[F1 2022] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 104.816 views

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 9

9. Circuit Gilles-Villeneuve
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Canada_Circuit.png.transform/8col/image.png

Data

vr 17 juni
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png20:00(14:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png23:00(17:00) Lokale tijd
za 18 juni
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png19:00(13:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png22:00(16:00) Lokale tijd
zo 19 juni
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png20:00
(14:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit: Circuit Gilles-Villeneuve
Lengte:4361m
Aantal Ronden:70
Race Afstand:305,27km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTsqf0dWUAAK_aT?format=jpg&name=large
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Back in Canada *O*

snap je ‘m :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Hoop dat Ferrari motoren de race volmaken.....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVNeFxAWAAEkaua?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVJW1DqX0AAGo1X?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVQnouXWAAAYL2c?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Volgens mij is het hoogst dat Verstappen hier geëindigd is P3 toch? Ruimte voor verbetering.
Maar ik hoop wel op wat meer spanning dan de afgelopen GP.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En inmiddels heeft Pirelli ook al de informatie gedeeld over het circuit

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVQjta5WUAAhjde?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

OzzieMann schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:36:
Volgens mij is het hoogst dat Verstappen hier geëindigd is P3 toch? Ruimte voor verbetering.
Maar ik hoop wel op wat meer spanning dan de afgelopen GP.
Mijn glazenbol:

Max en Lec nek aan nek tot einde, beide motoren kappen ermee, vervolgens proberen beide hun auto zo snel mogelijk over de finish te krijgen/duwen; En Mick Schumacher wint.

:+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Illegal_Alien schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Mijn glazenbol:

Max en Lec nek aan nek tot einde, beide motoren kappen ermee, vervolgens proberen beide hun auto zo snel mogelijk over de finish te krijgen/duwen; En Mick Schumacher Nicolas Latifi wint.

ftfy :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:38

basvn

Breezand - NHN

Wall of Champions..
welke Canadese rijder zal deze meerdere malen aantikken dit weekend?

Of mag Max hem nu eindelijk raken :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

basvn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:46:
Wall of Champions..

Ach nu mag het, maar dan wel graag ik een Practice Session a.u.b. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wall of Champions..

Zou Max dat ook in zijn contract hebben staan? Bij een wereldkampioenschap mag ik hem in Canada in die muur zetten... :P

Alhoewel de muur al een keer is verplaatst dus je zult er nu wat meer moeite voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 19:57

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Illegal_Alien schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Mijn glazenbol:

Max en Lec nek aan nek tot einde, beide motoren kappen ermee, vervolgens proberen beide hun auto zo snel mogelijk over de finish te krijgen/duwen; En Mick Schumacher wint.

Mooie voorspelling.. Maar gaat mick voor P1?? of voor gedeelde P1/P2, dat tie dus z'n auto weer 2-deelt??

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Woudloper schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:36:
En inmiddels heeft Pirelli ook al de informatie gedeeld over het circuit

[Afbeelding]
Dat gaat wel een ding worden omdat deze baan dacht ik een zekere mate van oneven asfalt heeft in combinatie met snelheid. We gaan dus gewoon door met stuiteren. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Nog even een Red Bull update van de Herr Doktor.
  • De Honda motoren hebben de afgelopen 7 races als een uurwerk gelopen.
  • Na de vervanging in Baku is nauwelijk slijtage aan de motor geconstateerd.
  • Bij de nieuwe motoren is niks verbeterd.
  • Ferrari zou inmiddels rond het minimale gewicht van 798 kilo zitten. Red Bull zou er 8 kilo boven zitten en dat is vreemd omdat Marko eerder in een ander interview met Formel1.de zei dat het nog tot 5 kilo zou zijn, net als Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:42
Chocoball schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:22:
  • Ferrari zou inmiddels rond het minimale gewicht van 798 kilo zitten. Red Bull zou er 8 kilo boven zitten en dat is vreemd omdat Marko eerder in een ander interview met Formel1.de zei dat het nog tot 5 kilo zou zijn, net als Mercedes.
Dat klinkt hoopvol voor de betrouwbaarheid :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
schema f1tv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCK1by7j_QCNRCfydDUkd17UaIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8YrixbVpCu8uQJURJAIJayVB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Ook hier weer een RBR 1/2. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Yes eindelijk weer naar Montreal! Wat mij betreft 1 van de mooiste circuits op de kalender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 10:37
pjlgt schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:34:
Yes eindelijk weer naar Montreal! Wat mij betreft 1 van de mooiste circuits op de kalender.
Mee eens. en met regen nog mooier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 09:59

AvK

Ready Set Go

Zou dit Latifi zijn laatste race zijn.... of wordt ie er na de zomerstop uit gedonderd......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AvK schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:51:
Zou dit Latifi zijn laatste race zijn....
Kan ie meteen "thuis blijven" :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:51
Wat betreft het gewicht, mogelijk hebben ze wat extra gewicht nodig gehad om de DRS/achtervleugel te versterken. Kan dat het daarom van 5 naar 8kg gegaan is. Alhoewel... 3kg voor een vleugel versterken is wel fors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

JB schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Kan ie meteen "thuis blijven" :P
Dat is wat ik bedoel.... :D

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:51
AvK schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:51:
Zou dit Latifi zijn laatste race zijn.... of wordt ie er na de zomerstop uit gedonderd......
Gaan er stemmen op dat hij er voortijdig uit gemikt gaat worden dan? Heb daar nog niets van gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

boxlessness schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Gaan er stemmen op dat hij er voortijdig uit gemikt gaat worden dan? Heb daar nog niets van gelezen.
Piastri?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Latifi doet het niet al te best. Maar als er iemand uitgeknikkerd moet worden is het Schumacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:29
Crashhill schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:57:
Latifi doet het niet al te best.
Understatement of the year _O-
Die heeft het inmiddels lang genoeg mogen proberen en is wat mij betreft echt klaar. Hoe die afgelopen zondag ook weer straf na straf aan het verzamelen was.. De beste man verziekt naar mijn mening menig weekend (denk dat LH zich daar ook wel in kan vinden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

JEightyFive schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Die heeft het inmiddels lang genoeg mogen proberen en is wat mij betreft echt klaar. Hoe die afgelopen zondag ook weer straf na straf aan het verzamelen was.. De beste man verziekt naar mijn mening menig weekend (denk dat LH zich daar ook wel in kan vinden :P)
Was het niet zo dat elke dat hij crasht Max wint, of is dit weer zo`n stom ding wat voor geen meter klopt? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
[...]

Dat vind ik dan ook weer overdreven. Hij rijdt op het moment rond als veldvulling en mag wat mij betreft zeker vertrekken, maar echt een gevaar vind ik hem niet. Hij heeft weleens een crash ja, maar ook weer niet zo heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
[...]

Die eerste straf was niet zijn eigen schuld, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

HikariMisako schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Nee, was mannetje van Williams te lang nog bezig, dus eigenlijk had team een straf moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
HikariMisako schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Nee, dat was een mechanic die te laat nog op de grid was.
De tweede was een bewuste, hij wilde Gasly er langs laten op een moment dat die DRS zou krijgen, zodat die geen sitting duck was in gevecht met Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ParaDroid2 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Nee, dat was een mechanic die te laat nog op de grid was.
Waarom was die mechanic nog op de grid dan? Beetje vreemd dat de rijder daar de dupe van is, maar goed die penalties bij de F1 zijn wel vaker "bijzonder" te noemen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:56
JB schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:41:
[...]

