[F1 2022] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste
Acties:
  • 120.414 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Wat dat betreft, vind ik het goed dat Hamilton wel uitgesproken heeft dat het boe-geroep not-done is. Dat kan ik wel waarderen.
Ja maar zoals hij wil dat iedereen een kant kiest mbt BLM, doet hij dit niet met dit soort zaken want ook al meld ie het boegeroep, hij moet er altijd nog iets achteraan zeggen wat het 1e dubbel interpreteerbaar maakt...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Bartske schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Als je bedenkt dat de kans dat er iets met een auto op een natte baan waar iedereen er 100% voor gaat (want laatste ronde) best groot is en vroeg start dan is dat een strategische keuze, en niet zomaar blind gokken. Dan kan je alles wel gokken noemen met betrekking tot pitstop timings etc.
Als Max over de finish gaat de 1 a laatste ronde en hem vervolgens in de pitwall knalt, is het rode vlag en heeft die laatste ronde van Sainz geen nut.

Je punt vind ik wel valide als je het hebt over uberhaupt een tijd zetten. Maar heb niet echt het idee gehad dat dit nu bewuste strategie was van Ferrari of RB. De enige die echt het tactisch deed was Alonso, die met nog enkele seconden op de klok zijn laatste ronde inzette.

Max had misschien niet zo dicht achter Leclerc moeten zitten. Maarja je wilt de banden wel op temp houden. En max had al ingehouden.

Maar misschien ben ik cynisch, en geloof ik niet dat Ferrari uberhaupt strategie heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:31
JB schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:26:
Oh man dat Twitter... :D

[Afbeelding]

Je hebt biased maar in de UK is dit inmiddels next level...
Bijna iedere fan is chauvinistisch, zijn we in Nederland ook niet vies van. De Britten kunnen daar echter wel heel ver in gaan. Ik kwam vorige week langs een Wimbledon uitzending waarin een tennisster op de baan werd geïnterviewd. Dacht dat het een herhaling was van de finale van vorig jaar of iets dergelijks, maar het bleek te gaan om een Britse speelster die de 3e ronde had gehaald...Net zoals Henman en Murray die altijd op Center Court mochten spelen.

Anyway, lekker negeren. Na dit seizoen zijn ze het allemaal weer vergeten (tenzij Hamilton of Russell gaat vechten met Verstappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Als Max over de finish gaat de 1 a laatste ronde en hem vervolgens in de pitwall knalt, is het rode vlag en heeft die laatste ronde van Sainz geen nut.

Je punt vind ik wel valide als je het hebt over uberhaupt een tijd zetten. Maar heb niet echt het idee gehad dat dit nu bewuste strategie was van Ferrari of RB. De enige die echt het tactisch deed was Alonso, die met nog enkele seconden op de klok zijn laatste ronde inzette.

Max had misschien niet zo dicht achter Leclerc moeten zitten. Maarja je wilt de banden wel op temp houden. En max had al ingehouden.

Maar misschien ben ik cynisch, en geloof ik niet dat Ferrari uberhaupt strategie heeft :+
Ik snap dat dat de 'meme' is dat Ferrari geen strategie heeft, en weet niet of je dit serieus bedoelt. Maar er zitten tientallen mensen in de fabriek tijdens de quali en race constant allerlei scenarios door te rekenen en aan de hand daarvan suggesties te doen aan de pitmuur. Dat Ferrari strategisch niet altijd de beste keuzes maakt lijkt me duidelijk, maar dat ze zonder strategie rijden is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 16:13
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:16:
[...]

De reden dat hij niet meestrijd om de titel, is 1 van de redenen dat het minder toxic is. :+

Ik heb enorm respect voor de racepace van Hamilton, en de wil om ten kostte van alles te winnen. Helaas is dit wel de mindere kant van Hamilton. Hij is toch minder koeltjes als Max wat dat betreft, en hij heeft Max gewoon in zijn hoofd zitten.
De reden dat het (nog) niet toxic is, is omdat de strijd tussen Verstappen en Leclerc niet echt close is voor het wk vooralsnog. Stel dat Ferrari de boel beter op de rails krijgt en de strijd echt close wordt, kan je erop wachten dat het net zo toxic wordt als vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14:39
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Die beelden ga je niet vinden. Het zit aan de onderkant van de auto en dat probeert RBR zoveel mogelijk geheim te houden. Immers heeft RBR dat beter voor elkaar dan wel ander team. Zowel in de generatie van neerwaartse druk, balans als gestuiter. Ik zou ook niet verbaast zijn als het maar een paar vinnen zijn waardoor het meteen onbestuurbaar werd.
Als Max het al kan zien bij het uitstappen dan moeten er toch ook foto's/video's van die schade te maken zijn? Volgens mij heeft Max geen rolkrikje gepakt om de auto na het uitstappen op te krikken om ff te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
FastFred schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Als Max het al kan zien bij het uitstappen dan moeten er toch ook foto's/video's van die schade te maken zijn? Volgens mij heeft Max geen rolkrikje gepakt om de auto na het uitstappen op te krikken om ff te kijken.
Nee, maar zijn team waarschijnlijk wel tijdens een pitstop. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-10 11:40
BlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:03:

Conclusie
  • RBR lijkt nog steeds de beste auto te hebben, maar ik denk inmiddels dat Ferrari/Mercedes onderling gelijkwaardig materiaal hebben
Dat wil ik nog wel eens zien, ik heb zo'n gevoel dat Mercedes de motor flink open geschroeft heeft voor de thuis wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Joyous-P schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Dat wil ik nog wel eens zien, ik heb zo'n gevoel dat Mercedes de motor flink open geschroeft heeft voor de thuis wedstrijd.
Ik denk dat vooral het gladde asfalt ze heel erg geholpen heeft bij een goede setup. Ze waren dan met name erg snel in de bochtige stukken. Op het rechte stuk reed de Red Bull vrij rap weg.
Dus dat opschroeven van de motor weet ik zo net nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14:39
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Nee, maar zijn team waarschijnlijk wel tijdens een pitstop. ;)
“Nadat ik uit de auto was gestapt, keek ik naar mijn vloer en de hele linkerkant was afgescheurd. Alles was weg.”
bron: https://nl.motorsport.com...er-weg-10332660/10332660/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En ik ben eens terug gaan kijken naar Ferrari.
Het was ook echt een clown show. Ze vertellen Leclerc dat hij geen SC window heeft. Leclerc vraagt voor VSC en wederom niet. Leclerc remt zelfs al voor de pit ingang voor het geval dat ze nog van gedachte veranderen.

Leclerc lijkt het ook te beseffen toen de SC op hetzelfde moment de baan opkomt als hij bij de pit uitgang is. Hij lijkt de SC te willen passeren en alsnog te stoppen voor nieuwe banden. Maar dar gaat niet omdat de SC eigenlijk eruit racen om nog een ronde te rijden en iedereen te dwingen zichzelf te unlappen, ook niet de bedoeling is. En dat is het moment dat hij vraagt of ze niet alsnog kunnen stoppen en op zijn stuur beukt.

En tegen Sainz zeggen ze gewoon dat die moet pitten. :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

Wom

chevsticks schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat vooral het gladde asfalt ze heel erg geholpen heeft bij een goede setup. Ze waren dan met name erg snel in de bochtige stukken. Op het rechte stuk reed de Red Bull vrij rap weg.
Dus dat opschroeven van de motor weet ik zo net nog niet.
Perez merkte tegen Hamilton ook op dat ze heel goed waren in de bochten (net voor dat ze podium op gingen). Hamilton reageerde er niet echt op, maar het was Perez ook wel opgevallen in ieder geval.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:30:
[...]

De reden dat het (nog) niet toxic is, is omdat de strijd tussen Verstappen en Leclerc niet echt close is voor het wk vooralsnog. Stel dat Ferrari de boel beter op de rails krijgt en de strijd echt close wordt, kan je erop wachten dat het net zo toxic wordt als vorig jaar.
Dit hoor ik elke keer. maar vanaf het begin van het seizoen zat het toch wel steeds dicht bij elkaar. Tuurlijk zal er hard geraced worden. Maar ik zie Ferrari niet te werk gaan zoals Mercedes. Ferrari heeft een naam hoog te houden, en Mercedes (blijkbaar) niet O-)

Tuurlijk zal het scherper worden. Maar dat zal echt niet zo gaan als vorig jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:40
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Dit hoor ik elke keer. maar vanaf het begin van het seizoen zat het toch wel steeds dicht bij elkaar. Tuurlijk zal er hard geraced worden. Maar ik zie Ferrari niet te werk gaan zoals Mercedes. Ferrari heeft een naam hoog te houden, en Mercedes (blijkbaar) niet O-)

Tuurlijk zal het scherper worden. Maar dat zal echt niet zo gaan als vorig jaar.
Ik hoop het niet eerlijk gezegd. Alhoewel het verschrikkelijk spannend was vond ik alles eromheen echt van een verschrikkelijk niveau. De politiek, het moddergooien, de fans en social media. Al dat eromheen heeft mijn kijk op de sport negatief beïnvloed. Dit jaar gaat het alweer stukken beter ook al is het jammer om te zien dat er zoveel mensen zijn die vorig jaar niet los kunnen laten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Bartske schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Ik snap dat dat de 'meme' is dat Ferrari geen strategie heeft, en weet niet of je dit serieus bedoelt. Maar er zitten tientallen mensen in de fabriek tijdens de quali en race constant allerlei scenarios door te rekenen en aan de hand daarvan suggesties te doen aan de pitmuur. Dat Ferrari strategisch niet altijd de beste keuzes maakt lijkt me duidelijk, maar dat ze zonder strategie rijden is gewoon niet waar.
Als je aan de ‘remote garage’ denkt bij Ferrari zie ik altijd 20 Italianen luid schreeuwend en met grootse armgebaren, en waar niemand luistert. En degene met de grootste bek krijgt dan waarschijnlijk gelijk.

Alleen jammer dat dat meestal iemand is met de minste kennis. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Vorig jaar was ook niet alleen de spanning van dat seizoen, maar ook van alle Mercedes jaren daarvoor.. Gaan we niet snel meer zien.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Begin van het seizoen staat het wk nog niet op het spel. Het is sowieso een nieuw jaar met hele nieuwe regels waar iedereen zijn weg nog aan het vinden is. Op dat moment was nog niet nodig om op scherpst te gaan racen. Kijk paar jaar terug naar Oostenrijk toen Leclerc en Verstappen beiden voor de winst streden. Dat ging er ook niet heel clean aan toe. Ik denk dat het een illusie is om te denken dat het gevecht tussen Red Bull en Ferrari clean gaat blijven als het er echt om gaat spannen.

En je legt met naam hoog houden wel weer alles bij Mercedes neer alsof zij de enige schuldige waren in de toxic strijd. Red Bull had er toch echt ook hun aandeel in. De gevechten tussen Hamilton en Leclerc waren ook clean. Zowel dit jaar als vorig jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:53:
En ik ben eens terug gaan kijken naar Ferrari.
Het was ook echt een clown show. Ze vertellen Leclerc dat hij geen SC window heeft. Leclerc vraagt voor VSC en wederom niet. Leclerc remt zelfs al voor de pit ingang voor het geval dat ze nog van gedachte veranderen.

Leclerc lijkt het ook te beseffen toen de SC op hetzelfde moment de baan opkomt als hij bij de pit uitgang is. Hij lijkt de SC te willen passeren en alsnog te stoppen voor nieuwe banden. Maar dar gaat niet omdat de SC eigenlijk eruit racen om nog een ronde te rijden en iedereen te dwingen zichzelf te unlappen, ook niet de bedoeling is. En dat is het moment dat hij vraagt of ze niet alsnog kunnen stoppen en op zijn stuur beukt.

En tegen Sainz zeggen ze gewoon dat die moet pitten. :F
Zou het ook wel eens de race engineer van Leclerc kunnen zijn?

Wat me trouwens ook opvalt: bij Ferrari is het vaak: we will get back to you. Niet een partnership tussen coureur en race engineer. Zoals je dat bijvoorbeeld bij Max/GL, Checo/HB en Lewis/PB wel ziet.

In grote lijnen zie je een beetje dat bij RBR de engineers het racen echt begrijpen en risicovolle beslissingen nemen. Bij Mercedes zie je dat ze risicoloze beslissingen nemen. Dat komt denk ik doordat Mercedes vroeger alles won op race pace en de tactiek niet heel veel verschil maakte. Bij RBR is dat andersom.

Bij Ferrari gaat het team voor de coureur. Een Ferrari laten winnen, daar gaat het om. Dat is ze gelukt. Het team is het niet gewend om voor een kampioenschappen te rijden. Dat kost je gewoon 1 of 2 jaar. Ze moeten accepteren dat dit bij het proces hoort. Volgend jaar gaan dit soort dingen beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

AtlAntA schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Ik hoop het niet eerlijk gezegd. Alhoewel het verschrikkelijk spannend was vond ik alles eromheen echt van een verschrikkelijk niveau. De politiek, het moddergooien, de fans en social media. Al dat eromheen heeft mijn kijk op de sport negatief beïnvloed. Dit jaar gaat het alweer stukken beter ook al is het jammer om te zien dat er zoveel mensen zijn die vorig jaar niet los kunnen laten.
Ik heb vorig jaar ook heel zwaar gevonden, gewoon niet leuk. Al was het wel een spektakel. Maar het wordt oa door Hamilton, Toto en de britse pers steeds weer opgerakeld. Dit hele weekende was weer precies zo.

De aanval op Piquet opgespaard voor het wekend, de steekjes en nare opmerkingen etc. etc. etc.

Ik ben er gewoon nog niet overheen en als Mercedes weer terug is straks gaan ze precies zo door, dat is wel duidelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
Wom schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Perez merkte tegen Hamilton ook op dat ze heel goed waren in de bochten (net voor dat ze podium op gingen). Hamilton reageerde er niet echt op, maar het was Perez ook wel opgevallen in ieder geval.
Ja ik vond dat Hamilton zo enorm raar reageerde in de cooldown room op Perez, alsof hij hem gewoon bewust aan het negeren was. Zag er iig heel erg raar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hatsjoe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Ja ik vond dat Hamilton zo enorm raar reageerde in de cooldown room op Perez, alsof hij hem gewoon bewust aan het negeren was. Zag er iig heel erg raar uit.
Viel me ook op. PER moest al 2x aanzetten want de 1e keer "hoorde" HAM 'm niet. Bij de 2e keer geen reactie, zo leek.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Ik denk dat de verhouding Leclerc/Verstappen scherper wordt. Dus misschien wat meer on-track op het scherpst van de snede. Meer het verdedigen zoals Sainz bij de 2e start deed (en max bijna de barrier indrukte). Als het dan mis gaat, dan zullen de emoties tussen drivers wel ff oplaaien.

En tuurlijk heb je dan de teams die hun verhaal verdedigen. Maar het opzichtige moddergooien? Dat verwacht ik niet van een team als Ferrari om eerlijk te zijn. En dat willen de Tifosi ook niet.
werphengel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Als je aan de ‘remote garage’ denkt bij Ferrari zie ik altijd 20 Italianen luid schreeuwend en met grootse armgebaren, en waar niemand luistert. En degene met de grootste bek krijgt dan waarschijnlijk gelijk.

Alleen jammer dat dat meestal iemand is met de minste kennis. :F
Elke keer als ik nu "We'll get back to you" hoor, zie ik nu dit beeld voor me :+
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/fwcGzF1l2cILe/200.webp?cid=ecf05e47sg1jilsiveqx6utr884p6d1b9rmlvjkla22zvk5d&rid=200.webp&ct=g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
BlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Wat me trouwens ook opvalt: bij Ferrari is het vaak: we will get back to you. Niet een partnership tussen coureur en race engineer. Zoals je dat bijvoorbeeld bij Max/GL, Checo/HB en Lewis/PB wel ziet.

In grote lijnen zie je een beetje dat bij RBR de engineers het racen echt begrijpen en risicovolle beslissingen nemen. Bij Mercedes zie je dat ze risicoloze beslissingen nemen. Dat komt denk ik doordat Mercedes vroeger alles won op race pace en de tactiek niet heel veel verschil maakte. Bij RBR is dat andersom.

Bij Ferrari gaat het team voor de coureur. Een Ferrari laten winnen, daar gaat het om. Dat is ze gelukt. Het team is het niet gewend om voor een kampioenschappen te rijden. Dat kost je gewoon 1 of 2 jaar. Ze moeten accepteren dat dit bij het proces hoort. Volgend jaar gaan dit soort dingen beter.
Ja eens, lijkt totaal geen vertrouwen te zitten tussen Charles en zijn engineer. Ik heb nog even naar de tijden gekeken maar de ronde voor de SC, had Leclerc 4.2 sec voorsprong op Sainz. Dat moet toch genoeg zijn om te kunnen dubbelstacken met de pitstops?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:04
Wat een spanning, actie en drama gisteren. Genoten!!

Zoals zovelen hier erger ik mij ook enorm aan de steken onderwater door Mercedes. Het is gewoon niet nodig. Nu kunnen Horner en Marko er ook wel wat van maar niet op het zelfde nivo. Wat mij betreft mag Mercedes wel wat meer les in nederigheid gaan krijgen.

Iets wat mij gisteren ook opviel was dat de regie niet helemaal openkaart speelde. Niets slechts over de crash van Zhou, dat was heel netjes afgehandeld, maar de manier waarop de radio's werden gecombineerd met de beelden was in sommige gevallen te suggestief.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
[...]
De situatie is anders, ook al zouden ze dicht bij elkaar zitten. De reden is dat Charles lang niet zo vocaal is als Lewis en Mattia is heel duidelijk ook van een andere retoriek dan Toto.

Dat was heel duidelijk te zien met het vingertje tegen Charles. "Wat je ook zegt, breng Ferrari niet in diskrediet".

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Viel me ook op. PER moest al 2x aanzetten want de 1e keer "hoorde" HAM 'm niet. Bij de 2e keer geen reactie, zo leek.
Volgens mij niet PER specifiek. Het valt me sowieso op dat HAM weinig contact zoekt met mede-coureurs. na de race was het eerste beeld wat ik van hem zag (was niet het eerste beeld) dat die bij Tom Cruise stond te ouwehoeren. Daarna was die ook laat in de break room.

Het is IMHO vrij duidelijk waar HAM's zijn gedachten zijn. Die is al druk bezig met wat die NA de F1 gaat doen. Dat betekent niet dat die stopt dit jaar, maar wel dat die zorgt dat die een optie heeft als MERC zijn shit niet voor elkaar krijgt dit jaar, en hij niet het gevoel krijgt dat ze volgend jaar het wel voor elkaar hebben.

Ondertussen zou ik maar wat graag een Alonso bij een topteam willen zien. Zijn racestarts waren weer top, en als die Alpine nu net wat beter was, hadden we gisteren een 4-way fight gehad _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49

flessuh

Set sail for fail!

Het was wel erg jammer dat Alonso niet even voorbij kon aan Hamilton de laatste ronden. Was ook een leuk gevecht geworden kijken naar hoe dat in het verleden ging.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 12:06

Jebus4life

BE User

BlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Tijdens de race naderde Hamilton de 2 Ferrari's, en dacht ik echt even dat Hamilton zou winnen. Maar hun strategie vond ik apart. Echt héél lang doorgaan op medium, maar dan nét voordat je zou kunnen zeggen; we gaan naar soft komen ze toch binnen voor de harde band.

I know, net voordat hij kwam pitten gaf Hamilton zelf aan dat hij deze pace niet eeuwig kon blijven aanhouden, maar als je nog een ronde of 3 a 5 doorgaat kan hij naar soft en denk ik dat hij de race wint. Zelfs als die paar ronden je enkele secondes kost win je die toch makkelijk terug op de soft?
*Zeker gezien de safety car had het hem de laatste pitstop nog kunnen besparen, maar OK; dat kon niemand weten

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Jebus4life schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Tijdens de race naderde Hamilton de 2 Ferrari's, en dacht ik echt even dat Hamilton zou winnen. Maar hun strategie vond ik apart. Echt héél lang doorgaan op medium, maar dan nét voordat je zou kunnen zeggen; we gaan naar soft komen ze toch binnen voor de harde band.

I know, net voordat hij kwam pitten gaf Hamilton zelf aan dat hij deze pace niet eeuwig kon blijven aanhouden, maar als je nog een ronde of 3 a 5 doorgaat kan hij naar soft en denk ik dat hij de race wint. Zelfs als die paar ronden je enkele secondes kost win je die toch makkelijk terug op de soft?
*Zeker gezien de safety car had het hem de laatste pitstop nog kunnen besparen, maar OK; dat kon niemand weten
Dat vroeg ik me ook af idd. Maar kan zijn dat ze deze keuze maakte omdat de Mercedes niet echt lekker leek te werken op de softs. Met de harde band had hij zelfde als de rest, maar wel flink aantal ronden nieuwer en waren ze zonder SC misschien snel genoeg geweest om te kunnen winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:30
JB schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:26:
Oh man dat Twitter... :D

[Afbeelding]

Je hebt biased maar in de UK is dit inmiddels next level...
Lol, speeding in the pitlane? Dat is een automatisch systeem. Die Britten worden echt gehersenspoeld door de propaganda daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

TheBrut3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:53:
[...]

Lol, speeding in the pitlane? Dat is een automatisch systeem. Die Britten worden echt gehersenspoeld door de propaganda daar.
Ik vermoed dat hij dat stukje 'blokkerende wielen bij de pit entry' bedoelde

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
-tom-562 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:01:
Ik vermoed dat hij dat stukje 'blokkerende wielen bij de pit entry' bedoelde
En blokkerende wielen is strafbaar sinds...?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Volgens die anti-Max wappies is alles wat hij doet illegaal en strafbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

TheBrut3 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Geen idee :P Dat moet je aan die zure Engelsman vragen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Idd.
Het is mooi als een team zegt er geen harde nummer 1 en nummer 2 is.
Zouden zij eigenlijk niet per race moeten bekijken wie op dat moment de snelste coureur is en de beste kans op succes. Ze hebben alle data en kunnen alles uitrekenen. Die coureur dan prioriteit geven. Lijkt mij zeker een optie om per race dat te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

DarkSide

theres no place like ::1

@MyHero op zich kan dat per race.
zeker in het begin. Maar denk dat je voor een WDC toch uiteindelijk (snel) wilt kiezen.

Als Max elke keer P2 wordt.
En SAI en LEC steeds wisselen met P1 en P3. Dan wordt het wel krap aan het einde van het seizoen.
Zo niet onmogelijk (heb het niet uitgerekend).

Voor het WCC maakt het niet uit.
Maar wil SAI of LEC kampioen worden. Zullen ze (soms) toch ook punten van elkaar moeten pakken.
En zou er een rangvolgorde moeten komen denk ik.

LEC begon beter aan het seizoen. En zou dan de beste kaarten in handen moeten hebben denk ik dan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sorry, ik heb geen tijd gehad om dit topic te volgen, maar was deze hier al voorbijgekomen?!

Bron: https://www.formule1.nl/nieuws/door-de-lens-van-peter-de-angstaanjagende-koprol-van-guanyu-zhou/
Afbeeldingslocatie: https://www.formule1.nl/app/uploads/2022/07/030722-GBR-4284-XAVI-scaled.jpg

:o

ik zou die helm wel eens willen zien .................................

Man, ik vond/vind die teenslipper maar niks, maar manmanman .. wat een ellende zouden we inmiddels gehad hebben als hij er niet op gezeten had, Alonso Spa o.a. ? En nu dit weer ..

En ik ben het met Van Gameren eens, je verwacht dat de luchtinlet een degelijke rollbar bevat en ik dacht ook dat het dat nog was .. waarom zou je anders die lijn trekken waar de helm onder blijven moet .. dat ding wordt er finaal afgeschuurd .. het is gewoon carbon! .. dit kan niet zo.. !

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-07-2022 12:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:02
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:53:
Leclerc lijkt het ook te beseffen toen de SC op hetzelfde moment de baan opkomt als hij bij de pit uitgang is. Hij lijkt de SC te willen passeren en alsnog te stoppen voor nieuwe banden. Maar dar gaat niet omdat de SC eigenlijk eruit racen om nog een ronde te rijden en iedereen te dwingen zichzelf te unlappen, ook niet de bedoeling is.
Dat heeft niks te maken met wel of niet de bedoeling zijn om de SC in te halen... Alles wat niet de bedoeling is doen ze gewoon als het voordeel oplevert. De SC line is gewoon het ijkpunt en klaar. Als de SC eerst over de SC lijn rijdt bij de pit exit heb je als leider pech en zit je achter de SC.

Dit hebben we ook in Miami gezien waar Verstappen nog even een hurry up kreeg van GP om proberen voor de SC de SC lijn te passeren.

Dat het een keuze is om als leider achter de SC gaan te rijden of hem in te halen is gewoon flauwekul. En als Leclerc de SC had ingehaald had daar vast een flinke straf op gestaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXhNF6PDb89V--CVzDEDHRdhnUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YggB1VThfC85cmmobUW0Tu5M.jpg?f=fotoalbum_large

Dit blijft echt wel een helden actie van Russel, hij trok me toch een flinke sprint naar Zhou.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
asing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:37:
[...]

Dat was heel duidelijk te zien met het vingertje tegen Charles. "Wat je ook zegt, breng Ferrari niet in diskrediet".
Liplezen bij een Hollanders is al moeilijk, laat staan bij een Italiaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:19
G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:35:
[Afbeelding]

Dit blijft echt wel een helden actie van Russel, hij trok een flinke sprint naar Zhou.
Hij veroorzaakte de crash en is directeur/hoofd van de GDPA (Grand Prix Drivers' Association) samen met Alexander Wurz (chairman). Hij voelt de verantwoordelijkheid over de coureurs :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
[Afbeelding]

Dit blijft echt wel een helden actie van Russel, hij trok een flinke sprint naar Zhou.
Hoezo? De marshalls zijn toch echt veel beter hier op voorbereid en mogelijk ook sneller ter plekke. Het heeft echt totaal geen toegevoegde waarde dat hij daar naartoe rent, en waarschijnlijk loopt hij eerder in de weg dan dat hij iets toevoegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

NeverSettle schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:40:
[...]

Hij veroorzaakte de crash en is directeur/hoofd van de GDPA (Grand Prix Drivers' Association) samen met Alexander Wurz (chairman). Hij voelt de verantwoordelijkheid over de coureurs :)
Zoals het hoort, wou dat iedereen op het veld zich zo verantwoordelijk voelde na een crash.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 17:18

Edd

[Afbeelding]

Dit blijft echt wel een helden actie van Russel, hij trok me toch een flinke sprint naar Zhou.
Ik vind het eerder een onnodige actie. Er staan mensen hiervoor langs de baan.
Wat had hij willen doen? Zhou uit de auto trekken?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:28:
@MyHero
op zich kan dat per race., zeker in het begin. Maar denk dat je voor een WDC toch uiteindelijk (snel) wilt kiezen.

LEC begon beter aan het seizoen. En zou dan de beste kaarten in handen moeten hebben denk ik dan.
Die uitleg kan ik begrijpen. Echter denkt team FER niet gewoon aan het WCC in het belang van het team en alle pr die daar mee gepaart gaat en is het belang van de coureur wellicht [in ieder geval bij FER] ondergeschikt? Dan maakt de 1 of 2 plek voor LEC of SAI niet zoveel meer uit

Gisteren zou ik LEC zeker meer aandacht hebben gegeven dan SAI, maar ja, helaas ben ik niet in de positie van de teambaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:19
Edd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Hij zag de ernst van de crash, een crashende auto hoort niet over een bandenstapel te vliegen en tussen de hekken te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

Ja geen idee, maar het is altijd goed om te zien dat iemand zich zo verantwoordelijk voelt en wie weet hadden ze iemand extra nodig ( dat weet niemand van te voren he ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
[Afbeelding]

Schuldgevoel wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Ja geen idee, maar het is altijd goed om te zien dat iemand zich zo verantwoordelijk voelt en wie weet hadden ze iemand extra nodig ( dat weet niemand van te voren he ).
Misschien hadden ze er twee extra nodig, had nog een coureur moeten stoppen dan? :+

Blijft gewoon compleet onnodig. Elke marshall post zal ook bemand worden door iemand die medisch onderlegd is, naast dat de medical car uiteraard meteen ter plekke was. Voor domme kracht staan er voldoende (andere) marshalls (die normaal met de blauwe vlag zwaaien bv hebben sowieso niks te doen onder een rode vlag). En de marshalls zijn bv ook opgeleid om een coureur met stoeltje en al uit de auto te tillen. Russell is dat niet, hij was gewoon "ramptoerist" die eerder in de weg zal staan dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hugo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:37:
Wat een spanning, actie en drama gisteren. Genoten!!

Zoals zovelen hier erger ik mij ook enorm aan de steken onderwater door Mercedes. Het is gewoon niet nodig. Nu kunnen Horner en Marko er ook wel wat van maar niet op het zelfde nivo. Wat mij betreft mag Mercedes wel wat meer les in nederigheid gaan krijgen.

Iets wat mij gisteren ook opviel was dat de regie niet helemaal openkaart speelde. Niets slechts over de crash van Zhou, dat was heel netjes afgehandeld, maar de manier waarop de radio's werden gecombineerd met de beelden was in sommige gevallen te suggestief.
Afgelopen weekend weinig van alles eromheen meegekregen, de race 1 minuut voor de start aangezet en na de champagne ook de tv direct weer uit. Wat waren de steken onder water dit keer? Ik vond Ham namelijk wel okay klinken direct na de race (en dat hij het publiek bedankte vond ik dit keer zeker wel terecht, 400.000 man, eerste keer na covid, toch op het podium, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tomcatter_31 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:30:
[...]
Ik denk dat ze meer op moeten passen dat het binnen Ferrari zelf niet "toxic" gaat worden, want als er iets duidelijk is geworden gisteren is dat Sainz geen 2e viool gaat spelen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:43
De halo werkte gelukkig goed, en ongelukkig genoeg ook als ski waardoor de auto keurig gebalanceerd over het asfalt en grind gleed. Met een rollbar zou de voorkant op het asfalt liggen en als een rem gewerkt hebben. De voorspatborden zouden misschien voorkomen hebben dat grip van de voorwielen de auto weer rechtop draaide maar zeker op het grind zou de auto zo sterk afgeremd worden dat die voor de bandenstapel stil stond.

Was de Alfa Romeo niet de enige zonder overgewicht? Ontbrekende of onvoldoende versterkte rollbar misschien een reden? Want waarom een supersterke rollbar maken als je een halo hebt waarvan de specs voorgeschreven zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
hardware-lover schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat ze meer op moeten passen dat het binnen Ferrari zelf niet "toxic" gaat worden, want als er iets duidelijk is geworden gisteren is dat Sainz geen 2e viool gaat spelen ;)
Ik denk van wel :Y) alleen moet het wel logisch zijn.

Het is in het team belang niet logisch om achter een trage leclerc aan te rijden als er meerdere snelle auto's achter zitte, waaronder een RB.

Het WCC is nog altijd belangrijker dan het WDC...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Misschien hadden ze er twee extra nodig, had nog een coureur moeten stoppen dan? :+

Blijft gewoon compleet onnodig. Elke marshall post zal ook bemand worden door iemand die medisch onderlegd is, naast dat de medical car uiteraard meteen ter plekke was. Voor domme kracht staan er voldoende (andere) marshalls (die normaal met de blauwe vlag zwaaien bv hebben sowieso niks te doen onder een rode vlag). En de marshalls zijn bv ook opgeleid om een coureur met stoeltje en al uit de auto te tillen. Russell is dat niet, hij was gewoon "ramptoerist" die eerder in de weg zal staan dan wat anders.
Z'n loopje hielp ook niet echt mee :+

Op zich prima inderdaad dat hij zich verantwoordelijk voelt voor de gezondheid van een andere coureur, maar echt helpen doet het niet. Daarna was zijn hele betoog om alsnog weer aan de race te mogen deelnemen natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Sowieso krijg ik een beetje een dubbel gevoel bij Russell. Aan de ene kant is het een intelligente jongen die absoluut goed kan race, aan de andere kant vind ik hem wat gemaakt en schuwt hij de aandacht niet. Kijk bijvoorbeeld naar zijn uitspraken vorig jaar na de laatste race, het meteen "that dangerous driving" roepen zoals het elke Mercedes coureur betaamt, etc. Misschien vanwege mijn antipathie voor Mercedes dat ik hem niet echt objectief kan beoordelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 09:19
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Wat een onzin om iemand die ernaar toe loopt, een ramptoerist te noemen? Vergeten hoe bijvoorbeeld Vettel zijn eigen auto moest blussen en zo?
Was het nodig dat Russell ging proberen te helpen? Nee. Maar je kan toch een beetje respect hebben voor iemand die een poging doet om te helpen.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27
JP_Frost schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Z'n loopje hielp ook niet echt mee :+

Op zich prima inderdaad dat hij zich verantwoordelijk voelt voor de gezondheid van een andere coureur, maar echt helpen doet het niet. Daarna was zijn hele betoog om alsnog weer aan de race te mogen deelnemen natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Sowieso krijg ik een beetje een dubbel gevoel bij Russell. Aan de ene kant is het een intelligente jongen die absoluut goed kan race, aan de andere kant vind ik hem wat gemaakt en schuwt hij de aandacht niet. Kijk bijvoorbeeld naar zijn uitspraken vorig jaar na de laatste race, het meteen "that dangerous driving" roepen zoals het elke Mercedes coureur betaamt, etc. Misschien vanwege mijn antipathie voor Mercedes dat ik hem niet echt objectief kan beoordelen.
Kom op jongens, als Vettel er heen was gerend of Max dan was hij een held geweest, nu is het Russel en moeten we er weer over zeiken.

Voordat je iets als dit post, vraag jezelf dan eens af: Had ik ook zo lopen zeiken als het Max was geweest?

Zeker van jou had ik het toch wel beter verwacht @RobertMe. Ramptoerist is jou gewoon onwaardig.

[ Voor 4% gewijzigd door BasvanS op 04-07-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kenhas schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Wat een onzin om iemand die ernaar toe loopt, een ramptoerist te noemen? Vergeten hoe bijvoorbeeld Vettel zijn eigen auto moest blussen en zo?
Was het nodig dat Russell ging proberen te helpen? Nee. Maar je kan toch een beetje respect hebben voor iemand die een poging doet om te helpen.
Er is een verschil tussen "prima dat die even gaat kijken" en "een heldenactie".
Denk dat daar de meeste mensen op reageren. Niet dat er iets mis is met de actie. O-)

en ramptoerist tussen aanhalingsteken he. Dus niet dat die daadwerkelijk er heen loopt omdat die het kicken vind om te kijken, maar meer het in de weg staan voor professionele hulpdiensten

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

AvK

Ready Set Go

[...]

Het begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat FER zichzelf van binnenuit gaat opblazen. Dat Carlos gisteren gewonnen heeft gun ik em heel graag. Alleen de manier waarop het team met hem omging (het hele weekend al) dat zal ondanks zijn winst zeer zuur voelen. En toen het vingertje van Binotto richting LEC. Volgens mij is dat dodelijk.......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Ramptoerist staat niet voor niks tussen quotes, als gebrek aan een betere bewoording. Maar als de marshalls er letterlijk bovenop zitten heeft een coureur erbij geen toegevoegde waarde.

En v.w.b. Vettel, ook die heb ik nog niet uit de auto zien springen naar de plek van een ongeluk rennen. Eigen auto blussen? Sure, maar ook daar zijn procedures dat niemand de baan op gaat zonder toestemming, en ja, dan kan het even duren voordat een fire marshall ter plekke is. Of zoals in Baku waar Magnussen eigenhandig zijn auto op de plek moet houden omdat die naar voren rolt en de marshalls nog niet de baan op mogen. En terugkomende op Vettel, in Spa na de crash van Norris in de kwalificatie parkeerde die ook zijn auto ernaast en stak alleen een duimpje op. Als die daar was uitgestapt waren de reacties ook heel anders geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
AvK schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Het begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat FER zichzelf van binnenuit gaat opblazen. Dat Carlos gisteren gewonnen heeft gun ik em heel graag. Alleen de manier waarop het team met hem omging (het hele weekend al) dat zal ondanks zijn winst zeer zuur voelen. En toen het vingertje van Binotto richting LEC. Volgens mij is dat dodelijk.......
We hebben gezien wat Ferrari met Vettel heeft gedaan. Ik ben benieuwd of Leclerc het volgende slachtoffer wordt.
Ergens is het wel heel treurig. Je hebt een van de grootste talenten in huis, je hebt een competitieve auto en je draait het zo vakkundig de nek om. Wees een vent en erken dat hij je nummer 1 is in strijd om het WDC. Was lullig voor Sainz geweest maar kom op, het is topsport.
Nu heb je Sainz allerlei vage team orders gegeven, met als toppunt het vragen om x aantal autolengtes te houden achter Leclerc terwijl Hamilton in zn nek hijgt, en Leclerc zn overwinning door zn neus geboord.
Goede manier om allebei je rijders ontevreden te krijgen. Wees gewoon duidelijk, dan weten ze beide waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MyHero schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Liplezen bij een Hollanders is al moeilijk, laat staan bij een Italiaan...
https://www.gpfans.com/nl...interview-op-silverstone/
Croft verklaarde het volgende: "Binotto zei daar 'wat je ook doet, bekritiseer niet het team'."
https://www.mirror.co.uk/...ial&utm_campaign=sharebar
"There's Binotto saying 'do not criticise the team'," said Sky pundit Martin Brundle
Je hoeft niet te kunnen liplezen als de TV ploeg van Sky Sports F1 erbij staat. :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Hoezo? De marshalls zijn toch echt veel beter hier op voorbereid en mogelijk ook sneller ter plekke. Het heeft echt totaal geen toegevoegde waarde dat hij daar naartoe rent, en waarschijnlijk loopt hij eerder in de weg dan dat hij iets toevoegt.
Vond het ook een gekke paniekerige actie. Hij lijkt bijna fysiek te vluchten voor wat hij (mede, toch ook wel hoofdzakelijk aanrichtte). Gasly nam ook veel risico maar Russell stuurde ergens naartoe waar je niet heen kon.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Toen Ferrari, eindelijk, de order gaf tot wisselen deed hij dat ook meteen. En daar was het ook logisch. Dat hij schijt heeft aan de order om zichzelf 10 autolengtes terug te laten zakken is ook logisch omdat die hele call nergens op sloeg en Leclerc veel trager was en Sainz zelf zijn positie ook nooit kon verdedigen achter Leclerc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49

flessuh

Set sail for fail!

Ik denk dat we met de crash van Zhou vooral heel heel blij moeten zijn dat er geen brand is ontstaan.

Als dat wel gebeurd was had Russel overigens wel meer nut gehad gezien de brandwerendheid van zijn pak.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Alvast een vlag halen voor na de race :? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
BasvanS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Kom op jongens, als Vettel er heen was gerend of Max dan was hij een held geweest, nu is het Russel en moeten we er weer over zeiken.

Voordat je iets als dit post, vraag jezelf dan eens af: Had ik ook zo lopen zeiken als het Max was geweest?

Zeker van jou had ik het toch wel beter verwacht @RobertMe. Ramptoerist is jou gewoon onwaardig.
Waar slaat dit nou weer op. Nergens zeg ik dat ik een andere coureur wel heldhaftig had gevonden, dat is jouw aanname.

Ik denk dat coureurs zich sowieso niet moeten bemoeien met dit soort situaties, tenzij marshalls daarom vragen of als er echt niemand snel bij kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JEightyFive schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:16:
[...]

We hebben gezien wat Ferrari met Vettel heeft gedaan. Ik ben benieuwd of Leclerc het volgende slachtoffer wordt.
Ergens is het wel heel treurig. Je hebt een van de grootste talenten in huis, je hebt een competitieve auto en je draait het zo vakkundig de nek om. Wees een vent en erken dat hij je nummer 1 is in strijd om het WDC. Was lullig voor Sainz geweest maar kom op, het is topsport.
Nu heb je Sainz allerlei vage team orders gegeven, met als toppunt het vragen om x aantal autolengtes te houden achter Leclerc terwijl Hamilton in zn nek hijgt, en Leclerc zn overwinning door zn neus geboord.
Goede manier om allebei je rijders ontevreden te krijgen. Wees gewoon duidelijk, dan weten ze beide waar ze aan toe zijn.
Het is gewoon een lastige situatie, Sainz zat op verdienste voor Leclerc. Bij redbull zouden ze dat ook lastig vinden. De keren dat Perez voor zat was het meestal door omstandigheden. Eerdere pitstop Max, een moment. En in Saoedi Arabië pitte ze hem gewoon weg. En toen kwam die ongunstige safety car ook nog (voor perez).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
asing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]

[...]

[...]
Je hoeft niet te kunnen liplezen als de TV ploeg van Sky Sports F1 erbij staat. :D
LEC spreekt wel een aardig woordje Italiaans. Brundle en Croft ook? Lijkt mij eerder dan de heren ook gewoon maar een gat in de lucht slaan en niet weten wat er gezegd is door Binotto en LEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

asing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]

[...]

[...]

Was het ook niet zo dat Vettel toen geen grapjes ofzo mocht maken? (DtS sx). Lijkt me in iedergeval geen gezellig team...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Vond het ook een gekke paniekerige actie. Hij lijkt bijna fysiek te vluchten voor wat hij (mede, toch ook wel hoofdzakelijk aanrichtte). Gasly nam ook veel risico maar Russell stuurde ergens naartoe waar je niet heen kon.
Weet jij wat jij zou doen wanneer je zoiets veroorzaakt, hoe je zou reageren? Ik vind het vooral een natuurlijke reactie (mensen in paniek vluchten, vechten of bevriezen in principe, dat zijn de basis reacties) van hem.
Hij schrikt natuurlijk enorm en weet dat hij m had geraakt. Hij kan vluchten (doen alsof hij het niet ziet en de andere kant op rennen), bevriezen (doodstil in zijn auto blijven zitten) of vechten (een poging doen hem te helpen) zonder dat hij daar heel bewust voor kiest.

Ik vind het nogal kort door de bocht enerzijds om te stellen dat hij bewust de keuze maakt hem te proberen te helpen (ik denk zelfs dat als hij erop terugkijkt, hij het het zelf ook niet precies weet waarom hij dat deed/ welke bewuste keuze/afwegingen hij maakte) of anderzijds dat hij lijkt te vluchten voor hetgeen hij heeft gedaan. Voor mij is het 1 van de natuurlijke reacties die je op dat moment als mens kon hebben.

Punt: We weten het niet, we weten welk wat de natuurlijke reactie is van mensen in gevaarlijke situaties. Ik ben er zelf nog niet achter wat ik voor persoon ben, maar weet wel dat ik prima afstand kan houden wanneer ik weet dat andere mensen beter weten hoe te handelen dan ikzelf.

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 04-07-2022 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Het is gewoon een lastige situatie, Sainz zat op verdienste voor Leclerc. Bij redbull zouden ze dat ook lastig vinden. De keren dat Perez voor zat was het meestal door omstandigheden. Eerdere pitstop Max, een moment. En in Saoedi Arabië pitte ze hem gewoon weg. En toen kwam die ongunstige safety car ook nog (voor perez).
Zo lastig lijkt het mij niet: Leclerc doet mee in het kampioenschap en heeft een uitstekende kans om in te lopen op Max, die ergens op P7 rijdt. Leclerc leidt de race en wat doe je? Je geeft de man achter hem nieuwe banden nadat je die eerder vertelde opzij te gaan. Waarom Leclerc niet naar binnen roepen? Ik begrijp het niet.
Zelfs als Lewis door had gereden dan hadden ze hem op verse banden wel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
flessuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:19:
Ik denk dat we met de crash van Zhou vooral heel heel blij moeten zijn dat er geen brand is ontstaan.

Als dat wel gebeurd was had Russel overigens wel meer nut gehad gezien de brandwerendheid van zijn pak.
Fire marshalls, de personen in de medical car, en ik neem aan ook de gewone marshalls, hebben brandwerende kleren aan. Enige verschil is de een coureur een ballaklava draagt en een volledig gesloten helm op heeft. Maar als dat het verschil uit maakt dan denk ik dat ze toch echt niemand bij dat vuur willen hebben. Liever een zwaar gewonde coureur in de al gecrashte auto dan nog 1, 2 of 3 helpers erbij. Dat was ook het geluk dat Grosjean had, zelfstandig uit de auto komen. Daar had echt niemand van de omstanders zijn leven op het spel mogen zetten (wellicht wel gedaan als het zo ver kwam, maar er zal geen procedure zijn die beschrijft dat een marshall of wie dan ook even een vuurzee in gaat om te proberen een coureur te helpen).

Verder uiteraard eens, als hier een brand was uitgebroken was dit heel anders afgelopen. Zelfs als Zhou al zelfstandig de auto uit kon was hij nog niet zomaar weg uit die sleuf, naast dat hij dus ondersteboven hing en de bovenkant van de halo grotendeels was afgedekt door de bandenstapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Kijk anders even onboard bij RUS, volgens mij kan hij ZHO niet zien vanuit de cockpit en in de spiegels ziet hij waarschijnlijk alleen GAS. Op het moment dat hij naar links stuurt kan hij niet weten dat GAS in de sandwich komt. Beetje te makkelijk om achteraf te roepen dat RUS ergens heen stuurde waar dat niet kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, de Ferrari klucht is niets vergeleken met de Andretti klucht gisteren bij de IndyCar racing. Leuk artikel: 'It all came to a head today': Inside Andretti Autosport feud that went public at Mid-Ohio
Together, it speaks to a team in disfunction, unprepared and unwilling to publicly handle some bitter feuds that boiled over into its actual racing Sunday. No longer with cool-headed veteran drivers Ryan Hunter-Reay and James Hinchliffe, who were not brought back after the end of the 2021 season, none of the four drivers or team car chiefs were willing to come out and serve as the team voice of reason.

When told in his post-race presser there had been some Andretti-on-Andretti controversy behind him on-track in the closing laps, McLaughlin said, “That’s been building all year.”
:p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jorick schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Kijk anders even onboard bij RUS, volgens mij kan hij ZHO niet zien vanuit de cockpit en in de spiegels ziet hij waarschijnlijk alleen GAS. Op het moment dat hij naar links stuurt kan hij niet weten dat GAS in de sandwich komt. Beetje te makkelijk om achteraf te roepen dat RUS ergens heen stuurde waar dat niet kon.
Bij de start zitten er auto’s dichtbij. Wanneer je niet zeker bent dat een ander maar voor je uit kan wijken is knijpen misschien niet zo handig. De actie van Gasly was ook erg optimistisch.

Later Tsunoda met de te optimistische actie op Gasly. Twee keer dat Max daardoor de leiding verliest.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:30
JEightyFive schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Zo lastig lijkt het mij niet: Leclerc doet mee in het kampioenschap en heeft een uitstekende kans om in te lopen op Max, die ergens op P7 rijdt. Leclerc leidt de race en wat doe je? Je geeft de man achter hem nieuwe banden nadat je die eerder vertelde opzij te gaan. Waarom Leclerc niet naar binnen roepen? Ik begrijp het niet.
Zelfs als Lewis door had gereden dan hadden ze hem op verse banden wel gepakt.
Ze hadden daar beide naar binnen moeten komen voor verse banden. De verloren tijd hadden ze wel terug gepakt en dan was het waarschijnlijk 1 + 3 geworden. Van de mogelijkheden die ze hadden, hebben ze weer eens de slechtste optie uitgekozen. Het lijkt er iedere keer op dat Ferrari pas nadat er iets is gebeurt aan een plan werkt, terwijl de meeste andere teams het plan al klaar hebben. En dan bedoel ik dus dat ze per coureur weten dat als er nu een SC komt, ze moeten pitten of niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
[...]

Gezien de stand in het kampioenschap ook terecht wat mij betreft (niet als je alle pech van LEC meeneemt, maar dat is irrelevant; de punten tellen).

Zolang Ferrari geen duidelijkheid verschaft of een rol al 2e man afdwingt, zal SAI gewoon blijven gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Ze hadden daar beide naar binnen moeten komen voor verse banden. De verloren tijd hadden ze wel terug gepakt en dan was het waarschijnlijk 1 + 3 geworden. Van de mogelijkheden die ze hadden, hebben ze weer eens de slechtste optie uitgekozen. Het lijkt er iedere keer op dat Ferrari pas nadat er iets is gebeurt aan een plan werkt, terwijl de meeste andere teams het plan al klaar hebben. En dan bedoel ik dus dat ze per coureur weten dat als er nu een SC komt, ze moeten pitten of niet.
Juist, met vers rood achter gebruikt wit is het een done deal toch, dan ben je er altijd binnen een lap voorbij. Massi gifted.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kweet niet of deze al gepost is, maar naar aanleiding van het Max-Mick gevecht:

:p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
MyHero schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:23:
[...]

LEC spreekt wel een aardig woordje Italiaans. Brundle en Croft ook? Lijkt mij eerder dan de heren ook gewoon maar een gat in de lucht slaan en niet weten wat er gezegd is door Binotto en LEC.
Je hebt de rest van de tekst waarschijnlijk niet gelezen ;) . Charles kwam uit de auto en bij het eerste interview begon hij meteen over wat in zijn ogen verkeerd ging. Daarna kwam het fragment met het vingertje. Gevolg was dat de inhoud van het gesprek gespind werd en Charles daarna inbond in zijn interviews.

Ik kan het niet anders uitleggen dan dat Charles daar op zijn flikker kreeg omdat hij de vuile was buiten hing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
BasvanS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:06:
Zoals ik al in een andere reactie schreef. Ramptoerist tussen aanhalingstekens bij gebrek aan betere bewoording. Ik kan volgen dat hij in een split second besluit er op af te gaan. Maar het heeft effectief 0 toegevoegde waarde omdat er vele malen deskundigere personen aanwezig zijn. Daarom wil ik Russell dus ook niet als "held van de dag" bestempelen. Zeker niet omdat hij er alleen naar toe rent, en verder niks doet (zoals het hoort). De helden zijn de marshalls/doktoren/... die daar daadwerkelijk werk verricht hebben. (Of in dit geval eerder de personen bij de FIA die de halo erdoor hebben gedrukt. Want zonder halo hadden de marshalls hier waarschijnlijk ook niet veel kunnen helpen. Gezien hoe de auto uiteindelijk ondersteboven boven die geul hangt met allemaal steunpilaren die potentieel de coureur geraakt zouden hebben).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
-tom-562 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Geen idee :P Dat moet je aan die zure Engelsman vragen :P
Ergens ook wel logisch dat ze massaal Max haten. Hij heeft tenslotte hun grote held van de troon gestoten.
Het Nederlandse publiek is ook niet altijd erg sportief, maar de Engelsen zijn nog wel een tandje erger.

[ Voor 8% gewijzigd door Allard op 04-07-2022 17:31 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Fire marshalls, de personen in de medical car, en ik neem aan ook de gewone marshalls, hebben brandwerende kleren aan. Enige verschil is de een coureur een ballaklava draagt en een volledig gesloten helm op heeft. Maar als dat het verschil uit maakt dan denk ik dat ze toch echt niemand bij dat vuur willen hebben. Liever een zwaar gewonde coureur in de al gecrashte auto dan nog 1, 2 of 3 helpers erbij. Dat was ook het geluk dat Grosjean had, zelfstandig uit de auto komen. Daar had echt niemand van de omstanders zijn leven op het spel mogen zetten (wellicht wel gedaan als het zo ver kwam, maar er zal geen procedure zijn die beschrijft dat een marshall of wie dan ook even een vuurzee in gaat om te proberen een coureur te helpen).

Verder uiteraard eens, als hier een brand was uitgebroken was dit heel anders afgelopen. Zelfs als Zhou al zelfstandig de auto uit kon was hij nog niet zomaar weg uit die sleuf, naast dat hij dus ondersteboven hing en de bovenkant van de halo grotendeels was afgedekt door de bandenstapel.
Meer dan dat ze daar deden had gewoon niet gekund. Nu kwam Grosjean er al uit doordat ie op een gegeven moment een hand voelde. Oftewel er zat al een marshal met zijn arm vol in het vuur. Verder dan dat zullen ze echt niet gaan omdat ze dan zelf in het vuur moeten gaan staan terwijl ze niets zien en ook geen tijd hebben om iets te doen.

Als de auto van Zhou in de fik was gegaan was het zeer waarschijnlijk gewoon afgelopen geweest. Zeker in zo'n sleuf kan er dan niemand even bij gaan staan om iets te doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Meer dan dat ze daar deden had gewoon niet gekund. Nu kwam Grosjean er al uit doordat ie op een gegeven moment een hand voelde. Oftewel er zat al een marshal met zijn arm vol in het vuur. Verder dan dat zullen ze echt niet gaan omdat ze dan zelf in het vuur moeten gaan staan terwijl ze niets zien en ook geen tijd hebben om iets te doen.

Als de auto van Zhou in de fik was gegaan was het zeer waarschijnlijk gewoon afgelopen geweest. Zeker in zo'n sleuf kan er dan niemand even bij gaan staan om iets te doen.
Dan zit je opgesloten door de halo. Je zou eigenlijk explosive bolts oid moeten hebben om hem in nood los te kunnen krijgen. Maargoed, met halo is beter dan zonder.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]
Na het ongeluk met Grosjean zijn er extra veiligheidsmaatregelen genomen om brand te voorkomen. Hoewel het nog steeds niet ondenkbaar is zal het wel heel erg fout moeten gaan wil er nog een brand ontstaan. Zoals je in Monaco en Jeddah hebt kunnen zien ontstaat er geen benzine lek meer als de auto in tweeën breekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

In het geval van Grosjean, die was al soort van zelfstandig uit de auto maar gedesillusioneerd en/of zag niks door roet op de helm. Die arm was niet meer dan "hier moet je zijn". Dus ja, het heeft geholpen om hem (zo snel) weg te krijgen, maar zonder arm was hij max 5 seconden later ook wel weg geweest denk ik.

Als er echt een brand is en de coureur nog in de auto zit zal lijkt mij de procedure in ieder geval voorschrijven dat alleen/eerst de brand wordt geblust en pas daarna naar de coureur wordt gekeken. En dus niemand een held moet gaan uithangen en de vlammenzee in moet. Mogelijke uitzondering waarschijnlijk bij kleine brandjes en bereikbare cockpit. Maar of ze bij een grotere brand van bv de motor nog een coureur gaan helpen uit de auto te komen durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Zoals ik al in een andere reactie schreef. Ramptoerist tussen aanhalingstekens bij gebrek aan betere bewoording. Ik kan volgen dat hij in een split second besluit er op af te gaan. Maar het heeft effectief 0 toegevoegde waarde omdat er vele malen deskundigere personen aanwezig zijn. Daarom wil ik Russell dus ook niet als "held van de dag" bestempelen. Zeker niet omdat hij er alleen naar toe rent, en verder niks doet (zoals het hoort). De helden zijn de marshalls/doktoren/... die daar daadwerkelijk werk verricht hebben. (Of in dit geval eerder de personen bij de FIA die de halo erdoor hebben gedrukt. Want zonder halo hadden de marshalls hier waarschijnlijk ook niet veel kunnen helpen. Gezien hoe de auto uiteindelijk ondersteboven boven die geul hangt met allemaal steunpilaren die potentieel de coureur geraakt zouden hebben).
Eens, en om letterlijk in te haken op hoe het is ontstaan. RUS gaf in de interviews aan dat hij in de opwarmronde al moeilijk temperatuur in z'n harde banden kreeg en met de start "swamped" raakte in het veld. Dan had hij echt wel wat voorzichtiger mogen zijn en niet naar Zhou te sturen terwijl er nog een auto-breedte ruimte tussen zat (voldoende om tijdens de start iemand aldaar te mogen verwachten). Klinkt misschien lomp, maar RUS had beter in z'n auto kunnen blijven zitten en met een (zover mogelijk) geblokkeerd differentieel de auto naar de pits moeten rijden, het in het kader van blijf bij je taak. Stel de situatie was wel wacht slechter geweest (er kan altijd iets tussen de teenslipper/halo door komen) en je had een Tom Pryce situatie gehad, dat had RUS niet willen zien. Ongetwijfeld had hij de goede/natuurlijke intenties, maar die marshalls staan er ook niet voor niks met hun kennis, kunde en materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:34:
[...]

... (Of in dit geval eerder de personen bij de FIA die de halo erdoor hebben gedrukt. Want zonder halo hadden de marshalls hier waarschijnlijk ook niet veel kunnen helpen. Gezien hoe de auto uiteindelijk ondersteboven boven die geul hangt met allemaal steunpilaren die potentieel de coureur geraakt zouden hebben).
Dat is toch wel een hele goede beslissing geweest. Wat was dat een gedoe toen, en volgens mij was letterlijk iedereen tegen, maar nu!

Alleen maar in F1 heeft dat ding al meerdere levens (op zijn minst zware hoofd verwondingen) gered volgens mij. Ik denk even aan:
  • Alonso die over Leclerc heen gaat in Spa
  • Grosjean in Bahrein tegen de muur voor al dat vuur
  • Max over Lewis heen in Italie vorig jaar
  • Dit ongeluk gisteren.
  • Maar kijk ook eens naar F2/F3. Gisteren vloog er een F2 auto over een saucage cerb, dat was echt vreselijk geweest zonder Halo.
Zelfs irt Aeroscreen. Daar zijn ze bij Indy toch ook niet heel blij mee. Zicht is matig, het wordt erg heet in de auto en dan zit je toch meer 'in' een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
asing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Na het ongeluk met Grosjean zijn er extra veiligheidsmaatregelen genomen om brand te voorkomen. Hoewel het nog steeds niet ondenkbaar is zal het wel heel erg fout moeten gaan wil er nog een brand ontstaan. Zoals je in Monaco en Jeddah hebt kunnen zien ontstaat er geen benzine lek meer als de auto in tweeën breekt.
Voordat Grosjean carshte dachten we ook dat het niet meer kon gebeuren. Nu hebben ze het nog iets beter gemaakt, maar ik ga er wel van uit dat er nog een keertje een in de fik gaat vliegen omdat er weer een bizarre crash gebeurt die niemand had verwacht. Zoals Zhou nu in het hek terecht kwam had ook niemand kunnen verzinnen.
Hoe dan ook is het het belangrijkste dat de veiligheidsmaatregelen hier wel werkten en het allemaal goed is afgelopen

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jorick schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Vanuit de camera is dat niet te zien nee. Maar Russel kan gewoon opzij kijken en zien dat daar iemand zit. Het is geen Racespelletje waar je niet opzij kan kijken :+

want hoe weet Sainz bijvoorbeeld dat Max naast hem zat bij de start? Exact, door opzij te kijken :+

Russel heeft zijn spiegels gewoon niet gecheckt. Hij was " swamped" zoals die zegt, en dan moet je dus opletten op wat er achter je gebeurt en of er iemand links of rechts van je zit. Hij wilde vlak naast Zhou komen om niet teveel de binnenbocht te pakken en geen exit speed te hebben. Maar heeft dus niet zijn spiegels gecheckt.

Alle coureurs kunnen dat, maar Russel niet? 8)7

Begrijp me goed, het is hectisch, en ik had het halve veld eraf gekegeld (doe ik vaak genoeg in de F1 games) maar hij is een pro met ervaring. Dit was gewoon fout.

Maar toegeven doen ze nooit O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]
Toen Ferrari, eindelijk, de order gaf tot wisselen deed hij dat ook meteen. En daar was het ook logisch. Dat hij schijt heeft aan de order om zichzelf 10 autolengtes terug te laten zakken is ook logisch omdat die hele call nergens op sloeg en Leclerc veel trager was en Sainz zelf zijn positie ook nooit kon verdedigen achter Leclerc.
Als het mis gaat tussen die twee dan zal dat ook voornamelijk te danken zijn aan Ferrari zelf. Klopt helemaal wat je zegt maar Sainz had eerder al het commando moeten krijgen, die had echt de snelheid niet die Leclerc had (met zijn beschadigde voorvleugel). Uiteindelijk had dat, gezien Ocon, mogelijk toch niets uitgemaakt, maar Ferrari maakt het onnodig verwarrend en uiteindelijk zijn het de rijders die daar de dupe van worden.

Gezien de uitloopronde van Leclerc gisteren was ie bloedheet, er kon zelfs geen handje/duimpje af richting winnaar vanuit de cockpit, zo rap ging ie Sainz nog voorbij, zelfs hard op de remmen bij ingaan pits :+

De beste heeft gisteren beslist niet gewonnen, maar ik gun het Sainz van harte d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
MyHero schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:51:
Toch fascinerend dat ondanks de breaks van de mod dit altijd weer ter sprake komt. Dat Hamilton gebeuren. Waarschijnlijk in 2035 als VER 8 x WDC is dat men het nog steeds heeft over HAM en hoe erg het allemaal wel niet was.. 8)
Maar moeten we dit dan negeren? Hij haalt zelf de race van vorig jaar aan. Zo lang het niet wederom ontaard in een discussie over het vorige seizoen, kunnen we toch gewoon deze interviews bespreken en onze mening daarover geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Allard schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Heeft 'ie vast afgesproken met Netflix, en het is voor zijn image goed om Max af te blijven schilderen als de grote boeman. Zijn publiek verwacht dat ook van hem.
Hij speelt het goed trouwens. Steeds politiek correct zeggen dat boe roepen niet sportief is en tegelijkertijd het publiek subtiel opjutten. Max is daarvoor teveel recht door zee.
Wat dan wel weer goed past bij het eigen publiek van Max ;) Ze passen dus gewoon goed bij het publiek uit hun eigen land :+

Aan de andere kant heeft ie natuurlijk ook wel enigszins gelijk, zodra Ham en Max samen racen, zijn het 2 kemphanen die elkaar niets gunnen. Dat alleen bij Max neerleggen moet ie natuurlijk niet doen, maar dat je nu mooiere gevechten ziet dan als Max/Ham bij elkaar zitten klopt helemaal.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pro_6or schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Bij de start zitten er auto’s dichtbij. Wanneer je niet zeker bent dat een ander maar voor je uit kan wijken is knijpen misschien niet zo handig. De actie van Gasly was ook erg optimistisch.

Later Tsunoda met de te optimistische actie op Gasly. Twee keer dat Max daardoor de leiding verliest.
Dat is racen. Het zicht vanuit de auto naar achteren is nogal beperkt. Je ziet RUS in de spiegel kijken voordat hij naar links gaat. Als hij had geweten dat ZHO nog aan de buitenkant zat en GAS in de sandwich zou komen dan was hij niet naar links gegaan lijkt mij. Dat VER als gevolg twee keer de leiding in de wedstrijd kwijt raakt lijkt mij niet relevant, ook dat hoort bij racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Toch fascinerend dat ondanks de breaks van de mod dit altijd weer ter sprake komt. Dat Hamilton gebeuren. Waarschijnlijk in 2035 als VER 8 x WDC is dat men het nog steeds heeft over HAM en hoe erg het allemaal wel niet was.. 8)
Misschien moet je dat Ham vertellen? Want die rakelt het iedere keer ten slotte weer op.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Niet mee eens. Het gaat hier specifiek om iets wat genoemd wordt door een rijder tijdens deze grand prix en daarmee lijkt mij dat toch wel heel erg ontopic. Volgens mij mogen we het best over gedrag van rijders hebben tijdens het race weekend en daar gaat het nu om: Hamilton die blijkbaar niet kan genieten van dit jaar om te blijven hangen in vorig jaar en zo half beleefd te doen dat hij tegen het boegeroep is, maar het publiek graag herinnert aan het feit dat het vorig jaar niet zijn fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Wat dan wel weer goed past bij het eigen publiek van Max ;) Ze passen dus gewoon goed bij het publiek uit hun eigen land :+

Aan de andere kant heeft ie natuurlijk ook wel enigszins gelijk, zodra Ham en Max samen racen, zijn het 2 kemphanen die elkaar niets gunnen. Dat alleen bij Max neerleggen moet ie natuurlijk niet doen, maar dat je nu mooiere gevechten ziet dan als Max/Ham bij elkaar zitten klopt helemaal.
Zou het kunnen zijn dat je nu mooiere gevechten ziet omdat het ontwerp van de auto’s dat toelaten en dat dat vorig jaar niet zo makkelijk ging?
Het is niet zwart-wit; dat begrijp ik ook wel, maar het heeft ook wel degelijk te maken met de manier waarop auto’s elkaar kunnen volgen zodat je dit soort gevechten kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
JP_Frost schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Maar moeten we dit dan negeren? Hij haalt zelf de race van vorig jaar aan. Zo lang het niet wederom ontaard in een discussie over het vorige seizoen, kunnen we toch gewoon deze interviews bespreken en onze mening daarover geven?
Helaas, maar het is een altijd weer terugkerende discussie die in onbeslist eindigt. Bij schaken is het dan een remise. Of vergelijk get met een Perpetuum mobile. Continu dezelfde beweging en komt niet voorwaarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MyHero schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:56:
[...]

Helaas, maar het is een altijd weer terugkerende discussie die in onbeslist eindigt. Bij schaken is het dan een remise. Of vergelijk get met een Perpetuum mobile. Continu dezelfde beweging en komt niet voorwaarts.
Even een reality check: Deze topics brengen toch nooit iemand voorwaarts? Het is voor iedereen hier toch gewoon een gesprek met verschillende invalshoeken. Onafhankelijk van het onderwerp. Topics met een specifiek probleem op zoek naar een oplossing hebben dat uiteraard wel. Maar hier willen we toch lekker een mening kunnen geven en meningen kunnen lezen? (Dat laatste is misschien wel wat variabel, maar ach :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
redwing schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Misschien moet je dat Ham vertellen? Want die rakelt het iedere keer ten slotte weer op.
Negeren [ geen pun] een optie
Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord