Dit was het antwoord wat ik heb gekregen nav van mijn casus, had hem eerder ook gepost:
Hartelijk dank voor uw bericht. In deze mail geef ik u graag antwoord op uw vragen.
Als een tarief voor stroom of een belasting wijzigt, lezen we bij een slimme meter de meterstanden uit. Bij een conventionele meter schatten we de standen. Vanaf die meterstand geldt het nieuwe tarief. Op een jaar- of eindnota wordt het verbruik en de teruglevering in dezelfde tariefperiode gesaldeerd. Als er meer verbruik is dan er wordt terug geleverd, dan wordt het verbruik tegen de juiste tarieven afgerekend op de nota. Als er meer wordt terug geleverd, dan verbruikt dan wordt er ook voor het juiste tarief terugleververgoeding uitbetaald.
Het kan hierdoor voorkomen dat de klant in de ene tariefperiode verbruik moet betalen en in een volgende verbruik terug geleverd krijgt.
Ik hoop uw vraag zo beantwoord te hebben. Mocht u nog meer vragen hebben, kunt u ons ook telefonisch bereiken via 088 895 5955.
Met vriendelijke groet,
In diezelfde tarief periode wordt daar letterlijk gezegd. Dont shoot the messenger.
Ik verzin het ook niet.
Edit: toevoeging van mijn kant:
Ben het er mee eens dat het sowieso per jaar zou moeten gebeuren, en als je de voorwaarden heel letterlijk neemt, dan lijkt dit ook te moeten.
Maar zowel aan de telefoon als later dmv van een casus wordt er anders beweerd.
Ik deel alleen de info die ik heb gekregen. Betekent niet dat ik het er mee eens ben he haha.
[
Voor 18% gewijzigd door
NileZ_ op 19-07-2022 17:28
]