This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik kan dit niet in de regels vinden. Lijkt me ook erg vreemd. Volgens mij gebeurt dit alleen bij de race start voor wagens die vanuit de pits moeten starten.Thinlanet schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:31:
[...]
En staat na de herstart het licht uitkomen pits niet op rood (zoals bij reguliere start) om te voorkomen dat je midden in de melee terecht komt? Dat kan je in zo’n situatie ook nog parten spelen
Kan je daar dan "gewoon" even de regel bij quoten waar dat in staat?MasterMaceMichu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:25:
Pitstraat is dan gewoon dicht. Je moet wachten tot iedereen voorbij is.
Moment waarop Max z'n auto voorziet van een derde wing end plate.Toke_gt schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:12:
[...]
Tsunoda en Gasly zaten elkaar in de weg in bocht 4, ronde 11. Gasly lijkt dat stuk daarna te hebben verloren. Op de onboard van Tsunoda zie je het al liggen. Op de onboard van Perez, die er min of meer als eerste langskomt nadat de AT’s zijn verder gereden, is het duidelijker. Op 1.18.23 zie je een groot stuk debris op de weg liggen. Het ligt net na bocht 5, dus als je die uitkomt, kom je er recht op af. PER rijdt erlangs, VET komt daarna, die rijdt er ook nog net omheen. Bij Max kun je niet zien wat er gebeurt, omdat de boardcam het beeld naar achteren geeft. Maar op 1.19.24 rijdt hij op exact die plek en hoor je een kort geluid. Vlak daarna zegt Max ook dat hij over een stuk debris reed.
Hoe dat dan zit met Sainz die blijkbaar eerder aangaf dat er ergens nog debris op de baan lag, weet ik niet. Dat kan bijna niet over datzelfde stuk debris zijn gegaan, want hij is er niet langsgekomen na Gasly en voor Max. Misschien was dat niet Sainz.
Het gaat vooral om de schade die heeft veroorzaakt, en dat is niet tijdens een race ongedaan te maken.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:10:
[...]
Wat een enorm stuk. Waar heeft dat precies gezeten?
Je zou denken dat je dat er met de hand wel even uittrekt, als je weet dat het er is.
Tijd voor camera's in de krik zodat ze snel even onder de auto kunnen kijken tijdens een pitstop?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ah thanks voor het fragment.werphengel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:28:
[...]
Moment waarop Max z'n auto voorziet van een derde wing end plate.![]()
[Streamable: Verstappen drove over a piece of Gasly's car]
Dit is als zeggen:CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:10:
[...]
Wat een enorm stuk. Waar heeft dat precies gezeten?
Je zou denken dat je dat er met de hand wel even uittrekt, als je weet dat het er is.
Tijd voor camera's in de krik zodat ze snel even onder de auto kunnen kijken tijdens een pitstop?
Als we de kogel uit zijn hart trekken, dan is die weer zo goed als nieuw

Ik verwacht dat het stuk debris niet eens in de auto heeft gezeten. Maar dat er gewoon door de klap een heel stuk schade is ontstaan. En uit een gapend gat valt weinig te verwijderen

Dat denk ik niet. Er zijn andere race series waar dat wel het geval is zoals tijdens 24hr Le Mans het geval is. Daar wordt de pitlane gesloten tot iedereen voorbij is.MasterMaceMichu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:25:
Pitstraat is dan gewoon dicht. Je moet wachten tot iedereen voorbij is.
Maar in de huidige reglementen staat dit:
Nergens staat dat de pitlane gesloten wordt. Meer nog, er staat letterlijk in dat je mag inhalen bij het buitenkomen van de pits.55.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake
another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article
5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.
The exceptions are:
a) If a driver is signalled to do so from the safety car.
b) Under Articles 49.6, 55.13, 58.6, and 58.12.
c) When entering the pits a driver may pass another car remaining on the track,
including the safety car, after he has reached the first safety car line.
d) When leaving the pits a driver may overtake, or be overtaken by, another car on
the track before he reaches the second safety car line.
e) When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track
once it has reached the first safety car line.
f) Whilst in the pit entry, pit lane or pit exit a driver may overtake another car which
is also in one of these three areas.
g) Any car stopping in its designated garage area whilst the safety car is using the pit
lane (see Article 55.11 below) may be overtaken.
h) If any car slows with an obvious problem
Maar ik zie toch geen enkele mogelijkheid waarbij Sainz de boel zo lang had kunnen ophouden dat Leclerc een pitstop kon uitvoeren. Tot aan de safety car lijn moet ie binnen 10 lengtes blijven. Het stukje dat Leclerc weer kon gas geven, was veel te kort. Je snijdt een groot stuk af met de pit ingang maar het stuk dat je met pitlimiter moet rijden, is toch wel serieus lang.
Dacht dat er maar één moment is dat de pitlane wordt gesloten en dat is bij "standing start". Ben je in de pit lane tijdens een standing start, dan moet je wachten tot iedereen voorbij is. Dacht dat het dit seizoen al gebeurd is, dat een auto te laat was voor het sluiten van de pitlane een half uurtje voor de start. Die moest dus starten uit de pitlane nadat iedereen voorbij gekomen was.
Je verloor een twintig seconden met een pitstop, dacht ik. Dat zou betekenen dat Sainz van safety car lijn 1 tot aan start finish de boel 20 seconden moest ophouden
[ Voor 8% gewijzigd door Kenhas op 05-07-2022 10:52 ]
Als Verstappen rode banden had gehad met een goede auto was ie nog veel verder weg............aan de horizon verdwenenBlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:17:
[...]
Ja klopt, hij reed uiteindelijk 6-7 seconden weg bij Lewis in 10 ronden. Dus het lijkt niet meteen weg te zijn.
...
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ach, het is toch niet meer dan een leuke gedachtenoefening.Kenhas schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Dat denk ik niet. Er zijn andere race series waar dat wel het geval is zoals tijdens 24hr Le Mans het geval is. Daar wordt de pitlane gesloten tot iedereen voorbij is.
[...]
Nergens staat dat de pitlane gesloten wordt. Meer nog, er staat letterlijk in dat je mag inhalen bij het buitenkomen van de pits.
Maar ik zie toch geen enkele mogelijkheid waarbij Sainz de boel zo lang had kunnen ophouden dat Leclerc een pitstop kon uitvoeren. Tot aan de safety car lijn moet ie binnen 10 lengtes blijven. Het stukje dat Leclerc weer kon gas geven, was veel te kort. Je snijdt een groot stuk af met de pit ingang maar het stuk dat je met pitlimiter moet rijden, is toch wel serieus lang.
Dacht dat er maar één moment is dat de pitlane wordt gesloten en dat is bij "standing start". Ben je in de pit lane tijdens een standing start, dan moet je wachten tot iedereen voorbij is. Dacht dat het dit seizoen al gebeurd is, dat een auto te laat was voor het sluiten van de pitlane een half uurtje voor de start. Die moest dus starten uit de pitlane nadat iedereen voorbij gekomen was.
Je verloor een twintig seconden met een pitstop, dacht ik. Dat zou betekenen dat Sainz van safety car lijn 1 tot aan start finish de boel 20 seconden moest ophouden
Als Ferrari al zo belabberd reageert op een 'normale' SC situatie hoef je zeker geen hogeschool trucs van ze te verwachten
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Weet je dat zeker? Zo veel plekken kan ik niet bedenken waar je zo'n groot stuk kan verbergen. Hij lijkt mij dat het in de bodem klem heeft gezeten. De bodem is bedekt met 'venturi tunnels', luchtkanalen die de lucht naar achteren trechteren en zo downforce genereren. Volgens mij hebben die kanalen ongeveer het juiste formaat om dit stuk te bevatten._Apache_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:30:
[...]
Het gaat vooral om de schade die heeft veroorzaakt, en dat is niet tijdens een race ongedaan te maken.
Als dat stuk inderdaad ergens in de bodem klem heeft gezeten dan denk ik dat het de luchtstroom daar aardig verpest heeft. Als je een van de 6 (?) tunnels afknijpt zal dat fors uitmaken in hoeveel downforce de auto kan genereren. Daarnaast zal ook de diffuser minder goed werken. Dat verschil zit vooral aan de achterkant. Het leek er ook op dat het probleem aan de zijkant zat, ze dachten eerst aan een lek.
De andere (realistische) plek die ik kan bedenken waar zo'n stuk carbon kan blijven zitten is in de sidepods, maar ik geloof niet dat dit zo nadrukkelijk aan één kant van de auto te merken zou zijn.
Ik denk dus dat het stuk klem heeft gezeten in een van de Venturi tunnels. Als de wanden van die tunnels (helemaal) waren afgebroken dan was het stuk niet klem blijven zitten. Er moet dus nog iets van over zijn geweest. Sterker nog, misschien was er verder wel geen (significante) schade aan de vloer.
Niet zo goed als nieuw. Maar beter dan met een kogel in z'n hart.Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:44:
Dit is als zeggen:
Als we de kogel uit zijn hart trekken, dan is die weer zo goed als nieuw
Ze hebben het toch wel gevonden en vrij snel. Het lijkt mij waarschijnlijker dat het uit de auto kwam dan dat ze het achteraf terug hebben weten te vinden langs de track.Ik verwacht dat het stuk debris niet eens in de auto heeft gezeten. Maar dat er gewoon door de klap een heel stuk schade is ontstaan. En uit een gapend gat valt weinig te verwijderen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Met de huidige bouw van de sidepods lijkt mij dat niet waarschijnlijk. Deze zit nu vrij hoog. Ik denk wel dat zo'n stuk gemakkelijk die venturitunnels "lek" kan maken en zo voor drukverlies kan zorgen. Uiteindelijk werkt die vloer ook alleen maar door een toenemende druk van voor naar achter. Als die druk niet meer goed opgebouwd kan worden of de snelheid van de lucht afremt zal je dat goed kunnen merken, voornamelijk in bochten naar rechts (schade aan de vloer zat aan de linkerkant geloof ik).CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:10:
[...]
De andere (realistische) plek die ik kan bedenken waar zo'n stuk carbon kan blijven zitten is in de sidepods, maar ik geloof niet dat dit zo nadrukkelijk aan één kant van de auto te merken zou zijn.
https://motorsports-regulations.com/en/safetycar-deploymentKenhas schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Dat denk ik niet. Er zijn andere race series waar dat wel het geval is zoals tijdens 24hr Le Mans het geval is. Daar wordt de pitlane gesloten tot iedereen voorbij is.
[...]
Nergens staat dat de pitlane gesloten wordt. Meer nog, er staat letterlijk in dat je mag inhalen bij het buitenkomen van de pits.
Je mag dus als je de pitstraat uit komt, auto's inhalen die nog niet zijn aangesloten achter de SC.Pit road exit closure
When the cars leaded by the safety car through the main straight, the pit road exit signal turns red. During that time, it is not able to pit out.
After the cars leaded by the safety car passes, the signal turns green. And, it is permitted to pit out.
Eerst leek het erop dat er een band aan het leeglopen was, zo leek het, dus gelijk de pits in, anders heb je waarschijnlijk een lekke band voor driekwart ronde....werphengel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:43:
Was Max er eerst ook niet van overtuigd dat er iets van zijn achterwielophanging was afgebroken? Auto stuurde zo slecht.
Maar banden waren prima, helaas heeft max (achteraf) een stop te veel gemaakt. Maar had denk ik niet veel uitgemaakt, norris/alonso waren voor hem en een stop minder was hij denk ik voor die personen uitgekomen, daar had hij tegen moeten vechten met de laatste SC-Fase. Maar dat was kansloos geweest. Nu had hij de handenvol aan een haas.
Op de beelden leek er wat weg te breken, en zag weinig extra vonken bij het rijden. Dus ik nam aan dat het brokstuk er niet onder vastzat. Het brokstuk leek ook wel te groot om onder de lage vloer vast te zitten. Maar zolang de auto's nog rijden is dat nog maar gissen. Later bleek er nog wat vast te zitten.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:10:
[...]
Weet je dat zeker? Zo veel plekken kan ik niet bedenken waar je zo'n groot stuk kan verbergen.
De venturi tunnel gaan snel downforce verliezen als het vacuum ergens gebroken word. Dus een kleine opening kan procentueel veel betekenen.
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 05-07-2022 12:07 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Denk dat max het stuk niet vast kan houden als het niet vast zat in de auto. Ze kunnen niet precies gaan zoeken welk stuk de schade kan hebben veroorzaakt_Apache_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:
[...]
Op de beelden leek er wat weg te breken, en zag weinig extra vonken bij het rijden. Dus ik nam aan dat het brokstuk er niet onder vastzat. Het brokstuk leek ook wel te groot om onder de lage vloer vast te zitten. Maar zolang de auto's nog rijden is dat nog maar gissen. Later bleek er nog wat vast te zitten.
De venturi tunnel gaan snel downforce verliezen als het vacuum ergens gebroken word. Dus een kleine opening kan procentueel veel betekenen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Jij verwijst nu naar de algemene regels, de F1 heeft zijn eigen regels.MasterMaceMichu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:52:
[...]
https://motorsports-regulations.com/en/safetycar-deployment
[...]
Je mag dus als je de pitstraat uit komt, auto's inhalen die nog niet zijn aangesloten achter de SC.
Ook staat er onderaan die pagina
Wat ik plaatste, kwam uit F1 Sporting Regulations.2.10 SAFETY CAR PROCEDURES
(EXCEPT FOR FIA CHAMPIONSHIPS, SERIES OR CUPS WITH SPECIFIC REGULATIONS)
En het ging hier ook wel over het geval dat de Safety Car al was binnen gekomen en dat Sainz de boel zou ophouden
Ik ken deze bron niet, maar over het algemeen zijn reglementen taalkundig redelijk correct opgesteld. Het stuk dat je quote is geen grammaticaal Engels, dus zou ik het niet aandurven erop te vertrouwen dat de (geinterpreteerde) inhoud ervan enige reglementaire waarde heeft.MasterMaceMichu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:52:
https://motorsports-regulations.com/en/safetycar-deployment
[...]
Je mag dus als je de pitstraat uit komt, auto's inhalen die nog niet zijn aangesloten achter de SC.
Denk dat die AT wing end plate ergens tussen de gele lamellen aan de voorkant is gegaan, daar het nodige gesloopt heeft, en vervolgens vast kwam te zitten in de gele lamellen aan de achterkant:_Apache_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:
[...]
Op de beelden leek er wat weg te breken, en zag weinig extra vonken bij het rijden. Dus ik nam aan dat het brokstuk er niet onder vastzat. Het brokstuk leek ook wel te groot om onder de lage vloer vast te zitten. Maar zolang de auto's nog rijden is dat nog maar gissen. Later bleek er nog wat vast te zitten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat stuk is meer een vertaling van Appendix H vanuit de FIA international sporting code:Dido schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:07:
Ik ken deze bron niet, maar over het algemeen zijn reglementen taalkundig redelijk correct opgesteld. Het stuk dat je quote is geen grammaticaal Engels, dus zou ik het niet aandurven erop te vertrouwen dat de (geinterpreteerde) inhoud ervan enige reglementaire waarde heeft.
2.10.14
While the safety car is in operation, competing cars may enter the pit lane, but may only rejoin the track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit. A car rejoining the track must proceed at an appropriate speed until it reaches the end of the line of cars behind the safety car.
En zo komt er een einde aan pagina's vol speculatie.Chiron schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:15:
[...]
Denk dat die AT wing end plate ergens tussen de gele lamellen aan de voorkant is gegaan, daar het nodige gesloopt heeft, en vervolgens vast kwam te zitten in de gele lamellen aan de achterkant:
[Afbeelding]
Kan het nergens meer terugvinden maar heb ergens een streamable oid gezien waarin Verstappen dit ook zo uitlegt.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
De gedachte was eerst lekke band, waarschijnlijk zorgde dat stuk carbon voor een stevige hoeveelheid drag. Na het vervangen van de banden was dat nog steeds zo dus dan is de eerstvolgende logische conclusie/theorie dat de ophanging kapot is, zeker als er verder aan de auto visueel niks was te zien. Uit de sensordata (die Max niet zelf heeft) zal daarna evt duidelijk worden dat de ophanging nog in orde is en het dus wat anders moet zijn.werphengel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:43:
Was Max er eerst ook niet van overtuigd dat er iets van zijn achterwielophanging was afgebroken? Auto stuurde zo slecht.
Inderdaad, en zoals hierboven al gezegd zijn de SC-regels uit die appendix niet aan de orde in F1 en in het reglement daarvan staat er niks over.TheBrut3 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:26:
[...]
Dat stuk is meer een vertaling van Appendix H vanuit de FIA international sporting code:
[...]
TheBrut3 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:26:
Dat stuk is meer een vertaling van Appendix H vanuit de FIA international sporting code:
Dan vraag ik me nog af in welke taal het vertaald is, en waarom in hemelsnaam. Want er is geen touw aan de vertaling vast te knopen, dus veel zin heeft zo'n "vertaling" niet.
Er staan her en der Japanse tekens verspreid op die pagina, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de socials-knoppen direct bovenin. Ook de whois wijst naar Japan. En als je naar het domein zelf gaat (zonder /en/ in de adresbalk) krijg je een volledig Japanse pagina te zien. Ik gok dus JapansDido schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:57:
[...]
offtopic:
Dan vraag ik me nog af in welke taal het vertaald is, en waarom in hemelsnaam. Want er is geen touw aan de vertaling vast te knopen, dus veel zin heeft zo'n "vertaling" niet.
Dat er niets over in staat ben ik het mee eens, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit op heb gelet, ook geen idee of het ooit is gebeurd. Meeste stoppen natuurlijk gelijk als de SC komt of eventueel tijdens de SC periode en niet op het eind wanneer men weer naar volle snelheid gaat. Tevens zou Silverstone een redelijk unieke situatie zijn, omdat er best een stuk wordt afgesneden, wat bij de meeste circuits niet het geval is.DataGhost schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:54:
Inderdaad, en zoals hierboven al gezegd zijn de SC-regels uit die appendix niet aan de orde in F1 en in het reglement daarvan staat er niks over.
Het staat er niet rechtstreeks in maar onrechtstreeks eigenlijk wel. Er staat dat je, bij het buitenrijden van de pits, auto's mag inhalen tot aan de safety car lijn.DataGhost schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:54:
[...]
Inderdaad, en zoals hierboven al gezegd zijn de SC-regels uit die appendix niet aan de orde in F1 en in het reglement daarvan staat er niks over.
Het zou beetje een dwaze regel zijn dat je mag inhalen, als je de pitsstraat niet eens zou mogen buitenrijden.
Pitstraat kan natuurlijk op elk moment door de Race Director gesloten worden als ie dat nodig acht
Pitten aan het eind van een SC komt ook wel eens voor. Maar dan zijn het die wat laatste liggen. Meestal bij een opdrogende baan nog even snel wisselen naar slicks. Laatste liggen ze al en zo'n pitstop is dan een leuke gok. Zie bv Hockenheim 2019 waar Stroll & Kvyat dat doen. Het levert Stroll bijna een volledige ronde aan de leiding op (maar zakt terug naar P4?) en het levert Kvyat een podium op.TheBrut3 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:10:
[...]
Dat er niets over in staat ben ik het mee eens, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit op heb gelet, ook geen idee of het ooit is gebeurd. Meeste stoppen natuurlijk gelijk als de SC komt of eventueel tijdens de SC periode en niet op het eind wanneer men weer naar volle snelheid gaat. Tevens zou Silverstone een redelijk unieke situatie zijn, omdat er best een stuk wordt afgesneden, wat bij de meeste circuits niet het geval is.
Eh? Aangenomen dat de pit exit gesloten is treedt die regel sowieso niet in werking, want dan kan je niet buitenrijden, dus als argument voor het open blijven van pit exit zegt dit niet veel. Wat de reden van het mogen inhalen in pit entry en pit exit precies is weet ik niet maar het zal ongetwijfeld voorkomen dat iemand expres de boel kan ophouden. En zeker als de pit lane een stuk van de baan afsnijdt is het fijn als je dan toch door mag rijden ook al rijden de auto's op de baan langzaam.Kenhas schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Het staat er niet rechtstreeks in maar onrechtstreeks eigenlijk wel. Er staat dat je, bij het buitenrijden van de pits, auto's mag inhalen tot aan de safety car lijn.
Het zou beetje een dwaze regel zijn dat je mag inhalen, als je de pitsstraat niet eens zou mogen buitenrijden.
Pitstraat kan natuurlijk op elk moment door de Race Director gesloten worden als ie dat nodig acht
Hier een voorbeeldje van die regel in actie:
Goeie. De onboard terugkijkend zie ik op het moment dat Kvyat de pits inrijdt aan het einde van de pitlane een groene pixel en een paar knipperende blauwe pixels. Tegen de tijd dat hij in zijn pitbox staat zijn de blauwe pixels verdwenen en is de groene pixel nog steeds aanwezig (alleen zijn dat ondertussen meerdere pixels geworden). De pit exit is dus de hele tijd gewoon open gebleven. In de ISC-H van 2019 staat exact hetzelfde als in de meest recente versie wat betreft de pit exit (en nog steeds niet van toepassing) dus daar is ook niks veranderd. Dus de pit exit blijft gewoon open.RobertMe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:36:
[...]
Pitten aan het eind van een SC komt ook wel eens voor. Maar dan zijn het die wat laatste liggen. Meestal bij een opdrogende baan nog even snel wisselen naar slicks. Laatste liggen ze al en zo'n pitstop is dan een leuke gok. Zie bv Hockenheim 2019 waar Stroll & Kvyat dat doen. Het levert Stroll bijna een volledige ronde aan de leiding op (maar zakt terug naar P4?) en het levert Kvyat een podium op.
Overigens, nog steeds niet van toepassing, maar een belangrijke nuance waar we volgens mij met z'n allen overheen gekeken hebben door bias vanwege de gestelde stelling:
Dat artikel gaat dus niet eens over de restart maar gewoon over wanneer de SC nog op het circuit rijdt.but may only rejoin the track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit.
Wat ik alleen niet snap is dat ze niet naar de sensoren van de bandendruk keken, want dat wordt volgens mij op de milliseconden en microbar gemonitord. Al zat Max 10 seconden van pit entry af toen ie riep dat ie naar binnen kwam...AtlAntA schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:37:
[...]
En zo komt er een einde aan pagina's vol speculatie.![]()
Kan het nergens meer terugvinden maar heb ergens een streamable oid gezien waarin Verstappen dit ook zo uitlegt.
Kan ook zijn dat ze toch al aan begin pitwindow (wel erg vroeg, maar het kon) zaten en er dan maar een nieuw setje banden op knalden.
Volgens mij vroeg GP letterlijk een ronde eerder aan Verstappen wat die van de voorvleugel vond, v.w.b. de volgende stint. Betekent uiteraard niet dat ze snel wilden pitten, maar het zou waarschijnlijk dus ook geen 20 ronden meer duren.Chiron schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:03:
[...]
Wat ik alleen niet snap is dat ze niet naar de sensoren van de bandendruk keken, want dat wordt volgens mij op de milliseconden en microbar gemonitord. Al zat Max 10 seconden van pit entry af toen ie riep dat ie naar binnen kwam...
Kan ook zijn dat ze toch al aan begin pitwindow (wel erg vroeg, maar het kon) zaten en er dan maar een nieuw setje banden op knalden.
V.w.b. sensoren en zo. Verstappen klaagt dat er iets met de auto is en roept uitkomen Stow dat die gaat pitten. Dan gaat het team echt niet meer zeggen om buiten te blijven. Daarnaast zullen ze in de pit area voldoende camera's hebben dus het gaf ze ook de mogelijkheid om iets van damage reporting te doen. Maar schade echt aan de vloer zullen ze niet snel kunnen zien aangezien ze geen camera's in het asfalt zullen hebben.
De seconde dat Max "puncture" roept sprinten de jongens al naar het bandenrek idd.RobertMe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:12:
[...]
Volgens mij vroeg GP letterlijk een ronde eerder aan Verstappen wat die van de voorvleugel vond, v.w.b. de volgende stint. Betekent uiteraard niet dat ze snel wilden pitten, maar het zou waarschijnlijk dus ook geen 20 ronden meer duren.
V.w.b. sensoren en zo. Verstappen klaagt dat er iets met de auto is en roept uitkomen Stow dat die gaat pitten. Dan gaat het team echt niet meer zeggen om buiten te blijven. Daarnaast zullen ze in de pit area voldoende camera's hebben dus het gaf ze ook de mogelijkheid om iets van damage reporting te doen. Maar schade echt aan de vloer zullen ze niet snel kunnen zien aangezien ze geen camera's in het asfalt zullen hebben.
Mooi ook te zien vanaf de onboard (en ook hoe Ocon terugkruipt naar de pits en onderweg wat beroepsactivisten tegenkomt)
[ Voor 22% gewijzigd door KlaasjeNL op 05-07-2022 18:16 ]
Nee, die hebben ze niet gekregen. Maar 20 minuten is dan weer wel iets langer dan bij Verstappen. Maar bij Verstappen ging het maar om één onderdeel dat kapot was (maar wel meer uit elkaar moest). Geen idee hoe dat bij Ocin zat. En wellicht hebben ze bij Ocon weer alles eraf gehaald en moeten vervangen door wellicht een variant van "pre-assembled" reparatie. Daar ze bij Verstappen echt een deel hebben los gemaakt, één onderdeel vervangen, en het overige oude spul weer vast gezet. Zomaar op de grid onder parc ferme zal het lijkt mij lastiger zijn om onderdelen te vervangen dan na de start van de race onder een rode vlag waarbij schade gerepareerd en het niet één op één hoeft AFAIK.KlaasjeNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:14:
Hebben de monteurs van Alpine hier al credits gekregen? Niet zo snel als de monteurs van RBR op de Hungaroring in 2020, maar ze hebben daar toch even in +/- 20 minuten de voorwielophanging van Ocon gefixt. 👌🏻
Was dat ook niet gewoon omdat het nergens meer om ging voor Ham? Gewoon op 3 sec interval gaan rijden zodat je geen vuile lucht hebt?BlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:17:
[...]
Ja klopt, hij reed uiteindelijk 6-7 seconden weg bij Lewis in 10 ronden. Dus het lijkt niet meteen weg te zijn.
Voor de pitstops reden ze namelijk niet zo weg. Sainz in ieder geval niet.
Op de harde (allerhardste) band is de Mer oke. Op de rode band veel minder. In die zin ben ik erg benieuwd naar komend weekend, als de zachtste band van Silverstone de hardste band van Spielberg is. Op de zachtere banden hebben ze tot nu toe meer last van het stuiteren.Philip Ross schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:04:
[...]
Was dat ook niet gewoon omdat het nergens meer om ging voor Ham? Gewoon op 3 sec interval gaan rijden zodat je geen vuile lucht hebt?
Meer dan plek 3 zat er niet meer in, dus daarom de tijd genomen om de handel op te laden en in de laatste ronde de snelste tijd te pakken.Philip Ross schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:04:
[...]
Was dat ook niet gewoon omdat het nergens meer om ging voor Ham? Gewoon op 3 sec interval gaan rijden zodat je geen vuile lucht hebt?
Testing, one, two ...
Geen camera's in het asfalt misschien maar wel op andere plekken dan? Dr. Marko heeft bij Servus TV gezegd dat ze middels camera's vast hebben kunnen stellen dat er geen kritische schade was vwb betrouwbaarheid en veiligheid. Verstappen was er echter in eerste instantie zeker van dat er wat afgebroken zou zijn, dit was echter niet het geval. Hij zou echter 20% aan downforce zijn kwijtgeraakt en dat gaf dat onbestendige gevoel voor Verstappen.RobertMe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:12:
[...]
Volgens mij vroeg GP letterlijk een ronde eerder aan Verstappen wat die van de voorvleugel vond, v.w.b. de volgende stint. Betekent uiteraard niet dat ze snel wilden pitten, maar het zou waarschijnlijk dus ook geen 20 ronden meer duren.
Het was overigens de bedoeling dat ie rood en 2x geel zou gaan rijden maar daar kwam dus wat tussen. De eerste set geel was na zijn vroege stop niet meer te gebruiken want daar had ie vlakke kanten op geremd bij ingaan pits.
Op de harde band was het schijnbaar helemaal dramatisch, na de overgang naar rood (dankzij Ocon), ging het naar omstandigheden weer beter. Er was twijfel over stoppen om de handel te sparen maar zolang Verstappen in de punten reed deden ze dat niet.
Testing, one, two ...
Werden toch wel aardig wat mensen van de track geduwd. Maakt voor mooi racen maar natuurlijk niet fair en de bedoeling.... Snap het punt eigenlijk wel. Zeker max vs Kick was toch wel discutabel.
Dit gaat weer een hoop gezeur opleveren de komende races dat de Red Bulls oneerlijk voor getrokken worden, zeker als anderen straks voor dezelfde moves wel bestraft worden.Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:01:
Andere discussie:
[Embed: British GP Questions Answered | F1 Through The Visor]
Werden toch wel aardig wat mensen van de track geduwd. Maakt voor mooi racen maar natuurlijk niet fair en de bedoeling.... Snap het punt eigenlijk wel. Zeker max vs Kick was toch wel discutabel.
Zou zo fijn zijn als de straffen eens consistent zouden zijn gedurende het hele jaar. Vaste stewards zouden hier zeker bij kunnen helpen.
Bias much? Wow.Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:01:
Andere discussie:
[Embed: British GP Questions Answered | F1 Through The Visor]

erutangiS
De pit installatie zal sowieso vol camera's hangen, ook voor trainingsdoeleinden. De garage zullen ook wel camera's aan hangen maar die geven ook alleen een beeld van op zij. Wellicht dat bepaalde? alle? monteurs wel een camera hebben op bv de helm. Of camera's op de jacks. Maar ik denk dat geen van allen een echt duidelijk beeld van de onderkant zullen geven (hoogstens de jacks misschien).hardware-lover schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:52:
[...]
Geen camera's in het asfalt misschien maar wel op andere plekken dan? Dr. Marko heeft bij Servus TV gezegd dat ze middels camera's vast hebben kunnen stellen dat er geen kritische schade was vwb betrouwbaarheid en veiligheid.
Kwam dat met de harde band mogelijk niet ook doordat ze de voorvleugel veel lager hadden gezet? IIRC wilde ze de balans herstellen "zo even vanuit de garage", maar was Verstappen absoluut not amused over het resultaat. Voor mijn gevoel hebben ze daar dus gewoon teveel vleugel er af gehaald waardoor die zowel voor als achter geen grip meer had. En lag het dus niet perse aan de banden. Bij de stop onder de WC konden ze de voorvleugel uiteraard weer terug zetten waardoor de auto weer bestuurbaarder was.Op de harde band was het schijnbaar helemaal dramatisch, na de overgang naar rood (dankzij Ocon), ging het naar omstandigheden weer beter.
Vraag me daarbij ook af hoe ze aan die nieuwe afstelling zijn gekomen. Puur op basis van de data? Of zouden ze ook in de simulator getest hebben? Al verwacht ik niet dat ze simulator tijdens de race zelf "klaar" is. Wel vrijdag op zaterdag en wellicht zaterdag tussen FP3 & Q dat ze de simulator nog gebruiken, maar onder parc ferme heeft dat toch geen zin meer.
Vond het juist helemaal niet overly biased. Hij geeft aan dat Hamilton in de eerdte bochten niet netjes was, maar omdat er rode vlag kwam wordt het teruggedraaid en niet naar gekeken. Hij zegt dat Max bij het eerste incident gewoon deed wat die mocht, Leclerc zat er jiet ver genoeg naast. Leclerc wordt ook besproken dat die misschien wat meer ruimte had moeten laten.MrOleo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:13:
[...]
Bias much? Wow.(De video, niet de poster). Of misschien moet ik langer kijken maar ik kreeg er hoofdpijn van.
Later Perez die HAM off track duwt, en daarna max die het doet bij Schumacher. En vlak voor de finish nogmaals....
Ik zag niet iets waarvan ik dacht: wat een onzin. Maar als jij dat anders ziet ben ik wel benieuwd waarom je het anders ziet.
Mee eens. Kwa gezeur, tja dat krijg je toch wel van de Britten.chevsticks schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:11:
[...]
Dit gaat weer een hoop gezeur opleveren de komende races dat de Red Bulls oneerlijk voor getrokken worden, zeker als anderen straks voor dezelfde moves wel bestraft worden.
Zou zo fijn zijn als de straffen eens consistent zouden zijn gedurende het hele jaar. Vaste stewards zouden hier zeker bij kunnen helpen.
De drivers er zelf niet over gehoord trouwens. Die vinden het wel prima volgens mij, zolang er maar vlak asfalt ligt
Ze hadden geen beelden van de onderkant maar op basis van wat ze wel hadden konden hun engineers vaststellen dat de auto "veilig" was.RobertMe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:15:
[...]
De pit installatie zal sowieso vol camera's hangen, ook voor trainingsdoeleinden. De garage zullen ook wel camera's aan hangen maar die geven ook alleen een beeld van op zij. Wellicht dat bepaalde? alle? monteurs wel een camera hebben op bv de helm. Of camera's op de jacks. Maar ik denk dat geen van allen een echt duidelijk beeld van de onderkant zullen geven (hoogstens de jacks misschien).
[...]
Kwam dat met de harde band mogelijk niet ook doordat ze de voorvleugel veel lager hadden gezet? IIRC wilde ze de balans herstellen "zo even vanuit de garage", maar was Verstappen absoluut not amused over het resultaat. Voor mijn gevoel hebben ze daar dus gewoon teveel vleugel er af gehaald waardoor die zowel voor als achter geen grip meer had. En lag het dus niet perse aan de banden. Bij de stop onder de WC konden ze de voorvleugel uiteraard weer terug zetten waardoor de auto weer bestuurbaarder was.
Vraag me daarbij ook af hoe ze aan die nieuwe afstelling zijn gekomen. Puur op basis van de data? Of zouden ze ook in de simulator getest hebben? Al verwacht ik niet dat ze simulator tijdens de race zelf "klaar" is. Wel vrijdag op zaterdag en wellicht zaterdag tussen FP3 & Q dat ze de simulator nog gebruiken, maar onder parc ferme heeft dat toch geen zin meer.
Aangezien ze oorspronkelijk niet van plan waren om op hard te gaan rijden hebben ze niets met de data van die band gedaan en daardoor misschien zo in het ongewisse? Geen idee, ik deelde enkel wat Marko vertelde bij Servus.
Testing, one, two ...
Ik heb alleen perez vs leclerc en perez vs hamilton gezien en misschien heb ik een deel van perez leclerc analyse gemist, de video deed wat vreemd.Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:22:
[...]
Vond het juist helemaal niet overly biased. Hij geeft aan dat Hamilton in de eerdte bochten niet netjes was, maar omdat er rode vlag kwam wordt het teruggedraaid en niet naar gekeken. Hij zegt dat Max bij het eerste incident gewoon deed wat die mocht, Leclerc zat er jiet ver genoeg naast. Leclerc wordt ook besproken dat die misschien wat meer ruimte had moeten laten.
Later Perez die HAM off track duwt, en daarna max die het doet bij Schumacher. En vlak voor de finish nogmaals....
Ik zag niet iets waarvan ik dacht: wat een onzin. Maar als jij dat anders ziet ben ik wel benieuwd waarom je het anders ziet.
Perez vs leclerc heb ik hem niet gehoord over dat Leclerc buiten de baan verdedigt in die lange snelle bocht en dus zijn positie moet opgeven. Ik neem aan dat de stewards beide keren buiten de baan tegen elkaar hebben weggestreept. Perez zou niet buiten de baan zijn geraakt als Leclerc eerlijker had verdedigd.
Geen idee wat zijn mening vorig jaar was. Maar 99% van de britten was het erover eens als je binnenlangs inhaalt dan heb je recht op de bocht als je er half naastzit. Volgens mij zit Perez er volledig naast op de apex. In zo een geval is het normaal dat je de volledige exit van de bocht mag gebruiken, de ingehaalde rijder moet dan yielden en achteraan sluiten. Dit jaar zijn ze strenger met ruimte laten voor de ander. Maar dat geldt lijkt mij alleen in situaties waar beiide recht hebben op raceruimte (zoals silverstone vorig jaar). Hier is het gewoon Hamiltons fout dat hij niet van het gas gaat en de baan verlaat.
erutangiS
Ze zullen zoiets inderdaad vrij eenvoudig moeten kunnen bepalen uit de sensoren op de ophanging (een gebroken wishbone zal echt compleet andere data geven. Zie bv Baku 2017 waar de Force Indias een robbertje vechten, Perez als eerste de pits in komt maar het team hem lekker weg duwt, omdat die al gezien hadden dat de ophanging kapot was, terwijl Ocon maar een lekke band had). Daarnaast zullen ze ook beelden en/of foto's van op de pit installatie hebben waarop ook te zien zal zijn dat de ophanging nog heel is.hardware-lover schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:28:
[...]
Ze hadden geen beelden van de onderkant maar op basis van wat ze wel hadden konden hun engineers vaststellen dat de auto "veilig" was.
Aangezien ze oorspronkelijk niet van plan waren om op hard te gaan rijden hebben ze niets met de data van die band gedaan en daardoor misschien zo in het ongewisse? Geen idee, ik deelde enkel wat Marko vertelde bij Servus.
Maar de "body damage", en specifiek dan iets aan de vloer, kunnen ze lijkt mij vrij lastig zien. Behalve aan "rare data" (bv hogere of lagere loads dan daarvoor).
Ah, de Hamilton methode. Gewoon de ander letterlijk of figuurlijk van de baan rijdenMrOleo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:34:
Geen idee wat zijn mening vorig jaar was. Maar 99% van de britten was het erover eens als je binnenlangs inhaalt dan heb je recht op de bocht als je er half naastzit.
Binnendoor of buitenom maakt AFAIK geen drol uit. Als er iemand substantieel naast zit behoor je een autobreedte ruimte te laten (binnen de track limits). Zie bv ook Monza wat jaartjes terug (2017 of zo?). Waar Bottas hem bij de eerste chicane naast Verstappen wilt zetten, buitenom, en Verstappen 5 centimeter naar links stuurt waardoor Bottas hem wheel-to-wheel raakt en de stewards oordelen dat Verstappen fout zit omdat hij geen autobreedte ruimte liet aan de buitenkant.
V.w.b. afgelopen weekend heb ik mij in ieder geval verbaasd dat ze dat allemaal toestonden. W.m.b. dikke prima, maar er waren toch meerdere "leaving the track and gaining an advantage" of "forcing another driver of the track" situaties.
ping 127.212.23.124
Persoonlijk ben ik het met je eens, maar als de regels wat anders zeggen vind ik dan ook weer dat ze die gewoon op moeten volgen en op basis daarvan de straffen uit moeten delen.pjottum schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:51:
Ik vind, vond en zal altijd vinden dat als je niet vóór de ander zit, jij pech hebt en de ander je geen mm hoeft te geven. Dan trap je de rem maar in. Sainz reed Max ook de baan af bij de start, dat was op een recht stuk, dat zit niet in dit geweldige filmpje. Maar dat mag Sainz gewoon, dus dat mag je in een bocht ook. Gezeur. Racen!
Als dit soort dingen toe willen staan moeten ze de regels daar eerst op aanpassen en het daarna toestaan en niet andersom.
Met wat uitleg (door de Stewards) welke regels/guidelines ze (nu) gebruiken;
https://www.motorsport.co...obust-but-legal/10333392/
Maar Sainz reed Max niet van de baan. In de eerste bocht laat die nét genoeg ruimte voor Max. En max laat vervolgens genoeg ruimte aan de buitenkant voor Sainz.pjottum schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:51:
Ik vind, vond en zal altijd vinden dat als je niet vóór de ander zit, jij pech hebt en de ander je geen mm hoeft te geven. Dan trap je de rem maar in. Sainz reed Max ook de baan af bij de start, dat was op een recht stuk, dat zit niet in dit geweldige filmpje. Maar dat mag Sainz gewoon, dus dat mag je in een bocht ook. Gezeur. Racen!
/f/image/UrypqP8wncBbSm5nt4Z5NLzq.png?f=fotoalbum_large)
Als je er niet echt naast zit (dus voorwiel naast achterwiel) moet je gewoon afremmen en mag de voorste de race lijn pakken en hem naar buiten laten lopen.
Maar als je er echt naast zit? Dus praktisch voorwiel aan voorwiel? Dan is het niet echt fair dat je iemand er af mag rijden. Want dan kun je dus alleen inhalen als je echt over speed hebt en kan je dus niet in een chicane eerst de buitenkant pakken om vervolgens binnen beter uit te komen.
Als je van DRS af wil, moet je dat dus juist niet willen. We willen toch meer wheel to wheel racing? Dan is naast elkaar gewoon ruimte laten ("you have to leave-a the space"). Zit je er schuin voor? Dan mag je gewoon de auto naar buiten laten lopen en zit je er niet genoeg naast.
Ah top! Dat is een mooie uitleg dus.cannibal schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:59:
Er stond een redelijk uitgebreid stuk over het inhalen (buitenom, binnendoor) op Motorsport.com.
In het kort:
Buitenom inhalen, betekent dat je op de apex van de bocht je duidelijk voor moet liggen. Wat duidelijk is, is aan de stewards. Maar als je dus wheel to wheel bent mag de binnenste auto hem gewoon wijd laten lopen, zolang die zelf maar on-track blijft.
Binnendoor inhalen, beteken dat je op de apex er naast moet zitten. Dus voorwiel naast voorwiel. En dan mag je hem dus naar buiten laten lopen als je maar on track blijft.
Bij Max/Schumacher was Schumacher er dus niet voorbij maar wheel to wheel aan de buitenkant. En dus mocht max aan de binnenkant hem uit laten lopen.
Bij Perez/Hamilton pakte Perez de binnenkant, en zat die op de Apex er volledig naast. En dus mocht die hem naar buiten laten lopen en had Hamilton moeten liften.
Als ze dit nu eens zouden uitleggen bij het commentaar... Of met een paar mooie voorbeelden komen vanuit meerdere hoeken... Dat zou een hoop discussie schelen.
Tja Leclerc raakt in bocht 15 naast de baan omdat hij te hard de bocht induikt in een poging ietwat voor Perez te blijven. Perez zit er volledig naast en heeft die positie gewoon gewonnen. Leclerc probeert het met iets teveel snelheid te verkopen alsof hij naast de baan werd gedrukt, maar hij haalt gewoon die bocht niet.RobertMe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:44:
[...]
V.w.b. afgelopen weekend heb ik mij in ieder geval verbaasd dat ze dat allemaal toestonden. W.m.b. dikke prima, maar er waren toch meerdere "leaving the track and gaining an advantage" of "forcing another driver of the track" situaties.
Perez in bocht 17 snijdt de bocht af, maar hij blijft achter Leclerc en Hamilton gaat ervoor bij, dus geen advantage. Het is weer Leclerc op zijn slechtere banden die de bocht niet houdt en naast de baan komt, waarop Perez er alsnog voorbij steekt.
In bocht 3, bij de apex en bij uitkomen bocht zit Perez er een bandlengte voor bij Hamilton, bij binnenlangs inhalen is dat gewoon meer dan zat om het recht op de exit te mogen claimen. Hij mist ook niet de apex ofzo. Dat Hamilton hem er naast laat staan is omdat er A asfalt ligt ipv gravel en B in de hoop dat Perez misschien een straf krijgt, maar hij hoort gewoon achter aan te sluiten, binnen de tracklimits.
Edit:
Dat dus.cannibal schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:59:
Er stond een redelijk uitgebreid stuk over het inhalen (buitenom, binnendoor) op Motorsport.com.
[ Voor 13% gewijzigd door MrOleo op 05-07-2022 21:11 ]
erutangiS
Precies zo vertelde Brundle (Sky F1) het ook tijdens de race. Perez zat op de racelijn.Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:07:
[...]
Ah top! Dat is een mooie uitleg dus.
In het kort:
Buitenom inhalen, betekent dat je op de apex van de bocht je duidelijk voor moet liggen. Wat duidelijk is, is aan de stewards. Maar als je dus wheel to wheel bent mag de binnenste auto hem gewoon wijd laten lopen, zolang die zelf maar on-track blijft.
Bij Perez/Hamilton pakte Perez de binnenkant, en zat die op de Apex er volledig naast. En dus mocht die hem naar buiten laten lopen en had Hamilton moeten liften.
Die geeft dus goed commentaar. Jammer dat het zo'n opgevoerde hamster iswerphengel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:17:
[...]
Precies zo vertelde Brundle (Sky F1) het ook tijdens de race. Perez zat op de racelijn.
Over Crofty gesproken: hij heeft maar 1 enthousiaste "lights out and away we go" per weekend. Want bij de herstart was die zijn energie wel kwijt

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 05-07-2022 21:28 ]
Brundle een opgevoerde hamster? Denk eerder dat je Crofty bedoeld? Brundle is (/was, luister sinds dit seizoen niet meer naar hun) normaliter toch wel relatief rustig. Zeker in vergelijking met Crofty.Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:24:
[...]
Die geeft dus goed commentaar. Jammer dat het zo'n opgevoerde hamster is
Edit:
Jouw edit duidt inderdaad duidelijk op dat je Crofty bedoeld, want die is van de "lights out and away we go".
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 05-07-2022 21:28 ]
En in iets langere versie ongeveer zo dus:Waah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:07:
[...]
Ah top! Dat is een mooie uitleg dus.
In het kort:
Binnendoor inhalen, beteken dat je op de apex er naast moet zitten. Dus voorwiel naast voorwiel. En dan mag je hem dus naar buiten laten lopen als je maar on track blijft.
Bij Max/Schumacher was Schumacher er dus niet voorbij maar wheel to wheel aan de buitenkant. En dus mocht max aan de binnenkant hem uit laten lopen.
Als ze dit nu eens zouden uitleggen bij het commentaar... Of met een paar mooie voorbeelden komen vanuit meerdere hoeken... Dat zou een hoop discussie schelen.
https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/
erutangiS
MrOleo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:29:
[...]
En in iets langere versie ongeveer zo dus:
https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/
Morgen om 8:00.codex schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:52:
Nou, het volgende topic mag wel open. Oostenrijk, kijken wat het daar wordt.
En hier maar een slotje erop.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |