[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 99.712 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Wanneer wordt er eigenlijk een uitspraak van de FIA verwacht over deze kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04

Dazzler2120

FP ProMod
dr.lowtune schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:20:
Wanneer wordt er eigenlijk een uitspraak van de FIA verwacht over deze kwestie?
Zodra er een officieel onderzoek door een team wordt aangevraagd.
Er wordt geklaagd, maar zover ik weet is er door Merc geen specifieke actie uitgevoerd om deze kwestie door de FIA te laten onderzoeken verder.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
codex schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:49:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel stuk ga als Mercedes zo blijft drammen en de FIA zegt: "jullie hebben gelijk, dit is te gevaarlijk. Vanaf nu hebben we een minimale verplichte rijhoogte"
Dat wordt dan dus een ritje naar de huisarts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:21:
[...]

Dat wordt dan dus een ritje naar de huisarts?
Hij bedoeld denk ik dat de auto van MER al (te) laag ligt maar door die regel omhoog moet == weg performance + rugklachten. Of ik begrijp jou niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dazzler2120 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Er wordt geklaagd, maar zover ik weet is er door Merc geen specifieke actie uitgevoerd om deze kwestie door de FIA te laten onderzoeken verder.
Op diverse sites (die het baseren op een artikel van AMuS) lees ik dat de FIA het wil gaan onderzoeken. Zou wel weer triest zijn als Mercedes z'n zin krijgt, in plaats van dat ze gewoon verteld wordt door de FIA dat ze de auto wat hoger zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Zewatanejo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:31:
Iemand deze gezien gisteren?
[Embed]
Dat gaat toch wel ver vind ik. De coureurs zijn geen kinderen toch? (nou ja de meeste niet)
F1 gaat om emotie, bloed zweed en tranen. En dan zou je je als een Amerikaans schoothondje moeten gedragen... blggh
Ja, dat is al een tijdje zo. De sneeuwvlokjes in Amerika en Engeland kunnen hier niet zo goed tegen. Ik noem het hypocriet... :|

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
JB schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Hij bedoeld denk ik dat de auto van MER al (te) laag ligt maar door die regel omhoog moet == weg performance + rugklachten. Of ik begrijp jou niet :+
Hij zegt dat hij stuk gaat, lijkt me niet gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Plenkske schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:08:
[...]

"lets definitely , uhm, (even stil) make some changes, okay ? thanks "
"copy lewis , .... come see ...."
"lets keep pushing"

.... kan ik niet goed verstaan
Ik versta het ook niet heel goed, maar vermoed dat engineer zegt:
“ copy lewis, it can’t come soon enough”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ondertussen mag die hele discussie wel naar randzaken F1 wat mij betreft.
En ik snap best waarom ze het zouden gaan onderzoeken eventueel. Als Mercedes zich terug trekt uit de sport ben je 1 van de 3 topteams kwijt. Wat denk je dat dat aan imago, exposure en omzet doet voor de F1 in zijn geheel. Daar heeft de hele sport last van.

Als het RB of Ferrari was zou het ook onderzocht worden, al is het maar voor het behoud van die teams in de sport.

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dagg schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:58:
[Twitter]
Los gezien van wat wij er allemaal van vinden hoe deze politiek bedreven wordt laten we even kijken naar wat er gaat gebeuren als er een minimum rijhoogte wordt gehanteerd.

Gezien de Twitter zoals @Sir_Lion aangeeft zou je zeggen dat RBR al hoger rijd dan MB, als de eerst nou de maatstaf wordt, of een andere zonder porpoising. Blijft het in dit geval voor de meesten misschien het zelfde en gaat MB nog langzamer.

Geen idee hoe hoog iedereen rijd, is dat ergens te achterhalen?
Het Mercedes/Zero side-pod concept is gebaseerd op dat de vloer praktisch op de grond ligt. Op die manier is de vloer geheel gesloten wat voor het concept nodig is.
Hamilton geeft ook aan dat als de "porpoising" problemen opgelost zijn ze een seconde sneller zouden zijn.
M.a.w dan rijden ze weer ouderwets 1-2.
Dazzler2120 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Wil je nu zeggen dat de reactie van Horner niet precies datzelfde is?
Dat is toch ook gewoon het politiek beïnvloeden van opinies over hun standpunt? Het ene ligt wat meer bij je dan het ander.

F1 is gewoon minstens voor de helft een politiek spel, dat gaat ook gewoon echt nooit veranderen. De afgelopen jaren waren RB en Ferrari continu aan het lobbyen voor bepaalde zaken om Mercedes langzamer te maken en daar zelf profijt uit te halen.

Wat wij hier zien als 'de maniertjes van Hamilton', wordt hij wereldwijd gezien als een sporter die enorm begaan is met alles om de sport heen.
En de echte F1 liefhebber ziet dat toch anders na als zijn streken van de afgelopen jaren, het is zijn andere fanbase die zo denkt. Russell krijgt ook van die trekjes, alsof Toto de grote leermeester is hier.

Nee geef mij maar Max, Lando of Charles, die zijn lekker recht door zee en geven hun mening in plaats van een heel politiek spel te spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Verwijderd Als AMG-Mercedes hier gehoor voor krijgt én de regels door de FIA aangepast gaan worden naar aanleiding van dat klagen dan mag Alonso wat mij betreft ook gaan klagen...

"De V10 motoren moeten gewoon weer terug komen zodat Renault óók weer eens kan winnen" :o :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:42:
@Verwijderd
"De V10 motoren moeten gewoon weer terug komen "
Yes please :P _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

ArgantosNL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Vandaar dat ik het woordje extreem er voor heb gezet, Merc zegt dat het Extreme Porpoising een gevaar is voor de drivers. Als je een auto zo afgesteld dat hij gaat glijden als een male en niet bestuurbaar/controleerbaar is zou me niets verbazen als er iets in de regels staat dat ze daar de auto ook voor kunnen diskwalificeren.
Mercedes zegt wel meer, feit is dat de via de demping en rijhoogte de porposing kunnen verhelpen, nadeel is dat dit hun concept van een ultra hoge downforce vloer teniet doet. Kortom, ze hebben met het concept gegokt en tot nu toe verloren...

Het is zo simpel als het maar kan, ze hebben zelf voor dit concept gekozen. het percentage van de downforce wat ze uit de vloer halen zullen ze gewoon omlaag moeten brengen als de rijders klagen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:38:
[...]
Het Mercedes/Zero side-pod concept is gebaseerd op dat de vloer praktisch op de grond ligt. Op die manier is de vloer geheel gesloten wat voor het concept nodig is.
Hamilton geeft ook aan dat als de "porpoising" problemen opgelost zijn ze een seconde sneller zouden zijn.
M.a.w dan rijden ze weer ouderwets 1-2.
Tja, punt is volgens mij nou net dat porpoising niet is op te lossen met dit concept, zonder drastische veranderingen zoals toevoeging active suspension. Het concept is dus gemaakt zonder na te denken over het effect van porpoising, of in de veronderstelling dat niemand die goed gefixt zou krijgen en er dus vanzelf goedkeuring zou komen voor iets als AS. En dat ligt natuurlijk al klaar. Verkeerd gegokt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
[Embed]
Dat gaat toch wel ver vind ik. De coureurs zijn geen kinderen toch? (nou ja de meeste niet)
F1 gaat om emotie, bloed zweed en tranen. En dan zou je je als een Amerikaans schoothondje moeten gedragen... blggh
Ik zou graag "do not swear" net als het DVD logo over het scherm zien bewegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Bullet NL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Mercedes zegt wel meer, feit is dat de via de demping en rijhoogte de porposing kunnen verhelpen, nadeel is dat dit hun concept van een ultra hoge downforce vloer teniet doet. Kortom, ze hebben met het concept gegokt en tot nu toe verloren...

Het is zo simpel als het maar kan, ze hebben zelf voor dit concept gekozen. het percentage van de downforce wat ze uit de vloer halen zullen ze gewoon omlaag moeten brengen als de rijders klagen.
Om hun concept te laten werken zonder porpoising problemen hebben dynamische reactive vering nodig die de vering stijver maak zodra de rijhoogte zakt. Maar die shit is waarschijnlijk duur om te ontwikkelen. Merc concept heeft niet uitgepakt zoals ze gehoopt hadden en proberen het nu een probleem voor de rest van te maken. Na 8 jaar dominantie van merc heb ik niet veel meelei beschikbaar voor het team.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

loewie1984 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:36:
Ondertussen mag die hele discussie wel naar randzaken F1 wat mij betreft.
En ik snap best waarom ze het zouden gaan onderzoeken eventueel. Als Mercedes zich terug trekt uit de sport ben je 1 van de 3 topteams kwijt. Wat denk je dat dat aan imago, exposure en omzet doet voor de F1 in zijn geheel. Daar heeft de hele sport last van.

Als het RB of Ferrari was zou het ook onderzocht worden, al is het maar voor het behoud van die teams in de sport.
Lekker laten terugtrekken er staan al een aantal fabrikanten te trappelen om in te mogen stappen. En dan hebben we het nog niet over Andretti gehad. Als iets niet gaat zoals jij wilt dat het gaat moet je niet gaan stampvoeten en drammen omdat jou iets niet lukt wat een ander wel lukt. En dat laatste lijkt bij Mercedes nu aan de hand te zijn. Ze hebben de plank misgeslagen met dit ontwerp. Dat wordt dus oplossen of op de blaren zitten en volgend jaar beter. De cursus omgaan met tegenslagen hebben ze daar schijnbaar nog nooit gevolgd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Dazzler2120 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Nogal wiedes. Het enige dat er uit kan komen is dat de FIA uit veiligheidsoverwegingen oplegt dat de teams het porpoisen tegen moeten gaan. Hoe ze dat doen is geen probleem van de FIA. Zeker niet omdat het binnen de huidige reglementen probleemloos op te lossen is. Ja, je gaat wat langzamer, maar dat is geen overweging voor de FIA.

Een onderzoek naar de veiligheidsaspecten is daarom juist een groot risico voor Mercedes, in plaats van een uitkomst.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Ja, dat is al een tijdje zo. De sneeuwvlokjes in Amerika en Engeland kunnen hier niet zo goed tegen. Ik noem het hypocriet... :|
Een paar keer per jaar worden er tig onschuldigen overhoop geknald en er gebeurt helemaal niks, maar zodra er een tepel in beeld komt of iemand te laat is om bepaalde uitspraken weg te piepen is het hele land in rep en roer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
[Embed]
Is al verschillende races. In Spanje was beeld en geluid ook duidelijk niet in sync en viel het geluid regelmatig weg. Daarna gaven ze op F1 Live aan dat we ze soms niet konden horen omdat... jawel, ze vloekten en ze het geluid dan uit zette, en vandaar dus ook de vertraging in het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:18
Dazzler2120 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Wil je nu zeggen dat de reactie van Horner niet precies datzelfde is?
Dat is toch ook gewoon het politiek beïnvloeden van opinies over hun standpunt? Het ene ligt wat meer bij je dan het ander.
Het grootste probleem is dat Toto duidelijk niet weet waar de grenzen liggen, en de FIA er te laf op reageert.
Naar mijn idee is dat nu niet het geval, maar doordat ie voorgaande jaren meerdere jaren wel meerdere keren over de schreef is gegaan, wordt het sneller als te ver gaan gezien.
In dit geval is het echjter iets dat andere teams ook zouden doen, al is het dreigen met dat Ham volgende week niet kan rijden wel weer heel erg op de grens.
F1 is gewoon minstens voor de helft een politiek spel, dat gaat ook gewoon echt nooit veranderen. De afgelopen jaren waren RB en Ferrari continu aan het lobbyen voor bepaalde zaken om Mercedes langzamer te maken en daar zelf profijt uit te halen.
Alleen werd daar niet op in gegaan, het zijn vooral de dingen waar Merc over klaagt waar iets mee gedaan wordt (pitstops, banden, Masi e.d.)
Wat wij hier zien als 'de maniertjes van Hamilton', wordt hij wereldwijd gezien als een sporter die enorm begaan is met alles om de sport heen.
Ook als je op wereldwijde fora kijkt is dat wel minder geworden. Zoals Merc en Ham de afgelopen jaren bezig zijn geweest heeft ze toch veel goodwill gekost. Eigenlijk zie ik alleen bij de UK-fora dat er weinig is verandert, daar staat nog steeds Hamilton ruim bovenaan en is Max een cheater die samenwerkt met de FIA.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
@Verwijderd lijkt mij dat ieder team dat wil maar ook weet dat dat niet kan of te lastig is. De regels voor de vering/demping zijn versimpeld voor dit jaar en daardoor lastiger af te stellen/balanceren als ik het goed begrijp.

We weten dat het afsluiten helpt zoals vroeger met de skirts en we weten ook dat de actieve vering ook helpt.
Dat laatste is er niet ook niet meer op de veel simpelere massdempers om het eerste te bewerkstelligen omdat skirts ook verboden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:26
codex schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:49:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel stuk ga als Mercedes zo blijft drammen en de FIA zegt: "jullie hebben gelijk, dit is te gevaarlijk. Vanaf nu hebben we een minimale verplichte rijhoogte"
No Mickey No, thats not right :>

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:07:
Porpoising (in F1 termen) is niet iets wat je kunt 'verbieden', het is een neveneffect van het al dan niet op orde hebben van de totale aerodynamica / afstelling van de auto.
Waarom kan je het dan niet verbieden? Ik snap wel dat het lastig te meten is op een stilstaande auto. Maar met een eenvoudige sensor kunnen we wel zien hoe groot de klappen zijn die auto en coureur maken. Bij botsingen krijgen we ook direct te horen hoeveel G de klap was.

We zouden een regel kunnen instellen dat je bij (bijvoorbeeld) 10G automatisch gediskwalificeerd wordt.

Ik ben op zich wel voor extra regels om de coureurs te beschermen. Je hoeft geen dokter te zijn om te zien dat de klappen die ze nu krijgen niet goed zijn. Maar ik wil dan wel een regel die zich richt op het gewenste resultaat en niet op de methode. Dus geen regel die een grens stelt aan de ride height of zo iets, maar alleen kijken naar het echte probleem: hoeveel klappen krij
F1 heeft in het verleden helaas vaak de andere keuze gemaakt en bv voorgeschreven hoe de vleugels er uit moeten zien in plaats van vast te leggen wat er mee moet worden bereikt of welke situatie niet meer mag optreden.

Verwachten dat de coureurs voor zichzelf op komen lijkt me niet verstandig, die hebben weinig te kiezen. Ze hebben een contract waar in staat dat ze moeten rijden en als ze weigeren staan er zo tien anderen klaar om het over te nemen zonder te "zeuren". Ze verdienen wel miljoenen maar zijn uiteindelijk gewone werknemers die de relatie met hun baas goed moeten houden als ze hun baan willen behouden.

[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-06-2022 18:03 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:48:
Twijfelachtig dat Alonso de enige zou zijn die zegt dat het geen probleem is. Niemand onktent dat het géén probleem is. Mercedes ontkent dat het een probleem van Mercedes is. Klein verschil :+
Ik twijfel er niet aan dat hij het gezegd heeft terwijl de rest van coureurs dat wel vond, geen van de aanwezigen ontkent dat of suggereert iets anders.

Waarom hij dat zegt?
Mijn vuistregel over Alonso is dat als er een mogelijkheid is om Hamilton dwars te zitten hij die met beide handen aangrijpt. Het doet er niet toe of er een probleem is, maar als Hamilton/Mercedes iets wil dan is Alonso tegen.

Ik kan niet bewijzen dat hij een hekel heeft aan Hamilton maar er is genoeg geschiedenis tussen die twee en ik heb nog geen tegenvoorbeelden gezien (waarbij Alonso iets doet om Hamilton te steunen of in ieder geval niet dwars te zitten als dat "gratis" kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Waarom kan je het dan niet verbieden? Ik snap wel dat het lastig te meten is op een stilstaande auto. Maar met een eenvoudige sensor kunnen we wel zien hoe groot de klappen zijn die auto en coureur maken. Bij botsingen krijgen we ook direct te horen hoeveel G de klap was.

We zouden een regel kunnen instellen dat je bij (bijvoorbeeld) 10G automatisch gediskwalificeerd wordt.

Ik ben op zich wel voor extra regels om de coureurs te beschermen. Je hoeft geen dokter te zijn om te zien dat de klappen die ze nu krijgen niet goed zijn. Maar ik wil dan wel een regel die zich richt op het gewenste resultaat en niet op de methode. Dus geen regel die een grens stelt aan de ride height of zo iets, maar alleen kijken naar het echte probleem: hoeveel klappen krij
F1 heeft in het verleden helaas vaak de andere keuze gemaakt en bv voorgeschreven hoe de vleugels er uit moeten zien in plaats van vast te leggen wat er mee moet worden bereikt of welke situatie niet meer mag optreden.

Verwachten dat de coureurs voor zichzelf op komen lijkt me niet verstandig, die hebben weinig te kiezen. Ze hebben een contract waar in staat dat ze moeten rijden en als ze weigeren staan er zo tien anderen klaar om het over te nemen zonder te "zeuren". Ze verdienen wel miljoenen maar zijn uiteindelijk gewone werknemers die de relatie met hun baas goed moeten houden als ze hun baan willen behouden.
Ik denk persoonlijk dat IEDERE topsporter tegenwoordig terdege weet dat datgene waar hij / zij mee bezig is voor zijn / haar werk NIET gezond is voor het menselijk lichaam én dat die persoon daarmee dan ook echt wel op kan én moet komen voor zijn / haar eigen gezondheid?

In de tijd dat ik nog als klein kind naar de Formule-1 keek was het bijna nog 'normaal' dat er tijdens een F1 raceweekend een dodelijk ongeval plaats vond. Later (lees: ná Imola 1994 waar Senna én Ratzenberger verongelukte in één weekend) werd er pas echt een beetje naar de veiligheid van de coureurs gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Plenkske schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Hij zegt dat hij stuk gaat, lijkt me niet gezond.
Iets met een uitdrukking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:17:
[...]

Ik denk persoonlijk dat IEDERE topsporter tegenwoordig terdege weet dat datgene waar hij / zij mee bezig is voor zijn / haar werk NIET gezond is voor het menselijk lichaam én dat die persoon daarmee dan ook echt wel op kan én moet komen voor zijn / haar eigen gezondheid?

In de tijd dat ik nog als klein kind naar de Formule-1 keek was het bijna nog 'normaal' dat er tijdens een F1 raceweekend een dodelijk ongeval plaats vond. Later (lees: ná Imola 1994 waar Senna én Ratzenberger verongelukte in één weekend) werd er pas echt een beetje naar de veiligheid van de coureurs gekeken.
En ondertussen waren de coureurs al ruim twintig jaar bezig met veiligheidseisen. Maar het gebeurde pas nadat Senna en Ratzenberger omkwamen en Barichello in het ziekenhuis lag...
Het hielp ook niet dat de Italiaanse justitie een strafrechtelijk onderzoek begon naar de dood van Senna.

Normen en waarden zijn gewoon veranderd en mensen willen tegenwoordig niet meer zien dat mensen onnodig overlijden of blijvend letsel oplopen voor simpel vermaak.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-06-2022 18:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:17:
Weten vast wel, maar doen ze het ook? Volgens mij is dat dan al snel einde carriere, maar ik ben niet zo van de sport dus misschien zie ik het domweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
codex schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Iets met een uitdrukking.
Iets met sarcasme

en het gewoon een idiote uitdrukking vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
RobertMe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 06:43:
[...]

(Nog) niet geluisterd, maar dat zou dan snel zijn? Volgens mij was hij in 2016 al performance engineer van Verstappen? T/m 2020, en in 2021 dan race engineer van Perez geworden.
Ik zit foutt. Een zekere "Adam" gaat weg, kon even geen referentie vinden of het een monteur, PR medewerker of ingenieur betrof.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:21:
[...]
Normen en waarden zijn gewoon veranderd en mensen willen tegenwoordig niet meer zien dat mensen onnodig overlijden of blijvend letsel oplopen voor simpel vermaak.
Isle of Man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:21:
Vreemd dat je eigen normen en waarden projecteert op de mensheid in het algemeen. Ik denk dat er meer mensen weinig tot geen problemen mee hebben dan je denkt. Waarmee ik niet wil zeggen dat veiligheid binnen F1 nastreven geen goed doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er zijn meerdere "TT / 500" races waarbij het, op twee wielen, nog steeds net zo hard (fout) gaat. Het is daar helaas nog steeds een geaccepteerd risico wat vooral de rijders zélf nemen. Nou zijn het ook vooral 'Privateers' welke er deelnemen én dat risico willen nemen maar het idee is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

Dagg schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:47:
@Verwijderd lijkt mij dat ieder team dat wil maar ook weet dat dat niet kan of te lastig is. De regels voor de vering/demping zijn versimpeld voor dit jaar en daardoor lastiger af te stellen/balanceren als ik het goed begrijp.

We weten dat het afsluiten helpt zoals vroeger met de skirts en we weten ook dat de actieve vering ook helpt.
Dat laatste is er niet ook niet meer op de veel simpelere massdempers om het eerste te bewerkstelligen omdat skirts ook verboden zijn.

[Twitter]
En daar is ook Sam Collins weer ingezet vanuit het Mercedes kamp.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Plenkske schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Iets met sarcasme

en het gewoon een idiote uitdrukking vinden
Eerlijk, is het ook wel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
pro_6or schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:37:
En daar is ook Sam Collins weer ingezet vanuit het Mercedes kamp.
Van mij mag F1TV deze jongen ook wel wat korter houden. De technische ins en outs oké, maar dat fanboyism voor Hamilton is echt overdreven. Dat is net zo erg als dat van Coronel voor Max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
TheBrut3 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Van mij mag F1TV deze jongen ook wel wat korter houden. De technische ins en outs oké, maar dat fanboyism voor Hamilton is echt overdreven. Dat is net zo erg als dat van Coronel voor Max.
Technisch is hij ook mwa at best. Gisteren had hij het over een mogelijke pitlane start voor Leclerc i.v.m. engine penalties. Like, een pitlane start?! De straf is toch echt maximaal dat je op de losse grid achteraan komt.
Of Monaco waar hij het commentaar tijdens de race verzorgde "Ferrari is dom om de hards te pakken, Red Bull op de mediums is veel slimmer" (na de rode vlag voor Schumacher). Einde race "zo slim van Ferrari om de hards te pakken, je zag dat Red Bull het op de mediums niet redde".

Sam Collins is een fan die het beroep heeft gemaakt van F1 verslaan en toch vrij vaak de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Afgelopen weekend weer. Hij mocht tijdens een van de FPs even wat technische blabla doen vanuit de pitstraat en vertelde over één ding IIRC zowel dat het positief was als dat het negatief was. Hij begint wat te vertellen zonder eindpunt en gooit vervolgens al zijn brainfarts er uit ook al passen die niet bij de intro van het verhaal. En hierbij wederom, en dat is me al vaker opgevallen, dat Palmer hem even op zijn plek zet. In dit geval dus met een "maar is het nu goed of slecht?"

/rant over Collins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 06:16
sjaool schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:01:
[...]. De constructeurstitel is dan ook belangrijker dan de wereldtitel voor een coureur. Er zijn teams die zeggen dat dat niet zo is, maar neem van mij aan dat dat wel zo is. ;)
Waarom zou ik dat van jou aannemen? Dat ontgaat mij even.

Ik heb afgelopen jaar gezien dat Mercedes daar anders over dacht. De WCC kon ze even gestolen worden, het was de WDC waar het om ging. Voor RB was de WDC voor Max (inc zijn marketingwaarde) belangrijk, voor Mercedes was/is dat de 8ste WDC voor Hamilton, ook begrijpelijk, want goat etc. Dat zie je nu misschien nog altijd in de Merc voorkeur voor Hamilton ipv Russel.

Ik denk dat je het dus niet zo stellig kunt zeggen. Het hangt af van de omstandigheden en misschien zelfs wel per team. Ik kan me zomaar voorstellen dat bij Ferrari de WCC hoger gewaardeerd wordt dan bij andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door marcelcee op 13-06-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
Nvm, quote mishap

[ Voor 94% gewijzigd door marcelcee op 13-06-2022 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mitalp schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:49:
[...]

Waarom zou ik dat van jou aannemen? Dat ontgaat mij even.

Ik heb afgelopen jaar gezien dat Mercedes daar anders over dacht. De WCC kon ze even gestolen worden, het was de WDC waar het om ging. Voor RB was de WDC voor Max (inc zijn marketingwaarde) belangrijk, voor Mercedes was/is dat de 8ste WDC voor Hamilton, ook begrijpelijk, want goat etc. Dat zie je nu misschien nog altijd in de Merc voorkeur voor Hamilton ipv Russel.

Ik denk dat je het dus niet zo stellig kunt zeggen. Het hangt af van de omstandigheden en misschien zelfs wel per team. Ik kan me zomaar voorstellen dat bij Ferrari de WCC hoger gewaardeerd wordt dan bij andere teams.
Zoek voor de gein eens op wat het WCC doet voor de verdeling van de knaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Tegelijkertijd is er nu de budget cap. En was bv Red Bulls deal met Oracle er niet al eentje voor vele tientallen miljoenen? Nu zal een deel van dat geld ook wel in Red Bull Powertrains en die nieuwe windtunnel worden gestoken, maar de teams die vroeger 300M+ uitgaven zullen echt geen probleem hebben om een paar miljoen minder uit de WCC inkomsten te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 06:16
MikeyMan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:21:
[...]

I know, +/- $65m. Maar de marketingwaarde van Max WDC voor RB of Hamilton 8xWDC / goat weegt daar blijkbaar tegenop. Voor RB is F1 één grote marketing campagne. De waarde daarvan is een veelvoud van de $65m prijzengeld.

Om een en ander in perspectief te zetten: Oracle en Bybit betalen samen $150m per jaar aan sponsorgeld aan RB. En die deals zijn gesloten ná het behalen van de WDC titel van Max. Totale sponsowaardw van deze twee deals is $650m(!).

Ik blijf erbij dat je niet zomaar kunt stellen dat teams WCC belangrijker vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:32
mitalp schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:59:
[...]

I know, +/- $65m. Maar de marketingwaarde van Max WDC voor RB of Hamilton 8xWDC / goat weegt daar blijkbaar tegenop. Voor RB is F1 één grote marketing campagne. De waarde daarvan is een veelvoud van de $65m prijzengeld.

Om een en ander in perspectief te zetten: Oracle en Bybit betalen samen $150m per jaar aan sponsorgeld aan RB. En die deals zijn gesloten ná het behalen van de WDC titel van Max. Totale sponsowaardw van deze twee deals is $650m(!).

Ik blijf erbij dat je niet zomaar kunt stellen dat teams WCC belangrijker vinden.
Die $65m is het prijzengeld van het WCC winnen toch? Want als de nummer 2 krijg je ook nog een behoorlijk bedrag. Dus wat Red Bull moet terugverdienen met de verkoop van energiedrank omdat ze tweede zijn geworden is een veel kleiner bedrag. Dat maakt die WDC alleen maar extra aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:11:
[...]

Ik twijfel er niet aan dat hij het gezegd heeft terwijl de rest van coureurs dat wel vond, geen van de aanwezigen ontkent dat of suggereert iets anders.

Waarom hij dat zegt?
Mijn vuistregel over Alonso is dat als er een mogelijkheid is om Hamilton dwars te zitten hij die met beide handen aangrijpt. Het doet er niet toe of er een probleem is, maar als Hamilton/Mercedes iets wil dan is Alonso tegen.

Ik kan niet bewijzen dat hij een hekel heeft aan Hamilton maar er is genoeg geschiedenis tussen die twee en ik heb nog geen tegenvoorbeelden gezien (waarbij Alonso iets doet om Hamilton te steunen of in ieder geval niet dwars te zitten als dat "gratis" kon).
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind de uitspraak alleen erg suggestief. Ik kan me niet voorstellen dat Max vind dat het voor hém een probleem is. In algemene zin ís het een probleem, maar ik twijfel sterk alsof iedereen smeekt dat er iets moet gebeuren. En dat is de suggestie die wel gewekt wordt door o.a. Wolff.

Maar we gaan het zien, jouw voorgestelde oplossing met de sensor is best prima, maar uiteraard zal een Wolff pushen voor minimum rijhoogte ofzo. Oplossing zal niet simpel zijn, zeker niet met het budgetplafond kunnen ze niet met een B-spec komen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
RobertMe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Tegelijkertijd is er nu de budget cap. En was bv Red Bulls deal met Oracle er niet al eentje voor vele tientallen miljoenen? Nu zal een deel van dat geld ook wel in Red Bull Powertrains en die nieuwe windtunnel worden gestoken, maar de teams die vroeger 300M+ uitgaven zullen echt geen probleem hebben om een paar miljoen minder uit de WCC inkomsten te compenseren.
Ja, hoe zit dat eigenlijk?

Die verdeling van de gelden aan de hand van het WCC is toch totaal niet relevant meer als de teams middels normale sponsoring toch al aan de cap komen?

Die historische bonus van Ferrari is op deze manier toch ook zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik doe deze op slot. Canada komt eraan en de porpoising discussie kan in het algemene topic verder :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord