Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
The pit lane is flooded with the storm that has hit Montreal #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/WO5RUbnSP1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 16 juni 2022
-
jammer van die nieuwe technische directive...
Op een overstroomde baan komt porpoising pas echt toch zijn recht
Zondag weinig spannends zo te zien
https://www.total-motorsp...-latest-weather-forecast/
[ Voor 41% gewijzigd door hjs op 16-06-2022 22:52 ]
Wellicht ingecalculeerd nu de anti stuiter regels ze verplichten de auto hoger te zetten en wellicht kansloos te maken dit weekend t.a.v. RBR?
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, PU1 werd in Spanje al vervangen omdat die versleten was. PU2 heeft nu twee opgeblazen turbo's gehad en het motorblok zelf is ook stuk. Ferrari heeft waarschijnlijk weinig keuze.LZ86 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:58:
[...]
Wellicht ingecalculeerd nu de anti stuiter regels ze verplichten de auto hoger te zetten en wellicht kansloos te maken dit weekend t.a.v. RBR?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
True, maar goed. Als ze m moeten pakken, dan ook maar nu. FER zal mogelijk een stuk minder competitief zijn nu de FIA het porpoisen aanpakt.DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:59:
[...]
Nee, PU1 werd in Spanje al vervangen omdat die versleten was. PU2 heeft nu twee opgeblazen turbo's gehad en het motorblok zelf is ook stuk. Ferrari heeft waarschijnlijk weinig keuze.
maar ja. Die PU3 gaat ongetwijfeld binnen nu en 7 races ook weer kaduuk, kan ie nog een gridstraf krijgen.
Denk dat door de onkunde bij FER het kampioenschap wel redelijk beslist is. Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het seizoen is nog lang, dus we will see.
Weinig keuze, een Frankenstein motor met Turbo van motor 1 was misschien mogelijk geweest.DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:28:
Het begint al goed voor Leclerc...
Maar als je toch een gridstraf pakt dan maar in 1 keer goed.
Geen zin om later uittevallen met een kapotte turbo.
Na de eerste paar races gingen we er ook van uit dat het kampioenschap wel beslist zou zijn. Er komen nog genoeg races, dus als ze het alsnog goed voor elkaar krijgen is er nog veel mogelijk.LZ86 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:02:
[...]
True, maar goed. Als ze m moeten pakken, dan ook maar nu. FER zal mogelijk een stuk minder competitief zijn nu de FIA het porpoisen aanpakt.
maar ja. Die PU3 gaat ongetwijfeld binnen nu en 7 races ook weer kaduuk, kan ie nog een gridstraf krijgen.
Denk dat door de onkunde bij FER het kampioenschap wel redelijk beslist is. Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het seizoen is nog lang, dus we will see.
[removed]
Alleen de "nieuwe" motor waarmee kwalificatie mee is gedaan komt in je beschikbare pool dacht ik. Dus als je VT1 & VT2 rijdt met motor 3 en VT3 en kwalificatie met motor 4 dan valt alleen motor 4 in je pool voor de volgende races (je hebt wel de gridstraffen behorende bij motor 3 en 4). Dit is gekomen nadat teams 3 extra motoren pakte in 1 weekend en dus één race opofferde om zo weer een hoop verse motoren te hebben.Krankenhausen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 00:43:
Je mag dan zo'n weekend niet motor 3 en 4 steken neem ik aan (al dan misschien maar 1 nieuw turbo)? Aangezien motor drie in principe geen gridstraf vangt. Op zich wel zonde als ze dan op een ander circuit waarschijnlijk ook nog gridstraffen moeten gaan pakken
Dus in principe kan je per weekend 4 motoren steken (1 VT1, 1VT2, 1VT3, 1 Q & race) en maar 20 plekken gridstraf krijgen i.p.v. 40 omdat er maar 20 auto's zijn.stijn1309 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 06:44:
[...]
Alleen de "nieuwe" motor waarmee kwalificatie mee is gedaan komt in je beschikbare pool dacht ik. Dus als je VT1 & VT2 rijdt met motor 3 en VT3 en kwalificatie met motor 4 dan valt alleen motor 4 in je pool voor de volgende races (je hebt wel de gridstraffen behorende bij motor 3 en 4). Dit is gekomen nadat teams 3 extra motoren pakte in 1 weekend en dus één race opofferde om zo weer een hoop verse motoren te hebben.
Of hebben ze dat probleem nu verholpen en worden de gridstraffen over meerdere races uitgesmeerd?
Kun je uit de pits starten(want breken Parc fermé) en alleen de laatste motor wordt aan de poule toegevoegd. Dat betekend dat als je motor 1 tot en met 3 later weer gebruikt je opnieuw een straf krijgtAmphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Dus in principe kan je per weekend 4 motoren steken (1 VT1, 1VT2, 1VT3, 1 Q & race) en maar 20 plekken gridstraf krijgen i.p.v. 40 omdat er maar 20 auto's zijn.
Of hebben ze dat probleem nu verholpen en worden de gridstraffen over meerdere races uitgesmeerd?
Als de nieuwe motor van dezelfde specificatie is wordt parc ferme niet gebroken. Zijn al meerdere voorbeelden van waarbij een team tussen Q en race nog een motoronderdeel wisselt zonder straf. O.a Red Bull heeft dat vorig jaar eens gedaan bij Verstappen.stekkiekiller schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:27:
[...]
Kun je uit de pits starten(want breken Parc fermé)
Ben er vrij zeker van dat alleen de motor waarmee je de reis eindigd in de pool blijft zitten.Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Dus in principe kan je per weekend 4 motoren steken (1 VT1, 1VT2, 1VT3, 1 Q & race) en maar 20 plekken gridstraf krijgen i.p.v. 40 omdat er maar 20 auto's zijn.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
19 plekken dus!Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:20:
40 plekken straf valt nog mee, Alonso heeft er wel eens 50+ gehad (meen Spa).Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:20:
[...]
De aanpassingen op dit vlak zijn dus dat je nu nog maar één motor, zijnde de laatst gebruikte (zijnde de race motor dus), mag toevoegen aan de pool. Maar je krijgt dus wel nog steeds voor elk onderdeel een straf (dus twee motoren in een weekend is ook 2x straf).
Daarnaast worden coureurs nu op een aparte grid gezet als ze meer dan ik meen 15 plekken gridstraf hebben. Dit om te voorkomen dat een coureur met bv 30 plekken straf niet meedoet aan de kwalificatie. Want als er iemand nu 30 plekken straf heeft en iemand anders 15 dan wordt de onderlinge startplek nu alsnog bepaald door de kwalificatie. En vroeger moest eerstgenoemde al 16 plekken voor de ander kwalificeren om voor de ander te starten.
Door te proberen componenten te sparen eerder in het seizoen zit hij nu gemixt inderdaad qua aantallen componenten en kan hij niet voor elk component een straf pakken in 1x.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
:strip_exif()/f/image/uoq0Bid7ZJHVs9UeoBNW9v6U.png?f=user_large)
Heb zin in dit weekend, benieuwd of het allemaal wel doorgaat met die regen. Hoop van wel
[ Voor 57% gewijzigd door G_Dragon op 17-06-2022 10:01 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ongeveer hetzelfde:G_Dragon schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:46:
Dat was me ook een moment vorige week..![]()
[Afbeelding]
Heb zin in dit weekend, benieuwd of het allemaal wel doorgaat met die regen. Hoop van wel

Met giga circel voor het geval dat je het mist.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat was geen pretje voor Max om door te rijden met zoveel schade..Illegal_Alien schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Ongeveer hetzelfde:
[Afbeelding]
Beste hap uit die auto ook!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Met deze foto is pas goed te zien hoeveel simpeler de auto's nu zijn rondom de bargeboardsIllegal_Alien schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Ongeveer hetzelfde:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X4KkxpAM9V6du3V8W6XuPQEH.jpg?f=user_large)
Ik moest toch eerst goed kijken voordat ik werkelijk zag wat ze doet
Staat op Reddit trouwens
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit mag wat mij betreft in randzakenPierre schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:08:
[Afbeelding]
Ik moest toch eerst goed kijken voordat ik werkelijk zag wat ze doet![]()
Staat op Reddit trouwens

Toch bijzonder dat zelfs wanneer het kampioenschap niet om onze Sir gaat hij het toch voor elkaar krijgt om alle aandacht op zich te vestigen
Maar zo te zien wordt dit een makkelijk een-tweetje voor Red Bull dit weekend! Of zou de pech bij Sainz eindelijk voorbij zijn?
Ze hebben het verholpen door alleen de motor in de pool toe te staan die in Q is gebruikt.Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Vraag me dan wel af of ze dan niet een vrije training motor konden gebruiken en puur specifieke Q en Race motoren apart houden...
Pendaco schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:32:
[...]
Toch bijzonder dat zelfs wanneer het kampioenschap niet om onze Sir gaat hij het toch voor elkaar krijgt om alle aandacht op zich te vestigen
Het is juist bijzonder hoe gefixeerd men hier is op Lewis en Mercedes terwijl ze niet meedoen om het kampioenschap.
I served in a company of heroes.
Heel normaal gezien de rivaliteit van vorig jaar.Vuvuzela schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Hoe doet hij dat precies dan? Elke rijder post dingen op de socials.
Het is juist bijzonder hoe gefixeerd men hier is op Lewis en Mercedes terwijl ze niet meedoen om het kampioenschap.

Komt omdat dat niet alleen hier is, maar ook in het nieuws. En op zich ook logisch omdat ie dit seizoen toch redelijk wat discutabele akties heeft gehad, maar ook met het stuiteren weer aardig vokaal bezig is en het toch weer voor elkaar krijgt om de FIA aanpassingen te laten maken.Vuvuzela schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Hoe doet hij dat precies dan? Elke rijder post dingen op de socials.
[removed]
Voor een beetje spanning in het kampioenschap en de race zelf is het te hopen dat de beide RBR's direct aan het begin van de race uitvallen.Pendaco schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:32:
[...]
Maar zo te zien wordt dit een makkelijk een-tweetje voor Red Bull dit weekend! Of zou de pech bij Sainz eindelijk voorbij zijn?
Niet de motor die ze in de Q gebruiken maar de laatst gebruikte, wat normaliter de race motor is. Echter is de kans klein dat een motor wissel plaatsvindt tussen Q en race (maarja, als je toch al meer dan één nieuwe pakt...). En onder parc ferme mag een motor wissel ook zolang die van dezelfde specificatie is. Maar ook daarbij, P20 starten of pitlane. Ja, pitlane is nog wat nadeliger doordat je in de start niet mee doet, maar P1 vs P20 is veel nadeliger.Sir_Lion schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:33:
[...]
Ze hebben het verholpen door alleen de motor in de pool toe te staan die in Q is gebruikt.
Omdat ze er maar 3 mogen hebben? Als ze één FP motor hebben moet die 20+ weekenden mee. En dan hebben ze 2 Q + race motoren die ook elk 10+ weekenden mee moeten. Daarnaast moeten ze in de FPs de engine mapping bepalen, dus dat wil je wel met de motor die je ook wilt gebruiken of in ieder geval een vergelijkbaar / voorspelbaar / te extrapoleren gedrag heeft.Vraag me dan wel af of ze dan niet een vrije training motor konden gebruiken en puur specifieke Q en Race motoren apart houden...
Klopt, maar ik verwees in dit geval naar het voorbeeld in de quote. Daarin staat "1 Q + Race".RobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:51:
[...]
Niet de motor die ze in de Q gebruiken maar de laatst gebruikte, wat normaliter de race motor is. Echter is de kans klein dat een motor wissel plaatsvindt tussen Q en race (maarja, als je toch al meer dan één nieuwe pakt...). En onder parc ferme mag een motor wissel ook zolang die van dezelfde specificatie is. Maar ook daarbij, P20 starten of pitlane. Ja, pitlane is nog wat nadeliger doordat je in de start niet mee doet, maar P1 vs P20 is veel nadeliger.
Voor de spanning is het beter als de Red Bulls de hele race in gevecht zijn met bv de Ferrari's en Mercedessen, en ze in de laatste ronde uitvallen. Als ze in de eerste ronde uitvallen is het net zo saai als Baku.FabianGTI schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:46:
[...]
Voor een beetje spanning in het kampioenschap en de race zelf is het te hopen dat de beide RBR's direct aan het begin van de race uitvallen.
4 motoren steken is 40+ aan straf maar alleen de laatste motor die van de Q en Race komt beschikbaar voor later in het seizoen om te gebruiken.Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Maar uitvallen zou juist weer betekenen dat er mechanisch iets niet goed zit, en ik hoop toch echt dat we dat met Red Bulls nu hebben gehad. Dat de klapperende vleugel/DRS de laatste stuiptrekking was.RobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Voor de spanning is het beter als de Red Bulls de hele race in gevecht zijn met bv de Ferrari's en Mercedessen, en ze in de laatste ronde uitvallen. Als ze in de eerste ronde uitvallen is het net zo saai als Baku.
Dan nog eerder dit

Of toch een verdwaalde groundhog in Canada

Want ze kunnen de laatste ronde niet uitvallen omdat er technisch iets mis is? Dan verwijs ik je graag naar de GP van Bahrein dit jaar waar Perez daadwerkelijk in de eerste bocht van de laatste ronde uitvalt met een technisch probleem. En Verstappen niet veel eerder is uitgevallen met een technisch probleem.Pendaco schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:37:
[...]
Maar uitvallen zou juist weer betekenen dat er mechanisch iets niet goed zit, en ik hoop toch echt dat we dat met Red Bulls nu hebben gehad. Dat de klapperende vleugel/DRS de laatste stuiptrekking was.
Het is juist merkwaardig als een auto aan het begin van de race uitvalt met een technisch probleem. Dat lijkt dan eerder op een "oepsie" (lees: montagefout of iets dergelijks) dan aan het einde van de race waarbij ze aan een stuk door veel meer rondes gereden hebben dan bv bij een FP. Zie wederom Bahrein: Red Bull had dit issue met de brandstofpomp en E10 niet eerder ontdekt omdat ze tijdens de testdagen geen race simulatie hadden kunnen doen.
Dan doe je toch in één keer de hele rambam? Start je achteraan, en in 3 rondjes lig je P10.. 1x P20-> top 3 advance is zoveel makkelijker dan 2x P10-> top 3...LZ86 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:58:
[...]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Nee niemand hoeft uit te vallen wat mij betreft, gewoon strijden op de baan tot de laatste ronde is al spannend genoeg.RobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Voor de spanning is het beter als de Red Bulls de hele race in gevecht zijn met bv de Ferrari's en Mercedessen, en ze in de laatste ronde uitvallen. Als ze in de eerste ronde uitvallen is het net zo saai als Baku.
Ja voor de spanning in het kampioenschap is het beter als Red Bull niet wint inderdaad...
Ze vervangen ook de hele rambam. Maar het is alleen de turbo waar die een straf voor krijgt omdat hij er daar al 3 van gebruikt had (2 defect, 1 veel meer gebruikt dan überhaupt de bedoeling was?). De overige onderdelen heeft hij er pas 2 van gebruikt dus mag hij die derde nog zonder straf pakken. En meer aan de pool toevoegen dit weekend kan waarschijnlijk dus niet, gezien alleen de laatste meegenomen mag worden / daadwerkelijk toegevoegd wordt aan de pool (tenzij obscure regels die onderscheid maken in motoren die buiten of binnen het toegestane aantal vallen).caspervc schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:23:
[...]
Dan doe je toch in één keer de hele rambam? Start je achteraan, en in 3 rondjes lig je P10.. 1x P20-> top 3 advance is zoveel makkelijker dan 2x P10-> top 3...
Ah dankje voor de verduidelijkingRobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:45:
[...]
Ze vervangen ook de hele rambam. Maar het is alleen de turbo waar die een straf voor krijgt omdat hij er daar al 3 van gebruikt had (2 defect, 1 veel meer gebruikt dan überhaupt de bedoeling was?). De overige onderdelen heeft hij er pas 2 van gebruikt dus mag hij die derde nog zonder straf pakken. En meer aan de pool toevoegen dit weekend kan waarschijnlijk dus niet, gezien alleen de laatste meegenomen mag worden / daadwerkelijk toegevoegd wordt aan de pool (tenzij obscure regels die onderscheid maken in motoren die buiten of binnen het toegestane aantal vallen).
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Haha man man wat een chaos was dat. Alsof ze allemaal flink staan te zuipen langs de kant. Dat laconieke wegtrappen van onderdelen met de motoriek van een strijkplank

PSN: Sluuz
Je kan er om lachen maar ook dit was een prestatie. Als jij mij dat laat doen plak ik eerst drie keer verkeerd en zodra de auto vertrekt blaast de tape er af omdat ik de verkeerde heb gebruikt die niet geschikt is voor 300km/h in de wind
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Lekker vlagwerk iets verderop, die olievlag hangt maar je mag best geel blijven doorwapperen met al die marshalls op de baan.

Gevaarlijk amateurisme.
Gelukkig gaat dat vlaggen tegenwoordig overal goed
[ Voor 48% gewijzigd door PalingDrone op 17-06-2022 14:38 ]
Doet me denken aan hoe de caravan-race, en de DAF achteruit-rij-race er aan toe ging
13:37
Mee eens! Want ik zou het ook zeker verkeerd hebben geplaktCAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Je kan er om lachen maar ook dit was een prestatie. Als jij mij dat laat doen plak ik eerst drie keer verkeerd en zodra de auto vertrekt blaast de tape er af omdat ik de verkeerde heb gebruikt die niet geschikt is voor 300km/h in de wind
Tuurlijk kan dat maar dat bedoelde ik helemaal nietRobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:22:
[...]
Want ze kunnen de laatste ronde niet uitvallen omdat er technisch iets mis is? Dan verwijs ik je graag naar de GP van Bahrein dit jaar waar Perez daadwerkelijk in de eerste bocht van de laatste ronde uitvalt met een technisch probleem. En Verstappen niet veel eerder is uitgevallen met een technisch probleem.
Ah zo. Dan had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat je mee ging in de "spanning voor het kampioenschap". Maar jij wilt het tegenovergesteldePendaco schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:48:
[...]
Tuurlijk kan dat maar dat bedoelde ik helemaal nietIk heb liever helemaal geen technische mankementen meer in het RBR kamp. Gewoon lekker uitrijden met 30s tov plek 3
Inderdaad. Absoluut het terugkijken waard die race.Kadett schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:54:
[...]
Dit was toch de race dat Button van achteraan gewonnen heeft?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zonder meteen iemand aan te vallen, gewoon een oprechte vraag, maar is dat echt wat je wil jah? Dan heb je dus een doodsaaie race om naar te kijken?Pendaco schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:48:
[...]
Tuurlijk kan dat maar dat bedoelde ik helemaal nietIk heb liever helemaal geen technische mankementen meer in het RBR kamp. Gewoon lekker uitrijden met 30s tov plek 3
Misschien vindt hij zo'n race wel zo spannend om naar te kijken dat hij tijdens de podiumceremonie lekker met Max mee spuit.FabianGTI schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:16:
[...]
Zonder meteen iemand aan te vallen, gewoon een oprechte vraag, maar is dat echt wat je wil jah? Dan heb je dus een doodsaaie race om naar te kijken?
FOM dus klikWom schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:08:
[...]
Inderdaad. Absoluut het terugkijken waard die race.
PreciesRobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Ah zo. Dan had ik niet goed gelezen. Ik dacht dat je mee ging in de "spanning voor het kampioenschap". Maar jij wilt het tegenovergestelde
Niet de rest van het seizoen natuurlijk maar we hebben ook jaren gehad dat Hamilton races lang moederziel alleen vooraan rond reed. Dat gun ik Verstappen dan ook wel, lekker vroegtijdig dat kampioenschap binnen hengelenFabianGTI schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:16:
[...]
Zonder meteen iemand aan te vallen, gewoon een oprechte vraag, maar is dat echt wat je wil jah? Dan heb je dus een doodsaaie race om naar te kijken?
En vaak genoeg gebeurde er in de achterhoede dan ook genoeg, ook al stond de 1-2-3 al zo'n beetje vast.
I understeered into Mark Webber... Tegenwoordig meldt hij het niet meer.
"When you grow up your heart dies"
Dat waren de oefeningetjes voor later.sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:41:
[...]
I understeered into Mark Webber... Tegenwoordig meldt hij het niet meer.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
als het gekleurde overzicht gemaakt is zal ik die posten als ik hem tegenkom
maar deze is net door de FIA gepubliceerd
is data tot na de vorige race
[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 17-06-2022 16:09 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De volledige 4 uur. Inclusief de vogel kennis van Martin Brundle en David Coulthard.,Wom schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:08:
[...]
Inderdaad. Absoluut het terugkijken waard die race.
De 'red shouldered blackbird' komt bij mij steeds weer omhoogRobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:23:
[...]
De volledige 4 uur. Inclusief de vogel kennis van Martin Brundle en David Coulthard.,

Edit: het is dus een red-winged blackbird. Zat DC toch aardig dichtbij...
[ Voor 12% gewijzigd door Hompu op 17-06-2022 17:00 ]
Vind het tijdstip van deze race perfectpilskes schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:03:
Hopelijk kan ik dit weekend weer "gewoon" de race zien. Tijdens een feestje de race proberen te volgen is niet mijn ding ben ik achtergekomen!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Doe mij de Europese start tijden maar. Waar ik woon is het GMT +8, en ik blijf om 2 uur in de nacht gewoon liggen

Als alles goed gaat wel ja. Maar met een paar safetycars en rode vlaggen wordt het wel kritisch.
Heb je tenminste nog wat aan je dag
Nu kan je aan t einde vd dag je kids op bed gooien en F1 kijkend-vine schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:45:
Geef mij maar 07.00. Opstaan met de kids en dan gelijk F1 kijken.
Heb je tenminste nog wat aan je dag
Dat moet je ook downforce kosten! Ze rijden met twee vloeren. Om te kijken wat werkt.
Mercedes has punched a huge hole into the edge of the floor. Check out our first AMuS pics of the massive cutout. Plus some images of the mounting of the new second floor stay that will used in later today in Free Practice.#AMuS #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/7hnJHWSkjq
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 17 juni 2022
Geloof niet dat het gewicht een probleem meer is bij MercedesBlauweFles schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:17:
Zo. Bij Mercedes weten ze het geloof ik ook niet meer. Ze zagen nu gaten uit de vloer.
Dat moet je ook downforce kosten! Ze rijden met twee vloeren. Om te kijken wat werkt.
[Embed]
Is het zo'n slecht weer daar dat ze afwatering op de vloer nodig hebben?BlauweFles schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:17:
Zo. Bij Mercedes weten ze het geloof ik ook niet meer. Ze zagen nu gaten uit de vloer.
[Embed]
Pas dan die auto aan! Hoe moeilijk kan het zijn... JA, je verliest tijd, maar dat is het risco van het ontwerp van de auto, stoer doen kan soms verkeerd uitpakken. En nee, ik heb geen Max brilletje op, ik wil gewoon dat er eerlijk gereden wordt. Maar tussendoor dingen veranderen omdat MER het niet zo goed doet......
Oogt nog droogRobertMe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:33:
[...]
Is het zo'n slecht weer daar dat ze afwatering op de vloer nodig hebben?
En alweer marmottenpubliek langs de baan
[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 17-06-2022 19:52 ]
Wat een kneuzen zijn er toch online dat zoiets nodig is.
Deze regel (TD) dwingt toch dat men hoger moet gaan rijdenTakeAway schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:46:
Lewis gaat weer los op Sky sport hoor... met RUS als spreekbuis van Wolf... pfff.
Pas dan die auto aan! Hoe moeilijk kan het zijn... JA, je verliest tijd, maar dat is het risco van het ontwerp van de auto, stoer doen kan soms verkeerd uitpakken. En nee, ik heb geen Max brilletje op, ik wil gewoon dat er eerlijk gereden wordt. Maar tussendoor dingen veranderen omdat MER het niet zo goed doet......

Een of andere idioot had haar kwaliteiten bekritiseerd op Twitter en gezegd dat ze er alleen maar zit omdat ze een zwarte vrouw is. Dit is toen door Hamilton opgepakt en hij heeft zijn ongezouten mening erover gegeven.hjs schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:53:
Wat was dat nu met dat stukje over die presentatrice Naomi op Sky?
Wat een kneuzen zijn er toch online dat zoiets nodig is.
Klopt helemaal, en wat blijft er dan nog van racen over? Helemaal niks, dan rijdt RB direct naar de zege, laat ze racen. Die tussendoor aanpassingen brengen niks goeds.Raven__NL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:55:
[...]
Deze regel (TD) dwingt toch dat men hoger moet gaan rijden
Weet niet of je net Sky hebt gekeken maar Gasly zei letterlijk 'Ik zal altijd performance over safety kiezen'.TakeAway schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:57:
[...]
Klopt helemaal, en wat blijft er dan nog van racen over? Helemaal niks, dan rijdt RB direct naar de zege, laat ze racen. Die tussendoor aanpassingen brengen niks goeds.
Dat is niet goed om te horen en dan moet je wel als Fia intreden voordat het goed mis gaat.
Op YouTube, niet rechtstreeks uiteraard.Kenny_026 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:55:
Kun je de drivers press conference nog ergens zien tegenwoordig? Of gaat dat alleen via F1TV?
[ Voor 6% gewijzigd door hansvk op 17-06-2022 20:00 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
- DaniëlWW2
- Niet online
Russel heeft dus nog de oude vloer, Hamilton de nieuwe. Kijken hoe het stuiteren gaat.
HAM stuitert nog zo te zien op de onboard.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:00:
Nou daar gaan we.
Russel heeft dus nog de oude vloer, Hamilton de nieuwe. Kijken hoe het stuiteren gaat.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
- DaniëlWW2
- Niet online
Tja niet zo erg als Baku, maar het is er zeker nog.
Laat FIA maar een uitspraak doen, ik verwacht dat het een zooitje wordt, met andere woorden, niemand wint er iets mee.Raven__NL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:59:
[...]
Weet niet of je net Sky hebt gekeken maar Gasly zei letterlijk 'Ik zal altijd performance over safety kiezen'.
Dat is niet goed om te horen en dan moet je wel als Fia intreden voordat het goed mis gaat.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wanneer wilde de FIA het gefixt hebben? FP3 toch?
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit weekend ja.hansvk schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:08:
Gaat dit weekend die TD nu wel of niet in?
Nope, enkel data verzamelenhansvk schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:08:
Gaat dit weekend die TD nu wel of niet in?
Ok, bij ViaPlay zei men net van niet.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dan moeten we strak maar een goede bron zien wat de FIA nu precies doet.

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:48
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
A Technical Directive has been issued to give guidance to the teams about the measures the FIA intends to take to tackle the problem. These include:
1. Closer scrutiny of the planks and skids, both in terms of their design and the observed wear
2. The definition of a metric, based on the car’s vertical acceleration, that will give a quantitative limit for acceptable level of vertical oscillations. The exact mathematical formula for this metric is still being analysed by the FIA, and the Formula 1 teams have been invited to contribute to this process.
In addition to these short-term measures, the FIA will convene a technical meeting with the Teams in order to define measures that will reduce the propensity of cars to exhibit such phenomena in the medium term.
#AMuS It is quite possible that the values determined in the practice session will lead to the conclusion that the FIA was too quick & more test work will be necessary before a final porpoising limit is made. Many teams believe that the TD can only be implemented at a later race.
— tami. (@Vetteleclerc) 17 juni 2022
Teams expect a FIA clarification later today about yesterdays Technical Directive. According to our information this weekend will only considered as a test to gather data & monitor the situation. There won't be any consequences if teams suffer from heavy bouncing.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 17 juni 2022
[ Voor 17% gewijzigd door Extigo op 17-06-2022 20:11 ]
Wie zei het bij Viaplay, want bepaalde commentatoren daar hebben ze niet vaak goed op een rijtje.
Als het Allard is wil ik het nog wel geloven.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:10:
[...]
Dan moeten we strak maar een goede bron zien wat de FIA nu precies doet.
Nog wat rondgevraagd n.a.v. nieuwe richtlijn wat betreft porpoising. Wanneer dit daadwerkelijk impact heeft en teams mogelijk auto moeten aanpassen wordt nog besloten.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 17 juni 2022
FIA gaat vanaf dit weekeinde eerst data verzamelen, om bijvoorbeeld de verticale trillingen te onderzoeken. #F1
Op F1TV zeiden ze net hetzelfde
[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 17-06-2022 20:12 ]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |