[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.151 views

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 8

8. Baku City Circuit
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Baku_Circuit.png.transform/7col/image.png

Data

vr 10 juni
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(15:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(18:00) Lokale tijd
za 11 juni
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(15:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(18:00) Lokale tijd
zo 12 juni
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00
(15:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit:Baku City Circuit
Lengte:6003m
Aantal Ronden:51
Race Afstand:306,049km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTsqf0cX0AU8ZoJ?format=jpg&name=large
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Benieuwd hoe de DRS van Red Bull het hier doet en of de Porpoising van MER nog steeds exit is.

Verder lijkt het me dat Red Bull hier een frisse motor pakt? Maximaal profiteren van de nieuwe met de topspeed op dit circuit!

[ Voor 40% gewijzigd door BasvanS op 08-06-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

Meh deze moet ik met een half oog gaan volgen ivm weekend weg :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Mijn eerste race met F1TV. Helaas kan ik de kwalificatie niet LIVE zien, maar de race gelukkig wel. Ben benieuwd hoe de auto's met deze hoge snelheden omgaan.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Schumi zal zich ook moeten herpakken... HAM wederom flinke kluif tov RUS.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45
JB schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:44:
Meh deze moet ik met een half oog gaan volgen ivm weekend weg :(
Zelfde hier :( zelfs dat halve oog gaat waarschijnlijk nog lastig worden..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Een mooi begin van een lange periode met double en triple headers. Druk programma, interessant wat dit gaat betekenen voor de teams bij mogelijke calamiteiten (crashes o.i.d.)

Verder hoop ik dat RBR een verbetering weet door te voeren op de enkele ronde, anders wordt het komende weekend wederom een 1/2 voor Ferrari tijdens de kwalificatie en mag RBR op zondag weer aan de bak om het te verzilveren voor de hoogste twee treden op het podium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Yes het is weer Woensdag, tijd voor het topic! *O*
We hebben er zin in, Zondag om 13:00 de race, mooie tijd voor een race!
Ben benieuwd naar de aanpassing bij de pitsingang, want dat was wel nodig na het zien van de klapband van vorig jaar en hopelijk luisteren de Haas coureurs een beetje naar Steiner :9 (nope).

[ Voor 44% gewijzigd door G_Dragon op 08-06-2022 08:58 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

AvK

Ready Set Go

Ben vooral benieuwd hoe Perez het hier gaat doen. Dit circuit ligt hem goed!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

Zin an, en Le Mans ook dit weekend. Ben benieuwd naar Ferrari en RBR.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dit wordt een RBR 1-2!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Ook wel lekker dat de race heerlijk vroeg in de middag begint. Geheid dat er weer een aantal mensen zijn die dit missen en pas inschakelen als de race al gereden is. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:53
Kunnen ze die race niet 's avonds rijden? Ik kan 'm overdag niet zien :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Ben benieuwd of we weer teams enorm zien bounce.
Kijken of RBR dichter bij FER kan komen in de Q.
En gaat MER nu definitief het 3de team worden of gaat een Mcl/Alpine nog voor verrassingen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:17
Deze baan lijkt RBR goed te liggen, met de lange rechte stukken en hun hoge topsnelheid. Voor de spanning zou het leuk zijn als Ferrari toch voor een verrassing weet te zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:21:
Kunnen ze die race niet 's avonds rijden? Ik kan 'm overdag niet zien :'( :+
Bel even met Domenicali, misschien kan 'ie iets voor je regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 17:29

psy

sjaool schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:17:
Ook wel lekker dat de race heerlijk vroeg in de middag begint. Geheid dat er weer een aantal mensen zijn die dit missen en pas inschakelen als de race al gereden is. :+
Ik denk nog steeds dat races echt meestal om 14 uur beginnen.... :X
Gevaarlijk uitgangspunt ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:17:
Niet naar de tijden gekeken totdat ik deze post van jou las. Sowieso ook interessant dat de tijden zo afwijken over het weekend. Normaliter is het in Q en race te doen en traditioneel waren deze op hetzelfde tijdstip. Dit seizoen zit daar soms al een uurtje verschil in. Vervolgens is FP2 belangrijk want dezelfde omstandigheden (zon, temperatuur etc). Maar nu met Q aan het eind van de middag en race begin van de middag zijn FP1 & FP3 onder gelijke omstandigheden met de race en FP2 onder gelijke omstandigheden met de Q. Dat zou dus wel interessante run plans op kunnen leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:47:
[...]

