Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:50

de Peer

under peer review

PASware schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Bijzonder, de chat medewerkers weten hetzelf ook niet 8)7
Dat is niet zo bijzonder hoor :P
Er wordt hier altijd gedaan alsof zij het bedrijf vertegenwoordigen, maar het zijn maar simpele doorgeefluiken natuurlijk, met veel ruis op de lijn.
Elk antwoord met een korrel zout nemen. Het enige dat telt is wat in je contract staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:29
de Peer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:25:
[...]

Dat is niet zo bijzonder hoor :P
Er wordt hier altijd gedaan alsof zij het bedrijf vertegenwoordigen, maar het zijn maar simpele doorgeefluiken natuurlijk, met veel ruis op de lijn.
Elk antwoord met een korrel zout nemen. Het enige dat telt is wat in je contract staat.
I know I know, maar het is toch wel weer 'mooi' om te zien. Tweakers zijn veel betrouwbaarder *O*

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 12:58
hmm, ik zit nog bij Eneco maar krijg maar

" Eneco HollandseWind & Zon Modelcontract
Normaaltarief: €0,42716 per kWh
Vaste leveringskosten: €5,40 per maand
Netbeheerkosten: €20,69 per maand
Dubbeltarief: Nee "

dus iets van 0.35 ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

vincenttor schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:29:
hmm, ik zit nog bij Eneco maar krijg maar

" Eneco HollandseWind & Zon Modelcontract
Normaaltarief: €0,42716 per kWh
Vaste leveringskosten: €5,40 per maand
Netbeheerkosten: €20,69 per maand
Dubbeltarief: Nee "

dus iets van 0.35 ct.
Dan zou ik zsm overstappen, van Eneco naar Eneco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Nog even een puntje om rekening mee te houden voor de mensen met dit jaar een nieuwe installatie van >10000Wp:

Ik zit ook in deze situatie en ga meedoen met de KOR. Omdat ik >10000Wp heb, kan ik geen gebruik maken van het forfait. Ik moet alleen van dit jaar de BTW over de productie (eigenverbruik en teruglevering) betalen aan de belastingdienst. het BTW bedrag van aanschaf kan ik dan wel terugvragen.

Maar hoe hoger het tarief dit jaar, hoe meer BTW ik moet betalen. Gelukkig is het BTW tarief 9% geworden... Reken ik het voor mijn situatie uit met het eneco tarief van nu is het 276 euro (82c levering, 61c tlv), met mijn greenchoice tarief is het 106 euro (33c levering, 0,115 tlv).

De winst van een hoger tarief wordt dus gedrukt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Initial G schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:35:
Nog even een puntje om rekening mee te houden voor de mensen met dit jaar een nieuwe installatie van >10000Wp:

Ik zit ook in deze situatie en ga meedoen met de KOR. Omdat ik >10000Wp heb, kan ik geen gebruik maken van het forfait. Ik moet alleen van dit jaar de BTW over de productie (eigenverbruik en teruglevering) betalen aan de belastingdienst. het BTW bedrag van aanschaf kan ik dan wel terugvragen.

Maar hoe hoger het tarief dit jaar, hoe meer BTW ik moet betalen. Gelukkig is het BTW tarief 9% geworden... Reken ik het voor mijn situatie uit met het eneco tarief van nu is het 276 euro (82c levering, 61c tlv), met mijn greenchoice tarief is het 106 euro (33c levering, 0,115 tlv).

De winst van een hoger tarief wordt dus gedrukt hierdoor.
Ja in mijn geval moest ik zelfs betalen ipv ontvangen. ik heb er daarom voor gekozen om geen btw 'terug te vragen'.
Dus mijn uitbreiding heb ik gewoon btw voor betaald. Achja de terugverdientijd is nu toch maar 1,5 jaar in mijn geval, dus geeft niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
PASware schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Bijzonder, de chat medewerkers weten hetzelf ook niet 8)7

[...]

Aangemeld als verhuizing zijnde?
Ik belde dat ik graag een contract voor stroom wilde. De medewerkster vroeg direct: u levert veel terug? Ik bevestigde dat en kon per morgen in laten gaan. Alles doorlopen, tarieven zoals onderstaand (screenshotje uit 't contract wat ik per mail bevestigd kreeg) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xLZIu7wQAgrVee7mN93mZG0aj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WCjUkjiWvfnXxyWYaXxGAXsN.jpg?f=user_large

Mail had ik binnen 5 minuten na het telefoongesprek.

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 18-07-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:33
lredev schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:38:
[...]

Ik belde dat ik graag een contract voor stroom wilde. De medewerkster vroeg direct: u levert veel terug? Ik bevestigde dat en kon per morgen in laten gaan. Alles doorlopen, tarieven zoals onderstaand (screenshotje uit 't contract wat ik per mail bevestigd kreeg) :

[Afbeelding]

Wat als dit een fuik is en Eneco over een maand omvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 20:18
lredev schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]

Welk tel.nr? Ik kom even niet voorbij die stomme bot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Henkoes schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Wat als dit een fuik is en Eneco over een maand omvalt?
Stap je dan toch weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
Ik ben nu aan de telefoon met Eneco , werd me een "switch" contract aanbevolen.
Maar nu hang ik al even aan de telefoon met deze mevrouw om het contract te vernieuwen maar ze raken nogal in de knoop met mijn gemiddelde verbruik .
Weet niet helemaal wat dit er mee te maken heeft, wat voor woning ik heb etc etc.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:43
Vorige week overgestapt naar Eneco maar in hun portaal via de app en website zie ik alleen afname van stroom. De chat medewerker gaf aan dat hij wel teruglevering ziet en vind het vreemd dat ik dat niet doe. Hij maakt een notitie en aan het einde van de week moet ik weer even kijken. Zie ik nog niks dan wederom contact opnemen.

Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:33
Truus01 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Stap je dan toch weer over.
Dan ben je wel al je geleverde kwh kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim H.
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 09:41
JL-IP(!) schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:56:
Vorige week overgestapt naar Eneco maar in hun portaal via de app en website zie ik alleen afname van stroom. De chat medewerker gaf aan dat hij wel teruglevering ziet en vind het vreemd dat ik dat niet doe. Hij maakt een notitie en aan het einde van de week moet ik weer even kijken. Zie ik nog niks dan wederom contact opnemen.

Meerdere mensen hier last van?
Dit heb ik ook gehad. Bij de afrekening (7 dagen later :) ) stond het er wel op.
Voordat de app het juiste weergaf ben ik overgestapt op Delta.
Sinds zojuist (weer 7 dagen later) weer terug bij Eneco. :9

17.440Wp totaal: 16x 365 Wp Oost op dak 40 graden, 16x 365 Wp West op dak 40 graden, 16 x 360 Wp Zuid op schans. 10 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
vincenttor schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:54:
Ik ben nu aan de telefoon met Eneco , werd me een "switch" contract aanbevolen.
Maar nu hang ik al even aan de telefoon met deze mevrouw om het contract te vernieuwen maar ze raken nogal in de knoop met mijn gemiddelde verbruik .
Weet niet helemaal wat dit er mee te maken heeft, wat voor woning ik heb etc etc.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik denk er ook over Eneco even te bellen om mijn modelcontract weer te "vernieuwen". Leek me een kleine moeite voor bijna verdubbelen van de TLV die ik sinds 1 juli bij Eneco heb. Wat houdt zo'n switch contract in dan? Ik zie het op hun site niet terug in ieder geval.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-09 14:56
Ik was alweer vergeten dat ik Eneco inderdaad een mail had gestuurd om te vragen hoe ze met salderen omgaan. Maar uit het antwoord blijkt (nogmaals) dat ze per tariefperiode salderen.

Dit was natuurlijk al min of meer bekend, maar zag het ineens in mn mailbox haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-09 15:26
NileZ_ schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:19:
Ik was alweer vergeten dat ik Eneco inderdaad een mail had gestuurd om te vragen hoe ze met salderen omgaan. Maar uit het antwoord blijkt (nogmaals) dat ze per tariefperiode salderen.

Dit was natuurlijk al min of meer bekend, maar zag het ineens in mn mailbox haha.
Dit blijkt niet uit een afrekening die recent gepost is hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincenttor
Nou, het heeft bijna een uur geduurd, gelukkig werd ik teruggebeld want na 43 min was ineens de muziek en verbinding weg.
Er ging het 1 en ander fout, waarom ?

Aangezien ik al klant was moest ze mij eerst dus afmelden of contract opzeggen , en dan de hele riedel opnieuw weer aanmelden.
Maar na bijna een uur is het gelukkig rond en heb ik ook de hogere tlv, wel apart dat ze niet over de meterstanden is begonnen en dat ik vroeg zal ik een foto maken/opsturen voor de stand op het moment.

Toch maar even gedaan net als vorige keer, foto maken voor het aanmelden ter voorzorg dat ik niet ineens zootje gedoe heb straks en gechil over de standen.

Dus het switch contract zoals een medewerker het noemde , als je al klant bent, is niets meer als opzeggen oude contract en dan aanmelden voor het nieuwe contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:20
Ook overgestapt, 17 minuten aan de lijn nodig gehad. Knul liep wat te stuntelen met zijn systeem.

Maandbedrag zou op minus €116/maand komen en op €9 gezet worden. Kon niet lager.

Mail met inloggegevens ontvangen maar verder nog niks. Staat niets in "mijn bestellingen". Wel jammer, ik wil ook zo'n duidelijk staatje met de tarieven. Er is telefonisch overigens gewoon €0,61 teruglevergoeding genoemd.

Op de overzicht pagina staat vrolijk "Levering 20 juli 2022 Vanaf 20 juli 2022 krijg je gas en stroom van Eneco."

Mag hopen dat het een standaard tekstje is, want gas heb ik niet nodig!

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
mathijshooi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Dit blijkt niet uit een afrekening die recent gepost is hier.
Werd wel zo gezegd in de mail:

Hartelijk dank voor uw bericht. In deze mail geef ik u graag antwoord op uw vragen.

Als een tarief voor stroom of een belasting wijzigt, lezen we bij een slimme meter de meterstanden uit. Bij een conventionele meter schatten we de standen. Vanaf die meterstand geldt het nieuwe tarief. Op een jaar- of eindnota wordt het verbruik en de teruglevering in dezelfde tariefperiode gesaldeerd. Als er meer verbruik is dan er wordt terug geleverd, dan wordt het verbruik tegen de juiste tarieven afgerekend op de nota. Als er meer wordt terug geleverd, dan verbruikt dan wordt er ook voor het juiste tarief terugleververgoeding uitbetaald.
Het kan hierdoor voorkomen dat de klant in de ene tariefperiode verbruik moet betalen en in een volgende verbruik terug geleverd krijgt.

Ik hoop uw vraag zo beantwoord te hebben. Mocht u nog meer vragen hebben, kunt u ons ook telefonisch bereiken via 088 895 5955.

Met vriendelijke groet,

Dat dus.

[ Voor 68% gewijzigd door NileZ_ op 18-07-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:43
Gieliovd520 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:50:

Op de overzicht pagina staat vrolijk "Levering 20 juli 2022 Vanaf 20 juli 2022 krijg je gas en stroom van Eneco."

Mag hopen dat het een standaard tekstje is, want gas heb ik niet nodig!
Zou ik even achteraan gaan, dat staat er normaal niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52
In 9 minuten geregeld met Eneco, gaat vandaag in. Helpt dat ik vorige maand ook klant was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Ik zie het inderdaad staan

Een contract voor stroom en gas. Mijn excuses. Ik zie dat deze ook initieel is dus nog niet gestart is. Ik kan hem annuleren, maar dan zul je ons even opnieuw moeten bellen om een nieuw contract af te sluiten
Duss....

Nou ze zijn helemaal van de leg nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Gieliovd520 op 18-07-2022 15:23 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

Geckoo

Good news, everyone!

Denk dat ik ook maar over moet gaan stappen. ik krijg in oktober helaas een dubbele meter. ipv mijn oude draaischijf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KneNwGpDW6UWBHu_cvCRpj43wQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9X1UaKgMdIisQnMDVtW02X1.jpg?f=fotoalbum_large
begrijp dat Eneco the place to be is.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:29
Inmiddels net zoals velen hier overgestapt naar Eneco. De dame aan de telefoon nam direct het woord 'zonnepanelen?' in de mond :D

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
*knip, dit topic loopt dusdanig hard, dat dit soort 'slowchat' weinig toevoegt. Probeer constructief bij te dragen of reageer niet ;)

[ Voor 86% gewijzigd door ThinkPad op 18-07-2022 16:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Truus01
PASware schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:35:
Inmiddels net zoals velen hier overgestapt naar Eneco. De dame aan de telefoon nam direct het woord 'zonnepanelen?' in de mond :D
Valt me nog mee dat ze niet gelijk vragen 'Tweakers'? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:19
klopt het dat ze op de website bij het modelcontract de teruglever tarieven niet meer tonen, of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 08:00
TLV 0,76 cent/kw aldus de dame van de helpdesk Eneco. Ben benieuwd of ze dat ook zwart op wit zet...

Zonnepanelen? ja
Direct ingaan? ja

Alles direct geregeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:06
djiedjee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:50:
klopt het dat ze op de website bij het modelcontract de teruglever tarieven niet meer tonen, of kijk ik niet goed?
Eneco?
https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/

Teruglevertarief staat er onder in de kleine lettertjes. Dat moet je dan wel zelf uitrekenen. Op je contract staat het wel aangegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Headshot_NL op 18-07-2022 15:58 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
beffin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:56:
TLV 0,76 cent/kw aldus de dame van de helpdesk Eneco. Ben benieuwd of ze dat ook zwart op wit zet...

Zonnepanelen? ja
Direct ingaan? ja

Alles direct geregeld _/-\o_
Ai 0,61425 cent zwart op wit....Zat er dik in, maar toch jammer 8)7

Haha kan er nog wel een punt van maken, ik neem tenminste aan dat hun geluidsopname om het contract vast te leggen 2 kanten op werkt......Maar of ik zin heb in dat gevecht |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:58
beffin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Ai 0,61425 cent zwart op wit....Zat er dik in, maar toch jammer 8)7

Haha kan er nog wel een punt van maken, ik neem tenminste aan dat hun geluidsopname om het contract vast te leggen 2 kanten op werkt......Maar of ik zin heb in dat gevecht |:(
tot aan jou saldeerpunt is de tlv idd 76 of 81 cent ja....gewoon 1op1 met je kwh tarief.

echter na overschot is het 61 cent :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:15
Leuk die belletjes met Eneco. Meneer feliciteerde me ermee dat ik tot nu toe de klant ben met de meeste panelen (48 stuks). 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Van de helpdesk wordt ik niet veel wijzer. Ik heb een modelcontract, afgesloten op 1-7 voor TLV van 0,41,

Volgens de klantenservice zou ik geïnformeerd moeten worden bij een tariefwijziging. Is niet gebeurd.

Voor de nieuwe tarieven moet ik nu opnieuw aangesloten worden. Ik snap er geen hout van.
De dame van 'contracten" ook niet, ze wilde nu ineens mijn maandbedrag op 100 euro zetten....

Ben benieuwd of het vandaag nog goed gaat komen.

Welk telnr hebben jullie gebeld? Ik zit al 45 in de wacht bij 010-8906900

[ Voor 7% gewijzigd door djiedjee op 18-07-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 22:15
Verhuisdossier Eneco.
Ivm 'interne' overstap van Eneco naar Eneco staat er nu een verhuisdossier op de site/in de app.
Hier lijk ik zelf de einddatum van mijn oude contract in te moeten vullen. Klopt dit?
De overstap was uiteraard vanwege de hogere tarieven. Kan ik ook een eerdere afsluit datum voor het oude contract/tarief opgeven dan de start datum van het nieuwe contract/tarieven? Iemand ervaring? Of ben ik dan de tussentijdse teruggeleverde energie kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satfreak01
Stefangrp schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:42:
Leuk die belletjes met Eneco. Meneer feliciteerde me ermee dat ik tot nu toe de klant ben met de meeste panelen (48 stuks). 👍
Haha, echt niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
vast zijn eerste werkdag 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
Wat ik even niet begrijp, wat doet iedereen moeilijk over het maandbedrag? Of dit nou 0 euro is, of 50, links om of rechtsom krijg je toch hetzelfde terug?

Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 20:47
beffin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:48:
Wat ik even niet begrijp, wat doet iedereen moeilijk over het maandbedrag? Of dit nou 0 euro is, of 50, links om of rechtsom krijg je toch hetzelfde terug?

Of zie ik wat over het hoofd?
Dat is correct. Maar misschien voelt het voor sommigen krom om een maandbedrag te betalen als je zeker weet dat je veel terug gaat krijgen. Via Mijn Eneco kan je in ieder geval het maandbedrag tot €9 verlagen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik weet niet hoe groot de kans dat Eneco failliet is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
-

[ Voor 100% gewijzigd door Whiskey48 op 20-07-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
djiedjee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:51:
dit was de solvabiliteit van de leveranciers in oktober afgelopen jaar (kon ik zo snel vinden).
zit prima genoeg lijkt me zo.

Solvabiliteit is de verhouding van je eigen vermogen ten opzichte van het totale vermogen. Deze verhouding geeft aan of je onderneming de schulden op lange termijn kan voldoen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfruVer4EepDlqdFqnuQgpl81xU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3orhm7HjBOtpp2LRDUANeA4H.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door dyrc op 18-07-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
In de bevestiging zie ik nu dat ze na de wijziging ineens een enkeltarief contract hebben opgesteld. Maakt me niet echt uit natuurlijk, maar toch slordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dyrc schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:58:
[...]

dit was de solvabiliteit van de leveranciers in oktober afgelopen jaar (kon ik zo snel vinden).
zit prima genoeg lijkt me zo.

Solvabiliteit is de verhouding van je eigen vermogen ten opzichte van het totale vermogen. Deze verhouding geeft aan of je onderneming de schulden op lange termijn kan voldoen

[Afbeelding]
Solvabiliteit is leuk, maar momenteel gaat het er denk ik meer om of een maatschappij Too big to fail is. Als gas niet meer te koop is doordat inkoopcontracten niet kunnen worden nagekomen stopt alles.

Zijn ze dat, dan komt de Staat helpen. Zijn ze dat niet, dan is het over en gaan de klanten over naar de grotere maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdzanden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-08-2022
Whiskey48 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Hoi, zoals eerder vermeld kijk ik naar een tweede meetpunt. Maar ondanks dit per jaar extra meterhuur kost, is de investering ook wel een kluit. Ik twijfel alsnog om het wél te doen, maar twijfel heel erg om het toch niet te doen ivm de installatiekosten (zie onder)
[Afbeelding]

Ik verbruik ca 5.900kWh per jaar en zal ca 6.900kWh per jaar opwekken.
Ik zit tot feb 2025 voor €0,14/kWh bij Greenchoice met een TLV van €0,08.
Nu heb ik nog geluk dat ik nog dit contract heb voor Greenchoice met Elektra en Gas, maar een wat snellere terugverdientijd is natuurlijk wel lekker.

Als ik een meter laat plaatsen en de TLV is groter dan €0,14, dan heb ik een surplus op salderen. Maar dan heb ik wel alle kosten nog en ik weet niet wat de TLV prijs gaat doen in de toekomst. (Gaat iedereen naar €0,08, dan heb ik een extra meter waarmee ik niet kan salderen en alleen maar kosten heb).

Ik blijf maar malen wat ik nou moet doen, wel of niet. ... Heeft iemand misschien die hier wat meer verstand/kundige van heeft een idee wat mogelijk verstandig zal zijn?

Dank voor jullie hulp om de knoop door te hakken!
Jou prijs is denk ik gebaseerd op twee sets hoofd automaten, ipv een gedeelde hoofd aansluiting.
En anders is enexis fors gestegen in prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
Goed, hier ook over naar Eneco. Toch mooi een verdubbeling van de tlv (ik kom van United Consumers).
Met ~6-7000 kwh teruglevering toch fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Laatst online: 18-09 10:42
[...]

misschien begrijp ik je niet goed maar als je 6900kWh opwekt en daarvan dan zelf 5900kWh verbruikt houdt je netto maar 1000 kWh over die je dan tegen die 0,61 euro kunt salderen.

Dat betekend dat je TLV in totaal 610 euro zal bedragen. Of begrijp ik jou nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
banaliteit schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Volgens mij hebben we dezelfde medewerker gesproken. Ook nieuw. In de app hetzelfde verhaal. Even afwachten...
Voor iedereen die het oude klantnummer met -1 of -2 er achter heeft staan, mij is verteld dat dit fout is aangemeld en dat er geen uithuizing heeft plaatsgevonden. Je had een nieuw klantnummer moeten krijgen, anders vervangt het nieuwe contract het oude niet. Ik heb er gelukkig achteraan gebeld, en men heeft net het opnieuw gedaan, met ingangsdatum 19 juli i.p.v. 11 juli. Helaas... 600 kWh helaas niet tegen 0,61 EUR, dan maar hopen op een goede nazomer... :)

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
-

[ Voor 100% gewijzigd door Whiskey48 op 20-07-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdzanden
Whiskey48 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Op dit moment zal ik bij Greenchoice €0,08 * 1000 = €80 terugkrijgen.
Mocht ik voor elektra weggaan bij Greenchoice en naar Eneco gaan, dan krijg ik €610 obv het huidige tarief (kan omlaag gaan in januari).

Mocht ik een extra meetpunt hebben dan heb ik €0,14 * 5900 = €826 aan elektra kosten en krijg ik €0,61 * 6900 = €4.200 terug (kan lager zijn als het TLV omlaag gaat).

Het lijkt dus lucratief, alleen betaal je jaarlijks EUR 229 voor de extra hoofdaansluiting + meterhuur. Endan nog de kosten van de nieuwe aanlsuiting (dagtarief).

... In eerste instantie lijkt het aantrekkelijk, maar ik twijfel of dit ook zo blijft (heb helaas geen glazen bol)
Zelfs met tlv van 30 cent verdien je het terug.
Enexis is 512 euro opgezocht.

Maarja je bent inderdaad aan het wedden voor volgend jaar, dit jaar heb jij geen meter meer, zeer lange wachttijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshine84
  • Laatst online: 25-03 19:14
Zijn er hier mensen die van Vattenfall af komen en naar Eneco gaan.

Dametje aan de telefoon wist niet precies wanneer het in kon gaan. Gemeld dat ik een variabel onbepaalde tijd contract had. Toen kon ineens per direct en toen begon ze te twijfelen en daarna vraag het maar even voor de zekerheid na maar dan zet ik hem per vandaag🤨

Ik word er zelfs nadat ik Vattenfall heb gebeld niet wijs uit.

Zoeken hun het nu zelf uit of moet ik er nog achterna gaan. Ik wil zsm over ivm het hoge teruglevertarief bij Eneco. We hebben 28 panelen dus zover ik allemaal heb terug gekeken is het zeer de moeite waard.

Wonen nu 7 weken in ons nieuwe huis en hebben nu bijna 2000kwh terug geleverd en 180kwh verbruikt.

Heb ook nog geen bevestiging mail ontvangen van Eneco, oké kan 48uur duren maar aangezien ik hier zie dat de mail er binnen 5 min is begin ik me zorgen te maken of het wel gelukt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-09 15:43

V-8

Whiskey48 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:21:
[...

Het lijkt dus lucratief, alleen betaal je jaarlijks EUR 229 voor de extra hoofdaansluiting + meterhuur. Endan nog de kosten van de nieuwe aanlsuiting (dagtarief).

... In eerste instantie lijkt het aantrekkelijk, maar ik twijfel of dit ook zo blijft (heb helaas geen glazen bol)
Je betaalt alleen extra meterhuur (ca. 30 euro per jaar)

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterhammer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-01 14:15
V-8 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Je betaalt alleen extra meterhuur (ca. 30 euro per jaar)
En natuurlijk ook nog de 72 euro voor het tweede contract. Die heb ik hier nog niet horen noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:26
djiedjee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:51:
Als Eneco failliet gaat, berg je dan maar. Dan is er veel meer aan de hand en maak je je echt niet meer druk over de centen die je nog van ze krijgt. Eneco is erg gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Ehhh, ik zou uiterlijk 17 juli bijna €2.400 retour krijgen van Eneco. Check net mijn bankrekening en het staat er nog niet op. Was klant tot 1 juli, overgestapt naar Delta en sinds 12 juli weer klant.

Hebben andere ook deze ervaring? (Neem morgen contact met Eneco op).

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Bij mij waren de pecunias heel snel overgemaakt.. dus mijn ervaring is wel anders/sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesvdzanden
Bravertal schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:04:
Ehhh, ik zou uiterlijk 17 juli bijna €2.400 retour krijgen van Eneco. Check net mijn bankrekening en het staat er nog niet op. Was klant tot 1 juli, overgestapt naar Delta en sinds 12 juli weer klant.

Datum in mail is fout, na de mail binnen tien dagen. Heb daarstraks aan de chat gevraagd.
Als het er dan nog niet is, kun je weer contact opnemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Sunshine84 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:45:
Zijn er hier mensen die van Vattenfall af komen en naar Eneco gaan.

Dametje aan de telefoon wist niet precies wanneer het in kon gaan. Gemeld dat ik een variabel onbepaalde tijd contract had. Toen kon ineens per direct en toen begon ze te twijfelen en daarna vraag het maar even voor de zekerheid na maar dan zet ik hem per vandaag🤨

Ik word er zelfs nadat ik Vattenfall heb gebeld niet wijs uit.

Zoeken hun het nu zelf uit of moet ik er nog achterna gaan. Ik wil zsm over ivm het hoge teruglevertarief bij Eneco. We hebben 28 panelen dus zover ik allemaal heb terug gekeken is het zeer de moeite waard.

Wonen nu 7 weken in ons nieuwe huis en hebben nu bijna 2000kwh terug geleverd en 180kwh verbruikt.

Heb ook nog geen bevestiging mail ontvangen van Eneco, oké kan 48uur duren maar aangezien ik hier zie dat de mail er binnen 5 min is begin ik me zorgen te maken of het wel gelukt is.
Bij Vattenfall gewoon aangegeven dat ik het contract per direct wilde opzeggen en bij Eneco een "aanmelding" gedaan onder het nom van een verhuizing want dan zou het sneller gaan. De volgende dag was alles geregeld, Vattenfall was opgezegd en had een nieuw contract bij Eneco

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:42
Ik denk dat jij de eerste bent die vertelt hoeveel panelen hij heeft ;)

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Haha, nou hier 64 stuks van 450 Wp, maar dat hoef ik toch de Eneco medewerker niet aan z'n neus te hangen? Lijkt me vrij duidelijk uit m'n historisch verbruik vanuit de netbeheerder :+

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdzanden
tss68nl schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:55:
[...]

Haha, nou hier 64 stuks van 450 Wp, maar dat hoef ik toch de Eneco medewerker niet aan z'n neus te hangen? Lijkt me vrij duidelijk uit m'n historisch verbruik vanuit de netbeheerder :+
Toch vragen ze ernaar om het voorschot te bepalen.
Ik zei, ach vul maar 5000 kWh in, als voorschot maar nul is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanderv
  • Laatst online: 09:17
Bravertal schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:04:

Die van mij is binnen, 10 dagen i.d.d.
€3200 in 10 weken tijd, 8)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:03

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

[...]

Hoi, zoals eerder vermeld kijk ik naar een tweede meetpunt. Maar ondanks dit per jaar extra meterhuur kost, is de investering ook wel een kluit. Ik twijfel alsnog om het wél te doen, maar twijfel heel erg om het toch niet te doen ivm de installatiekosten (zie onder)
[Afbeelding]

Nu heb ik nog geluk dat ik nog dit contract heb voor Greenchoice met Elektra en Gas, maar een wat snellere terugverdientijd is natuurlijk wel lekker.

Als ik een meter laat plaatsen en de TLV is groter dan €0,14, dan heb ik een surplus op salderen. Maar dan heb ik wel alle kosten nog en ik weet niet wat de TLV prijs gaat doen in de toekomst. (Gaat iedereen naar €0,08, dan heb ik een extra meter waarmee ik niet kan salderen en alleen maar kosten heb).

Ik blijf maar malen wat ik nou moet doen, wel of niet. ... Heeft iemand misschien die hier wat meer verstand/kundige van heeft een idee wat mogelijk verstandig zal zijn?

Dank voor jullie hulp om de knoop door te hakken!
Je neemt dan 5900 af tegen je GC tarief en levert 6900 terug tegen de hoogste TLV. Nu is dat Eneco met 61,4 cent.
Terugverdienen van je investering gaat dus errug hard momenteel ...

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
ursusMaritimus schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Je neemt dan 5900 af tegen je GC tarief en levert 6900 terug tegen de hoogste TLV. Nu is dat Eneco met 61,4 cent.
Terugverdienen van je investering gaat dus errug hard momenteel ...
Ja ik heb het maar gedaan. Twijfel nog erg wat ik er mee moet als m'n Greenchoice contract afloopt, of ik niet m'n opwekking gewoon wil gebruiken zeg maar. Maar dat zie ik tzt wel weer, je kan het ook weer zo laten verwijderen.
Dank allen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Keesvdzanden schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:58:
Toch vragen ze ernaar om het voorschot te bepalen.
Ik zei, ach vul maar 5000 kWh in, als voorschot maar nul is.
Ja inderdaad, ik heb gewoon een richtgetal verbuik en teruglevering opgegeven. Ik hoef niet perse het allerlaagste maandbedrag. Dat geld komt wel een keer terug denk ik dan maar.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
beffin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:56:
Wees blij dat ze dat niet gedaan heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 16:06
satfreak01 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:43:
Verhuisdossier Eneco.
Ivm 'interne' overstap van Eneco naar Eneco staat er nu een verhuisdossier op de site/in de app.
Hier lijk ik zelf de einddatum van mijn oude contract in te moeten vullen. Klopt dit?
De overstap was uiteraard vanwege de hogere tarieven. Kan ik ook een eerdere afsluit datum voor het oude contract/tarief opgeven dan de start datum van het nieuwe contract/tarieven? Iemand ervaring? Of ben ik dan de tussentijdse teruggeleverde energie kwijt?
Ho wacht ff......
Als het net zo´n verhuisdossier is als ik op m´n scherm kreeg moet je niks invullen.
Want de datum die je invult is wanneer je huidige (net aangemaakte) contract verloopt en dat wil je juist niet.
Staat er onderaan op de pagina al je adres met datum?
Zoja, zo laten anders gaat het fout.
Is mij overkomen en wel weer opgelost na een telefoontje maar eenvoudig was het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSpHyL-WSnNfYgB9Z-isFlqeDl8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F3uplpAom5o6vK0dplDIEvSo.png?f=user_large

Deze dame snapte het op de vroege ochtend, mijn aanmelding van gisteren is helemaal in de soep gedraaid. Verkeerde startdatum, stroom en GAS.... gaat maximaal 14 dagen duren om op te zeggen etc. etc. Ik ben erg benieuwd of ik nu weer een brief krijg van de netbeheerder. 26-08 komen ze de gasaansluiting verwijderen (initiatief Liander).

Nieuw contract, bevestiging direct in de mailbox, per vandaag starten. Blij mee!

Het is als een verhuizing aangemaakt bij mij, zie ik in de mail staan. Welkom in je nieuwe woning. En fijn dat je ook op dit adres kiest voor Eneco.

Waar gisteren een termijnbedrag van €0 absoluut onmogelijk was, gaf deze dame aan dat €0 helemaal prima was! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gieliovd520 op 19-07-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-09 23:01
kevinjkok schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Voor iedereen die het oude klantnummer met -1 of -2 er achter heeft staan, mij is verteld dat dit fout is aangemeld en dat er geen uithuizing heeft plaatsgevonden. Je had een nieuw klantnummer moeten krijgen, anders vervangt het nieuwe contract het oude niet. Ik heb er gelukkig achteraan gebeld, en men heeft net het opnieuw gedaan, met ingangsdatum 19 juli i.p.v. 11 juli. Helaas... 600 kWh helaas niet tegen 0,61 EUR, dan maar hopen op een goede nazomer... :)
Ik heb dit net gecheckt met de klantenservice, en mij wordt verteld dat alles goed gaat komen. Ik heb 15 juli per 12 juli een nieuw contract (nadat de poging van 14 juli al mislukt was). Wel contract bevestiging gehad, maar verder geen communicatie. Online staan nog de oude tarieven bij het contract.

Ook nog geen eindnota gehad van contract tot 1 juli, heeft iedereen die hier al wel binnen?
Dorus12 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:40:
[...]

Ho wacht ff......
Als het net zo´n verhuisdossier is als ik op m´n scherm kreeg moet je niks invullen.
Want de datum die je invult is wanneer je huidige (net aangemaakte) contract verloopt en dat wil je juist niet.
Is mij overkomen en wel weer opgelost na een telefoontje maar eenvoudig was het niet.
Mij is dit ook gebeurd; en de opzegging van het net nieuwe contract was onmogelijk te annuleren, meerdere keren verschillende antwoorden van klantenservice, maar toen was 't contract (weken na de verhuisdatum) toch opeens opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satfreak01
Dorus12 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:40:
[...]

Ho wacht ff......
Nieuw contract staat goed. Juiste datum (al ingegaan) juiste adres (zelfde).
Maar je hebt gelijk, je hoeft hier niks mee. Blij dat ik er vanaf ben gebleven. Kreeg net eind afrekenen van Eneco voor de 8 dagen dat we bij hun zaten. Keurig ook die 41 cent. Nu alles klaar, nu opwekken voor 61 cent op hun nieuwe contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paoo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-06-2024
Dank tweakers voor de waardevolle info. Ben zojuist ook overgestapt van Delta naar Eneco. Kon volgens de dame aan de telefoon met terugwerkende kracht per 12 juli, maar in de bevestigingsmail staat toch 19 juli. In het najaar maar eens kijken of opnieuw overstappen aantrekkelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Paoo op 19-07-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Met terugwerkende kracht? Dat Zal lekker zijn zeg.. hoeven zij je TLV niet betalen.
Klinkt sowieso een beetje als een rare zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Ook net de 'overstap' van Eneco naar Eneco gemaakt. Ging soepel, van te voren klantnummer ingevoerd dus alle gegevens waren al bekend bij de dame aan de lijn.
Bevestiging van opzegging en nieuw contract allebei al binnen. Interessant genoeg staat er nu €0 als termijnbedrag in het contract, voorheen kon dat niet volgens Eneco, bij een contract met gas was het minimum €50.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
De nieuwe medewerker die ik aan de lijn had, had de grootste moeite om alles af te handelen.

In mijn nieuwe contract staat nu zelfs een negatief maandbedrag!
Of ze me ook maandelijks gaan betalen moet ik even afwachten, de inhoud van de app is ook nog niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 14:43
NileZ_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:28:
Met terugwerkende kracht? Dat Zal lekker zijn zeg.. hoeven zij je TLV niet betalen.
De grap is dat het ze dan toch alleen maar meer geld kost? :+
(Er van uitgaand de meterstanden van de week ervoor dus als beginpunt genomen worden.)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 28-09 14:43
djiedjee schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:54:
De nieuwe medewerker die ik aan de lijn had, had de grootste moeite om alles af te handelen.

In mijn nieuwe contract staat nu zelfs een negatief maandbedrag!
Of ze me ook maandelijks gaan betalen moet ik even afwachten, de inhoud van de app is ook nog niet bijgewerkt.
Hier ook een negatief maandbedrag in het contract; daarom werd mij aan de telefoon verteld dat mijn maandbedrag op €0 zou komen.
Krijg ik een week later een email dat het €90/mnd (betalen) wordt. 8)7

Nouja, worst case gaan ze failliet en storneer ik de boel wel. Wordt het niet veel anders van dan als het op €0 had gestaan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 19-07-2022 12:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

Sinds 15 juli de overstap gemaakt naar Eneco. Blijkbaar moest je nog toestemming geven voor het uitlezen van de slimme meter, dus de eerste 2 dagen zijn gebaseerd op een inschatting.

Teruglevering is 0, terwijl mijn panelen 30kwh per dag terug leveren.

Is dat normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BozMvp9g47sW1VXDjoKAeuGNuJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eat2wuYJxoLmzZHTt8qwc2In.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49
Hoi!

Ik kom me ook even melden in het TLV topic en heb al aardig wat doorgelezen. Op dit moment is de tabel het laatst op 6 juli geüpdatet. Op dit moment is Eneco voor alleen stroom het interessantst als ik het goed heb onderzocht. Op dit moment bij Greenchoice tot 8 augustus (jaarcontract). Is het verstandiger om pas over twee weken te kijken naar wat de beste TLV's zijn of nu al bij Eneco voor 8 augustus te gaan vastleggen voor alleen stroom en gas ergens anders uit te zoeken? Voor dit jaar sta ik op -897 kWh aan nettoverbruik. Echter staat een airco om te gaan verwarmen in de winter op het programma. Iemand die zijn zelfopgewekte licht over mijn situatie wil schijnen of ik goed zit?

[ Voor 4% gewijzigd door Boinkie op 19-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
SmiGueL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:57:
[...]

De grap is dat het ze dan toch alleen maar meer geld kost? :+
(Er van uitgaand de meterstanden van de week ervoor dus als beginpunt genomen worden.)
Ja klopt. Ik bedoelde eigenlijk de andere kant op. Dat je vorige leverancier die TLV niet hoeft te betalen.
Maar inderdaad in dit geval zou het hun dan meer kosten. Maar het lijkt me een vreemde situatie in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Boinkie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:16:
Hoi!

Ik kom me ook even melden in het TLV topic en heb al aardig wat doorgelezen. Op dit moment is de tabel het laatst op 6 juli geüpdatet. Op dit moment is Eneco voor alleen stroom het interessantst als ik het goed heb onderzocht. Op dit moment bij Greenchoice tot 8 augustus (jaarcontract). Is het verstandiger om pas over twee weken te kijken naar wat de beste TLV's zijn of nu al bij Eneco voor 8 augustus te gaan vastleggen voor alleen stroom en gas ergens anders uit te zoeken? Voor dit jaar sta ik op -897 kWh aan nettoverbruik. Echter staat een airco om te gaan verwarmen in de winter op het programma. Iemand die zijn zelfopgewekte licht over mijn situatie wil schijnen of ik goed zit?
Hangt er een beetje vanaf hoeveel opwek jij in de komende maanden nog denkt te hebben en ook wat je verbruik is in de wintermaanden. Warmtepomp ja of nee en dat soort dingen.
8 augustus, is 2,5e week ofzo? Krijg je nog een bonus? Je verwachte opwek in de komende 2,5e week groter dan die bonus? Gelijk doen.

Eneco saldeert/rekent af per tariefsperiode. Dus als 1 januari het nieuwe tarief ingaat wordt de balans opgemaakt. We kennen je cijfers niet dus daar kan je rekening mee houden.
Er zijn al vele strategieën besproken in dit topic. Vele smaken. Voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49
NileZ_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Hangt er een beetje vanaf hoeveel opwek jij in de komende maanden nog denkt te hebben en ook wat je verbruik is in de wintermaanden. Warmtepomp ja of nee en dat soort dingen.
8 augustus, is 2,5e week ofzo? Krijg je nog een bonus? Je verwachte opwek in de komende 2,5e week groter dan die bonus? Gelijk doen.

Eneco saldeert/rekent af per tariefsperiode. Dus als 1 januari het nieuwe tarief ingaat wordt de balans opgemaakt. We kennen je cijfers niet dus daar kan je rekening mee houden.
Er zijn al vele strategieën besproken in dit topic. Vele smaken. Voor ieder wat wils.
Geen warmtepomp dus stoken ook nog 800m3 gas weg per jaar. Bonus is 150 euro dus dan blijf ik nog even zitten tot 8 augustus en kijk ik tzt wat de beste mogelijkheden zijn. Bedankt. Bevestigd dat ik redelijk goed zit qua gedachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschilder1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-03 19:45
Zijn er meer mensen die de eind afrekening hebben gehad tot 1 Juli 21% en na 1 Juli 9%?

Wij hebben namelijk +- 3000kwh terug geleverd na salderen. Echter krijgen wij ook de BTW zowel 9% en 21% uitbetaald hierover is dit bij iedereen zo?
Aangezien bij elke aanbieder staat terugleververgoeding is ex BTW en belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 20:47
Boinkie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Geen warmtepomp dus stoken ook nog 800m3 gas weg per jaar. Bonus is 150 euro dus dan blijf ik nog even zitten tot 8 augustus en kijk ik tzt wat de beste mogelijkheden zijn. Bedankt. Bevestigd dat ik redelijk goed zit qua gedachten!
Je kan nu al aanmelden toch en aangeven dat je huidige contract op 8 augustus afloopt?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunshine84
Dus als ik het goed begrijp krijgen we ook in dec/jan dan de afrekening ?

Btw, straks nog maar eens gebeld met Eneco over de bevestiging die ik nog steeds niet had, bleek dat mevrouwtje het e-mailadres helemaal niet had ingevoerd terwijl ze het 3 x gecheckt had.

Goed, het is nu geregeld. Per gister ook Eneco klant.

Nu hopen dat het goed gaat met wat we tot nu toe hebben opgeleverd , dat zal ik dan wel ergens moeten invullen? We hebben nog geen slimme meter, is in aantocht ivm chip-tekorten etc. Dus voor nu moeten we het handmatig invullen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

Tabel stand 12 juli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgcjkKmp2UiWtWkZBNI0siyCjFs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7bLCtnrIqQ0MrouIH8U9wpv0.png?f=fotoalbum_large
@mathijshooi

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sunshine84 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:16:
Dus als ik het goed begrijp krijgen we ook in dec/jan dan de afrekening ?
waarom denk je dat?
Alleen als jij in dec of januari overstapt of als je een jaar bij ze zit, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airlock NL
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-09 14:13
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Wij zijn een huis aan het bouwen en hebben sinds kort een bouwstroom aansluiting. Nu moeten wij dus een energieleverancier gaan regelen. De oplevering vindt rond 1 december plaats. Dus waarschijnlijk gaan we in december verhuizen. Er komen 35 panelen op het dak a 300w.

Is het nu handiger om voor de komende 5-6 maanden een goedkoop energiecontractje te regelen en dit in december over te zetten naar een leverancier met een gunstig teruglever tarief of gelijk nu kiezen voor een gunstige terugleveraar en dan de komende periode even wat meer betalen en dan met de eindafrekening toch weer aardig wat terugkrijgen? Iemand ervaring/advies?

p.s. heb zitten kijken bij Frank Energie. Die is opzegbaar wanneer ik wil en ook goedkoop qua stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door Airlock NL op 19-07-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshine84
de Peer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:37:
[...]

waarom denk je dat?
Alleen als jij in dec of januari overstapt of als je een jaar bij ze zit, volgens mij.
Omdat onderstaande word geschreven, of bekijken ze het dan maken de balans op en datzelfde doen ze met de volgende periode etc etc tot aan je jaarrekening ?
Eneco saldeert/rekent af per tariefsperiode. Dus als 1 januari het nieuwe tarief ingaat wordt de balans opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
NileZ_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Ik zou niet te stellig zijn met de saldering per tarief periode. Afrekening laatst laat het tegenovergestelde zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sunshine84 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Dus als 1 januari het nieuwe tarief ingaat wordt de balans opgemaakt.
Dat is nieuw voor mij. Normaal gesproken krijg je pas een afrekening als je overstapt of zelf een tussentijdse afrekening aanvraagt.

Ik denk niet dat dit klopt wat je zegt. heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshine84
de Peer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Dat is nieuw voor mij. Normaal gesproken krijg je pas een afrekening als je overstapt of zelf een tussentijdse afrekening aanvraagt.

Ik denk niet dat dit klopt wat je zegt. heb je een bron?
Dan heb ik het wellicht verkeerd begrepen, staat iets verder terug bij iemand in commentaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-09 11:11

Copitano

Hoorn NH

Zojuist een hééééél lang telefoongesprek gevoerd met Eneco over een klacht die al in behandeling is vanaf begin juni. Daar meteen maar een klacht bovenop gestapeld over de tarieven. Eerst krijg ik een melding dat mijn nieuwe teruglevertarief € 0,4126 wordt, kijk in in de app,staat daar bij mijn contract 0,36073 |:(
Doorverbonden met de juffrouw van de contracten en contract omgezet naar contract voor nieuwe klanten. Technisch gezien dus gewoon een opzegging en een nieuw contract (van Eneco naar Eneco dus) met een terugleververgoeding van € 0,61425. Voor de zekerheid gezien de discussie hier over het salderen meteen maar even nadrukkelijk nagevraagd hoe dat nu zit. Er wordt gesaldeerd per 19 juli 2023 bij de jaarafrekening. Dus niet op 1 januari.
Ik ben benieuwd, maar het staat in ieder geval op de bevestigingstape voor het contract. >:)

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Airlock NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:47:
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Wij zijn een huis aan het bouwen en hebben sinds kort een bouwstroom aansluiting. Nu moeten wij dus een energieleverancier gaan regelen. De oplevering vindt rond 1 december plaats. Dus waarschijnlijk gaan we in december verhuizen. Er komen 35 panelen op het dak a 300w.

Is het nu handiger om voor de komende 5-6 maanden een goedkoop energiecontractje te regelen en dit in december over te zetten naar een leverancier met een gunstig teruglever tarief of gelijk nu kiezen voor een gunstige terugleveraar en dan de komende periode even wat meer betalen en dan met de eindafrekening toch weer aardig wat terugkrijgen? Iemand ervaring/advies?

p.s. heb zitten kijken bij Frank Energie. Die is opzegbaar wanneer ik wil en ook goedkoop qua stroom.
Je gaat op z'n vroegst pas terugleveren als je ook daadwerkelijk de panelen hebt liggen. Dan wordt pas een hoog teruglevertarief interessant. Als je niet eerst je verbruik wilt (of kunt) salderen.
Dus nu nog zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brune
  • Laatst online: 09-02 16:52
HVC heeft het bedrag van 892,11 euro netjes overgemaakt. Dit is mijn record tot nu in 31 dagen!
Zij betaalden een inclusief normaal bedrag van 78,846 cent per kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_4Su6IolsWoyJ95i8iP5tWnfSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2v9sKCh0D8hrktGQFzOUkNuf.png?f=user_large

Sommige energiemaatschappijen betalen een TLV inclusief btw en sommige een exclusief btw. Het is mij onduidelijk waarom. Ik heb dit al een paar keer nagevraagd bij verschillende partijen, maar krijg geen bevredigend antwoord. In het verleden heb ik ook eens een inclusief bedrag ontvangen bij bv Pure Energie.
- Weet iemand hier waarom sommige incl en sommige excl betalen?
- Betaald UC ook inclusief? Heeft iemand een eindnota? Zo ja, dan komen de nieuwe tarieven van UC dicht bij die van Eneco. TLV normaal (incl 9% btw): 0,66321 euro per kWh, TLV dal (incl btw): 0,47166 euro per kWh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_uVE6iyH67ywuaNn6u_kqqgbwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y7Rg8wMbOpu42d8IP6dVv088.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
mathijshooi schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Ik zou niet te stellig zijn met de saldering per tarief periode. Afrekening laatst laat het tegenovergestelde zien.
Op hun eigen website staat het ook zo, en zo is het gezegd tegen mij door de klantenservice. En later door de tweedelijns toen ik er een casus van heb laten maken.

Dus vandaar dat ik het zo zeg.
Mocht dit toch niet zo zijn dan is dit alleen maar positiever. Maar nogmaals, gebaseerd op dr informatie die ze hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
NileZ_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Op hun eigen website staat het ook zo, en zo is het gezegd tegen mij door de klantenservice. En later door de tweedelijns toen ik er een casus van heb laten maken.

Dus vandaar dat ik het zo zeg.
Mocht dit toch niet zo zijn dan is dit alleen maar positiever. Maar nogmaals, gebaseerd op dr informatie die ze hebben gegeven.
Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt maar @Termy zijn afrekening laat anders zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Copitano schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:55:
Er wordt gesaldeerd per 19 juli 2023 bij de jaarafrekening. Dus niet op 1 januari.
Ik ben benieuwd, maar het staat in ieder geval op de bevestigingstape voor het contract. >:)
Toch bijzonder dat bij 2x vragen je 2 verschillende antwoorden krijgt.
Over een heel jaar salderen is de bedoeling en ook hoe het hoort.
Persoon van Eneco die de casus behandelde was anders vrij stellig dat het per tariefsperiode gaat.

Dus hoe het nou daadwerkelijk zit?
Per jaar heeft absoluut de voorkeur voor verreweg de meesten hier. Maar ben benieuwd hoe het nu echt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
mathijshooi schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt maar @Termy zijn afrekening laat anders zien.
Eens hoor. Maar er is mij verteld dat het doorgezet was naar iemand die er daadwerkelijk over ging. (Zal wel niet, maar hey)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
" Als je zelf zonne- of andere energie opwekt en verbruikt, heb je minder energie van Eneco nodig. Ieder jaar verrekenen we op je jaarnota het verschil tussen wat je van ons afneemt en wat je aan het net teruglevert."
https://www.eneco.nl/klan...anden/salderingsregeling/

Dit staat op de site, dus gewoon per jaar en niet per tariefsperiode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Dit was het antwoord wat ik heb gekregen nav van mijn casus, had hem eerder ook gepost:

Hartelijk dank voor uw bericht. In deze mail geef ik u graag antwoord op uw vragen.

Als een tarief voor stroom of een belasting wijzigt, lezen we bij een slimme meter de meterstanden uit. Bij een conventionele meter schatten we de standen. Vanaf die meterstand geldt het nieuwe tarief. Op een jaar- of eindnota wordt het verbruik en de teruglevering in dezelfde tariefperiode gesaldeerd. Als er meer verbruik is dan er wordt terug geleverd, dan wordt het verbruik tegen de juiste tarieven afgerekend op de nota. Als er meer wordt terug geleverd, dan verbruikt dan wordt er ook voor het juiste tarief terugleververgoeding uitbetaald.
Het kan hierdoor voorkomen dat de klant in de ene tariefperiode verbruik moet betalen en in een volgende verbruik terug geleverd krijgt.

Ik hoop uw vraag zo beantwoord te hebben. Mocht u nog meer vragen hebben, kunt u ons ook telefonisch bereiken via 088 895 5955.

Met vriendelijke groet,

In diezelfde tarief periode wordt daar letterlijk gezegd. Dont shoot the messenger.
Ik verzin het ook niet.

Edit: toevoeging van mijn kant:
Ben het er mee eens dat het sowieso per jaar zou moeten gebeuren, en als je de voorwaarden heel letterlijk neemt, dan lijkt dit ook te moeten.
Maar zowel aan de telefoon als later dmv van een casus wordt er anders beweerd.
Ik deel alleen de info die ik heb gekregen. Betekent niet dat ik het er mee eens ben he haha.

[ Voor 18% gewijzigd door NileZ_ op 19-07-2022 17:28 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2