pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]
Vond het ook een gekke paniekerige actie. Hij lijkt bijna fysiek te vluchten voor wat hij (mede, toch ook wel hoofdzakelijk aanrichtte). Gasly nam ook veel risico maar Russell stuurde ergens naartoe waar je niet heen kon.
Weet jij wat jij zou doen wanneer je zoiets veroorzaakt, hoe je zou reageren? Ik vind het vooral een natuurlijke reactie (mensen in paniek vluchten, vechten of bevriezen in principe, dat zijn de basis reacties) van hem.
Hij schrikt natuurlijk enorm en weet dat hij m had geraakt. Hij kan vluchten (doen alsof hij het niet ziet en de andere kant op rennen), bevriezen (doodstil in zijn auto blijven zitten) of vechten (een poging doen hem te helpen) zonder dat hij daar heel bewust voor kiest.
Ik vind het nogal kort door de bocht enerzijds om te stellen dat hij bewust de keuze maakt hem te proberen te helpen (ik denk zelfs dat als hij erop terugkijkt, hij het het zelf ook niet precies weet waarom hij dat deed/ welke bewuste keuze/afwegingen hij maakte) of anderzijds dat hij lijkt te vluchten voor hetgeen hij heeft gedaan. Voor mij is het 1 van de natuurlijke reacties die je op dat moment als mens kon hebben.
Punt: We weten het niet, we weten welk wat de natuurlijke reactie is van mensen in gevaarlijke situaties. Ik ben er zelf nog niet achter wat ik voor persoon ben, maar weet wel dat ik prima afstand kan houden wanneer ik weet dat andere mensen beter weten hoe te handelen dan ikzelf.
[
Voor 12% gewijzigd door
jbdeiman op 04-07-2022 13:25
]