Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Delta geannuleerd binnen de 14 dagen dan maar. Zodra ik dat bericht heb, vraag ik of Eneco eerder van me wil beginnen met afnemenursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:55:
Heb ik weer: kon met geen mogelijkheid per morgen over naar Eneco ...
per 2 augustus kon wel.
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Ik heb dit ook geprobeerd maar mijn opzegging gaat pas volgende week in en dan wordt ik volgende week teruggebeld om het nieuwe contract in orde te maken.FXZeRRo85 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:10:
Zojuist ook een nieuw contract aangegaan van eneco naar eneco.
In eerste instantie was overgaan op mijzelf geen enkel probleem. Even later kon het toch niet eerder dan 2 aug administratief overgezet worden. Op mijn vraag om vervolgens een nieuw contract op mijn vrouw haar naam in te schrijven moest er kort overlegd worden met een supervisor waarna het op mijn eigen naam wel per direct omgezet kon worden![]()
Al met al 10 min werk voor TLV €0,36 naar €0,61 cent.
Naar Delta per morgen en dan paar dagen later (even tijd gunnen voor de administratieAn0niem schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:17:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd maar mijn opzegging gaat pas volgende week in en dan wordt ik volgende week teruggebeld om het nieuwe contract in orde te maken.Kon blijkbaar nog niet worden ingeregeld maar denk toch nog maar is bellen..
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Ze zei overigens wel dat de tarieven per 3 maanden veranderen en dat dat eerder 1 maand was, misschien vandaar de verwarring bij de vorige helpdeskmedewerker.
Maar ja, over 3 maanden is het sowieso tijd om te gaan salderen voor de winter
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Edit: Zat er al vanaf 11 april (toen zijn de panelen geplaatst) met €0,58 per kWh trouwens. Die 11 dagen krijgen ze dan cadeau haha. Hier ook blij om even gewacht te hebben
[ Voor 31% gewijzigd door MaSw85 op 11-07-2022 13:38 ]
Nogmaals ff kort gebeld, medewerker vond het allemaal maar heel bijzonder dat het zo snel in ging bij andere klanten, want 14 dagen bedenktermijn en datum netbeheerder die niet aangepast kan worden o.i.d. Heb gezegd af te willen zien van bedenktijd en per direct over wil.
De vriendelijke dame ging het onderzoeken en kijken wat ze voor mij kan betekenen.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Eerste keer bellen: ivm zonnepanelen (volgens mij was dat ogv de reden) kon t vroegst 2 aug ingaan. En ook 30 euro maandbedrag...! Ik zeg 1 maand geleden bij jullie klant gweest en toen was het 9 euro. Systeem liep vast daar, ik moest opnieuw bellen...
Tweede belletje: 0 problemen, vandaag overstap, 0 euro maandbedrag kon ook. En een fijne zonnige tijd nog bij ons was de laatste zin die ik hoorde!
Ok thanks!
*wel bizar weer dit*
Edit: Engie formulier annulering ingevuld online, gebeld, was binnengekomen. 200 euro komt asap retour.
Edit: ik zie nu 75 euro maandbedrag staat op mijn Eneco. In de chat lopen kletsen, het kan wel 1 euro worden, geen 0 euro ?!@?@!?
[ Voor 24% gewijzigd door PCJR op 11-07-2022 20:34 ]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
opzeggen, 9 dagen opzegtermijn, en dan nieuw aanvragen...
en dan hopen dat de tlv over 9 dagen geen 5 cent is natuurlijk...
Straks nog eens bellen....
Hoe bereken je de tlv voor normaal en dal? of geldt dit niet, en is er maar 1 tlvmvrooij schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:35:
Hier net gebeld met Eneco, was geen probleem meteen opgezegd en gaat binnen 2 dagen het nieuwe contract in. Ze gaven al aan dat er meerdere bellen door het hogere terug lever tarief maar voor nu geen probleem is. Fijn dat ik even gewacht heb met alles, wel absurd 0,61..
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Lijkt wel t tv programma de 10e beller heeft prijsdutchlincoln schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:39:
nou, zojuist geprobeerd, maar helaas. Gaat niet kan niet en wil niet. Verhuizing is eigenlijk niet de bedoeling en mag danook niet

Niet, er is maar 1 tlv bij hun. Dat is hun normaal tarief excl. alles dat ik weet.PCJR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:39:
[...]
Hoe bereken je de tlv voor normaal en dal? of geldt dit niet, en is er maar 1 tlv
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ben 20 April klant bij Eneco geworden tot vandaag en vandaag weer opnieuw haha. We gaan het zien.MaSw85 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:39:
Ben wel benieuwd of ik, aangezien ik nu naar het nieuwe modelcontract ben overgezet, ook een eindnota krijg van de periode medio april tot vandaag. Hoef ik ook geen tussentijdse afrekening te vragen.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Ik heb het woord verhuizing niet eens genoemd. Ik heb gewoon aangegeven dat ik het nieuwe modelcontract wil. Toen bleek dat ik bestaande klant was, enkel de mededeling dat de tarieven hoger waren maar dat was natuurlijk geen probleem. Alles binnen 5 minuten geregeld.dutchlincoln schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:39:
nou, zojuist geprobeerd, maar helaas. Gaat niet kan niet en wil niet. Verhuizing is eigenlijk niet de bedoeling en mag danook niet
Haha 14 dagen bedenktijd lopen nog steeds... haha man man manleandres schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:08:
[...]
Damn dit zijn echt hoge tarieven... Ik heb nog 10 dagen bedenktijd Engie... Misschien toch maar weer terug naar Eneco dan
Living on the edge...
Saldeer ik gewoon binnen het huidige modelcontract die loopt tot 1-1. Zie het probleem niet.PCJR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:58:
Straks allemaal samen huilen als in nov alleen maar modelcontracten beschikbaar zijn voor prijzen +1 euro per kwh
Living on the edge...
Het is al even geleden dat je echt iets vast kon zetten. De meeste vaste contracten zijn tegen die tijd ook afgelopen, dus dan zit iedereen in hetzelfde schuitje...PCJR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:58:
Straks allemaal samen huilen als in nov alleen maar modelcontracten beschikbaar zijn voor prijzen +1 euro per kwh
Living on the edge...
Tegen de week dat ik meer moet inkopen dan dat ik leruglever cash ik uit.Randy1800 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:00:
[...]
Saldeer ik gewoon binnen het huidige modelcontract die loopt tot 1-1. Zie het probleem niet.
Ofja dat was het plan...
Winter maanden lage kwh leverancier, en in de zomermaanden eentje met hoogste tlv.
Yep.Viper® schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:02:
[...]
Je was een bestaande klant en bent nu nieuwe klant?
Rotterdam, 11 juli 2022
Met Eneco zit u goed
Beste mevrouw, heer Xxxxxxxx
U heeft opnieuw gekozen voor energie van Eneco. Dank daarvoor.
Uw termijnbedrag
Uw maandelijkse termijnbedrag wordt ¤ 0,00. Termijnbedragen kleiner dan ¤ 9 brengen wij niet elke maand in rekening. U betaalt dan uw energiekosten achteraf in één keer. Dit bedrag is gebaseerd op het historisch verbruik van uw woning. Dit verbruik kan anders zijn dan het verbruik waar ons aanbod op is gebaseerd. Hierdoor kan uw termijnbedrag hoger of lager uitvallen dan u verwacht.
[ Voor 39% gewijzigd door JoKo op 11-07-2022 14:04 ]
Gewoon bellen en zeggen dat je nieuwe tarieven wilt?JoKo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:03:
[...]
Yep.
Rotterdam, 11 juli 2022
Met Eneco zit u goed
Beste mevrouw, heer Xxxxxxxx
U heeft opnieuw gekozen voor energie van Eneco. Dank daarvoor.
Uw termijnbedrag
Uw maandelijkse termijnbedrag wordt ¤ 0,00. Termijnbedragen kleiner dan ¤ 9 brengen wij niet elke maand in rekening. U betaalt dan uw energiekosten achteraf in één keer. Dit bedrag is gebaseerd op het historisch verbruik van uw woning. Dit verbruik kan anders zijn dan het verbruik waar ons aanbod op is gebaseerd. Hierdoor kan uw termijnbedrag hoger of lager uitvallen dan u verwacht.
Gewoon zeggen dat je het nieuwe modelcontract wilt. Ze vroeg waarom……tlvViper® schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Gewoon bellen en zeggen dat je nieuwe tarieven wilt?
Resultaat: zie Jubbo in "Het grote terugleververgoeding topic"
[ Voor 15% gewijzigd door JoKo op 11-07-2022 14:11 ]
Net enexis gebeld voor 2de meetpunt maar kan pas half september, wat is nu wijsheid?
Contract loopt nog tot October 2023 en wil die eigenlijk niet kwijt vanwege toch wel hoog verbruik en betaal daar maar 20 cent per kwh.
Klopt het dat ze de tlv omlaag gaan zetten? En als ze dat doen dan heb ik ook niet veel aan 3 maanden tlv van 68 cent als het erna weer aangepast gaat worden.
rekensommetje zelf even maken. maar 61,4 - 20 cent is volgens mij ruim 40 cent verschil per kWh. En dat keer 11.000Dionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:11:
Ik wek 11.000kwh op per jaar, heb nog oud contract bij van de bron voor 10.5 cent tlv.
Net enexis gebeld voor 2de meetpunt maar kan pas half september, wat is nu wijsheid?
Contract loopt nog tot October 2023 en wil die eigenlijk niet kwijt vanwege toch wel hoog verbruik en betaal daar maar 20 cent per kwh.
Klopt het dat ze de tlv omlaag gaan zetten? En als ze dat doen dan heb ik ook niet veel aan 3 maanden tlv van 68 cent als het erna weer aangepast gaat worden.
Oude contract dan zeker aanhouden.
Ik zou flink cashen in de zomermaanden met een hoge tlv.Dionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:11:
Ik wek 11.000kwh op per jaar, heb nog oud contract bij van de bron voor 10.5 cent tlv.
In de week dat je meer inkoopt dan teruggeeft, wisselen naar pay by hour of eentje met laagste kwh tarief.
tlv omlaag; tja geen id, niemand heeft een glazen bol. Of iemand intern van een bedrijf aka Eneco moet de MoM hebben van de jaarplannen en tarieven
0.61425 cent krijg ik er voor nu.
Zelfde klantnummer, wel een eindafrekening, tarieven inmiddels al in de mail gekregen, top dit.
Wel 2x doorverbonden maar eigenlijk ging het heel makkelijk.
Prachtig hoe ik dankzij dit topic letterlijk honderden. Zo niet duizenden euro's binnenhark.
Bedankt allemaal, pijnlijk af en toe om tien pagina's terug te lezen om bij te zijn, maar alle info hier wordt gewaardeerd!
Wat is hoog verbruik? Als je van die 11 MW 4 MW teruglever dan blijven zitten omdat je een 2de meter wilt hebben.Dionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:11:
Opwek wordt met het najaar in zicht minder dus de teruglevering ook.
Hier ook.vaagisdenaam schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:23:
Prachtig hoe ik dankzij dit topic letterlijk honderden. Zo niet duizenden euro's binnenhark.
Bedankt allemaal, pijnlijk af en toe om tien pagina's terug te lezen om bij te zijn, maar alle info hier wordt gewaardeerd!
2020 900 euri
2021 900 euri
2022 2700 euri voorlopig
Bedragen ex voorschot incl voordeel e.b.
Dit is totaal geen probleem. Tenzij je bijv. een airco overweegt om elektrisch te verwarmen komende winter wat ik van plan ben. Dan kan je denk ik het beste overstappen begin sept, je verbruik bijhouden en dan afwachten totdat je je verbruik weer hebt opgewekt. Het is alleen de vraag hoeveel extra kwh een airco verbruikt voor verwarming.PCJR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:58:
Living on the edge...
Ik ben ook overgestapt van Eneco naar Eneco.
Met dit getal gaan ze uit van een bedrag van €-157 per maand. dus de eerste 12 maanden betaal je €0 en aan het eind van het jaar krijg je een smak geld terug.
Gas heb ik bij Vattenfall gelaten, maar die schamele 7 cent per kWh kon ik niet meer aanzien. Dit jaar had ik al 3500kWh teruggeleverd onder nul.
PS. voor wie het wil weten, de huidige tarieven in het modelcontract dat ik heb gehad:
daltarief* 0,72111 per kWh
normaaltarief 0,82467 per kWh
terugleververgoeding -0,61425 per kWh
Overstap is binnen 9 dagen, of sneller afhankelijk van de oude leverancier als ik het goed begreep.
PS. Hele vriendelijke meneer aan de telefoon en inderdaad met een kwartiertje geregeld. 10 minuten was ook gelukt als ik niet zo veel vragen had gesteld
[ Voor 37% gewijzigd door Fairy op 11-07-2022 15:54 ]
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ik dacht dat Eneco 0.41 was ipv 0.36 voor bestaande klanten.vaagisdenaam schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:23:
Hier ook gelukt, van Eneco naar Eneco. Die paar cent van die 11 dagen mogen ze houden.
0.61425 cent krijg ik er voor nu.
Zelfde klantnummer, wel een eindafrekening, tarieven inmiddels al in de mail gekregen, top dit.
Wel 2x doorverbonden maar eigenlijk ging het heel makkelijk.
Waar komt die 0.61 vandaan
Lees ff terug naar bovenViper® schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:20:
[...]
Ik dacht dat Eneco 0.41 was ipv 0.36 voor bestaande klanten.
Waar komt die 0.61 vandaan

mea culpa, niet gezien
laatst was het nog 41c, ik volg het allemaal niet meer, wat een *piep* teringzooi is het overal.
dan kun je nog annulerenpirke schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:53:
Ons Engie contract is nog niet ingegaan, maar 61 cent is wel significant hoger dan 52 cent...
20 cent extra per kWh voor één belletje lijkt me toch niet zo heel erg *piep* ...Viper® schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:23:
[...]
mea culpa, niet gezien
laatst was het nog 41c, ik volg het allemaal niet meer, wat een *piep* teringzooi is het overal.
Dat staat op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ en anders bij de contractvoorwaarden.Dionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:26:
Weet iemand of er ook een maximum is wat je kunt terugleveren? Zeg 20.000kwh per jaar, kan dat zomaar? Dus zonder saldering maar puur teruglevering.
Ander halve week geleden van Eneco naar delta gegaan, en net weer per direct naar Eneco terug 👍
Toch heerlijk dit topic haha
10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west
:fill(white):strip_exif()/f/image/rD0SzKkJmQl47L0a9Pe9M3WM.png?f=user_large)
Dat is toch beter dan de 8ct bij HVC die ik vanaf 1/7 zou krijgen.
Afname tarieven zijn wel stukje hoger dan huidige HVC, maar met gedachte elke dag is meer opwek dan afname positief onderaan de streep over paar maanden.
Dank aan dit topic!
I don't drive fast, I only fly low!
Ik zie hierover niets in de voorwaarden staan, ik heb helaas nog geen contract bij eneco dus misschien kan iemand dit nakijken ^^ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:28:
[...]
Dat staat op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ en anders bij de contractvoorwaarden.
Indien ik binnen de bedenktijd overstap van Delta naar Eneco, is het voldoende dat Eneco deze overstap regelt? Of is er officieel nog een annulering/opzegging van mijn kant richting Delta benodigd?
Geen airco van plan, en heb het nu ook niet. Momenteel 6000 opwek en 4000 verbruik zeg maar. Wel accu die ik in de winter wil inzetten. Als het dan loont wil ik weer naar frank/easy/mijndomein om in de nacht accu te laden met goedkope stroom en die de rest van de dag te gebruiken, samen met beetje solar.banaliteit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:16:
[...]
Dit is totaal geen probleem. Tenzij je bijv. een airco overweegt om elektrisch te verwarmen komende winter wat ik van plan ben. Dan kan je denk ik het beste overstappen begin sept, je verbruik bijhouden en dan afwachten totdat je je verbruik weer hebt opgewekt. Het is alleen de vraag hoeveel extra kwh een airco verbruikt voor verwarming.
Ik ben ook overgestapt van Eneco naar Eneco.
Tegen de herfst okt/nov zal het hier int topic weer druk worden wat we dan in de winter gaan doen. Bij Eneco blijven lijkt me niet de beste optie ivm de hoge leveringsprijs.
Naar mijn weten is het 10.000kWhDionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:26:
Weet iemand of er ook een maximum is wat je kunt terugleveren? Zeg 20.000kwh per jaar, kan dat zomaar? Dus zonder saldering maar puur teruglevering.
Zo!!!! 1 belletje!!ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:27:
[...]
20 cent extra per kWh voor één belletje lijkt me toch niet zo heel erg *piep* ...
de eerste heb ik na een half uur worstelen afgebroken. Nu met de 2e bezig die er helaas niets van snapt en niet eens weet waar ze het verbruik in moet vullen...
Aaarggghh..
Deze tarieven zijn inclusief Energiebelasting (€ 0,04452 per kWh en € 0,43950 per m³; prijspeil 2022) en Opslag Duurzame Energie (€ 0,03691 per kWh en € 0,10467 per m³; prijspeil 2022) bij aansluitingen t/m 3 x 80 ampère en een verbruik van maximaal 10.000 kWh per jaar; bij een standaard gasverbruik van minder dan 5.000 m³ gas per jaar en een G6 gasmeter of kleiner, die niet meer dan 40 m³ gas per uur doorlaat.Dionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:38:
[...]
Ik zie hierover niets in de voorwaarden staan, ik heb helaas nog geen contract bij eneco dus misschien kan iemand dit nakijken ^^
Ik was niet van plan om elke zomer/winter van leverancier te gaan wisselen. Lijkt me ook niet dat dit voor de energieleveranciers iets is wat ze langdurig willen gaan volhouden.PCJR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:43:
[...]
Geen airco van plan, en heb het nu ook niet. Momenteel 6000 opwek en 4000 verbruik zeg maar. Wel accu die ik in de winter wil inzetten. Als het dan loont wil ik weer naar frank/easy/mijndomein om in de nacht accu te laden met goedkope stroom en die de rest van de dag te gebruiken, samen met beetje solar.
Tegen de herfst okt/nov zal het hier int topic weer druk worden wat we dan in de winter gaan doen. Bij Eneco blijven lijkt me niet de beste optie ivm de hoge leveringsprijs.
Topic gaat straks echt interessant worden als de saldering op de schop gaat. Dan wordt het pas echt ingewikkeld!
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 11-07-2022 15:48 ]
Verbruik != Teruglevering.
Naar mijn beleving.
Die liggen echt niet wakker van dat handje vol mensen die dat gaan doen hoor gok ik.Fairy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:47:
[...]
Ik was niet van plan om elke zomer/winter van leverancier te gaan wisselen. Lijkt me ook niet dat dit voor de energieleveranciers iets is wat ze langdurig willen gaan volhouden.
Topic gaat straks echt interessant worden als de saldering op de schop gaat. Dan wordt het pas echt ingewikkeld!
Er zijn miljoenen klanten die gewoon blijven zitten en een luttele procent die overstapt
10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west
Klopt, maar het gaat om capaciteit.leandres schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:50:
[...]
Verbruik != Teruglevering.
Naar mijn beleving.
Daarboven moest je toch ook inkomstenbelasting gaan aangeven e.d.? Daaronder vrijstelling. Mijn info is een beetje roestig maar dacht dat daar ook iets mee was.
Voor een half jaar veel geld binnenharken, overstappen en een half jaar later weer terugkomen gaat echt wel opvallen. Is ook wel gek dat de saldering blijkbaar niet op kalender gaat maar tijdens de contractperiode, anders was dat sowieso niet mogelijk geweest.da_stiech schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Die liggen echt niet wakker van dat handje vol mensen die dat gaan doen hoor gok ik.
Er zijn miljoenen klanten die gewoon blijven zitten en een luttele procent die overstapt
[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 11-07-2022 15:53 ]
Nou hier ook wat lastiger allemaal... Eerst gebeld en zou omgezet worden. Kreeg wel de opzegging binnen per email maar niet het nieuwe contract. Opnieuw gebeld, andere persoon aan de lijn. Het mocht niet meteen omgezet worden, pas per 27 juli ivm bedenk tijd etc... Dus ik optie genoemd om nieuw contract af te sluiten op naam van mijn vrouw. Na overleg met de supervisor konden ze wel een nieuw profiel aanmaken en daarna op dezelfde naam een nieuw contract afsluiten. Dus via een omweg toch geregeld en contract al per email binnen.dutchlincoln schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:44:
[...]
Zo!!!! 1 belletje!!
de eerste heb ik na een half uur worstelen afgebroken. Nu met de 2e bezig die er helaas niets van snapt en niet eens weet waar ze het verbruik in moet vullen...
Aaarggghh..
Gek dat sommige dingen bij dezelfde leverancier dan toch zo verschillend per persoon kunnen uitvallen.
ook deze kwam er niet uit.... laagste maandbedrag 167 euro.ou812 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:52:
[...]
Nou hier ook wat lastiger allemaal... Eerst gebeld en zou omgezet worden. Kreeg wel de opzegging binnen per email maar niet het nieuwe contract. Opnieuw gebeld, andere persoon aan de lijn. Het mocht niet meteen omgezet worden, pas per 27 juli ivm bedenk tijd etc... Dus ik optie genoemd om nieuw contract af te sluiten op naam van mijn vrouw. Na overleg met de supervisor konden ze wel een nieuw profiel aanmaken en daarna op dezelfde naam een nieuw contract afsluiten. Dus via een omweg toch geregeld en contract al per email binnen.
Gek dat sommige dingen bij dezelfde leverancier dan toch zo verschillend per persoon kunnen uitvallen.
353467 keer geprobeerd...
nu 3e poging voor vandaag
Intern zou hij hier naar gaan kijken, want hij was best gepikeerd, hij houdt zich aan de richtlijnen, en anderen doen maar wat werd er gezegd.
De willekeur is er weer eens, zoals gewoonlijk.
Edit: enkele minuten later was t geregeld. Ik was niet de eerste gaf ze aan

Wel per de 27e, eerder kon echt niet, maargoed, zo spannend is dat nou ook weer niet..
[ Voor 59% gewijzigd door DCNY op 11-07-2022 16:09 ]
Eigen ervaring is dat de mevrouw aan de telefoon een nieuw account aanmaakte en na opgeven N.A.W. een controle deed in het systeem en ingang datum vanaf vandaag mogelijk was?
Geen idee wat de oorzaak waarom anderen andere verhalen horen...
I don't drive fast, I only fly low!
Inkomstenbelasting is niet van toepassing omdat je er geen werk in stopt, zou hooguit in box3 kunnen vallen net zoals een 2de woning verhuren.Fairy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Klopt, maar het gaat om capaciteit.
Daarboven moest je toch ook inkomstenbelasting gaan aangeven e.d.? Daaronder vrijstelling. Mijn info is een beetje roestig maar dacht dat daar ook iets mee was.
[...]
Voor een half jaar veel geld binnenharken, overstappen en een half jaar later weer terugkomen gaat echt wel opvallen. Is ook wel gek dat de saldering blijkbaar niet op kalender gaat maar tijdens de contractperiode, anders was dat sowieso niet mogelijk geweest.
Ik kan nergens iets vinden over die 10.000, was wel iets een paar geleden dat je bij sommige maar tot 5000 en anderen tot 10.000 kon terugleveren tegen het speciaal tarief en daarboven de kale prijs kreeg
Het is daarna wel netjes geregeld, de factuur van deze maand die al open stond is ook teruggezet naar 0euro.
Ik blijf voorlopig wel hier.
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
Staat er ook niet in, en juist daarom is er dus geen grens, leef je uit.Dionysos1111 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:38:
[...]
Ik zie hierover niets in de voorwaarden staan, ik heb helaas nog geen contract bij eneco dus misschien kan iemand dit nakijken ^^
PS ik heb er destijds ook voor moeten bellen
1 PVoutput . Dongen NB
nou, 3e poging, ook een half uur, maar het is gelukt....dutchlincoln schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:59:
[...]
ook deze kwam er niet uit.... laagste maandbedrag 167 euro.
353467 keer geprobeerd...
nu 3e poging voor vandaag
Deze dame probeerde het 2x maar kreeg een foutmelding COA. Dat is kennelijk eneco naar eneco, en dat gaat niet standaard.
Uiteindelijk verhuizing gedaan; contract opgezegd en nieuw contract afgesloten, dat ging prima.
opgezegd per 11 Juli, effectief per 12 Juli, en voor de zekerheid nieuwe contract in laten gaan per 13 Juli
Mocht deze dame meelezen: Hulde, en erg bedankt
ps. ook hier 9 euro per maand omdat het systeem het anders niet accepteert.
[ Voor 13% gewijzigd door dutchlincoln op 11-07-2022 16:32 ]
Hier stond t toch op 75 op de website in mijn eneco. Had 0 afgesproken.DualDevil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:28:
Ook dat bij mij niet. Simpel op 0 euro nu, wat een rare handel is het toch.
Dus toen in de chat het voorgelegd, het kon wel nog naar 1 euro, en geen maandfacturen.
Ok prima, maar wel weer geen eenduidigheid.
Heb ik naar de 21e kunnen krijgen, dus louter de 9 dagen opzegtermijn.
Blijft afwachten of dat ook zo gelukt is, maar telefonisch heeft ze bevestigd dat de 21e mijn tarieven veranderen. De 27e staat nog wel ivm bedenktijd (waar ik niet vanaf mocht zien).
Het lijkt dus te kunnen bij de juiste medewerker, maar ik beloof niet keihard dat het daarmee ook daadwerkelijk goed komt. Het klinkt net niet 100pct zeg maar, dus Dat moet ik nog zien de 21e
Moet wel een boete betalen van 50 euro voor het openbreken van mijn contract. Er werd me verteld dat dit als een 'downsale' gezien wordt (vast naar variabel) en dat ze daarom de boete rekenen.
4 juli verloopt dan de 14 dgn bedenktijd, en ENGIE was nog steeds goed, dus prima.
Nu schieten de prijzen weer omhoog.
Omdat er geen vaste contracten meer zijn, kan ik dan (nu) nog weg bij Engie, óndanks dat mijn levering nog niet is ingegaan?
Iemand ervaring mee?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Volgens mij is die opzegtermijn sowieso flauwekul bij een variabel contract. Dat is wat Engie letterlijk tegen mij aan de telefoon zijn vorige week.
Maar hun aanbieding heb ik nu toch maar geannuleerd.
jaNileZ_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:41:
50 euro boete, en 16 dagen wachten?
Tot verbazing lees ik allerlei hoge terugleververgoedingen. Ik volg dit topic nu een paar weken met grote interesse.
Nu is het volgende bij me aan de hand. Ik heb een behoorlijk overschot op jaarbasis.
Sinds 16 juni klant geworden bij Eneco. Met een t.l.v. van 0,57 cent een contract aangegaan. Toen op 1 juli tegen mijn verwachting in de prijzen naar beneden werden bijgesteld naar 0,37 cent, ben ik noodgedwongen bij Engie aan gaan kloppen. Daar werd me een contract aangeboden voor 0,52 en 0,46 dal tarief. Dus ja ik dacht toch beter dan die 0,37.
Nu komt Eneco met weer veel hogere tarieven. Daarom Eneco weer gebeld en gevraagd om opheldering.
Ze kunnen me nu een contract aanbieden met 0,614 cent tlv. Ook heb ik haar gevraagd of je onbeperkt mag terugleveren. Daar krijg ik morgen antwoord op, want het bleef aan alle kanten steken in haar systeem.
Weet iemand hoe het zit met onbeperkt terugleveren bij Eneco?
Geef ons alvast allemaal maar even een korting op de volgende bestelling gezien je accountnaam. Haha
Oprecht geinteresserd: als je werkzaam bent in de PV-sector, hoe kun je dan verbaasd zijn en pas in juni een contract hebben afgesloten? Dan ben je ook een aardig fortuin mis gelopen, terwijl we hier al maanden aan het cashen zijnSolar Garant schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:50:
Beste leden.
Tot verbazing lees ik allerlei hoge terugleververgoedingen.
Echter in oktober krijg ik een volledig electrische auto met een accu van 58kWh.
Deze zal voornamelijk in de avond opladen.
Ik verwacht dat mijn teruglevering dan een heel eind op zal raken.
Nu krijg ik de stroomkosten van deze auto volledig vergoed van mijn baas (er komt een aparte kWh meter op de groep van de laadpaal bij mij thuis).
Zou het zinvol zijn om een 2e slimme meter aan te vragen en daar dan enkel deze laadpaal op te zetten?
Ja, de berekening was al met dat tarief. Kan nog wel uit dit jaar om snel over te stappen, maar pas volgend jaar na de winter overstappen is in essentie net zo gunstig. Dat vond ik opmerkelijk.ursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:14:
[...]
Reken zelf eerst eens met een tlv van 61,4 cent (Eneco) ...
Daar heb je volledig gelijk in. Ik zat van af 2007 altijd stug bij Greenchoice. Daar had ik jaren een aardige vergoeding. Maar werd ieder jaar minder. Tot opzegging. 0,06 cent. en 40€ bijbetalen. Ik had net mijn vastrecht aansluiting er uit. Ik was zelfs al van plan alle stroom in accu's te stoppen. Om zo minder afhankelijk te zijn van de energieleveranciers. Tot ik dit topic tegen kwam.de Peer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:54:
[...]
Oprecht geinteresserd: als je werkzaam bent in de PV-sector, hoe kun je dan verbaasd zijn en pas in juni een contract hebben afgesloten? Dan ben je ook een aardig fortuin mis gelopen, terwijl we hier al maanden aan het cashen zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Solar Garant op 11-07-2022 16:59 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Als de mogelijkheid zich toedient zeker. Echter bij ons is momenteel bijna alles uitverkocht. En we hebben te kampen met lange levertijden en een tekort aan bijna allesQosmic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:01:
Maar geef je ook korting aan je mede tweakers en terug leveraars?

Als je tussen nu en december netto teruglevert kan het al uit omdat je de rest toch saldeert. In de eerste helft van 2023 moeten we we eerst maar zien wat de tarieven worden. Maar normaliter lever je ook de eerste helft van het jaar netto terug.Initial G schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:57:
[...]
Ja, de berekening was al met dat tarief. Kan nog wel uit dit jaar om snel over te stappen, maar pas volgend jaar na de winter overstappen is in essentie net zo gunstig. Dat vond ik opmerkelijk.
Vraag me hetzelfde af, hier net 2 dagen na de bedenktermijn..Hansieo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:43:
Ik vroeg dus 20-JUNI een contract aan bij ENGIE ivm beste TLV.
4 juli verloopt dan de 14 dgn bedenktijd, en ENGIE was nog steeds goed, dus prima.
Nu schieten de prijzen weer omhoog.
Omdat er geen vaste contracten meer zijn, kan ik dan (nu) nog weg bij Engie, óndanks dat mijn levering nog niet is ingegaan?
Iemand ervaring mee?
Gelukkig kon ik gas laten bestaan en gebruik ik dst overigens amper.
Wtf 3,50 euro per kuub bijna haha niet best
gewoon aanvraag doen bij eneco.mister_muller schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:23:
[...]
Vraag me hetzelfde af, hier net 2 dagen na de bedenktermijn..
zelf ook per direct over.
zat bij delta voor welgeteld 11 dagen !!
ondertussen aanvraag bij engie gedaan.
deze zou ingaan op 8-8 geloof ik
vandaag geannuleerd. geen probleem
niet twijffelen
Kun je voor gas ook een tweede allocatiepunt krijgen?Dwaalboy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:25:
Zo ook weer geregeld. 1 telefoontje en bijna verdubbeling qua uitbetaling..
Gelukkig kon ik gas laten bestaan en gebruik ik dst overigens amper.
Wtf 3,50 euro per kuub bijna haha niet best
Dus kopen op energiecontract A en terugleveren op energiecontract B.
ik vraag dit voor een vriend
Haha ja dat zou top zijnursusMaritimus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:28:
[...]
Kun je voor gas ook een tweede allocatiepunt krijgen?
Dus kopen op energiecontract A en terugleveren op energiecontract B.
ik vraag dit voor een vriend
Is dan wel een ander scenario, dan was je bedenktermijn nog niet verstreken.. In dat geval zou ik inderdaad ook niet twijfelen.sjampeter schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:26:
[...]
gewoon aanvraag doen bij eneco.
zelf ook per direct over.
zat bij delta voor welgeteld 11 dagen !!
ondertussen aanvraag bij engie gedaan.
deze zou ingaan op 8-8 geloof ik
vandaag geannuleerd. geen probleem
niet twijffelen
Hier net zo. Kan niet eerder dan de 27e worden overgezet. Ik wacht op de bevestiging en ga dan weer bellen.vaagisdenaam schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:36:
Vwb mensen die de 27e te horen krijgen, ik zag later dat dat ook zo is in mijn bevestiging.
Heb ik naar de 21e kunnen krijgen, dus louter de 9 dagen opzegtermijn.
Blijft afwachten of dat ook zo gelukt is, maar telefonisch heeft ze bevestigd dat de 21e mijn tarieven veranderen. De 27e staat nog wel ivm bedenktijd (waar ik niet vanaf mocht zien).
Het lijkt dus te kunnen bij de juiste medewerker, maar ik beloof niet keihard dat het daarmee ook daadwerkelijk goed komt. Het klinkt net niet 100pct zeg maar, dus Dat moet ik nog zien de 21e
Maar de vraag is dan, moet je binnen de bedenktermijn je contract zelf annuleren of doet Eneco dat voor je?mister_muller schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:38:
[...]
Is dan wel een ander scenario, dan was je bedenktermijn nog niet verstreken.. In dat geval zou ik inderdaad ook niet twijfelen.
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2