Waarom was die mechanic nog op de grid dan? Beetje vreemd dat de rijder daar de dupe van is, maar goed die penalties bij de F1 zijn wel vaker "bijzonder" te noemen.
Duwde die mechanic niet de auto een stukkie achteruit, omdat Latifi te ver was doorgerold voorbij zijn gridslot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
YoupS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Duwde die mechanic niet de auto een stukkie achteruit, omdat Latifi te ver was doorgerold voorbij zijn gridslot?
Ja
ParaDroid2 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:24:
[...]
De tweede was een bewuste, hij wilde Gasly er langs laten op een moment dat die DRS zou krijgen, zodat die geen sitting duck was in gevecht met Hamilton.
Waar bemoeit ie zich mee :') Het is niet eens z'n teamgenoot ofzo.
Je zou bijna denken dat ie 'm in Abu Dhabi wel bewust in de muur heeft geparkeerd /aluhoedje

Maar los van afgelopen weekend (even uit mijn hoofd):
Monaco, opwarmronde al in de muur
SA, in de muur
Abu Dhabi vorig jaar hoeven we niks meer over te zeggen.

Ik vind de beste man inmiddels irritanter dan Mazepin of Schumacher en zie 'm graag z.s.m. verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
Maak me zorgen om Verstappen. Z'n vliegtuig staat nog steeds in Oostenrijk. Hij weet wel dat ie in Canada moet zijn komend weekend ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
loekf2 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:00:
Maak me zorgen om Verstappen. Z'n vliegtuig staat nog steeds in Oostenrijk. Hij weet wel dat ie in Canada moet zijn komend weekend ?
Ach Leclerc, heeft ook zijn vlucht gemist. Dat wordt voor beiden achteraan starten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ik de weerberichten zo zie dan wordt vrijdag een buiendag en zaterdag een kletsnatte dag en zondag weer gewoon droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05

Beaves

Usque ad Finem

YoupS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Nope, bij de formatieronde hoef je nog niet de gele lijn in de gaten te houden. Wellicht dat ze hem terug duwden omdat hij anders niet genoeg rubber kon neerleggen voor bij de echte start?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

sjaool schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:11:
Als ik de weerberichten zo zie dan wordt vrijdag een buiendag en zaterdag een kletsnatte dag en zondag weer gewoon droog.
Ik zie voornamelijk droog in de Yr app.

Te koop....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Problemen met de achtervleugel. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:05
No worries, kwestie van je pagina verversen, denk ik.
Max landde vannacht al in Montreal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL1jbYkDxd0-WDB43BAInUoDkRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8N6O1yJHRFqxipvEFZK4PFlU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
Pfjoew, Max is in Canada. Nu kan ik vannacht weer gerust slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

albino71 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Ik zie voornamelijk droog in de Yr app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b-EoxHQOU7aZkOONItPbuerIOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKQ6A4Cx1m1QuUFIiZ89V1IW.jpg?f=fotoalbum_large

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:08
Illegal_Alien schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Was het niet zo dat elke dat hij crasht Max wint, of is dit weer zo`n stom ding wat voor geen meter klopt? :p
Verstappen wint vaak, maar zó vaak nou ook weer niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Illegal_Alien schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:22:
Bedoel je dat wanneer Latifi crasht/uitvalt, dat Max dan wint? Dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beaves schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:42:
[...]

Nope, bij de formatieronde hoef je nog niet de gele lijn in de gaten te houden. Wellicht dat ze hem terug duwden omdat hij anders niet genoeg rubber kon neerleggen voor bij de echte start?
Klopt en vast en zeker. Verstappen wordt ook altijd terug geduwd door zijn mechanic. Kan me daarbij geen andere reden bedenken dan met wielspin rubber neerleggen voor de streep waar je de volgende keer staat. I.p.v. dus het eerste beetje rubber net voor de streep en veel rubber op en na de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
TheBrut3 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:13:
Pfjoew, Max is in Canada. Nu kan ik vannacht weer gerust slapen.
Menno Swart z'n bot is kaduuk denk ik. Ik check altijd Twitter.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

netjes van Reddit gestolen

de laatste keer dat we in Canada waren:

... It was Charles Leclerc's first season at Ferrari. He was to score his second podium, in 3rd place, of his F1 career.

... Lewis Hamilton was a 76 times Grand Prix winner and a 5-times F1 WDC. He would win his 77th Grand Prix in Canada and his 6th WDC in 2019.

... Max Verstappen was a 5 times Grand Prix winner. He started from 11th after Magnussen's crash knocked him out in Q2, and finished the race in 5th.

... Canada was the 7th round of the 2019 Formula 1 World Championship. Mercedes held a 118 points lead over Ferrari in the WCC, while Hamilton held a 17 points lead over Bottas in the WDC.

... Lance Stroll, new in the Racing Point that year, would score his third couple of points for the team and the 12th time in the points of his career.

... Latifi had his 7th practice session of his career and his first in a Williams ahead of his debut as a full time driver in 2020.

... Bottas failed to make the podium for the first time of the season.

... Vettel finished in P1. He was handed a 5-second penalty and was classified in 2nd place.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:56
basvn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:01:

... It was Charles Leclerc's first season at Ferrari. He was to score his second podium, in 3rd place, of his F1 career.

... Lewis Hamilton was a 76 times Grand Prix winner and a 5-times F1 WDC. He would win his 77th Grand Prix in Canada and his 6th WDC in 2019.

... Max Verstappen was a 5 times Grand Prix winner. He started from 11th after Magnussen's crash knocked him out in Q2, and finished the race in 5th.

... Canada was the 7th round of the 2019 Formula 1 World Championship. Mercedes held a 118 points lead over Ferrari in the WCC, while Hamilton held a 17 points lead over Bottas in the WDC.

... Lance Stroll, new in the Racing Point that year, would score his third couple of points for the team and the 12th time in the points of his career.

... Latifi had his 7th practice session of his career and his first in a Williams ahead of his debut as a full time driver in 2020.

... Bottas failed to make the podium for the first time of the season.

... Vettel finished in P1. He was handed a 5-second penalty and was classified in 2nd place.
Grappig hoe dat zo werkt. Ik had het gevoel dat Latifi al een eeuwigheid in de F1 achteraan bungelde. Maar zijn eerste jaar F1 was pas tijdens Corona.

Concluderend: hij weet het te presteren om zelfs tijd langzaam te laten voelen :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:00

... [...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/cf33aa394c32751b0e1607913983702fea3d44e0/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FD8rWqRdXUAAB_mc%3Fformat%3Djpg%26name%3Dsmall
:o

Mein gott, wat was hij toen over de rode.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Was ook eerste seizoen van Lando > was een DNF :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nog een muziekje voor op de Mercedes' Blaupunkt

YouTube: Rotterdam Termination Source - Poing

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVTKJoOXsAEZVuc?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Top 5 Dramatic Moments | Canadian Grand Prix

FOM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:18
Nu mis ik toch echt de DRS detection 3. Of is die gelijk aan #2?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Patrick_6369 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Nu mis ik toch echt de DRS detection 3. Of is die gelijk aan #2?
Als ik het zo zie dezelfde
dus er voorbij gaan in DRS2 en verder uitlopen in 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

's Avonds racen. Héérlijk. 8)

En Canada is een tof circuit. Zin in!
Vooral om te zien of Ferrari nu wel foutloos kan/gaat rijden, en of Hamilton deze keer wat minder last van zijn rug heeft. Max being Max denk ik dat hij hier wederom in het voordeel is, aangezien ik - helaas - nog steeds niet veel vertrouwen heb in Ferrari. Als het niet de motoren zijn dit jaar, is het wel een fout van de rijders, en als dat ook goed gaat is plan C de bottleneck. Merc is sowieso geen partij dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

...
Tag Heuer uurwerk? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

1. Thats some dangerous driving man!
5. See 1.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57

DataGhost

iPL dev

Alsjeblieft niet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QQZPxqUAKvhw8vH2fGtEJyZBNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8rqGYvR8AJhn0zPkvJF11A6A.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN3WUaCWGnH3WmmrwGix68i8zH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aQK5v38jhjEVUFRhRUFwGPo9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:26
Wat staat dat plaatje van 2017 bizar raar, zo lijkt het net alsof 1 coureur alle pech had en de ander alle overwinningen.

EDIT: Die van 2018 eigenlijk ook, alleen zag ik dat zo snel even niet 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door mavamal op 15-06-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57

DataGhost

iPL dev

mavamal schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Wat staat dat plaatje van 2017 bizar raar, zo lijkt het net alsof 1 coureur alle pech had en de ander alle overwinningen.

EDIT: Die van 2018 eigenlijk ook, alleen zag ik dat zo snel even niet 8)7
Teamresultaten staan gesorteerd op beste resultaat, niet op rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVT2frbXEAEz5Qj?format=jpg&name=4096x4096

Steam

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:00
Komt er nu al rook uit de achterkant?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:31
Zo benieuwd hoe dit weekend gaat verlopen! Ik denk dat er een bijzonder politiek spelletje gespeeld wordt: Perez die "mee doet" aan kampioenschap en Perez de auto voor kwalificatie afstelt terwijl Max hem (net als eerder tijdperk meer deed) voor de wedstrijd afstelt. Daardoor wordt Ferrari richting sneller zijn gedrukt. Waardoor ze over de max heen gaan. Nu is de vraag: waarmee gaat Leclerc mee rijden en gaan ze de motor iets terug schroeven t.b.v. betrouwbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
20:00 race, wat heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
basvn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Als ik het zo zie dezelfde
dus er voorbij gaan in DRS2 en verder uitlopen in 3
Wat suf eigenlijk, heb dat nooit begrepen waarom ze dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:26
DataGhost schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:06:
[...]

Teamresultaten staan gesorteerd op beste resultaat, niet op rijder.
Ah, je hebt 'm van de Engelse wikipedia pagina van het seizoen. Op de Nederlandse pagina's en op de pagina's van het team staan ze wel per coureur gesorteerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:49
Brakius schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:52:
Zo benieuwd hoe dit weekend gaat verlopen! Ik denk dat er een bijzonder politiek spelletje gespeeld wordt: Perez die "mee doet" aan kampioenschap en Perez de auto voor kwalificatie afstelt terwijl Max hem (net als eerder tijdperk meer deed) voor de wedstrijd afstelt. Daardoor wordt Ferrari richting sneller zijn gedrukt. Waardoor ze over de max heen gaan.
Ik vind je idee niet geheel onvoorstelbaar maar toch wat farfetched. Maar als het al waar zou zijn, vind ik dit geen politiek spelletje (met negatieve connotatie) maar juist leuke / interessante team tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32

Pierre

Van nature lui!

Crashhill schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:57:
Latifi doet het niet al te best. Maar als er iemand uitgeknikkerd moet worden is het Schumacher.
Die gaat ooit een keer naar Ferrari en dat alleen vanwege de achternaam :F

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:20:
[...]

Net zoals die andere Ferrari junior, Giovinazi? Die had dan niet de achternaam, maar schreef wel een stuk minder auto's af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29
[...]

Wegens tegenvallende resultaten...sainz er uit, schumi er in 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42

TrekDr0p

QR niet scannen

Gaan onze beide Canadezen punten scoren dit weekend? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07
[...]

Latifi zit er ook enkel vanwege zijn achternaam / familie. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNlQTKT-22XLMChocDwZYt5fbMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/URo3E88W19nTxH9D0iotzARb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 202% gewijzigd door G_Dragon op 16-06-2022 08:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:42
Lynx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:24:
[...]

Wegens tegenvallende resultaten...sainz er uit, schumi er in 😂
Euh.....

hahahahha :*)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:42
Verwijderen van de Chicane????
Waarom maken ze de baan nog saaier dan?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13
G_Dragon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:26:
De aanpassingen aan de baan ( weet dat het een foto van 2021 is ):

[Afbeelding]
Goeiemorgen, dit plaatje is Australië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29

Dido

heforshe

G_Dragon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:26:
De aanpassingen aan de baan ( weet dat het een foto van 2021 is ):
En dat het kennelijk een Australische baan is?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Plenkske schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:33:
[...]

Goeiemorgen, dit plaatje is Australië.
Dido schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:33:
[...]

En dat het kennelijk een Australische baan is?
* G_Dragon gaat koffie halen want dit was wel heel dom!
Durf het bijna niet te typen hoe dom deze actie was.. |:(
Heb me post even aangepast naar het nieuwe lay-out zodat er geen verwarring meer bij komt voor mensen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:08
G_Dragon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:43:
[...]

[...]

Heb me post even aangepast naar het nieuwe lay-out zodat er geen verwarring meer bij komt voor mensen.
Gaat het wel goed met je? Dit is al de 2e keer in 2 dagen dat je zo'n fout maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Sir_Lion schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Gaat het wel goed met je? Dit is al de 2e keer in 2 dagen dat je zo'n fout maakt.
Haha ja klopt :F
Het gaat goed hier ( alleen diep geslapen ), moet alleen niet te snel willen en dat wou ik een paar keer.
Waardeer je vraag wel want had net zo goed iets kunnen zijn inderdaad :D !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@G_Dragon ik ga nog een bakkie scoren, wat drink jij graag? :(:)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

JB schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:14:
@G_Dragon ik ga nog een bakkie scoren, wat drink jij graag? :(:)
Koffie met melk graag :) (ben gestopt met suiker in de koffie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Dit is toch gewoon hetzelfde plaatje als in de startpost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:05
TheBrut3 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Sssstttt.@G_Dragon is net een beetje bijgekomen met een bakkie koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:41

SpeedfreakR

Zoeffff.....

This topic is useless without pictures from the pit!😂 What do we want! naked F1 cars!
Ohh heb er zin in! Jammer dat quali zo laat is, ik hoop dat m’n dochter zondagochtend uitslaapt 😅
Verder denk ik redbull 1, 2. Leclerc weer eens op het podium op 3 en sainz.. gaan we het niet over hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

TheBrut3 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Ja klopt maar om mijn post niet helemaal nutteloos te laten zijn heb ik die maar toegevoegd :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
G_Dragon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:43:
[...]

[...]

Als we nu in Austria zouden rijden dan was de fout nog te begrijpen geweest ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Toke_gt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Sssstttt.@G_Dragon is net een beetje bijgekomen met een bakkie koffie.
offtopic:
Bedankt die was lekker! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor diegene die graag de interviews willen volgen, dit is ook weer bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVUT2K4XsAM5pS6?format=jpg&name=medium

Persoonlijk vond ik het oude format van interviews leuker. Heb het idee dat de groepen te groot zijn met rijders voor vragen en onderonsjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:32

Damian

Insane Obtrusion

Zaterdag mogelijk natte qualy, voor zondag lijkt het droog te blijven.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Damian schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:18:
Zaterdag mogelijk natte qualy, voor zondag lijkt het droog te blijven.
Morgen blijft het er ook niet geheel droog maar wel een stuk minder dan op zaterdag. Zondag ziet nu nog droog uit.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Vettel de activist is weer bezig.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax2jeuhIwEaBpI0alAqdyZGvQ5U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J4vGLax2e9Zu414mgIut5kf8.png?f=fotoalbum_large

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:16

Spotmatic

Ken sent me

Interessant houten stuurtje ook...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:34
Wat is Vettel toch een baas sinds die niet meer in die rode auto rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 20:32
In het Duits. Maar FIA schijnt maatregelen te hebben genomen tegen rugpijn.
https://www.auto-motor-un...uncing-strafen-gp-kanada/

Bij fp3 wordt een limiet gezet. Ben benieuwd.

Oo staat al in het F1 topic. Laat hier dus maar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tito129 op 16-06-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tito129 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:49:
In het Duits. Maar FIA schijnt maatregelen te hebben genomen tegen rugpijn.
https://www.auto-motor-un...uncing-strafen-gp-kanada/

Bij fp3 wordt een limiet gezet. Ben benieuwd.

Oo staat al in het F1 topic. Laat hier dus maar :)
Mja geldt wel meteen voor dit weekend. Dus ben benieuwd welke/hoeveel impact dit gaat geven voor de teams en rijders.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Wall of Champions..

Na afloop van de race blijken de planken onderop de Mercedessen niet meer meetbaar te zijn wegens schade opgelopen bij het verticaal schampen van de Wall of Champions en worden beiden gedisqualificeerd.
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord