seizoen en met een mooie voorsprong het nieuwe seizoen in. Of zou dat niet mogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Ben de film "Django Unchained" aan het kijken, daar vliegen de n*ggers je om de oren! Dit voelt voor ons zo ontzettend fout, maar blijf het vreemd vinden dat je toch vaak hoort dat je elkaar zo noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:05:

• Door de golf van betrouwbaarheidsproblemen dit seizoen is afgesproken dat de regels over de huidige limieten voor de verbrandingsmotor worden gewijzigd.
Gek, betrouwbaarheid is nu een issue voor de FIA? Welke limieten worden gewijzigd?
Dat wisselen van de motor? Is dat nu straffeloos of gaat het er alleen om dat het om een nieuwere spec kan gaan?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Gek, betrouwbaarheid is nu een issue voor de FIA? Welke limieten worden gewijzigd?
Dat wisselen van de motor? Is dat nu straffeloos of gaat het er alleen om dat het om een nieuwere spec kan gaan?
Ik gok dat het wisselen van een motor naar een andere spec onder parc fermé geen pitlane-start meer oplevert, want gewoon wisselen voor dezelfde spec mocht al. Alleen zie ik dit dus nog niet in de nieuwe versie van het reglement staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DataGhost schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:13:
[...]

Ik gok dat het wisselen van een motor naar een andere spec onder parc fermé geen pitlane-start meer oplevert, want gewoon wisselen voor dezelfde spec mocht al. Alleen zie ik dit dus nog niet in de nieuwe versie van het reglement staan.
Indien het in de pool zat of dat het die max 3 in een seizoen was toch? Dan is er toch niet heel veel veranderd. Kwam even over/binnen als een shocking verandering. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:17:
[...]

Indien het in de pool zat of dat het die max 3 in een seizoen was toch? Dan is er toch niet heel veel veranderd. Kwam even over/binnen als een shocking verandering. O-)
Ik vind het toestaan van een andere spec wel shocking anders, omdat daarmee potentieel de party mode terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:52
siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:17:
[...]

Je kunt dus een motor in de pool stoppen die je voor de race gebruikt en een andere voor de kwalificatie. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het de bedoeling is, maar zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DataGhost schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Ik vind het toestaan van een andere spec wel shocking anders, omdat daarmee potentieel de party mode terugkomt.
Toke_gt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Je kunt dus een motor in de pool stoppen die je voor de race gebruikt en een andere voor de kwalificatie. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het de bedoeling is, maar zo lees ik het.
Hoe dan? ALs de max van 3 motoren blijft en je gooit elk weekend een kwalificatiemotor erin? Dat gaat toch veel straffen opleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@DataGhost @siggy In The Race artikel staat het volgende:
Parc ferme rules have been modified, with power unit components allowed to be changed for one of a newer specification.

There is also a new rule that allows teams to request to make running repairs to power unit components “in the form of a patch made of the same material or made of composite material, following damage or failure”.
This will only be accepted if “local and minimal” and can only be done on a temporary basis.
Echt duidelijk is het allemaal nog niet.

Wat Motorsport overigens niet vermelde is een aanpassing over dangerous construction met het oog op verticale oscillatie van de wagens.
Another change that has been made to the technical regulations is to the rule on what’s called “dangerous construction”. Previously, this stated that “the stewards may exclude a vehicle whose construction is deemed to be dangerous”. But it has now been modified to state that “the stewards may prohibit the participation of a vehicle whose construction is deemed to be dangerous. Should the relevant information become apparent during a session, such a decision may apply with immediate effect”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:23:
@DataGhost @siggy In The Race artikel staat het volgende:

[...]

Echt duidelijk is het allemaal nog niet.

Wat Motorsport overigens niet vermelde is een aanpassing over dangerous construction met het oog op verticale oscillatie van de wagens.

[...]
Het is weer 'opzettelijk' vaag. Ja ik snap dat het niet makkelijk allemaal gedefinieerd kan worden, maar elke keer blijven ze vaag. En dan zijn ze weer verwonderd (insert Pikachu) dat er ophef ontstaat als de stewards de ene keer zus interpreteren en dan andere keer zo. They will never learn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:22:
[...]

[...]

Hoe dan? ALs de max van 3 motoren blijft en je gooit elk weekend een kwalificatiemotor erin? Dat gaat toch veel straffen opleveren?
Een motorwissel onder parc fermé levert in beginsel geen straffen op als deze uit de pool komt. Alleen als je over het aantal heen gaat krijg je gridstraffen of als je een andere spec wisselt is het pitlane start. Dat laatste wordt nu wellicht wel straffeloos toegestaan dus je kan zorgen dat je één qualy-spec motor in de pool hebt en die waarschijnlijk op party mode draaien. Daarna wissel je elke keer na qualy de motor voor een van de andere uit de pool, met dus waarschijnlijk andere modi (want andere spec) waardoor je niet de race in party mode hoeft te doen. Vorig jaar hebben we gezien dat bijv. Mercedes het helemaal niet erg vindt om een race of twee straffen te pakken voor zulke voordeeltjes. Daarom vind ik het een erg rare regel, en vind ik het behoorlijk irritant dat de juridische versie ervan nog niet zichtbaar is in het reglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Iets wat ik mij al lang afvraag, maar gewoon niet weet. FOM/LM paradeert graag met het feit dat de huidige motoren de meest efficiënte ter wereld zijn. Top, helemaal goed. Maar wat is nou eigenlijk het brandstofverbruik van de huidige motoren? Vroeger kon je dat nog een beetje uitrekenen bij de pitstops, maar dat gaat nu ook niet meer.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:56
Maarten_E schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:17:
Iets wat ik mij al lang afvraag, maar gewoon niet weet. FOM/LM paradeert graag met het feit dat de huidige motoren de meest efficiënte ter wereld zijn. Top, helemaal goed. Maar wat is nou eigenlijk het brandstofverbruik van de huidige motoren? Vroeger kon je dat nog een beetje uitrekenen bij de pitstops, maar dat gaat nu ook niet meer.
Volgens iemand op Quora:
The average race fuel consumption of a F1 car is 75 liters per 100 Kilometers (or 4 mpg). The average length of a lap is 5 km and the number of laps is usually around 60. That gives an average total race distance of 300 km.
Currently a total of 24 cars participate in a race. Of course not all of them complete the entire race. Some of them crash out in the first turn, some in the last lap. To simplify things a bit, let us assume that an equivalent of 18 cars run the entire distance. So the total distance covered would be 300*18 which is 5400 km. So the total fuel spent by all the cars on a race day would be around 4050 liters (75*54).

A Formula One race takes place over an entire weekend, with two free practice sessions on Friday, a practice session and a qualifying session on Saturday, and the race on Sunday. Assuming 1 practice session for a team (2 cars) is 10 laps i.e 50 km which translates to 37.5 liters of fuel. So that is 900 liters for all the 24 cars. We have 3 practice sessions over the weekend so that makes it 2700 liters.

The current qualifying follows the "knock-out" system. Cars can run any number of laps during a period of 15 minutes. 7 cars are eliminated after the first, 7 more after the second and the final 10 cars compete for 1-10 places in the final period. Since we cannot put a cap on the number of laps run by cars we just have to make an assumption based on the time. Let us assume every car completes 7 laps during a period of 15 minutes.
1st period: 24 (cars) * 7 (laps) * 5 (distance / lap) * 0.75 (Fuel / km) = 630 liters.
2nd period: 17 (cars) * 7 (laps) * 5 (distance / lap) * 0.75 (Fuel / km) = 450 liters (approx).
3rd period: 10 (cars) * 7 (laps) * 5 (distance / lap) * 0.75 (Fuel / km) = 260 liters (approx).
Total fuel for the qualifying session = 1340 liters.

So total fuel spent over a race weekend is 8090 Liters. Let us round that off to 8000. There are currently 20 races in the calendar so that gives us 160000 liters of petrol spent on fuel on Formula One.
Edit: Dit is pre-2014. Veelal zeggen op meerdere websites dat het rondom 130 kilogram brandstof (120/130L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Maarten_E schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:17:
mnarijnm schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Volgens iemand op Quora:

[...]

Edit: Dit is pre-2014. Veelal zeggen op meerdere websites dat het rondom 130 kilogram brandstof (120/130L)
Wat een shitshow zijn de reglementen van 2022 zeg... het staat er niet in 8)7. De enige restrictie lijkt de fuel flow (instantaan!) van 100kg/uur te zijn.
Voor 2021 mocht je maximaal 110kg brandstof in een auto hebben en daar moest je de hele race mee doen. Het volume, waar "normale mensen" graag mee rekenen hangt af van de temperatuur en de brandstofcomponenten maar zal daarmee ergens tussen de 140 en 150 liter liggen. Op een raceafstand van iets meer dan 300km kom je dan uit op ongeveer een verbruik van 1:2. Alleen dat is de maximumhoeveelheid, niet alle teams nemen dat mee want dat is ook allemaal extra gewicht natuurlijk en daarmee wordt het ietsjes zuiniger, maar zal nog in die orde van grootte blijven. Voor 2022 komt het door de restrictie van fuel flow waarschijnlijk op ongeveer hetzelfde uit.

Alleen zeggen ze efficiëntie, niet zuinigheid. Voor een motor die 1000pk levert is dit verbruik behoorlijk laag. Hoe het tegenwoordig met normale straatauto's zit maar volgens mij komt de efficiëntie van verbranding (brandstof naar energie in plaats van warmte) niet echt boven de 35%, waar F1-motoren rond of zelfs over de 50% zitten. Dat is dus zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
DataGhost schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:57:
[...]

[...]

Hoe het tegenwoordig met normale straatauto's zit maar volgens mij komt de efficiëntie van verbranding (brandstof naar energie in plaats van warmte) niet echt boven de 35%, waar F1-motoren rond of zelfs over de 50% zitten. Dat is dus zeer goed.
Mercedes F1 was de eerste die het gelukt is met de efficiëntie van een verbrandingsmotor boven de 50% te komen. Volgensmij was dit ergens in 2017, dus de rest zal er ook al wel aan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:00:
[...]

Wild guess, tegen die tijd: Jamie Chadwick.
Of, ietsje realistischer: Nyck dV komend jaar naar Williams, dan Merc als Ham stopt, en Jamie naar Williams.
Nou, zo heel wild was deze laatste gedachte niet eens. Ik hou ‘m even aan. :*)

Jamie Chadwick over kansen in F1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Nou, zo heel wild was deze laatste gedachte niet eens. Ik hou ‘m even aan. :*)

Jamie Chadwick over kansen in F1
Toch wel interessant artikel, met name dit stuk
Hoewel onze sport ongelofelijk geavanceerd is, wordt de fysieke kant vaak niet goed begrepen. In de Formule 2 en Formule 3 zijn de stuurtjes identiek en hebben ze een dikke greep. Kunnen we dit dunner maken? Vrouwenhanden zijn niet per se heel groot. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat er geen beperkingen zijn aan hoe dicht de pedalen op elkaar staan, waardoor je de juiste hefboomwerking krijgt? En sommige cockpits zijn echt smal. Vrouwen met bredere heupen passen daar niet comfortabel in. Veel van deze zaken worden om voor de hand liggende redenen over het hoofd gezien."
Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik had me alleen bedacht dat voor vrouwen het een stuk lastiger is om qua kracht en conditie het benodigde niveau te halen, en dat dit samen met de "mannencultuur" waarschijnlijk de belangrijkste reden is dat er nauwelijks vrouwen tot de f1 doordringen. En dat is misschien wel zo, maar als de ergonomie van de auto kan worden aangepast om een extra hindernis weg te nemen, zeg ik: doen. Laten we beginnen met de regels aanpassen dat er een w-spec auto (qua ergonomie) in de f3 mee mag doen.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Elfjes schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:57:
[...]
[...]
Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik had me alleen bedacht dat voor vrouwen het een stuk lastiger is om qua kracht en conditie het benodigde niveau te halen, en dat dit samen met de "mannencultuur" waarschijnlijk de belangrijkste reden is dat er nauwelijks vrouwen tot de f1 doordringen. En dat is misschien wel zo, maar als de ergonomie van de auto kan worden aangepast om een extra hindernis weg te nemen, zeg ik: doen. Laten we beginnen met de regels aanpassen dat er een w-spec auto (qua ergonomie) in de f3 mee mag doen.
Het speelt qua kracht idd ook mee bij de feeder klassen dat de f2 en f3 geen stuurbekrachtiging hebben, maar f1 weer wel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08
[...]

[...]

Zit zeker wel wat in, maar wat betreft de stuurtjes... Yuki Tsunoda is nou niet echt de allergrootste, en zal vast geen grote kolenschoppen hebben. Had hij dan ook problemen met de dikte van het stuur? Of zijn vrouwenhanden kleiner dan die van een Japans iemand van 1m59?

Edit: Even opgezocht, Chadwick is 5ft3 (TSU is 5ft2), dus scheelt zo'n 2,5cm. Dan zit er nog wel wat in opzich aangezien vrouwen gemiddeld gezien kleinere handen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 30-06-2022 10:32 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Zit zeker wel wat in, maar wat betreft de stuurtjes... Yuki Tsunoda is nou niet echt de allergrootste, en zal vast geen grote kolenschoppen hebben. Had hij dan ook problemen met de dikte van het stuur? Of zijn vrouwenhanden kleiner dan die van een Japans iemand van 1m59?
Voor tsunoda zal het misschien ook wel ergonomisch lastiger zijn geweest, maar heeft ie het met meer fysieke kracht kunnen compenseren. Waar een vrouw dan dubbel nadeel heeft: én een andere ergonomie, én niet de fysieke kracht.

Fysieke kracht is niet alles, maar je hebt een bepaald minimum nodig om de rest van je race-vaardigheden tot uiting te laten komen, en als we dat minimum kunnen verlagen door rekening te houden met ergonomie, waarom niet?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Volgens mij had Formule 3 wel stuurbekrachtiging, het ontbreken daarvan in Formule 2 was namelijk 1 van de redenen die Lando Norris aanhaalde waarom hij niet zo sterk was als hij had gehoopt in Formule 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ricciardo gaat ook wat met TV/streamign doen:

https://wtf1.com/post/dan...th-disney-backed-service/
So it turns out Hollywood isn’t the only one going F1 crazy. Hulu are next to get in the driving seat! You love to see it 🤩

The Disney-backed streaming service is partnering with eight-time F1 race winner Daniel Ricciardo to produce a 30-minute scripted series set in the whacky world of F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:59
Nieuwe Disney plus serie van een Honey Badger? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mooie woorden van Verstappen :)

Verstappen doet jaar na zijn megacrash met Hamilton een boekje open: "Daarom koester ik geen wrok" (Bron)
Formule 1-fans wereldwijd hielden vorig jaar hun hart vast toen Lewis Hamilton in de openingsronde van de Britse Grand Prix op weg naar Copse Corner aan de binnenkant bij Max Verstappen dook. Hij tikte daarbij het achterwiel van de Nederlander aan, die absoluut van geen wijken wilde weten.

Het gevolg: Verstappen vloog onnoemelijk hard de muur in en moest naar het ziekenhuis om allerlei scans en tests te ondergaan. Hij kwam er uiteindelijk zonder blijvende schade vanaf, terwijl de Mercedes-coureur ondanks een tien seconden straf naar de overwinning snelde op zijn Silverstone.
Veel ophef

Destijds zorgde het voor veel ophef, met zelfs een extra onderzoek en hoorzitting tot gevolg toen Red Bull besloot te protesteren tegen de hoogte van de straf voor Hamilton. Ze wilden namelijk een zwaardere straf zien, maar de stewards vonden niet dat het team van Red Bull met nieuw bewijs was gekomen.

Vooral de manier waarop Hamilton zijn achtste overwinning in Silverstone vierde, terwijl zijn Red Bull-rivaal in het ziekenhuis was, schoot in het verkeerde keelgat bij menig Red Bull- en Verstappen-fan.

Toch relativeert Verstappen de crash een jaar later en zegt hij aan de vooravond van het Britse GP-weekend in gesprek met GP Racing niet meer stil te staan bij de gebeurtenissen van vorig jaar. "Het voelt goed om hier terug te keren. Natuurlijk was de crash niet leuk, maar ik hou van het circuit. Ik hou ervan om hier te zijn. Er hangt hier altijd een goede sfeer als de Formule 1 er is en het circuit is heel snel."

"Ik koester daarom ook geen wrok", zo doelt hij op de crash van vorig jaar. "Ik ben ook in staat om dit soort dingen snel naast me te leggen. Het was niet fijn wat er gebeurde, maar al met al moet je er mee om gaan. Het was geen fijne impact, maar we gaan dit jaar opnieuw proberen te winnen", aldus de Nederlander.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 30-06-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

G_Dragon schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:21:
Mooie woorden van Verstappen :)

Verstappen doet jaar na zijn megacrash met Hamilton een boekje open: "Daarom koester ik geen wrok" (Bron)

[...]
Ik weet niet over welk boekje ze het hebben. (Maar dat komt denk ik door de site.) En voelt een beetje als een open deur dit.... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Illegal_Alien schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Ik weet niet over welk boekje ze het hebben. (Maar dat komt denk ik door de site.) En voelt een beetje als een open deur dit.... :p
Die site is ook niet voor niets één van de sites die ik vermijd als het om F1 nieuws gaat...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Illegal_Alien schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Ik hoor dat hier heel vaak mbt die site. Zij tikken gewoon een stukje in elkaar dus? De inhoud komt niet van VER?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
JB schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Ik hoor dat hier heel vaak mbt die site. Zij tikken gewoon een stukje in elkaar dus? De inhoud komt niet van VER?
De interpretatie van die inhoud is, licht gezegd, erg vrij geschreven bij Racingnews365, helemaal "doet een boekje open over..." impliceert een negatieve lading en is gewoon een click-bait kop. Als je meer artikelen RN365 bekijkt is dat vaak de stijl. Clicks genereren, in het artikel aangeven dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
JB schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Hun bronnen zijn niet altijd duidelijk of gewoon afwezig, er wordt vrolijk naar eigen inzicht of met google translate uit Engels en Spaans vertaald. Daarbij schuwen ze niet om van even dubieuze sites in NL of daarbuiten artikelen of passages over te nemen. Van enige check of coördinatie is geen sprake.
Meer algemeen valt mij op bij een site als deze (er zijn er veel van in binnen- en buitenland) dat iedereen die iets roept over f1 meteen een autoriteit is. Of het nu een journalist is, of voormalig f1-coureur, of analist, of miskend talent; alles krijgt aandacht, zonder ook maar een kritisch nootje of enige duiding van de redactie. Ondertussen wel altijd schreeuwende veelbelovende koppen. En je herkent ze snel aan formuleringen als ‘interview met RN365”, wat dan betekent dat ze de persconferentie hebben teruggekeken en daar wat quootjes uit knippen.
Dus het is allesbehalve journalistiek en als je het met die wetenschap gaat lezen, kom je soms aardige dingen tegen. Maar je weet nooit of het ook klopt en je kunt prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:51

AvK

Ready Set Go

Wat is voor jullie wel een goede Nederlandstalige bron / website?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Dit topic :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 18:29
AvK schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:15:
Wat is voor jullie wel een goede Nederlandstalige bron / website?
Ik kijk tegenwoordig alleen nog maar op nl.motorsport.com, daar vermelden ze in de meeste gevallen nog netjes hun bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:51

AvK

Ready Set Go

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

https://www.motorsport.co...ons-second-stay/10330487/

Geen 2e stokje voor de vloer.. En geen regels betreffende het stuiteren, aldus FIA

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

[...]

[...]

Het is weer een typisch fluff artikel. Ik vind het allemaal onzin. Ja vrouwen kunnen gewoon F1 rijden, sterker, het is waarschijnlijk fysiek geen probleem en mentaal zal ook wel prima gaan. Als je Kubica met 1 hand de auto ziet besturen, moet er geen issue zijn voor een vrouw om aan dat stuur te draaien. De nek is het enige welke bovennatuurlijk getrained moet zijn, maar volgens mij is dat bij vrouwen ook gewoon mogelijk. Ander stuurtje naar wens is geen issue, elke rijder heeft zo zijn eigen stuurtje, wat dunnere handvaten moet ook kunnen, al zijn er genoeg vrouwen met een fatsoenlijke maat handen. Vergeet niet dat coureurs van nature kleiner zijn en dus ook al kleinere handen hebben.

Ik vind het telkens een non-discussie. Ja het is gewoon prima mogelijk. Het probleem is nooit fysiek of mentaal geweest. Het is de talent, de tijd die rijders krijgen om te wennen aan auto's en de kansen die er voor vrouwen zijn (namelijk vrijwel 0). Er zijn maar 20 zitjes en miljoenen gegadigden.

Verder zijn sponsoren altijd erg conservatief geweest en teams nooit in de positie gezet dat ze die keuze moeten maken in de afgelopen 30 jaar. Vrouwen worden ook oneerlijk beoordeeld en krijgen gewoon niet dezelfde kansen. Maar als je kijkt naar de W-series dan had Chadwick op basis van die prestatie al gewoon een F3 zitje moeten krijgen imo. Heck, dat had die serie moeten sponseren. Het feit dat ze er niet in zit is gewoon walgelijk. Zo oneerlijk. Ja ze heeft wat tests gehad en wat kansen in F4, maar ze verdient veel beter.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geloof er niks van :p Ik denk dat elke F1 team zit te trappelen om een competatieve vrouw achter het stuur te hebben. Los van alle MVO/Gelijkheid gedachtes, zou het een marketing homerun zijn.

Als RBR ook maar een vermoeden zou hebben dat een vrouw PER zou kunnen vervangen, was hij al lang weggeweest.

Tot nu toe is er geen fysieke sport, waarbij een vrouw echt mee kan doen met de mannen. Ook al zijn er in Amerika al flinke pogingen geweest met racen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

PWM schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:31:
Tot nu toe is er geen fysieke sport, waarbij een vrouw echt mee kan doen met de mannen. Ook al zijn er in Amerika al flinke pogingen geweest met racen.
Zwerkbal, vrouwen hebben meer grip op hun bezem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 21:08
Vuvuzela schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Zwerkbal, vrouwen hebben meer grip op hun bezem.
Zwerkbal is inderdaad een gemengde sport: Wikipedia: Quidditch (sport) :o .

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Leviathius schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Zwerkbal is inderdaad een gemengde sport: Wikipedia: Quidditch (sport) :o .
Het bestaat nog echt ook; inclusief stok tussen je benen? Uh WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10 ? :p

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-07-2022 09:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
Ik zie het een beetje als de verontwaardiging die wij in Nederland jarenlang hebben gehad wanneer een Nederlandse coureur niet doorbrak. Het lag altijd aan van alles: we waren een te klein land, we hebben geen auto(sport) cultuur, we hebben te weinig circuits, het Nederlandse bedrijfsleven stak er geen geld in en de media had niet genoeg aandacht voor de autosport etc. Maar Max heeft de harde waarheid bloot gelegd: ze waren allemaal gewoon niet goed genoeg. Als je goed genoeg bent, zien teams dat ook en krijg je je kans. Bovendien, de destijds genoemde argumenten zijn bijna allemaal dankzij Max opgelost.

En zo zie ik het met vrouwen precies hetzelfde, er worden 1001 argumenten bedacht waarom ze het niet redden. Maar ze zijn tot nu toe gewoon niet goed genoeg. Zodra er een vrouw in beeld komt die wel goed genoeg is, krijgt zij zeker haar kans. Alleen wil niemand dat nu nog toegeven, zoals wij dat met onze Nederlandse talenten ook achteraf pas zijn gaan inzien.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Richard117 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:28:
En zo zie ik het met vrouwen precies hetzelfde, er worden 1001 argumenten bedacht waarom ze het niet redden. Maar ze zijn tot nu toe gewoon niet goed genoeg. Zodra er een vrouw in beeld komt die wel goed genoeg is, krijgt zij zeker haar kans. Alleen wil niemand dat nu nog toegeven, zoals wij dat met onze Nederlandse talenten ook achteraf pas zijn gaan inzien.
Vrouwen en mannen hebben verschillende al dan niet beïnvloedbare capaciteiten, bijvoorbeeld als het gaat om spieropbouw, maar ook inzicht, technische vaardigheden etc. Mannen maken vaak gebruik van hun kracht, vrouwen meer van hun techniek. Zowel individuele als teamsporten
Ik vind jouw benadering daarom wat eenzijdig, want je kunt je in relatie tot f1 afvragen of vrouwen ooit op hetzelfde krachtsniveau als mannen kúnnen komen. Stel je zou een gemengde klasse willen introduceren, dan zou je met die verschillen rekening moeten houden. Lijkt mij reuze lastig en al snel een discussie oproepen over wat dan eerlijk is. Maar als je puur van vrouwen eist dat ze op het huidige mannenniveau kunnen presteren (zonder allerlei hormonen en andere verboden middelen, bedoel ik) dan is een gemengde race een utopie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
Martinspire schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:48:
Maar als je kijkt naar de W-series dan had Chadwick op basis van die prestatie al gewoon een F3 zitje moeten krijgen imo. Heck, dat had die serie moeten sponseren. Het feit dat ze er niet in zit is gewoon walgelijk. Zo oneerlijk. Ja ze heeft wat tests gehad en wat kansen in F4, maar ze verdient veel beter.
Probleem is alleen dat haar resultaten in andere series gewoon niet goed genoeg zijn. Daar komt ze niet verder dan middenmoot, kijk bijvoorbeeld op Wikipedia waar ze allemaal aan mee heeft gedaan, hoogste positie buiten de W Series in een kampioenschap waarvoor superlicentiepunten te halen zijn, is 4e in de Aziatische F3 met een deelnemersveld waarvan er maar 11 alle races hebben gereden en waar haar prestaties niet bijzonder zijn te noemen. En de competitie in die kampioenschappen, zijn vaak ook de deelnemers van de huidige F2/F3, omdat die vaak een aantal kampioenschappen per jaar doen om maar superlicentiepunten binnen te halen.

Dan kan je het wel walgelijk en oneerlijk vinden, maar haar resultaten zijn gewoon niet goed genoeg.
Pagina: 1 ... 71 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics