[F1 2022] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:
  • 119.961 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Hann1BaL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:56:
[...]

Zou het kunnen zijn dat je nu mooiere gevechten ziet omdat het ontwerp van de auto’s dat toelaten en dat dat vorig jaar niet zo makkelijk ging?
Het is niet zwart-wit; dat begrijp ik ook wel, maar het heeft ook wel degelijk te maken met de manier waarop auto’s elkaar kunnen volgen zodat je dit soort gevechten kunt zien.
Dat helpt wel, maar je zag vorig jaar dat zowel Max als Ham continue net over de grenzen heen gingen. En dat hoort enerzijds bij racen, maar aan de andere kant is dat wel de reden dat het verschillende keren fout ging. Zodra het om andere rijders ging, bleef het grotendeels juist wel net binnen de grenzen.

Wel ben ik het met je eens dat het er op lijkt dat er nu meer gevechten mogelijk zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Maar hier willen we toch lekker een mening kunnen geven en meningen kunnen lezen? (Dat laatste is misschien wel wat variabel, maar ach :))
Had alleen begrepen dat meerderen en ook de mods daar wel zolangzamerhand spuugziek van zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:04
Alfa Novanta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:29:
ik zou die helm wel eens willen zien .................................
Hier de positie van de helm t.o.v. de Halo aan begin van de crash:
Afbeeldingslocatie: https://www.formule1.nl/app/uploads/2022/07/GettyImages-1241686583-845x450.jpg
Bron: https://www.formule1.nl/a...es-1241686583-845x450.jpg

Helm is hier te zien op de bovenkant van het wrak na de crash:
Afbeeldingslocatie: https://www.prostarpics.com/img/s/v-10/p71052126-2.jpg
Bron: https://www.prostarpics.c...-prix-2022-day-4/e43c2b5e

[ Voor 26% gewijzigd door U123456 op 04-07-2022 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Edd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:43:
Ik vind het eerder een onnodige actie. Er staan mensen hiervoor langs de baan.
Wat had hij willen doen? Zhou uit de auto trekken?
Mee eens, vond het vanuit zijn positie een onbesuisde actie imho. Er waren direct al diverse marshalls bij aanwezig, daarbij reed de medical car ook nog achter de startende coureurs aan.

Ziet er inderdaad wel als een heldendaad uit, maar je kunt het ook voorbedacht interpreteren. Was al rode vlag en hij kon niet meer zelfstandig naar de pits rijden. Hoopte hiermee alsnog te mogen starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
MyHero schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Negeren [ geen pun] een optie
Voor mij geeft het vooral aan dat Max nog steeds in Hamilton zijn hoofd zit. En naar mijn idee is dat ook de reden waarom hij vorig jaar het kampioenschap niet heeft gehaald. Hij heeft daardoor simpelweg teveel foutjes gemaakt. Maar ook dit jaar zie je dat ie pas de laatste paar races weer beter in zijn vel begint te zitten.

Het lijkt er gewoon op dat als alles goed gaat dat Hamilton een heel goede rijder is, maar dat zodra er dingen tegen zitten hij die dubbel laat terugkomen in zijn rijden. En zo'n fragment laat gewoon weer zien dat er in zijn hoofd nog steeds verkeerde dingen meespelen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Dat helpt wel, maar je zag vorig jaar dat zowel Max als Ham continue net over de grenzen heen gingen. En dat hoort enerzijds bij racen, maar aan de andere kant is dat wel de reden dat het verschillende keren fout ging. Zodra het om andere rijders ging, bleef het grotendeels juist wel net binnen de grenzen.

Wel ben ik het met je eens dat het er op lijkt dat er nu meer gevechten mogelijk zijn.
Mee eens en dat bedoel ik ook met het niet zwart-wit zijn.
We zitten nog in de eerste helft van het seizoen. Als het kampioenschap spannend blijft en we komen bij de laatste races zul je misschien wat vaker weer wat extreme acties gaan zien in de strijd, omdat je dan weer in alles of niets situaties kunt komen.

En ik denk ook dat sinds het kampioenschap Max wat verstandiger rijdt. Van 2016-2020 zat hij in een auto die soms mee kon doen voor de overwinning en deed daarom alles wat mogelijk was. Dood of de gladiolen. Vorig jaar moest hij tegen Mercedes strijden om dat kampioenschap binnen te halen. Nu rijdt hij veel verstandiger. Niet meteen in willen halen als hij 2e ligt, maar een paar ronden volgen en later toeslaan. Dus een deel van de verandering zit ook zeker bij Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Woudloper schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:02:
[...]

Mee eens, vond het vanuit zijn positie een onbesuisde actie imho. Er waren direct al diverse marshalls bij aanwezig, daarbij reed de medical car ook nog achter de startende coureurs aan.

Ziet er inderdaad wel als een heldendaad uit, maar je kunt het ook voorbedacht interpreteren. Was al rode vlag en hij kon niet meer zelfstandig naar de pits rijden. Hoopte hiermee alsnog te mogen starten?
Volgens mij was het gewoon een split-second beslissing en echt niet zo doordacht. Als je uit de auto bent en je hebt hulp gehad, dan mag je niet meer starten. Dat is vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Vanuit de camera is dat niet te zien nee. Maar Russel kan gewoon opzij kijken en zien dat daar iemand zit. Het is geen Racespelletje waar je niet opzij kan kijken :+

want hoe weet Sainz bijvoorbeeld dat Max naast hem zat bij de start? Exact, door opzij te kijken :+

Russel heeft zijn spiegels gewoon niet gecheckt. Hij was " swamped" zoals die zegt, en dan moet je dus opletten op wat er achter je gebeurt en of er iemand links of rechts van je zit. Hij wilde vlak naast Zhou komen om niet teveel de binnenbocht te pakken en geen exit speed te hebben. Maar heeft dus niet zijn spiegels gecheckt.

Alle coureurs kunnen dat, maar Russel niet? 8)7

Begrijp me goed, het is hectisch, en ik had het halve veld eraf gekegeld (doe ik vaak genoeg in de F1 games) maar hij is een pro met ervaring. Dit was gewoon fout.

Maar toegeven doen ze nooit O-)
Je ziet hem toch duidelijk voor het insturen naar links kijken of niet? En het gezichtsveld is beperkt vanuit de auto. Aangezien er nog een volle auto breedte tussen RUS en ZHO zit vraag ik mij af in hoeverre hij die auto kan zien. Vanuit de cockpit heb je behoorlijk grote dode hoek. Dit zie je vrij duidelijk wanneer coureurs dwars naast de baan staan en weer de baan op willen, ze kunnen niet zien of er auto's naderen en of het veilig is om terug de baan op te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

*Lijkt* niet zo heel snel te gaan.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:04
Woudloper schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:02:
Er waren direct al diverse marshalls bij aanwezig, daarbij reed de medical car ook nog achter de startende coureurs aan.
Russell bij Zhou:
https://www.formule1.nl/a...R-4289-XAVI-2048x1365.jpg

De artsen en marshalls even later:
https://www.formule1.nl/a...R-4292-XAVI-2048x1365.jpg

Restant van de Alfa:
https://www.formule1.nl/a...R-4296-XAVI-2048x1365.jpg

Bron: https://www.formule1.nl/n...e-koprol-van-guanyu-zhou/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Opvallend dat we niks horen over gewonden in het publiek door die bak grind die ze in het gezicht krijgen... Lijkt me toch ook niet lekker. Maar peoh, het blijft een akelige klapper hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37

pro_6or

amateur_60r

Jorick schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Dat is racen. Het zicht vanuit de auto naar achteren is nogal beperkt. Je ziet RUS in de spiegel kijken voordat hij naar links gaat. Als hij had geweten dat ZHO nog aan de buitenkant zat en GAS in de sandwich zou komen dan was hij niet naar links gegaan lijkt mij. Dat VER als gevolg twee keer de leiding in de wedstrijd kwijt raakt lijkt mij niet relevant, ook dat hoort bij racen.
Als iets bij racen hoort dan lijkt het me per defintie juist wel relevant?!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jorick schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:06:
[...]

Je ziet hem toch duidelijk voor het insturen naar links kijken of niet? En het gezichtsveld is beperkt vanuit de auto. Aangezien er nog een volle auto breedte tussen RUS en ZHO zit vraag ik mij af in hoeverre hij die auto kan zien. Vanuit de cockpit heb je behoorlijk grote dode hoek. Dit zie je vrij duidelijk wanneer coureurs dwars naast de baan staan en weer de baan op willen, ze kunnen niet zien of er auto's naderen en of het veilig is om terug de baan op te gaan.
Maar Zhou ziet die dus wel. Want anders was die wel meteen strakker naar links gegaan.

De drivers kunnen gewoon (in hun perifere zicht) auto's zien die naast ze zitten
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/racingnews-v2-prod/2021/Verstappen/_1125x633_crop_center-center_85_none/2250148/ExakpnlXEAEriZ9.webp?v=1646313077
Schuin achter je is lastig. Maar daar zat Zhou niet meer. De driver ziet veel breder dan de camera die wij bekijken. Achter zich kon die Gasly ook zien.

Als ik de air replay kijk, denk ik gewoon dat die niet had verwacht dat Gasly zo snel er tussen zou komen. Hij probeert volgens mij voorzichtig Gastly te blokken omdat die denkt er voor te zitten, en zo naast Zhou te gaan rijden. Echter Gasly was daar opeens al tussen en toen ging het mis.

Geen opzet, gewoon een racing incident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Voordat Grosjean carshte dachten we ook dat het niet meer kon gebeuren. Nu hebben ze het nog iets beter gemaakt, maar ik ga er wel van uit dat er nog een keertje een in de fik gaat vliegen omdat er weer een bizarre crash gebeurt die niemand had verwacht. Zoals Zhou nu in het hek terecht kwam had ook niemand kunnen verzinnen.
Hoe dan ook is het het belangrijkste dat de veiligheidsmaatregelen hier wel werkten en het allemaal goed is afgelopen
ja, maar het is op wachten op een vuurzee waar iemand er niet uit kan mede door de HALO. Ik weet het, dit is een beetje dezelfde discussie als ik werd niet uit de auto geslingerd omdat ik de gordel om had en daarom ging ik te water. Maar ik denk dat we ook nog echt iets moeten om de halo snel te kunnen lozen wanneer de situatie erom vraagt. Het enige dat ik zelf kan bedenken is explosive bolts, maar die kunnen vast ook afgaan op een ongewenst moment. Zelf weet ik niets beters.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat Ferrari & strategie betreft, volgens mij heeft die club last van te veel informatie, kennis en mensen. Ieder keer dat er iets gebeurt lijken ze te laat te zijn. Als een rijder iets vraagt is het altijd "we'll get back to you". Volgens mij buigt zich dan een heel team van experts zich over de vraag en komen er 6 verschillende mogelijke antwoorden waar opperhoofd dan uit moet kiezen. Maar dat kost tijd dus kunnen ze niet snel reageren en als ze pech hebben ontwikkelt de situatie zich sneller dan ze kunnen vergaderen.
Ferrari probeert het perfect te doen maar laat zich daardoor de kaas van het brood eten.

Wat Ferrari nodig lijkt te hebben is één strategist met genoeg ervaring om puur op onderbuik in een fractie van een seconde een redelijke beslissing te nemen. Als je 5 seconde later tot een ander inzicht komt kun je altijd nog veranderen. En als het niet meer kan dan was je toch te laat.
Natuurlijk zal dat af en toe ook de verkeerde beslissing zijn.

Overigens, ondanks alle kritiek en blunders zijn ze toch het 2e team, het kan slechter.
Mercedes moet wat dat betreft ook niet te hard klagen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 05-06 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:20:

ja, maar het is op wachten op een vuurzee waar iemand er niet uit kan mede door de HALO. <knip>Zelf weet ik niets beters.
De halo van een warmtegevoelig materiaal maken dat bij brand direct uit elkaar valt? Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Titanium brandt niet zo best en je wil de halo natuurlijk ook niet van karton maken want het ding moet wel stevig zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 17:17
redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Voor mij geeft het vooral aan dat Max nog steeds in Hamilton zijn hoofd zit. En naar mijn idee is dat ook de reden waarom hij vorig jaar het kampioenschap niet heeft gehaald. Hij heeft daardoor simpelweg teveel foutjes gemaakt. Maar ook dit jaar zie je dat ie pas de laatste paar races weer beter in zijn vel begint te zitten.

Het lijkt er gewoon op dat als alles goed gaat dat Hamilton een heel goede rijder is, maar dat zodra er dingen tegen zitten hij die dubbel laat terugkomen in zijn rijden. En zo'n fragment laat gewoon weer zien dat er in zijn hoofd nog steeds verkeerde dingen meespelen.
Dat zag je in de tijd met Rosberg ook al wel. Rosberg ging ook in hoofd van Hamilton zitten. Toen zag je dat Hamilton daar ook gevoelig voor was en wat foutjes ging maken. Alleen toen was op gegeven moment de maat vol en kon Hamilton een knop omzetten en kwam hij ook wel weer sterk terug. Maar Hamilton blijft wel gevoelig door de jaren heen daarvoor. Lijkt er ook op dat tactiek van Red Bull is om daar op in te spelen. Dat zag je ook wel in drive to survive terug. Leek erop dat doel van Red Bull was om onder de huid van Hamilton en ook Mercedes te kruipen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/290547575_3201746303481434_5259740903343955454_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=UQVoD6L4FmoAX_Vz8To&tn=VFc2L9sRQSOqrCVs&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT9L6F7Gn-QdK1HPUjs2LAkPhu6w9GI6zbA1rnBqQGNhqA&oe=62C6D1F3

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:45
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:41:
En prachtige bokaal heeft Sainz gekregen.
Het is een wisselbeker speciaal voor Silverstone, dus hij mag hem helaas niet houden :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:03
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:24:
[...]

De halo van een warmtegevoelig materiaal maken dat bij brand direct uit elkaar valt? Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Titanium brandt niet zo best en je wil de halo natuurlijk ook niet van karton maken want het ding moet wel stevig zijn.
Dan moet je al zoiets maken als bij de vleugeldeuren een Mercedes SLS met een kleine hoeveelheid springstof die het scharnier onklaar maakt en de deur eruit kan duwen. Overigens is de halo natuurlijk zo ontworpen dat je er zowel via de bovenkant als de twee zijkanten uit moet kunnen komen. Lijkt mij met de Indycar variant een stuk minder fijn, al heb je daar minder kans dan een kleiner voorwerp de cockpit in komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:49:
[...]

“That 44-guy” is zeker ook even vergeten dat hij diezelfde Leclerc ook gewoon van de baan duwde vorig jaar in diezelfde bocht? Alleen dan met minder gevolgen… Ik snap dat hij wat ouder word, maar misschien dat Max Geheugentrainer wel een nuttig TV programma is voor de beste man.
_O- _/-\o_

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:20:
[...]

ja, maar het is op wachten op een vuurzee waar iemand er niet uit kan mede door de HALO. Ik weet het, dit is een beetje dezelfde discussie als ik werd niet uit de auto geslingerd omdat ik de gordel om had en daarom ging ik te water. Maar ik denk dat we ook nog echt iets moeten om de halo snel te kunnen lozen wanneer de situatie erom vraagt. Het enige dat ik zelf kan bedenken is explosive bolts, maar die kunnen vast ook afgaan op een ongewenst moment. Zelf weet ik niets beters.
Waarom kan je er door de HALO niet uitkomen? Lijkt me een prima houvast, en je weet zeker dat die altijd dezelfde vorm houd en je dus niet je handen openhaalt aan scherpe onderdelen.

Volgens mij is de HALO niet echt een obstructie om er uit te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja Russell stuurde licht naar links maar dat is niet meer dan normaal, Gasly had daar net zo goed beter op kunnen anticiperen .. je gaat niet 3 dik door Copse. Gasly kwam achterop en had beide auto's voor 'm .. Russell moest het van zijn spiegels hebben in die split second

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Waarom kan je er door de HALO niet uitkomen? Lijkt me een prima houvast, en je weet zeker dat die altijd dezelfde vorm houd en je dus niet je handen openhaalt aan scherpe onderdelen.

Volgens mij is de HALO niet echt een obstructie om er uit te komen...
Normaal gesproken met een rollbar die intact is en de auto licht op zijn kop dan heb je meer ruimte zonder Halo om er uit te klimmen.

Als de rollbar weg is, gaat dat niet op.

Als de auto recht op staat is het geen obstakel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 17:24

flessuh

Set sail for fail!

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Vanuit de camera is dat niet te zien nee. Maar Russel kan gewoon opzij kijken en zien dat daar iemand zit. Het is geen Racespelletje waar je niet opzij kan kijken :+

want hoe weet Sainz bijvoorbeeld dat Max naast hem zat bij de start? Exact, door opzij te kijken :+

Russel heeft zijn spiegels gewoon niet gecheckt. Hij was " swamped" zoals die zegt, en dan moet je dus opletten op wat er achter je gebeurt en of er iemand links of rechts van je zit. Hij wilde vlak naast Zhou komen om niet teveel de binnenbocht te pakken en geen exit speed te hebben. Maar heeft dus niet zijn spiegels gecheckt.

Alle coureurs kunnen dat, maar Russel niet? 8)7

Begrijp me goed, het is hectisch, en ik had het halve veld eraf gekegeld (doe ik vaak genoeg in de F1 games) maar hij is een pro met ervaring. Dit was gewoon fout.

Maar toegeven doen ze nooit O-)
Toch gek gezien hoe ervaren hij is met "in the pack" rijden vanuit zijn Williams tijd :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hann1BaL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Normaal gesproken met een rollbar die intact is en de auto licht op zijn kop dan heb je meer ruimte zonder Halo om er uit te klimmen.

De halo maakt door de hogere voorkant dan de cockpit de hoek altijd groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
flessuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Toch gek gezien hoe ervaren hij is met "in the pack" rijden vanuit zijn Williams tijd :+
Toen kwam er nooit iemand van achteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hann1BaL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Als de rollbar weg is, en de halo moet ook "weg" dan hoef je er niet meer snel uit O-) want dat maakt dan weinig uit.

Dus ik zie niet helemaal waarom de halo eraf moet kunnen als die op de kop ligt. Los van waar die dan naartoe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:11
Met alle respect, ik zat waarschijnlijk huilend in de auto, maar waarom moest hij naar het ziekenhuis? Zo hard leek de impact niet te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27

JB

Cédric roelt!

Danielson schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Met alle respect, ik zat waarschijnlijk huilend in de auto, maar waarom moest hij naar het ziekenhuis? Zo hard leek de impact niet te zijn?
Zullen wel sensoren zijn afgegaan...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Precautionairy checks. Verschil zit hem er denk ik in dat die redelijk van links naar rechts geslagen werd door eerst de muur, en dan nog 2x in de zijkant geramt worden.

Als je nek de ene kant op beweegt, en dan komt er opeens een klap de andere kant op heb je meteen met veel hogere G-waarden te maken dan als je enkel spint.

Hoe ernstig het lijkt zegt dus weinig over de echte ernst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Hann1BaL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Volgens mij was het gewoon een split-second beslissing en echt niet zo doordacht. Als je uit de auto bent en je hebt hulp gehad, dan mag je niet meer starten. Dat is vrij simpel.
Het probleem was hier dat de auto uit was gegaan en niet meer wou starten. Daarom kon hij niet meer zelfstandig terugrijden, en mocht dus niet meer starten. (Bron: Wolff bij Sky DE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Er zit een G sensor in die auto en als die af gaat moet de driver een medische check ondergaan.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat die sensor is afgegaan.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Als de rollbar weg is, en de halo moet ook "weg" dan hoef je er niet meer snel uit O-) want dat maakt dan weinig uit.

Dus ik zie niet helemaal waarom de halo eraf moet kunnen als die op de kop ligt. Los van waar die dan naartoe moet.
Dit was ook een beetje mn punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
JackBol schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Er zit een G sensor in die auto en als die af gaat moet de driver een medische check ondergaan.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat die sensor is afgegaan.
Als de coureur zegt dat hij wat duizelig is van de klap dan worden ze al onderzocht op mogelijke hersenschudding. Doen ze dat niet dan is het erg gevaarlijk hem na een week weer te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

stekkiekiller schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Het probleem was hier dat de auto uit was gegaan en niet meer wou starten. Daarom kon hij niet meer zelfstandig terugrijden, en mocht dus niet meer starten. (Bron: Wolff bij Sky DE)
Dat zal zeker zo zijn, maar dat is dan de reden geweest dat de marshalls hem kwamen helpen. Dat is voor ons als toeschouwer de bevestiging: Want zodra er een marshall je auto duwt of jou helpt met de auto, ben je uit de race. Dat was dus al het geval doordat de auto niet meer wou starten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Even over die "10 car lengths" die Sainz van Ferrari aan had moeten houden. Voor de restart achter de safety car was dat natuurlijk bullshit, dan was LEC later ook wel gepakt. Zou het te maken kunnen hebben met dat ze LEC alsnog wilden laten pitten? Zou die 10 wagenlengtes voldoende kunnen zijn voor een safe pitstop als de rest nog achter de SC zit en heeft SAI dit eigenlijk onmogelijk gemaakt door er niet in mee te gaan?

Geen idee of ik onzin praat maar dit kwam bij mij op.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Spotmatic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:12:
Even over die "10 car lengths" die Sainz van Ferrari aan had moeten houden. Voor de restart achter de safety car was dat natuurlijk bullshit, dan was LEC later ook wel gepakt. Zou het te maken kunnen hebben met dat ze LEC alsnog wilden laten pitten? Zou die 10 wagenlengtes voldoende kunnen zijn voor een safe pitstop als de rest nog achter de SC zit en heeft SAI dit eigenlijk onmogelijk gemaakt door er niet in mee te gaan?

Nee is niet gek gedacht maar het mag ook niet. Daar is de delta voor voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Als iets bij racen hoort dan lijkt het me per defintie juist wel relevant?!
Ik bedoel meer dat dit soort incidenten inherent is aan racen. Dat VER daar nadeel van ondervind is een gevolg maar verder niet relevant. Als je dit soort incidenten al niet meer kunnen dan kunnen ze net zo goed stoppen met racen en lekker een time trial gaan rijden zoals bij rally gebruikelijk is.
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Maar Zhou ziet die dus wel. Want anders was die wel meteen strakker naar links gegaan.

De drivers kunnen gewoon (in hun perifere zicht) auto's zien die naast ze zitten
[Afbeelding]
Schuin achter je is lastig. Maar daar zat Zhou niet meer. De driver ziet veel breder dan de camera die wij bekijken. Achter zich kon die Gasly ook zien.

Als ik de air replay kijk, denk ik gewoon dat die niet had verwacht dat Gasly zo snel er tussen zou komen. Hij probeert volgens mij voorzichtig Gastly te blokken omdat die denkt er voor te zitten, en zo naast Zhou te gaan rijden. Echter Gasly was daar opeens al tussen en toen ging het mis.

Geen opzet, gewoon een racing incident.
Ik begrijp dat het camerastandpunt beperkter is dan wat de coureur zelf ziet maar vanuit de helmetcams (helaas hier niet beschikbaar) zie je dat het gezichtsveld naast de auto ook niet optimaal is. En uiteraard wanneer je links kijkt zie je rechts niet en vice versa :+. Al met al is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden en is iedereen er, als je de financiën buiten beschouwing laat, zonder al te veel schade vanaf gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:14
Spotmatic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:12:

Nee, een pitstop kost 19 seconden. Het ophouden van Hamilton door Checo in Abu Dhabi was naar ik meen 8 seconden, dus 19 seconden ophouden is gewoon onmogelijk. Tenzij je een Schumacher doet en je auto ergens dwars parkeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
Geen woord aan gelogen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
codex schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Nee, een pitstop kost 19 seconden. Het ophouden van Hamilton door Checo in Abu Dhabi was naar ik meen 8 seconden, dus 19 seconden ophouden is gewoon onmogelijk. Tenzij je een Schumacher doet en je auto ergens dwars parkeert.
Maar de route door de pits is in silverstone wel veel korter….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 16:43
stekkiekiller schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Die had met een kapotte band links achter nooit meer naar de pit kunnen rijden, zelfs als zijn motor gewoon aan zou blijven. Je ziet letterlijk de band rechtsvoor niet meer draaien doordat de hele auto scheef hangt door een missende band links achter. Goede beslissing dus geweest om Russell niet opnieuw te laten starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:23
Ik lees veel over de rollbar en dat deze er af is. Echter volgens mij is de "crash structure" tegenwoordig anders dan de rollbar vroeger was, correct me if im wrong.

Volgens mij wordt de crash structure achter de coureur doorgetrokken op dezelfde lijn als de halo. Dus eerst heb je de camera bovenop de auto, daarna de airbox en daarna zit de main crash structure. De airbox biedt dan ook enige vorm van stevigheid natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YP3JgjA2/s1000/the-damaged-car-of-lewis-hamil.jpg
Hier bij de auto van Hamilton is ook te zien dat de airbox open is gereten, zonder dat daar een rollbar zit op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Kenny_026 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:21:
[...]

Maar de route door de pits is in silverstone wel veel korter….
is de pit snelheid daarom ook niet lager? 60km/u ipv 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
[...]

Een herstart achter de SC vereist een delta tussen SC en eerste auto en een max delta tussen 1e en de rest (vandaar het plan van 10 auto lengtes). Voorbeeld van Checo was op racesnelheid en totaal niet relevant in deze context. Vorig seizoen was er nog onduidelijkheid bij de herstart in Jeddah, toen HAM 1,5km achter VER reed om zo VER banden te laten afkoelen en een beroerde start te garanderen. Ik benieuwd of die regel inmiddels is aangepast cq regel voor is gekomen, en dan ook meteen wat dan de regels zijn bij een herstart onder VC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
TheBrut3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:35:
Ik lees veel over de rollbar en dat deze er af is. Echter volgens mij is de "crash structure" tegenwoordig anders dan de rollbar vroeger was, correct me if im wrong.

Volgens mij wordt de crash structure achter de coureur doorgetrokken op dezelfde lijn als de halo. Dus eerst heb je de camera bovenop de auto, daarna de airbox en daarna zit de main crash structure. De airbox biedt dan ook enige vorm van stevigheid natuurlijk

[Afbeelding]
Hier bij de auto van Hamilton is ook te zien dat de airbox open is gereten, zonder dat daar een rollbar zit op het einde.
Na het ongeluk van Pedro Diniz, Nurburgring 1999 zijn er welk aanpassingen gedaan. Daar ving de rolbar de eerste klap op het asfalt nog op maar een volgende rol in het gras brak het af en zat Diniz alsnog bekneld/in elkaar gevouwen in de auto en moest deze eerst op z'n kant worden gelegd om Diniz te bevrijden. Door introductie van de Halo zal het concept van de rollbar ook wel zijn gewijzigd zijn (als in een andere rol in het geheel van de safety cel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hatsjoe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Ja die is al voorbij gekomen, maar zo hoort het dus. Crofty zei live nog heel zuur "kijk zo moet het", denk even vergeten dat er vorig jaar meer ruimte was dan nu. Maar hij heeft wel gelijk, zo hoort het Lewis, dat is clean racing. Vorig jaar was gewoon een heel vies trucje en 100% opzettelijk geweest.
Vraag is of ie Leclerc/verstappen of hamilton bedoelde in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Het is al geschreven door een ander, maar bij een SC is het tijdsverlies bij een pitstop op Silverstone maar 9 seconden. Ik heb de race net nog even opgezet, die tijd was te zien in een infographic. Vandaar dat ik me afvroeg of dat het plan van Ferrari is geweest: Sainz moet een gat laten vellen met Leclerc, zodat Leclerc een pitstop kan uitvoeren zonder zijn plaats te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

TheBrut3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:35:
Misschien heb je gelezen dat de rollbar er bij de auto van Zhou af was ja. Maar over het algemeen, nee. Zie de Technical Regulations van 2022:
12.4 Roll Structures
All cars must have two roll structures that are designed to help prevent injury to the driver in the event of the car becoming inverted.

12.4.1 Principal Roll Structure
The principal structure must be at least at Z=968 at XC =35. [Dit is dus "hoog"]
[..]
In order that a car may be lifted quickly in the event of it stopping on the circuit, the principal rollover structure must incorporate an unobstructed opening, whose section measures 60mm x 30mm with internal radii of no more than R15mm, clearly visible in side view, to permit a strap to pass through it. [Dit is dus dat gat wat je onder de intake ziet op die foto van Hamilton's auto]
[..]

12.4.2 Secondary Roll Structure (Halo)
The secondary roll structure, which is not considered part of the survival cell must be positioned symmetrically about the car centre plane with its front fixing axis at XC = -975 and Z=660. The mounting faces for the rearward fixings must lie on the plane Z=695. [Dit is dus lager dan de Principal Roll Structure]
[..]
En
je kan je natuurlijk afvragen hoe het komt dat zoiets structureel onbelangrijks als een airbox/intake nog heel is na een dergelijk ongeluk wat wel het hele bodywork heeft gesloopt. Zou dat niet iets te maken kunnen hebben met een aanwezige roll hoop daar?

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 04-07-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:31
Spotmatic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Het is al geschreven door een ander, maar bij een SC is het tijdsverlies bij een pitstop op Silverstone maar 9 seconden. Ik heb de race net nog even opgezet, die tijd was te zien in een infographic. Vandaar dat ik me afvroeg of dat het plan van Ferrari is geweest: Sainz moet een gat laten vellen met Leclerc, zodat Leclerc een pitstop kan uitvoeren zonder zijn plaats te verliezen.
Maar die 9s is alleen als het veld op SC snelheid rijdt, wat bij een herstart niet het geval is. Laat Sainz dan een gat vallen, gaat iedereen er voorbij met het excuus dat hij overduidelijk een technisch probleem had, want bij een herstart laat je geen gat vallen. Dan was Leclerc in de pits sitting duck geweest voor bijna het hele veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Transportman schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:59:
[...]

Maar die 9s is alleen als het veld op SC snelheid rijdt, wat bij een herstart niet het geval is. Laat Sainz dan een gat vallen, gaat iedereen er voorbij met het excuus dat hij overduidelijk een technisch probleem had, want bij een herstart laat je geen gat vallen. Dan was Leclerc in de pits sitting duck geweest voor bijna het hele veld.
Het gaat me niet om de herstart maar om de SC fase. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet wanneer Ferrari aan Sainz precies heeft gevraagd dat gat te laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Spotmatic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Het gaat me niet om de herstart maar om de SC fase. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet wanneer Ferrari aan Sainz precies heeft gevraagd dat gat te laten vallen.
Tijdens de uitzending kwam het radiobericht pas toen de SC naar binnen ging komen, en de reactie van Sainz gaf ook wel aan dat het geen call van rondes eerder was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spotmatic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:01:
[...]
Net voor de herstart.. (verduidelijking, dat de Safetycar binnen gaat komen)

Edit: v.w.b. de beelden en vergelijkingen die er nu worden gemaakt tussen Ham i.c.m. Ver en Lec. Je moet niet kijken, je moet luisteren. In het ene geval gaat Hamilton duidelijk van zijn gas af (voor de bocht), in het andere geval eigenlijk pas na het contact. In dit geval zeggen geluiden eigenlijk meer dan beelden :+

Op naar Silverstone 2023, het zal beslist nog jaren voorbij komen als "hot" item ;)

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2022 16:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerder, denk ik. Wij horen de team radio altijd met vertraging.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gambieter schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Eerder, denk ik. Wij horen de team radio altijd met vertraging.
Zo'n 5 sec. later ongeveer ;)

Wij horen het tussen Copse en Maggotts, direct voor de herstart.

@RobertMe, vanuit de on board vanzelfsprekend ;)

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2022 17:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:18
hardware-lover schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:14:
[...]

Zo'n 5 sec. later ongeveer ;)

Wij horen het tussen Copse en Maggotts, direct voor de herstart.
5 seconden vertraging bij de onboard of 5 seconden vertraging bij de world feed waarbij de regie er eerst nog een plasje over moet doen? :P Want de onboard heeft sowieso om en nabij 5 seconden vertraging. Maar de world feed zal normaliter nog veel trager zijn omdat iemand in Bigging Hill het moet horen, uitknippen, naar het circuit sturen, en een regisseur die moet roepen om het af te spelen. En op de world feed werd het afgespeeld ergens rond hanger straight uit mijn hoofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb even wat offtopic discussie weggepoetst, mocht je wat kwijt zijn dan komt het door mij

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Outerspace schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:23:
[mbr]Ik heb even wat offtopic discussie weggepoetst, mocht je wat kwijt zijn dan komt het door mij[/]
Mag ik een 1 ding vragen? Moet dit dan verder in Randzaken, want negeren kunnen we niet omdat het wel gebeurd is :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Mag ik een 1 ding vragen? Moet dit dan verder in Randzaken, want negeren kunnen we niet omdat het wel gebeurd is :).
De TW wijst uit of het daar past of niet, maar die hele discussie opnieuw opspinnen zou mijn voorkeur niet hebben ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Outerspace schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:26:
[...]

De TW wijst uit of het daar past of niet, maar die hele discussie opnieuw opspinnen zou mijn voorkeur niet hebben ;)
Nee dat is zeker geen optie, daarin snap ik je!
Bedankt voor de toelichting, verder hou ik me eigen mening netjes voor me :)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 04-07-2022 17:28 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Outerspace schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:23:
[mbr]Ik heb even wat offtopic discussie weggepoetst, mocht je wat kwijt zijn dan komt het door mij[/]
Bedankt!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:24:
[...]
De halo mag zelf heel stijf en warmtebestendig zijn, het gaat er om hoe het aan de auto vat zit. Als de halo door de coureur of een reddingswerker snel is los te klikken dan is dat ook een prima oplossing. Misschien kan de halo ook vastzitten met een paar bouten die sterk zijn maar doorsmelten bij brand.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30

AvK

Ready Set Go

Allard schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:43:
[...]

Misschien kan de halo ook vastzitten met een paar bouten die sterk zijn maar doorsmelten bij brand.
Dan moet je ze letterlijk van plastic maken......... 8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Onboard Verstappen aan het terug kijken. Na het slippertje van Sainz en Verstappen erlangs zetten ze ee camera achteruit. Bij the loop of hoe heet die bocht, voor Wellington straight, zie je vanalles en nog wat de lucht in vliegen. Dat zullen dus o.a. de stukjes vloer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:00:
Onboard Verstappen aan het terug kijken. Na het slippertje van Sainz en Verstappen erlangs zetten ze ee camera achteruit. Bij the loop of hoe heet die bocht, voor Wellington straight, zie je vanalles en nog wat de lucht in vliegen. Dat zullen dus o.a. de stukjes vloer zijn.
Sainz had daar eigenlijk een straf moeten hebben voor een unsafe reentry imho.

Ik denk niet dat dat de schade was die Max de das om deed want hij liep eerst nog uit met 2 tienden per ronde naar 1.4 seconde. Daarna was het ineens gebeurd.

Mocht het wel zo zijn dat er daar al kritische schade ontstond dan zou Max geen kerb meer kunnen nemen dit seizoen. Dat zou niet best zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

De halo mag zelf heel stijf en warmtebestendig zijn, het gaat er om hoe het aan de auto vat zit. Als de halo door de coureur of een reddingswerker snel is los te klikken dan is dat ook een prima oplossing. Misschien kan de halo ook vastzitten met een paar bouten die sterk zijn maar doorsmelten bij brand.
Of ipv van bouten met gladde pennen die met een (elektrisch) meganiek van hun plek kunnen worden geschoven.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 12:38
[...]

Heel lullig maar de situatie waar Zhou in zat is 100x beter, dan een halo die verzwakt is om afklikbaar te maken. Ik snap je, je wilt hem even sterk houden als nu, maar het punt is dat je verzwakking aanbrengt, wat je ook verzint. En dan zal je net die ene situatie tegenkomen waarin de halo loskomt... Nee dan kan je beter een halo hebben die door de hele verschrikkelijke situatie een blijft beschermen. En dan zit je maar even klem daarna in een benarde situatie, je kan het nog na vertellen.

Maak dan maar een 2e groene monster met zwaar knip gereedschap, brandblussers of andere preventieve middelen etc aanboord en 2 of 3 specialisten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Sainz had daar eigenlijk een straf moeten hebben voor een unsafe reentry imho.

Ik denk niet dat dat de schade was die Max de das om deed want hij liep eerst nog uit met 2 tienden per ronde naar 1.4 seconde. Daarna was het ineens gebeurd.

Mocht het wel zo zijn dat er daar al kritische schade ontstond dan zou Max geen kerb meer kunnen nemen dit seizoen. Dat zou niet best zijn.
Je haalt nu echt twee dingen door elkaar. Bij Sainz gebeurt niks geks en Verstappen pakt daar alleen de curbs, niks aan het handje. De schade ontstaat pas veel later (2,5 ronde?) in ik gok bocht 5. Daar zie je op de rearview camera echt wat door de lucht vliegen en pas een stukje later (opkomen oude pit straight) begint Verstappen te klagen. Heeft dus absoluut niks met Sainz zijn actie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Je haalt nu echt twee dingen door elkaar. Bij Sainz gebeurt niks geks en Verstappen pakt daar alleen de curbs, niks aan het handje. De schade ontstaat pas veel later (2,5 ronde?) in ik gok bocht 5. Daar zie je op de rearview camera echt wat door de lucht vliegen en pas een stukje later (opkomen oude pit straight) begint Verstappen te klagen. Heeft dus absoluut niks met Sainz zijn actie te maken.
Ik heb je originele bericht herlezen en snap het nu beter, denk ik. Ik dacht dat je op het moment dat Max Sainz inhaalde (over de kerbs) je carbon zag vliegen. Maar je hebt het over het moment in lap 12, dat hij over de FW endplate rijd van een van de ALphaTauris, toen stond de camera Idd achteruit en vliegt er eea door de lucht.

Ja, dat was het moment dat hij de bodem verloor. Meteen gebeurd met de pace. Gelukkig door de VSC en SC nog steeds zachtere banden kunnen steken en met lichtere wagen nét (beetje over de grens) P7 kunnen verdedigen.

Ik vond wel dat Sainz heel weinig ruimte liet bij het terugkomen. Je mag dan niemand hinderen, jij bent immers van de baan geraakt. Plus, wanneer je langszijde bent moet er toch altijd ruimte zijn voor een complete auto binnen de witte lijnen. Max werd daar ooit voor bestraft op Bottas, Monza.

Prima hoor, van mij hoeven al die straffen niet.

Bij de herstart werd Max ook al bijna in de muur gezet. Sainz deed dat ook ooit met Alonso in Mexico op het rechte stuk.

Hij was iig vol aan het knokken voor de win.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 07:16
Osxy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:57:
[...]

Nee hoor fotografen staan achter de hekken, ze maken foto's door de hekken heen.
Klopt helemaal, op beelden van helemaal rechts kon je duidelijk zien dat ze achter de hek staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:22
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aNPM514_700b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:08

_Apache_

For life.

sevinc schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:08:
[...]

Klopt helemaal, op beelden van helemaal rechts kon je duidelijk zien dat ze achter de hek staan.
Vaak zie je dan nog een klein gaatje (20 bij 20cm) waar ze doorheen kunnen fotograferen.
Dat soort gaten zag ik regelmatig op Spa.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 10:15

Martinspire

Awesomeness

Dat Ferrari Charles niet pit tijdens de eerste 2 ronden van de situatie vond ik erg dom. Je kon aanvoelen dat dit een SC ging worden, dus die hebben echt een grote fout gemaakt.

Maar waarom hebben ze Charles niet binnengehaald bij de herstart? Hij volgt dan de SC naar binnen toe en ondertussen rijdt Sainz erg traag tot de herstart en ondertussen doen ze bij Ferrari nog een pitstop. Dan verlies je misschien alsnog wel een paar plekken, maar nooit zoveel als een normale stop. Want nu was ie gewoon het haasje terwijl ie eigenlijk de snelste auto van het veld had.

Verder opvallend dat eigenlijk de gehele top 4 (of 5 met Hamilton) met schade rond reed na de eerste paar ronden. Dat opende de deur voor Sainz (eindelijk) en andere rijders om boven verwachting te presteren. Plus zo'n sprintrace is altijd wel leuk.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:44
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Op andere plekken staat het hek direct achter de banden. Dat is hier niet zo omdat er fotografen staan voor de start. Die staan er denk ik volgend jaar niet meer. Bandenstapel twee meter naar achteren en het probleem is verholpen.

Tweede is de vraag hoe je een auto stopt die ondersteboven gaat met die snelheden. Want die stuiterde van het grind af, maar asfalt had totaal geen snelheid eruit gehaald en dan ga je extreem snel de bandenstapel in en kom je dadelijk er niet meer zelf uit.

Ik denk toch dat de grindbakken gevoelig zijn of ze werken. Hier lijken ze gewoon niet erg effectief te zijn in het stoppen van een auto, maar je kan er wel uitrijden als je erin beland.
Je moet er ook niet aan denken dat hij zich vooruit op zijn kop in het gravel ingraaft want daar doet zowel een halo als een rollbar niets tegen...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:46
Martinspire schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:01:
Dat Ferrari Charles niet pit tijdens de eerste 2 ronden van de situatie vond ik erg dom. Je kon aanvoelen dat dit een SC ging worden, dus die hebben echt een grote fout gemaakt.

Maar waarom hebben ze Charles niet binnengehaald bij de herstart? Hij volgt dan de SC naar binnen toe en ondertussen rijdt Sainz erg traag tot de herstart en ondertussen doen ze bij Ferrari nog een pitstop. Dan verlies je misschien alsnog wel een paar plekken, maar nooit zoveel als een normale stop. Want nu was ie gewoon het haasje terwijl ie eigenlijk de snelste auto van het veld had.

Verder opvallend dat eigenlijk de gehele top 4 (of 5 met Hamilton) met schade rond reed na de eerste paar ronden. Dat opende de deur voor Sainz (eindelijk) en andere rijders om boven verwachting te presteren. Plus zo'n sprintrace is altijd wel leuk.
Het veld was al aangesloten. Je komt dan semi achteraan terecht, alleen de auto's welke een ronde achter liggen en eerder zijn weggelaten kom je dan voor terecht.

Het verschil tussen plek 4 zoals nu of nog moeten doortrappen om Max in te halen.

De enige optie was om zoals nu doorterijden en te hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ferrari had het ook aangevoeld, want ze communiceren expliciet een "safety car window is closed" even voordat de SC gecalled wordt. Compleet verkeerde keuze gemaakt, maar ze voelde het wel aankomen.

Maar ze moeten ook hun verhaal nog even afstemmen. Naar Leclerc communiceren ze even later dat de soft band maar even sneller is en daarna hard degradeert, en dat zou Leclerc dan weer de kans moeten geven. Na ee race heeft Binotto het echter over dat ze niet eens konden stoppen, met beide auto's, en ze daarom maar (alleen) Sainz hadden binnen gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D-dark schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Het veld was al aangesloten. Je komt dan semi achteraan terecht, alleen de auto's welke een ronde achter liggen en eerder zijn weggelaten kom je dan voor terecht.
Onder de SC bij de herstart (vanaf lampen op SC uit) is ee leider ee defacto SC en die bepaalt het tempo. Wat @Martinspire dus bedoeld is dat Leclerc de pits in had kunnen rijden, Sainz wordt dan de leider die het tempo bepaald, waarna die ook op de rem kan gaan staan waarna Leclerc weer als leider de pits verlaat.

Maar die theorie is hier vanmiddag al voorbij gekomen en heeft één grote catch. Als de wagen voor je problemen heeft mag je die gewoon inhalen onder de SC. Als Sainz ineens 50KM/u gaat rijden door club en vale en niet accelereert (tot start/finish) dan halen ze hem alsnog aan alle kanten in, omdat hij "duidelijk een probleem heeft".

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Max kan er nog om lachen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYrrHP38v35RoGoH3trF700dqxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sCfjU7KzmYH8F5ma1G1P2Vud.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Meer info? Is dit de rest van de race onder de auto blijven hangen? Of hoe kan het dat hij het heeft? Lijkt me niet dat iemand het nog even is gaan ophalen. Of in ieder geval niet iemand van Red Bull. Een marshall of fan zal het graag als souvenir hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

van wie komt dit brokstuk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:42:
[...]

Meer info? Is dit de rest van de race onder de auto blijven hangen? Of hoe kan het dat hij het heeft? Lijkt me niet dat iemand het nog even is gaan ophalen. Of in ieder geval niet iemand van Red Bull. Een marshall of fan zal het graag als souvenir hebben.
Volgens de verhalen zelfs al snel na de race heeft dit stuk in zijn vloer vastgezeten. Dus naast de waarschijnlijke schade aan aero-stukken zat er nog een extra vleugel aan die er niet hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:10
Dit was toch het stuk wat vast zat onder de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
The_Scarabial schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:47:
[...]

van wie komt dit brokstuk dan?
Foto is in spiegelbeeld (zie ook sponsoring op de polo), Alpha Tauri dus. Alleen heb ik het idee dat dat incident tussen Gasly en Tsunoda pas later in de race was? Maar kan me vergissen door de lange rode vlag :p.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Foto is in spiegelbeeld (zie ook sponsoring op de polo),
:? Ik zie toch echt gewoon alles normaal, niet in spiegelbeeld?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Volgens de verhalen zelfs al snel na de race heeft dit stuk in zijn vloer vastgezeten. Dus naast de waarschijnlijke schade aan aero-stukken zat er nog een extra vleugel aan die er niet hoorde.
Als het inderdaad in de vloer is blijven hangen zal dat zwaar problematisch zijn geweest. En verklaard natuurlijk ook hoe ze er zo makkelijk aan zijn gekomen, i.p.v. het dus terugzoeken langs het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Onder de SC bij de herstart (vanaf lampen op SC uit) is ee leider ee defacto SC en die bepaalt het tempo. Wat @Martinspire dus bedoeld is dat Leclerc de pits in had kunnen rijden, Sainz wordt dan de leider die het tempo bepaald, waarna die ook op de rem kan gaan staan waarna Leclerc weer als leider de pits verlaat.

Maar die theorie is hier vanmiddag al voorbij gekomen en heeft één grote catch. Als de wagen voor je problemen heeft mag je die gewoon inhalen onder de SC. Als Sainz ineens 50KM/u gaat rijden door club en vale en niet accelereert (tot start/finish) dan halen ze hem alsnog aan alle kanten in, omdat hij "duidelijk een probleem heeft".
Hmm, hiervoor moet ik echt in de regels duiken.

Carlos moet sowieso binnen 10 auto lengtes van leclerc blijven.
De safetycar lijn is voor de ingang van de pits, vanaf dat punt mag de leider acceleren naar volledige snelheid maar mag ook elke andere auto versnellen en inhalen.
Daarnaast is zomaar remmen of onnodig langzaam rijden niet toegestaan.

Dus het moment dat Leclerc als leider de lijn overschreid en vervolgens de pits ingaat betekend dat iedereen voluit mag acceleren en inhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door D-dark op 04-07-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
D-dark schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:54:
[...]

Hmm, hiervoor moet ik echt in de regels duiken.

Carlos moet sowieso binnen 10 auto lengtes van leclerc blijven.
De safetycar lijn is voor de ingang van de pits, vanaf dat punt mag de leider acceleren naar volledige snelheid maar mag ook elke andere auto inhalen.
Herstart is sinds 2020? al op start finish. Dit was ook de reden van de Mugello crash, Bottas die pas op start finish accelereerde.
en Sainz als de leider moet een vloeiende snelheid aanhouden.
Afremmen mag, alleen niet abrupt / onverwacht. Remmen voor club? en vervolgens niet meer accelereren mag binnen het reglement.
Zelfs met zo'n pitstop is de tijd die het duurt te lang.
Nouja, dat het niet werkt en minimaal zeer onwenselijk is lijkt mij ook wel :p Maar Ferrari zou Ferrari natuurlijk niet zijn zonder gekke calls.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
@RobertMe

Hmm, was even graven, maar wel een leerzame exercitie
https://www.fia.com/sites..._-_iss_6_-_2022-04-29.pdf

Dit zijn volgens mij de relevante secties

55.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake
another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article
5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.
The exceptions are:
a) If a driver is signalled to do so from the safety car.
b) Under Articles 49.6, 55.13, 58.6, and 58.12.
c) When entering the pits a driver may pass another car remaining on the track,
including the safety car, after he has reached the first safety car line.
d) When leaving the pits a driver may overtake, or be overtaken by, another car on
the track before he reaches the second safety car line.
e) When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track
once it has reached the first safety car line

Zie E

55.14 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message
“SAFETY CAR IN THIS LAP” will be sent to all Competitors using the official messaging
system and the car’s orange lights will be extinguished. This will be the signal to the
Competitors and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if
necessary, fall more than ten (10) car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from
the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace
which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely
to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the SC boards will be withdrawn and, other
than on the last lap of the sprint session or the race, as the leader approaches the Line
the yellow flags will be withdrawn and a green flag and/or green light panel will be
displayed at the Line

Dan nu de 'Line'

Daarvoor moet ik in de event notes duiken

https://www.fia.com/sites...t%20-%20Event%20Notes.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rL-N91pL_I4-KxBgE_HKa9MbfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h3SodFHgnZOSbU6bJbPC5VLD.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij is lijn 1 van toepassing als eerste die bereikt wordt.

Maar corrigeer mij als ik een fout maak.

Kijken we naar Mugello

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SR_XoMs5NEFD2laEj9-oRUmW_ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GayGSbeEqCOZTOmH19fl4FLy.png?f=fotoalbum_large

Dat was een enigszins andere situatie
Vanwege de slipstream wilden de leiders niet versnellen na de safetycar lijn.
Maar de achterhoede wilde wel racen wat ook was toegestaan vanaf de eerste safetycar lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door D-dark op 04-07-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Foto is in spiegelbeeld (zie ook sponsoring op de polo), Alpha Tauri dus. Alleen heb ik het idee dat dat incident tussen Gasly en Tsunoda pas later in de race was? Maar kan me vergissen door de lange rode vlag :p.
Tsunoda had z'n voorvleugel aan gort in lap 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de liefhebberts:

[EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 British GP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:49
Boinkie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:31:
[...]

Tsunoda had z'n voorvleugel aan gort in lap 1
Tsunoda en Gasly zaten elkaar in de weg in bocht 4, ronde 11. Gasly lijkt dat stuk daarna te hebben verloren. Op de onboard van Tsunoda zie je het al liggen. Op de onboard van Perez, die er min of meer als eerste langskomt nadat de AT’s zijn verder gereden, is het duidelijker. Op 1.18.23 zie je een groot stuk debris op de weg liggen. Het ligt net na bocht 5, dus als je die uitkomt, kom je er recht op af. PER rijdt erlangs, VET komt daarna, die rijdt er ook nog net omheen. Bij Max kun je niet zien wat er gebeurt, omdat de boardcam het beeld naar achteren geeft. Maar op 1.19.24 rijdt hij op exact die plek en hoor je een kort geluid. Vlak daarna zegt Max ook dat hij over een stuk debris reed.

Hoe dat dan zit met Sainz die blijkbaar eerder aangaf dat er ergens nog debris op de baan lag, weet ik niet. Dat kan bijna niet over datzelfde stuk debris zijn gegaan, want hij is er niet langsgekomen na Gasly en voor Max. Misschien was dat niet Sainz..

Edit: Dat was Stroll. Vanaf zijn onboard zie je op 1.18.14 op die plek wat van de wagen van Gasly vallen en in twee stukken wegschieten. Stroll meldt dat vervolgens op zijn boardradio.

[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 05-07-2022 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Allereerst: dit is een oude issue. De huidige is issue 7. Niet dat dat in dit geval verschil maakt maar is misschien wel handig te weten. Als je via deze pagina naar de reglementen gaat heb je altijd de nieuwste.
Dit zijn volgens mij de relevante secties

55.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake
another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article
5.3)
for the first time after the safety car has returned to the pits.

[..]

Dan nu de 'Line'

Daarvoor moet ik in de event notes duiken

https://www.fia.com/sites...t%20-%20Event%20Notes.pdf

[Afbeelding]

Volgens mij is lijn 1 van toepassing als eerste die bereikt wordt.

Maar corrigeer mij als ik een fout maak.
The Line staat gewoon beschreven in artikel 5.3, nou ja, heel duidelijk is het niet maar dat is de finishlijn:
5.3 [..] the control line (the Line) [..]
In jouw afbeelding van de track map uit de event notes voor de F2 (:? die van de F1 vind je hier via deze) zie je die gewoon aangewezen staan, helemaal rechtsonderin, bij het pijltje met "Control Line". In artikel 59 wordt dat verduidelijkt:
59.1 A chequered flag will be the end-of-session signal and will be shown at the Line as soon as the leading car has covered the full distance in accordance with Article 5.3.
Dus dat gaat niet over SC1 want die noemen ze juist "the first safety car line" en niet "the Line".
e) When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track
once it has reached the first safety car line

Zie E
Dit gaat gewoon over het inhalen van de SC, niet over andere rijders. Volgens mij is dit zinnetje alleen maar echt nuttig op circuits waar de SC1-lijn om wat voor reden dan ook een kilometer voor pit entry ligt, in alle andere gevallen is de SC daarmee ook direct in de pit entry. In de praktijk heeft de leider dan allang een gat laten vallen dus zal de SC nooit ingehaald worden.
Kijken we naar Mugello

[Afbeelding]

Dat was een enigszins andere situatie
Vanwege de slipstream wilden de leiders niet versnellen na de safetycar lijn.
Maar de achterhoede wilde wel racen wat ook was toegestaan vanaf de eerste safetycar lijn.
Als je onder groen langzaam blijft rijden ben je hoe dan ook de leiding kwijt want de eerste die achter je vandaan komt en op het gas stapt rijdt je sowieso de slipstream uit. Maar ook daar mochten de rijders niet inhalen totdat ze (zelf) over de finishlijn waren gereden.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 05-07-2022 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:26

Interessante gedachtengang :). Sainz mag er maximaal 10 autolengtes achterblijven, en pit in is daar een stuk korter dan de reguliere baan.

Het zou kunnen werken, met alleen de aantekening dat Sainz dan 'buiten zijn schuld' op een gegeven moment meer dan 10 wagenlengtes achter Leclerc had gezeten. En hij had pas op S/F gas kunnen geven wat hemzelf kwetsbaar had gemaakt. Maar ik vermoed dat Leclerc er dan voor had kunnen blijven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
alexbl69 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:41:
[...]

Interessante gedachtengang :). Sainz mag er maximaal 10 autolengtes achterblijven, en pit in is daar een stuk korter dan de reguliere baan.

Het zou kunnen werken, met alleen de aantekening dat Sainz dan 'buiten zijn schuld' op een gegeven moment meer dan 10 wagenlengtes achter Leclerc had gezeten. En hij had pas op S/F gas kunnen geven wat hemzelf kwetsbaar had gemaakt. Maar ik vermoed dat Leclerc er dan voor had kunnen blijven.
Maar dan had iedereen achter Sainz er voor start/finish al voorbij gegaan, omdat het dan lijkt alsof Sainz een overduidelijk probleem heeft, want dan lijkt Leclerc te accelereren voor de herstart en Sainz gaat niet mee omdat hij een probleem lijkt te hebben. Zie ook eerdere posts gisteren.

Had Sainz vlak achter Leclerc blijven zitten en nadat die pits in dook heel langzaam de laatste bochten genomen, was hij sitting duck geweest, een had Leclerc waarschijnlijk nog teruggevallen, want zo langzaam door de laatste bochten gaat eigenlijk niet, ook omdat direct na de bocht het veld naar volle snelheid mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Transportman schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:27:
[...]

Maar dan had iedereen achter Sainz er voor start/finish al voorbij gegaan, omdat het dan lijkt alsof Sainz een overduidelijk probleem heeft, want dan lijkt Leclerc te accelereren voor de herstart en Sainz gaat niet mee omdat hij een probleem lijkt te hebben. Zie ook eerdere posts gisteren.

Had Sainz vlak achter Leclerc blijven zitten en nadat die pits in dook heel langzaam de laatste bochten genomen, was hij sitting duck geweest, een had Leclerc waarschijnlijk nog teruggevallen, want zo langzaam door de laatste bochten gaat eigenlijk niet, ook omdat direct na de bocht het veld naar volle snelheid mag.
En staat na de herstart het licht uitkomen pits niet op rood (zoals bij reguliere start) om te voorkomen dat je midden in de melee terecht komt? Dat kan je in zo’n situatie ook nog parten spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:22
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:53:
[...]

Als het inderdaad in de vloer is blijven hangen zal dat zwaar problematisch zijn geweest. En verklaard natuurlijk ook hoe ze er zo makkelijk aan zijn gekomen, i.p.v. het dus terugzoeken langs het circuit.
Was een goede aero test op de baan dat dit vleugeltje niet werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:23
Transportman schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:27:
Het is overduidelijk dat LEC de pits dan in gaat, dus niet accelereert. Als SAI blijft weaven om temperatuur in de banden te krijgen/houden is het duidelijk dat hij geen probleem heeft dus mag de rest er ook niet voorbij. SAI wordt op dat moment de eerste wagen, dus de rest mag er niet voorbij. De vraag is vooral of SAI voldoende tijd kan rekken, SAI zal in Club namelijk op het gas moeten om te voorkomen dat men hem direct inhaalt, want S/F ligt vrij snel na de bocht.

Tevens haalt @Thinlanet een goed punt aan, ik denk ook dat het licht in de pits even op rood gaat tot iedereen voorbij is. Als dat niet zo is, dan was dit wel een mogelijkheid geweest imo.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord