[F1 2022] Race 10 GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste
Acties:
  • 120.475 views

Onderwerpen

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10 22:43
psy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Dat vond ik dus geen domme pech, maar puur ongeduld.
Toen Max op dat moment half van de baan erlangs vloog dacht ik meteen doe dit nou niet, die positie is gewoon van jou....zo zonde
Ongeduld? Hoe dan? Die bocht is toch van hem. Dat is geen bocht om nog even op je rem te trappen. Dan had je Leclerc gelijk naast je. Plus sainz kwam nog aardig wijdt de baan weer op, wat niet te verwachten is.

Het is eerder geluk dat Sainz juist niks aan z’n vloer heeft als je zag hoe hij de baan weer op kwam.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 21:42

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Huh wat?

Het gebeurde nadat ie Sainz had ingehaald.
Max liep eerst nog uit met 2 tienden per ronde (wat enorm goed eigenlijk dat hij Sainz zo opjaagde dat die de fout in ging).

Pas nadat het 1,4 seconde was geworden ging het ineens mis.

een treffende spreuk

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35
Leclerc zal furieus zijn

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
psy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Dat vond ik dus geen domme pech, maar puur ongeduld.
Toen Max op dat moment half van de baan erlangs vloog dacht ik meteen doe dit nou niet, die positie is gewoon van jou....zo zonde
Als hij daar geremd/gelift was dan had hij geen snelheid meer op het hele rechte stuk en dan was Leclerc ‘m zo voorbij gevlogen. Dat was wel het slechtste wat hij kon doen.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Laat dat dan ook. Nota bene de eerste reactie in het topic
DaniëlWW2 in "[F1 2022] Race 10 GP van Groot Brittannië"

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2022 23:13 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-10 11:29

psy

Nou we zijn het duidelijk niet eens dat is wel duidelijk ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:48
Mwa. Hij gaf al vrij snel aan dat hij zelf de race verkloot had.

PSN: bollsie

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:21:
Mag er nog een ding gezegd worden. Hamilton kon het dus wel prima, Leclerc er niet af tikken. En dat met nog minder ruimte.....ja iets met koeien en oude sloten.
In zijn interview met Sky lag dat allemaal aan Max… Last year vs this year.

Mijn boefje is liev!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:23:
[...]

In zijn interview met Sky lag dat allemaal aan Max… Last year vs this year.
Niks nieuws dus, Hamilton en zelfreflectie bestaat niet

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Mag er nog een ding gezegd worden. Hamilton kon het dus wel prima, Leclerc er niet af tikken. En dat met nog minder ruimte.....ja iets met koeien en oude sloten.
Laat die ouwe koeien maar mooi naar het slachthuis gaan. :+

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPYPVLPx2DWqscj5cV1sWcOFMYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J4pwoM9SeU2QpMUrkJmE7MZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe Zhou vast zat tussen hek en banden is overigens echt een mega ding. :X :o

Tuurlijk deels freak accident maar stel dat de auto in brand was gevlogen. Hier zal echt heel goed naar gekeken moeten worden door de FIA op alle circuits...

[ Voor 54% gewijzigd door Help!!!! op 03-07-2022 19:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Zhou was na het verlaten van het ziekenhuis alweer in de pitbox en aan de pitwall te vinden volgens zijn manager. Hij is helemaal in orde. Die rijdt volgende week dus gewoon weer.

"When you grow up your heart dies"

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02
Help!!!! schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:26:
Hoe Zhou vast zat tussen hek en banden is overigens echt een mega ding. :X :o

Tuurlijk deels freak accident maar stel dat de auto in brand was gevlogen. Hier zal echt heel goed naar gekeken moeten worden door de FIA op alle circuits...
Zonder gravel was hij waarschijnlijk gewoon in de banden gegleden en niet omhoog over de banden gestuiterd.

Maar om nou gravel traps te verwijderen is ook weer wat.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dit lag toch aan Max volgens Hamilton zelf? Dan verdiend die er nu ook geen credits voor..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

En erg slecht dat ze die stukken Carbon tijdens de rode vlag niet hebben opgeruimd, waardoor er dus auto's schade konden krijgen..

Of mis ik iets?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Overigens was de laatste keer dat Leclercc überhaupt op het podium stond, in Miami...
En Sainz is ook flink ingelopen. Het is nu 138 om 127. Perez op 147 en Verstappen op 181.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:29:
[...]

Zonder gravel was hij waarschijnlijk gewoon in de banden gegleden en niet omhoog over de banden gestuiterd.

Eerder door die strook asfalt vóór de graveltrap. Lag daar mees gravel dan was ie veel eerder afgeremd. Denk eerder dat ze e.e.a. gaan doen aan die asfaltstroken.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:12
sjaool schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:27:
Zhou was na het verlaten van het ziekenhuis alweer in de pitbox en aan de pitwall te vinden volgens zijn manager. Hij is helemaal in orde. Die rijdt volgende week dus gewoon weer.
Je zag hem net ook nog even staan(nabeschouwing F1tv), zag er prima uit.
Waarschijnlijk voelt hij morgen wel.

Volgens mij is hij alleen in het medical center geweest, Albon wel naar het ziekenhuis.

[ Voor 10% gewijzigd door Marc3l op 03-07-2022 19:35 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:29
G_Dragon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:32:
En erg slecht dat ze die stukken Carbon tijdens de rode vlag niet hebben opgeruimd, waardoor er dus auto's schade konden krijgen..

Of mis ik iets?
Kunnen ook stukken carbon zijn geweest van het contact LEC/PER/VER, dat was pas na de herstart.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Quad schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:41:
Tom Cruise krijgt wel heel veel zendtijd.
En prachtige bokpaal heeft Sainz gekregen.
FTFY
Vind het maar een lelijke paal maar wel erg blij voor SAI :)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:03

Vuvuzela

My spire is forming

Terecht ook hoor. Heeft Ferrari vandaag bevestigd dat Max wdc gaat worden? Ze hebben iig voor de zoveelste keer laten zien dat ze ongeschikt zijn. Als Max een slecht weekend heeft, moet je alles echt maximaliseren. Snap dus echt niet dat ze Sainz hier nu lieten winnen, toont meer aan dat ze het hem gunnen en minder aan het wdc kampioenschap van Lec denken.. de enige die het voor Ferrari kan doen.

Dus ja Ferrari wint vandaag maar imho zijn het verliezers. En dat is echt typisch Ferrari

I served in a company of heroes.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:29:
[...]

Zeker, ik ben ook geen technisch expert en weet niet direct alle oplossingen maar dat je tussen het hek en de banden vast kan komen te zitten lijkt mij zorgelijk.

Niet alleen vanwege brandgevaar, maar ook ivm kostbare tijd om een zwaargewonde naar het ziekenhuis te krijgen wat het verschil tussen leven en dood kan zijn, is het echt goed afgelopen hier.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIvVs-JWVtvFZqooCrRwy9OcznI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OML7nw9Ei2LzE3bxoTOGQ0Dn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en5noC7908kdYJjXjgSCkTxp--o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iHZKl1wA86vjwQye3UQ2eMRl.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2022 19:37 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:32:
Overigens was de laatste keer dat Leclercc überhaupt op het podium stond, in Miami...
En Sainz is ook flink ingelopen. Het is nu 138 om 127. Perez op 147 en Verstappen op 181.
Wellicht ga je binnen het team de discussie over 1 en 2 driver weer krijgen. Ze staan dicht genoeg bij elkaar bij FER om dat te krijgen.

Nu met die win zal SAI wellicht ook wel weer met zijn vuist op tafel slaan.

Nu is SAI lang niet zo goed als LEC. Maar vraag me af of FER dat zelf wel weet :+

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 03-07-2022 19:38 ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26
Wat een vermakelijke race, één van de leukste van de afgelopen jaren (als was vorig seizoen ook top). Mooi ook de gevechten om alle plekken eigenlijk.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Vuvuzela schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Terecht ook hoor. Heeft Ferrari vandaag bevestigd dat Max wdc gaat worden? Ze hebben iig voor de zoveelste keer laten zien dat ze ongeschikt zijn. Als Max een slecht weekend heeft, moet je alles echt maximaliseren. Snap dus echt niet dat ze Sainz hier nu lieten winnen, toont meer aan dat ze het hem gunnen en minder aan het wdc kampioenschap van Lec denken.. de enige die het voor Ferrari kan doen.

Dus ja Ferrari wint vandaag maar imho zijn het verliezers. En dat is echt typisch Ferrari
Waren ze niet even te laat om Leclerc binnen te halen?

Maar ja, Ferrari weet niet wat ze willen. Binotto is ook niet echt de meest slagvaardige persoon lijkt me. Alsof ze het weinig boeit wie wint. Super raar, maarja, stretigisch zijn en blijven het een stel italianen.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

Het bewijs dat een F1 auto zoveel downforce heeft dat ze op z'n kop ook snel gaan? :+

Alles goed met Zoe, das het belangrijkste

Cogitationis poenam nemo patitur

• G_Dragon

G_Dragon

Transportman schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:34:
[...]

Kunnen ook stukken carbon zijn geweest van het contact LEC/PER/VER, dat was pas na de herstart.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, ben blij dat er geen klapbanden of harde crashes zijn gebeurd door dit carbon op de baan.

• Ypuh

Of mis ik iets?
Die vleugels gingen er pas af na de rode vlag?

• JB

JB

Cédric roelt!

LZ86 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:37:
[...]

Wellicht ga je binnen het team de discussie over 1 en 2 driver weer krijgen. Ze staan dicht genoeg bij elkaar bij FER om dat te krijgen.

Nu met die win zal SAI wellicht ook wel weer met zijn vuist op tafel slaan.
Mja onterecht. LEC rijdt elke keer met veel meer pace. SAI kon m niet van zich afhouden. Met verse bandjes was het kansloos maar daarvoor niet. LEC is gewoon weer keihard genaaid qua strategie. Ze hadden tijd zat voor een double stack bleek na analyse door Sky.

Mijn boefje is liev!

• G_Dragon

G_Dragon

Bullet NL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:38:
[...]

Het bewijs dat een F1 auto zoveel downforce heeft dat ze op z'n kop ook snel gaan? :+

Alles goed met Zoe, das het belangrijkste
Mee eens, wederom bewijst dit wel weer dat de halo een goede keus is geweest.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

G_Dragon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:40:
[...]

Mee eens, wederom bewijst dit wel weer dat de halo een goede keus is geweest.
Ik vind hem (nog steeds) lelijk en was er tegen maar heb ongelijk gekregen.

Halo heeft inmiddels echt zijn nut bewezen.

PC Specs

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Help!!!! schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Zeker, ik ben ook geen technisch expert en weet niet direct alle oplossingen maar dat je tussen het hek en de banden vast kan komen te zitten lijkt mij zorgelijk.

Niet alleen vanwege brandgevaar, maar ook ivm kostbare tijd om een zwaargewonde naar het ziekenhuis te krijgen wat het verschil tussen leven en dood kan zijn, is het echt goed afgelopen hier.
Op andere plekken staat het hek direct achter de banden. Dat is hier niet zo omdat er fotografen staan voor de start. Die staan er denk ik volgend jaar niet meer. Bandenstapel twee meter naar achteren en het probleem is verholpen.

Tweede is de vraag hoe je een auto stopt die ondersteboven gaat met die snelheden. Want die stuiterde van het grind af, maar asfalt had totaal geen snelheid eruit gehaald en dan ga je extreem snel de bandenstapel in en kom je dadelijk er niet meer zelf uit.

Ik denk toch dat de grindbakken gevoelig zijn of ze werken. Hier lijken ze gewoon niet erg effectief te zijn in het stoppen van een auto, maar je kan er wel uitrijden als je erin beland.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Of mis ik iets?
Ik denk dat dat van de Tsunoda Gasly crash was. Die was van na het rood.

een treffende spreuk

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Gunter Steiner: ‘At Some point we where like wawawiwa’ _O-

• G_Dragon

G_Dragon

Help!!!! schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Ik vind hem (nog steeds) lelijk en was er tegen maar heb ongelijk gekregen.

Halo heeft inmiddels echt zijn nut bewezen.
Ik geef toe dat ik er ook nooit voorstander van ben geweest, maar als ik dan Grosjean zag en nu dit weer!

• G_Dragon

G_Dragon

pro_6or schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Ik denk dat dat van de Tsunoda Gasly crash was. Die was van na het rood.
Ja dat denk ik dan, maar dat ze niet even dat hebben opgeruimd met een virtual safetycar. Want was best gevaarlijk, maar het is gelukkig goed gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2022 19:44 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ferrari hinkt op 2 knieën. Ze weten niet wat ze willen en daardoor hebben ze een moeilijke situatie gecreëerd.

Sainz zijn eerste win gunnen is nobel maar ze hadden beter LEC kunnen laten pitten. En dubbel stacken ookal beweert Binotto dat het niet mogelijk was. Hamilton had op dat moment misschien helemaal niet gepit.

Hoe dan ook denk ik dat de nobele win voor Carlos het nu enkel moeilijker heeft gemaakt. Ze staan beiden nek aan nek qua punten als het ware waardoor niemand wilt afgeven. Dat onderlinge gevecht kan ze het WDC kosten, ookal was Carlos zo eerlijk om nog 1 rondje te proberen alvorens hij LEC er voorbij liet. Dat kan later wel eens wegvallen.

Maar RB moet kijken waarom ze aerodynamic zo gevoelig zijn. Dat Max nu damage control doet is geweldig en dat Ferrari de bal laat vallen is enkel een meevaller.

Maar nu Oostenrijk en we kunnen weer.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Help!!!! schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Ik denk dat je ook moet kijken dat de u profiel boven de monoque afbrak. Dat mag eigenlijk niet.

Dan was de auto wellicht niet gaan vliegen maar had hij meer gehapt in het grind.

een treffende spreuk

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:29
G_Dragon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:43:
[...]

Ja dat denk ik dan, maar dat ze niet even dat hebben opgeruimd met een virtual safetycar. Want was best gevaarlijk, maar het is gelukkig goed gegaan.
Maar dat contact tussen GAS en TSU was toch veel later?

• G_Dragon

G_Dragon

Russel is zijn streak alleen nu wel kwijt..

• G_Dragon

G_Dragon

Transportman schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Maar dat contact tussen GAS en TSU was toch veel later?
Ja klopt dat is me nu ook duidelijk geworden, zie me latere reacties.

• JB

JB

Cédric roelt!

G_Dragon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:46:
Russel is zijn streak alleen nu wel kwijt..
Volledig aan zichzelf te danken.

Mijn boefje is liev!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Ik geef toe dat ik er ook nooit voorstander van ben geweest, maar als ik dan Grosjean zag en nu dit weer!
De indycar heeft natuurlijk een canopy, maar rijders daar klagen al over de hitte, dan is de open Halo toch een betere oplossing.

Vond het wel opmerkelijk dat de rolbeugel zover weg gedrukt is dat de auto op de Halo ligt. Kan natuurlijk by-design zijn.... Maar toch

Cogitationis poenam nemo patitur

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pro_6or schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:44:
[...]

Ik denk dat je ook moet kijken dat de u profiel boven de monoque afbrak. Dat mag eigenlijk niet.

Dan was de auto wellicht niet gaan vliegen maar had hij meer gehapt in het grind.
Dat lijkt mij ook. Ik las echter ook ergens dat een rolbeugel in de luchthapper niet meer verplicht is en de halo nu deze 'structural' rol heeft overgenomen. Maar dit zou ook onjuist kunnen zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 03-07-2022 19:47 ]

PC Specs

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L35Oa6mmLVmPIe_xbjd26Tzt8yQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bambjC99KsGdKZcZ7Hi0WASL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVxjWYNWXUrhXBU_ovk3X0aoK_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kCQ3aO5IkCkooa7AjgpsfBTx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDT8VX_S1j35hEUx_2KoSgbpU1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NjIALz1qmdVxhJL1asBJDj79.jpg?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2022 19:48 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Kost Max de race.

een treffende spreuk

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het siert MSC dat hij absoluut nog VER voorbij wilde. Hij consolideerde niks maar probeerde een paar keer de kans te grijpen. Toch weer puntjes gestegen in de achting :p

• G_Dragon

G_Dragon

Ja en had nog veel meer de race kunnen kosten, vind het daarom ook zo opvallend aangezien de FIA altijd zoveel met veiligheid bezig is.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:35
G_Dragon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Ja en had nog veel meer de race kunnen kosten, vind het daarom ook zo opvallend aangezien de FIA altijd zoveel met veiligheid bezig is.
Normaal zijn ze ook best snel met een vlag ervoor zwaaien.. Echt 1 van de weinige races waar het mij opviel dat het nu uit blijft

• TinusXIII
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Op andere plekken staat het hek direct achter de banden. Dat is hier niet zo omdat er fotografen staan voor de start. Die staan er denk ik volgend jaar niet meer. Bandenstapel twee meter naar achteren en het probleem is verholpen.

Tweede is de vraag hoe je een auto stopt die ondersteboven gaat met die snelheden. Want die stuiterde van het grind af, maar asfalt had totaal geen snelheid eruit gehaald en dan ga je extreem snel de bandenstapel in en kom je dadelijk er niet meer zelf uit.

Ik denk toch dat de grindbakken gevoelig zijn of ze werken. Hier lijken ze gewoon niet erg effectief te zijn in het stoppen van een auto, maar je kan er wel uitrijden als je erin beland.
Die fotografen staan toch gewoon achter het hek? Of staan die serieus tussen de bandenstapel en het hek in?

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PWM schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Het siert MSC dat hij absoluut nog VER voorbij wilde. Hij consolideerde niks maar probeerde een paar keer de kans te grijpen. Toch weer puntjes gestegen in de achting :p
Hij was ook duidelijk sneller. Max, zonder grip, was al door zijn rode bandjes heen met al dat geglij. Goed dat hij het probeerde en Max ging wel over de limiet imho.

Deze race lieten ze alles gaan.

een treffende spreuk

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Tsja dat is de blijvende hypocritie van de FIA mbt veiligheid. Grote dingen zien ze wel, maar lekke banden door carbon of vliegende onderdelen boeit ze weinig. Het is elke keer hetzelfde, nu zijn ze stukken sneller met de safetycar, best wel wat rondjes, gebruik die tijd dan ook om de baan te vegen. Het zal vast niet gaanom een stukje carbon van 1 cm, dus wat willen ze nou met veiligheid? Grote dingen ja (behalve als het over lanceerkerbs gaat), maar kleine dingen is het zo van, oogjes dicht dan gebeurd er ook niks.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Die fotografen staan toch gewoon achter het hek? Of staan die serieus tussen de bandenstapel en het hek in?
Er rende er twee weg waar Zhou zijn auto ongeveer lande dus.
Achter het hek maakt foto's maken ook iets lastiger.

• Ypuh
JB schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Volledig aan zichzelf te danken.
Had me overigens ook niks verbaast als ze Russel weer terug op de baan gelaten hadden. Dit was wel echt een goed weekendje zelfbevlekking van de Britten. Het valt ook wel op dat alles en iedereen bij F1TV Brits is.

Vond het nog niet overdreven storend, maar wel blij dat het een leuke race was en inmiddels weer voorbij is.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ypuh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:57:
[...]

Had me overigens ook niks verbaast als ze Russel weer terug op de baan gelaten hadden. Dit was wel echt een goed weekendje zelfbevlekking van de Britten. Het valt ook wel op dat alles en iedereen bij F1TV Brits is.

Vond het nog niet overdreven storend, maar wel blij dat het een leuke race was en inmiddels weer voorbij is.
Sam Collins is wel erg anti-Max. Ook overdreven ethousiast altijd. Will Buxton is.... euh jah, hij is Will Buxton. Vraag me niet hoe hij ooit aan die baan is gekomen. Martin Brundle lijkt een beetj aan zijn laatste jaartjes bezig te zijn en Ted Kravitz :+

Het inhoudelijk gedeelde is overigens prima, allen de onpartijdigheid is vaak ver te zoeken en dat terwijl ze toch echt voor een internationaal publiek aan het uitzenden zijn. Ze zijn gelukkig grote kennishouders, afgezien van Buxton, anders was het rampzalig.

Overigens is het grotendeel van de F1 Brits :P

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-10 10:52
In de eerste plaats ben ik altijd voor de halo geweest, en de halo heeft ook vandaag zijn werk gedaan. Maar de afgelopen 70 jaar zijn er wel vaker auto’s ondersteboven over de weg geschoven en die hadden altijd nog een mooie rolkooi constructie boven de coureur. Die lijkt nu met 1 flip compleet te zijn verdwenen? De halo doet heel goed zijn werk, maar de halo had eigenlijk onbeschadigd moeten blijven, de kooi is gewoon gefaald en dat lijkt mij een veel belangrijker aandachtspunt. Zullen ze de eisen daaraan hebben versoepeld nu we de halo hebben? Ook het hele uit de auto kunnen kruipen met de halo is gebaseerd op een rolkooi die nog in tact is. Dat was Zhou ook niet gelukt als hij “normaal” tot stilstand was gekomen. Ongelukken zitten echt in een klein hoekje en de laatste jaren gaat het een aantal keer net goed.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10 16:22
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWwr3ZMWQAAOEeJ?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Divak schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:04:
In de eerste plaats ben ik altijd voor de halo geweest, en de halo heeft ook vandaag zijn werk gedaan. Maar de afgelopen 70 jaar zijn er wel vaker auto’s ondersteboven over de weg geschoven en die hadden altijd nog een mooie rolkooi constructie boven de coureur. Die lijkt nu met 1 flip compleet te zijn verdwenen? De halo doet heel goed zijn werk, maar de halo had eigenlijk onbeschadigd moeten blijven, de kooi is gewoon gefaald en dat lijkt mij een veel belangrijker aandachtspunt. Zullen ze de eisen daaraan hebben versoepeld nu we de halo hebben? Ook het hele uit de auto kunnen kruipen met de halo is gebaseerd op een rolkooi die nog in tact is. Dat was Zhou ook niet gelukt als hij “normaal” tot stilstand was gekomen. Ongelukken zitten echt in een klein hoekje en de laatste jaren gaat het een aantal keer net goed.
Mee eens, zonder de roll hoop kun je snel klem komen te zitten door de halo.

De halo zou eigenlijk met explosive bolts bevestigd moeten worden zodat je hem heel snel weg kan doen in geval brand.

Het zit mij wat dat betreft ook niet lekker.

Maar het is veiliger dan voorheen, dat is een feit.

een treffende spreuk

• Jasphur
Haha. Nice one, Zak. Nice one.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Verzin een onderschrift en win een duimpje :)

En als ik op je oorlel sabbel?

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 03-07-2022 20:12 ]

• Jasphur
Na een race als deze zijn de social media mensen echt “on fire” :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWwmddJXgAUgJ7P?format=jpg&name=900x900

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26
Chocoball schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Verzin een onderschrift en win een duimpje :)

En als ik op je oorlel sabbel?
"Deze Sr. kan het wel goed vinden met de Hamilton's"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:20
Ypuh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:57:
[...]

Zo stoorde ik me mateloos aan het in beeld brengen van een (Britse) Norris in niemandsland, terwijl je oo de timingchart zag dat Verstappen en Ocon binnen 0,5sec waren gekomen…

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:03

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Poeh, niet de eerste keer dat AT met actie voor nadelige consequenties voor Max zorgt.

Maar goed, dit was gewoon slecht van de marshalls en de race directie mbt klein grut. Maar ik val teveel in herhaling wat dat betreft.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuk dat we Checo z'n oudere broer vandaag ook een keer naast zijn pa zien staan.

• PWM
  • Niet online

PWM

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:39:
[...]

Poeh, niet de eerste keer dat AT met actie voor nadelige consequenties voor Max zorgt.

Maar goed, dit was gewoon slecht van de marshalls en de race directie mbt klein grut. Maar ik val teveel in herhaling wat dat betreft.
Nouja, zonder dat incident gok ik zo dat we een VER-LEC-SAI podium hadden gehad, zonder al teveel vuurwerk. Nu hebben we wel een top race gehad, zeker na SC.

• PWM
  • Niet online

PWM

kazuka schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Leuk dat we Checo z'n oudere broer vandaag ook een keer naast zijn pa zien staan.
Ja, die gast lijkt al wel 35 te zijn.

• siggy

siggy

Wait.... what?

PWM schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Nouja, zonder dat incident gok ik zo dat we een VER-LEC-SAI podium hadden gehad, zonder al teveel vuurwerk. Nu hebben we wel een top race gehad, zeker na SC.
Zonder meer. Tenzij Ferrari niet met een wunder-update komt en Max krijgt geen bizarre pech meer (dnfs blijven gelijk voor iedereen) dan is dit kat in het bakkie voor Max en Red Bull. En in principe tot en met 2025 goede vooruitzichten voor wat dominantie.

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 03-07-2022 20:45 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

PWM schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Ja, die gast lijkt al wel 35 te zijn.
Dat is Mr. Cruise Control. Scientology doet toch iets goeds voor hem. Gezond ziet ie er in ieder geval wel nog uit op zijn 60e.....Alleen qua lengte schiet het niet op :+

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Dat is Mr. Cruise Control. Scientology doet toch iets goeds voor hem. Gezond ziet ie er in ieder geval wel nog uit op zijn 60e.....Alleen qua lengte schiet het niet op :+
erg OT maar hij offert zijn lengte op voor zijn leeftijd :+

verder echt een van de leukere races dit jaar dat we er maar niet teveel van krijgen (te weinig puntjes voor VER)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:30
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:00:
Sam Collins is wel erg anti-Max. Ook overdreven ethousiast altijd. Will Buxton is.... euh jah, hij is Will Buxton. Vraag me niet hoe hij ooit aan die baan is gekomen. Martin Brundle lijkt een beetj aan zijn laatste jaartjes bezig te zijn en Ted Kravitz :+

Het inhoudelijk gedeelde is overigens prima, allen de onpartijdigheid is vaak ver te zoeken en dat terwijl ze toch echt voor een internationaal publiek aan het uitzenden zijn. Ze zijn gelukkig grote kennishouders, afgezien van Buxton, anders was het rampzalig.

Overigens is het grotendeel van de F1 Brits :P
Edwards + Palmer als commentaar is mijn favo combinatie bij F1TV.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005

Osxy

Holy crap on a cracker

DaniëlWW2 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Er rende er twee weg waar Zhou zijn auto ongeveer lande dus.
Achter het hek maakt foto's maken ook iets lastiger.
Nee hoor fotografen staan achter de hekken, ze maken foto's door de hekken heen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Edwards + Palmer als commentaar is mijn favo combinatie bij F1TV.
Ja Ben Edwards. Volgens mij deed ie toch altijd de MotoGP commentaar? Herkenbare stem, enthousiast maar niet overdreven.Goede combo ja.

Ik ben zeer onder de indruk van Palmer. Ik hoop dat hij Brundle gaat vervangen als de tijd komt. Hij komt een stuk onpartijdiger over. In het begin had ik mijn twijfels, maar ook met zijn analyses laat ie vaak genoeg zien dat hij geen Brits-only persoon is.

• LA-384
  • Laatst online: 18:23
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:49:
[...]

Wat doet war machine daar? :+
Jasphur schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:51:
[...]

No worries. Hij wordt in toom gehouden door Maverick

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/3qlHrA6bviEAAAAM/dog-you.gif
You missed the joke :+

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zit net nog even de samenvatting te kijken maar heeft Mick nu zijn eigen reclame naast de baan staan? MSC Cruises... :+

"When you grow up your heart dies"

• siggy

siggy

Wait.... what?

LA-384 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:00:
[...]

[...]

[Afbeelding]
You missed the joke :+
eeeuh, MCU VS Top Gun?
Welk grap heb ik gemist?

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:58:
[...]

Ja Ben Edwards. Volgens mij deed ie toch altijd de MotoGP commentaar? Herkenbare stem, enthousiast maar niet overdreven.Goede combo ja.

Ik ben zeer onder de indruk van Palmer. Ik hoop dat hij Brundle gaat vervangen als de tijd komt. Hij komt een stuk onpartijdiger over. In het begin had ik mijn twijfels, maar ook met zijn analyses laat ie vaak genoeg zien dat hij geen Brits-only persoon is.
Palmer en Button.

een treffende spreuk

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:59
Osxy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:57:
[...]

Nee hoor fotografen staan achter de hekken, ze maken foto's door de hekken heen.
Jawel hoor, die staan achter de bandenstapels of muur en voor het grote hekwerk. Uitzonderingen daar natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.automobilsport.com/uploads/_neustart38/f1/1-haas-mazepin1018623951-LAT-20210522-GP2105_121619_J5A4244-951.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Joyous-P op 03-07-2022 21:15 ]

• Chevy454
  • Niet online
8)7

Die AT kerels moeten beiden echt eens een reality check krijgen. Misschien gewoon eens gebenched worden en de reserve drivers het over laten nemen.

Iemand een linkje naar het interview waar LEC een gasket liet knappen waardoor Binotto moest ingrijpen? In zijn outlap leek LEC niks bijzonders te zeggen.

Het gaat een beetje de Vettel kant op met LEC.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 03-07-2022 21:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• LA-384
  • Laatst online: 18:23
siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:04:
[...]

eeeuh, MCU VS Top Gun?
Welk grap heb ik gemist?
Nee jij niet, @Jasphur. Jouw quote staat er alleen voor de verduidelijking ;)
Of misschien interpreteer ik zijn bericht zelf verkeerd 8)7 :9B zie nu pas dat die 3 naast elkaar stonden

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 03-07-2022 21:22 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005

Osxy

Holy crap on a cracker

Joyous-P schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:13:
[...]

Jawel hoor, die staan achter de bandenstapels of muur en voor het grote hekwerk. Uitzonderingen daar natuurlijk.

[Afbeelding]
Op dit punt echt niet hoor.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6ct9zpb73d991.jpg

Inclusief foto gat erin.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
Met zo te zien op het blauwe bordje
“Danger prohibited area”
Dus daar komt niemand denk ik. Behalve Zhou dan :+

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Joyous-P schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]
Binnenkant van een trage bocht is nog net iets anders. Dat hek staat er net om rondvliegende stukken op te vangen zodat deze bij een zware crash niet in het publiek belanden. Dan ga je daar echt geen fotografen voor zetten, net om de reden die we vandaag gezien hebben,

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• TinusXIII
  • Nu online
Chevy454 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:14:
[...]

8)7

Die AT kerels moeten beiden echt eens een reality check krijgen. Misschien gewoon eens gebenched worden en de reserve drivers het over laten nemen.

Iemand een linkje naar het interview waar LEC een gasket liet knappen waardoor Binotto moest ingrijpen? In zijn outlap leek LEC niks bijzonders te zeggen.

Het gaat een beetje de Vettel kant op met LEC.
Je zou bijna denken dat het ergens aan ligt :P

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:50
Miki schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:40:
Na alle ellende voor Sainz is dit wel een welkome persoonlijke overwinning. Leuk voor hem al is het voor Ferrari een overwinning met een bijsmaak.
Alleen die manager van hem... Vind hem irritant/arrogant overkomen. Desalniettemin een leuke winst voor Sainz.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hoezo Button?
Bij Button krijg ik niet echt het idee dat ie het ambieert en dat ie het gewoon leuk vindt om te doen. Niet echt echt de spraakfrequentie en gevoel voor timing om te becommentatorieeren (verzin maar eens het ww hiervan).

Edwards en Palmer zijn voor mij prima. Brundle begint twijfelgeval te worden.

Maar ik moet zeggen/vragen, weet iemand wat met Kai Ebel gebeurd is?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mawlana schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Alleen die manager van hem... Vind hem irritant/arrogant overkomen. Desalniettemin een leuke winst voor Sainz.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Yb0LhaS9WWg9_M_d94AKVUJ2Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/as2BzLUmkC5LDwoNvEmyCqsb.jpg?f=fotoalbum_large?

Beetje Gangsta.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:22

Saffie_time

Why use this? 42!

Volgens Binotto was er geen tijd om beide rijders nieuwe banden te geven.
Ik denk dat ze er als team beter uit waren gekomen als ze ze wel achter elkaar hadden gedaan, mogelijk een paar seconde extra tijd voor Sainz op de koop toe nemen. Had Sainz misschien 1 plek gekost.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• JB

JB

Cédric roelt!

Saffie_time schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:40:
Ik denk dat ze er als team beter uit waren gekomen als ze ze wel achter elkaar hadden gedaan, mogelijk een paar seconde extra tijd voor Sainz op de koop toe nemen. Had Sainz misschien 1 plek gekost.
Dat was dus onzin volgens Karun. Die had post race de analyse al klaar waarin dit duidelijk werd, dat beiden prima achter elkaar naar binnen konden. In het interview nadien met Binotto vroeg hij hier ook weer naar en gaf Binotto aan dat ze moesten kiezen... FER was gewoon niet wakker en/of durft die calls niet te maken.

Mijn boefje is liev!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mawlana schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Is dat ook niet zijn neef?

• AvK
  • Laatst online: 16:37

AvK

Ready Set Go

FER heeft het wederom vergooid. Er was echt tijd zat om LEC alsnog te laten wisselen. Zelfs in tweede instansie. Maar nee, versleten witte banden redden het wel tot het eind....... Ik zei tegen mijn kinderen dat zelfs Alonso er misschien nog voorbij zou komen. Net niet dus. Man man man.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Hoezo Button?
Bij Button krijg ik niet echt het idee dat ie het ambieert en dat ie het gewoon leuk vindt om te doen. Niet echt echt de spraakfrequentie en gevoel voor timing om te becommentatorieeren (verzin maar eens het ww hiervan).

Edwards en Palmer zijn voor mij prima. Brundle begint twijfelgeval te worden.

Maar ik moet zeggen/vragen, weet iemand wat met Kai Ebel gebeurd is?
Prima duo, ik wilde alleen zeggen dat ik Button ook goed, Fair en sympathiek vind.

een treffende spreuk

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P8m5sDSSknMibf4ZPkELFXMIY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ik7WQoVnNmMTZa4CSE91Jkt.jpg?f=fotoalbum_large

• JB

JB

Cédric roelt!

AvK schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:50:
[...]

FER heeft het wederom vergooid. Er was echt tijd zat om LEC alsnog te laten wisselen. Zelfs in tweede instansie. Maar nee, versleten witte banden redden het wel tot het eind....... Ik zei tegen mijn kinderen dat zelfs Alonso er misschien nog voorbij zou komen. Net niet dus. Man man man.
Dat vond ik wel jammer, ik zag ook ALO en NOR nog LEC pakken, maar dat was iets teveel sensatie voor die laatste paar ronden :X

Mijn boefje is liev!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:51:
[...]

Dat vond ik wel jammer, ik zag ook ALO en NOR nog LEC pakken, maar dat was iets teveel sensatie voor die laatste paar ronden :X
Daar is de alpine niet goed genoeg voor, duurde bij Ocon ook lang voor hij Max te pakken had.

een treffende spreuk

• JB

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:55:
[...]

Daar is de alpine niet goed genoeg voor, duurde bij Ocon ook lang voor hij Max te pakken had.
Ja en vervolgens ging ie stuk. Pijnlijk weer.

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:14
Divak schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:04:
De halo doet heel goed zijn werk, maar de halo had eigenlijk onbeschadigd moeten blijven, de kooi is gewoon gefaald en dat lijkt mij een veel belangrijker aandachtspunt.
Nee, de halo had hier gewoon gebruikt moeten worden. Vroeger had je een lijn tussen de roll hoop en ergens in de neus en tussen die lijn moest de coureur zich bevinden en dat waren dan ook de twee punten waarop de auto zou liggen op de kop. De halo steekt boven deze lijn uit dus de halo is nu een kantelpunt waarbij de auto of op de roll hoop en de halo ligt of op de neus en de halo. De halo geeft in dit geval dus iets meer "hoogte" om op de kop uit de auto te komen, maar uiteraard heb je ook de beperking van de "balk" naast de coureur. Dit zie je ook goed op die foto van Zhou waarop die zijwaarts "op de camera af komt". Je ziet duidelijk dat de auto op de halo en en roll hoop ligt, en de vloer zelfs vrijwel horizontaal is. Daar waar vroeger, zonder halo, de auto ter hoogte van de knieën van de coureur aan het asfalt zou komen.

Overigens denk ik dat de positie van de auto achter de bandenstapel ook vrij nasty was geweest zonder halo. Achter de bandenstapel staan allemaal die ijzeren steunen om te voorkomen dat de bandenstapel achteruit gedrukt wordt. Zo'n steun kan dus ook zomaar de cockpit in komen. Met de halo is de kans dan toch weer wat groter dat de steun tegen de halo aan komt i.p.v. de cockpit in komt / de coureur raakt. (Maar in deze positie geen garantie, die steunen zullen wel door de gaten voor de halo passen in een ongunstig geval).

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:21

DataGhost

iPL dev

Voor de SC call had SAI +4.7 op LEC. SC call kwam toen LEC bij Stowe was en direct ging het gat al naar +9.3s dus daar was royaal voldoende tijd voor een doublestack. Ze moeten namelijk flink vertragen dus dat gat wordt snel groot. De call zal misschien kort dag geweest zijn maar LEC had nog de pits in moeten rijden en langs een aantal pitboxen.
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord