Dat slapen valt wel mee, De omderstaande brief hoort er bij. Er zat een voorbeeld berekening bij. Die heb ik helemaal nagerekend. In de loop van de dag hebben ze mijn compleet verkeerd ingeschatte verbruik bijgesteld. Klopt nu een stuk beter aardiger. Ze hebben daarbij ook de vermelding van het normaal tarief veranderd naar € 0,52847 (inclusief ODE/EB/21% BTW). De voorbeeldberekening is echter nog steeds volgens het eerder vermelde tarief. Je zou verwachten dat die informatie dmv een scriptje gekoppeld is.
Typerend is dat ze normaal en dalwerken apart salderen en afrekenen. Ik lever op normaaltarief 1000 kWh terug en moet op het daltarief 500 kWh netto inkopen. Deze methode is gelukkig in mijn voordeel.
Beste meneer ****,
De tarieven van je huidige contract voor ********** staan nog tot 7 augustus 2022 vast.
Inmiddels staat er een verlengaanbod voor je klaar in MijnENGIE.
Helaas zijn de tarieven die we je kunnen bieden door de huidige marktsituatie fors hoger dan je
huidige tarieven. Ook kunnen we je geen nieuw vast contract aanbieden, maar alleen een flexibel
contract met variabele tarieven die meerdere keren per jaar kunnen wijzigen. Dit contract is
maandelijks opzegbaar.
Tot 7 augustus 2022 kun je je contract verlengen tegen de huidige tarieven. Doe je dit niet, dan ga je
na afloop van je contract automatisch over op een flexibel contract tegen de dan geldende tarieven.
Goed om te weten
• De nieuwe tarieven gaan pas na afloop van je huidige contract in. Je profiteert dus altijd tot de
einddatum van de lage tarieven van je huidige contract.
• Door de marktontwikkelingen kan het verlengaanbod in MijnENGIE dagelijks wijzigen. Meer
informatie over de huidige situatie kun je hier vinden.
• Van 1 juli t/m 31 december 2022 wordt het btw-percentage op je energietarieven verlaagd van
21% naar 9%. In het verlengaanbod staan de tarieven inclusief 21% btw. Op je jaarafrekening
is de verlaging naar 9% wél zichtbaar. Uiteindelijk berekenen we je voordeel dus gewoon en
zorgen we dat ook jij profiteert van het lagere btw-percentage.
• Normaal gesproken wijzigt het tarief van flexibele contracten in juli. Vanwege de huidige
marktsituatie hebben we besloten jouw tarief dan niet te wijzigen.