[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2022 09:40 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2022 09:40 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://untappd.com/user/OzzBier
[ Voor 88% gewijzigd door OzzieMann op 29-06-2022 08:06 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Inderdaad. Met al die zeer hoge snelheid bochten is dat hier essentieel. Stuiteren én bochten gaan niet echt lekker samen.Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:07:
Eindelijk weer een normaal circuit. Ben benieuwd wat de upgrades van Mercedes gaan doen tegen het stuiteren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Lijkt me een beetje voorbarig, aangezien er nog geen auto op de baan is geweest.Gekkenhuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:15:
Is er ergens al een overzicht van de updates beschikbaar?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik ook, dit zou moeten bepalen of Hamilton hier zijn unieke prestatie kan herhalen. Immers heeft hij Silverstone enorm vaak gewonnen. Die van 2021 was controversieel, maar die van 2019 was ook bijzonder door met een klapband te winnen (jammer dat RBR Verstappen toen had binnengehaald voor de snelste ronde)Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:07:
Eindelijk weer een normaal circuit. Ben benieuwd wat de upgrades van Mercedes gaan doen tegen het stuiteren.
Alles moet tegenwoordig aangegeven en kenbaar gemaakt worden. Neem aan dat je hier niet op het laatste moment bij de FIA mee aankomt?Herko_ter_Horst schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:24:
[...]
Lijkt me een beetje voorbarig, aangezien er nog geen auto op de baan is geweest.
Maar ze proberen er wel zo laat mogelijk mee aan te komenGekkenhuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:29:
[...]
Alles moet tegenwoordig aangegeven en kenbaar gemaakt worden. Neem aan dat je hier niet op het laatste moment bij de FIA mee aankomt?
PS4 PSN: Dazzler2120
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die poster van MBWoudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De eerste posters die ik kon vinden zijn ook weer binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 29-06-2022 08:49 ]
Kan me wel vinden in deze comment.schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:49:
Dit ziet er wel vet uit eigenlijk.
Rondje Silverstone achterop de Red Bull
https://twitter.com/redbullracing/status/1541744955961622531
Leclerc POV
— Codog ♋️ 🇮🇪 (@imSeanFUT1) 28 juni 2022
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Eerste jaar in tijden dat Mercedes met 2 Britse coureurs rijdt, moeten ze natuurlijk wel even 'tonen' in hun poster. Maar voor mij zou deze poster ook in de categorie 'kitsch'Plint schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:48:
[...]
Die poster van MB![]()
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand hier voor betaald is
Mijn boefje is liev!
Verschoor doet t wel prima in F2 dus ik zie die kans wel verschijnenJB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:56:
Ik hoop op een Wilhelmus a.s. zondag! Kijken of de FIA weer wat boe-geroep moet muten
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
MER deed het zelfde toch, underdog spelen. Doen ze allemaal.Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:56:
Weten we nog wat er vorig jaar gebeurd? Nee grapje. Nieuw seizoen mensen!
Mooi circuit. Lastig inschatten welke auto hier goed gaat lopen en Ferrari heeft een update voor hogere topsnelheid. Dus spannend wat RBR in het vat had zitten om ook beter voor de dag te komen. Kan wel eens een sterk weekend voor Ferrari worden, maar we zullen nog even moeten afwachten.
Ik vond het wel opvallend dat Horner aangaf dat MB misschien ook mee zou gaan doen, maar dat lijkt me toch niet te verwachten.
Dat doen ze dit jaar wel heel erg goed!schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:03:
MER deed het zelfde toch, underdog spelen. Doen ze allemaal.
Nou nee, ik ben het daar niet mee eens. Dan krijg ik toch wel de kriebels van vorig jaar.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:05:
Ik zou het leuk vinden als hier een Engelse coureur wint. Liefst Russell of Norris, maar Hamilton gun ik het op thuisgrond ook wel (aangezien hij dit jaar verder toch niet voor de knikkers meedoet). Vind het gewoon mooi als het thuispubliek een feestje te vieren heeft.
Verder hoop ik dat er voor de spanning geen uitvallers in de topteams zijn. Laat ze het maar op de baan uitvechten!
[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 29-06-2022 09:09 ]
Sainz eerste zou wel mooi zijn eigenlijk.Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:06:
Ik hoop op Verstappen, maar denk persoonlijk dat dit circuit meer in het voordeel van Ferrari is. Mijn idee is daarom dat we Leclerc als winnaar krijgen gevolgd door Verstappen en Hamilton.
Waarom zou het meer een Ferrari circuit zijn? Silverstone heeft best veel rechte stukken. Dan is van Club tot Village volgens mij een stuk zonder te liften. Van Luffield tot Maggotts volgens mij ook, want Copse is tegenwoordig ook vol gas meen ik.Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:06:
Ik hoop op Verstappen, maar denk persoonlijk dat dit circuit meer in het voordeel van Ferrari is. Mijn idee is daarom dat we Leclerc als winnaar krijgen gevolgd door Verstappen en Hamilton.
Show and Tell sesie vindt pas vrijdagochtend plaats. Eventuele FIA lijstje met onderdelen komt ook pas in de loop van het weekend.Gekkenhuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:29:
[...]
Alles moet tegenwoordig aangegeven en kenbaar gemaakt worden. Neem aan dat je hier niet op het laatste moment bij de FIA mee aankomt?
TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:15:
[...]
Waarom zou het meer een Ferrari circuit zijn? Silverstone heeft best veel rechte stukken. Dan is van Club tot Village volgens mij een stuk zonder te liften. Van Luffield tot Maggotts volgens mij ook, want Copse is tegenwoordig ook vol gas meen ik.
Eigen crosspost van het algemene topic.Illegal_Alien schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:02:
Silverstone 2022 volgens RBR; inclusief de versnellingsbakschakeldingusnummergeval, snelheid en G-krachten:
Bron: https://www.redbullracing...s/british-grand-prix-2022
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Omdat er toch ook best veel bochten in zitten. RB is snel op de rechte stukken, minder snel in de mid en low speed corners. Ferrari is snel in mid en low speed corners, iets minder snel op het rechte stuk.TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:15:
[...]
Waarom zou het meer een Ferrari circuit zijn? Silverstone heeft best veel rechte stukken. Dan is van Club tot Village volgens mij een stuk zonder te liften. Van Luffield tot Maggotts volgens mij ook, want Copse is tegenwoordig ook vol gas meen ik.
Ik snap deze negativiteit niet op de betrouwbaarheid. De eerste uitvalbeurten van Max en Checo waren door het brandstofsysteem. Dat is inmiddels opgelost. De uitvalbeurt van Checo in Canada kwam door een oude versnellingsbak. Die van Max is Miami vervangen, dus misschien dat ze die vervangen voor een nieuw exemplaar. Verder is de motor pas nog vervangen en heeft motor 1 van beide coureurs het 8 races volgehouden.The_Admin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:23:
Ik vrees dat Max de finish niet haalt door panne, dat blijft toch ook een factor dit seizoen. Norris mag hem van mij winnen, maar daar zal veel voor nodig zijnVoor het kampioenschap natuurlijk leuk als Leclerc wint en Max weer binnen bereik haalt.
Als toevoeging: De versnellingsbak van Perez was aan zn laatste race bezig en achteraf gezien kan de crash in de kwali hebben gezorgd dat de bak het niet volgehouden heeft.Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:36:
[...]
Ik snap deze negativiteit niet op de betrouwbaarheid. De eerste uitvalbeurten van Max en Checo waren door het brandstofsysteem. Dat is inmiddels opgelost. De uitvalbeurt van Checo in Canada kwam door een oude versnellingsbak. Die van Max is Miami vervangen, dus misschien dat ze die vervangen voor een nieuw exemplaar. Verder is de motor pas nog vervangen en heeft motor 1 van beide coureurs het 8 races volgehouden.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Denk dat "Bookmark" een hint is.renzo4000 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:44:
Waarom zie ik een andere titel van dit topic in het overzicht?
[Afbeelding]
renzo4000 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:44:
Waarom zie ik een andere titel van dit topic in het overzicht?
[Afbeelding]
Idd, de betrouwbaarheid is gewoon goed geweest de afgelopen races. Hoop dat de betrouwbaarheid van Ferrari ook onder controle is zodat we weer een mooi gevecht kunnen zien.Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:36:
[...]
Ik snap deze negativiteit niet op de betrouwbaarheid. De eerste uitvalbeurten van Max en Checo waren door het brandstofsysteem. Dat is inmiddels opgelost. De uitvalbeurt van Checo in Canada kwam door een oude versnellingsbak. Die van Max is Miami vervangen, dus misschien dat ze die vervangen voor een nieuw exemplaar. Verder is de motor pas nog vervangen en heeft motor 1 van beide coureurs het 8 races volgehouden.
Hail to the king baby!
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 09:53 ]
Daarin staat niet het antwoord waarom het een Ferrari circuit zou zijn.Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:20:
Eigen crosspost van het algemene topic.
Dat klopt, maar veel bochten in Silverstone zijn snel; Abbey, Farm, Woodcote, Copse, Maggotts (Becketts iets minder), Chapel en Stowe. Het Arena deel is inderdaad langzaam, dus Wellington kan gevaarlijk zijn. Brooklands en Lufflield is vrij langzaam maar daarna kan je niet echt inhalen, tenzij je het risico wil nemen dat je in Copse iemand de muur in stuurt. Ook Vale en Club zijn vrij langzaam, maar daarna kan je ook niet echt inhalen.Dazzler2120 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:21:
Omdat er toch ook best veel bochten in zitten. RB is snel op de rechte stukken, minder snel in de mid en low speed corners. Ferrari is snel in mid en low speed corners, iets minder snel op het rechte stuk.
Ging ook meer om het 2e gedeelte, zodat je kan zien hoe snel bepaalde stukken zijn.TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:53:
[...]
Daarin staat niet het antwoord waarom het een Ferrari circuit zou zijn.
[...]
What we are also set to see at Silverstone is the second phase of the FIA’s technical directive – announced in Canada – regarding the monitoring of the force of the vertical oscillations of all the cars.
After the data-gathering exercise in Montreal, this weekend should see the governing body’s first attempt at placing a limit on the severity of those forces, using the data from sensors already in the cars.
Rather than bring everyone up to a prescribed ride height, the FIA technical directive will instead insist that the force of the bouncing be within prescribed limits – and that the team must run whatever set-up will facilitate that. Which could conceivably mean that the smooth-riding Red Bull may continue to run at its optimum ride height while those suffering bouncing issues will have to compromise performance more than previously.
[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 10:06 ]
Zeker met het daadwerkelijk handhaven van het nieuwe TD denk ik toch dat het Mercedes in ieder geval minimaal zal impacten. Hoeveel, dat weet ik niet. Maar vechten voor het podium zie ik er niet in zitten. Met Russell heb ik niet zoveel, Hamilton ook niet, dus als ik voor een Britse coureur moet kiezen wordt het Norris. Enige dingetje is dat hij daar echt de auto niet voor heeft dus dan moeten er behoorlijk gekke dingen gebeuren bij in ieder geval de drie topteams en dat zie ik ook niet helemaal zittenIllegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:07:
Na iets van 8 jaar een engelse coureur zou het leuk zijn, als het eens een keer iemand anders is. (En ja Max heeft hier al gewonnen, alleen toen was Silverstone niet Silverstone..)
Dat moeten we ook maar zien. Volgens mij is de kans op porpoising groter naarmate de auto dichter op het wegdek wordt afgesteld. Het lijkt mij dat dat op een glad circuit juist kan, waar ze in bijv. Baku misschien de auto ietsjes hoger moesten afstellen vanwege de hobbels. Dat vermindert misschien het porpoising een beetje maar als de auto alsnog eigenlijk te laag staat voor de kwaliteit van het wegdek krijg je dus dat 'ie daar op klapt. Netto resultaat is ongeveer hetzelfde, verticale krachten op de coureurs, alleen de oorzaak is een beetje anders. Maar volgens mij had Mercedes in Barcelona al een stuk minder porpoising, alleen weet ik niet of dat door hun afstelling kwam of dat het probleem daadwerkelijk opgelost is, dus wie weet.Tom5 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, de invloed van de TD. Of is dat hier minder door het relatief gladde circuit? Kenners die daar meer over (denken) te weten?
Williams will bring an updated aero package (new bodywork, new floor) to Silverstone, which they will run only on Albons car. It's intended to efficiently increase the downforce.#AMuS #F1 #BritishGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 29 juni 2022
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lijkt me logisch omdat de andere coureur een te hoge kans heeft het nieuwe pakket voortijdig af te schrijven...
Valt dit niet onder bashen van een coureurDaniëlWW2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Lijkt me logisch omdat de andere coureur een te hoge kans heeft het nieuwe pakket voortijdig af te schrijven...
Porpoising is het stallen van de lucht (onder de vloer?) waardoor de neerwaartse druk wegvalt en de wagen weer omhoog gaat waardoor je weer meer ground effect krijgt en de wagen weer naar het asfalt wordt gedrukt.Tom5 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, de invloed van de TD. Of is dat hier minder door het relatief gladde circuit? Kenners die daar meer over (denken) te weten?
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 29-06-2022 11:24 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Cogitationis poenam nemo patitur
Mijn boefje is liev!
Nee joh. Merc gaat dit jaar niks meer betekenen, misschien dat ze nog ergens winnen omdat de Ferrari's en RB's uitvallen. Ze hebben gegokt met hun ontwerp en verloren. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.JB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:03:
Iedereen lijkt vrij zeker dat MER niet mee gaat doen... Ik ben daar niet zo zeker van. Ook kijkende naar zaken al klaar hebben liggen na een TD aankondiging. Zij staan er straks ineens weer, de vraag is niet of maar wanneer...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens YR.no, onderstaand:Pierre schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:10:
Weet iemand wat het voor weer wordt daar komend weekend, zou wel leuk zijn als er regen gaat vallen.
[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenvde89 op 29-06-2022 12:16 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik zie het (helaas) niet gebeuren. Ze zijn al langzaam én hebben last van porpoising. En nu worden de teams gedwongen om porpoising tegen te gaan wat alleen kan door een langzamere setup te gebruiken.JB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:03:
Iedereen lijkt vrij zeker dat MER niet mee gaat doen... Ik ben daar niet zo zeker van. Ook kijkende naar zaken al klaar hebben liggen na een TD aankondiging. Zij staan er straks ineens weer, de vraag is niet of maar wanneer...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hail to the king baby!
siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:23:
Waarom denkt men dat Merc ineens mee zoe doen? Het enige wat ze kunnen oplossen is het stuiteren, that's it. Ze kunnen niet ff ineens een seconde per rondje sneller gaat. Gaat niet gebeuren. De uitspraken van Horner zijn vooral bedoeld om niet nog meer haat over zich heen te krijgen. Maakt niet uit wat die man zegt, het is nooit goed met de Britse fans. Het enige wat telt is Hamilton daar.
Waarschijnlijk dezelfde hype-train met bijvoorbeeld Perez als titel kanshebber.urk_forever schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:31:
Idd, in Barcelona had iedereen het er ook over dat MERC er weer bij zat, maar toen zaten ze er ook nog "gewoon" 6 tienden achter RBR/FER.
[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 12:34 ]
MyHero schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:58:
De hoop op een opwindende race heeft iedereen denk ik. Ook voorkeuren voor wie de race wint zal een ieder hebben
Realistisch gezien zal plek 1 t/m 4 gaan tussen de Ferrari's en RB. Als winnaar gaat mijn voorkeur uit naar VER. Lukt dat niet, dan zorgen dat hij voor LEC blijft. Dat is al winst. Voor 5 en 6 komen de Mercedessen in beeld. De rest zal er wel achteraan hobbelen.
Dat "bounchen" heeft er inmiddels flink ingehakt bij Russell zo te zien? Zo lang was ie nog voor het seizoen begonWoudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:27:
[Mercedes Silverstone poster]
De eerste posters die ik kon vinden zijn ook weer binnen.
Testing, one, two ...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Laten we het hopen maar Toto & co. hebben vorig jaar ook hun ware aard laten zien. Ik geloof niet dat hij er te lang mee heen kan, dat ze geen rol van betekenis hebben in het meedoen om de winst na zoveel jaren dominantie. Er komen nog meer konijnen uit de hoge hoed.Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:34:
[...]
[...]
Waarschijnlijk dezelfde hype-train met bijvoorbeeld Perez als titel kanshebber.
Mijn boefje is liev!
Wie het niet denkt is George Russell zelf. Die geeft aan dat ze verwachten beter te zijn maar dat RBR en FER nog wel een tandje te snel zullen zijn en dat dat gat niet gedicht zal zijn naar verwachting. Dus het zijn vooral weer externe factoren die alles smeuig willen maken en spannender dan het is.siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:23:
Waarom denkt men dat Merc ineens mee zoe doen? Het enige wat ze kunnen oplossen is het stuiteren, that's it. Ze kunnen niet ff ineens een seconde per rondje sneller gaat. Gaat niet gebeuren. De uitspraken van Horner zijn vooral bedoeld om niet nog meer haat over zich heen te krijgen. Maakt niet uit wat die man zegt, het is nooit goed met de Britse fans. Het enige wat telt is Hamilton daar.
Waarschijnlijk van 19 tot 31 december.Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:
Zelfs FER zal eens stoppen met hun eigen ruiten ingooien. De vraag is even wanneer dat is.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Mercedes heeft het sandbaggen naar een heel nieuw niveau getild dit seizoen.
Ik las Fahrer met een ü. Oeps!G_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:
Mick Schumacher gaat in ieder geval voor de pole positie!
[Afbeelding]
Een lokführer is Alonso, maar ja het kan.
Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNF.Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:29:
[...]
Ik ook, dit zou moeten bepalen of Hamilton hier zijn unieke prestatie kan herhalen. Immers heeft hij Silverstone enorm vaak gewonnen. Die van 2021 was controversieel, maar die van 2019 was ook bijzonder door met een klapband te winnen (jammer dat RBR Verstappen toen had binnengehaald voor de snelste ronde)
[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 29-06-2022 15:05 ]
DNFRobertMe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNS.
RobertMe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNS.
Gezien vorig jaar (waar we het niet over gaan hebben verder, gebeurd is gebeurd) hoop ik dat juist niet. Iets met een statement.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:05:
Ik zou het leuk vinden als hier een Engelse coureur wint. Liefst Russell of Norris, maar Hamilton gun ik het op thuisgrond ook wel (aangezien hij dit jaar verder toch niet voor de knikkers meedoet). Vind het gewoon mooi als het thuispubliek een feestje te vieren heeft.
Verder hoop ik dat er voor de spanning geen uitvallers in de topteams zijn. Laat ze het maar op de baan uitvechten!
Blijft toch wat vreemd dat Hamilton toen niet naar binnen moest met die lekke band en dus gewoon de pit ingang voorbij is gereden om zijn ronde af te maken.RobertMe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Ken wel iemand met een DNQ, DNF en DSQ in 1 race
[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 15:12 ]
Regelgeving technisch v.w.b. meatball vlag ja, voor de uitslag maakt het denk ik niet uit. Via de pitlane hoef je maar een keer rechtsaf, via het circuit links => rechter doordraaier. Nu heeft hij eigenlijk dus om gereden, op een langzame snelheid. Door de pitlane zou die niet veel langzamer rijden maar wel minder meters maken.pjlgt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:
[...]
Blijft toch wat vreemd dat Hamilton toen niet naar binnen moest met die lekke band en dus gewoon de pit ingang voorbij is gereden om zijn ronde af te maken.
Om de race te winnen i.p.v. te verliezen?pjlgt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:
[...]
Blijft toch wat vreemd dat Hamilton toen niet naar binnen moest met die lekke band en dus gewoon de pit ingang voorbij is gereden om zijn ronde af te maken.
Testing, one, two ...
Je bedoelt wanneer Hamilton nog de winst kon pakken met een lekke band?pjlgt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:
[...]
Precies. En ook volgend jaar zal het nog moeilijk genoeg voor ze zijn aangezien ze zich geen raad weten zonder hun hydraulische ophanging.Crashhill schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
[...]
Nee joh. Merc gaat dit jaar niks meer betekenen, misschien dat ze nog ergens winnen omdat de Ferrari's en RB's uitvallen. Ze hebben gegokt met hun ontwerp en verloren. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
een treffende spreuk
In zoverre dat je dan (omdat het de laatste ronde is) gehoor móet geven en je niet mag finishen in de pitlane meen ik. Dus nieuwe banden en de ronde nog uit rijden was de juiste oplossing geweest. Dan was hij achter alle nog niet gelapte auto’s gefinished.mrstylo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:14:
[...]
Je bedoelt wanneer Hamilton nog de winst kon pakken met een lekke band?
Je krijgt drie rondes de kans om zelf naar binnen te gaan (met die meatball vlag), dus heeft niet echt zin dan.
een treffende spreuk
Er zit een verschil tussen feiten en bashen.Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:22:
[...]
Valt dit niet onder bashen van een coureur![]()
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 16:02 ]
Eigenlijk zou je alleen mogen finishen met een werkende auto, dus een die nóg een ronde zou kunnen rijden.pjlgt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:
[...]
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Wordt juist leuk als ze in Silverstone en Paul Ricard winnen want dan snappen ze hun concept helemaal niet meer en weten ze rond Hongarije niet welk concept voor 2023 te kiezenCrashhill schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
[...]
Nee joh. Merc gaat dit jaar niks meer betekenen, misschien dat ze nog ergens winnen omdat de Ferrari's en RB's uitvallen. Ze hebben gegokt met hun ontwerp en verloren. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
FTFYRobertMe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNF.
Edit:
@BasvanS, @Mink Z., dat dus, DNF, niet DNS. Misschien moet ik iets minder hard werken en niet met Domain Name Server System bezig zijn
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Merc zal vast een stapje naar voren maken, al was het maar dat Silverstone een biljartlaken is vergelen met de afgelopen races.Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:
[...]
Wie het niet denkt is George Russell zelf. Die geeft aan dat ze verwachten beter te zijn maar dat RBR en FER nog wel een tandje te snel zullen zijn en dat dat gat niet gedicht zal zijn naar verwachting. Dus het zijn vooral weer externe factoren die alles smeuig willen maken en spannender dan het is.
De spanning lijkt vooral: Wie komt er met de beste updates en afstelling en hoe liggen de verhoudingen FER en RBR. Zelfs FER zal eens stoppen met hun eigen ruiten ingooien. De vraag is even wanneer dat is.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 29-06-2022 18:28 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Williams has a big update to introduce this weekend (I hear along the same lines as the Red Bull concept) and it will be the Red Bull-backed driver who has it as Albon will run it "to check its behaviour and confirm that it is working as intended" #F1 #BritishGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 29 juni 2022
Decent upgrade package for @WilliamsRacing this weekend at Silverstone. I understand that according to simulations, and depending on the track, it should be worth around a second in qualifying. #F1
— Lawrence Barretto (@lawrobarretto) 29 juni 2022
https://www.fia.com/news/...port-council-decisions-26FIA Formula One World Championship
Here is a summary of some of the key changes to the 2022 Sporting and Technical Regulations approved by the World Council:
-The regulations governing car limitations during tyre testing have been updated
-The timing of the official pre-event media activities for Drivers has been updated. This activity will now take place within a two-hour window, 23 hours prior to the scheduled start of Free Practice 1
-Deflection tests for Rear Wing Mainplane Trailing Edge and Beam Wing Flexibility have been updated
-Fuel will now be permitted to be chilled to 20°C at hotter races. The temperature reference will be taken one hour in advance of the session
-Regulations regarding mirrors have been updated to allow greater rearward visibility
-An update has been made allowing a Power Unit to be replaced in Parc Fermé with one of a newer specification
-A provision has been made to allow for temporary repairs to be made to Power Units
The World Council was given an update on the progress of the 2026 Power Unit Regulations, which are due to be finalised and presented before the next World Motor Sport Council meeting, following considerable work and consultation between the FIA, Formula 1, the incumbent Power Unit manufacturers and potential newcomers.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq