PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Maar. ben wel benieuwd naar de uitkomst bij FP3 mbt de TD
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Teams expect a FIA clarification later today about yesterdays Technical Directive. According to our information this weekend will only considered as a test to gather data & monitor the situation. There won't be any consequences if teams suffer from heavy bouncing.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 17 juni 2022
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
No new Turbo Charger for LEC so no penalty this weekend #F1
— Jennie Gow (@JennieGow) 17 juni 2022
nog niet in iedergeval
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze roepen net op F1TV Live weer van wel.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voornamelijk op de air intakeLZ86 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:16:
ER zat een papier in de rem
Jemig wat een gestuiter..
[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 17-06-2022 20:20 ]
In het officiële document van de FIA wordt enkel PU gemeld en geen TC. Aangezien TC2 en TC3 kapot zijn moet Leclerc nu met PU3 rijden waarop TC1 is geschroefd.TheBrut3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:15:
Het is wel. Nieuwe turbo en nieuwe ICE.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Waarschijnlijk voor VT3 beslissing
Ik zie het, gewaagde keuze van ze. Je kan nu +10 pakken, maar wel wat zekerheid hebben. Als ze nu pech hebben gaat die turbo er alsnog aan tijdens de race, dus DNF en moeten ze komende race alsnog +10 plekken nemen.Chevy454 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:21:
In het officiële document van de FIA wordt enkel PU gemeld en geen TC. Aangezien TC2 en TC3 kapot zijn moet Leclerc nu met PU3 rijden waarop TC1 is geschroefd.
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-06-2022 20:28 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klinkt wel logisch. hem nu al in de poule gooien zorgt 100% voor gridpenalty.d-vine schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:25:
Op sky zeggen ze dat ze bij afwachten of ze hier later de turbo gaan vervangen.
Waarschijnlijk voor VT3 beslissing
en hij gaat er meestal toch niet eerder op dan FP3
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Glory runs?RRCreations schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:33:
Aston Martin grote winnaar dit weekend? Ze staan er wel erg goed bij.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze staan wel een stuk hoger op de wielen lijkt het, maar veel helpt het niet tegen het stuiteren… tijden zeggen niets maar “up and down” blijft zichtbaarRRCreations schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:19:
Mercedes stuitert nog steeds als een malle…
Op board dat Max gelukkig was met zijn ronde en gaan nu high fuel sessie pakken
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
[ Voor 66% gewijzigd door Silent Thunder op 17-06-2022 20:55 ]
Hamilton ook.xNikobellicx schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:39:
Max heeft aan 3 wielen genoeg 😉.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Silent Thunder schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:54:
Grappige eekhoorn
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gFEop1LJJGIQaXclxENIvJf9.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
https://www.fia.com/sites...2%20-%20PU%20elements.pdfThe following Power Unit Elements have been used:
4th Internal Combustion Unit (ICE)
4th Turbo Charger (TC)
4th Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)
4th Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K)
''clipping like crazy'' hmmKenny_026 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:56:
Max problemen met zn batterij?
Blijft inderdaad herhaaldelijk klagen over clipping.Kenny_026 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:56:
Max problemen met zn batterij?
Die focust compleet op race pace. Geen snelle rondjes.Silent Thunder schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:00:
Ik tune net pas in... maar waarom is LEC zo relatief ''langzaam''?
Turbo spaarstand.Silent Thunder schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:00:
Ik vermoed dat ie zich volledig inzet voor de race set-up omdat ie 10 plaatsen grid straf krijgt.Silent Thunder schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:00:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
- DaniëlWW2
- Niet online
Die lijkt niet eens een echt snelle run te hebben gedaan. Helpt ook niet dat met name Verstappen hier echt snel lijkt te zijn op de rechte stukken.Silent Thunder schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:00:
Russel vooralsnog sneller in deze training. Max lijkt inderdaad snel op dit circuit, Leclerc was denk ik wat anders aan het doen die is geen halve seconde langzamer.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hamilton stuiterde alsnog fors dus dat werkt vooralsnog niet.tweakduke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:04:
Verder werd er verteld dat Hamilton met een andere vloer rijdt die dus minder moet stuiteren, maar wel snelheid kost. Er zouden sleuven aan de zijkant daarvoor zitten.
Russel vooralsnog sneller in deze training. Max lijkt inderdaad snel op dit circuit, Leclerc was denk ik wat anders aan het doen die is geen halve seconde langzamer.
Die leek meer met een qualy ronde bezig te zijn 😏TheBrut3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:05:
Had Alonso een tow tijdens zijn ronde?
Testing, one, two ...
Ik dacht dat Hamilton met de oude vloer reed? Ik zag maar 1 stabiliteitsstang.tweakduke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:04:
Verder werd er verteld dat Hamilton met een andere vloer rijdt die dus minder moet stuiteren, maar wel snelheid kost. Er zouden sleuven aan de zijkant daarvoor zitten.
Kreeg daar zelf geen goed beeld van, maar had ook geen onboard aan van HamiltonDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:06:
[...]
Hamilton stuiterde alsnog fors dus dat werkt vooralsnog niet.
Het lijkt mij verder ook lastig. Met de sleuven krijg je minder neerwaartse druk, maar als je eenmaal op snelheid alsnog gaat stuiteren doordat de vloer de grond raakt en daarmee het zuigeffect opheft dan hebben die sleuven geen zin. Wat blijkbaar dus ook het geval was.
Ze zullen toch echt minder neerwaartse druk moeten hebben op hoge snelheid, zodat het geheel in balans is, maar goed daar breken ze al het hele seizoen hun hoofd over.
RUS rijdt als het goed is met de nieuwe vloer. Die (jawel) extra modificaties heeft die eigenlijk niet hadden gemogen zonder die TD...dus toch Mercedes die hun zin krijgen.tweakduke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:04:

Edit: bron: https://www.motorsport.co...-latest-updates/10323788/
Although the teams were only informed of the changes on Thursday, Mercedes will run with a second floor stay on George Russell’s car from first practice.
Russell’s W13 appeared in the pitlane shortly before the session, featuring the slots that the stay will be held with.
[ Voor 27% gewijzigd door Amphiebietje op 17-06-2022 21:13 ]
Nee, Alonso had een volledige ronde clean air, geen traffic, geen tow. Zag er prachtig uit die onboard lap, wel wat porpoising maar heerlijk stabiel door de bochten en geen wobbles bij (vroeg) op 't gas uit de bocht. Prima setupje te pakken.TheBrut3 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:05:
Had Alonso een tow tijdens zijn ronde?
Kan best zijn dat ik het niet helemaal goed mee kreeg, doordat ik vaak zaken lees tijdens de trainingen. Maar goed in ieder geval waren ze met de vloer aan het testen.Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:11:
[...]
RUS rijdt als het goed is met de nieuwe vloer. Die (jawel) extra modificaties heeft die eigenlijk niet hadden gemogen zonder die TD...dus toch.
Ze gokken dus niet alleen op die TD
Ik heb mijn bericht aangepast met de bron.tweakduke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:13:
[...]
Kan best zijn dat ik het niet helemaal goed mee kreeg, doordat ik vaak zaken lees tijdens de trainingen. Maar goed in ieder geval waren ze met de vloer aan het testen.
Ze gokken dus niet alleen op die TD
Naar het schijnt hebben ze dat onderhand allemaal alalbino71 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:03:
De Renault van Alonso doet 't ook prima, maar ja, die heeft 1000pk
Dus er komt donderdag een nieuwe TD waarbij er iets soepeler wordt omgegaan met de vloer en Mercedes heeft al een nieuwe vloer gemonteerd? Volgens het artikel zou de nieuwe vloer niet toegestaan zijn zonder de nieuwe TD.Amphiebietje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:11:
[...]
RUS rijdt als het goed is met de nieuwe vloer. Die (jawel) extra modificaties heeft die eigenlijk niet hadden gemogen zonder die TD...dus toch Mercedes die hun zin krijgen.
Edit: bron: https://www.motorsport.co...-latest-updates/10323788/
[...]
Dit zaakje stinkt ineens heel erg…en erg kwalijk van FIA.
[ Voor 7% gewijzigd door RRCreations op 17-06-2022 21:21 ]
Gasly is zich wel erg aan het inspannen om de FIA te laten te besluiten iets aan te passen. What’s the play here?TakeAway schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:06:
[...]
Laat FIA maar een uitspraak doen, ik verwacht dat het een zooitje wordt, met andere woorden, niemand wint er iets mee.
een treffende spreuk
Dus ze gaan de keutel weer terugdraaien. Jammer...
Ik snap niet waarom ze hem hier niet zouden pakken. Dit is toch een prima baan om in te halen? Al zou je dat eigenlijk van Baku ook zeggen trouwens...
Punt 1 baart mij wel zorgen. Zeker als dát de oplossing van redbull is.tweakduke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:11:
Hier staat er meer informatie over: https://www.fia.com/news/...rpoising-interests-safety
[...]
De auto van checo had een heel vlampatroon onder de plank in Monaco.
een treffende spreuk
Hij blokkeerde en miste de apex van de chicane nog een beetje. Verbaasde mij hoe snel hij alsnog was.dyrc schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:12:
[...]
Nee, Alonso had een volledige ronde clean air, geen traffic, geen tow. Zag er prachtig uit die onboard lap, wel wat porpoising maar heerlijk stabiel door de bochten en geen wobbles bij (vroeg) op 't gas uit de bocht. Prima setupje te pakken.
een treffende spreuk
Dat is engine mapping. Dan is je batterij steeds al leeg voor het einde van het rechte stuk. Dan moet je dus iets minder deployen eerder op het rechte stuk. De mapping iets aanpassen.
een treffende spreuk
Groundhog Day Silent Thunder.Silent Thunder schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:54:
Grappige eekhoorn, snapt niet dat het belangrijkste evenement op het moment bezig is
een treffende spreuk
Mercedes zo ver krijgen dat ze overmoedig worden en wel heel snel met aanpassingen komen die nooit pas na de regelaanpassingen kunnen zijn gepland en doorgevoerd?pro_6or schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:29:
[...]
Gasly is zich wel erg aan het inspannen om de FIA te laten te besluiten iets aan te passen. What’s the play here?
Mijn boefje is liev!
Untappd: Louwke80
Ssst, dat viel mij zondag al op maar dat mocht ik niet zeggen van de echte ingewijden hier.pro_6or schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:29:
[...]
Gasly is zich wel erg aan het inspannen om de FIA te laten te besluiten iets aan te passen. What’s the play here?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
:strip_exif()/f/image/JZJPF2TBsbNFHygyGByXoj5w.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg vandaag ook al wat vegen uit de pan.D.deJong schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:17:
[...]
Ssst, dat viel mij zondag al op maar dat mocht ik niet zeggen van de echte ingewijden hier.
een treffende spreuk
ik klik op je link....droogStefanVerkerk schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:35:
Op basis van de radarbeelden bij https://trackweather.live/formula1/canadian-grand-prix kunnen we ons opmaken voor een natte FP2. Er zijn buien onderweg vanuit het noordwesten die richting Montreal trekken. [Afbeelding]
Ja dat grafiekje rechts bovenin geeft niks aan inderdaad. Maar gezien de treksnelheid van de buienlijn zou er halverwege FP2 gerust wat regen kunnen vallen is mijn inschatting. Wie weet heb ik het mis.
Als ik deze foto’s zie is dit in de pit aangepast (gat gezaagd en afgewerkt, gat geboord bevestigingspunt aangebracht en gekit) want dit is niet netjes.
Mercedes has punched a huge hole into the edge of the floor. Check out our first AMuS pics of the massive cutout. Plus some images of the mounting of the new second floor stay that will used in later today in Free Practice.#AMuS #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/7hnJHWSkjq
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 17 juni 2022
Je kunt ook zeggen dat MB wanhopig genoeg is dit soort dingen meteen door te willen voeren. Graag wat meer nuance..
Zoals ik ook in het algemene topic aangaf ben ik geen voorstander van tussentijdse TD’s die meer ruimte scheppen in de designs of zoals vorig jaar de pitstops en daarvoor de engine modes. Alleen wat ik hier zie (en of dat wanhopig is of niet) vind ik wel weer het leuke aan de F1.
Dus omdat Gasly iets zegt dat qua mening overeen komt met wat Mercedes al het hele seizoen roept dan???pro_6or schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:35:
[...]
Ik kreeg vandaag ook al wat vegen uit de pan.
Heb je de race van Baku gezien? Vrijwel alle auto's stuiterden nogal hard over het rechte stuk. Gasly heeft meteen daarna bij F1TV meermaals een grapje gemaakt of Vandoorne hem geen massage kon geven. En nu is het allemaal een groot complot waar Gasly bij betrokken is en als Hamilton stopt Gasly zijn opvolger wordt?
Als ze morgen aan Toto vragen wat zijn favoriete kleur is, en die antwoord met groen, en volgende week vraagt iemand aan Verstappen wat zijn favoriete kleur is en die zegt ook groen dan probeert Verstappen zeker ook een wit voetje bij Toto te halen?
Leclerc partirà ultimo domenica. Ferrari cambierà nuovamente PU sulla F1-75 del monegasco, non andando in penalità solo con il turbo ma anche con altri elementi. Mossa strategica molto corretta e per farlo serviva smarcare una PU senza turbo quest'oggi #Formu1a #CanadianGP
— Piergiuseppe Donadoni (@SmilexTech) 17 juni 2022
Weet overigens niet of dit al geplaatst was.Leclerc zal als laatste starten op zondag. Ferrari zal opnieuw de PU op de F1-75 van de Monegask wijzigen, waarbij niet alleen de turbo maar ook andere elementen worden bestraft. Zeer correcte strategische zet en om dat te doen moesten ze vandaag een PU zonder turbo vrijmaken #Formu1a #CanadianGP
[ Voor 56% gewijzigd door NotSoSteady op 17-06-2022 22:52 ]
Dat is inderdaad haastwerk. Beetje beunen met de flex en accuboor en na de tijd afwerken met tape en kit. Komt me pijnlijk bekend voor...Dagg schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:50:
Okay mensen, hold your horses..
Als ik deze foto’s zie is dit in de pit aangepast (gat gezaagd en afgewerkt, gat geboord bevestigingspunt aangebracht en gekit) want dit is niet netjes.
[Twitter]
Je kunt ook zeggen dat MB wanhopig genoeg is dit soort dingen meteen door te willen voeren. Graag wat meer nuance..
Zoals ik ook in het algemene topic aangaf ben ik geen voorstander van tussentijdse TD’s die meer ruimte scheppen in de designs of zoals vorig jaar de pitstops en daarvoor de engine modes. Alleen wat ik hier zie (en of dat wanhopig is of niet) vind ik wel weer het leuke aan de F1.
Ik geloof niet dat het zo werkt??? Je mag toch maar 1 van elk onderdeel aan de poule toegevoegen per weekend. Dus dan krijgt ie alleen straf voor de turbo. Als hij later in het jaar de motor van vandaag dan gebruik dan krijgt hij er weer een gridstraf voor.NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:52:
[Twitter]
[...]
Weet overigens niet of dit al geplaatst was.
[ Voor 11% gewijzigd door stekkiekiller op 17-06-2022 22:59 ]
Ben benieuwd of ze dit gaat lukken, of dat Ferrari gonna Ferrari ze weer eens falen. De regels stellen namelijk dat je alleen het laatst toegevoegde element in een weekend daadwerkelijk mag toevoegen aan de poule. Enige dat ik niet weet is of dat alleen geldt voor elementen die je buiten de maximale allocatie toevoegt en je dus een straf voor krijgt, of voor alle elementen die je toevoegt, wel of niet in de poule (als je in de eerste race meteen 3 motoren gebruikt, mag je er dan maar 1 toevoegen aan de poule, of alle 3?)NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:52:
[Twitter]
[...]
Weet overigens niet of dit al geplaatst was.
Overigens klopt het ook niet dat Leclerc laatste zal starten. Ook Tsunoda heeft een nieuwe motor en start achteraan. Doordat beiden meer als 15(?) plekken gridstraf hebben worden ze op een aparte grid geplaatst en de startvolgorde van die grid wordt bepaald met de kwalificatie. Als Leclerc voor Tsunoda kwalificeert zal Tsunoda laatste starten, en niet Leclerc.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |