[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.899 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:38:
Ik vind de livery erg mooi, maar dit is nog wel het FIA model, toch?
Als je ipv ‘dit’ de auto zou noemen die je bedoeld zou helpen ;)
(Recht erboven staat een post met alle 3 de ‘echte’ auto’s)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 11-02-2022 20:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
YakuzA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:40:
[...]

Als je ipv ‘dit’ de auto zou noemen die je bedoeld zou helpen ;)
(Recht erboven staat een post met alle 3 de ‘echte’ auto’s)
Sorry, ik dacht dat het voor de hand lag, aangezien de launch nu gaande is. Ik bedoel de McLaren.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:49:
[...]

Sorry, ik dacht dat het voor de hand lag, aangezien de launch nu gaande is. Ik bedoel de McLaren.
Sidepods, airbox en neus van de McL zijn anders dan de FIA demo modellen. :)

RB tot nog toe de grootste verstopper :P

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-02-2022 20:55 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caPks0qbyW661xwrytOfs35ajts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLqJZYfxEXmckxM4oUvBYT3T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfLeyBlJ_IsezLxFs_00WT8qx9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ADm3yE3IXL65v7XhDpoJXkD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4BBIFgEehp5agl8xMyQeF75RVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nHNEZB56fSxlASaYHzXebUu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWMfTarkuHXeICzBanm0fWSP3EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsST46NqckA7nHEXm8qjOlJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 13:36

Damian

Insane Obtrusion

Vreemde achtervleugel. Lijkt geen DRS op te zitten als ik zo kijk. De actuator wel maar zie geen scharnieren e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Damian op 11-02-2022 21:00 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hij ziet er wel slanker uit als die AM toch? Vooral zo richting de achterwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Damian schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:59:
Vreemde achtervleugel. Lijkt geen DRS op te zitten als ik zo kijk. De actuator wel maar zie geen scharnieren e.d.
Lijkt mij dan ook een mooie indicatie dat dit een render is op basis van een van de FOM dummy auto's ;) Want die had geen DRS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
De nieuwe Mercedes coureur naast Russell:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al is het overal de FIA demo bolide, ik vind het nieuwe technische ontwerp erg elegant uitzien. Kan niet wachten op de eerste race hoe de echte formule auto's eruit zien. En dat het spannend wordt op de baan met veel gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:38:
Ook al is het overal de FIA demo bolide, ik vind het nieuwe technische ontwerp erg elegant uitzien. Kan niet wachten op de eerste race hoe de echte formule auto's eruit zien. En dat het spannend wordt op de baan met veel gevechten.
Ik verwacht dat we redelijk wat van die nose wing endplates (die haaienvin) los op de baan gaan zien. :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Leul trouwens dat McLaren in hun launch ook hun andere racetakken er bij betrok. Benieuwd hoe ze het gaan doen in de Extreme-E

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:30:

[Embed]
Ah, Chrisrian Horner gespot? :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik wil deze post nog even extra in het zonnetje zetten want deze video is echt geweldig, een van de beste video's over F1 ooit. De maker werkte tot voor kort in het aero-team van Mercedes en heeft een getrained oog waarmee hij de luchstromen rond iedere ribbele of bobbel uitlegt.

Deze is nóg betere dan de video die hij maakte over de Haas:

Ik heb nog nooit zo lang en gefascineerd naar een Haas gekeken :)

Mijn hoop is dat we vandaag zijn analyse van de McLaren krijgen.

De drie teams die al een nieuwe auto hebben gepresenteerd (de showcar vanRedBull telt niet) zien er echt anders uit, er zijn duidelijk verschillende ontwerpkeuzes gemaakt. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n grote verschillen heb gezien, al moet ik daar bij zeggen dat ik het begin van de turbo-hybride periode niet heb meegemaakt.
Voorheen zat het onderscheid tussen de auto's (buiten de livery) in pietluttige details zoals het aantal ribbeltjes op een neusvleugel. Bij een onderzoekje bleken zelfs de meeste teambazen niet in staat om hun eigen auto van de rest te onderscheiden zonder de livery.

Op dit moment durf ik te zeggen dat ik de Haas, Aston Martin en McLaren aan alleen hun profiel kan herkennen, zeker van boven gezien.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@CAPSLOCK2000 Deze? :P

Erg fijne videos idd.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Ze zullen hem in ieder geval niet snel beschadigen aan de kerbs :+
Zal je weer zien dat circuits die kerbs weer gaan verhogen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:58
Kyle Forster gebruikt ook "legality boxes" in zijn uitleg en hoe onderdelen zich verhouden of ze bijvoorbeeld de hele box vullen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-ddcfa.nitrocdn.com/JQYfXJOBUFneKLnOzezIRFhjbgnfyVnx/assets/static/optimized/rev-b313104/wp-content/uploads/2022/02/11145915/Aston-Martin-overhead-legality-box.jpg

Wie meer van geschreven tekst houdt, hij schrijft ook https://www.motorsportmag...r-and-the-bits-its-hiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:00:
Kyle Forster gebruikt ook "legality boxes" in zijn uitleg en hoe onderdelen zich verhouden of ze bijvoorbeeld de hele box vullen.

[Afbeelding]

Wie meer van geschreven tekst houdt, hij schrijft ook https://www.motorsportmag...r-and-the-bits-its-hiding
Van de AM vind ik de legality boxers recht van voren het meest interessant, hoe ze daar de neus hoger met een ‘snorrenvleugel’ hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 12-02-2022 16:07 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:30:

[Embed]
Misschien herken ik 'm als hij even voor mij knielt.
* PalingDrone mompelt iets over een GOATensik.

OT:
Benieuwd of we meer van die AM louvres gaan zien, behalve motorwarmte afvoeren kunnen die air outlets ook nog iets van extra onderdruk onder de vloer veroorzaken?

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 12-02-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
PalingDrone schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Misschien herken ik 'm als hij even voor mij knielt.
* PalingDrone mompelt iets over een GOATensik.

OT:
Benieuwd of we meer van die AM louvres gaan zien, behalve motorwarmte afvoeren kunnen die air outlets ook nog iets van extra onderdruk onder de vloer veroorzaken?
Ben er nog niet uit. AM heeft ook een soort undercut onder die sidepods zitten. Lijkt mij dat je met vituri tunnels onder de auto, je de lucht boven de vloer juist wilt vertragen, toch ? Schijnt dat dat deel van de auto wel ontwikkeld mag worden, dus misschien krijgen we nog flapjes of dingetjes daar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

loekf2 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Ben er nog niet uit. AM heeft ook een soort undercut onder die sidepods zitten. Lijkt mij dat je met vituri tunnels onder de auto, je de lucht boven de vloer juist wilt vertragen, toch ? Schijnt dat dat deel van de auto wel ontwikkeld mag worden, dus misschien krijgen we nog flapjes of dingetjes daar.
Gok dat je venturi bedoelt? Daarmee kun je inderdaad onderdruk creeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
Weer een lek van de AT03, beetje “boxy”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/744WmV5T3WmMN5l2UxQydfL-VsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oBJgTwHkd0QHpx7bzhMrOmeZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
loekf2 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:08:

[Afbeelding]
"Lek". Ik geloof er echt niks van dat iemand (/een medewerker) gewoon even doodleuk met zijn telefoon wat foto's kan maken.
Gegarandeerd dat zo'n heel kantoor / fabriek vol hangt met camera's en zo'n actie ontslag op staande voet oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:08:

[Afbeelding]
Flinke air inlet van de sidepods.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
YakuzA schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Flinke air inlet van de sidepods.
Gerucht gaat trouwens dat de achterwielophanging van de RB18 en AT03 identiek zijn en net als McLaren pushrod, met pullrod voor. Morgen weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Positief dat Alpha Tauri ons geen F1 show model met Alpha Tauri opdruk gaat voorschotelen maar eerst krijgen we nog een fantatische modeshow te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Chocoball schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:58:
Positief dat Alpha Tauri ons geen F1 show model met Alpha Tauri opdruk gaat voorschotelen maar eerst krijgen we nog een fantatische modeshow te zien :)
Oh shit…. die was ik van vorig jaar vergeten. Ik zag al een foto van Yuki en Pierre in de make-up, dus zeker niet live ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
mark-k schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:24:
[...]

Gok dat je venturi bedoelt? Daarmee kun je inderdaad onderdruk creeren.
Check. Ik vond deze foto op f1technical van de onderkant van een Lotus Champ Car:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tuqqvdhhavqou4tssiQFNazW8mQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YAW4L9Dzg4TE5863vSERrmx4.jpg?f=user_large

Je kunt hier duidelijk de “chokes” zien in de Venturi kanalen om de lucht te versnellen en een lagere druk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
loekf2 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Oh shit…. die was ik van vorig jaar vergeten. Ik zag al een foto van Yuki en Pierre in de make-up, dus zeker niet live ?
Zou natuurlijk best kunnen. Die van Red Bull Racing zal ook niet live zijn geweest. En waarom zouden ze het ook live doen? Meer kans op bloopers als je het zoals Red Bull puur als marketing inzet waarbij je juist wilt dat het wel "slick" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RobertMe schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:24:
[...]
Zou natuurlijk best kunnen. Die van Red Bull Racing zal ook niet live zijn geweest. En waarom zouden ze het ook live doen? Meer kans op bloopers als je het zoals Red Bull puur als marketing inzet waarbij je juist wilt dat het wel "slick" is.
Die van RBR was gegarandeerd niet live omdat er meteen al perfecte synchrone NL ondertiteling bij was.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08 03:42
RobertMe schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:21:
[...]

"Lek". Ik geloof er echt niks van dat iemand (/een medewerker) gewoon even doodleuk met zijn telefoon wat foto's kan maken.
Gegarandeerd dat zo'n heel kantoor / fabriek vol hangt met camera's en zo'n actie ontslag op staande voet oplevert.
Ex medewerker bedoel je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:22:
Ik vind het mooie auto's, maar van die hoge zijkanten van de voorvleugel ben ik geen fan.
Ik vind de vleugels an sich veel te hoog ‘ogen’. Net alsof deze verkeerd afgesteld is, of schade heeft. Onnatuurlijk bijna.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hier vanmiddag om 12:00 de livestream van de reveal van de AT03, waarvan ik vermoed dat het net zoals de RB18 een dummy auto zal zijn met "nieuwe" AT livery :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
denk dat we nog wel het een en ander kunnen verwachten met die voorvleugels. Uiteindelijk zal het ground effect door die tunnel onder de auto geoptimaliseerd moeten worden. En die vleugel kan dan in de weg zitten op een bepaalde manier.
In 82 hadden de F1 auto's geen front wing omdat er toen met skirts werd gewerkt, ook dat tunnel effect onder de auto die toen beter tot zijn recht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Damian schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:47:
[YouTube: AT03 Car Launch | The Style of a New Era]

Hier vanmiddag om 12:00 de livestream van de reveal van de AT03, waarvan ik vermoed dat het net zoals de RB18 een dummy auto zal zijn met "nieuwe" AT livery :P
Er gaan al weer verhalen dat de zogenaamde "spy pictures" oude liveries en covers waren.

Kan we ook niet voorstellen dat AT een echte auto laat zien, als RB veel geheim wil houden. Kan iets zeggen over de Honda packaging voor 2022 en de achter ophanging (en gearbox) die ws ook van RB komt. Vorig jaar gebruikten ze nog de 2019 ophanging. De 2021 ophanging is waarschijnlijk niet te gebruiken omdat je de onderkant van de vloer vrij wil houden (mijn simpel begrip van Venturi tunnels en ground effect).

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 14-02-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:38:
[...]
De 2021 ophanging is waarschijnlijk niet te gebruiken omdat je de onderkant van de vloer vrij wil houden (mijn simpel begrip van Venturi tunnels en ground effect).
Oude ophanging is idd niet te gebruiken omdat de hele gearbox op een andere plek zit en dus ook de gearbox casing, en je inderdaad de hele layout dit jaar anders hebt ivm de locatie van de tunnels onder de vloer.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

d-vine schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:49:
denk dat we nog wel het een en ander kunnen verwachten met die voorvleugels. Uiteindelijk zal het ground effect door die tunnel onder de auto geoptimaliseerd moeten worden. En die vleugel kan dan in de weg zitten op een bepaalde manier.
In 82 hadden de F1 auto's geen front wing omdat er toen met skirts werd gewerkt, ook dat tunnel effect onder de auto die toen beter tot zijn recht kwam.
Maar de voorvleugels zijn wel belangrijk om de balans in de auto te houden, als je veel downforce nu aan de achterkant/onderkant hebt, moet je ook downforce aan de voorkant hebben om je voorwielen op het asfalt te 'drukken' en niet elke bocht met onderstuur te moeten nemen.

(zoals je bijvoorbeeld ook bij de AM ziet, dat ze de neus en vleugel in het midden omhoog trekken, maar als consequentie daarvan wel de compleet toegestane rest toegestaan voor de voorvleugel moeten gebruiken om toch nog genoeg druk op te leveren)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2022 11:25 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Embed: https://gfycat.com/shockedalienatedbluegill]

de helm-camera van leclerd - stabalized :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Xiaomi's dochtermerk Redmi is een nieuwe sponsor voor Mercedes. Ze hebben dit officieel bekend gemaakt met een nieuwe smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
YakuzA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Maar de voorvleugels zijn wel belangrijk om de balans in de auto te houden, als je veel downforce nu aan de achterkant/onderkant hebt, moet je ook downforce aan de voorkant hebben om je voorwielen op het asfalt te 'drukken' en niet elke bocht met onderstuur te moeten nemen.

(zoals je bijvoorbeeld ook bij de AM ziet, dat ze de neus en vleugel in het midden omhoog trekken, maar als consequentie daarvan wel de compleet toegestane rest toegestaan voor de voorvleugel moeten gebruiken om toch nog genoeg druk op te leveren)
Dat is zeker waar voor de balans, denk ook meer iets wat jij al zegt je creatieve zaken krijgt met het middenstuk wat iets omhoog komt en de rest laag blijft. Ik weet niet hoe veel ze een wave mogen maken in de vleugel
AM vond ik ook erg hoog maar het blijft een shakedown.
heel benieuwd wat de definitieve versies van iedereen gaat worden in bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
himlims_ schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:43:
[Embed]

de helm-camera van leclerd - stabalized :P
Dat ziet er stukken beter uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

d-vine schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:50:
[...]
Dat is zeker waar voor de balans, denk ook meer iets wat jij al zegt je creatieve zaken krijgt met het middenstuk wat iets omhoog komt en de rest laag blijft. Ik weet niet hoe veel ze een wave mogen maken in de vleugel
AM vond ik ook erg hoog maar het blijft een shakedown.
heel benieuwd wat de definitieve versies van iedereen gaat worden in bahrein.
Gezien het effect downstream van de vorm van de voorvleugel kunnen ze niet ineens een compeet andere vleugel erop schroeven zonder enorme gevolgen voor de werking van de rest van de auto.
Plus met de crashtesten van de neus, kunnen ze ook niet ineens een veel lagere neus erop schroeven.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

AT Net gestart

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Blijkbaar is het in Italie al 5 minuten later dan hier. 12:05 begint het feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
YakuzA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Gezien het effect downstream van de vorm van de voorvleugel kunnen ze niet ineens een compeet andere vleugel erop schroeven zonder enorme gevolgen voor de werking van de rest van de auto.
Plus met de crashtesten van de neus, kunnen ze ook niet ineens een veel lagere neus erop schroeven.
Daar zit natuurlijk ook het verschil tussen de neus, de crashstructuur in de neus en de voorvleugel. Je kan prima allemaal verschillende vleugels proberen zonder een nieuwe crashtest te doen, maar iedereen zal naar zijn eigen concept ontwikkelen of dat van een ander kopiëren na een paar races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mavamal schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Daar zit natuurlijk ook het verschil tussen de neus, de crashstructuur in de neus en de voorvleugel. Je kan prima allemaal verschillende vleugels proberen zonder een nieuwe crashtest te doen, maar iedereen zal naar zijn eigen concept ontwikkelen of dat van een ander kopiëren na een paar races.
in de 2022 regels moet de neus vastzitten aan de voorvleugel en zijn de radii beperkt, dus ze zitten wel redelijk vast aan wat mogelijk is met de vorm van de neus dacht ik, of ze moeten ineens zo'n oude Renault 2009 neus erop zetten :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:55
Dus daarom was Hamilton maanden uit de lucht. Hij moest wachten op z’n nieuwe telefoon.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En spoiler weg want kort maar krachtig. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLjWX3TXIAEbDOW?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLjWX3SWYAIFlST?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLjWX3QXsAAit5I?format=jpg&name=large

Livery. Bron:

[ Voor 25% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-02-2022 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Lekker kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Zo dat was een quickie. Had me ingesteld op een modeshow etc.

Zag alleen een render van de FIA showcar voorbij vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Spoiler mag wel weg hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Was je al voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gewaagde keuze, de AT zonder DRS dit seizoen....

Wat een kansloze onthulling was dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Homeland schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:11:

Dit sloeg ook nergens op.

Als ik de sidepods zo zie, mocht dit echt zijn, beetje AM03 vibes. Zie ik nou nog een push-rod voor ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ownee te lang; kan het korter

Ownee te kort: kan het langer

Ownee: Ze laten alleen de livery zien op de showcar; they are doomed.

Neem even wat te drinken. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

loekf2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:09:

zeker niet.

Wanneer leren mensen nou eens naar de details te kijken :/ Het gaat in de F1 om de details. Ook al is het een render, en kan de auto helemaal weer anders zijn tijdens de testperiode, het gaat in de render in ieder geval echt niet om een showcar...

Kijk eens naar Sidepods, achterkant, voorvleugel, lengte van de neus, geometrie van ophanging e.d. Zijn wel degelijk verschillen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Ownee te lang; kan het korter

Ownee te kort: kan het langer

Ownee: Ze laten alleen de livery zien op de showcar; they are doomed.

Neem even wat te drinken. :)
Als je dit filmpje vergelijkt met de presentatie van AM dan was dit gewoon teleurstellend. Aston Martin gaf een goeie ouderwetse presentatie, net als McLaren overigens. Dat is toch een stuk leuker om te zien dan zo'n suf filmpje. Er zat meer wachttijd in de beelden van de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Damian schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:14:
[...]

zeker niet.

Wanneer leren mensen nou eens naar de details te kijken :/ Het gaat in de F1 om de details. Ook al is het een render, en kan de auto helemaal weer anders zijn tijdens de testperiode, het gaat in de render in ieder geval echt niet om een showcar...

Kijk eens naar Sidepods, achterkant, voorvleugel, lengte van de neus, geometrie van ophanging e.d. Zijn wel degelijk verschillen te zien.
Ik was iets te snel, voordat ik de tweet met de foto's zag. Jammer dat ze geen foto/render van boven posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vond er niks mis mee. Alpha Tauri is een modemerk dus logisch dat daar ook een behoorlijke nadruk op lag. Veel meer dan een livery reveal zijn de presentaties ook niet. Volgende week zien we ze hopelijk in actie en dan wordt er veel meer duidelijk. :)

De wagen is hier ook in 360 graden te bewonderen.
THE 2022 CAR

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 14-02-2022 12:24 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 12-09 08:44
Ik heb ondertussen een mooie bezigheid gevonden tot aan de start van de wintertests en het nieuwe seizoen. De livery-reveals zijn leuk om te kijken, maar ik denk niet dat je er al veel van kunt leren, de auto's die straks in Bahrein op de startgrid staan, zullen flink anders zijn lijkt me.

Fijn statistiekjes, grafiekjes en overzichten maken met python scripts en FastF1.
Heb al wat leuke dingen in elkaar weten te zetten (en weten te kopieren/aan te passen):
  • Vergelijk kwalificatie onderling per team
  • Vergelijk race resultaten onderling per team
  • Vergelijken van snelste ronde in race/kwalificatie inclusief telemetrie
  • Vergelijken 1 specifieke ronde in race inclusief telemetrie
  • Verloop constructeurs kampioenschap, op positie of op punten
  • Verloop coureurs kampioenschap, op positie of op punten
  • Verloop positie op de baan per race
  • Vergelijk minisectoren tussen 2 rijders
  • Gebruikte banden strategie
  • Overzicht snelheid op de baan van 1 coureur (inclusief de layout van de baan)
  • Overzicht welke gekozen versnelling op de baan van 1 coureur (inclusief de layout van de baan)
En ik ben nog aan het kijken of ik er meer uit kan halen. Veel informatie wordt gehaald uit de ergast database, maar er wordt ook gewoon data gehaald uit de live-timing apps van F1 zelf.

Leuk klusje om er zo bij te doen, leren programmeren in Python, met een duidelijk doel voor ogen :).

En wat voorbeeldjes ervan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3N1Vx5LdhucsVlkk3cbPA4-N0s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/i4uYkLd12XHGMi30hmKIXTSJ.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HbXm5cB2HuC_nVdbU8XcjyHG6c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/yZ6Lk1N1R8D93pUr0uuluyLm.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EaXzhfkOImmmA2964e7tz9ocYA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ReOMjgPb3B6OgY1wcqb08VZ8.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYe43qAJvQPmVGR5K-U8Nk7VdW0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/fWBZXEUDHMnmCIlqRY0fpYY8.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Og7eom76i_h3xzE10lBoJMD5TBg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/wvbfn6aFIhBEeWDDHgI6o2Ps.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZyXe4eBZdPKuP7uVFw7b5TZvR4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pNKQjYHpvJPHarOgtJt01swh.png?f=fotoalbum_medium

En de meest controversiële ronde van het jaar zag er qua telemetrie zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bp-csPfiOwF4uHHPatKwehRoak=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/oImjP2rjZGHV8PvV0MWoOWNl.png?f=fotoalbum_medium

Nu zo gedaan dat ik zelf jaartal en race (of eventueel ronde en sessie) invul bij het uitvoeren van het python script, ik ga nog kijken hoe ik ze kan aanpassen, zodat ik dat gewoon met parameters kan doen.
Dan wordt het een kwestie van schedulen en uitvoeren zodra de Ergast database is bijgewerkt :).

[ Voor 47% gewijzigd door walteij op 14-02-2022 12:49 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loekf2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep3m_lVooLBc3KSK2cclYBSW1KQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EnDLt5Q4c3ZkgVmfgv8h35H8.png?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAC6F0K5yOgMgb7ogtnx02wM1OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBDxP1F7SUsb5cluFbEOOJ1I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgOTajgu4fqfBD7aX38ZF31Sh9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1Q7OLma7S70ZOJQE55f67xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGAu2iAh2u7GZVEzmbCjMUOx4Lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJ2dhQGbogiWahSiTnHTmuYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id42KaUwgoz9MMjuUqxxXuyt6b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDNYV3QB7z0ZliwLHn4QLlss.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXu_U5_s952wu4Beu4OlA6l9izM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dUaVjto8VeKh6Y7kbT0scRc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDxlSNhaNRfO8zaIKLoDVanpuW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pinH98ToOPIuJSzRj3ePzKos.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:09:

Sidepods zijn iig niet van de FIA showcar? :)

/edit: had eerst meer moeten scrollen :P

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2022 12:53 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
YakuzA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Sidepods zijn iig niet van de FIA showcar? :)
Nee, en een 2022 RBT versnellingsbak + ophanging zo te lezen op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wing end plates van de voor vleugel van de AT zijn wel echt huge.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik vind de Liverys dit jaar echt wel erg mooi!

Vind de livery van McLaren, AlphaTauri en Aston Martin persoonlijk wel de mooiste van alles wat we tot nu toe hebben gezien. Alle 3 teams hebben me weten te verrassen,

McLaren die ervoor gekozen heeft om die lichtblauwe tinten toe te voegen waardoor de auto in mijn ogen meer compleet lijkt, want ergens miste ik vorig jaar iets in de tinten. Ondanks dat vond ik de 2021 livery natuurlijk wel erg mooi.

Aston Martin heeft een geel/groene streep aan de auto toegevoegd waardoor je een compleet andere look krijgt, vond het roze namelijk totaal niet bij de groentinten passen.

AlphaTauri vond ik vorig jaar al prachtig en daar is dit jaar niet veel aan veranderd, want het ziet er weer prachtig uit. Vind het wel jammer dat ze niet meer die witte velgen hebben dit jaar, nu er wieldoppen zijn gekomen had ik hun er wel vooraan gezien dat ze deze wit zouden te maken.

Stom dat het in zulke kleine details kan zitten, maar voor mij maken die dingen de livery wel een stuk mooier en meer compleet dan in 2021. Ben benieuwd naar de andere teams, let's go _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
zonoskar schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:59:
Wing end plates van de voor vleugel van de AT zijn wel echt huge.
Is dat niet bij alle teams zo? Ze hebben maar een marge waarin ze dit mogen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

Eh, er zit gewoon een DRS-actuator op hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Honda doet stiekem ook een "reveal". :

[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-02-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

DataGhost schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Eh, er zit gewoon een DRS-actuator op hoor?
Actuator wel ja ;) Maar geen scharnieren o.i.d. :P Die achtervleugel is gewoon 1 geheel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Damian schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Actuator wel ja ;) Maar geen scharnieren o.i.d. :P Die achtervleugel is gewoon 1 geheel...
Op 0:30 van filmpje wat ik gepost heb, zie ik soort van een pianoscharnier? :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCcYIJ7K0VbPZkhTe9jI04pdt2k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CFVnFUQCBoIzHULWhZmPNscB.png?f=user_large

Paint skills die de DRS flap aangeeft?

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-02-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Illegal_Alien schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Op 0:30 van filmpje wat ik gepost heb, zie ik soort van ene pianoscharnier? :P[Afbeelding]

Paint skills die de DRS flap aangeeft?
Bovenste plane van de achtervleugel lijkt mij toch echt 1 geheel. Kijk maar eens naar de AMR22 foto's en renders die er zijn, daar zie je duidelijk dat het middenstuk een los deel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Net als bij alle andere launches en reveals (ook die al gedaan zijn) zijn een hoop details weggelaten of verborgen. Ook is al van meerdere teams het bericht gekomen dat de reveal-auto lang niet dezelfde gaat zijn als de test- en race-auto. Eigenlijk precies hetzelfde zoals voorgaande jaren dus. AT heeft nu in ieder geval de visuele hoofdlijnen van hun auto gepresenteerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TechnoHead
  • Laatst online: 23-07 15:20
Oud vs nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4z6npc1ffsh81.jpg

3d filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:26
Mooi vs mooier vs mooist. Amen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
Hoop dat ze de wieldoppen nog wit gaan maken,vond de witte van vorig jaar erg mooi staan. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DoubleDutch schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Hoop dat ze de wieldoppen nog wit gaan maken,vond de witte van vorig jaar erg mooi staan. _/-\o_
Het is ondertussen verwijderd, maar iemand heeft dat er al op geshopt: https://www.reddit.com/r/.../we_want_white_rims_at03/
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/q8rkc2duvsh81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Voor morgen staat de shake down / filmdag met de AT03 gepland. Nog niet duidelijk is of het net als vorig jaar weer Misano wordt of toch Imola omdat de digitale content de AT03 op Imola laat zien.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2022/02/FLjn9wmWUAQX1bZ-2048x1280.png

Mercedes heeft met haar presentatie komende vrijdag ook meteen haar filmdag op Silverstone.

[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 14-02-2022 15:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Vandaag komt als het goed is ook het rapport van de FIA uit over de laatste race van vorig jaar...

Benieuwd wat daar nog uit gaat komen, al ben ik er wel een beetje klaar mee... Vooral met huilende Engelsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
Prima als Masi geslachtofferd wordt toch? Zo lang ze Max z'n titel maar niet ontnemen (lijkt me ook heel sterk).

Er zijn dit jaar zoveel discutabele beslissingen geweest dat ik de wedstrijdleiding ook niet ga verdedigen. Er is er in mijn ogen maar ééntje in het voordeel van Max uitgevallen, dat waren die Engelsen inderdaad niet gewend en ging het incasseringsvermogen van velen te boven. Nederlanders zijn allang gewend dat er tegenin gaan geen zin heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Het slachtofferen van Masi geeft meer macht aan een leger advocaten om elke beslissing onder een vergrootglas te gaan houden. Dat moet in principe niemand willen.

Wat niet wegneemt dat Masi sinds hij wedstrijdleider is een aantal rare beslissingen heeft genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Masi weg is op zich niet zo'n probleem. Maar wat krijg je ervoor terug...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

Ypuh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:27:
Prima als Masi geslachtofferd wordt toch? Zo lang ze Max z'n titel maar niet ontnemen (lijkt me ook heel sterk).

Er zijn dit jaar zoveel discutabele beslissingen geweest dat ik de wedstrijdleiding ook niet ga verdedigen. Er is er in mijn ogen maar ééntje in het voordeel van Max uitgevallen, dat waren die Engelsen inderdaad niet gewend en ging het incasseringsvermogen van velen te boven. Nederlanders zijn allang gewend dat er tegenin gaan geen zin heeft.
Max heeft die laatste race gewonnen, Mercedes heeft aangegeven in protest te gaan maar heeft dat voor de uiterste datum waarop dat dan ingediend moest worden niet gedaan. Daarmee is de uitslag definitief.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
F1 ANALYSIS: The fascinating design features – and Red Bull cues – on AlphaTauri’s AT03

ANALYSE: De fascinerende ontwerpkenmerken - en Red Bull-aanwijzingen - op AlphaTauri's AT03

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/WinterFebruary/AlphaTauri/topviewcomp.jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/WinterFebruary/AlphaTauri/sidepodscomp.jpg.transform/9col/image.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-02-2022 16:01 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ypuh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:27:

Ik kan met de beste wil van de wereld niet indenken waarom Masi weg zou moeten. Sturen ze hem weg geven ze een verliezend team macht en gaat alle autoriteit van een racedirector verloren. Een volgende racedirector kan dan dit jaar exact hetzelfde overkomen. Het probleem is in mijn ogen niet Masi maar het reglement wat veel vrijheden voor interpretatie biedt. Dat laatste mag je de FIA kwalijk en niet Masi.

De meeste coureurs staan inmiddels achter Masi. Hij is gewoon een goede racedirector die de coureur ook wil laten racen. Het grote probleem afgelopen jaar was ook de druk die hij opgelegd kreeg door de teambazen die in zijn oor aan het tetteren waren. Ik hoop dan ook dat de FIA inzet op ondersteuning en niet op wegsturen van Michael Masi.

We hoeven vandaag trouwens geen uitslag van de vergadering te verwachten. Daarvan komt pas uitsluitsel op 18 maart.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem is alleen niet Masi. Het problemen zijn de compleet ondoorgrondelijke regelgeving van de FIA en diezelfde FIA die niet eens een heel klein beetje zelfreflectie kan tonen en bedenken dat hun roulerende stewards systeem gewoon waardeloos is en niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-02-2022 16:15 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
In other news. Williams Racing heeft een nieuwe sponsor in Duracell gevonden met een meerjarige contract. Nu ben ik benieuwd, koperkleur in de livery of roze konijntjes op de wagen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:18:
In other news. Williams Racing heeft een nieuwe sponsor in Duracell gevonden met een meerjarige contract. Nu ben ik benieuwd, koperkleur in de livery of roze konijntjes op de wagen. :)

[Twitter]
Of gaan ze meedoen aan Formule E :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Dan redden ze het einde van de race niet. Duracell batterijen zijn nu ook weer niet van zo'n geweldige kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Met een grote Duracell batterij (zwart en koperen voor- of achterkant) livery en een blauw streepje van Williams? ;)

Ik verwacht batterij grappen als Williams de finish niet haalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 14-02-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Met een grote Duracell batterij (zwart en koperen voor- of achterkant) livery en een blauw streepje van Williams? ;)

Ik verwacht batterij grappen als Williams de finish niet haalt.
Recharge problemen... heeft de nieuwe sponsor gewoon alkaline erin gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:18:

[Twitter]
kleurencombo ziet er op dat kleine stukje wel belovend uit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.sanity.io/images/fnx611yr/production/f363d03da0b50038c3392f5ee8b91b60e8069824-7785x5190.jpg?w=1200&auto=format

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:58
sjaool schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Ik kan met de beste wil van de wereld niet indenken waarom Masi weg zou moeten. Sturen ze hem weg geven ze een verliezend team macht en gaat alle autoriteit van een racedirector verloren. Een volgende racedirector kan dan dit jaar exact hetzelfde overkomen. Het probleem is in mijn ogen niet Masi maar het reglement wat veel vrijheden voor interpretatie biedt. Dat laatste mag je de FIA kwalijk en niet Masi.

De meeste coureurs staan inmiddels achter Masi. Hij is gewoon een goede racedirector die de coureur ook wil laten racen. Het grote probleem afgelopen jaar was ook de druk die hij opgelegd kreeg door de teambazen die in zijn oor aan het tetteren waren. Ik hoop dan ook dat de FIA inzet op ondersteuning en niet op wegsturen van Michael Masi.

We hoeven vandaag trouwens geen uitslag van de vergadering te verwachten. Daarvan komt pas uitsluitsel op 18 maart.
Ik zie ook geen enkel reden waarom Masi weg zou moeten, maar wmb zit het probleem hem niet in de te vrije regelgeving, maar juist dat deze teveel dichtgetimmerd is. Er is ondertussen voor elke edge case een nieuwe regel bedacht.

Geef de race director juist meer vrijheid met het oog op "zo veel mogelijk racen, zolang dit veilig kan", dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en kunnen ze daar hun keuzes op baseren.

Oh en zorg ervoor dat er slechts 1 persoon per team kan communiceren met de race director. Het liefst iemand die zich als een professional kan gedragen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
Van Chris Medland
There are changes from the F1 Commission though.

Firstly, three sprint races confirmed this year at Imola, Austria and Brazil. Points awarded to the top eight, from eight for the winner to one for P8 #F1

Secondly, after Spa debacle, two racing laps (without SC/VSC) needed before a race can be called, then a sliding scale in terms of points awarded depending on how much completed. Full breakdown is a little more complex than before:
If under 25% race distance completed by the leader = Top five score: 6 points for the winner, then 4, 3, 2, 1

Between 25-50%, top nine score: 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

Between 50-75%, top ten score: 19, 15, 12, 9, 8, 6, 5, 3, 2, 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
sjaool schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Door op deze post in te gaan loop ik risico om de discussie opnieuw te starten. Dat hoeft wat mij betreft niet; ik ben namelijk uitermate tevreden met de uitkomst en dat die Engelsen zo janken, maakt het eigenlijk misschien nog wel mooier ook.

Ik denk dat een groot deel van de kritiek op Masi voort komt dat hij te vaak een eigen interpretatie er op na houdt. De regels zijn als je het mij vraagt vrij duidelijk, maar door de inconsistente naleving van de wedstrijdleiding, gaan mensen er meer op focussen. Het doet me denken aan de Amerikaanse claim-cultuur, waarbij in handleidingen van magnetrons staat dat je er geen baby's of katten in mag stoppen. In Nederland staan die regels niet in een handleiding, en ga je ook niet ver komen als je een aanklacht indient. In Amerika moet alles tot de letter beschreven staan en juist daardoor ontstaan er alleen maar meer fouten/claims. De roep naar meer/duidelijkere regels lijkt mij dus niet de juiste.

Masi heeft afgelopen seizoen meerdere situaties discutabel beoordeeld; in de voorlaatste race nog met in de ene lap bocht afsnijden door Max > gevolg: Max buiten de lijnen, en een paar rondes later in dezelfde bocht afsnijden door Lewis > gevolg: Max liet geen ruimte op te baan. De kers op de taart was natuurlijk de laatste ronde van het seizoen, waar 2 regels uit het boek half toegepast werden en je een geheel nieuwe situatie creëert die dus ook niet beschreven staat in het regelement.

@Hogader Lees je post direct daarna, +1 voor jouw beschrijving. Dat is ook hoe ik hem zie. Het is nu zodanig ingewikkeld dat je het als wedstrijdleiding ook amper nog goed kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 14-02-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:46
Niet echt boeiend als je mij vraagt.
Wanneer wel en geen punten bij een verregende race en de verdeling voor de sprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
schumi2004 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Niet echt boeiend als je mij vraagt.
Wanneer wel en geen punten bij een verregende race en de verdeling voor de sprint
Structurele wijzigingen en een actieplan n.a.v. de beoordeling van de Abu Dhabi race komen later deze week volgens The Race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Deze vind ik wel bijzonder;
Feedback from the Commission on matters raised will be incorporated into the President’s analysis
Krijgen we dus een gekleurde analyse van de kersverse president?

[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 14-02-2022 17:45 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Pagina: 1 ... 21 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics