[F1 2022] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:
  • 120.415 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:58:
[...]

Nee, de halo had hier gewoon gebruikt moeten worden. Vroeger had je een lijn tussen de roll hoop en ergens in de neus tussen de neus van de auto en tussen die lijn moest de coureur zich bevinden en dat waren dan ook de twee punten waarop de auto zou liggen op de kop. De halo steekt boven deze lijn uit dus de halo is nu een kantelpunt waarbij de auto of op de roll hoop en de halo ligt of op de neus en de halo. De halo geeft in dit geval dus iets meer "hoogte" om op de kop uit de auto te komen, maar uiteraard heb je ook de beperking van de "balk" naast de coureur. Dit zie je ook goed op die foto van Zhou waarop die zijwaarts "op de camera af komt". Je ziet duidelijk dat de auto op de halo en en roll hoop ligt, en de vloer zelfs vrijwel horizontaal is. Daar waar vroeger, zonder halo, de auto ter hoogte van de knieën van de coureur aan het asfalt zou komen.

Overigens denk ik dat de positie van de auto achter de bandenstapel ook vrij nasty was geweest zonder halo. Achter de bandenstapel staan allemaal die ijzeren steunen om te voorkomen dat de bandenstapel achteruit gedrukt wordt. Zo'n steun kan dus ook zomaar de cockpit in komen. Met de halo is de kans dan toch weer wat groter dat de steun tegen de halo aan komt i.p.v. de cockpit in komt / de coureur raakt. (Maar in deze positie geen garantie, die steunen zullen wel door de gaten voor de halo passen in een ongunstig geval).
Met name zoveel asfalt naast de baan is ook weer een pijnlijke. Vraag me af of Zhou ook over de bandenstapel was gegooid wanneer ie eerder grind was tegen gekomen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 07:00
renegrunn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Is dat ook niet zijn neef?
Jep, is zijn neef inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
DataGhost schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:59:
[...]

Voor de SC call had SAI +4.7 op LEC. SC call kwam toen LEC bij Stowe was en direct ging het gat al naar +9.3s dus daar was royaal voldoende tijd voor een doublestack. Ze moeten namelijk flink vertragen dus dat gat wordt snel groot. De call zal misschien kort dag geweest zijn maar LEC had nog de pits in moeten rijden en langs een aantal pitboxen.
Op F1TV riepen ze ook meteen dat als Ocon daar op oude start finish zou stoppen er geen mogelijkheid was om de auto weg te krijgen / Ocon niet veel mogelijkheden had om de auto netjes aan de kant te zetten.

Ten eerste had Ferrari dat moeten weten, en ten tweede hadden ze onafhankelijk daarvan kunnen anticiperen door Leclerc of beiden een "box under VSC / SC" te geven. Dan hoef je niet te wachten op de (V)SC voordat je het de coureur zegt wat dus weer kostbare tijd oplevert. En de pitstraat etc is lang genoeg om als team te reageren als de coureur "ineens" naar binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:01:
[...]
Met name zoveel asfalt naast de baan is ook weer een pijnlijke. Vraag me af of Zhou ook over de bandenstapel was gegooid wanneer ie eerder grind was tegen gekomen.
Het grind zal de auto juist geflipt hebben. De roll hoop op halo zullen zich in het grind hebben ingegraven waardoor die nog eens over de kop is geslagen en die het hek in ging. Zonder grind durf ik met 90% zekerheid te stellen dat die niet was omgeslagen en alleen tegen de bandenstapel was geklapt. Of dat het er beter of slechter op maakte ga ik geen uitspraken over doen. Maar met eerder grind was die potentieel eerder en/of meermaals over de kop geslagen, en zonder grind was die nooit over de kop geslagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Mawlana schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Alleen die manager van hem... Vind hem irritant/arrogant overkomen. Desalniettemin een leuke winst voor Sainz.
Ik vind hem altijd overdreven gespannen. Hij lijkt niet in een pitbox te zitten maar in de wachtkamer van een ziekenhuis terwijl z'n geliefde een zware operatie met een slagingspercentage van 5% ondergaat.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:58:
[...]

Nee, de halo had hier gewoon gebruikt moeten worden. Vroeger had je een lijn tussen de roll hoop en ergens in de neus en tussen die lijn moest de coureur zich bevinden en dat waren dan ook de twee punten waarop de auto zou liggen op de kop. De halo steekt boven deze lijn uit dus de halo is nu een kantelpunt waarbij de auto of op de roll hoop en de halo ligt of op de neus en de halo. De halo geeft in dit geval dus iets meer "hoogte" om op de kop uit de auto te komen, maar uiteraard heb je ook de beperking van de "balk" naast de coureur. Dit zie je ook goed op die foto van Zhou waarop die zijwaarts "op de camera af komt". Je ziet duidelijk dat de auto op de halo en en roll hoop ligt, en de vloer zelfs vrijwel horizontaal is. Daar waar vroeger, zonder halo, de auto ter hoogte van de knieën van de coureur aan het asfalt zou komen.

Overigens denk ik dat de positie van de auto achter de bandenstapel ook vrij nasty was geweest zonder halo. Achter de bandenstapel staan allemaal die ijzeren steunen om te voorkomen dat de bandenstapel achteruit gedrukt wordt. Zo'n steun kan dus ook zomaar de cockpit in komen. Met de halo is de kans dan toch weer wat groter dat de steun tegen de halo aan komt i.p.v. de cockpit in komt / de coureur raakt. (Maar in deze positie geen garantie, die steunen zullen wel door de gaten voor de halo passen in een ongunstig geval).
De roll hoop, zoal de alfa Romeo er ueberhaupt een heeft (met die onconventionele air inlet) heeft volledig gefaald hier. Was hij heel gebleven dan had de wagen wellicht meer “gebeten” in het grind.

De roll hoop moet imho heel blijven zodat je een iets groter gat hebt om eruit te kruipen als de auto in de fik gaat terwijl je op de kop ligt, of zijdelings vast zit.

Met grosjean toen schoot hij net onder de vangrail door, dus kon hij er uit. 20 cm minder ver en hij had er niet uit gekund omdat de vangrail dan precies boven zijn hoofd had gezeten.

Halo is nodig maar soms best eng.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Het grind zal de auto juist geflipt hebben. De roll hoop op halo zullen zich in het grind hebben ingegraven waardoor die nog eens over de kop is geslagen en die het hek in ging. Zonder grind durf ik met 90% zekerheid te stellen dat die niet was omgeslagen en alleen tegen de bandenstapel was geklapt. Of dat het er beter of slechter op maakte ga ik geen uitspraken over doen. Maar met eerder grind was die potentieel eerder en/of meermaals over de kop geslagen, en zonder grind was die nooit over de kop geslagen.
Ja daar zit ook wat in natuurlijk. Het grijpen remt af maar genereert weer een ander fenomeen mbt over de kop slaan inderdaad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:30
Heeft iemand een beeld van de crash van Albon? Die heeft een poosje langer in het ziekenhuis vertoeft dan Zhou.
Ben benieuwd wat daar gebeurt is, zag er aanvankelijk niet heel erg uit

[ Voor 0% gewijzigd door Bastie-88 op 03-07-2022 22:16 . Reden: Typo in naam ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Mee eens (100% logisch) Alleen dan is het wel de gedachte om het publiek danwel fotograven/marshalls beschermen. En dan is ht juist zoveel mogelijk energie eruithalen.

Het is en blijft kiezen uit meerdere kwaden. Maar in dit geval was het kwaad al geschied bij de eerste flip omdat de rollbar meteen weg was. Het begint een beetje een bizarre afweging te worden tussen racen, veiligheid en track limits. Flippen ziet er spectaculair uit maar is voor een coureur weinig gevaarlijk en de energie van een crash gaat daardoor weg, dus is het publiek veilig.
Veel asfalt betekent minder uitvallers en altijd meer actie, nadeel is dat het weinig afremt.

In dit geval mag men wel eens kijken waarom die roll bar gewoon als een pannekoek in elkaar valt. Alsof ze jarenlang maar gewicht toevoegen aan de wagens en zich niet bedacht hebben dat de roll bar daar ook op berekend zou moeten worden...

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:05:
[...]

Op F1TV riepen ze ook meteen dat als Ocon daar op oude start finish zou stoppen er geen mogelijkheid was om de auto weg te krijgen / Ocon niet veel mogelijkheden had om de auto netjes aan de kant te zetten.

Ten eerste had Ferrari dat moeten weten, en ten tweede hadden ze onafhankelijk daarvan kunnen anticiperen door Leclerc of beiden een "box under VSC / SC" te geven. Dan hoef je niet te wachten op de (V)SC voordat je het de coureur zegt wat dus weer kostbare tijd oplevert. En de pitstraat etc is lang genoeg om als team te reageren als de coureur "ineens" naar binnen komt.
Ja ik zag het ook al direct toen ik hem zag vertragen, vond het al vreemd dat het zo lang duurde tot geel. Dat is in ieder geval het moment dat je je pitcrew inlicht dat ze straks misschien iets moeten gaan doen. Aangenomen dat de strategie-opties voor elke ronde allang doorgerekend staan natuurlijk. Het was in ieder geval niet moeilijk te bedenken dat zo ongeveer iedereen zou gaan pitten, gezien de leeftijd van de banden, het aantal ronden nog te rijden en het feit dat zo ongeveer iedereen nog drie nieuwe setjes softs had. Voor de coureurs was er voldoende tijd om deze na de SC-call naar binnen te roepen terwijl de pitcrew al klaarstond. Maar Ferrari gonna Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bastie-88 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:14:
Heeft iemand een beeld van de crash van Albon? Die heeft een poosje langer in het ziekenhuis vertoeft dan Zhoe.
Mwoa, vol van achteren en dan vol in de pitmuur. Die heeft goede klap gehad. Hoe minder spectaculair hoe erger het is.

Makkelijk voorbeeld, niet F1. Rusty Wallace crash 92 ofzo vs Earnhardt dodelijke crash in 2001.

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 03-07-2022 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bastie-88 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:14:
Heeft iemand een beeld van de crash van Albon? Die heeft een poosje langer in het ziekenhuis vertoeft dan Zhoe.
Op flinke snelheid direct de muur in geklapt. Waarschijnlijk een G-sensor af gegaan en daarom checks in het ziekenhuis. Net zoals Verstappen vorig jaar dus. Zhou zag er zeer spectaculair uit, maar de auto was wel flink afgeremd tegen de tijd dat hij het hek in vloog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31
Kan iemand mij uitleggen waarom perez en leclerc geen meatball kregen en k-mag in Canada wel? Omdat het deel er nog aan zat? En heb het gemist maar heeft LEC überhaupt een nieuwe neus gekregen?

Max heeft vandaag laten zien hoe belangrijk de factor geluk is in de F1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
Lynx schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:19:
Kan iemand mij uitleggen waarom perez en leclerc geen meatball kregen en k-mag in Canada wel? Omdat het deel er nog aan zat? En heb het gemist maar heeft LEC überhaupt een nieuwe neus gekregen?

Perez zou ook een meatball hebben gekregen als het losse deel er niet al uit zichzelf vanaf gevallen zou zijn. Leclerc was dat deel al kwijt. Je krijgt een meatball wanneer jouw auto een gevaar voor de anderen is, bijvoorbeeld door actief onderdelen te verliezen. Bij Leclerc en Perez was de neus kapot, maar dat had enkel een negatief effect voor hunzelf. Er kwamen geen andere onderdelen los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:15:
Alsof ze jarenlang maar gewicht toevoegen aan de wagens en zich niet bedacht hebben dat de roll bar daar ook op berekend zou moeten worden...
Over het algemeen doen ze dat ook en de crashtests worden ook steeds aangepast voor de zwaardere auto's. Maar dat geeft natuurlijk wel een loop, want een zwaardere auto moet meer bescherming hebben omdat de kracht bij een impact hoger is. Maar die betere bescherming betekent ook dat de auto zwaarder wordt, en de bescherming weer verbetert moet worden, ....
Volgens mij is er recentelijk ook iets geweest dat de FIA / FOM weer terug wilt naar kleinere / lichtere auto's? Omdat het de afgelopen jaren gigantisch uit de hand is gelopen. En een kleintere auto betekent ook weer dat die lichter zal zijn en dus ook weer de bescherming iets teruggeschroefd kan worden.

Overigens is het meest recente voorbeeld v.w.b. bescherming vs gewicht de toevoeging van de halo. Toen is gewoon letterlijk gezegd "de halo weegt X KG dus het minimumgewicht gaat met X KG omhoog".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:19:

Bij MAG was er gevaar dat onderdelen los zouden komen. Bij Leclerc en Perez waren die onderdelen al los / van de wagen gevallen. Ironisch genoeg kreeg Magnussen dus een straf omdat er nog een onderdeel op de auto zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:10
[...]

Laten we even jaren terug gaan. Wurz in Canada 1998 met de Benetton. Op de kop schuift hij het grind in.
De auto vertraagt gigantisch bij contact met het grind. Hij gaat inderdaad de lucht in, maar binnen een paar meter staat hij stil na een paar loopings.

Terwijl die van Zhou juist door bleef glijden door het asfalt..
Ik denk dat meer gravel ervoor had gezorgd dat Zhou überhaupt niet bij de banden gekomen was.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 03-07-2022 22:27 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

GAIAjohan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Laten we even jaren terug gaan. Wurz in Canada 1998 met de Benetton. Op de kop schuift hij het grind in.
De auto vertraagt gigantisch bij contact met het grind. Hij gaat inderdaad de lucht in, maar binnen een paar meter staat hij stil na een paar loopings.

Ik denk dat meer gravel ervoor had gezorgd dat Zhou überhaupt niet bij de banden gekomen was.
Pak dan Diniz op de Nurburgring met een grboken roll hoop. Dat was beangstigend. Wurz in Canada was een fliip, niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Pak dan Diniz op de Nurburgring met een grboken roll hoop. Dat was beangstigend. Wurz in Canada was een fliip, niks aan de hand.
Diniz kwam niet in het grind, groot verschil.
Wurz schuift just ‘mooi’ de grindbak in.

Verder vraag ik me wel af waarom de rollbar gebroken was bij Zhou, of dat dit niet meer hoeft omdat ze nu de halo hebben die feitelijk alles overneemt.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 03-07-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GAIAjohan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:25:
[...]

[Video: Alexander Wurz crash in Montreal 1998 / Alexander Wurz Unfall in Montreal 1998]

Volgens mij flipt Wurtz hier door een andere auto? Zowel in eerste instantie op het circuit dus, als daarna nog eens in het grind. Niet door het grind dus. En eenmaal aan het rollen blijft die draaien, op grind of asfalt maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

GAIAjohan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Diniz kwam niet in het grind, groot verschil.
Wurz schuift just ‘mooi’ de grindbak in.

Verder vraag ik me wel af waarom de rollbar gebroken was bij Zhou, of dat dit niet meer hoeft omdat ze nu de halo hebben
Ja daarom. Diniz 'haakte' in de grond op in de richting van bewging, Wurz war van de zijkant, Bij Wurz was er weinig aan de hand, veel energie gaat verloren door al het wilde gedoe. Bij Diniz ging alle energie in die Roll Bar die afbrak. Dat was een beetje de meest ongunstige crash voor een roll bar sinds de roll bar was uitgevonden.

Bij Zhou zou ik zeggen dat moet bijna productiefout zijn. Het is niet alsof die extreem geweldadig klappen krijgt, hij wordt vrij 'mooi' gewoon 180 graden gedraait. Mja, ik kan me moeilijk voorstellen dat het puur de kracht is geweest, daarvoor lijkt het te netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
RobertMe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:32:
[...]

Volgens mij flipt Wurtz hier door een andere auto? Zowel in eerste instantie op het circuit dus, als daarna nog eens in het grind. Niet door het grind dus. En eenmaal aan het rollen blijft die draaien, op grind of asfalt maakt dan niet uit.
Wurz ging in het grind draaien toen de rollbar in het grind terecht kwam. En weer een gigantische vertraging optrad daardoor.
Zie 1:40. De ProstGP raakt hem daar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:36:
[...]

Ja daarom. Diniz 'haakte' in de grond op in de richting van bewging, Wurz war van de zijkant, Bij Wurz was er weinig aan de hand, veel energie gaat verloren door al het wilde gedoe. Bij Diniz ging alle energie in die Roll Bar die afbrak. Dat was een beetje de meest ongunstige crash voor een roll bar sinds de roll bar was uitgevonden.

Bij Zhou zou ik zeggen dat moet bijna productiefout zijn. Het is niet alsof die extreem geweldadig klappen krijgt, hij wordt vrij 'mooi' gewoon 180 graden gedraait. Mja, ik kan me moeilijk voorstellen dat het puur de kracht is geweest, daarvoor lijkt het te netjes.
Klopt en daarom vind ik de crash van Wurz ook veel beter te vergelijken met Zhou dan die van Diniz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59
Daarnet de race ein-de-lijk terug kunnen zien en damn, wat een race; er gebeurde genoeg. :D

SAI zijn eerste P1 is welverdiend, naar mijn mening, de klapper van Zho was er één voor in de boeken, maar man wat heb ik mij lopen ergeren aan LEC - fucking 'cry baby'. :')

Oh, en MSC die nog even het gevecht met VER aanging. Noice! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

GAIAjohan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:40:
[...]

Klopt en daarom vind ik de crash van Wurz ook veel beter te vergelijken met Zhou dan die van Diniz.
Het ging hem juist om het afbreken van de roll hoop. En dat was bij Wurz niet eens een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Yonix schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:44:
Daarnet de race ein-de-lijk terug kunnen zien en damn, wat een race; er gebeurde genoeg. :D

SAI zijn eerste P1 is welverdiend, naar mijn mening, de klapper van Zho was er één voor in de boeken, maar man wat heb ik mij lopen ergeren aan LEC - fucking 'cry baby'. :')

Samenvatting van de race +3 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:44:
[...]

Het ging hem juist om het afbreken van de roll hoop. En dat was bij Wurz niet eens een idee.
Huh? Hij zei dit:
De roll hoop op halo zullen zich in het grind hebben ingegraven waardoor die nog eens over de kop is geslagen en die het hek in ging.
Maar je ziet gewoon dat Wurz keihard vertraagde, en überhaupt nooit het hek zou bereiken ;)

Wat betreft het breken van de rollbar, gelukkig was daar vandaag de halo (ik geef toe, ook ik was absoluut tegen dat ding) en ook als die in het grind terecht komt zal je gewoon vertragen en snel tot stilstand komen na wat koprollen.

Overigens wel opvallend, Diniz was in een Sauber, Zhou is feitelijk in een Sauber..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
DataGhost schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:16:
[...]

Ja ik zag het ook al direct toen ik hem zag vertragen, vond het al vreemd dat het zo lang duurde tot geel. Dat is in ieder geval het moment dat je je pitcrew inlicht dat ze straks misschien iets moeten gaan doen. Aangenomen dat de strategie-opties voor elke ronde allang doorgerekend staan natuurlijk. Het was in ieder geval niet moeilijk te bedenken dat zo ongeveer iedereen zou gaan pitten, gezien de leeftijd van de banden, het aantal ronden nog te rijden en het feit dat zo ongeveer iedereen nog drie nieuwe setjes softs had. Voor de coureurs was er voldoende tijd om deze na de SC-call naar binnen te roepen terwijl de pitcrew al klaarstond. Maar Ferrari gonna Ferrari.
Het duurde zo lang tot er geel kwam omdat het zo lang duurde voordat Ocon daadwerkelijk stil en uitgevallen was. Er was een witte vlag te zien toen Ocon nog langzaam reed, want langzaam voertuig, pas toen de auto was stil gevallen was er reden voor een gele vlag. Ik vraag me alleen wel af wat Ocon probeerde met doorrijden, had hij nog het idee terug in de pits te kunnen komen en dat er dan nog wat gedaan kon worden aan de auto?

Maar bij Ferrari zaten ze inderdaad wel enorm te slapen, ze hadden er klaar voor moeten zitten dat op dat punt een SC er toe zou leiden dat iedereen bandjes zou gaan wisselen en de gaten er ook waren om dat te doen. Stel ze hadden doublestack gedaan, dan had SAI misschien positie verloren t.o.v. Hamilton door een langere stop, maar was P1 en P3 eigenlijk zeker en in de volgorde die voor de kampioenschappen op dit punt de betere volgorde was geweest, nu stonden de coureurs in de verkeerde volgorde en hebben ze eigenlijk nog geluk dat de schade beperkt bleef tot P4, want ondanks dat inhalen op Silverstone niet makkelijk is, als je banden op zijn ben je kansloos tegen vergelijkbare wagens die nieuwe zachtere banden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

renegrunn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Is dat ook niet zijn neef?
Is inderdaad zijn neef/manager Carlos Oñoro Sainz.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:17
Moest wel gniffelen om Hamilton. Die vond met Leclerc wel "sensible racing". Beter dan vorig jaar in Copse.

Waarbij die eigenlijk de schuld van Copse dus bij Max legt. Nog grappiger vond ik dat Leclerc toch echt wel meer op het randje verdedigde dan Max vorig jaar op dit circuit.

Enige reden dat HAM het nu wel prima vond is omdat die er uiteindelijk wel voorbij kwam IMHO.

That said: wat een race. Erg leuk voor Sainz, jammer voor Leclerc die weer eens genaaid is door het team. Jammer voor Zhou die het echt goed doet de laatste races, en slecht gezien van Russel.

Voor mijn gevoel zit Merc er vooral bij als er banden met weinig grip worden gebruikt, zoals de harde band, op een biljartlaken. Ben benieuwd hoe dat de volgende races gaat. Voor het kampioenschap zou het erg leuk zijn. En Hamilton kan dus wel clean racen dus dat zou het erg leuk kunnen maken. Maar op de zachtere band was het toch wel duidelijk dat Ferrari en Red Bull sneller zijn... En dat waren dan ook nog de 2e drivers van die teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit is goed getimed. Net voor de race over alle veiligheidsaspecten van de auto's.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2022 22:58 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

GAIAjohan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Huh? Hij zei dit:

[...]

Maar je ziet gewoon dat Wurz keihard vertraagde, en überhaupt nooit het hek zou bereiken ;)
True that.
Wurz had nog door moeten rollen als Rivaldo.... om het hek te bereiken.
Wat betreft het breken van de rollbar, gelukkig was daar vandaag de halo (ik geef toe, ook ik was absoluut tegen dat ding) en ook als die in het grind terecht komt zal je gewoon vertragen en snel tot stilstand komen na wat koprollen.
Ik ben nog steeds tegen de halo (aeroscreen in indycar is beter), maar ja, hobbeliger voor de coureur is beter voor iedereen.
Overigens wel opvallend, Diniz was in een Sauber, Zhou is feitelijk in een Sauber..
Well spotted. Het is gewoon het Sauber team ja. Hopelijk hebben ze daar niet al meer dan 20 jaar een Milka }:O op de afdeling roll hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14:39
Is er al beeldmateriaal van de auto van Max? Wat ik las op Motorsport.com is dat Max bij het uitstappen al zag dat de vloer links weg/gebroken/gescheurd was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:07:
Is er al beeldmateriaal van de auto van Max? Wat ik las op Motorsport.com is dat Max bij het uitstappen al zag dat de vloer links weg/gebroken/gescheurd was.
Die beelden ga je niet vinden. Het zit aan de onderkant van de auto en dat probeert RBR zoveel mogelijk geheim te houden. Immers heeft RBR dat beter voor elkaar dan wel ander team. Zowel in de generatie van neerwaartse druk, balans als gestuiter. Ik zou ook niet verbaast zijn als het maar een paar vinnen zijn waardoor het meteen onbestuurbaar werd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Die beelden ga je niet vinden. Het zit aan de onderkant van de auto en dat probeert RBR zoveel mogelijk geheim te houden. Immers heeft RBR dat beter voor elkaar dan wel ander team. Zowel in de generatie van neerwaartse druk, balans als gestuiter. Ik zou ook niet verbaast zijn als het maar een paar vinnen zijn waardoor het meteen onbestuurbaar werd.
Zo'n geheim is die onderkant qua design nou ook weer niet:

https://i.imgur.com/LGvSpN7.jpeg
https://i.imgur.com/XhvP8YR.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Mee eens (100% logisch) Alleen dan is het wel de gedachte om het publiek danwel fotograven/marshalls beschermen. En dan is ht juist zoveel mogelijk energie eruithalen.

Het is en blijft kiezen uit meerdere kwaden. Maar in dit geval was het kwaad al geschied bij de eerste flip omdat de rollbar meteen weg was. Het begint een beetje een bizarre afweging te worden tussen racen, veiligheid en track limits. Flippen ziet er spectaculair uit maar is voor een coureur weinig gevaarlijk en de energie van een crash gaat daardoor weg, dus is het publiek veilig.
Veel asfalt betekent minder uitvallers en altijd meer actie, nadeel is dat het weinig afremt.

In dit geval mag men wel eens kijken waarom die roll bar gewoon als een pannekoek in elkaar valt. Alsof ze jarenlang maar gewicht toevoegen aan de wagens en zich niet bedacht hebben dat de roll bar daar ook op berekend zou moeten worden...
Was het ook niet zo dat met de nieuwe regels van de halo, de regels van de rolbar juist minder streng waren geworden? Ik meen zoiets toen gehoord te hebben met als reden dat de halo al als rolbar dient en de rolbar dus voor de veiligheid een stuk minder doet (precies wat je hier ook zag, ook zonder rolbar zit ie 'veilig' zonder de grond te raken.)

[removed]

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nu kon die het wel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_24KrLD1VvXZztJudC3xwURXcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LK05z7tsHW22nB9yXEDm7ZBG.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

En dan een steek naar Max uitdelen. Maargoed, vorig jaar is hij gebroken en eigenlijk zit Max al sinds dag 1 in zijn hoofd.

Talent herkend talent en Max is een hele grote.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Tja wat doet leclerc dan anders? Volgens mij racet Leclerc net zo hard, misschien zelfs harder.

Verschil is dat Hamilton Leclerc niet ziet als kampioenstegenstander en max wel.... Genoeg analyse geweest dat Hamilton hem gewoon te ver naar buiten had in die bocht tegen max. En dat die Leclerc die ruimte wel gaf aan er buitenkant. Zowel vorig jaar als dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:52:
[...]

Tja wat doet leclerc dan anders? Volgens mij racet Leclerc net zo hard, misschien zelfs harder.

Verschil is dat Hamilton Leclerc niet ziet als kampioenstegenstander en max wel.... Genoeg analyse geweest dat Hamilton hem gewoon te ver naar buiten had in die bocht tegen max. En dat die Leclerc die ruimte wel gaf aan er buitenkant. Zowel vorig jaar als dit jaar.
You have to be joking and smoking.

Leclerc gaf nukl ruimte, Max gaf alle ruimte.
Discussie mag blijkbaar niet, maar holy shitl. Leclerc zat al ram op de kerb terwijl Max niet in de buurt kwam. Drugs are bad mkaaay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:58:
[...]

You have to be joking and smoking.

Leclerc gaf nukl ruimte, Max gaf alle ruimte.
Discussie mag blijkbaar niet, maar holy shitl. Leclerc zat al ram op de kerb terwijl Max niet in de buurt kwam. Drugs are bad mkaaay.
Volgens mij zeg je hetzelfde :+
HAM zegt dat leclerc niet zo aggresief/belachelijk racet als Max vorig jaar. Terwijl Max ruimte gaf, en lec juist niet. Ik vraag dus hardop af (aan ham) wat Leclerc zo netjes doet en max niet.

Mja ham weet natuurlijk wel dat die bij Copse vorig jaar fout zat. Die is ook niet gek. Maar dat kan die natuurlijk niet toegeven.

Dat die daar meteen over begint zegt ook genoeg. Men zegt hier wel eens dat Hamilton bij mensen "rent free" in de hoofden zit. Maar in Hamilton's hoofd woont ook iemand Rent free. Al jaren O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Het inhoudelijk gedeelde is overigens prima, allen de onpartijdigheid is vaak ver te zoeken en dat terwijl ze toch echt voor een internationaal publiek aan het uitzenden zijn.
Zullen ze dat zelf ook weten..?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Zouden we in drive to survive Zhou nu 21 keer over de kop zien gaan en 6 minuten op de kop zien schuiven terwijl de andere coureurs er vanuit de pitlane naar kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

AvK schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:50:
[...]

FER heeft het wederom vergooid. Er was echt tijd zat om LEC alsnog te laten wisselen. Zelfs in tweede instansie. Maar nee, versleten witte banden redden het wel tot het eind....... Ik zei tegen mijn kinderen dat zelfs Alonso er misschien nog voorbij zou komen. Net niet dus. Man man man.
Hoe ga je dat in tweede instantie doen? Dan had hij sowieso achter Sainz en Hamilton gezeten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

nvm ik was niet aan het opletten, post moest in een compleet ander topic!

* G_Dragon gaat koffie halen

[ Voor 216% gewijzigd door G_Dragon op 04-07-2022 08:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
redwing schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:36:
[...]

Was het ook niet zo dat met de nieuwe regels van de halo, de regels van de rolbar juist minder streng waren geworden? Ik meen zoiets toen gehoord te hebben met als reden dat de halo al als rolbar dient en de rolbar dus voor de veiligheid een stuk minder doet (precies wat je hier ook zag, ook zonder rolbar zit ie 'veilig' zonder de grond te raken.)
Maar juist daardoor stuiterde hij over het grind omdat er niets meer echt aan het ingraven was, tot de wagen net voor de afzetting een kwartslag draaide en de wielen het grind in doken, waardoor de wagen gelanceerd werd over de bandenstapel heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
Transportman schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:23:
[...]

Maar juist daardoor stuiterde hij over het grind omdat er niets meer echt aan het ingraven was, tot de wagen net voor de afzetting een kwartslag draaide en de wielen het grind in doken, waardoor de wagen gelanceerd werd over de bandenstapel heen.
Tja, maar is da tding daarvoor bedoeld? Want het kan goed dat een volgende keer dat ingraven juist ervoor zorgt dat een auto verkeerd terecht komt. Het is ten slotte niet de eerste keer dat er een auto gaat vliegen.
Maar laten we uiteindelijk heel simpel zijn, de veiligheidsmaatregelen hebben hun ding gedaan.

Wat naar mijn idee wel duidelijk is, is dat vast komen te zitten tegenwoordig het grootste risico is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
Blokker_1999 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:10:
[...]

Hoe ga je dat in tweede instantie doen? Dan had hij sowieso achter Sainz en Hamilton gezeten.
Er na nog stoppen had geen zin meer, dat rij je niet meer goed. Hij had tegelijk met Sainz moeten gaan, daar was genoeg ruimte voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Als Sainz zijn stuurfoutje niet had gemaakt had hij nog op kop gereden en was híj waarschijnlijk over dat stuk carbon op de baan gereden.

Dat stuur foutje heeft hém uiteindelijk de winst en Max de zevende plaats opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Kunnen we eigenlijk stellen dat Mercedes helemaal terug is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:44:

Verdiend als in dat ik het hem gun, ja. Verdiend als in, Sainz was de beste op de baan… echt niet.

Iemand anders in dit topic gaf al een mooie summary, maar:
- met een gelukje de pole
- verliest p1 voor de 1ste bocht maar krijgt hem terug door rode vlag
- maakt een fout en verliest p1
- langzamer dan Leclerc
- krijgt door een fout van Ferrari bij de SC de 1ste plek weer in handen
- door het monstergevecht achter hem kan Sainz wegrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Sanalologo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:43:
Te voorbarig, was al wel verwacht dat Merc het minste last van porpoising zou hebben op
silverstone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Blik1984 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Verdiend als in dat ik het hem gun, ja. Verdiend als in, Sainz was de beste op de baan… echt niet.

Iemand anders in dit topic gaf al een mooie summary, maar:
- met een gelukje de pole
- verliest p1 voor de 1ste bocht maar krijgt hem terug door rode vlag
- maakt een fout en verliest p1
- langzamer dan Leclerc
- krijgt door een fout van Ferrari bij de SC de 1ste plek weer in handen
- door het monstergevecht achter hem kan Sainz wegrijden
Verdiend niet, gegund door velen (inclusief mijzelf) wel. Echter werd ook gisteren weer duidelijk dat het geen keiharde winnaar is. Een foutje onder druk terwijl hij opgejaagd wordt door Max en Leclerc die sneller is met een beschadigde auto.

Nee, Sainz is een goede coureur maar geen toekomstig wereldkampioen. Ze durven het bij Ferrari nog niet aan om Leclerc als #1 aan te merken en Sainz in dienst van te laten rijden. Zouden ze dat wel doen dan had Leclerc er ook iets beter voorgestaan in het kampioenschap vermoed ik.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik snap dit soort "reaction videos" nooit echt eigenlijk. Zijn er nu echt mensen geinteresseerd in hoe anderen reageren/verbaast zijn op iets wat zich afspeelt? Die lui krijgen geld voor het maken van "OMG" reacties :')

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
B-Real schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:53:
[...]
Nee, Sainz is een goede coureur maar geen toekomstig wereldkampioen. Ze durven het bij Ferrari nog niet aan om Leclerc als #1 aan te merken en Sainz in dienst van te laten rijden. Zouden ze dat wel doen dan had Leclerc er ook iets beter voorgestaan in het kampioenschap vermoed ik.
Het is toch onbegrijpelijk dat Ferrari tijdens de race al amper de keuze durft te maken en uiteindelijk LeClerc z'n race maar helemaal verziekt door met verkeerde keuzes de beste man 4e(!) te laten worden, terwijl ie een aardige sprong terug richting Max kon maken.
Het is topsport! Het gaat hier om de knikkers. Ik vind het echt verbazingwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Leuke race, veel actie.
Maar denk wel dat als er niks gebeurt was met de start dat VER gewoon weg was gereden van de rest en ze hem pas weer zagen bij de podium ceremonie.

SAI gelukje met FER strategie :+
HAM kon goed meekomen met de FER op dit gladde baantje. Kijken hoe ze eraan toe zijn op een hobbel baantje.

Moet mijn mening bijstellen over ZHO, die jongen kan beter sturen dan de andere rookies die er rond rijden.

Op naar de volgende race, heb nu alweer zin in een mooie spannende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
De_Bastaard schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:56:
[...]

Ik snap dit soort "reaction videos" nooit echt eigenlijk. Zijn er nu echt mensen geinteresseerd in hoe anderen reageren/verbaast zijn op iets wat zich afspeelt? Die lui krijgen geld voor het maken van "OMG" reacties :')
Dat zal vooral de jongere doelgroep aanspreken. En het zal vooral om de memes gaan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Het is gewoon een item van WTF! en Matt is een graag geziene gast bij de coureurs. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat baalde ik gister van Max z'n schade. Knap uitgereden en gevochten als een leeuw voor P7. Maar ik had die nare britse fans wel een Max overwinning gegund.

Verder volop genoten van de race, na de safetycar chaos en we (vrouw en ik) hebben zitten juichen toen Perez langs Hamilton ging.

Had nog even de hoop dat Lando nog wat verder naar voren zou komen, maar helaas.

Op naar Oostenrijk!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja... Totdat ze ergens een hobbeltje tegen komen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oaPhgS_3n-FAuaXDZeHAYrTWWw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XBpRQdZk5gkKT9LJBSQtEapq.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 04-07-2022 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
Nee dat verwacht ik niet.
Op Silverstone zijn de omstandigheden ideaal, en ze zullen wellicht ook wat opgeschroefd hebben voor de thuisrace.

In Oostenrijk heb je meer hoogteverschillen en geen vlakke baan, en zullen ze weer stuiteren. Daar zie ik Red Bull en Ferrari wel weer afstand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

JEightyFive schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Het is toch onbegrijpelijk dat Ferrari tijdens de race al amper de keuze durft te maken en uiteindelijk LeClerc z'n race maar helemaal verziekt door met verkeerde keuzes de beste man 4e(!) te laten worden, terwijl ie een aardige sprong terug richting Max kon maken.
Het is topsport! Het gaat hier om de knikkers. Ik vind het echt verbazingwekkend.
Idd.
Het is mooi als een team zegt er geen harde nummer 1 en nummer 2 is.
Maar het gaat toch om punten verzamelen. En aan het einde van het seizoen kan dit wel eens duur worden.
Ik gun het Sainz echt. Maar als ik Ferrari was had ik meer gewed op LEC om het gat goed dicht te rijden.
met VER die issues heeft kan je nu maximaliseren.

Verder was het een chaotisch weekend met de regen en de vlaggen.
Leuke wedstrijd om te zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

DarkSide schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Idd.
Maar het gaat toch om punten verzamelen. En aan het einde van het seizoen kan dit wel eens duur worden.
Ik gun het Sainz echt. Maar als ik Ferrari was had ik meer gewed op LEC om het gat goed dicht te rijden.

Maar ja LEC kon niet wegrijden van HAM toen SAI ging pitten, dus hij was helemaal niet sneller zonder de drs van SAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Het zijn gewoon meme's over de race. Het is geen compilatie met verbaasde reacties. Misschien moet je het eerst kijken, voor je meteen een conclusie trekt :+

het zijn de beste (meme) reacties. Dus grappige plaatjes over dingen die in de race gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:57
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:00:
[...]

Ik ben nog steeds tegen de halo (aeroscreen in indycar is beter), maar ja, hobbeliger voor de coureur is beter voor iedereen.
Probleem met de Aeroscreen (waar Indycar nu tegenaan loopt): het is veel te warm/geen koeling.

Hierdoor ben ik juist nog fan van de Halo. Als de Aeroscreen die nadeel kan opheffen dan vind ik hem wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
DarkSide schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Idd.

Inderdaad, het hele seizoen draait om maximaal punten pakken. De momenten dat Max niet uitviel of pech had heeft die maximale punten gehaald, dat kun je bij Lec echt niet zeggen. Teveel foutjes van hemzelf of van het team

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jazekers, net zoals we konden stellen dat Perez de #1 driver is van Red Bull na z'n overwinning in Monaco :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Nope. Hamilton zat er alleen bij op de extra harde banden (ze reden met de hardste compound toch?) Dus ze hebben snelheid als:

De baan volledig vlak is
De hardste compound gebruikt wordt, dus de minste grip
Als de Red Bulls schade hebben

En uiteindelijk zag je op de softs dat Hamilton dus geen temp in de banden kreeg, en toen die dat wel had hij enkel het tempo had om Leclerc op zeer oude hards voorbij te gaan. De Red Bull van Perez reed gewoon weg, en Sainz ook. Het tijdsverschil bleef ook een paar tiende per ronde groeien toen alle 3 drivers gewoon eigen tempo konden rijden.

En een paar tiende over 52 rondes tiks wel aan :+

Maar het zit dichterbij, en dat maakt het leuk en spannend. Maar uiteindelijk scoren ze enkel podiums als de rest problemen heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oh man dat Twitter... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8rMQ-FlY3eE6O9YU-IebQpjhrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tl2GM2S5vvh35DbUGlO2Kg55.jpg?f=fotoalbum_large

Je hebt biased maar in de UK is dit inmiddels next level...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik dacht altijd dat de rollbar praktisch onverwoestbaar was:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWv8wnaWAAEGfhT?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

JB schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:26:

[Afbeelding]

Tsja, Copium zit wegens supply chain issues niet meer in het NHS basispakket...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43

[Afbeelding]

Dit zijn van die types die racen niet leuk vinden om naar te kijken en alleen kijken om Hamilton te zien winnen, en niemand mag tegen Hamilton racen want dat is gevaarlijk. Je mag er alleen voorbij als je op het rechte stuk de auto geheel er verbij kan rijden. En zo iemand noemt zichzelf waarschijnlijk een race fan 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

En dit topic, snap je dat wel? :+ :P :>

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
JEightyFive schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Ik vond het tenenkrommend om te zien dat ze die voor het team nadelige situatie lieten verergeren. Waarom niet tegen Sainz gezegd ‘let him pass’? in plaats van pappen en nathouden. Nu hebben ze als team minder punten en is Leclerc minder ingelopen op Max.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/6lpsaw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18

_Apache_

For life.

Danielson schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:28:
Ik dacht altijd dat de rollbar praktisch onverwoestbaar was:

[Afbeelding]
Ontworpen voor harde krachten naar voor en achter. Maar met zo een snelheid op zn kop en zijwaarts schuiven (200m over asfalt, grind, rollen, over de bandenstapel) is gewoon next level.

Je zal altijd een crash houden die je spullen breekt / verwoest in een manier die je niet had verwacht. En dat zal ongetwijfeld tot verbeteringen leiden.

Maar dat Zho goed uitgestapt is, is gewoon een keurig resultaat.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
Help!!!! schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:31:
[...]
En dit topic, snap je dat wel? :+ :P :>
Dit topic is er gewoon voor de discussie. Ik ga echt mijn tijd niet verspillen aan het kijken hoe andere mensen reageren op dingen die gebeurt zijn in een F1 race, of hoe ze reageren op een liedje dat ze zogenaamd voor de eerste keer horen, of whatever. YT staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:35
Toen VER de pitbox binnenliep na de red flag zag ik opeens een bekend voormalig Honda-gezicht rechts naast Jos staan. Inderdaad bleek dat Masashi Yamamoto te zijn, tegenwoordig in dienst van Red Bull. Nieuws uit februari wat ik toen gemist had: https://www.formula1.com/...Dj1hrUM2ZiM9fRQkUvhd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:38:
Toen VER de pitbox binnenliep na de red flag zag ik opeens een bekend voormalig Honda-gezicht rechts naast Jos staan. Inderdaad bleek dat Masashi Yamamoto te zijn, tegenwoordig in dienst van Red Bull. Nieuws uit februari wat ik toen gemist had: https://www.formula1.com/...Dj1hrUM2ZiM9fRQkUvhd.html
Ik dacht dat je Ginger Spice bedoelde, want die stond letterlijk naast Jos :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe

[Afbeelding]

Tsja:
Speeding => kunnen we moeilijk over oordelen, maar er ligt een lus dus je hebt een aantal meter om te voldoen. Dus te hard over de streep maar daar na te langzaam geeft een gemiddelde dat voldoet.
Die acties met Perez vond ik ook dubieus. Met Hamilton laat hij de auto ook naar buiten lopen waardoor die met 4 wielen buiten de baan kwam.
Verstappen met Schumacher was denk ik ook op het randje.
Weaving under braking meen ik dan niet gezien te hebben.

Maar eerlijk gezegd had ik in ieder geval wel wat penalties verwacht op basis van het duw en trekwerk na de SC. Gelukkig niet gekomen en dat ze nu de kans hadden om te racen. Maar met ee nieuwe regels waarbij dus ook de lijn de track limit is etc etc en de rest van de regels die zijn aangescherpt had ik wel wat straffen verwacht. Overigens was Sainz bij de originele start ook tricky, want die drukt Verstappen daar ook helemaal op/over de curbstone en dus "forcing of the track". (En bij de herstart dan naar de muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:35
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Ik dacht dat je Ginger Spice bedoelde, want die stond letterlijk naast Jos :+
Net daarvoor stond Jos (op rug gezien) naar de monitor te kijken met links van hem mevrouw Horner en rechts van hem de Honda-man. Sorry voor de verwarring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:46:
[...]
Net daarvoor stond Jos (op rug gezien) naar de monitor te kijken met links van hem mevrouw Horner en rechts van hem de Honda-man. Sorry voor de verwarring :)
Nja, die Honda man was mij dus weer niet opgevallen. Ik dacht dus wel "staat die nu naast Gerry Horner?!". Normaliter staan beiden, zeker tijdens een race, ook niet zo vrij in de pitbox maar hoogstens in de "hot tub". (Jos staat wel vaker zo in de pitbox bij een FP).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Tsja:
Speeding => kunnen we moeilijk over oordelen, maar er ligt een lus dus je hebt een aantal meter om te voldoen. Dus te hard over de streep maar daar na te langzaam geeft een gemiddelde dat voldoet.
Die acties met Perez vond ik ook dubieus. Met Hamilton laat hij de auto ook naar buiten lopen waardoor die met 4 wielen buiten de baan kwam.
Verstappen met Schumacher was denk ik ook op het randje.
Weaving under braking meen ik dan niet gezien te hebben.

Maar eerlijk gezegd had ik in ieder geval wel wat penalties verwacht op basis van het duw en trekwerk na de SC. Gelukkig niet gekomen en dat ze nu de kans hadden om te racen. Maar met ee nieuwe regels waarbij dus ook de lijn de track limit is etc etc en de rest van de regels die zijn aangescherpt had ik wel wat straffen verwacht. Overigens was Sainz bij de originele start ook tricky, want die drukt Verstappen daar ook helemaal op/over de curbstone en dus "forcing of the track". (En bij de herstart dan naar de muur).
Is allemaal waar. Dat heb ik ook allemaal gezien en / of niet gezien.
Ik vond het juist heerlijk dat ze de mannen eindelijk een keer hebben laten racen zonder op alle slakken zout te leggen. Dat maakte dit de mooiste race van dit jaar. Tenminste dat vind ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
JB schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Dat was dus onzin volgens Karun. Die had post race de analyse al klaar waarin dit duidelijk werd, dat beiden prima achter elkaar naar binnen konden. In het interview nadien met Binotto vroeg hij hier ook weer naar en gaf Binotto aan dat ze moesten kiezen... FER was gewoon niet wakker en/of durft die calls niet te maken.
Begrijp dat werkelijk niet van Ferrari.

Het lijkt erop alsof ze daar helemaal geen 'live scenario's' hebben. Je moet als team toch op elk moment in de race continu live beoordelen wat te doen als er NU een (V)SC komt? In dit geval hadden ze zelfs nog meer tijd aangezien Ocon stil stond op een plek waar niemand bij kon. Die SC kon je al van verre aan zien komen.

Ze hadden 3 opties:
  1. Leclerc naar binnen halen
  2. Sainz naar binnen halen
  3. Beiden naar binnen halen
Ze hebben dus de slechtste optie gekozen omdat ze niet voorbereid waren.

Ja, optie 4 had natuurlijk nog kunnen zijn beide buiten laten. Maar dan had Binotto direct z'n boeltje in kunnen pakken :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
AvK schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Is allemaal waar. Dat heb ik ook allemaal gezien en / of niet gezien.
Ik vond het juist heerlijk dat ze de mannen eindelijk een keer hebben laten racen zonder op alle slakken zout te leggen. Dat maakte dit de mooiste race van dit jaar. Tenminste dat vind ik.
Sluit ik mij 100% bij aan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01

[Afbeelding]

Twitter wel of niet volgen is een keuze hé? ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:21
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen:
https://www.reddit.com/r/..._close_credit_kym_illman/
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2uxa3bvfse991.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit was toch echt wel een top F1 weekend (wellicht zonder oranje bril).

Voorbeschouwing.
  • Vele verbeteringen vooraf maken het de race voor de rest van het seizoen. Vorig jaar ook gezien dat dit een opmaat kan zijn voor je auto de rest van het jaar.
  • Hoe gaat Mercedes het doen? Is er inderdaad minder 'stuiteren' en doen ze mee voor de winst?
  • Nieuwe engine cover RBR, helpt dit Max met meer 'front-end'
Kwalificatie
  • Wat mij betreft nog beter dan vorige keer Canada!
  • Elke ronde een verbetering van bijna het gehele veld
  • Max die enorm dominant is, en echt aan het pushen is, zoals die spin in Q3
  • Sainz die hem pakt, toch ook door een stukje strategie van Ferrari. Door als eerste zijn laatste ronde te starten, was er minder risico op verstoringen
  • Maar was gewoon een uur lang genieten!
Race
  • Die laatste 10-12 ronden. Dat was toch briljant. Close racing, geen ongelukken, continu inhalen.
  • Sainz die hem wint! Na 150 races! En ook lekker: pushback naar het team (ik dacht dat we dit soort radio's minder zouden horen..)
  • Maar toch ook daarvoor, de tactiek tussen Ferrari en Mercedes. Ferrari maakte er een potje van, maar dat maakte de race wel interessant. Mercedes was dan zeker 2e geworden, maar had ook kunnen winnen?
  • En het vechten tussen Mick en Max, toch ook gaaf
Conclusie
  • RBR lijkt nog steeds de beste auto te hebben, maar ik denk inmiddels dat Ferrari/Mercedes onderling gelijkwaardig materiaal hebben
  • Over het algemeen zie je close racing, dus de regels lijken toch echt te werken
  • Dat wil zeggen: ze konden 10 ronden lang elkaar blijven pushen, zonder probleem met vuile lucht of banden die het niet trekken
  • En we hebben een leuk kampioenschap! Vier winnaars, als er iemand een foutje maakt, dan rij je hem niet zomaar even naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De_Bastaard schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Dit topic is er gewoon voor de discussie. Ik ga echt mijn tijd niet verspillen aan het kijken hoe andere mensen reageren op dingen die gebeurt zijn in een F1 race, of hoe ze reageren op een liedje dat ze zogenaamd voor de eerste keer horen, of whatever. YT staat er vol mee.
Discussie over de F1, niet over dat jij je stoort aan reaction video's.

Iets wat het filmpje dat gepost is niet is, en dat had je geweten als je een kort stukje had gekeken. Maar in plaats daarvan krijgen we een hele rant over iets wat helemaal niet van toepassing is O-)

Put the vinegar down.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 04-10 23:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

Toch leuk dat je deze mening deelt op een fora, waar je de reacties van andere gebruikers leest op iets wat zich gewoon afspeelt :+
Verder is deze specifieke reaction video voornamelijk gevuld met memes over de race. Net zoals hier het "grote grappige plaatjes topic".
Dus je reactie is eigenlijk een soort "ik doe niet aan social media, op social media roepen" .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
BlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:03:
Dit was toch echt wel een top F1 weekend (wellicht zonder oranje bril).

Kwalificatie
  • Sainz die hem pakt, toch ook door een stukje strategie van Ferrari. Door als eerste zijn laatste ronde te starten, was er minder risico op verstoringen
Das dus gewoon gokken. Want als laatste je lap starten geeft een drogere baan en dus een snellere tijd. Het pakte nu goed uit, maar heeft weinig met strategie te maken.
Race
  • Sainz die hem wint! Na 150 races! En ook lekker: pushback naar het team (ik dacht dat we dit soort radio's minder zouden horen..)
Nee, het gekibbel tussen de team principals en Masi zouden we minder horen. De onboards blijven gewoon.
En dat klopt ook, want heb nog geen gekibbel tussen pitwall en wedstrijdleiding gehoord. Beter ook voor de sfeer. Dacht sowieso dat er geen direct lijntje meer was?
Conclusie
  • RBR lijkt nog steeds de beste auto te hebben, maar ik denk inmiddels dat Ferrari/Mercedes onderling gelijkwaardig materiaal hebben
Ferrari reed op rode banden gewoon weg toen het gevecht geweest was. Het is een stuk closer, maar door de safety-cars en problemen bij Ferrari en RB lijkt het alsof MERC er nu opeens vlak bij zit. Maar als de auto's gewoon werken, is Ferrari gewoon nog steeds sneller.

Voor het kampioenschap hoop ik op veel van dit soort races. En dat de 3 topteams maar vlak bij elkaar mogen komen wat betreft de performance. En verder volledig met je punten eens. Tis een beter seizoen IMHO dan vorig jaar. Minder toxic, meer close racing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
En toch moet Lewis het nog even benoemen, ondanks dat ie minder ruimte kreeg dan vorig jaar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
JEightyFive schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:12:
[...]

En toch moet Lewis het nog even benoemen, ondanks dat ie minder ruimte kreeg dan vorig jaar :+
De reden dat hij niet meestrijd om de titel, is 1 van de redenen dat het minder toxic is. :+

Ik heb enorm respect voor de racepace van Hamilton, en de wil om ten kostte van alles te winnen. Helaas is dit wel de mindere kant van Hamilton. Hij is toch minder koeltjes als Max wat dat betreft, en hij heeft Max gewoon in zijn hoofd zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:10:

Ferrari reed op rode banden gewoon weg toen het gevecht geweest was. Het is een stuk closer, maar door de safety-cars en problemen bij Ferrari en RB lijkt het alsof MERC er nu opeens vlak bij zit. Maar als de auto's gewoon werken, is Ferrari gewoon nog steeds sneller.

Voor het kampioenschap hoop ik op veel van dit soort races. En dat de 3 topteams maar vlak bij elkaar mogen komen wat betreft de performance. En verder volledig met je punten eens. Tis een beter seizoen IMHO dan vorig jaar. Minder toxic, meer close racing.
Ja klopt, hij reed uiteindelijk 6-7 seconden weg bij Lewis in 10 ronden. Dus het lijkt niet meteen weg te zijn.

En dat laatste was ik vergeten, het is inderdaad veel minder toxic! Max, als voorbeeld, is gewoon relaxed zowel na de kwali als na de race ("this is racing"). Leclerc is gefrustreerd, maar weet het wel de kanaliseren. Hopelijk helpt dat uiteindelijk ook richting het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
BlauweFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Ja klopt, hij reed uiteindelijk 6-7 seconden weg bij Lewis in 10 ronden. Dus het lijkt niet meteen weg te zijn.

En dat laatste was ik vergeten, het is inderdaad veel minder toxic! Max, als voorbeeld, is gewoon relaxed zowel na de kwali als na de race ("this is racing"). Leclerc is gefrustreerd, maar weet het wel de kanaliseren. Hopelijk helpt dat uiteindelijk ook richting het publiek.
Wat dat betreft, vind ik het goed dat Hamilton wel uitgesproken heeft dat het boe-geroep not-done is. Dat kan ik wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:10:
[...]

Das dus gewoon gokken. Want als laatste je lap starten geeft een drogere baan en dus een snellere tijd. Het pakte nu goed uit, maar heeft weinig met strategie te maken.
Als je bedenkt dat de kans dat er iets met een auto op een natte baan waar iedereen er 100% voor gaat (want laatste ronde) best groot is en vroeg start dan is dat een strategische keuze, en niet zomaar blind gokken. Dan kan je alles wel gokken noemen met betrekking tot pitstop timings etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
RobertMe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:45:
Ik dacht ook: dit wordt nog een lange avond. Maar ik ben blij dat ze het allemaal hebben laten gaan. Laat ze maar hard racen tot het randje. Ik vond deze acties in ieder geval nog allemaal kunnen. En ze deden er allemaal aan mee, waardoor straffen geven ook nooit eerlijk kan zijn.
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord