Met name zoveel asfalt naast de baan is ook weer een pijnlijke. Vraag me af of Zhou ook over de bandenstapel was gegooid wanneer ie eerder grind was tegen gekomen.RobertMe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:58:
[...]
Nee, de halo had hier gewoon gebruikt moeten worden. Vroeger had je een lijn tussen de roll hoop en ergens in de neus tussen de neus van de auto en tussen die lijn moest de coureur zich bevinden en dat waren dan ook de twee punten waarop de auto zou liggen op de kop. De halo steekt boven deze lijn uit dus de halo is nu een kantelpunt waarbij de auto of op de roll hoop en de halo ligt of op de neus en de halo. De halo geeft in dit geval dus iets meer "hoogte" om op de kop uit de auto te komen, maar uiteraard heb je ook de beperking van de "balk" naast de coureur. Dit zie je ook goed op die foto van Zhou waarop die zijwaarts "op de camera af komt". Je ziet duidelijk dat de auto op de halo en en roll hoop ligt, en de vloer zelfs vrijwel horizontaal is. Daar waar vroeger, zonder halo, de auto ter hoogte van de knieën van de coureur aan het asfalt zou komen.
Overigens denk ik dat de positie van de auto achter de bandenstapel ook vrij nasty was geweest zonder halo. Achter de bandenstapel staan allemaal die ijzeren steunen om te voorkomen dat de bandenstapel achteruit gedrukt wordt. Zo'n steun kan dus ook zomaar de cockpit in komen. Met de halo is de kans dan toch weer wat groter dat de steun tegen de halo aan komt i.p.v. de cockpit in komt / de coureur raakt. (Maar in deze positie geen garantie, die steunen zullen wel door de gaten voor de halo passen in een ongunstig geval).
Mijn boefje is liev!