[F1 2022] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 119.932 views

Onderwerpen

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 10

10. Silverstone circuit
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Great_Britain_Circuit.png.transform/8col/image.png

Data

vr 1 juli
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(13:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png17:00(16:00) Lokale tijd
za 2 juli
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(12:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(15:00) Lokale tijd
zo 3 juli
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00
(15:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit: Silverstone circuit
Lengte:5891m
Aantal Ronden:52
Race Afstand:306,198km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTsqf0pXsAEzkQE?format=jpg&name=large
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2022 09:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En als we hier nu gewoon niet het drama van vorig jaar, eindeloos gaan herhalen en het over de race dit jaar kunnen hebben, nou dat zou fijn zijn.
Dank u.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:50

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Nou, daar gaan we weer. Benieuwd wat er dit weekend met de stuiter-regelgeving gebeurd.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:50

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Oeh dubbel.... :O

[ Voor 88% gewijzigd door OzzieMann op 29-06-2022 08:06 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
Eindelijk weer een normaal circuit. Ben benieuwd wat de upgrades van Mercedes gaan doen tegen het stuiteren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08
Alle grote teams updates volgens mij. Ben benieuwd hoe de kaarten geschud zijn.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32
Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:07:
Eindelijk weer een normaal circuit. Ben benieuwd wat de upgrades van Mercedes gaan doen tegen het stuiteren.
Inderdaad. Met al die zeer hoge snelheid bochten is dat hier essentieel. Stuiteren én bochten gaan niet echt lekker samen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Is er ergens al een overzicht van de updates beschikbaar?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:15:
Is er ergens al een overzicht van de updates beschikbaar?
Lijkt me een beetje voorbarig, aangezien er nog geen auto op de baan is geweest.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWQfM1rXkAAeQGl?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWP9eidWAAAZd4v?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWQ_s2fWAAc9n6K?format=jpg&name=large

De eerste posters die ik kon vinden zijn ook weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:07:
Ik ook, dit zou moeten bepalen of Hamilton hier zijn unieke prestatie kan herhalen. Immers heeft hij Silverstone enorm vaak gewonnen. Die van 2021 was controversieel, maar die van 2019 was ook bijzonder door met een klapband te winnen (jammer dat RBR Verstappen toen had binnengehaald voor de snelste ronde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:24:
[...]

Lijkt me een beetje voorbarig, aangezien er nog geen auto op de baan is geweest.
Alles moet tegenwoordig aangegeven en kenbaar gemaakt worden. Neem aan dat je hier niet op het laatste moment bij de FIA mee aankomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 10:56

Dazzler2120

FP ProMod
Gekkenhuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:29:
[...]

Alles moet tegenwoordig aangegeven en kenbaar gemaakt worden. Neem aan dat je hier niet op het laatste moment bij de FIA mee aankomt?
Maar ze proberen er wel zo laat mogelijk mee aan te komen ;) Hoe minder tijd de concurrentie heeft om evt. te 'reageren', hoe beter.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

*O* Lets go! Word Zondag de race terug kijken aangezien de vriendin 's middags iets gepland heeft :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die poster van MB ;(
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand hier voor betaald is :+

Zoals velen hier erg benieuwd hoe alle teams het gaan doen, en echt zin in het weekend!
Stiekem hoop ik echt dat Alpine een grote stap maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Dit ziet er wel vet uit eigenlijk.
Rondje Silverstone achterop de Red Bull

https://twitter.com/redbullracing/status/1541744955961622531

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 29-06-2022 08:49 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:49:
Dit ziet er wel vet uit eigenlijk.
Rondje Silverstone achterop de Red Bull

https://twitter.com/redbullracing/status/1541744955961622531
Kan me wel vinden in deze comment. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Plint schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:48:
[...]

Die poster van MB ;(
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand hier voor betaald is :+
Eerste jaar in tijden dat Mercedes met 2 Britse coureurs rijdt, moeten ze natuurlijk wel even 'tonen' in hun poster. Maar voor mij zou deze poster ook in de categorie 'kitsch'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 12:22
Ik verwacht een bloedsnelle Verstappen hier, gewoon weer een echt circuit.

#1 Ver
#2 Rus
#3 Per

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17

JB

Cédric roelt!

Ik hoop op een Wilhelmus a.s. zondag! Kijken of de FIA weer wat boe-geroep moet muten :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Weten we nog wat er vorig jaar gebeurd? Nee grapje. Nieuw seizoen mensen!
Mooi circuit. Lastig inschatten welke auto hier goed gaat lopen en Ferrari heeft een update voor hogere topsnelheid. Dus spannend wat RBR in het vat had zitten om ook beter voor de dag te komen. Kan wel eens een sterk weekend voor Ferrari worden, maar we zullen nog even moeten afwachten.

Ik vond het wel opvallend dat Horner aangaf dat MB misschien ook mee zou gaan doen, maar dat lijkt me toch niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 19:03
Horner weet ook wel hoe hij de media moet bespelen. Dat was het waarschijnlijk meer dan dat hij ze echt een kans geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

JB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:56:
Ik hoop op een Wilhelmus a.s. zondag! Kijken of de FIA weer wat boe-geroep moet muten :+
Verschoor doet t wel prima in F2 dus ik zie die kans wel verschijnen :+

Denk dat Ferrari flink op de staart bij RBR zit, en ga er ook van uit dat LEC weer pole pakt.
maar het blijft Ferrari, dus die zullen ergens wel een steekje laten vallen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Niet dat we lijstjes moeten gaan maken, maar ik gok: Om het even leuk te houden. :p

1. VER
2. SAI
3. RUS
4. ALO

DNF:
LEC / HAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:56:
Weten we nog wat er vorig jaar gebeurd? Nee grapje. Nieuw seizoen mensen!
Mooi circuit. Lastig inschatten welke auto hier goed gaat lopen en Ferrari heeft een update voor hogere topsnelheid. Dus spannend wat RBR in het vat had zitten om ook beter voor de dag te komen. Kan wel eens een sterk weekend voor Ferrari worden, maar we zullen nog even moeten afwachten.

Ik vond het wel opvallend dat Horner aangaf dat MB misschien ook mee zou gaan doen, maar dat lijkt me toch niet te verwachten.
MER deed het zelfde toch, underdog spelen. Doen ze allemaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:03:
MER deed het zelfde toch, underdog spelen. Doen ze allemaal.
Dat doen ze dit jaar wel heel erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:38
Ik zou het leuk vinden als hier een Engelse coureur wint. Liefst Russell of Norris, maar Hamilton gun ik het op thuisgrond ook wel (aangezien hij dit jaar verder toch niet voor de knikkers meedoet). Vind het gewoon mooi als het thuispubliek een feestje te vieren heeft.

Verder hoop ik dat er voor de spanning geen uitvallers in de topteams zijn. Laat ze het maar op de baan uitvechten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik hoop op Verstappen, maar denk persoonlijk dat dit circuit meer in het voordeel van Ferrari is. Mijn idee is daarom dat we Leclerc als winnaar krijgen gevolgd door Verstappen en Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Na iets van 8 jaar een engelse coureur zou het leuk zijn, als het eens een keer iemand anders is. (En ja Max heeft hier al gewonnen, alleen toen was Silverstone niet Silverstone. :P.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ParaDroid2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:05:
Ik zou het leuk vinden als hier een Engelse coureur wint. Liefst Russell of Norris, maar Hamilton gun ik het op thuisgrond ook wel (aangezien hij dit jaar verder toch niet voor de knikkers meedoet). Vind het gewoon mooi als het thuispubliek een feestje te vieren heeft.

Verder hoop ik dat er voor de spanning geen uitvallers in de topteams zijn. Laat ze het maar op de baan uitvechten!
Nou nee, ik ben het daar niet mee eens. Dan krijg ik toch wel de kriebels van vorig jaar.
Max mag m winnen, maar Perez, Leclerc, Sainz ook. Norris vind ik overigens ook prima, maar Merc moet van de winst afblijven.

Uiteraard mag elk ander team het van mij ook winnen als er iets geks gebeurt op de baan. Alonso!!! Dat zou pas gaaf zijn.

Het zou wel eens een natte kwalificatie kunnen worden en weer een droge race, al kunnen weersvoorspellingen natuurlijk snel wijzigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 29-06-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:06:
Ik hoop op Verstappen, maar denk persoonlijk dat dit circuit meer in het voordeel van Ferrari is. Mijn idee is daarom dat we Leclerc als winnaar krijgen gevolgd door Verstappen en Hamilton.
Sainz eerste zou wel mooi zijn eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:06:
Waarom zou het meer een Ferrari circuit zijn? Silverstone heeft best veel rechte stukken. Dan is van Club tot Village volgens mij een stuk zonder te liften. Van Luffield tot Maggotts volgens mij ook, want Copse is tegenwoordig ook vol gas meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gekkenhuis schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:29:
[...]

Show and Tell sesie vindt pas vrijdagochtend plaats. Eventuele FIA lijstje met onderdelen komt ook pas in de loop van het weekend.

Voor zover bekend komen Mercedes, Alpine, Aston Martin met een upgrade pakket. De vraag is wel of de 2e vloersteun nu officieel is toegestaan, heb niks meer vernomen van het technical director overleg van de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:15:
[...]

Waarom zou het meer een Ferrari circuit zijn? Silverstone heeft best veel rechte stukken. Dan is van Club tot Village volgens mij een stuk zonder te liften. Van Luffield tot Maggotts volgens mij ook, want Copse is tegenwoordig ook vol gas meen ik.
Illegal_Alien schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:02:
Silverstone 2022 volgens RBR; inclusief de versnellingsbakschakeldingusnummergeval, snelheid en G-krachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANUhJ1vpx4cBmn0CG0XhAhmCYvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IWiWWFzULXxCgWcHGicwPowR.png?f=user_large

Bron: https://www.redbullracing...s/british-grand-prix-2022
Eigen crosspost van het algemene topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eigenlijk hoop ik dat Max wint, Ferrari die hun motor over de klif jaagt (LEC zijn 4de PU). En dan Mercedes, tja... Als Ferrari of Alpine ze voor blijft is het goed voor mij.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:15:
[...]

Omdat er toch ook best veel bochten in zitten. RB is snel op de rechte stukken, minder snel in de mid en low speed corners. Ferrari is snel in mid en low speed corners, iets minder snel op het rechte stuk.
Canada had ook veel rechte stukken, toch gaven zowel Sainz als Verstappen aan dat de Ferrari eigenlijk de snellere auto over een rondje was, maar inhalen lastig door de hogere topspeed van de RB.
Kwalificeert Leclerc ervoor, en blijft hij voor Verstappen na de eerste rondjes, dan kan RB het mssn alleen nog maar op strategie winnen.

Het is op Silverstone gewoon moeilijk in te schatten welke auto het beste pakket hiervoor heeft, helemaal aangezien we niet weten welke downforce setups ze rijden en wat voor effecten de upgrades hebben.

Silverstone is wel een bandenvreter volgens mij, dat kan nog tot interessante dingen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:53
Ik vrees dat Max de finish niet haalt door panne, dat blijft toch ook een factor dit seizoen. Norris mag hem van mij winnen, maar daar zal veel voor nodig zijn :P Voor het kampioenschap natuurlijk leuk als Leclerc wint en Max weer binnen bereik haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
The_Admin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:23:
Ik vrees dat Max de finish niet haalt door panne, dat blijft toch ook een factor dit seizoen. Norris mag hem van mij winnen, maar daar zal veel voor nodig zijn :P Voor het kampioenschap natuurlijk leuk als Leclerc wint en Max weer binnen bereik haalt.
Ik snap deze negativiteit niet op de betrouwbaarheid. De eerste uitvalbeurten van Max en Checo waren door het brandstofsysteem. Dat is inmiddels opgelost. De uitvalbeurt van Checo in Canada kwam door een oude versnellingsbak. Die van Max is Miami vervangen, dus misschien dat ze die vervangen voor een nieuw exemplaar. Verder is de motor pas nog vervangen en heeft motor 1 van beide coureurs het 8 races volgehouden.

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Ik snap deze negativiteit niet op de betrouwbaarheid. De eerste uitvalbeurten van Max en Checo waren door het brandstofsysteem. Dat is inmiddels opgelost. De uitvalbeurt van Checo in Canada kwam door een oude versnellingsbak. Die van Max is Miami vervangen, dus misschien dat ze die vervangen voor een nieuw exemplaar. Verder is de motor pas nog vervangen en heeft motor 1 van beide coureurs het 8 races volgehouden.
Als toevoeging: De versnellingsbak van Perez was aan zn laatste race bezig en achteraf gezien kan de crash in de kwali hebben gezorgd dat de bak het niet volgehouden heeft.

Verder helemaal met je eens: Op dit moment is er weinig aan te merken op de betrouwbaarheid van de krachtbron. Waar het misschien nog wel wat uitdagender is, is de DRS :) Ook al zou dit opgelost moeten zijn. Het komt toch steeds terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Lijkt weer een beetje buiig te worden zaterdag. Beviel de laatste keer ook erg goed dus kom maar op Silverstone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Waarom zie ik een andere titel van dit topic in het overzicht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITcoPy3vnkHmXRt8P3sWQUF1AmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jXPyXoBXORIPmvenjGxi1yOz.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hjsurk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 17:39
Hospitality tickets voor de zaterdag. Zin in!
Zo kan ik de race lekker thuis op de bank kijken.
Als Nederlander in Engeland hoop ik natuurlijk op een Verstappen P1 in Groot Brittanië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

renzo4000 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:44:
[Afbeelding]
Denk dat "Bookmark" een hint is. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

renzo4000 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:44:
[Afbeelding]
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 30-05 12:56
Extigo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Idd, de betrouwbaarheid is gewoon goed geweest de afgelopen races. Hoop dat de betrouwbaarheid van Ferrari ook onder controle is zodat we weer een mooi gevecht kunnen zien.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Durf hem bijna niet te plaatsen maar:

Top 5 Dramatic Moments | British Grand Prix

FOM en ja met HET moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:20:
Eigen crosspost van het algemene topic.
Daarin staat niet het antwoord waarom het een Ferrari circuit zou zijn.
Dazzler2120 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:21:
Omdat er toch ook best veel bochten in zitten. RB is snel op de rechte stukken, minder snel in de mid en low speed corners. Ferrari is snel in mid en low speed corners, iets minder snel op het rechte stuk.
Dat klopt, maar veel bochten in Silverstone zijn snel; Abbey, Farm, Woodcote, Copse, Maggotts (Becketts iets minder), Chapel en Stowe. Het Arena deel is inderdaad langzaam, dus Wellington kan gevaarlijk zijn. Brooklands en Lufflield is vrij langzaam maar daarna kan je niet echt inhalen, tenzij je het risico wil nemen dat je in Copse iemand de muur in stuurt. Ook Vale en Club zijn vrij langzaam, maar daarna kan je ook niet echt inhalen.

Ben benieuwd hoe dicht de wagens elkaar kunnen volgen door Maggotts/Becketts/Chapel. Voorheen zag je dat Hangar straight net niet lang genoeg was als wagens aan elkaar gewaagd zijn, ik denk dat het nu net wel lang genoeg gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Daarin staat niet het antwoord waarom het een Ferrari circuit zou zijn.

[...]
Ging ook meer om het 2e gedeelte, zodat je kan zien hoe snel bepaalde stukken zijn.

En Ferrari weet toch wel weer iets te verzinnen om het te verprutsen. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14

TrekDr0p

QR niet scannen

Ben vooral benieuwd of ze dit weekend wat gaan doen aan het stuiteren.

Of heb ik het helemaal gemist dat ze dat toch niet meer gaan invoeren?

Ben benieuwd of de updates die sommige meenemen gaan helpen, vooral benieuwd naar Alpine, kijken of ALO dit weekend weer mee kan doen om de prijzen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TECH TUESDAY: The problem Mercedes are attacking with their Silverstone upgrade package

https://www.formula1.com/...XPPDELxAYM01fDNtSbWW.html

Met een voor mij belangrijke FIA TD info:
What we are also set to see at Silverstone is the second phase of the FIA’s technical directive – announced in Canada – regarding the monitoring of the force of the vertical oscillations of all the cars.
After the data-gathering exercise in Montreal, this weekend should see the governing body’s first attempt at placing a limit on the severity of those forces, using the data from sensors already in the cars.

Rather than bring everyone up to a prescribed ride height, the FIA technical directive will instead insist that the force of the bouncing be within prescribed limits – and that the team must run whatever set-up will facilitate that. Which could conceivably mean that the smooth-riding Red Bull may continue to run at its optimum ride height while those suffering bouncing issues will have to compromise performance more than previously.

[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:07:
Na iets van 8 jaar een engelse coureur zou het leuk zijn, als het eens een keer iemand anders is. (En ja Max heeft hier al gewonnen, alleen toen was Silverstone niet Silverstone. :P.)
Zeker met het daadwerkelijk handhaven van het nieuwe TD denk ik toch dat het Mercedes in ieder geval minimaal zal impacten. Hoeveel, dat weet ik niet. Maar vechten voor het podium zie ik er niet in zitten. Met Russell heb ik niet zoveel, Hamilton ook niet, dus als ik voor een Britse coureur moet kiezen wordt het Norris. Enige dingetje is dat hij daar echt de auto niet voor heeft dus dan moeten er behoorlijk gekke dingen gebeuren bij in ieder geval de drie topteams en dat zie ik ook niet helemaal zitten :+ Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat Max deze wint.
Verder allemaal koffiedik kijken natuurlijk, volgens mij is de tweede floor stay uit datzelfde directive nog steeds toegestaan en is er maar 1 team wat daar gebruik van kan maken (de andere teams hebben op die plek sidepods zitten, of nou ja, misschien Williams ook nog), wie weet wat dat voor impact heeft op hun performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, de invloed van de TD. Of is dat hier minder door het relatief gladde circuit? Kenners die daar meer over (denken) te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Tom5 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, de invloed van de TD. Of is dat hier minder door het relatief gladde circuit? Kenners die daar meer over (denken) te weten?
Dat moeten we ook maar zien. Volgens mij is de kans op porpoising groter naarmate de auto dichter op het wegdek wordt afgesteld. Het lijkt mij dat dat op een glad circuit juist kan, waar ze in bijv. Baku misschien de auto ietsjes hoger moesten afstellen vanwege de hobbels. Dat vermindert misschien het porpoising een beetje maar als de auto alsnog eigenlijk te laag staat voor de kwaliteit van het wegdek krijg je dus dat 'ie daar op klapt. Netto resultaat is ongeveer hetzelfde, verticale krachten op de coureurs, alleen de oorzaak is een beetje anders. Maar volgens mij had Mercedes in Barcelona al een stuk minder porpoising, alleen weet ik niet of dat door hun afstelling kwam of dat het probleem daadwerkelijk opgelost is, dus wie weet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lijkt me logisch omdat de andere coureur een te hoge kans heeft het nieuwe pakket voortijdig af te schrijven...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Lijkt me logisch omdat de andere coureur een te hoge kans heeft het nieuwe pakket voortijdig af te schrijven...
Valt dit niet onder bashen van een coureur :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tom5 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:
Porpoising is het stallen van de lucht (onder de vloer?) waardoor de neerwaartse druk wegvalt en de wagen weer omhoog gaat waardoor je weer meer ground effect krijgt en de wagen weer naar het asfalt wordt gedrukt.

Door dit tegen te gaan moet je een stijve ophanging hebben zodat deze niet te hard tegen het asfalt gedrukt wordt en de ground clearance hetzelfde blijft. Maar een stijve ophanging betekent dat je de oneffenheden niet kan uitfilteren waardoor de wagen gaat bouncen (of hoppen zoals George het nu noemt om niet de aandacht te krijgen :z ).

Dus een glad circuit is voordelig voor het verminderen van het porposing effect. Alsook om het bouncen te maskeren. Dus die TD zal weinig tot geen invloed hebben aangezien het enkel bij hobbelige banden tot effect komt, wanneer je dus meer veerweg nodig hebt voor comfort. Straatcircuits en COTA zullen zeker porpoising en bouncing en hoppen teweegbrengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 29-06-2022 11:24 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

We gaan het zien dit weekend!

Volgens mij hebben ze allemaal updates mee, RB heeft het over een nieuwe vloer en achtervleugel, bij Mercedes lijken ze op een vloer, rake en vleugel te hinten.... Ik ben erg benieuwd hoe de verhoudingen er zondag bij liggen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
De hoop op een opwindende race heeft iedereen denk ik. Ook voorkeuren voor wie de race wint zal een ieder hebben

Realistisch gezien zal plek 1 t/m 4 gaan tussen de Ferrari's en RB. Als winnaar gaat mijn voorkeur uit naar VER. Lukt dat niet, dan zorgen dat hij voor LEC blijft. Dat is al winst. Voor 5 en 6 komen de Mercedessen in beeld. De rest zal er wel achteraan hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Iedereen lijkt vrij zeker dat MER niet mee gaat doen... Ik ben daar niet zo zeker van. Ook kijkende naar zaken al klaar hebben liggen na een TD aankondiging. Zij staan er straks ineens weer, de vraag is niet of maar wanneer...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
JB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:03:
Iedereen lijkt vrij zeker dat MER niet mee gaat doen... Ik ben daar niet zo zeker van. Ook kijkende naar zaken al klaar hebben liggen na een TD aankondiging. Zij staan er straks ineens weer, de vraag is niet of maar wanneer...
Nee joh. Merc gaat dit jaar niks meer betekenen, misschien dat ze nog ergens winnen omdat de Ferrari's en RB's uitvallen. Ze hebben gegokt met hun ontwerp en verloren. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23

Pierre

Van nature lui!

Weet iemand wat het voor weer wordt daar komend weekend, zou wel leuk zijn als er regen gaat vallen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 14:10
Pierre schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:10:
Weet iemand wat het voor weer wordt daar komend weekend, zou wel leuk zijn als er regen gaat vallen.
Volgens YR.no, onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_AZH_fj8G1nkZqcm0b_SSG8h8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8dbCxGd0QCpStjOobt6m11Ke.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.yr.no/en/fore...thamptonshire/Silverstone

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenvde89 op 29-06-2022 12:16 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32
JB schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:03:
Ik zie het (helaas) niet gebeuren. Ze zijn al langzaam én hebben last van porpoising. En nu worden de teams gedwongen om porpoising tegen te gaan wat alleen kan door een langzamere setup te gebruiken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Waarom denkt men dat Merc ineens mee zoe doen? Het enige wat ze kunnen oplossen is het stuiteren, that's it. Ze kunnen niet ff ineens een seconde per rondje sneller gaat. Gaat niet gebeuren. De uitspraken van Horner zijn vooral bedoeld om niet nog meer haat over zich heen te krijgen. Maakt niet uit wat die man zegt, het is nooit goed met de Britse fans. Het enige wat telt is Hamilton daar.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 30-05 12:56
Idd, in Barcelona had iedereen het er ook over dat MERC er weer bij zat, maar toen zaten ze er ook nog "gewoon" 6 tienden achter RBR/FER. :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:23:
Waarom denkt men dat Merc ineens mee zoe doen? Het enige wat ze kunnen oplossen is het stuiteren, that's it. Ze kunnen niet ff ineens een seconde per rondje sneller gaat. Gaat niet gebeuren. De uitspraken van Horner zijn vooral bedoeld om niet nog meer haat over zich heen te krijgen. Maakt niet uit wat die man zegt, het is nooit goed met de Britse fans. Het enige wat telt is Hamilton daar.
urk_forever schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:31:
Idd, in Barcelona had iedereen het er ook over dat MERC er weer bij zat, maar toen zaten ze er ook nog "gewoon" 6 tienden achter RBR/FER. :?
Waarschijnlijk dezelfde hype-train met bijvoorbeeld Perez als titel kanshebber.

[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 12:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MyHero schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:58:
De hoop op een opwindende race heeft iedereen denk ik. Ook voorkeuren voor wie de race wint zal een ieder hebben

Realistisch gezien zal plek 1 t/m 4 gaan tussen de Ferrari's en RB. Als winnaar gaat mijn voorkeur uit naar VER. Lukt dat niet, dan zorgen dat hij voor LEC blijft. Dat is al winst. Voor 5 en 6 komen de Mercedessen in beeld. De rest zal er wel achteraan hobbelen.
offtopic:
I see what you did there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
DeKaerften schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:
[...]

offtopic:
I see what you did there.
Scherp.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 15:43
Russel zal met de gebruikelijk set-up rijden. Ik denk dat ze volledig bereid zullen zijn de motor van Hamilton te overbelasten om er de laatste druppel performance uit te halen.
Gezien het gehele PR circus van de afgelopen dagen gaan ze alles op alles zetten om die 1e winst die Hamilton dit seizoen wil hebben hier te bewerkstelligen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:27:
[Mercedes Silverstone poster]

Dat "bounchen" heeft er inmiddels flink ingehakt bij Russell zo te zien? Zo lang was ie nog voor het seizoen begon :+
Afbeeldingslocatie: https://images2.minutemediacdn.com/image/fetch/w_850,h_560,c_fill,g_auto,f_auto/https%3A%2F%2Fbeyondtheflag.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Fgetty-images%2F2022%2F03%2F1383840244-850x560.jpeg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mick Schumacher gaat in ieder geval voor de pole positie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgcBNaebvn258ZGnb71GTeKlTGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RviM3cihvR1iejzhh1qLZNQh.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:34:
[...]

[...]

Waarschijnlijk dezelfde hype-train met bijvoorbeeld Perez als titel kanshebber.
Laten we het hopen maar Toto & co. hebben vorig jaar ook hun ware aard laten zien. Ik geloof niet dat hij er te lang mee heen kan, dat ze geen rol van betekenis hebben in het meedoen om de winst na zoveel jaren dominantie. Er komen nog meer konijnen uit de hoge hoed.

Ik verwacht dit weekend dus wel iets in die richting, maar er gaan het inderdaad zien…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:23:
Wie het niet denkt is George Russell zelf. Die geeft aan dat ze verwachten beter te zijn maar dat RBR en FER nog wel een tandje te snel zullen zijn en dat dat gat niet gedicht zal zijn naar verwachting. Dus het zijn vooral weer externe factoren die alles smeuig willen maken en spannender dan het is.

De spanning lijkt vooral: Wie komt er met de beste updates en afstelling en hoe liggen de verhoudingen FER en RBR. Zelfs FER zal eens stoppen met hun eigen ruiten ingooien. De vraag is even wanneer dat is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:
Zelfs FER zal eens stoppen met hun eigen ruiten ingooien. De vraag is even wanneer dat is.
Waarschijnlijk van 19 tot 31 december.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

TheBrut3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Dat doen ze dit jaar wel heel erg goed!
Mercedes heeft het sandbaggen naar een heel nieuw niveau getild dit seizoen.
In plaats van per race weekend slecht beginnen en goed te eindigen, pakken ze het nu groter aan door per seizoen te sandbaggen. Valt veel minder op en maakt het allemaal veel spannender. ;)

Mooie starttijd, mooi weer, hopelijk mooie race.
En als Ferrari de auto's en strategie heel kan houden kan het nog best spannend worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWa2ZmoXoAANYo9?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

G_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:
Mick Schumacher gaat in ieder geval voor de pole positie!

[Afbeelding]
Ik las Fahrer met een ü. Oeps! :P

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

albino71 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Ik las Fahrer met een ü. Oeps! :P
Een lokführer is Alonso, maar ja het kan. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Jarno Opmeer doet een rondje:

How to Master a Lap of Silverstone with Jarno Opmeer! 🎮

Met ferry duts aksent. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:41
Woudloper schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ook, dit zou moeten bepalen of Hamilton hier zijn unieke prestatie kan herhalen. Immers heeft hij Silverstone enorm vaak gewonnen. Die van 2021 was controversieel, maar die van 2019 was ook bijzonder door met een klapband te winnen (jammer dat RBR Verstappen toen had binnengehaald voor de snelste ronde)
Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNF.

Edit:
@BasvanS, @Mink Z., dat dus, DNF, niet DNS. Misschien moet ik iets minder hard werken en niet met Domain Name Server bezig zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 29-06-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNS.
DNF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 13:52
[...]

Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNS.
:? Hoe kun je nou finishen met een DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ParaDroid2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:05:

Gezien vorig jaar (waar we het niet over gaan hebben verder, gebeurd is gebeurd) hoop ik dat juist niet. Iets met een statement. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Blijft toch wat vreemd dat Hamilton toen niet naar binnen moest met die lekke band en dus gewoon de pit ingang voorbij is gereden om zijn ronde af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mink Z. schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:02:
[...]

:? Hoe kun je nou finishen met een DNS?
Ken wel iemand met een DNQ, DNF en DSQ in 1 race :P (Wikipedia: Hans Heyer) (En technisch gezien dus ook een DNS vanwege illegaal toch starten?)

En hier: https://www.formula1.com/...most-amazing-records.html

[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:41
pjlgt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Blijft toch wat vreemd dat Hamilton toen niet naar binnen moest met die lekke band en dus gewoon de pit ingang voorbij is gereden om zijn ronde af te maken.
Regelgeving technisch v.w.b. meatball vlag ja, voor de uitslag maakt het denk ik niet uit. Via de pitlane hoef je maar een keer rechtsaf, via het circuit links => rechter doordraaier. Nu heeft hij eigenlijk dus om gereden, op een langzame snelheid. Door de pitlane zou die niet veel langzamer rijden maar wel minder meters maken.

Daarnaast is er al eerder een incidentje geweest met een pitlane finish in Silverstone.
spoiler:
I know, dat was de oude pitstraat met Schumacher toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Om de race te winnen i.p.v. te verliezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
[...]

Je bedoelt wanneer Hamilton nog de winst kon pakken met een lekke band?

Je krijgt drie rondes de kans om zelf naar binnen te gaan (met die meatball vlag), dus heeft niet echt zin dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02

pro_6or

amateur_60r

Crashhill schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Nee joh. Merc gaat dit jaar niks meer betekenen, misschien dat ze nog ergens winnen omdat de Ferrari's en RB's uitvallen. Ze hebben gegokt met hun ontwerp en verloren. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Precies. En ook volgend jaar zal het nog moeilijk genoeg voor ze zijn aangezien ze zich geen raad weten zonder hun hydraulische ophanging.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02

pro_6or

amateur_60r

mrstylo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Je bedoelt wanneer Hamilton nog de winst kon pakken met een lekke band?

Je krijgt drie rondes de kans om zelf naar binnen te gaan (met die meatball vlag), dus heeft niet echt zin dan.
In zoverre dat je dan (omdat het de laatste ronde is) gehoor móet geven en je niet mag finishen in de pitlane meen ik. Dus nieuwe banden en de ronde nog uit rijden was de juiste oplossing geweest. Dan was hij achter alle nog niet gelapte auto’s gefinished.

Maar frontrunners hebben altijd andere regels, zeker bij hun thuisrace.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Valt dit niet onder bashen van een coureur :+ O-)
Er zit een verschil tussen feiten en bashen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Vettel And Alonso Cross Swords At Silverstone | Through The Visor

FOM
spoiler:
Met klein knipoogje naar Max.

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-06-2022 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Eigenlijk zou je alleen mogen finishen met een werkende auto, dus een die nóg een ronde zou kunnen rijden.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Crashhill schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Wordt juist leuk als ze in Silverstone en Paul Ricard winnen want dan snappen ze hun concept helemaal niet meer en weten ze rond Hongarije niet welk concept voor 2023 te kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:19
[...]

Verstappen werd in 2019 niet binnen gehaald voor de snelste ronde meen ik? Als ik mij niet vergis begin hij aan de final lap in de pistraat. Red Bull maakte zich toen ook ernstig zorgen over de banden, en na de klapband bij Bottas en Sainz hebben ze dan ook uit voorzorg gepit. Hamilton had daarbij flink geluk dat hij al halverwege de ronde was en hij aardig kon doorrijden, bij Bottas sneuvelde de band in de eerste bochten en volgens mij moest die ook langzamer rijden. Daardoor dat Bottas veel meer tijd verloor. En Red Bull het risico dus niet nam. Liever 20s verliezen met een pitstop en consolideren voor P2 dan risico lopen op een finish buiten de top 10 of zelfs een DNF.

Edit:
@BasvanS, @Mink Z., dat dus, DNF, niet DNS. Misschien moet ik iets minder hard werken en niet met Domain Name Server System bezig zijn :+
FTFY :Y) :7

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Zou gaaf zijn voor Rus als ie hier z'n eerste winst kan pakken. Hopen of een echte race zonder DNFs voor de topteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hann1BaL schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Wie het niet denkt is George Russell zelf. Die geeft aan dat ze verwachten beter te zijn maar dat RBR en FER nog wel een tandje te snel zullen zijn en dat dat gat niet gedicht zal zijn naar verwachting. Dus het zijn vooral weer externe factoren die alles smeuig willen maken en spannender dan het is.

De spanning lijkt vooral: Wie komt er met de beste updates en afstelling en hoe liggen de verhoudingen FER en RBR. Zelfs FER zal eens stoppen met hun eigen ruiten ingooien. De vraag is even wanneer dat is.
Merc zal vast een stapje naar voren maken, al was het maar dat Silverstone een biljartlaken is vergelen met de afgelopen races.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 06:41
Yes yes! Ben het hele weekend er weer bij :)
Weer veel zin in.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWbqkIPWYAAlEWA?format=jpg&name=large

[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 29-06-2022 18:28 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Info dump:

Williams schijnt ook RBR te gaan kopiëren. :P

De FIA is ook weer bezig.
FIA Formula One World Championship

Here is a summary of some of the key changes to the 2022 Sporting and Technical Regulations approved by the World Council:

-The regulations governing car limitations during tyre testing have been updated
-The timing of the official pre-event media activities for Drivers has been updated. This activity will now take place within a two-hour window, 23 hours prior to the scheduled start of Free Practice 1
-Deflection tests for Rear Wing Mainplane Trailing Edge and Beam Wing Flexibility have been updated
-Fuel will now be permitted to be chilled to 20°C at hotter races. The temperature reference will be taken one hour in advance of the session
-Regulations regarding mirrors have been updated to allow greater rearward visibility
-An update has been made allowing a Power Unit to be replaced in Parc Fermé with one of a newer specification
-A provision has been made to allow for temporary repairs to be made to Power Units

The World Council was given an update on the progress of the 2026 Power Unit Regulations, which are due to be finalised and presented before the next World Motor Sport Council meeting, following considerable work and consultation between the FIA, Formula 1, the incumbent Power Unit manufacturers and potential newcomers.
https://www.fia.com/news/...port-council-decisions-26

En als laatste schijnt het dat de TD omtrent het stuiteren, weer is uitgesteld. Maar ik heb nog even geen goede bron gezien.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord