iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Lijkt er eerder op alsof er vandaag punten van Abu Dhabi zijn besproken (met, naar ik aanneem oa ook de F1 teams) en de punten die de teams genoemd hebben worden meegenomen in het finale rapport.Zewatanejo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:45:
Deze vind ik wel bijzonder;
[...]
Krijgen we dus een gekleurde analyse van de kersverse president?
Dat is op zich best logisch en goed lijkt me.
Ik lees wel dat nu de pole position van vrijdag ook gaat gelden op de race van zondag.schumi2004 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:40:
[...]
Niet echt boeiend als je mij vraagt.
Wanneer wel en geen punten bij een verregende race en de verdeling voor de sprint
Dat was eerst nog niet zo. Aardige wijziging, of ik lees het verkeerd.
Williams levert(/gaat leveren, zo goed volg ik FE ook weer niet) de batterijen al voor de Formule E
obv laptop die ie niet echt goed afschermde
Imola, Austria and Brazil.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Oostenrijk, niet AustralieDamian schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:05:
Sprint kwali dit jaar in:
Imola, Australia and Brazil.
Ik hoop wel dat hier: no team radio to be broadcast bedoeld wordt dat het geblèr van de Teambazen in het oor van Masi niet meer te horen is.toolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:55:
Een wow guildie van me (die echt niet zomaar dingen verzint) zat gisteren in 't vliegtuig achter een of andere FIA bobo en claimt dat onderstaande binnenkort (morgen?) bekend gemaakt gaat worden:
***members only***
En niet dat ook alle communicatie (met de coureurs) afgesloten wordt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
toolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:55:
Een wow guildie van me (die echt niet zomaar dingen verzint) zat gisteren in 't vliegtuig achter een of andere FIA bobo en claimt dat onderstaande binnenkort (morgen?) bekend gemaakt gaat worden:
***members only***
Als je iets quote wat in een members only staat is het wel zo netjes om het members only te houdenAvK schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:26:
[...]
Ik hoop wel dat hier:Members only:bedoeld wordt dat het geblèr van de Teambazen in het oor van Masi niet meer te horen is.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En niet dat ook alle communicatie (met de coureurs) afgesloten wordt.
Idem @BlauweFles
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Denk dat het goede stappen zijn. Hoop met Masi erbij
Tja das een goeie, zo had ik hem nog niet gelezen.matz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:54:
[...]
Ik lees wel dat nu de pole position van vrijdag ook gaat gelden op de race van zondag.
Dat was eerst nog niet zo. Aardige wijziging, of ik lees het verkeerd.
Zou wel een hele stomme move zijn imo, dan worden het gewoon 2x dezelfde races maar de ene korter dan de andere.
Ik zelf dacht dat ze nog naar de oude naam verwezen.
/edit:
Op Reddit wordt er ook over gediscuseerd en vermeld dat het gewoon blijft zoals het was maar dat het meer voor record boekjes is ofzo
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 14-02-2022 19:32 ]
1 en 3 waren al eerder op meerdere plekken geopperd en voorgesteld idd.toolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:55:
***members only***
Bij 2 weet ik niet zo wat ik me daarbij voor moet stellen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat lijkt me meer een reactie op spa dan op abu Dhabi.
Ik denk world of warcraft team maat (team = guild)MikeyMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:02:
Wat is een wow guildie
Elke keer als de VAR in actie moet komen, moeten de coureurs stil blijven staan op t circuitBlauweFles schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:51:
[...]
Dit zouden wel goede aanpassingen zijn. Betere beslissingen, want een panel. En transparante uitleg, want VAR.
Zou dit zo zijn: vraag ik me af wat de impact zal zijn qua tijd beslissingen. Duurt nu al lang. En dan moet er een panel een beslissing nemen én je moet een VAR opzet/animatie laten zien.
Ik verwacht een vriend uit een World of Warcraft GildeMikeyMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:02:
Wat is een wow guildie
Klopt, is gewoon voor de stats.schumi2004 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:25:
[...]
Tja das een goeie, zo had ik hem nog niet gelezen.
Zou wel een hele stomme move zijn imo, dan worden het gewoon 2x dezelfde races maar de ene korter dan de andere.
/edit:
Op Reddit wordt er ook over gediscuseerd en vermeld dat het gewoon blijft zoals het was maar dat het meer voor record boekjes ofzo
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
BlauweFles schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:51:
[...]
Dit zouden wel goede aanpassingen zijn. Betere beslissingen, want een panel. En transparante uitleg, want VAR.

Ik zou op beide van je conclusies geen geld durven zetten
PSN
Hm, ik dacht ook dat het ging om toekenning poleposition voor de statistieken. Wie vrijdag wint, krijgt de formele toekenning P1 en start zaterdag als eerste. Wie zaterdag de sprintrace wint, start zondag als eerste. Tenminste, zo las ik het.schumi2004 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:25:
[...]
Tja das een goeie, zo had ik hem nog niet gelezen.
Klinkt idd als de pole position award voor de vrijdag winnaar, maar verder hetzelfde als het nu isToke_gt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Hm, ik dacht ook dat het ging om toekenning poleposition voor de statistieken. Wie vrijdag wint, krijgt de formele toekenning P1 en start zaterdag als eerste. Wie zaterdag de sprintrace wint, start zondag als eerste. Tenminste, zo las ik het.
(Naast de punten dan)
PSN
De straffen zijn de afgelopen jaren ook door een panel genomen, namelijk de stewards of the race. De race director staat daarboven en heeft als functie het doorgeven van potentiele overtredingen, die dan door de stewards beoordeeld gaan worden (of niet) en om de veiligheid op de baan te garanderen (dus wanneer wordt een VSC ingezet, wanneer SC, wanneer rode vlag en ook, wanneer wordt die status opgeheven).BlauweFles schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:51:
[...]
Wat wel slim is, is dat het laatste dus niet meer door 1 persoon gaat worden besloten, belangrijker is hierbij alleen wel dat het panel dus geen banden meer heeft met welk raceteam dan ook. En het lijkt me verstandig om van dat panel een vast panel te maken.
Dus als voorbeeld: Coulthard zou niet in dat panel mogen komen te zitten, omdat die nog op de payroll bij RBR staat (voor promotie activiteiten).
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Zo wordt het uitgelegd op formula1.com.It has also been decided that the driver who sets the fastest time in qualifying – which on Sprint weekends will take place on Friday – will be attributed ‘pole position’. Last year, it was the driver who won the Sprint who earned that accolade.
Qualifying will continue to determine the grid for Saturday’s F1 Sprint, with the result of the Sprint forming the line-up for the start of Sunday’s Grand Prix.
Vrijdag - kwalificatie voor de sprint op zaterdag, de snelste rijder krijgt pole position achter zijn naam.
Zaterdag - sprint uitslag vormt de opstelling voor de race op zondag.
Zondag - race
https://www.formula1.com/...XmrMDm6We04ZFlW0Ieo9.html
Is een keer bij keuringsdienst van waarde geweest. Alle batterijen zijn min of meer gelijk. Het Is een chemische reactie tussen de componenten. Ik meen dat er toen in Europa nog maar 1 fabriek was, van Varta.sjaool schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:21:
[...]
Dan redden ze het einde van de race niet. Duracell batterijen zijn nu ook weer niet van zo'n geweldige kwaliteit.
een treffende spreuk
Ben me niet bewust dat ik ergens lid van ben????Jasphur schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:55:
[...]
Als je iets quote wat in een members only staat is het wel zo netjes om het members only te houden
Idem @BlauweFles
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Forumlid? Of heb je je hier niet ingeschreven?AvK schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:12:
[...]
Ben me niet bewust dat ik ergens lid van ben????
Edit: Zit hier '30 jaar' op Tweakers en dit is de eerste keer dat ik zo'n vermelding zie.
Lijkt me ook een beetje onnodig om dit voor lurkers af te schermen. Maar goed, laat maar.
[ Voor 47% gewijzigd door AvK op 14-02-2022 21:25 ]
Wat je hier post is ook zichtbaar voor mensen die niet ingelogd zijn. Als je de members only tag gebruikt, dan is het alleen zichtbaar voor ingelogde mensen.AvK schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:22:
Misschien begrijp ik het niet maar ik reageer toch hier op het forum? Dat is dan toch onder members?
Edit: 20 jaar geleden (zo ver ga ik ongeveer) had je die tag nog niet
[ Voor 20% gewijzigd door dr.lowtune op 14-02-2022 21:26 ]
Ja dat begrijp ik nu.... na 30 jaar.... echt nog nooit tegen gekomen.....dr.lowtune schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Wat je hier post is ook zichtbaar voor mensen die niet ingelogd zijn. Als je de members only tag gebruikt, dan is het alleen zichtbaar voor ingelogde mensen.
Het zal.
Ach ja, deze eeuw zeker pas geregistreerdAvK schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:26:
[...]
Ja dat begrijp ik nu.... na 30 jaar.... echt nog nooit tegen gekomen.....
Het zal.
Ook niet zichtbaar voor bv Google, dat kan nog een reden zijn.dr.lowtune schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Wat je hier post is ook zichtbaar voor mensen die niet ingelogd zijn. Als je de members only tag gebruikt, dan is het alleen zichtbaar voor ingelogde mensen.
Edit: 20 jaar geleden (zo ver ga ik ongeveer) had je die tag nog niet. Niet alles wat “M/O” is is trouwens gevoelige info, dus soms vraag ik me ook af waarom het tussen die tags staat..
Gamertag: FinrazielNL
Nou, alle posts over f1 in 1999 zijn verloren gegaan ..
ping 127.212.23.124
Datum | Team | Type-aanduiding |
4 februari | Haas | VF-22 |
9 februari | Red Bull | RB18 |
10 februari | Aston Martin | AMR 22 |
11 februari | McLaren | MCL36 |
14 februari | Alpha Tauri | AT03 |
15 februari | Williams | FW44 |
17 februari | Ferrari | F1-75 |
18 februari | Mercedes | AMG F1 W13 |
21 februari | Alpine | A522 |
27 februari | Alfa Romeo | C42 |
Precies, dat die gast (Engelsman) dat aan mij vertelt wil nog niet zeggen dat ie hoeft te weten dat het 1 op 1 hier neergezet wordt. En aangezien het zo precies zijn bewoording is heb ik er maar even een members tag omheen gezet.Finraziel schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Ook niet zichtbaar voor bv Google, dat kan nog een reden zijn.
Denk dat die Williams nog wel een mooie livery kan opleveren na het gezien hebben van de teaser met blauw en zwart..Chocoball schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:28:
Morgen met Williams zijjn wel al weer over de helft met de F1 presentaties.
Datum Team Type-aanduiding 4 februari Haas VF-22 9 februari Red Bull RB18 10 februari Aston Martin AMR 22 11 februari McLaren MCL36 14 februari Alpha Tauri AT03 15 februari Williams FW44 17 februari Ferrari F1-75 18 februari Mercedes AMG F1 W13 21 februari Alpine A522 27 februari Alfa Romeo C42
14:00 gaat het beginnen trouwens.
@Chocoball misschien fijn om de tijden in je lijstje er bij te zetten, zover bekend?
[ Voor 27% gewijzigd door LoeWn op 15-02-2022 08:44 ]
Oe; zou dan bijna hieraan gaan denken:d-vine schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:38:
[...]
Denk dat die Williams nog wel een mooie livery kan opleveren na het gezien hebben van de teaser met blauw en zwart..
Disclaimer: dit is niet de officiele livery!
More angles: pic.twitter.com/8kQdw0wdOq
— Lew (@BloomieDesign) 18 januari 2021
But we shall see
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
BWT Alpine F1 Team is not one to shy away from challenges, nor are we afraid to continually push the limit both on and off the track.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 15 februari 2022
Today, BWT Alpine F1 Team and @Binance reveal a new partnership launching the first Binance Fan Token with an F1 team.
Read below ⤵️
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat was vorig jaar ook al een drama toch?
Wat dat betreft mag er wel wat meer kleur in de F1 komen. Donkere tinten zijn de mode blijkbaar...
Haas, Red Bull en Mclaren zijn duidelijk zichtbaar.
Maar de rest lijkt écht veel op elkaar, zeker met bepaalde lichtomstandigheden en bepaalde hoeken had je vorig jaar echt moeite om te zien wie waar reed na de start.
Zeker als deze teams achter elkaar zaten:
Mercedes
Aston Martin
Alpha Tauri (bepaalde camera-hoeken is die ook gewoon zwart)
Williams
Zo kon je 8 auto's bij elkaar hebben en nauwelijks zien wie nu wie was.

Misschien moet je FIA/FOM daar eens wat mee
Wat dat betreft had Mercedes het gewoon de "Silver Arrows" moeten laten. Dat was tenminste zichtbaar.
[ Voor 52% gewijzigd door Waah op 15-02-2022 10:24 ]
Ja inderdaad. Meer kleuren ipv alles zwartWaah schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Dat was vorig jaar ook al een drama toch?![]()
Wat dat betreft mag er wel wat meer kleur in de F1 komen. Donkere tinten zijn de mode blijkbaar
Mijn boefje is liev!
We krijgen als het goed is een grijze auto erbij weer..
F1: 50 shaded of grey edition.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Waarbij HAM weer "on-top" probeert te komen nadat VER op het laatste moment van bottom naar top switchte
Ik ben wel benieuwd wat jullie verwachting is voor het 2022 seizoen. Krijgen we een spannend seizoen waarbij meerdere teams kunnen meedingen naar het WCC? Of wordt het een ouderwets dominating season voor één team.
Men gaat opties voorleggen aan de teams en dat bespreken. Uiteindelijk in Maart wordt pas bekend gemaakt wat men gaat doen (na de World Motorsport Council meeting), deze geruchten gaan overal al de ronde en al langer. Daarnaast vind ik de situatie niet plausibel, maar goed. Vooral omdat ik niet zie waarom een 'FIA bobo' zoiets zou bespreken terwijl diegene in het vliegtuig zit en het uiteindelijk een niet goed afgeschermde laptop zou zijn. Beetje een vaag verhaal als je het mij vraagt.toolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:55:
***members only***
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 15-02-2022 12:08 ]
Hoop dat het dan om radio van teams naar race director gaat. Meeluisteren met wat er tussen team en coureur gebeurt is vaak nog wel leuk/interessant.toolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:55:
***members only***
Voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote regelwijziging bewust meemaak. Er zijn teams die omschrijven de huidige auto's als de grootste wijziging die er in decennia (en hun hele actieve carriere) plaatsgevonden heeft.Waah schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:29:
Ik ben wel benieuwd wat jullie verwachting is voor het 2022 seizoen. Krijgen we een spannend seizoen waarbij meerdere teams kunnen meedingen naar het WCC? Of wordt het een ouderwets dominating season voor één team.
Ben dus benieuwd of het dek echt opnieuw geschud wordt. Als je kijkt naar beschikbaar budget, windtunnel tijden, tests etc. dan kun je niet anders concluderen dat alles véél dichter bij elkaar zou moeten komen te liggen. In de praktijk verwacht ik gewoon weer Mercedes #1, Red Bull #2 en dan misschien nog één verrassing (zowel naar beneden als naar boven) van een team wat het per ongeluk heel goed gedaan heeft en/of een team dat het per ongeluk heel fout gedaan heeft.
Ik denk dat het wel een wat specifieke context heeft. De overstap van 3L/2.4L v8 naar 1.6L v6 turbo hybride motoren was ook wel een flinke wijziging. en die was in 2014.Ypuh schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:54:
Voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote regelwijziging bewust meemaak. Er zijn teams die omschrijven de huidige auto's als de grootste wijziging die er in decennia (en hun hele actieve carriere) plaatsgevonden heeft.
Tja, uiteindelijk is de onderhuidse techniek natuurlijk niet veel veranderd. Wat dat betreft denk ik dat Mercedes qua performance nog altijd de sterkste motor is en die bepaald denk ik voor 80% denk ik wel hoe goed een auto presteert.Ben dus benieuwd of het dek echt opnieuw geschud wordt. Als je kijkt naar beschikbaar budget, windtunnel tijden, tests etc. dan kun je niet anders concluderen dat alles véél dichter bij elkaar zou moeten komen te liggen. In de praktijk verwacht ik gewoon weer Mercedes #1, Red Bull #2 en dan misschien nog één verrassing (zowel naar beneden als naar boven) van een team wat het per ongeluk heel goed gedaan heeft en/of een team dat het per ongeluk heel fout gedaan heeft.
Wauw wat een mooie look!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb altijd een beetje onthouden dat performance op te delen is in:CH4OS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Ik denk dat het wel een wat specifieke context heeft. De overstap van 3L/2.4L v8 naar 1.6L v6 turbo hybride motoren was ook wel een flinke wijziging. en die was in 2014.
25% - Motor
25% - Aerodynamica
25% - Banden
25% - Coureur
De motoren en coureurs zijn komend jaar ongewijzigd, maar de aerodynamica en banden zijn beide aangepast en niet zo'n beetje ook. Nu zijn banden wel voor iedereen 'fixed', maar het is toch weer afwachten hoe verschillende auto's reageren op de banden. De RB stond bijvoorbeeld altijd bekend als 'meer mechanische grip in langzamere bochten'.
[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 15-02-2022 11:12 ]
Ik heb de volgende regelwijzigingen bewust als F1 fan meegemaakt:Waah schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Waarbij HAM weer "on-top" probeert te komen nadat VER op het laatste moment van bottom naar top switchteNadat ze al vaker tegen en op elkaar hadden gezeten
1998: grooved tires / aero changes
Medium grote impact. Tot 1998 was Williams overduidelijk het snelste team de afgelopen jaren samen met Benetton initieel, maar Ferrari was al in opkomst nadat Schumacher daar in 1996 heen was gegaan.
Met de 1998 veranderingen viel Williams ver terug (van 123 punten naar 38 punten), kwam Mclaren naar voren (van 63 punten naar 156) en bleef Ferrari eigenlijk waar ze waren van 102 punten naar 133 punten, maar nog steeds P2).
Als je de cijfers bekijkt zat het in 1997 iets dichter bij elkaar en liepen Ferrari en Mercedes echt weg in 1998.
1997 Williams:

1998 Williams

De 2e echt grote verandering voor mij (en dan laat ik V8-V6 etc even buiten beschouwing) waren de 2009 regels.
In 2007-2008 was het echt nog een duidelijk gevecht tussen Ferrari en Mclaren, waarbij BMW incidenteel ook mee deed. In 2009 werden de kaarten echt volledig door elkaar geschud. Opeens was Brawn (dat nog Honda was in 2008) initieel het beste team en begon de dominantie van Red Bull. Maar ook teams als Toyota deden het eerst goed. Reden: enkele teams hadden een truc uitgehaald met de diffuser die als legaal werd beoordeeld. De teams die dit niet hadden (waaronder Red Bull) hadden een groot nadeel. De hele set regels bevoordeelde RB best goed omdat Newey's designfilosofie goed werkte met deze regels.
Constructeurspunten 2008 vs 2009:
Ferrari: 172 - 70
Mclaren: 151 - 71
Bmw: 135 - 36
Renault: 80 - 26
Toyota: 56 -59,5
Toro Rosso: 39 - 8
Red Bull: 29 - 153,5
Williams: 26 - 34,5
Honda: 14 - 172
Dit was echt een mega schok qua verandering.
2008 Honda:

2009 Brawn

Je zou dit ook nog voor 2014 kunnen doen, maar dat ligt voor iedereen nog vrij vers in het geheugen en zag met name op de motoren. In 2017 kregen we de nieuwe aero regels, maar die veranderden relatief weinig.
De 2022 regels zijn even ingrijpend als de 2009 regels, maar lijken veel restrictiever te zijn opgeschreven. Ik verwacht persoonlijk dat 1 of 2 teams een hele grote sprong voorwaards of achterwaards zullen maken. Ik verwacht ook niet dat het weer alleen Mercedes vs Red Bull is. Wellicht valt 1 van de 2 weg, wellicht komt er nog een 3e of zelfs 4e partij bij vooraan.
Ik verwacht absoluut niet dat het veld dichter bij elkaar komt. Regelveranderingen zorgen juist voor meer verschillen omdat er nog geen convergentie is.
Ik zou dat rijtje zelf iets anders inschatten:Ypuh schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:12:
[...]
Heb altijd een beetje onthouden dat performance op te delen is in:
25% - Motor
25% - Aerodynamica
25% - Banden
25% - Coureur
De motoren en coureurs zijn komend jaar ongewijzigd, maar de aerodynamica en banden zijn beide aangepast en niet zo'n beetje ook. Nu zijn banden wel voor iedereen 'fixed', maar het is toch weer afwachten hoe verschillende auto's reageren op de banden. De RB stond bijvoorbeeld altijd bekend als 'meer mechanische grip in langzamere bochten'.
80 % - Aerodynamica
15 % - Motor
5 % - Coureur
De banden zou ik niet meenemen, omdat die gestandardiseerd zijn. Al is het uiteraard wel waar dat het enorm veel scheelt hoe een chassis / coureur met z'n banden om gaat.
Die 2e foto is zo gaaf, echt qua ontwerp een stap in de goede richting, ziet er meteen futuristisch uit.
A total of 7 cryptocurrency companies are currently in Formula 1, sponsoring all but 2 teams - Williams and Haas. One of the companies - https://t.co/83qfjc7CNP - is also a Formula 1 partner.#F1 #cryptocurrency #F12022 pic.twitter.com/nXBX536AQq
— Decalspotters (@decalspotters) 15 februari 2022
This has been one of the fastest growth in sponsorship from the same industry inside the sport, as the first cryptocurrency company joined F1 just in 2019 - FuturoCoin with Red Bull Racing.
— Decalspotters (@decalspotters) 15 februari 2022
In just 3 years, 9 companies from the industry activated through F1.#F1 #cryptocurrency
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk niet dat het procentueel gezien gelijk verdeeld is. Zie WIlliams (nota bene een Mercedes klantenteam) en met name Russell, 2020 Sakhir. En ja, voor komend seizoen veranderd er een hoop, maar ik denk niet dat het schokkende verschillen teweeg gaat brengen. Een team als McLaren zie ik wel meer vooraan mee doen, maar die zijn de laatste jaren sowieso al bezig om weer terug omhoog te klimmen.Ypuh schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:12:
[...]
Heb altijd een beetje onthouden dat performance op te delen is in:
25% - Motor
25% - Aerodynamica
25% - Banden
25% - Coureur
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 15-02-2022 12:12 ]
Plausibel betekent aannemelijk, ik denk dat je een ander woord zochtCH4OS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:31:
[...]
Men gaat opties voorleggen aan de teams en dat bespreken. Uiteindelijk in Maart wordt pas bekend gemaakt wat men gaat doen (na de World Motorsport Council meeting), deze geruchten gaan overal al de ronde en al langer. Daarnaast vind ik de situatie wat plausibel, maar goed. Vooral omdat ik niet zie waarom een 'FIA bobo' zoiets zou bespreken terwijl diegene in het vliegtuig zit en het uiteindelijk een niet goed afgeschermde laptop zou zijn. Beetje een vaag verhaal als je het mij vraagt.
Gamertag: FinrazielNL
Dan zet ik er even 'niet' voor.Finraziel schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Plausibel betekent aannemelijk, ik denk dat je een ander woord zocht
Niet slecht!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Waarom? Andere luchtintake bovenop, andere voorvleugel, er zit DRS op... en hoezo zouden ze een filmdag verpesten door met een niet-legale auto te gaan rijdenTleilaxu schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Ik zit te wachten op de "Dit is gewoon weer het F1-showmodel" posts.

Zeker de kleinere sponsoren zijn hiermee ook behoorlijk gecamoufleerd en ik denk dat die er ook wat over te zeggen hebbenG_Dragon schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:59:
[...]
Niet slecht!Zou heel gedurfd zijn als dit geen camouflage-kleurstelling zou zijn..
Gaaf om te zien dat ze nog steeds vasthouden aan hun eigen ontwerp voor de luchtinlaat. Ook de voorvleugel is typisch Alfa. Sidepods trouwens ook.
gelekt, via reddit gevonden

Klopt wel qua sponsoring van Duracell
[ Voor 10% gewijzigd door basvn op 15-02-2022 13:25 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Heb het idee dat die camouflage livery vrij weinig doet / nut heeft. Zal vast ook komen doordat nu die duizenden flapjes niet meer mogen. Maar je ziet toch duidelijk hoe de lijnen allemaal lopen. Zoals ook hier die enorme inkeping onder de sidepot, zoals Aston Martin ook heeft laten zien. Waar IIRC de McLaren recht naar beneden liep tot op de vloer.
autos wel; liveries zal me een reet roesten. al is de ferrari roze, de mercedes blauw, en redbull groen. couldnt care lessYpuh schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:30:
Idd heel gave auto ook. Had het vooraf niet verwacht, maar vind de 2022 auto's en liveries wel echt gaaf.
Speciaal voor @Tleilaxu dan "Dit is gewoon weer het F1-showmodel". Alleen de livery dus. Tenminste, het ding heeft voor zover ik kan zien precies dezelfde luchtinlaat bovenop, geen DRS op de achtervleugel, en dezelfde voorvleugel als het showmodel.basvn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:25:
dit zou de Williams moeten zijn!
gelekt, via reddit gevonden
spoiler:
Klopt wel qua sponsoring van Duracell
Edit: het is weer eens wat anders dan het lekken van het hele CAD-model wat ze afgelopen jaar hebben gedaan, dus gemiddeld zijn het nu twee normale reveals geweest
[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 15-02-2022 13:49 ]
[ Voor 26% gewijzigd door noo op 15-02-2022 13:50 ]
Maar ook in de presentatie is het de showcar zo te zien. Precies zoals op de gelekte foto.

Voor de rest vind ik de auto's er echt wel mooi en snel uitzien
[ Voor 79% gewijzigd door Damian op 15-02-2022 14:25 ]
Is het ook, zelfde neus, airbox en andere details als de Red Bull "RB18". Ik kan twee redenen voor bedenken:Damian schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:
Mij lijkt het zo op het eerste oog redelijk een showcar te zijn...
- auto is nog niet af
- gevonden/ontworpen details geheim houden
Doe geen moeite om naar details te kijken. Lijkt gewoon weer een FIA showcar te zijn, beter gezegd een RB18:Damian schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:
Weinig ballen weer bij Williams, alleen Aston Martin laat zien hoe het wel moet
Williams reveal the #FW44
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 15 februari 2022
Record scratch.... pic.twitter.com/V3GXSLWhEM
Op naar de volgende.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Your FW44, ready for the challenges of 2022 💪 pic.twitter.com/4rXOwFaMyI
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 15 februari 2022
:strip_exif()/f/image/CajmxSt9iSbgmkZXQDajeZRS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8RheP6L8XHBchJzc3EEjryRH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cr226Tex1TRVHpxwWaAIaKr4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9a1Ixla1SpWPAHyF5DuHao5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er al beter uit met betere verlichting.
'@WilliamsRacing only unveiled a show car in its launch video. However the real FW44 is taking to the track this afternoon at Silverstone
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 15 februari 2022
dus afwachten tot we vanmiddag de ''echte'' auto zien langskomen ergens
Volgend jaar stappen de online gok sites in. The horror...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat zal dan wel de reden zijn waarom ze niet de echte auto lieten zien. Logistiek en details verbergen.basvn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:34:
[Twitter]
Zal denk ik meevallen, we zien hier in NL zoveel gokreclames omdat hier nu de markt daarvoor is geopend.zonoskar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:40:
[...]
Volgend jaar stappen de online gok sites in. The horror...
In de bitcoin/blockchain wereld is nu zo waanzinnig veel geld aanwezig dus niet zo gek om dan in de F1 te stappen.
Tis te hopen dat iemand een Crypto livery a la John Player Special gaat maken
Denk dat we zo langzamerhand kunnen concluderen dat Red Bull zo vanuit de fabriek de track in Barcelona op gaat ? Ik zie ze echt geen shakedown doen. Williams vandaag in Silverstone. Mercedes eind van de week. Moet dan morgen of donderdag gebeuren. De auto van McLaren hebben we ook nog niet in actie gezien.,basvn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:34:
[Twitter]
[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 15-02-2022 15:21 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8JD0uragRH2Lr7ReoIqHjRmH.jpg?f=user_large)
[ Voor 52% gewijzigd door loekf2 op 15-02-2022 15:24 ]
Jost Capito promised the release of some new pictures of the real Williams FW44 after todays shakedown. The rollout was a bit delayed by some electric issues. #AMuS
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 15 februari 2022
Deze camouflage werkt behoorlijk goed
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics