Ik heb ondertussen een mooie bezigheid gevonden tot aan de start van de wintertests en het nieuwe seizoen. De livery-reveals zijn leuk om te kijken, maar ik denk niet dat je er al veel van kunt leren, de auto's die straks in Bahrein op de startgrid staan, zullen flink anders zijn lijkt me.
Fijn statistiekjes, grafiekjes en overzichten maken met python scripts en
FastF1.
Heb al wat leuke dingen in elkaar weten te zetten (en weten te kopieren/aan te passen):
- Vergelijk kwalificatie onderling per team
- Vergelijk race resultaten onderling per team
- Vergelijken van snelste ronde in race/kwalificatie inclusief telemetrie
- Vergelijken 1 specifieke ronde in race inclusief telemetrie
- Verloop constructeurs kampioenschap, op positie of op punten
- Verloop coureurs kampioenschap, op positie of op punten
- Verloop positie op de baan per race
- Vergelijk minisectoren tussen 2 rijders
- Gebruikte banden strategie
- Overzicht snelheid op de baan van 1 coureur (inclusief de layout van de baan)
- Overzicht welke gekozen versnelling op de baan van 1 coureur (inclusief de layout van de baan)
En ik ben nog aan het kijken of ik er meer uit kan halen. Veel informatie wordt gehaald uit de
ergast database, maar er wordt ook gewoon data gehaald uit de live-timing apps van F1 zelf.
Leuk klusje om er zo bij te doen, leren programmeren in Python, met een duidelijk doel voor ogen

.
En wat voorbeeldjes ervan:
En de meest controversiële ronde van het jaar zag er qua telemetrie zo uit:
Nu zo gedaan dat ik zelf jaartal en race (of eventueel ronde en sessie) invul bij het uitvoeren van het python script, ik ga nog kijken hoe ik ze kan aanpassen, zodat ik dat gewoon met parameters kan doen.
Dan wordt het een kwestie van schedulen en uitvoeren zodra de Ergast database is bijgewerkt

.
[
Voor 47% gewijzigd door
walteij op 14-02-2022 12:49
]