Niet naar de tijden gekeken totdat ik deze post van jou las. Sowieso ook interessant dat de tijden zo afwijken over het weekend. Normaliter is het in Q en race te doen en traditioneel waren deze op hetzelfde tijdstip. Dit seizoen zit daar soms al een uurtje verschil in. Vervolgens is FP2 belangrijk want dezelfde omstandigheden (zon, temperatuur etc). Maar nu met Q aan het eind van de middag en race begin van de middag zijn FP1 & FP3 onder gelijke omstandigheden met de race en FP2 onder gelijke omstandigheden met de Q. Dat zou dus wel interessante run plans op kunnen leveren.
Starttijd zal te maken hebben met de finish van 24h Le Mans om 16.00 denk ik zomaar

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
basvn schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Starttijd zal te maken hebben met de finish van 24h Le Mans om 16.00 denk ik zomaar
Of het tijdsverschil met Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

psy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Ik denk gewoon nooit dat races om een bepaalde tijd beginnen. Daar heb ik mijn agenda voor, staan ze allemaal netjes in van f1calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Afgelopen jaar klapte hier de band van Verstappen op het rechte stuk, dit jaar neemt Pirelli wederom de zachtste compounds mee. Het stratencircuit zal de afweging zijn voor de keuze denk ik.

Gezien de afgelopen races verwacht ik dit jaar geen problemen met de banden in de zin dat ze spontaan klappen. De temperatuur managen met de banden wordt daarentegen wel een ding denk ik, ze worden gauw te warm.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14
als we maar geen ric-maxje krijgen nu per er dichter op zit:) Al die lange drs stukken hier...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUj0y-xWAAAS66k?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUqQX1UWIAA1lU6?format=jpg&name=large

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RodeStabilo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Of het tijdsverschil met Baku.
Dat tijdsverschil is er ook op zaterdag en zondag :p En dan zijn FP2 en Q wel later op de middag hier. Sure, het kan zijn dat het dan in Baku echt later is en zonsondergang een issue kan worden, maar daarvoor hoeven ze de race niet 3 uur naar voren te halen (1 starten betekent om 4 klaar gezien maximaal 3 uur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Dat tijdsverschil is er ook op zaterdag en zondag :p En dan zijn FP2 en Q wel later op de middag hier. Sure, het kan zijn dat het dan in Baku echt later is en zonsondergang een issue kan worden, maar daarvoor hoeven ze de race niet 3 uur naar voren te halen (1 starten betekent om 4 klaar gezien maximaal 3 uur).
Race was vorig jaar een uur later
ik denk dat het met finish van Lemans te maken heeft, zodat dat elkaar niet in de weg zit.
waarom zouden ze anders de Q en race tijd zo uit elkaar gaan halen. en om 1 uur starten trek je niet het meeste kijk publiek mee (opeens tijden veranderen) dus ze zullen het om een vrij specifieke manier gedaan hebben

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:23
gezien de tijden lijkt FP3 me vooral interessant... start op dezelfde tijd als de race

schema f1tv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Xa74x0P69VBwaJylK60PW3iy.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowhite0901 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:37:
als we maar geen ric-maxje krijgen nu per er dichter op zit:) Al die lange drs stukken hier...
Ik denk dat Perez er op Baku niet meer zo dicht op zit of sneller is dan in Monaco. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Dat hebben we kunnen zien met Ricciardo nadat hij won in Monaco. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
psy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Ik mis nog steeds het oude gegeven dat elke race gewoon om 14:00 lokale tijd begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39
breew schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:25:
gezien de tijden lijkt FP3 me vooral interessant... start op dezelfde tijd als de race

schema f1tv:
[Afbeelding]
Dan klopt de topic start niet voor FP2 of dit schema klopt niet (17:00 vs 16:00)

Maar de 13:00 hier is toch gewoon 15:00 daar? De races zijn ook meestal 15:00 lokale tijd toch, of althans, daar ging ik altijd een beetje van uit, dat ze mikten op rond 15:00 lokale tijd tenzij nachtrace of het net niet lekker uit komt met tijdzones of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 17:29

psy

Turralyon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Ik mis nog steeds het oude gegeven dat elke race gewoon om 14:00 lokale tijd begint.
Ha!
Ik ben dus niet de enige hier.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUktCL1WAAA9Ibu?format=jpg&name=large
Die zachte banden zijn wel een uitdaging na de klapband van vorig jaar. Hoop dat de banden voor dit jaar beter zijn. Echter als je kijkt naar de indicatoren vanuit Pirelli (met een 5 op Track Evolution) kan het nog wel eens uitdagend worden op zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Woudloper schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:46:
[Afbeelding]
Die zachte banden zijn wel een uitdaging na de klapband van vorig jaar. Hoop dat de banden voor dit jaar beter zijn. Echter als je kijkt naar de indicatoren vanuit Pirelli (met een 5 op Track Evolution) kan het nog wel eens uitdagend worden op zondag.
Het was de aansluiting van de wang <> loopvlak van de band wat klapte vorig jaar. Die C3 band hebben ze toen later in het seizoen vernieuwd.

Nu is de wang van de band veel smaller dus ik verwacht mede daarom dat er minder en hopelijk geen klapbanden zijn. Gezien het huidige seizoen zie je dat vooral de temperatuur van de banden een ding is om een goede grip te krijgen, slijtage over het algemeen is er eigenlijk niks bijzonders gebeurt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:54

Martinspire

Awesomeness

Erg benieuwd hoe de verhoudingen gaan zijn dit weekend. Is de topsnelheid van de Red Bull doorslaggevend, of heeft Ferrari toch wat gevonden. En is Mercedes terug of klapperen die nog steeds over het rechte stuk heen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:01
sjaool schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat Perez er op Baku niet meer zo dicht op zit of sneller is dan in Monaco. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Dat hebben we kunnen zien met Ricciardo nadat hij won in Monaco. ;)
Ik ben het met je eens, maar vorig jaar was Baku wel één v/d circuits waar Perez uitblonk. De in het schoot geworpen zege niet meegerekend. Perez reedt echt een dijk van een race op #2 met continue druk van Hamilton (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:53

Mystikal

It never hurts to help!

Baku vind ik altijd een leuk circuit met dito races!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Graft schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Ik ben het met je eens, maar vorig jaar was Baku wel één v/d circuits waar Perez uitblonk. De in het schoot geworpen zege niet meegerekend. Perez reedt echt een dijk van een race op #2 met continue druk van Hamilton (?)
Perez deed verleden jaar dan ook precies waarom Red Bull hem genomen heeft. Op het moment daar zijn dat het telt. Plus de fout van Lewis was ook wel legendarisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DQInQrR.png

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:15:
[...]

Perez deed verleden jaar dan ook precies waarom Red Bull hem genomen heeft. Op het moment daar zijn dat het telt. Plus de fout van Lewis was ook wel legendarisch...
Het was een race met veel emoties hier op de bank .. Man man wat een ontknoping.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:34
D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Het was een race met veel emoties hier op de bank .. Man man wat een ontknoping.. _/-\o_
Haha echt he kan deze race niet live zien helaas. Maar verheug mij er enorm op

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graft schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Die druk van Hamilton viel volgens mij wel mee? Hamilton kon ook op het enorme rechte stuk niet echt aanvallen, ook doordat Perez in de slipstream (+ DRS?) van Verstappen zat. Uiteraard reed Perez wel een goede race. Maar het was ook niet dat hij echt moest verdedigen tegen Hamilton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Haha echt he kan deze race niet live zien helaas. Maar verheug mij er enorm op
Ja. man man.. En dan te denken dat dit zo'n track was waar vrijwel iedereen erg negatief over was toen die op de kalander kwam.. Echt al veel momenten gezien die vast in het geheugen zitten (ook met Ham vs Vet, Perez en Ocon, Verstappen en Riciardo, Leclerc vs Leclerc :+ , die radio fuckups van Hamilton -> why oh why hebben ze dat zo snel teruggedraaid...!?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 14:03
En Bakoe is een baan waar pole niet per se een voordeel is met dat lange rechte stuk naar de eerste bocht…

Edit: sorry, ben in de war met Sochi! Eerste bocht komt hier best snel.

[ Voor 25% gewijzigd door zilver7 op 08-06-2022 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:36
D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Ja. man man.. En dan te denken dat dit zo'n track was waar vrijwel iedereen erg negatief over was toen die op de kalander kwam.. Echt al veel momenten gezien die vast in het geheugen zitten (ook met Ham vs Vet, Perez en Ocon, Verstappen en Riciardo, Leclerc vs Leclerc :+ , die radio fuckups van Hamilton -> why oh why hebben ze dat zo snel teruggedraaid...!?).
Die negativiteit kwam ook niet helemaal uit de lucht vallen, want de eerste race op dit circuit was niet om aan te gluren. Een lange optocht waarin vrijwel niets gebeurde, beetje in dezelfde categorie als Valencia en de eerste keer Sochi.

Maar Baku heeft het gelukkig ruimschoots goedgemaakt in de jaren erna :-) Ik heb er ook weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Ik verwacht ook wel weer aardig wat inhaalmogelijkheiden op dat gigantisch lange stuk, zeker nu de auto's beter dichter op elkaar kunnen rijden. En bij quali ligt de bocht bij het kasteel ook altijd op de loer.. Wie kan zich de 'I am stupid' nog herinneren? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:30
Bartske schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:38:
Ik verwacht ook wel weer aardig wat inhaalmogelijkheiden op dat gigantisch lange stuk, zeker nu de auto's beter dichter op elkaar kunnen rijden. En bij quali ligt de bocht bij het kasteel ook altijd op de loer.. Wie kan zich de 'I am stupid' nog herinneren? :D
Het is eerder de vraag wie niet. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Max heeft hier nog geen podium gepakt.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUqAh1WWIAALoqW?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

breew schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:25:

schema f1tv:
[Afbeelding]
Dus de 1e en 3e vrije traingingen zijn relevant voor race-pace.

Hopelijk heeft Max eindelijk eens een goede kwalificatie. Want in de race is hij gewoon een bak sterker dan wie dan ook. Eens een raceje dat ie van kop start en wint, een saaie overwinning het liefste.

Ben benieuwd wat Leclerc er van bakt na zijn Monaco-drama. Komt Ferrari sterker terug of gaan ze weer op zijn Italiaans verder nu ze de leiding bij de constructeurs ook kwijt zijn.

Als er maar niet weer een bandje klapt bij Max, hij heeft al genoeg DNF's. Maar ook benieuwd of de FIA/Stewards nu wel SC of VSC gaan gebruiken om eventuele rommel van het circuit te halen. Daar blijven ze compleet inconsequent in, net als dat wagens met fladderende onderdelen zomaar mogen rondrijden ipv direct deze binnen te halen en verplicht het fladderende onderdeel weg te halen.

Het is ook afwachten of die updates van Ferrari nou werken of niet, dat weten we intussen ook niet.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justerik
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:37
Deze van Kimi (Baku 2017) blijft ook geweldig. (klikken want FOM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:23:
[...]

STEERING WHEEL, GLOVES AND STEERING WHEEL. COME ON.
edit:
Blijkbaar had ik eerst alle reacties moeten lezen gezien de video al hierboven staat :+

In all seriousness. Baku 2016 was ook één groot snoozefest (hoogstens Hamilton met die nieuwe radio regels). 2017 dan spektakel met Hamilton & Vettel, Kimi vs iedereen, Perez vs Ocon, Stroll in Williams op het podium, .... 2018 raging bulls maar verder ook snoozefest? 2019 kan ik me echt niks meer bij bedenken. En vorig jaar was er ook weinig aan de hand tot de (tweede) klapband bij Verstappen en Britney die schreeuwde voor Hamilton zijn magic.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 08-06-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:08:
[...]

STEERING WHEEL, GLOVES AND STEERING WHEEL. COME ON.

In all seriousness. Baku 2016 was ook één groot snoozefest (hoogstens Hamilton met die nieuwe radio regels). 2017 dan spektakel met Hamilton & Vettel, Kimi vs iedereen, Perez vs Ocon, Stroll in Williams op het podium, .... 2018 raging bulls maar verder ook snoozefest? 2019 kan ik me echt niks meer bij bedenken. En vorig jaar was er ook weinig aan de hand tot de (tweede) klapband bij Verstappen en Britney die schreeuwde voor Hamilton zijn magic.
Sja, zo zit het nu eenmaal in mijn geheugen gebakken :*) Een circuit waar ik eerst nogal negatief over was en tegenwoordig wat meer naar uitkijk. Maar mag wat mij betreft samen met Monaco ook weer van de kalender hoor.. Ik zie liever een tof old school circuit mét enthousiast publiek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Sja, zo zit het nu eenmaal in mijn geheugen gebakken :*) Een circuit waar ik eerst nogal negatief over was en tegenwoordig wat meer naar uitkijk. Maar mag wat mij betreft samen met Monaco ook weer van de kalender hoor.. Ik zie liever een tof old school circuit mét enthousiast publiek..
Oe, Maleisië. Of nog maar weer eens Japan (dit jaar dan weer wel) of China (helaas nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
RobertMe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Die druk van Hamilton viel volgens mij wel mee? Hamilton kon ook op het enorme rechte stuk niet echt aanvallen, ook doordat Perez in de slipstream (+ DRS?) van Verstappen zat. Uiteraard reed Perez wel een goede race. Maar het was ook niet dat hij echt moest verdedigen tegen Hamilton.
Even los van alle hectiek na de klapband was dit toch de race waar Perez precies genoeg snelheid maakte in de bochten om Hamilton op afstand te houden, zodat Max onbezorgd voorop kon rijden? Hamilton kwam niet snel door de bochten en kon vervolgens net niet genoeg snelheid maken voor een inhaalactie, door het werk van Perez. Was goed teamwerk, wat niet zo veel aandacht kreeg door wat er aan het eind gebeurde.

Ben wel heel benieuwd of dat nu dan weer goed gaat, aangezien RB de snelheid in de bochten heeft ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
RobertMe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Oe, Maleisië. Of nog maar weer eens Japan (dit jaar dan weer wel) of China (helaas nog niet).
China natuurlijk al jaren niet meer gezien, maar in mijn herinnering is dat ook weer zo'n circuit waar DRS super belangrijk is, meen me een race Clownfiesta te herinneren daar waar iedereen zonder DRS echt een sitting duck was.

Dat soort banen hoeft van mij eigenlijk nu ook weer niet meer toegevoegd te worden aan de kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ze zouden gewoon ergens voor de ingang naar pits een chicane moeten inbouwen. Maakt de ingang naar de pits veiliger en minder DRS geouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:20:
[...]

China natuurlijk al jaren niet meer gezien, maar in mijn herinnering is dat ook weer zo'n circuit waar DRS super belangrijk is, meen me een race Clownfiesta te herinneren daar waar iedereen zonder DRS echt een sitting duck was.

Dat soort banen hoeft van mij eigenlijk nu ook weer niet meer toegevoegd te worden aan de kalender.
Dat lange rechte stuk is volgens mij wel een van de langste ja, met potentieel ook alleen Baku langer. Maar China is ook gewoon een lekker old school circuit verder. En IIRC zijn er toch ook voldoende interessante races geweest daar (2018? bv in recenter verleden, waarbij Gasly & Hartley tikkertje deden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Wat was er toen eigenlijk aan de hand dat hij zonder stuur en handschoenen uit de pitbox was?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
urk_forever schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Wat was er toen eigenlijk aan de hand dat hij zonder stuur en handschoenen uit de pitbox was?
Rode vlag, daarna werd er aan zijn auto gewerkt en schijnbaar was hij / het team dat spul vergeten toen hij naar zijn positie werd gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennism schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Rode vlag, daarna werd er aan zijn auto gewerkt en schijnbaar was hij / het team dat spul vergeten toen hij naar zijn positie werd gereden.
volgens mij had Kimi daar zijn hele vloer kapot en werd die vervangen tijdens de rode vlag oid.
Is alweer zo lang geleden :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:52
Plus, als mijn geheugen mij niet in de steek laat, er kwam "onverwacht" de melding dat de achterblijvers (waaronder Kimi) hun rondje terug mochten rijden, zodat ze weer achter iedereen aankwam.
En voor dat signaal was Kimi (en zijn team) dus niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Perez & Ocon vonden elkaar weer eens heel lief. Ocon drukte Perez iets de muur in waarbij Perez zijn voorwielophanging kapot ging en Räikkönen door de zooi reed en zijn achterband kapot ging. Vervolgens reed Räikkönen te hard naar de pits waardoor zowel de vloer als de endplate volledig aan gort waren geslagen door de band. Perez kon toen ook nog doorrijden tot de oits en is daar uitgevallen. Even later kwam de rode vlag zodat de baan opgeruimd kon worden en zowel Ferrari als Force India hebben toen besloten om respectievelijk de auto's van Räikkönen en Perez te repareren. Maar omdat ze op meerdere ronden achterstand stonden moesten ze voordat hervat werd al terug het circuit op zodat ze voor de SC uit alweer een ronde zouden unlappen. En dat zorgde eigenlijk bij beide teams voor wat chaos om de auto op tijd door de pits te duwen en vervolgens dus de pits te verlaten.

Overigens hebben beiden vervolgens een drivethrough of stop & go penalty gekregen omdat ze tijdens de rode vlag buiten de fast lane aan de auto gesleuteld hadden. En beiden zijn even later alsnog uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
[...]

Kan me inderdaad ook het 'gloves and steering wheel' geschreeuw nog wel herinneren. Alleen als hij zijn stuurtje niet had hoe kon hij dan iets zeggen over de radio? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
werphengel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Kan me inderdaad ook het 'gloves and steering wheel' geschreeuw nog wel herinneren. Alleen als hij zijn stuurtje niet had hoe kon hij dan iets zeggen over de radio? :?
Zo dus:
https://www.formula1.com/....1687510981780906050.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Persconferentietijden rijders en teambazen
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUvSsIJXEAAysJ2?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Dus wanneer het stuurtje niet is gemonteerd staat de microfoon altijd aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
werphengel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:30:
Dat zou zomaar kunnen, met uiteraard wat andere voorwaarden zoals dat er een microfoon ingeplugd moet zijn en de auto "aan" moet staan. En v.w.b. dat laatste: in Monaco met de Q kreeg Ocon te horen dat ze de auto volledig uit zouden zetten (P0), maar dat hij ook instructies zou krijgen hoe de auto weer aan te zetten omdat er geen comms zijn als de auto uit is (uiteindelijk niet gebeurd). En hetzelfde bij Norris "Switch off" => "Do you want me to go to P zero?" => "No, P1, otherwise I won't be able to talk to you".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:48
werphengel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:30:
Lijkt me nogal logisch, als je uit de auto moet kruipen na een crash, haal je ook vaak eerst je stuur eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaapstobbe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:25:
[...]

Lijkt me nogal logisch, als je uit de auto moet kruipen na een crash, haal je ook vaak eerst je stuur eruit.
Bij een crash zullen ze of meteen uitstappen of eerst met het team babbelen en dan pas het stuurtje eruit halen.

Sowieso kunnen ze natuurlijk ook niet uit de auto zonder de microfoon en oordopjes te unpluggen, dus dan verbreken ze sowieso al de communicatie met het team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zaterdag feestje thuis, zondag om 11.30 naar de kerk voor een communie... Ik hoop dat die pater/bisschop/paus (weet ik veel wat!) er rekening mee houdt dat ik F1 wil zien om 13.00!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:29
pilskes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:41:
Zaterdag feestje thuis, zondag om 11.30 naar de kerk voor een communie... Ik hoop dat die pater/bisschop/paus (weet ik veel wat!) er rekening mee houdt dat ik F1 wil zien om 13.00!!!!
Heb jij dan niet om 12:45 abrupte diarree waarvoor je echt heel snel naar huis moet? :+ Ik ben vaak toevallig ziek rond de race start, of heb hoofdpijn dus even op de bank ploffen O-)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
Ik blijf er echt niet voor thuis.. F1 kijk ik altijd* 'savonds terug. Kids op bed, rust in huis papa gaat F1 kijken.
Samen met een vriend kijk ik dan de race terug.
Werkt echt heerlijk, overdag gewoon lekker op pad met vrouw en de koters en savonds papa tijd.

Enig nadeel is dat je nieuws moet ontwijken en hopen dat je niet ineens de buren F1 gerelateerde zaken hoort schreeuwen.
Maar dat gaat nu al jaren echt prima.

*Behalve de laatste race afgelopen seizoen, die heb ik wél live gekeken omdat het me onmogelijk leek om al het nieuws te ontwijken, mocht Max wel/geen kampioen worden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31

-tom-562

Oliesjeik

DonJunior schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:39:
Ik blijf er echt niet voor thuis.. F1 kijk ik altijd* 'savonds terug. Kids op bed, rust in huis papa gaat F1 kijken.
Samen met een vriend kijk ik dan de race terug.
Werkt echt heerlijk, overdag gewoon lekker op pad met vrouw en de koters en savonds papa tijd.

Enig nadeel is dat je nieuws moet ontwijken en hopen dat je niet ineens de buren F1 gerelateerde zaken hoort schreeuwen.
Maar dat gaat nu al jaren echt prima.

*Behalve de laatste race afgelopen seizoen, die heb ik wél live gekeken omdat het me onmogelijk leek om al het nieuws te ontwijken, mocht Max wel/geen kampioen worden.
Hier idem. Ik ga er niet voor thuis blijven of we moeten echt geen plannen hebben/bagger weer zijn. Nu is het wel zo dat m'n zoontje nog een middagslaapje doet van 12:30 tot 14:30, dus opzich komt het deze zondag precies goed uit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Baku is eigenlijk alleen maar rechte stukken, in Barcelona had Mercedes toch wel een lekkere topsnelheid
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/luajpip05x091.jpg

Weet niet of de top in de speed trap een tow was of niet, maar lijkt toch wel een goede race te worden voor Mercedes

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Kaaswagen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:22:
Baku is eigenlijk alleen maar rechte stukken, in Barcelona had Mercedes toch wel een lekkere topsnelheid
[Afbeelding]

Weet niet of de top in de speed trap een tow was of niet, maar lijkt toch wel een goede race te worden voor Mercedes
Die topsnelheid van Hamilton kan haast niet anders dan een tow geweest zijn. 13.7 km/h verschil tussen Hamilton en Russel op de speed trap. Het lijkt me niet dat dit door een andere setup komt.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:12
Extigo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:07:
[...]

Die topsnelheid van Hamilton kan haast niet anders dan een tow geweest zijn. 13.7 km/h verschil tussen Hamilton en Russel op de speed trap. Het lijkt me niet dat dit door een andere setup komt.
Hamilton haalt, net als Max, meer uit zijn auto dan hun teamgenoten doen.
spoiler:
:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
Ben benieuwd! Zeker ook naar de verhouding Max - Perez

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18
caspervc schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:15:
Denk je dat dit is veranderd? De media weet je nog? ...iets met kijkcijfers, clickbait's en veel meer.
Max rijdt checo compleet zoek onder normale omstandigheden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hou toch op, ben echt helemaal klaar met die artikelen die beweren dat Perez misschien wel eerste rijder moet worden.
Hij is in 1 race bij Red Bull toevallig sneller geweest, voor de rest altijd zoek gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Hoezo? Perez heeft 1 race gewonnen, in een race waar inhalen praktisch onmogelijk is...

Ik denk wel te weten hoe die verhoudingen zijn ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUzAf6CXsAA2wMy?format=jpg&name=large

indeling dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:35
Kaaswagen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]

Beetje mixed bag toch? Ik vind niet één team (of één PU) er enorm bovenuit springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Damian schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Hoezo? Perez heeft 1 race gewonnen, in een race waar inhalen praktisch onmogelijk is...

Wat een Toto gedrag hier :+ Lastig als RUS wel steeds sneller is >:)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

JB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Wat een Toto gedrag hier :+ Lastig als RUS wel steeds sneller is >:)
Ik denk dat ik ook wel weet hoe de verhoudingen gaan zijn in dat team ;)

Hamilton is al met zijn pensioen bezig https://topgear.nl/formul...s-hamilton-als-producent/ dus ik denk dat de pijlen binnenkort op RUS gaan :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Lewis is weer van de partij in unieke kleding, je zou haast een collage maken van alle verschillende kledingstijlen die de beste man heeft aangehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BE7GI93Lsk1jPakaLQrFDU4eoJM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lfp5vq0COIEo5i9Bp0UnVnZG.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 09-06-2022 10:47 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Hou toch op, ben echt helemaal klaar met die artikelen die beweren dat Perez misschien wel eerste rijder moet worden.
Hij is in 1 race bij Red Bull toevallig sneller geweest, voor de rest altijd zoek gereden.
Geeft wel typisch het beeld weer van de opmerking: je bent zo goed als je laatste race.

Buiten het feit dat artikelen tegenwoordig maar 1 doel hebben en dat is clicks genereren.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
Op de een of andere manier is Baku altijd nog een wedstrijd geweest die ik niet (live) kan kijken. Ook dit weekend is die kans weer groot :/

Ben benieuwd of Red Bull het DRS systeem weer voldoende verstevigd heeft. Die zal wel van pas komen op dat gigantische lange rechte stuk :P
Of zal Max non stop op kop rijden en zijn DRS überhaupt niet nodig zijn? :) (behalve bij achterliggers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 23:43
Damian schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Jeddah, waar Perez vanaf pole vertrok, had hij met grote waarschijnlijkheid ook gewonnen / voor Max gefinished als hij niet door die unlucky getimede safety car terug naar p4 werd geworpen. Dan had hij nu ongeveer leider geweest in het kampioenschap.

Ik ben het met je eens dat Max gemiddeld genomen sneller is, maar het is geen slam dunk nu de verschillen een stuk marginaler zijn dan eerdere jaren. En bovendien kan Perez zomaar vleugels krijgen en het momentum pakken nu hij een titelstrijd kan ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
B-Real schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:11:
Ben benieuwd of Red Bull het DRS systeem weer voldoende verstevigd heeft. Die zal wel van pas komen op dat gigantische lange rechte stuk :P
Of zal Max non stop op kop rijden en zijn DRS überhaupt niet nodig zijn? :) (behalve bij achterliggers)
Max voorop is alleen mogelijk met een goed werkende DRS. Anders gaat hij niet op pole staan aan het einde van de kwalificatie.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik ben wel erg benieuwd naar de trainingen/kwalificatie.

Naar mijn mening heeft Ferrari de laatste GP's eigenlijk al de nipt snellere auto tov RB over één ronde. Race pace bij RB is doorgaans weer wat beter en zeker de strategie.
Wel is/lijkt de RB in rechte lijn wat sneller dan de Ferrari, hopelijk is dat net genoeg om Ferrari ook over één ronde te verslaan en wint Ferrari niet teveel tijd in de langzamere gedeeltes van het circuit.

Bovenstaand geen wijsheid, maar de gedachtegang die net bij mij op kwam borrelen tijdens een kop koffie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
CousinBoneless schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Jeddah, waar Perez vanaf pole vertrok, had hij met grote waarschijnlijkheid ook gewonnen / voor Max gefinished als hij niet door die unlucky getimede safety car terug naar p4 werd geworpen. Dan had hij nu ongeveer leider geweest in het kampioenschap.

Ik ben het met je eens dat Max gemiddeld genomen sneller is, maar het is geen slam dunk nu de verschillen een stuk marginaler zijn dan eerdere jaren. En bovendien kan Perez zomaar vleugels krijgen en het momentum pakken nu hij een titelstrijd kan ruiken.
Als, als, als, als... Verstappen heeft een DNF achter zijn naam staan, als hij daar tweede was geworden dan...

Perez doet het dit jaar prima maar ik zie het niet gebeuren dat hij echt een gevaar gaat vormen voor Verstappen qua kampioenschap. Behalve dat Verstappen natuurlijk de "golden boy" van Red Bull is heb ik ook niet het idee dat Verstappen op dit moment in het seizoen al echt het achterste van de tong laat zien en het lange en slopende seizoen van vorig jaar nog in het achterhoofd heeft.

Ik zie hem dit weekend wel naar Verstappen gaan, zou mooi zijn als hij 30s los van de rest van het veld finished dan kan de Engelse pers ook weer terug zijn hok in. Die lijken nog steeds geen vrede te kunnen hebben met de eindstand van vorig seizoen en ze zijn ook opvallend stil over de performance van de Engelse coureurs en het gebrek aan vorm bij hun grote kampioen.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 09-06-2022 12:54 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
De banden zullen nu niet zo snel meer exploderen maar ben met dit heeeeeele lange rechte stuk wel benieuwd hoe destructief al dat gestuiter gaat zijn. Ooit zal het materiaal toch wel "snap" zeggen na al die klappen?
Plus dat ik Baku itt velen niet zo'n hele saaie race vind, een stratencircuit waar je op een flink breed en lang stuk in kan halen is al een flinke verbetering tov de vorige race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

G_Dragon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:46:
Lewis is weer van de partij in unieke kleding, je zou haast een collage maken van alle verschillende kledingstijlen die de beste man heeft aangehad.

[Afbeelding]
Voor seizoen 2021 is die op reddit te vinden.
https://www.reddit.com/r/...very_single_outfit_lewis/

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Net even bekeken, maar wat een verschillende outfits zeg :D.
Zal dit een bewuste keus zijn of krijgt hij ervoor betaald? Ik vraag me stiekem wel af..

Nog wat anders, netjes vanuit de FIA dat ze hierop terugkomen!

FIA verduidelijkt regels na Ferrari-protest tegen Verstappen en Perez
Na de Grand Prix van Monaco diende Ferrari een protest in bij de FIA. Red Bull-rijders Sergio Perez en Max Verstappen zouden bij het uitkomen van de pitstraat te ver over de lijn bij de pit-exit zijn gereden. Het bestuursorgaan van de autosport oordeelde dat er geen straf nodig was, simpelweg omdat de regels niet waren overtreden.

Om meer duidelijkheid te scheppen over de regels heeft de FIA de reglementen voorafgaand aan de GP van Azerbeidzjan verduidelijkt. In de event notes legt wedstrijdleider Niels Wittich uit dat 'de regels omtrent de lijnen bij de pit-entry en pit-exit vastgelegd staan in artikel 4 en 5 van appendix L in de International Sporting Code'.

Wat houden deze regels precies in?

In desbetreffende artikelen van de International Sporting Code staat onder andere beschreven welk gedeelten van het circuit zijn aangewezen als ingang en uitgang van de pitstraat. Ook staat er duidelijk beschreven wanneer men in overtreding is: 'Met uitzondering van force majeur (overmacht) mag geen enkele band of auto over de lijn bij de ingang/uitgang van de pitstraat rijden, dit om de auto's die in/uit de pitstraat gaan te scheiden van de auto's op het circuit.'

Volgens de regels wordt een coureur pas bestraft als een auto (of band van een auto) volledig óver de lijn van de pitstraat rijdt. Zo lang een gedeelte van de band zich nog op de lijn bevindt, is het dus geen overtreding. Dit is ook de reden waarom Verstappen en Perez geen straf kregen in Monaco: beide coureurs reden nog (deels) op de lijn.

De regels van de FIA zijn dus niet aangepast of aangescherpt, maar simpelweg benadrukt en hiermee verduidelijkt in de event notes. Hiermee is het in het vervolg extra duidelijk wat wel en wat niet mag.

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 09-06-2022 13:21 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Baku geeft je vleugels :)
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-b2af016b-1906815.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpha-Tauri-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-36287010-1906806.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-fd1d1b1a-1906789.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Aston-Martin-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-8fed9cf3-1906785.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Haas-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-d02fef24-1906784.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-9fef5a5f-1906782.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alfa-Romeo-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-92426cc0-1906779.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-6c4363fa-1906776.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Gallery-6b418bd0-1906772.jpg
* Williams ontbreekt in dit rijtje maar staat wel op de foto bij Fabrega.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUyq0mvXoAIYjW4?format=jpg&name=900x900

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 09-06-2022 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Net even bekeken, maar wat een verschillende outfits zeg :D.
Zal dit een bewuste keus zijn of krijgt hij ervoor betaald? Ik vraag me stiekem wel af..

Nog wat anders, netjes vanuit de FIA dat ze hierop terugkomen!

FIA verduidelijkt regels na Ferrari-protest tegen Verstappen en Perez

[...]
Stelletje sore losers.
Bij zoiets is het altijd grappig wanneer ze de volgende race zelf gebeten worden door de hond die ze afgericht hebben op de tegenstander.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

kleine upgrade van Alfa
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUzrk3DWIAEOdAf?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

grappig dat het 2 fotos zijn met verschillende sets banden. Rood en groene markering, maar verder zijn de fotos identief, lijkt het?

Vaag.

[ Voor 12% gewijzigd door pjottum op 09-06-2022 13:50 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pjottum schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:49:
[...]

grappig dat het 2 fotos zijn met verschillende sets banden. Rood en groene markering, maar verder zijn de fotos identief, lijkt het?

Vaag.
Foto's zullen gemaakt zijn tijdens pitstop oefening, vandaar de 2 verschillende sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:55
Chocoball schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:30:
Baku geeft je vleugels :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* Williams ontbreekt in dit rijtje maar staat wel op de foto bij Fabrega.
[Afbeelding]
Ligt het aan mij, of zijn de achtervleugels van RB, Ferrari en Haas groter dan bij de rest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

YoupS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Ligt het aan mij, of zijn de achtervleugels van RB, Ferrari en Haas groter dan bij de rest?
Dat zou best kunnen, er is geen regel dat alle achtervleugels precies hetzelfde moeten zijn.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord