Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:07
ursusMaritimus schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Je zou het 2e allocatiepunt ook later kunnen aanvragen. Tot begin maart heb je het niet echt nodig, vanaf eind oktober.
Sommige regio's hebben een levertijd van 53 weken.

😉

Laat staan aanvragen voor meer als 3x80A: die worden aangesloten, maar er kan geen stroom worden geleverd door Tennet..

[ Voor 16% gewijzigd door Noord27 op 10-07-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:25
biggydeen2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Goed punt. Kan dat niet uit ook niet met een heel laag huidig tarief? Het levert wellicht niet veel op maar in vergelijking met de 0,11 die ik nu krijg kan zelfs een lage opbrengt met hoge TLV toch wel uit of mis ik dan iets?

Aan de andere kant risico dat de TLV inzakt na oktober en heb ik de kosten al gemaakt. Wellicht is even wachten geen slecht idee.
Hoeveel wekken je panelen op in december januari februari?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
biggydeen2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:19:
Even een vraagje betreft teruglevering en wat nu de beste optie is:

Ik zit op dit moment bij greenchoice en heb een 5 jarig contract wat afloopt in 2025. Ik lever terug tegen 0,11 cent. Specifiek greenchoice gekozen omdat ik daar:

A) al een contract had welke destijds het goedkoopste was
B) Teruglevertarief zou verlagen van 0,11 naar 0,08 cent.

Gezien 0,11 het hoogste teruglevertarief was destijds dacht ik dan maar voor vijf jaar vastleggen. Ik lever 2500kwh terug per jaar. Maar goed, nu bungelen ze onderaan de lijst qua TLV.

Wat is het nu het beste om te doen? Ik heb nog een contract voor 3 jaar. Volgens mij kan ik deze wel openbreken (kost me wel €100). Dan overstappen met alleen stroom naar leverancier met de hoogste TLV? Is het zo simpel of mis ik nog iets?
Ik zit zelf met precies dezelfde casus, ook vast contract tot 24-06-2025 voor 5 jaar vastgelegd.
Ik leverde afgelopen jaar 3400 kWh netto terug. x 0,11 cent = 374 euro. bij Greenchoice.

Ik durf het echter niet aan om over te stappen en wel om het simpele feit dat het met de gasleveringen straks een enorme puinhoop gaat worden door die oorlog ben ik bang.
Ik heb nu bij Greenchoice gas voor een vaste prijs van 0,72 per m3 Mijn gasverbruik afgelopen jaar was ongeveer 1250m3.

Ik heb nu in april een lucht lucht warmtepomp aangelegd waarmee ik straks wil gaan verwarmen. Waarschijnlijk komt dan mijn gasverbruik uit op ongeveer 350m3. Ik zal dus best een stuk van de terug levering kwijtraken aan de warmtepomp maar dat scheelt straks behoorlijk met het gasverbruik.

Aanstaande maandag gaat Nord Stream 1 voor 10 dagen dicht voor controle van deze gasleiding, en de prijzen schieten nu al enorm omhoog. Aangezien Duitsland en Nederland hun voorraden compleet nog niet op orde hebben is het natuurlijk wachten totdat de gasprijzen helemaal torenhoog gaan worden.

Er hoef er nog maar iets niet in orde te zijn met die leiding, of Poetin moet de kraan maar eens echt dichtdraaien dan hebben wij met zijn allen een heel vet probleem. :( Groningen kan ook niet a la minute bijspringen. Nee ik ben hier heel pessimistisch over eerlijk gezegd.

De regering had in alle wijsheid allang moeten besluiten om alle grote industriële gasverbruikers tijdelijk stil te zetten en de voorraden zo ver mogelijk te vullen als maar kan. Dit had Duitsland ook moeten doen dan hadden we nu iets meer zekerheid gehad. Maar dat is allemaal niet gebeurd helaas. Maar goed we gaan het zien.

Ik heb mijn best gedaan om met een lucht lucht warmtepomp straks ongeveer 900m3 te kunnen besparen ook voor de andere mensen. Alle beetjes helpen denk ik dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 16:49
biggydeen2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:19:
Even een vraagje betreft teruglevering en wat nu de beste optie is:

Ik zit op dit moment bij greenchoice en heb een 5 jarig contract wat afloopt in 2025. Ik lever terug tegen 0,11 cent. Specifiek greenchoice gekozen omdat ik daar:

A) al een contract had welke destijds het goedkoopste was
B) Teruglevertarief zou verlagen van 0,11 naar 0,08 cent.

Gezien 0,11 het hoogste teruglevertarief was destijds dacht ik dan maar voor vijf jaar vastleggen. Ik lever 2500kwh terug per jaar. Maar goed, nu bungelen ze onderaan de lijst qua TLV.

Wat is het nu het beste om te doen? Ik heb nog een contract voor 3 jaar. Volgens mij kan ik deze wel openbreken (kost me wel €100). Dan overstappen met alleen stroom naar leverancier met de hoogste TLV? Is het zo simpel of mis ik nog iets?
Precies dezelfde situatie gehad (GC contract loopt tot juni 2025) en daarom voor elektriciteit in feb naar Eneco overgestapt. Heeft me tot nu toe EUR 2425 opgeleverd. Voor gas bij GC gebleven voor EUR 0.76/m3.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waar de speculatie vandaan komt dat de prijzen in oktober aanzienlijk verlaagd worden. Als ik even simpel nadenk (gas, oorlog, onderhoud, aankomende winterseizoen) kan dat alleen maar omhoog gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
zonnefreak schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Ik zit zelf met precies dezelfde casus, ook vast contract tot 24-06-2025 voor 5 jaar vastgelegd.
Ik leverde afgelopen jaar 3400 kWh netto terug. x 0,11 cent = 374 euro. bij Greenchoice.

Ik durf het echter niet aan om over te stappen en wel om het simpele feit dat het met de gasleveringen straks een enorme puinhoop gaat worden door die oorlog ben ik bang.
Ik heb nu bij Greenchoice gas voor een vaste prijs van 0,72 per m3 Mijn gasverbruik afgelopen jaar was ongeveer 1250m3.

Ik heb nu in april een lucht lucht warmtepomp aangelegd waarmee ik straks wil gaan verwarmen. Waarschijnlijk komt dan mijn gasverbruik uit op ongeveer 350m3. Ik zal dus best een stuk van de terug levering kwijtraken aan de warmtepomp maar dat scheelt straks behoorlijk met het gasverbruik.

Aanstaande maandag gaat Nord Stream 1 voor 10 dagen dicht voor controle van deze gasleiding, en de prijzen schieten nu al enorm omhoog. Aangezien Duitsland en Nederland hun voorraden compleet nog niet op orde hebben is het natuurlijk wachten totdat de gasprijzen helemaal torenhoog gaan worden.

Er hoef er nog maar iets niet in orde te zijn met die leiding, of Poetin moet de kraan maar eens echt dichtdraaien dan hebben wij met zijn allen een heel vet probleem. :( Groningen kan ook niet a la minute bijspringen. Nee ik ben hier heel pessimistisch over eerlijk gezegd.

De regering had in alle wijsheid allang moeten besluiten om alle grote industriële gasverbruikers tijdelijk stil te zetten en de voorraden zo ver mogelijk te vullen als maar kan. Dit had Duitsland ook moeten doen dan hadden we nu iets meer zekerheid gehad. Maar dat is allemaal niet gebeurd helaas. Maar goed we gaan het zien.

Ik heb mijn best gedaan om met een lucht lucht warmtepomp straks ongeveer 900m3 te kunnen besparen ook voor de andere mensen. Alle beetjes helpen denk ik dan maar. :)
Je kunt toch gewoon enkel met stroom overstappen?? :X

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 21:12
dutchlincoln schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:41:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waar de speculatie vandaan komt dat de prijzen in oktober aanzienlijk verlaagd worden. Als ik even simpel nadenk (gas, oorlog, onderhoud, aankomende winterseizoen) kan dat alleen maar omhoog gaan?
Volgens mij heeft men het hier vooral over ( de vrees ) dat de TLV naar beneden gaat, omdat er een groepje Tweakers zijn die gebruik maken van een te lucratief aanbod.
Kijk bijvoorbeeld naar Essent; hebben best hoge levertarieven, maar als je netto terugleverd krijg je een lullige 8 cent per kwu, daar is men hier bang voor.
Daarnaast lijkt o.a. Budget Energie mogelijk teruggeleverde stroom enkel voor de helft te willen salderen, of dat wordt door sommigen hier in ieder geval beweerd.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Laatst online: 18-09 10:42
PCJR schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Je kunt toch gewoon enkel met stroom overstappen?? :X
Ja klopt inderdaad. Ik vind het nu alleen nog moeilijk in te schatten wat ik nog overhoud aan mijn terug levering als de warmtepomp straks een jaar in bedrijf is geweest. Ik ga het eerst maar eens een jaar aankijken en dan een besluit nemen hierover. Misschien houd ik nog maar 500 kWh over en dan met een overstap boete erbij levert het mij misschien niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
zonnefreak schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:56:
[...]

Ja klopt inderdaad. Ik vind het nu alleen nog moeilijk in te schatten wat ik nog overhoud aan mijn terug levering als de warmtepomp straks een jaar in bedrijf is geweest. Ik ga het eerst maar eens een jaar aankijken en dan een besluit nemen hierover. Misschien houd ik nog maar 500 kWh over en dan met een overstap boete erbij levert het mij misschien niets op.
In de zomermaanden is er altijd (meestal) meer opwek. 500 x 53cnt is dikke 250 euro. Dus.
Maar, als je van nu tm okt dikke tlv krijgt, is het 2000? 3000? X 53 cnt?

:)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 11:46
Verlengaanbod Engie 9 Juli 2022

Normaal Tarief ¹: € 0.62235 (incl. 21% BTW en EB/ODE)
Dal Tarief ¹: € 0.50768 (incl. 21% BTW en EB/ODE)
BTW-percentage van normaal/dal tarief: 21%
Normaal TLV ²: 0.44705 (excl. btw/EB/ODE) (gelijk aan levertarief)
Dal TLV ²: 0.35228 (excl. btw/EB/ODE) (gelijk aan levertarief)
Engergieleverancier: Engie
Duur contract: Flexibel
Afgesloten per: 10/07/2022
Energieopwek uit zon (kWh/jaar): 5.745 (apart afgerekend)
Energie teruglevering (kWh/jaar): TLV: 1000 kWh normaal / 500 kWh verbruik dal (apart afgerekend)
Bron van deze informatie (schermafbeelding): offerte Engie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
reneeke1970 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Hoeveel wekken je panelen op in december januari februari?
Denk dat dit de hoofdvraag is inderdaad. Heb ik zo geen antwoord op. Maar levertijden van materiaal en zo moet ook niet onderschat worden.
[...]

Overstappen zou ik niet doen maar dat hoeft ook niet. Echter ben je dan wel +- €800 kwijt voor een extra allocatiepunt en overzetten panelen. Maar met de huidige TLV kan dat makkelijk uit.

Ik begrijp dat je inmiddels al een warmtepomp hebt. Ben je pas later achter de hoge TLV en opties gekomen of kies je bewust voor een warmtepomp?

Ik heb nog geen warmtepomp dus ik kan:

A) Een warmtepomp nemen welke mijn 2500kwh overschot dan vrijwel gebruikt
B) Tweede allocatiepunt en mijn volledige opbrengst (4200KWH) terugleveren tegen TLV tarief.

B heeft twee voordelen ten opzichte van A:

- De kosten zijn vele malen lager
- De potentiele opbrengst de komende 3 jaar is vele malen hoger

En dan na 3 jaar kijken (of eerder afhankelijk van de situatie)hoe de TLV ervoor staat. Als dat niet meer uitkan over op warmtepomp en tweede allocatiepunt weer laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:06

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Strontvlieg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:19:
Verlengaanbod Engie 9 Juli 2022

Normaal Tarief ¹: € 0.62235 (incl. 21% BTW en EB/ODE)
Dal Tarief ¹: € 0.50768 (incl. 21% BTW en EB/ODE)
BTW-percentage van normaal/dal tarief: 21%
Normaal TLV ²: 0.44705 (excl. btw/EB/ODE) (gelijk aan levertarief)
Dal TLV ²: 0.35228 (excl. btw/EB/ODE) (gelijk aan levertarief)
Engergieleverancier: Engie
Duur contract: Flexibel
Afgesloten per: 10/07/2022
Energieopwek uit zon (kWh/jaar): 5.745 (apart afgerekend)
Energie teruglevering (kWh/jaar): TLV: 1000 kWh normaal / 500 kWh verbruik dal (apart afgerekend)
Bron van deze informatie (schermafbeelding): offerte Engie
Die zitten lekker te slapen, btw is 9% vanaf 1 juli of die offerte moet van voor 1 juli zijn ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
  • Laatst online: 08:28
biggydeen2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:26:
[...]
..
- De kosten zijn vele malen lager
- De potentiele opbrengst de komende 3 jaar is vele malen hoger
..
Je kan er donder op zeggen dat de hoge TLV van nu natuurlijk niet gaat blijven.
Feit is wel dat energie de komende jaren niet snel goedkoper gaat worden. We gebruiken er steeds meer van, en zeker als iedereen naar een WP en EV gepusht wordt.
De hoge TLV van nu is ingegeven door verschillende factoren natuurlijk, maar daar wordt wel weer iets op verzonnen.

Feit is wel dat je met een laag afnametarief voor langere tijd, natuurlijk nooit verkeerd zit. Even los van het hele tweede allocatiepunt verhaal. Dit is een situatie die zeker nu extra lonend is. Maar er is echt helemaal niks te zeggen over de tarieven in de toekomst, en dan met name de TLV.

Als je de kans hebt om op hele korte termijn dat tweede allocatiepunt te realiseren, zeker doen. Een flink aantal zijn je al voor gegaan.

Ben persoonlijk erg benieuwd wat de tarieven gaan doen richting de winter. Ik ben in elk geval blij dat ik geen gasaansluiting meer heb. Want die gasprijzen zijn echt bedroevend.
Natuurlijk zijn de kwh prijzen ook bizar gestegen, maar in dit topic heeft dat voor ons natuurlijk niet zo'n impact (nog).

Ik maak me alvast wel een beetje zorgen om de mensen die tegen de winter een flinke bak gas moeten verstoken. De radio en tv commercials 'zet je thermostaat 2 graden lager' liggen vast al op de plank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 20:06
*knip, zie modbreak op vorige pagina. Houd het on-topic!*

[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Laatst online: 08:28
Ja precies, en op welk tijdstip. Snachts om 3u ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 21:12
NileZ_ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Ben persoonlijk erg benieuwd wat de tarieven gaan doen richting de winter. Ik ben in elk geval blij dat ik geen gasaansluiting meer heb. Want die gasprijzen zijn echt bedroevend.
Natuurlijk zijn de kwh prijzen ook bizar gestegen, maar in dit topic heeft dat voor ons natuurlijk niet zo'n impact (nog).
De impact zal zijn dat je dan minder terugleverd, wat toch wel weer jammer is met deze hoge TLV vergoedingen.
Dat gaat dus dan af van je (belastingvrije) energieinkomsten.
En anders zit je wel met een warmte pomp, rest/stadsverwarming etc.
Allemaal leuke duurzame alternatieven die in veel gevallen niet te maken hebben met dusdanige hoge prijsstijgingen, maar wel keurig hierop zijn aangepast.
De kachel straks uitzetten in de winter, koud douchen etc. lijkt de enige optie om het te ontlopen, maargoed :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 21:29

[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970

[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2022 08:37 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:21

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

[...]

Ook hier kan een tweede allocatiepunt wel eens het gunstigst zijn omdat je alles afneemt voor weinig op de ene aansluiting en alles wat je teruglevert voor veel op de andere.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 11:46
Speedy-Andre schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Die zitten lekker te slapen, btw is 9% vanaf 1 juli of die offerte moet van voor 1 juli zijn ...
Dat slapen valt wel mee, De omderstaande brief hoort er bij. Er zat een voorbeeld berekening bij. Die heb ik helemaal nagerekend. In de loop van de dag hebben ze mijn compleet verkeerd ingeschatte verbruik bijgesteld. Klopt nu een stuk beter aardiger. Ze hebben daarbij ook de vermelding van het normaal tarief veranderd naar € 0,52847 (inclusief ODE/EB/21% BTW). De voorbeeldberekening is echter nog steeds volgens het eerder vermelde tarief. Je zou verwachten dat die informatie dmv een scriptje gekoppeld is.
Typerend is dat ze normaal en dalwerken apart salderen en afrekenen. Ik lever op normaaltarief 1000 kWh terug en moet op het daltarief 500 kWh netto inkopen. Deze methode is gelukkig in mijn voordeel.

Beste meneer ****,
De tarieven van je huidige contract voor ********** staan nog tot 7 augustus 2022 vast.
Inmiddels staat er een verlengaanbod voor je klaar in MijnENGIE.
Helaas zijn de tarieven die we je kunnen bieden door de huidige marktsituatie fors hoger dan je
huidige tarieven. Ook kunnen we je geen nieuw vast contract aanbieden, maar alleen een flexibel
contract met variabele tarieven die meerdere keren per jaar kunnen wijzigen. Dit contract is
maandelijks opzegbaar.
Tot 7 augustus 2022 kun je je contract verlengen tegen de huidige tarieven. Doe je dit niet, dan ga je
na afloop van je contract automatisch over op een flexibel contract tegen de dan geldende tarieven.

Goed om te weten
• De nieuwe tarieven gaan pas na afloop van je huidige contract in. Je profiteert dus altijd tot de
einddatum van de lage tarieven van je huidige contract.
• Door de marktontwikkelingen kan het verlengaanbod in MijnENGIE dagelijks wijzigen. Meer
informatie over de huidige situatie kun je hier vinden.
• Van 1 juli t/m 31 december 2022 wordt het btw-percentage op je energietarieven verlaagd van
21% naar 9%. In het verlengaanbod staan de tarieven inclusief 21% btw. Op je jaarafrekening
is de verlaging naar 9% wél zichtbaar. Uiteindelijk berekenen we je voordeel dus gewoon en
zorgen we dat ook jij profiteert van het lagere btw-percentage.
• Normaal gesproken wijzigt het tarief van flexibele contracten in juli. Vanwege de huidige
marktsituatie hebben we besloten jouw tarief dan niet te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
dutchlincoln schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:41:
Omdat een beleidsmedewerker van Engie heeft aangegeven dat de 3 hoge TLV aanbieders met elkaar hebben afgesproken om binnen nu en 2 maanden hun TLV significant terug te schroeven. En tot die tijd hebben ze een wachttijd van 30 dagen ingesteld voor mensen met zonnepanelen zodat deze niet meer van de huidige prijzen gebruik kunnen maken.

Heb je geen zonnepanelen, dan kan je wel met spoed een bizar hoog tarief betalen natuurlijk. Maar met zonnepanelen ben je pas over een tijdje welkom, als de TLV is gedaald.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Met elkáár afgesproken? Mag dat allemaal wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
tss68nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Omdat een beleidsmedewerker van Engie heeft aangegeven dat de 3 hoge TLV aanbieders met elkaar hebben afgesproken om binnen nu en 2 maanden hun TLV significant terug te schroeven. En tot die tijd hebben ze een wachttijd van 30 dagen ingesteld voor mensen met zonnepanelen zodat deze niet meer van de huidige prijzen gebruik kunnen maken.

Heb je geen zonnepanelen, dan kan je wel met spoed een bizar hoog tarief betalen natuurlijk. Maar met zonnepanelen ben je pas over een tijdje welkom, als de TLV is gedaald.
Bron van deze stelling/aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Tiffanylampje schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:32:
Dat zei hij. Tja, dat mag natuurlijk niet, maar als er om een officieel statement wordt gevraagd dan zijn ze vast oud en wijs genoeg om dat niet te vermelden natuurlijk. :)

Maar inderdaad, Engie, Eneco en Delta hebben volgens de Engie medewerker overleg gehad om allemaal 30 dagen te hanteren voor zonnepaneelbezitters en vervolgens de TLV significant te gaan aanpassen om zonnepaneelbezitters te weren uit hun klantenbestand.

Ik weet niet meer precies hoe hij het zei, maar dat waren ongeveer z'n letterlijke woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
PCJR schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:47:
Bron van deze stelling/aanname?
Ik snap je vraag niet. Engie medewerker geeft dat aan, telefonisch in een gesprek met mij. Wordt vrij lastig om daar literatuur over te vinden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
tss68nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:54:
[...]

Ik snap je vraag niet. Engie medewerker geeft dat aan, telefonisch in een gesprek met mij. Wordt vrij lastig om daar literatuur over te vinden denk ik ;)
Dit was iig t antwoord. Dan gaan we t nog wel zien, ik hecht er nog maar ff weinig waarde aan :>

Besides onze invloed etc en waar deze uitspraak vandaan komt, is het logisch dat tlv gaan minderden. Dat was ook zonder onze handelsmanieren wel verlaagd tzt. Dit jaar of volgend jaar.

Valt in de termen van hoe krijg je mensen van benzine en gas af.... Door t gwn kolere duur te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Had niet anders verwacht in ons currupte landje 8) Of t mag geen id...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-09 22:45
tss68nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Dat zei hij. Tja, dat mag natuurlijk niet, maar als er om een officieel statement wordt gevraagd dan zijn ze vast oud en wijs genoeg om dat niet te vermelden natuurlijk. :)

Maar inderdaad, Engie, Eneco en Delta hebben volgens de Engie medewerker overleg gehad om allemaal 30 dagen te hanteren voor zonnepaneelbezitters en vervolgens de TLV significant te gaan aanpassen om zonnepaneelbezitters te weren uit hun klantenbestand.

Ik weet niet meer precies hoe hij het zei, maar dat waren ongeveer z'n letterlijke woorden.
Eerst maar is zien. Dat Engie zo strak op die dertig dagen zit is niets nieuws. Dat Eneco en Delta zo snel mensen aanmelden en overzetten is eerder de uitzondering. Staat los van zonnepanelen.

Zeker dat je niet gewoon een chagrijnige klantenservicemedewerker hebt gesproken? Lijkt mij sterk dat ze op band kartelvorming gaan toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
tss68nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Al die gesprekken worden toch opgenomen voor "trainingsdoeleinden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
NileZ_ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Je kan er donder op zeggen dat de hoge TLV van nu natuurlijk niet gaat blijven.
Feit is wel dat energie de komende jaren niet snel goedkoper gaat worden. We gebruiken er steeds meer van, en zeker als iedereen naar een WP en EV gepusht wordt.
De hoge TLV van nu is ingegeven door verschillende factoren natuurlijk, maar daar wordt wel weer iets op verzonnen.

Feit is wel dat je met een laag afnametarief voor langere tijd, natuurlijk nooit verkeerd zit. Even los van het hele tweede allocatiepunt verhaal. Dit is een situatie die zeker nu extra lonend is. Maar er is echt helemaal niks te zeggen over de tarieven in de toekomst, en dan met name de TLV.

Als je de kans hebt om op hele korte termijn dat tweede allocatiepunt te realiseren, zeker doen. Een flink aantal zijn je al voor gegaan.

Ik maak me alvast wel een beetje zorgen om de mensen die tegen de winter een flinke bak gas moeten verstoken. De radio en tv commercials 'zet je thermostaat 2 graden lager' liggen vast al op de plank.
Ik heb even een simpele berekening gemaakt. Vanaf 0.2 cent TVL kan het binnen 3 jaar (zolang mijn contract nog loopt) al uit. Het zou mij niet verbazen dat de hoge TVL inderdaad gaat veranderen maar er moet wel heel wat gebeuren mocht dat beneden de 0.2 komen. Maar goed, speculatie...

Het te lopen risico is €800 + €65 per jaar. Maar ik heb nog drie maanden de tijd. Dus als men inderdaad de TVL flink gaat verlagen zoals genoemd in dit topic kan ik dan altijd nog bekijken of het rendabel is. Daarnaast ben je die €800 ook niet direct kwijt want het levert altijd wel iets op zolang ik kan terugleveren boven de 15 cent (mijn huidige kosten zijn 13.8cent per kwh).

En tenzij alle ondernemingen genoemd in TS allemaal dochterondernemingen / onder dezelfde B.V. vallen zie ik nog heel veel opties met een vrij hoge TVL ten opzichte van wat ik nu heb. Er hoeft dus maar eentje te zijn die een hogere TVL als marketing gebruikt. Daarnaast kun je ook vrij snel overstappen met de huidige contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Randy1800 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:20:
Zeker dat je niet gewoon een chagrijnige klantenservicemedewerker hebt gesproken? Lijkt mij sterk dat ze op band kartelvorming gaan toegeven.
Tja mij maakt het niks uit hoor. Ik heb twee meters en goede contracten met een tweetal partijen. Ik wilde alleen uitzoeken wat de plannen waren voor de groep hier, dus ik heb gezorgd dat ik bij alle partijen afdelingsmedewerkers aan de lijn kreeg, geen klantenservice.

En je hoeft het niet te geloven, even goede vrienden ;)

Ik moet het ook nog maar zien of ze het doorzetten. Maar logisch is het wel, als je overspoeld wordt met van die smerige terugleveraars. Wat denken ze wel niet... beetje geld verwachtten voor geleverde kWh?! Alleen als energiemaatschappij mag je daar significant geld voor krijgen natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
tss68nl schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Tja mij maakt het niks uit hoor. Ik heb twee meters en goede contracten met een tweetal partijen. Ik wilde alleen uitzoeken wat de plannen waren voor de groep hier, dus ik heb gezorgd dat ik bij alle partijen afdelingsmedewerkers aan de lijn kreeg, geen klantenservice.

En je hoeft het niet te geloven, even goede vrienden ;)

Ik moet het ook nog maar zien of ze het doorzetten. Maar logisch is het wel, als je overspoeld wordt met van die smerige terugleveraars. Wat denken ze wel niet... beetje geld verwachtten voor geleverde kWh?! Alleen als energiemaatschappij mag je daar significant geld voor krijgen natuurlijk. :+
Zou fijn dat de ACM of een rechter uitspraak gaat doen over wat een redelijke vergoeding zou moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik hoor veel over een tweede meetpunt hier op deze discussie. Maar die extra meter laten plaatsen die verhoogt je aansluitwaarde niet, toch?
Dus je hebt nog steeds bijv. 3X25A maar dan verdeelt over 2 meters. Je CapTar blijft hetzelfde alleen betaal je voor het extra meetpunt per jaar <50e.
Je kan dus geen extra panelen plaatsen als je al aan de top teruglevering zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bmoorman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:39:
Ik hoor veel over een tweede meetpunt hier op deze discussie. Maar die extra meter laten plaatsen die verhoogt je aansluitwaarde niet, toch?
Dus je hebt nog steeds bijv. 3X25A maar dan verdeelt over 2 meters. Je CapTar blijft hetzelfde alleen betaal je voor het extra meetpunt per jaar <50e.
Je kan dus geen extra panelen plaatsen als je al aan de top teruglevering zit.
Voor 200 extra krijg je ook een kabeltje en 3×25 er extra bij

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
reneeke1970 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Voor 200 extra krijg je ook een kabeltje en 3×25 er extra bij
Ah ok, het is dus een 2e aansluiting bij Enexis van 241e p/j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 11:10

V-8

bmoorman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Hoeft niet, je kunt ook gewoon de bestaande aansluiting gebruiken en alleen ca. 30 euro per jaar betalen voor meterhuur.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
V-8 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Hoeft niet, je kunt ook gewoon de bestaande aansluiting gebruiken en alleen ca. 30 euro per jaar betalen voor meterhuur.
Ze zetten er niet zomaar grotere zekeringen in. Die blijven je huidige CapTar. Iets hoger dan 3x25A is gelijk duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Zou een tweede aansluitpunt werken bij een levercontract op uurtarieven?
Zo kun je door aanpassing van je verbruik naar uren met lage of soms negatieve prijzen je gemiddelde prijs omlaag krijgen.

Terugleveren doe je dan volledig op je teruglevercontract en -aansluting.

Dan moet je alleen iets hebben om die goedkope stroom in te douwen, zoals een EV of batterij. Eigenlijk zou je een schakeling moeten hebben die afhankelijk van de uurprijs laadt vanaf het levercontract of vanaf de zonnestroom.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Tot nu toe lees ik alleen van lui met een lang, laag levercontract voor wie het uit kan. In principe zou je met 5 cent verschil en 5000 kWh al 250 euro per jaar besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bmoorman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Yep, die kost iets van 700+ bij enexis tot max 20 meter kabel

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:25:
Zou een tweede aansluitpunt werken bij een levercontract op uurtarieven?
Zo kun je door aanpassing van je verbruik naar uren met lage of soms negatieve prijzen je gemiddelde prijs omlaag krijgen.

Terugleveren doe je dan volledig op je teruglevercontract en -aansluting.

Dan moet je alleen iets hebben om die goedkope stroom in te douwen, zoals een EV of batterij. Eigenlijk zou je een schakeling moeten hebben die afhankelijk van de uurprijs laadt vanaf het levercontract of vanaf de zonnestroom.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Tot nu toe lees ik alleen van lui met een lang, laag levercontract voor wie het uit kan. In principe zou je met 5 cent verschil en 5000 kWh al 250 euro per jaar besparen.
Ik las over Sessy thuisaccu, deze doet wat je zegt maar dan op 1 aansluiting. Werkt ook met die uurtarieven, deze zijn trouwens weer door het dak vandaag. Weet niet wat de terugverdientijd is van zo'n Sessy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Vandaag worden panelen bij mij geinstalleerd (14 stuks). Ik had eigenlijk pas verwacht dat het in de herfst zou werken maar de omvormer is (toch) leverbaar. Dus vanaf morgen lever ik terug. BTW teruggave ben ik mee bezig (moet e.e.a. op mijn naam gaan zetten, partner is ZZP namelijk).

Heeft iemand tips voor het aangaan van een nieuw contract? Ik vind deze link (tarieven wel van april) en zie dat bijv. sommige providers echt belachelijk weinig teruggeven bij salderen. Bizar hoe groot de verschillen zijn. Ik zit bij Oxxio en wil m'n looptijd dus wel uitzitten tot oktober, maar verlengen gaat nu niet meer zoals vroeger.

Moet ik gewoon lekker blijven hangen bij m'n huidige provider? De TLV lijkt prima maar een studie heb ik er nog niet van gemaakt (gaat vast gebeuren).

Alle tips zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

TheProf82 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:32:
Vandaag worden panelen bij mij geinstalleerd (14 stuks). Ik had eigenlijk pas verwacht dat het in de herfst zou werken maar de omvormer is (toch) leverbaar. Dus vanaf morgen lever ik terug. BTW teruggave ben ik mee bezig (moet e.e.a. op mijn naam gaan zetten, partner is ZZP namelijk).

Heeft iemand tips voor het aangaan van een nieuw contract? Ik vind deze link (tarieven wel van april) en zie dat bijv. sommige providers echt belachelijk weinig teruggeven bij salderen. Bizar hoe groot de verschillen zijn. Ik zit bij Oxxio en wil m'n looptijd dus wel uitzitten tot oktober, maar verlengen gaat nu niet meer zoals vroeger.

Moet ik gewoon lekker blijven hangen bij m'n huidige provider? De TLV lijkt prima maar een studie heb ik er nog niet van gemaakt (gaat vast gebeuren).

Alle tips zijn meer dan welkom!
Kijk es op blad 1 van dit topic ...
#dyor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:16
tss68nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Komt toch wel vreemd op mij over dat verlagen van de TLV.

Áls... "ze" gaan verkopen voor bv 60 ct, en
"ze" gaan een TLV hanteren van bv 20ct...

ben je toch een idioot als je PV toeleveranciers gaat weren?
(of ze zouden een wel héél goedkoop ander adresje moeten hebben..)

Er zal dus links of rechtsom een balans gaan optreden tussen levering/TLV welke door ONS gedrag vastgesteld gaat worden doordat we (massaal?) overschakelen naar de beste TLV.

Lopen de overschot mensen weg naar de conculega's moet je elders DURE groene stroom gaan inkopen.
niet wenselijk dus, en zal te toch (dichtbij) mee moeten.

m2c

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Heeft Eneco de Modelcontract-prijzen voor nieuwe klanten weer aangepast? Op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ zie ik nuAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkf2ruz2R_CMneFi_bFVPZI13yM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IuDeaMzEMTuda3ffQN3sN15I.png?f=user_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

TLV is -0,61425 EUR.

[ Voor 7% gewijzigd door erwn op 11-07-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 08:58
Helaas te laat om optimaal te profiteren, maar zojuist dan toch maar United Consumers afgesloten voor de komende tijd:

Tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vn3LCfeQPP-hvN_Q0_Wpp6XCCas=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iM2bT4KL6Rch70brxreMZVh5.png?f=user_large

Teruglevering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbAoowc4P-7KegSyDdl_qyVrp6s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dZqhtJusDvd8MqGJP4AsS9bN.png?f=user_large

Zowel met United Consumers als Engie gebeld, maar spoedaanvragen worden niet meer gedaan, als je op dit moment een leverancier hebt. Altijd overstap 30 dagen. Was weinig tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
erwn schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:51:
Heeft Eneco de Modelcontract-prijzen voor nieuwe klanten weer aangepast? Op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ zie ik nu[Afbeelding]

***members only***
wat is de tlv dan?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Staat in de voorwaarden: https://www.eneco.nl/~/me...9625AE36B2838FF16401647D9
Wij salderen de teruggeleverde stroom eerst met de verbruikte
stroom op uw normaaltarief telwerk. Blijft er nog teruggeleverde
stroom over, dan salderen wij dat met uw verbruik op
het daltarief telwerk. Blijkt na deze verrekening dat u meer stroom
heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u van ons hiervoor
een terugleververgoeding. Dit is het normaaltarief dat geldt
voor uw stroomproduct, exclusief: btw, opslag duurzame energie,
energiebelasting en vaste leveringskosten.
Tarief is nog steeds met 21% btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV_ZED
  • Laatst online: 07-07 07:05
tss68nl schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:21:
[...]
Ik wilde alleen uitzoeken wat de plannen waren voor de groep hier, dus ik heb gezorgd dat ik bij alle partijen afdelingsmedewerkers aan de lijn kreeg, geen klantenservice.
Jeetje… hoe krijg je dat voor elkaar? Ik sta meestal al minutenlang in de wacht om überhaupt iemand te spreken…

En zij konden dat ook alle drie bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Heeft Eneco de Modelcontract-prijzen voor nieuwe klanten weer aangepast? Op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ zie ik nu[Afbeelding]

***members only***
Damn dit zijn echt hoge tarieven... Ik heb nog 10 dagen bedenktijd Engie... Misschien toch maar weer terug naar Eneco dan 8)7

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Komt netto uit op 61,4 cent als ik het goed bereken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik ben denk ik in de war. Ik heb aardig wat gelezen over salderen en de redelijke teruggave die je ontvangt als je meer opwekt dan gebruikt. Vaak wordt daar gerept over bedragen ergens tussen de 7 en 12 eurocent. Maar hier zie ik constant TLV's van veel hoger. Haal ik hier twee begrippen door elkaar en zo ja welke?

Rekenen deze partijen (oa de gemeente en consumentenbond) in hun filmpjes met oude tarieven waar deze nu veel hoger zijn vanwege de crisis? en is dit voor mij niet zo relevant omdat ik naar verwachting nog altijd meer verbruik dan ik opwek?

[ Voor 27% gewijzigd door TheProf82 op 11-07-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An0niem
  • Laatst online: 11-08 23:00
ik heb een eneco modelcontract maar andere tarieven dan hierboven genoemd. Tarieven mogen maar 2 keer per jaar worden aangepast of geldt dat alleen voor al bestaande klanten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmzaSu16HArZpNa_gInMbp2pc-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qu6WmYHRpGS8pK7y8Z9mtWp7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
An0niem schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:19:
ik heb een eneco modelcontract maar andere tarieven dan hierboven genoemd. Tarieven mogen maar 2 keer per jaar worden aangepast of geldt dat alleen voor al bestaande klanten? [Afbeelding]
Dit heb ik ook. De website is voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 16:49
TheProf82 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:16:
Ik ben denk ik in de war. Ik heb aardig wat gelezen over salderen en de redelijke teruggave die je ontvangt als je meer opwekt dan gebruikt. Vaak wordt daar gerept over bedragen ergens tussen de 7 en 12 eurocent. Maar hier zie ik constant TLV's van veel hoger. Haal ik hier twee begrippen door elkaar en zo ja welke?

Rekenen deze partijen (oa de gemeente en consumentenbond) in hun filmpjes met oude tarieven waar deze nu veel hoger zijn vanwege de crisis? en is dit voor mij niet zo relevant omdat ik naar verwachting nog altijd meer verbruik dan ik opwek?
De tarieven die je noemt zijn voltooid verleden tijd en nu aanzienlijk hoger.

EDIT: ik heb je edit te laat gezien; je conclusies zijn correct.

[ Voor 4% gewijzigd door cville op 11-07-2022 11:24 ]

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-09 16:17

***members only***
Ik heb ze nét aan de lijn gehad. Kreeg de volgende tarieven door:
stroom 76 cent
gas 338 cent

Kort gezegd volgens de tarieven via gaslicht zat ik op 141 per maand. Dat was tot vanmorgen.
Nieuwe tarief 193 per maand.

Engie trouwens 105 euro duurder t.o.v. het weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frank0207
  • Laatst online: 08-11-2022
net overgestapt naar eneco! in juni zat ik bij Eneco, 2-7 overgestapt naar Delta en nu per 13-7 weer terug bij eneco tegen TLV van 61 cent. bevestigd door eneco-medewerker. contract volgt zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
idem hier, ik zat alleen vanaf april bij Eneco. Was een mooie week bij Delta.
Net alles bevestigd gehad in de mail. Top!

[ Voor 19% gewijzigd door Qosmic op 11-07-2022 11:36 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
frank0207 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:35:
net overgestapt naar eneco! in juni zat ik bij Eneco, 2-7 overgestapt naar Delta en nu per 13-7 weer terug bij eneco tegen TLV van 61 cent. bevestigd door eneco-medewerker. contract volgt zo
Ook aan mij bevestigd. Ik ga vandaag nog overstappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 18:57
Overstap voor elkaar gemaakt. Bevestiging van Eneco: terugleververgoeding is €0,61425

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:31
Headshot_NL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:47:
Overstap voor elkaar gemaakt. Bevestiging van Eneco: terugleververgoeding is €0,61
Dit is dus enkel geldig voor nieuwe klanten? En is dat dan per maand wat gaat veranderen?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Idem hier, gaat per vandaag in. Toch nog een behoorlijk verschil met Engie. Nu wel echt het verzoek aan de energieleveranciers om eens te stoppen met de prijswijzigingen want geen zin om continu te blijven overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 18:57
mvrooij schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Dit is dus enkel geldig voor nieuwe klanten? En is dat dan per maand wat gaat veranderen?
Ja enkel voor nieuwe contracten. Dit tarief zou gewoon vast moeten staan tot 1 januari gaf hij aan.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
nee.. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

***members only***
Lekker wel! En dan gaan ze weer miepen als tlv-ers weer massaal naar Eneco overstappen ...

Als ze nou gewoon allemaal 10 dagen voor 1 juli de nieuwe tarieven publiceerden, dan hoefde. Wij niet elke week naar een andere afnemers van onze zonnestroom toe. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Headshot_NL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Ja enkel voor nieuwe contracten. Dit tarief zou gewoon vast moeten staan tot 1 januari gaf hij aan.
De tarieven voor nieuwe modelcontracten kunnen blijkbaar wel meerdere keren wijzigen. Maar als je een tarief hebt wordt deze blijkbaar alleen op 1 januari en 1 juli gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier ook geregeld, Eneco TLV: €0.61425/kWh

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2022 12:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8

V-8

bmoorman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Ze zetten er niet zomaar grotere zekeringen in. Die blijven je huidige CapTar. Iets hoger dan 3x25A is gelijk duur
Dat hoeft ook niet. Een tweede allocatiepunt heeft niets te maken met je aansluitwaarde. Is puur een extra meetpunt. Een eventuele verzwaring staat hier volledig los van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

Termy

valt er nog wat te fragge?

Net ook gebeld en het tarief klopt. De helpdeskmedewerker was wel verbaasd dat het niet maandelijks veranderde want dat was het blijkbaar tot voor kort (?) maar kon wel bevestigen dat het nu wel vast zou staan.

Helaas kan ik nog niet terug want Eneco is nog bezig m'n vorige modelcontract af te handelen aangezien ik per 7/7 naar Delta gegaan ben :(. Dat zou een week duren dus a.s. donderdag hopen dat het tarief niet weer gesloopt is :P.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Lekker wel! En dan gaan ze weer miepen als tlv-ers weer massaal naar Eneco overstappen ...

Als ze nou gewoon allemaal 10 dagen voor 1 juli de nieuwe tarieven publiceerden, dan hoefde. Wij niet elke week naar een andere afnemers van onze zonnestroom toe. Zucht.
Overschot hebben is vergelijkbaar met het hebben van aandelen...je blijft er mee bezig.

De tarieven veranderen dagelijks, het moment van instappen is dus van belang. Dat is voor ieder anders.
Eenmaal ingestapt veranderd het niet meer vaak (2x p/j).
V-8 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Dat hoeft ook niet. Een tweede allocatiepunt heeft niets te maken met je aansluitwaarde. Is puur een extra meetpunt. Een eventuele verzwaring staat hier volledig los van ;)
max ~18kWp is me te weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

Haha, dat is weer een andere tak van sport! Nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DV_ZED
  • Laatst online: 07-07 07:05
Nou van die TLV prijsafspraken merken we dus vooralsnog vrij weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik krijg 15/16 juli zonnepanelen met dikke overcapaciteit. Twijfel of ik nog zal overstappen. Volgens sunnydesign schatting:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Jaarlijks energieverbruik   6.000 kWh
Jaarlijkse energieopbrengst 10.133 kWh
Teruglevering   7.400 kWh
Netafname   3.267 kWh
Max. vermogen netafname 9,97 kW
Eigenverbruik   2.733 kWh
Percentage eigenverbruik (in % van de PV-energie)   27 %
Zelfvoorzieningsgraad (in % van energieverbruik)    45,6 %

In de winter neem ik natuurlijk meer af dan teruglever: per maand het saldo in kWh:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-347
-204
197
742
982
1030
974
676
440
-46
-327
-400

Over een jaar is dit 3717 kWh netto.

Ik zit nu bij GC met lage tarief enkeltarief 33ct inclusief alles. Onlangs heb ik een eindafrekening gehad ivm meterwissel.

Als ik het bereken met vanaf augustus opwek dan heeft overstappen geen zin op dit moment, als ik de komende winter ook meereken. Als ik bij bv eneco zou blijven zitten krijg ik verder per januari weer een lager tarief (zit niet in de berekening), dus dan zou ik weer overstappen als de zon weer gaat schijnen zeg maar in maar/april.

kWh saldo en bedragen in euro's. Negatief is nabetalen, eneco vs GC:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
saldo periode rest jaar vanaf half juli     Eneco - GC
830     506,3   95,45

saldo periode rest jaar + winter            
279     170,19  32,085

saldo winterperiode         
-1324       -1092,3 -436,92

saldo periode rest jaar vanaf augustus          
343     209,23  39,445

salderen periode rest jaar vanaf augustus + winter          
-208        -171,6  -68,64

Wat zouden jullie doen, met spoed overstappen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchlincoln
Ik vraag mij af; voor de veel-overstappers hier: Zou het niet erg eenvoudig zijn om van eneco naar eneco over te stappen wanneer je het contract opnieuw afsluit op naam van je partner? Dat mogen ze nooit weigeren lijkt me, en dan ben je dus een nieuwe klant, met het nieuwe tarief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Initial G schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:12:
Ik krijg 15/16 juli zonnepanelen met dikke overcapaciteit. Twijfel of ik nog zal overstappen. Volgens sunnydesign schatting:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Jaarlijks energieverbruik   6.000 kWh
Jaarlijkse energieopbrengst 10.133 kWh
Teruglevering   7.400 kWh
Netafname   3.267 kWh
Max. vermogen netafname 9,97 kW
Eigenverbruik   2.733 kWh
Percentage eigenverbruik (in % van de PV-energie)   27 %
Zelfvoorzieningsgraad (in % van energieverbruik)    45,6 %

In de winter neem ik natuurlijk meer af dan teruglever: per maand het saldo in kWh:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-347
-204
197
742
982
1030
974
676
440
-46
-327
-400

Over een jaar is dit 3717 kWh netto.

Ik zit nu bij GC met lage tarief enkeltarief 33ct inclusief alles. Onlangs heb ik een eindafrekening gehad ivm meterwissel.

Als ik het bereken met vanaf augustus opwek dan heeft overstappen geen zin op dit moment, als ik de komende winter ook meereken. Als ik bij bv eneco zou blijven zitten krijg ik verder per januari weer een lager tarief (zit niet in de berekening), dus dan zou ik weer overstappen als de zon weer gaat schijnen zeg maar in maar/april.

kWh saldo en bedragen in euro's. Negatief is nabetalen, eneco vs GC:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
saldo periode rest jaar vanaf half juli     Eneco - GC
830     506,3   95,45

saldo periode rest jaar + winter            
279     170,19  32,085

saldo winterperiode         
-1324       -1092,3 -436,92

saldo periode rest jaar vanaf augustus          
343     209,23  39,445

salderen periode rest jaar vanaf augustus + winter          
-208        -171,6  -68,64

Wat zouden jullie doen, met spoed overstappen of niet?
Reken zelf eerst eens met een tlv van 61,4 cent (Eneco) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
dutchlincoln schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:13:
Ik vraag mij af; voor de veel-overstappers hier: Zou het niet erg eenvoudig zijn om van eneco naar eneco over te stappen wanneer je het contract opnieuw afsluit op naam van je partner? Dat mogen ze nooit weigeren lijkt me, en dan ben je dus een nieuwe klant, met het nieuwe tarief...
Dat is mijn plan ook, straks ff regelen.
Moet je wel een partner hebben natuurlijk.

De opzegging gaat dan neem ik aan alsnog automatisch, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een paar panelen op mn dak liggen. Ik heb geen zicht nog op de opbrengsten dus die ga ik even afwachten. Maar ik zit momenteel op een kwh prijs van € 0,35842
per kWh. Hetzelfde geldt voor mijn TLV.

Lijkt mij dat ik verder prima zit toch ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb net gebeld en gewoon bij Eneco van mijzelf naar mijzelf overgezet per 'zo snel als de administratieve handeling uitgevoerd kan worden', nadat ze me op 1 juli de lagere tarieven gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Gri77ie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:16:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een paar panelen op mn dak liggen. Ik heb geen zicht nog op de opbrengsten dus die ga ik even afwachten. Maar ik zit momenteel op een kwh prijs van € 0,35842
per kWh. Hetzelfde geldt voor mijn TLV.

Lijkt mij dat ik verder prima zit toch ?
tenzij je liever 61,4 cent hebt van Eneco ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Termy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:03:
Net ook gebeld en het tarief klopt. De helpdeskmedewerker was wel verbaasd dat het niet maandelijks veranderde want dat was het blijkbaar tot voor kort (?) maar kon wel bevestigen dat het nu wel vast zou staan.

Helaas kan ik nog niet terug want Eneco is nog bezig m'n vorige modelcontract af te handelen aangezien ik per 7/7 naar Delta gegaan ben :(. Dat zou een week duren dus a.s. donderdag hopen dat het tarief niet weer gesloopt is :P.
Per vandaag overgestapt naar Eneco. Ik ben zelfs op 9/7 overgestapt naar Delta, maar voor de helpdeskmedewerker die me geholpen heeft, heeft daar geen probleem van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:53
Hier ook (weer) overgestapt naar Eneco. Kon per vandaag (was 6 juli overgestapt naar Delta). @Termy Dus misschien kan je morgen al weer proberen...al heb ik mijn eind-nota van vorig contract nog niet gehad hehe.

Vorig contract had ik echter geen maandtarief, nu wel van 9euro. Kon niet lager deze keer...

[ Voor 18% gewijzigd door Yaldair op 11-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:31
dyrc schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:21:
[...]

ik heb net gebeld en gewoon bij Eneco van mijzelf naar mijzelf overgezet per 'zo snel als de administratieve handeling uitgevoerd kan worden', nadat ze me op 1 juli de lagere tarieven gegeven hebben.
Je was al klant bij Eneco en kunt hem overzetten naar het nieuwe model contract?

Ik kon dit vorige keer met geen enkele mogelijkheid voor elkaar krijgen.. kreeg zelfs op een gegeven moment ruzie met haar en mocht haar manager niet spreken omdat andere het wel konden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:20
Kan vaak officieel niet omdat het energiecontract op dezelfde naam moet staan als de BTW teruggave is gedaan van de zonnepanelen. Al zal de controle daarop 0,0 zijn.

edit:
WTF Eneco 8)7 Zo hou je je klantenservice wel bezig :P
Het is net zo'n groepje jeugd van 5 jaar die aan het voetballen zijn. Met 20 man achter de bal aanrennen.
Wij zijn die voetballers en de voetbal is de partij met de hoogste TLV :+

[ Voor 18% gewijzigd door ybos op 11-07-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR

***members only***
Ahahaa ik voel iets in mijn hoofd opkomen... :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
mvrooij schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:30:
[...]

Je was al klant bij Eneco en kunt hem overzetten naar het nieuwe model contract?

Ik kon dit vorige keer met geen enkele mogelijkheid voor elkaar krijgen.. kreeg zelfs op een gegeven moment ruzie met haar en mocht haar manager niet spreken omdat andere het wel konden.
hier ben ik 1x tegenaan gelopen in de chat (niet willen/kunnen/weten hoe). met bellen nog niet dat is nu al 2x erg goed bevallen (kost 15 minuten maar dan heb je ook wat).
weet dus dat het technisch gewoon mogelijk is, ik heb de bevestigingsmail al binnen na m'n telefoongesprek van zojuist.
gewoon nog een keer proberen dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

@cj1 [mathijshooi] Nieuwe Eneco prijzen Eneco modelcontract

Stroom per kWh normaal € 0,82468
Stroom per kWh dal € 0,72111
Stroom per kWh enkel € 0,76496
Tarieven incl. 9% BTW

Blijkt na deze verrekening dat u meer stroom heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u van ons hiervoor een terugleververgoeding. Dit is het normaaltarief dat geldt voor uw stroomproduct, exclusief: btw, opslag duurzame energie, energiebelasting en vaste leveringskosten. (uit: voorwaardenoverzicht)

Stroom per kWh tlv € 0,61425

[ Voor 1% gewijzigd door ursusMaritimus op 11-07-2022 12:59 . Reden: mathijshooi ook getagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Engie gaat ZOU hier 6 aug beginnen, ondanks de 200 euro betaald te hebben, en 11 juli de start datum in de engie app is.
Eneco bellen, aanvragen per meteen, en Engie bellen, aanvraag annuleren?

Heb sinds alweer een hele lange week ofzo Delta.. ff vreemdgaan he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Heb ik weer: kon met geen mogelijkheid per morgen over naar Eneco ...

per 2 augustus kon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

marvel27 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Per vandaag overgestapt naar Eneco. Ik ben zelfs op 9/7 overgestapt naar Delta, maar voor de helpdeskmedewerker die me geholpen heeft, heeft daar geen probleem van gemaakt.
Ehmm.. 8)7

Ik zit per 1-07 bij Delta. Ben nu weer overgestapt naar Eneco, maar kon pas per 02-08. Delta hanteert overigens een opzeg termijn van 30 dagen, dus dat leek mij wel te kloppen.

Hoezo kunnen jullie zo snel over in vergelijkbare situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:22:
[...]

tenzij je liever 61,4 cent hebt van Eneco ...
Ja die snap dus als ik meer terug lever dan ik verbruik, dan is het interessant om dit toe te passen. Maar dat weet ik nog niet. Ik woon sinds 2 weken in mijn nieuwbouw woning, dus zonder gas. Warmtepomp voor de verwarming met elektrische boiler voor de warmwater voorziening. geschatte verbruik is 4000 tot 5000 kWh per jaar voor de warmtepomp. Daar komt dan het normale verbruik nog bij. Ik weet dus ook niet wat mijn totale verbruik wordt en wat mijn PV-installatie gemiddeld gaat opwekken. Is het dan verstandig om nu over te stappen of juist nog een paar maanden te wachten tot ik een meer gefundeerde schatting kan maken?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij als je zegt dat je gaat verhuizen kun je per direct over.
Zal wel niet werken als je van Eneco naar Eneco gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:55:

per 2 augustus kon wel.
En op 2 aug kan de TLV wel eens 1 eurotje zijn! Maar dan heb jij al contract ondertekend :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 08:58
Dirtbiter schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:52:
Helaas te laat om optimaal te profiteren, maar zojuist dan toch maar United Consumers afgesloten voor de komende tijd:

Tarieven:
[Afbeelding]

Teruglevering:
[Afbeelding]

Zowel met United Consumers als Engie gebeld, maar spoedaanvragen worden niet meer gedaan, als je op dit moment een leverancier hebt. Altijd overstap 30 dagen. Was weinig tussen te krijgen.
Hop, en over naar Eneco!

Geen enkele moeite, binnen een paar minuten een medewerker aan de lijn. Geen gedoe over de zonnepanelen/teruglevering, maandbedrag op 0 en starten per vandaag :*)

Alleen morgen nog even UC herroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Gri77ie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Ja die snap dus als ik meer terug lever dan ik verbruik, dan is het interessant om dit toe te passen. Maar dat weet ik nog niet. Ik woon sinds 2 weken in mijn nieuwbouw woning, dus zonder gas. Warmtepomp voor de verwarming met elektrische boiler voor de warmwater voorziening. geschatte verbruik is 4000 tot 5000 kWh per jaar voor de warmtepomp. Daar komt dan het normale verbruik nog bij. Ik weet dus ook niet wat mijn totale verbruik wordt en wat mijn PV-installatie gemiddeld gaat opwekken. Is het dan verstandig om nu over te stappen of juist nog een paar maanden te wachten tot ik een meer gefundeerde schatting kan maken?
Dan zou ik even in je huidige contract blijven en kijken of je kunt inschatten wat je panelen gaan opleveren op jaarbasis. Daar zijn wel tools voor, maar daar moet je niet voor in dit topic zijn. Google: verdeling opbrengst zonnepanelen per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:55:

per 2 augustus kon wel.
3 min geleden gebeld, het systeem zei vanaf 13 juli mogelijk

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Laatst online: 22-07 00:18
reneeke1970 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Ik per vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

Termy

valt er nog wat te fragge?

marvel27 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Oh? Hoe werkte dat dan? Want ik kreeg te horen "nee je opzegging wordt nog verwerkt dus ik kan je niet aanmelden".

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

reneeke1970 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Kan je dat ergens aan relateren die 13 juli in jouw geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
leandres schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Ehmm.. 8)7

Ik zit per 1-07 bij Delta. Ben nu weer overgestapt naar Eneco, maar kon pas per 02-08. Delta hanteert overigens een opzeg termijn van 30 dagen, dus dat leek mij wel te kloppen.

Hoezo kunnen jullie zo snel over in vergelijkbare situatie?
Kan gewoon binnen 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
leandres schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Kan je dat ergens aan relateren die 13 juli voor jouw geval?
Nee, ze wilde eigenlijk vandaag invoeren maar het systeem zei kan niet, vanaf 13 juli pas, en omdat het zo kort dag is krijg ik geen bevestiging mail voor die tijd

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FXZeRRo85
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-09 17:05
Zojuist ook een nieuw contract aangegaan van eneco naar eneco.
In eerste instantie was overgaan op mijzelf geen enkel probleem. Even later kon het toch niet eerder dan 2 aug administratief overgezet worden. Op mijn vraag om vervolgens een nieuw contract op mijn vrouw haar naam in te schrijven moest er kort overlegd worden met een supervisor waarna het op mijn eigen naam wel per direct omgezet kon worden 8)7

Al met al 10 min werk voor TLV €0,36 naar €0,61 cent. _O-
Pagina: 1 ... 65 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2