[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:55
DataGhost schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Dat zou best kunnen, er is geen regel dat alle achtervleugels precies hetzelfde moeten zijn.
Uiteraard :).

Het viel me vooral op omdat het naar mijn idee een low downforce-circuit is met al die rechte stukken. Van Ferrari snap ik dat ze met iets meer vleugel rijden om in het kasteel-gedeelte tijd te pakken (immers de sterke kant van Ferrari in 2022). Haas als Ferrari-minion idem.

Maar ik had van Red Bull ook een Ieniemienie achtervleugel verwacht, gezien hun focus op topsnelheid. Dus vooral Red Bull's vleugel vind ik atypisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-06 14:56
YoupS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Maar ik had van Red Bull ook een Ieniemienie achtervleugel verwacht, gezien hun focus op topsnelheid. Dus vooral Red Bull's vleugel vind ik atypisch. :)
Verbaasde me ook al inderdaad, had ook een veel kleinere vleugel verwacht. Wellicht proberen ze zo niet teveel te verliezen in de low downforce stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

AvK

Ready Set Go

chevsticks schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Verbaasde me ook al inderdaad, had ook een veel kleinere vleugel verwacht. Wellicht proberen ze zo niet teveel te verliezen in de low downforce stukken.
Het is toch niet gezegd dat RB met deze afstelling gaat rijden zoals die op de foto's te zien is?
Komt vast wel goed.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54

Damian

Insane Obtrusion

YoupS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Uiteraard :).

Het viel me vooral op omdat het naar mijn idee een low downforce-circuit is met al die rechte stukken. Van Ferrari snap ik dat ze met iets meer vleugel rijden om in het kasteel-gedeelte tijd te pakken (immers de sterke kant van Ferrari in 2022). Haas als Ferrari-minion idem.

Is toch juist logisch bij Red Bull? Top hebben ze wel, dus kunnen ze meer vleugel zetten om in het bochtige gedeelte winst te pakken.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:17
Wel informatie over de pitstraat lijnregels maar verder nog niks te vinden over de ingang van de pitstraat. Die moest op last van de FIA gewijzigd worden voor meer veiligheid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

G_Dragon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:46:
Lewis is weer van de partij in unieke kleding, je zou haast een collage maken van alle verschillende kledingstijlen die de beste man heeft aangehad.

[Afbeelding]
Wie werd er vanochtend wakker van het gevloek van de buurman wiens badmat gestolen was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 09:32
G_Dragon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:19:
Nog wat anders, netjes vanuit de FIA dat ze hierop terugkomen!

FIA verduidelijkt regels na Ferrari-protest tegen Verstappen en Perez

[...]
Toch vind ik het opmerkelijk dat hier nu pas zoveel aandacht aan wordt besteed. Tijdens de GP van Saudi Arabië was het Leclerc die meermaals over de lijn (ingang pitstraat) reed, maar hier is toen niets mee gedaan. Mijns insziens zou het niet af moeten hangen van een protest, maar zouden de regels te allen tijde duidelijk moeten zijn en gehanteerd moeten worden.

(Het is alweer een tijdje geleden, dus het kan zijn dat ik dingen ben vergeten waardoor dit toen geen probleem was).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Mercedes zat er goed bij in Barcelona maar traditioneel doen ze het daar al goed en was hun vorm niet representatief. In Barcelona wordt in het algemeen laag en hard gereden en daarbij speelt het aan- en afzuigen van lucht minder een rol dan op andere circuits. Ondanks een nieuwe vloer had Mercedes ook daarom minder last van stuiteren.

De W13 werkt op zijn best als deze laag en hard is afgesteld en heeft daardoor een klein werkvenster. Gaan ze aan de achterkant te hoog dat levert de aerodynamica onvoldoende downforce (wat de windtunnel overigens wel beloofd). Gaan ze te laag dan hebben de coureurs geen controle meer over hun wagen.

In Monaco was meer veerweg nodig en zaten ze weer op het oude niveau Wel waren beide Mercedessen het snelste in de snelle bochten 3 en 9. Baku en Montreal vragen net als Monaco meer veerweg met als enig verschil, het rechte stuk is langer.

Mercedes denkt pas bij de grand prix van Silverstone weer aan de top te staan en vanaf dan moet de W13 in staat zijn te winnen wil Mercedese nog een kans hebben in de titelstrijd. Daarom zijn Baku en Montreal verder testterrein om te zien of ze progressie boeken.

https://www.auto-motor-un...enfreiheit-setup-fenster/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUzRGqJWAAA6Z73?format=jpg&name=4096x4096

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:47

DataGhost

iPL dev

JobKlimop schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Toch vind ik het opmerkelijk dat hier nu pas zoveel aandacht aan wordt besteed. Tijdens de GP van Saudi Arabië was het Leclerc die meermaals over de lijn (ingang pitstraat) reed, maar hier is toen niets mee gedaan. Mijns insziens zou het niet af moeten hangen van een protest, maar zouden de regels te allen tijde duidelijk moeten zijn en gehanteerd moeten worden.

(Het is alweer een tijdje geleden, dus het kan zijn dat ik dingen ben vergeten waardoor dit toen geen probleem was).
Dat is een heel andere lijn (ingang vs uitgang) en daar mag je gewoon overheen, zolang je maar niet de pits in gaat. Als je naar mening van de stewards de bedoeling hebt gehad om de pits in te gaan (doorgaans bewezen doordat je daadwerkelijk de pits in gaat) en je gaat dan over de lijn heen, krijg je een penalty (Tsunoda in Oostenrijk bijvoorbeeld). Anders mag je er gewoon overheen. Analoog mag je bij het uitrijden van de pits niet over de lijn daar heen, anders (als je niet de pits uit komt) mag je er gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
DataGhost schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Dat is een heel andere lijn (ingang vs uitgang) en daar mag je gewoon overheen, zolang je maar niet de pits in gaat. Als je naar mening van de stewards de bedoeling hebt gehad om de pits in te gaan (doorgaans bewezen doordat je daadwerkelijk de pits in gaat) en je gaat dan over de lijn heen, krijg je een penalty (Tsunoda in Oostenrijk bijvoorbeeld). Anders mag je er gewoon overheen. Analoog mag je bij het uitrijden van de pits niet over de lijn daar heen, anders (als je niet de pits uit komt) mag je er gewoon overheen.
Of je wel of niet de lijn van de pit entry mag passeren is volgens mij circuit afhankelijk? Ik meen dat er ook circuits zijn waar je ook niet over de lijn mag gaan als je buiten blijft. Was daar bij Hockenheim 2018 niet wat over te doen bij Hamilton die toen eerst de pit in wou, ook netjes binnen de pit entry reed, en vervolgens over het gras terug het circuit op ging? (2018 dus, met tegen het einde van de race wat regen en Vettel die hem in de muur zette, niet 2019 waar Hamilton zelf crashte over de drag strip en over de pit entry heen de pits in ging).
Ik meen nu ook dat ze in Baku absoluut niet over de pit entry mogen rijden, waar ze zo lang mogelijk links rijden, en zo laat mogelijk naar rechts gaan om voor de pit entry line dus "er naast" te zitten. Terwijl het in Brazilië volkomen normaal is dat ze over de pit entry rijden.

Wat overigens ook mee zal spelen in "waarom nu?" is dat de regels sinds dit seizoen veranderd zijn. Vroeger mocht je bij de pit entry de lijn überhaupt niet aanraken, nu mag dat wel, maar dus niet met een wiel er volledig overheen. Terwijl de regels v.w.b. de pit entry al jarenlang hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:47

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:59:
[...]

Of je wel of niet de lijn van de pit entry mag passeren is volgens mij circuit afhankelijk? Ik meen dat er ook circuits zijn waar je ook niet over de lijn mag gaan als je buiten blijft. Was daar bij Hockenheim 2018 niet wat over te doen bij Hamilton die toen eerst de pit in wou, ook netjes binnen de pit entry reed, en vervolgens over het gras terug het circuit op ging? (2018 dus, met tegen het einde van de race wat regen en Vettel die hem in de muur zette, niet 2019 waar Hamilton zelf crashte over de drag strip en over de pit entry heen de pits in ging).
Ik meen nu ook dat ze in Baku absoluut niet over de pit entry mogen rijden, waar ze zo lang mogelijk links rijden, en zo laat mogelijk naar rechts gaan om voor de pit entry line dus "er naast" te zitten. Terwijl het in Brazilië volkomen normaal is dat ze over de pit entry rijden.

Wat overigens ook mee zal spelen in "waarom nu?" is dat de regels sinds dit seizoen veranderd zijn. Vroeger mocht je bij de pit entry de lijn überhaupt niet aanraken, nu mag dat wel, maar dus niet met een wiel er volledig overheen. Terwijl de regels v.w.b. de pit entry al jarenlang hetzelfde zijn.
quote: ISC Appendix L Ch.IV
4. Entrance to the pit lane
a) The section of track from the first safety car line (SC1) to the pit lane is designated the “pit entry”.
b) During competition, access to the pit lane is allowed only through the pit entry.
c) Any driver intending to leave the track or to enter the pit lane should make sure that it is safe to do so.
d) Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), any tyre of a car entering the pit lane must not cross, in any direction, any line painted on the track at the pit entry for the purpose of separating cars entering the pit lane from those on the track.
(emphasis mine) Mag dus gewoon. Het zal in Baku niet heel nuttig zijn om over die lijn te rijden als je niet de pits in gaat maar er is geen enkel probleem mee zo te zien. In de Event Notes wijzen ze gewoon naar dit artikel en verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Baku...

Moet ws alles behalve de race terugkijken.

Maar, present!

Als er niks geks gebeurt, zou dit de RB18 wel moeten liggen.

Te koop....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Enkele technische updates in Azerbaijan die opvallen.

Red Bulll
Externe stabilisatorstang zodat de vloer minder buigt.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/6D1KvAx0/s8/red-bull-racing-rb18-floor-1.jpg

Ferrari
Andere spiegelhouder waarbij de binnenste houder de vorm heeft van een vortex generator. De vorige spiegelhouder is in het kleine foto weergegeven.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/2eAGGgm2/s8/ferrari-f1-75-mirror-1.jpg

Alpine
Aanpassing aan de sidepod, de luchtinlaat is meer naar voren en meer vierkant van vorm.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/0ZRxxXb0/s8/alpine-a522-side-detail-1.jpg

Mercedes
ehh, wat hangt daar?
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/6D1KKlD0/s8/mercedes-w13-sis-fairing-stay-1.jpg

Meer foto's en uitleg van technische details op https://www.motorsport.co...-f1-tech-photos/10319154/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chocoball schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:54:

Mercedes
ehh, wat hangt daar?
[Afbeelding]
Morgen loopt Mol zijn rondje weer door de pit en doet een uitleg :+
(oh wacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:06

Amphiebietje

In de blubber

Mercedes
ehh, wat hangt daar?
[Afbeelding]
Spatbordhouder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-06 13:54

...

Meer foto's en uitleg van technische details op https://www.motorsport.co...-f1-tech-photos/10319154/
Het lijkt er dus op dat verschillende teams nu aan het fine tunnen zijn dan grote upgrades brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:00
NeverSettle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Het lijkt er dus op dat verschillende teams nu aan het fine tunnen zijn dan grote upgrades brengen.
Met de budgetcap hebben grote updates weinig zin. tenzij ze al in de pijplijn zaten.

Heb je een concept waar je tevreden mee bent dan is het beter om die goed te begrijpen en kleine aanpassingen te doen. Ben je niet tevreden dan kan je op zekere hoogte dingen uitproberen maar is alleen raadzaam als je overtuigd bent van je concept.
Voor teams als Williams die achteraan staan alleen updates om de performance iets te verbeteren en te begrijpen.

Beter om je tijd te besteden aan het model van komend jaar en daar al je bevindingen in investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
NeverSettle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Barcelona was het grote upgrade moment. Verwacht wel verschillende achtervleugels te gaan zien komend weekend, vooral bij Red Bull wordt getipt.

Ben benieuwd wat er na Canada gaat gebeuren. Volgens Ferrari is er bij bepaalde teams niets te verwachten aan grote updates i.v.m. het budgetplafond (lees Red Bull en Mercedes). Ik vewacht nog wel nieuwe upgrades in Silverstone te gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:53
Chocoball schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:10:
[...]
Ben benieuwd wat er na Canada gaat gebeuren. Volgens Ferrari is er bij bepaalde teams niets te verwachten aan grote updates i.v.m. het budgetplafond (lees Red Bull en Mercedes). Ik vewacht nog wel nieuwe upgrades in Silverstone te gaan zien.
Ik las oa in jouw eerdere samenvatting - en ook bij andere media - dat Mercedes verwacht op Silverstone weer echt mee te kunnen doen, maar het is me niet helemaal duidelijk waarom nou specifiek daar. Als je nu al weet wat je moet doen om het goed te krijgen, dan doe je dat toch nu al? En als je nog zoekend bent, hoe weet je dan dat je er op Silverstone wel bent?
Hoe kijk jij daarnaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:00
Toke_gt schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:28:
[...]

Ik las oa in jouw eerdere samenvatting - en ook bij andere media - dat Mercedes verwacht op Silverstone weer echt mee te kunnen doen, maar het is me niet helemaal duidelijk waarom nou specifiek daar. Als je nu al weet wat je moet doen om het goed te krijgen, dan doe je dat toch nu al? En als je nog zoekend bent, hoe weet je dan dat je er op Silverstone wel bent?
Hoe kijk jij daarnaar?
De meeste fabrieken van de teams zijn in het VK
Wil je upgrades brengen of snel aanpassen dan is dat een logische plek

Spanje is het circuit waar men ook op test en dicht bij de fabrieken in europa.
Qua tijd lang genoeg om dingen uittezoeken en ontwikkelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@Toke_gt Een uitleg is inderdaad nog niet gegeven. Mogelijk kunnen ze de wagen daar laag en hard afstellen en net als in Barcelona kans maken op een podium. De W13 gaat als de brandweer in snelle bochten maar verliest het in langzame bochten en door het stuiteren.

Silverstone is begin juli en in Baku en Montreal kan Mercedes verder testen om te zien of ze het stuiteren echt kwijt zijn. Zo ja dan kunnen ze verder werken aan de rijhoogte, hun aerodynamisch pakket en aan een stabielere achterkant. Anders dan vorig seizoen kan Mercedes de achterkant niet meer extreem laten zakken op het rechte stuk omdat massatraagheiddempers vanaf dit seizoen verboden zijn. Met de huidige veren en dempers krijgen ze de wagen niet op de gewenste rijhoogte. Over de motorachterstand hoor ik eigenlijk niks terwijl daar nog een achterstand is van 5 tot 10 pk op de 2 andere top teams zou zijn.

Zoals ik het lees wanneer Mercedes tot en met Silverstone niet om een podium kan meedoen is de kans groot is dat ze dan het seizoen voor gezien houden en zich op het 2023 seizoen gaan concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 08-06 19:28
Weekend warm-up

FOM, dus even hier klikken

Steam

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

How to scare both Ferrari drivers with one picture... O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNbjFW2ZFXsdemQyMzKH24MewKk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4ln3xjsBgltUbBymUkhE8aVW.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:31:
[Afbeelding]
Die linkerbocht veranderd ook elk jaar. Hebben ze dit jaar gekozen voor een heuse "gravel trap"? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

AvK

Ready Set Go

Kan me niet voorstellen dat ze die bocht bewust nog krapper gemaakt hebben.
Zal een fotosoepje zijn ga ik van uit.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Die linkerbocht veranderd ook elk jaar. Hebben ze dit jaar gekozen voor een heuse "gravel trap"? ;)
Ik denk inderdaad dat dit een Photoshop actie is, maar 100% zeker weet ik niet.
Kan me alleen niet voorstellen dat ze die bocht nog krapper zouden willen maken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:08
G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Ik denk inderdaad dat dit een Photoshop actie is, maar 100% zeker weet ik niet.
Kan me alleen niet voorstellen dat ze die bocht nog krapper zouden willen maken.
Als ze het zo zouden uitvoeren, dan heb je binnen no time de baan daar vol grind liggen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 15:34
G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:31:
[Afbeelding]
Als dit echt is ligt er na 2 ronden geen steen meer in.... :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Extigo

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:40
Overduidelijk Photoshop, hoek van de grindbak klopt niet en is te licht tov omgeving.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36

sjaool

Every life should have 9 cats

AvK schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:09:
Kan me niet voorstellen dat ze die bocht bewust nog krapper gemaakt hebben.
Zal een fotosoepje zijn ga ik van uit.
Het is een Photoshop. De belichting van het grind klopt van geen kanten en ziet er in vergelijking met de rest ook niet goed uit. Het is net een texture map uit een game.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/024/183/500pxShopped.jpg

Zou wel een mooie actie zijn trouwens

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 08:37

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Ze lopen eindelijk eens een beetje gelijk met andere teams, ipv al met hun 3e motor bezig te zijn terwijl de anderen nog met de 1e zitten. :9 :9

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:44
Mr Nielsson schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:49:
Ze lopen eindelijk eens een beetje gelijk met andere teams, ipv al met hun 3e motor bezig te zijn terwijl de anderen nog met de 1e zitten. :9 :9
Viel afgelopen jaar nog best mee. Max had van alles 1 teveel gebruikt. Er waren maar 2 teams welke precies het maximum aantal motor onderdelen had gebruikt, dat waren Alfa en Haas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:13
sjaool schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Het is een Photoshop. De belichting van het grind klopt van geen kanten en ziet er in vergelijking met de rest ook niet goed uit. Het is net een texture map uit een game.
Uiteraard photoshop, de grap is dat Leclerc nachtmerries heeft van de "I am stupid" bocht en het grind is voor de uitstapjes van Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:53
Mr Nielsson schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Huh? Heb je vorig seizoen niet gekeken? Eerste motorwissel in Frankrijk, 18 juni.
En maar vier motoren gebruikt, waarvan eentje door toedoen van een ander om zeep geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Gisteren werd bekend dat de race director notes voor de pitstraat ingang en uitgang conform het ISC regelement is aangepast. Waar het regelement alleen geen rekening mee houdt is dat in Baku de lijn naar de pitstraatingang langer is dan op andere circuits. Dit heeft te maken met het lange, rechte stuk, door de extra lange lijn men wil voorkomen dat een coureur richting de pitstraat afbuigt om vervolgens op het laatste moment toch weer de baan op te komen.

Het eerste deel van de lijn valt echter niet onder het deel pitstraat ingang, dat is pas het deel tussen de safety car 1 lijn en de streep waar de snelheidslimiet voro de pitstraat geldt. Zoals te in zien het plaatje van @basvn basvn in "[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan"

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Impressionen-GP-Aserbaidschan-Baku-Formel-1-Donnerstag-9-6-2022-169Inline-d90469f7-1907039.jpg

Het ISC regelement houdt dus geen rekening met deze langere lijn en in theorie zou eroverheen rijden geen straf opleveren. De race director notes zijn juist bedoeld als aanvulling of verdudielijking op de bestaande regels. Door alleen te wijzen op de ISC regels is het wachten op het volgende conflict als straks een coureur over deze lijn gaat.

https://www.auto-motor-un...elbe-linie-boxenausfahrt/

[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 10-06-2022 10:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Aantal gebruikte PU elementen per coureur. Dat wordt dus ICE +1 bij Max en Sergio in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU34IvqWAAAsdyi?format=jpg&name=small

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 10-06-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:02
Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:24:
Gisteren werd bekend dat de race director notes voor de pitstraat ingang en uitgang conform het ISC regelement is aangepast. Waar het regelement alleen geen rekening mee houdt is dat in Baku de lijn naar de pitstraatingang langer is dan op andere circuits. Dit heeft te maken met het lange, rechte stuk, door de extra lange lijn men wil voorkomen dat een coureur richting de pitstraat afbuigt om vervolgens op het laatste moment toch weer de baan op te komen.

Het eerste deel van de lijn valt echter niet onder het deel pitstraat ingang, dat is pas het deel tussen de safety car 1 lijn en de streep waar de snelheidslimiet voro de pitstraat geldt. Zoals te in zien het plaatje van @basvn basvn in "[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan"

[Afbeelding]

Het ISC regelement houdt dus geen rekening met deze langere lijn en in theorie zou eroverheen rijden geen straf opleveren. De race director notes zijn juist bedoeld als aanvulling of verdudielijking op de bestaande regels. Door alleen te wijzen op de ISC regels is het wachten op het volgende conflict als straks een coureur over deze lijn gaat.

https://www.auto-motor-un...elbe-linie-boxenausfahrt/
Als ik het goed begrijp ligt er nu dus een hele lange witte lijn die 0,0 betekenis heeft? Maar pas vanaf de SC lijn officieel als pit entry wordt gezien. Nice indeed. Wat een gefaal van de FIA dan weer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Nog even over die Ferrari spiegelhouder. Deze foto laat zien dat Ferrari moogelijk wat inspiratie bij Red Bull heeft opgedaan.
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2022/06/rb18-vs-f1-75-mirror-arms.jpg
Hier nog het verschil tussen Monaco en Baku spiegelhouder.
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2022/06/f1-75-Mirror-arm.jpg

Wat het oplevert is hier na te lezen.
https://the-race.com/form...bull-style-mirror-change/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 14:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxlVo-_8Xt7a6gJraRZJ3XnEdSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhEz2On44GknybTLJx2fHib4.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een geshopte afbeelding. Want waar is de rook? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 17:03
Ik dacht lekker die betrouwbaarheid, maar ik zie dat beide AT's al met hun 3e ICE rijden.. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Race 8 is netjes. Daarmee liggen ze dus op schema om het echt met drie PU's te doen dit seizoen. :)
Verder is het natuurlijk ook leuk om hier met een nieuwe PU te komen. Iets met recht stuk. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
Zo dan! Die Mercedes gaat aardig op en neer.

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Rompompompompom, lekker stuiteren in de Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Mercedes stuitert hier weer als een malle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:49
wat een hobbelpaard

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 14:53
Je ziet het niet echt aan zijn hoofd. ik wacht nog op de buitenbeelden in slomo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:55
Heij.. zet de boel aan, en ineens een NL stem bij f1tv... geinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Sniffels schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:06:
Je ziet het niet echt aan zijn hoofd. ik wacht nog op de buitenbeelden in slomo
Ik vond het juist heel goed te zien, op het rechte stuk zag je z'n hoofd alle kanten op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 20:13
Max ff opwarmen .... snelste tijd op 1 seconden van PER.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Schumacher die stilstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:55
daaag mick....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Schumacher is stuk. Klinkt als waterlek.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
breew schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:07:
Heij.. zet de boel aan, en ineens een NL stem bij f1tv... geinig...
Ja maar eerst kon je kiezen uit 2 engelse kanalen. en die ik koos is nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Die Haas is al weer stuk. Gaat lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Die radiator is lek gok ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Is geen crash...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Lekker man. Zo'n straight van dik 2 km :+

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/kaC6q1BK1PEAAAAC/jerma-hyper.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
rauw ei erin en door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:05

Pierre

Van nature lui!

Het regent daar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:10
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:07:
En Schumacher is stuk. Klinkt als waterlek.
Raar kleurtje water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Hier is Steiner niet blij mee, gelukkig is het nu wel onmacht voor Schumacher !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Haasje moest een plasje doen? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sainz stuitert ook als een malle. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Sainz klaagt ook al over het gestuiter. En dat snap ik nu ik de onboards zie, damn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Kijk nu ff mee met Max onboard ... op het rechte stuk nagenoeg geen porpoising 8) ....

[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 10-06-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Zullen de Red Bulls nu ook zo stuiteren?
Aangezien de Ferrari's en Mercedessen het beide doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Zit even op de onboard van Verstappen mee te kijken, die zie je echt veel stabieler op het rechte stuk gaan. Die zijn dus wel in het voordeel voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hier kon Mick niet zoveel aan doen lijkt me. Echter als je de reactie van Steiner zo ziet en het ultimatum wat hem gesteld is vraag ik me af of hij nog lang blijft. Ik kan me niet voorstellen dat Ferrari ooit nog interesse in die jongen heeft. Leclerc in de Sauber, Verstappen in de Torro Rosso en Russell in de Williams waren echt met enorme afstand vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het is natuurlijk ook gewoon een stratencircuit, dus het is er sowieso niet zo vlak als op een gesloten circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:01
Zag de achtervleugel van Max wel fiks flapperen toen de DRS open ging.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
DRS werkt voorlopig ook prima voor RBR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelfs een rally driver stuitert niet zo extreem in die auto :P
Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/xUPGcsv4uXaEt20EbS/giphy.gif

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Paars - Paars - Paars .... lekker rondje voor Max... ramt er ff 1,5 seconden vanaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
Zag ik Max zijn drs klapperen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
chevsticks schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:12:
DRS werkt voorlopig ook prima voor RBR :P
Don't jinx it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Mooi gedaan met die sector tijden boven in beeld telkens, is dit nieuw? want dit zag ik bij de vorige vrije trainingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:21
Wat is die RB18 stabiel op dit moment in vergelijking met de Mercedes en Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Of het was de lage kwaliteit van mn kleine scherm.. hoop het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Tikte Leclerc daar het muurtje ook aan? leek namelijk wel zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
renzo4000 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:12:
Paars - Paars - Paars .... lekker rondje voor Max... ramt er ff 1,5 seconden vanaf
Paars, paars, groen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Oeh Lec zoekt de randjes ook wel op zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:13:
Tikte Leclerc daar het muurtje ook aan? leek namelijk wel zo..
Nee dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Leclerc verliest echt veel in de derde sector. 8 tiende bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Daar kon geen haar meer tussen, jemig echt op het randje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
TinusXIII schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:14:
Rijdt ook op de harde band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Wel op Hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 16:01

basvn

Breezand - NHN

Snelste tijd vorig jaar was 1.43.184 in FP1
en over alle FP´s 1.42.115

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Kan je zien hoeveel ze dus verliezen door hun lagere topsnelheid op die rechte stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:27

SpeedfreakR

Zoeffff.....

G_Dragon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:13:
Mooi gedaan met die sector tijden boven in beeld telkens, is dit nieuw? want dit zag ik bij de vorige vrije trainingen niet.
Viel me ook op, wilde het net vragen. Lijkt me nieuw ja.

Ferrari stuitert ook aardig hoor! Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:13
Gele vlag, paarse sector. Huh?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
VC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Latifi is stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 17:03
Aiii, Latifi out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ricciardo in de achteruit in deze bocht was ook mooi…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:05

Pierre

Van nature lui!

Dat lange rechte stuk is de bottle neck voor Ferrari.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Ipv een brandblusser voor die remmen, zouden de marshalls hier eigenlijk ook zo'n bladblazer moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Pierre schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:16:
Dat lange rechte stuk is de bottle neck voor Ferrari.
Dat kan weer in het voordeel van RBR zijn. Die lijken telkens de racewinst te kunnen pakken door snel te zijn op de rechte stukken (beetje weer MERC de afgelopen jaren vooral deed in het voordeel).

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord