Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Renkie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:54:
Ik heb via de chat contact gehad met Eneco.

- Tussentijdse nota gevraagd voor 30-6-2022 (gaat om april, mei, juni +- 5000kWh teruggeleverd)
- Bevestiging gehad dat dan ook de teller qua saldering weer op 0 gaat
- Ondertussen lijkt de TLV na 1 juli ook bij Eneco redelijk goed te blijven, ik denk dat we hier dus bij blijven.

De chat ook laten mailen als backup ;) Maar ik heb er wel vertrouwen en dat het salderen t.o.v. het hogere/lagere tarief zo in orde komt.
en dat is natuurlijk prima.
Anderzijds is het ook lekker als je in de winter veel stroom gebruikt (warmtepomp bijv) dat je nota niet opeens omhoog schiet. Nu krijg je geld terug. Wat je weer in de maand termijnen moet betalen in de winter.
Met variabel wel in de gaten houden ;)

ik twijfel nog om over te stappen van Eneco naar Engie wellicht. daar krijg ik toch in de zomermaanden € 50,- meer van met de TLV.
Echter in de wintermaanden is Eneco 36ct en Engie 41ct (ongeveer) en dan blijf ik overstappen |:(

[ Voor 11% gewijzigd door ApC_IcE op 20-06-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

- Tussentijdse nota gevraagd voor 30-6-2022 (gaat om april, mei, juni +- 5000kWh teruggeleverd)
- Ondertussen lijkt de TLV na 1 juli ook bij Eneco redelijk goed te blijven, ik denk dat we hier dus bij blijven.

De chat ook laten mailen als backup ;) Maar ik heb er wel vertrouwen en dat het salderen t.o.v. het hogere/lagere tarief zo in orde komt.
Heel bijzonder dit weer, ik krijg net te horen dat tussentijdse notas alleen vandaag of 1 week in het verleden kunnen.

Wel ook de bevestiging dat als ik een tussentijdse opvraag voor 1 juli dat de salderingsperiode dan van 1 juli t/m de datum van de jaarnota is. Ook ik heb de chat maar even opgeslagen :)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 08:08
Ik twijfel om over te stappen naar Engie. Echter weerhoud 1 ding mij hiervan. Er moet hier een spoedaanvraag voor gedaan worden, waar een waarborgsom voor betaald moet worden van 200 euro. Via de chat ben ik erachter gekomen er nogal harde, en in ons nadeel, voorwaarden aan zitten. Deze wordt pas na 1 jaar terug betaald, en je mag nooit een keer te laat betaald hebben (dat zal niet zo'[n probleem zijn met 10 euro per maand, maar toch, wat als een afschrijving mislukt?).

Daarnaast wat als Engie failliet gaat? Dan ben je ook die waarborgsom van 200 euro dus kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izvbhlzu2S-QcSmv59pNzoBcXJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E2ADAEBfSPcvNEaIK7GopFeX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:57
Ja pas daar mee op hoor, ik heb zelf bij Energiedirect ook die voorwaarde voor mijn bonus van €250.

En meteen de 1e maand had ik al een issue: ze konden zogenaamd de incasso niet uitvoeren.

De eindnota van gas (ik ben van gas af) konden ze zogenaamd wéér niet afschrijven terwijl de bankgegevens gewoon bekend zijn in de app, een machtiging actief is etc.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
borft schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:47:
[...]

interessant, ik ben juist vorige week overgestapt van Delta naar Eneco, omdat de tarieven bij Delta zo'n beetje gehalveerd werden, en dus een stuk minder interessant werden.
Het grappige is dat de tarieven van variabele contracten bij Delta behoorlijk gestegen zijn, voor enkel tarief van € 0,16603 naar € 0,24677 per kWh excl BTW.

https://www.deltaenergie....downloads/prijzenarchief/

[ Voor 6% gewijzigd door Ep Woody op 20-06-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
bisselke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:57:
Ik twijfel om over te stappen naar Engie. Echter weerhoud 1 ding mij hiervan. Er moet hier een spoedaanvraag voor gedaan worden, waar een waarborgsom voor betaald moet worden van 200 euro. Via de chat ben ik erachter gekomen er nogal harde, en in ons nadeel, voorwaarden aan zitten. Deze wordt pas na 1 jaar terug betaald, en je mag nooit een keer te laat betaald hebben (dat zal niet zo'[n probleem zijn met 10 euro per maand, maar toch, wat als een afschrijving mislukt?).
Er is denk ik een verschil tussen opzeggen en dan je waarborgsom terugkrijgen en klant blijven en na een jaar je waarborgsom terugkrijgen.
Daarnaast wat als Engie failliet gaat? Dan ben je ook die waarborgsom van 200 euro dus kwijt.
Dat is mijn grootste issue. Je leent gewoon geld uit aan een partij zonder onderpand, rente etc. Het risico ligt bij jou en niet bij Engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Laatst online: 22:21

[Afbeelding]
Dan doe je toch gewoon geen spoedaanvraag?
In dat geval is je aanvraag na 30 dagen geregeld.
De borg kun je ook "verrekenen" door je voorschot tussentijds te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
buiter schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:19:
[...]

Dan doe je toch gewoon geen spoedaanvraag?
In dat geval is je aanvraag na 30 dagen geregeld.
De borg kun je ook "verrekenen" door je voorschot tussentijds te verlagen.
Van 10 euro per maand naar - 190 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Het grappige is dat de tarieven van variabele contracten bij Delta behoorlijk gestegen zijn, voor enkel tarief van € 0,16603 naar € 0,24677 per kWh excl BTW.

https://www.deltaenergie....downloads/prijzenarchief/
Hmm, bij mij ging het van 0.85264 naar 0.3641 voor normaal tarief (incl btw, ode etc), daltarief van 0.70685 naar 0.31915. Verschil voor het teruglevertarief is relatief nog groter, dat gaat bijna gedeeld door 3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Laatst online: 22:21
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Van 10 euro per maand naar - 190 euro per maand?
Ik vermoed dat je in de komende maanden meer risico loopt dan "slechts" die 200 euro.
En belangrijkste punt: geen spoed = geen waarborg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
borft schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Hmm, bij mij ging het van 0.85264 naar 0.3641 voor normaal tarief (incl btw, ode etc), daltarief van 0.70685 naar 0.31915. Verschil voor het teruglevertarief is relatief nog groter, dat gaat bijna gedeeld door 3 :(
Dan zit je nu op een normaal variabel tarief: https://www.deltaenergie....m-consument-juli-2022.pdf en niet meer op een modelcontract. Daar zijn de tarieven nog niet van bekend en daar zit ik eigenlijk ook nog op te wachten voor ik de spoedaanvraag betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Dan zit je nu op een normaal variabel tarief: https://www.deltaenergie....m-consument-juli-2022.pdf en niet meer op een modelcontract. Daar zijn de tarieven nog niet van bekend en daar zit ik eigenlijk ook nog op te wachten voor ik de spoedaanvraag betaal.
ah, kan dat ook nog ;) nja, per 1 juli zit ik dus bij Eneco. Maar daar heb ik gelukkig nog bedenktijd voor, dus ik houd dit topic nog even goed in de gaten voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
Ik heb nu een modelcontract bij eneco.

Beste lijkt me per 1-7 overstappen naar delta ivm hoogste tlv.
Tot eind oktober produceer ik meer. Van nov t/m Feb neem ik netto af. Dus dan iemand zoeken met laagste prijs per kwh en dan in maart weer naar hoogste tlv.

Of gewoon bij eneco blijven? 45 Cent delta tov 36 eneco.
Wat is wijsheid?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
@Qosmic Er zijn nog geen nieuwe tarieven van Delta. De tarieven van bmoorman in "Het grote terugleververgoeding topic" zijn nog van deze periode.

Engie is nu de enige die op 44 ct zit (normaaltarief), maar vragen 200 euro borg als je per 1 juli klant wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ja dat had ik gezien van Engie.

Maar dan is voor 1-7 een tussentijdse nota aanvragen bij eneco sws wel handig en daar dan evt blijven zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Qosmic op 20-06-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik zit sinds 27 mei bij Eneco met een modelcontract, wellicht dus naar delta gaan.

Ik heb een opzegtermijn van 9 dagen, hopelijk kan ik woensdag de overstap starten. Maarn een aantal dagen extra Eneco is ook niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Qosmic schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:42:
Ja dat had ik gezien van Engie. En dus minimaal een jaar klant blijven. Dus die vallen sws af.

Maar dan is voor 1-7 een tussentijdse nota aanvragen bij eneco sws wel handig en daar dan evt blijven zitten.
Waarom zou je minimaal een jaar klant blijven bij Engie? Het is gewoon een modelcontract met een 30 dagen opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Nvm, niet goed gelezen B)

[ Voor 88% gewijzigd door Qosmic op 20-06-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:03
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:40:
@Qosmic Er zijn nog geen nieuwe tarieven van Delta. De tarieven van bmoorman in "Het grote terugleververgoeding topic" zijn nog van deze periode.

Engie is nu de enige die op 44 ct zit (normaaltarief), maar vragen 200 euro borg als je per 1 juli klant wil worden.
Waarom vraagt engie die borg? Als je nu belt en zegt ik wil per 1 juli klant worden dan is dat te kort dag ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:03

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

mathijshooi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Waarom vraagt engie die borg? Als je nu belt en zegt ik wil per 1 juli klant worden dan is dat te kort dag ofzo?
Enige mag blij zijn dat wij ze geen borg vragen 8)7

We zijn hier tenslotte een stelletje notaire terugleveraars!

Volgende week 9 paneeltjes erbij, dan ligt het dak van m'n tussenwoning op de schaduwplekken na vol. Ca. 6000 kWh opwek per jaar bij 2000 kWh gebruikt (en met de all-electric wp in oktober nog 1500 erbij).

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47

Ik heb exact tzelfde gedaan, ook de chat gemaild als backup. Ik zou echter ook nog een bevestiging per mail krijgen, maar heb die niet gehad. Heb jij die wel gehad? Anders kan ik daar weer achteraan....
leejoow schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Heel bijzonder dit weer, ik krijg net te horen dat tussentijdse notas alleen vandaag of 1 week in het verleden kunnen.
Dat zei ze tegen mij ook eerst. En toen gaf ik aan dat ik t vreemd vond dat ik 30-6 weer moest gaan chatten kon het ineens wel :|

[ Voor 19% gewijzigd door DCNY op 20-06-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
mathijshooi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Omdat ze vinden dat mensen die binnen 30 dagen overstappen vaak weg moeten bij hun huidige leverancier en dan willen ze risico's beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Gek toch wel. Ik heb zojuist een modelcontract afgesloten bij Eneco en ik kreeg de volgende tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgCbjO49f797piwzDXSPG5BVVgM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LflC8fvgGv6rRdC1PI51ugQU.png?f=user_large

Ik vroeg nog. Zijn dit niet de oude tarieven? Neenee, deze tarieven zullen gelden vanaf 1 juli.
Wtf?
Gaan ze dan nog binnen 10 dagen een mail sturen met de nieuwe tarieven?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

psy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:09:
Gek toch wel. Ik heb zojuist een modelcontract afgesloten bij Eneco en ik kreeg de volgende tarieven:

[Afbeelding]

Ik vroeg nog. Zijn dit niet de oude tarieven? Neenee, deze tarieven zullen gelden vanaf 1 juli.
Wtf?
Gaan ze dan nog binnen 10 dagen een mail sturen met de nieuwe tarieven?
Dit zijn niet de oude tarieven. Als het de nieuwe tarieven zijn, dan valt de tlv nog mee, al is het natuurlijk bij lange na geen 58 cent .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
Hmm gevalletje nieuwe klant en bestaande klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:13:
Hmm gevalletje nieuwe klant en bestaande klanten...
Ik kreeg als bestaande klant al wel een mailtje met nieuwe tarieven (geen tlv) en toen ik daar in de chat opheldering over vroeg, waren dat persoonlijke tarieven ...

Iets lager dus. Ik zei al tegen ze, doe maar ff niet bij mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Volgens mij hebben we allemaal die mail gehad, en dat kwam dan neer op 36 cent.. Maar dit is kennelijk een ander tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik zie nu dat in mijn scherm staat "inclusief 21% btw" terwijl hierboven ergens staat 36,07 cent maar dat zal dan met 9% btw zijn? Dan begrijp ik (mijn) verwarring....

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Dus Eneco vind zichzelf een trouwe klant van ons en rekent dus gemakshalve maar een lager tarief voor de stroom die ze van ons afnemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Ik ga de chat eens even in en vragen wat nu precies mijn tarief gaat zijn per 1 juli en of het ook hoger kan haha.,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bisselke
Ik heb zojuist contact opgenomen met Eneco om een modelcontract af te sluiten per 30 juni 2022 (dit om af te dwingen dat Delta de oude en dus gunstige tarieven gebruikt voor mijn opgewekte kWh).

De prijzen gaan vanaf 1 juli naar beneden, maar bij doorvraag wat de prijzen waren vanaf 1 juli kreeg ik te horen, dat na afsluiten model contract de oude prijzen 3 maanden blijven doorlopen. Dat zou betekenen dat ik vanaf 30 juni nog 3 maanden een terug lever vergoeding krijg van 0,58556 euro. Lijkt me te mooi om waar te zijn, maar ik wilde toch al naar Eneco toe, zelfs voor de nieuwe tarieven.

Ik ga mijn contract nog eens goed bekijken wanneer deze te downloaden is, maar dit is natuurlijk voor veel tweakers, die nog niet bij Eneco zitten, erg interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

ursusMaritimus schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:06:
[...]

(en met de all-electric wp in oktober nog 1500 erbij).
Compleet off-topic ;)
Nu snap ik jou ijsbeer avatar _O-

Ik wacht wel af wat de Eneco tarieven 1 juli zijn. Nu niet te zien in “mijn Eneco”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgRrzpftyjW61vlEN9Yj_NPwCPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7T5paonb9WzJFmL9mQd7BvmI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door JoKo op 20-06-2022 16:35 ]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

bisselke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:26:
Ik heb zojuist contact opgenomen met Eneco om een modelcontract af te sluiten per 30 juni 2022 (dit om af te dwingen dat Delta de oude en dus gunstige tarieven gebruikt voor mijn opgewekte kWh).

De prijzen gaan vanaf 1 juli naar beneden, maar bij doorvraag wat de prijzen waren vanaf 1 juli kreeg ik te horen, dat na afsluiten model contract de oude prijzen 3 maanden blijven doorlopen. Dat zou betekenen dat ik vanaf 30 juni nog 3 maanden een terug lever vergoeding krijg van 0,58556 euro. Lijkt me te mooi om waar te zijn, maar ik wilde toch al naar Eneco toe, zelfs voor de nieuwe tarieven.

Ik ga mijn contract nog eens goed bekijken wanneer deze te downloaden is, maar dit is natuurlijk voor veel tweakers, die nog niet bij Eneco zitten, erg interessant!
Als dit waar is, dan gaat iedereen die nu bij Eneco zit een dagje naar Delta of Engie en dan weer terug voor een nieuw 3 maands contract a 58 cent . 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Nou het is weer volstrekt willekeur wat de klok slaat. Medewerker van Eneco beweert nu de tarieven van het nieuwe modelcontract nog niet te weten en in te kunnen zien.
Terwijl wij deze allemaal al wel via de mail hebben gehad.
Dus het verhaal dat die oude prijzen 3 maanden door gaan lopen, lijkt mij ook volledige flauwekul. Sorry om het zo te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:34:
Nou het is weer volstrekt willekeur wat de klok slaat. Medewerker van Eneco beweert nu de tarieven van het nieuwe modelcontract nog niet te weten en in te kunnen zien.
Dus het verhaal dat die oude prijzen 3 maanden door gaan lopen, lijkt mij ook volledige flauwekul. Sorry om het zo te zeggen.
Gewoon wachten tot gas licht punt com weer model contracten vrij geeft, dan kun je zelfs zien wat nieuwe klanten krijgen.
Allemaal paniek zaaien hier momenteel

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:34:
Sowieso zijn die nieuwe tarieven wel al bekend van 1 juni. Dus dat ben ik met je eens. Het verhaal dat de oude prijzen 3 maanden doorlopen is wat anders dan je nu schetst. Volgens de medewerker staan de prijzen 3 maanden vast na ingang contract, waarna ze terugvallen naar de waardes die gelden vanaf 1 juli. Ook dit lijkt in mijn ogen eerder een sprookje. Ik sta nu in de wacht bij de chat van Eneco, om dit nog een te verifieren.

[ Voor 3% gewijzigd door bisselke op 20-06-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

reneeke1970 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:37:
[...]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@reneeke1970 Eens, maar daar ging het even niet om.
@bisselke Het zou toch raar zijn dat tarieven minimaal 3 maand geldig zijn ongeacht wanneer je het contract afsluit? De tarieven veranderen namelijk per 1 juli, dat weet je ook op 30 juni. Dat het dan 3 maanden door zou lopen is opmerkelijk, gezien je een contract afsluit met een herziening van het tarief per 1 juli.

Edit: Ik wacht sowieso zelf even af tot net na 1 juli, en dan maak ik wel of niet een switch naar een andere. Op zich heeft het niet superveel haast, zeker gezien het verschil. Maar het is wel bijzonder dat vragen naar de nieuwe tarieven met heeeeeeel veel moeite beantwoord worden. En dan is het nog maar de vraag of het antwoord uberhaupt wel klopt haha.

[ Voor 32% gewijzigd door NileZ_ op 20-06-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:41:
@reneeke1970 Eens, maar daar ging het even niet om.
@bisselke Het zou toch raar zijn dat tarieven minimaal 3 maand geldig zijn ongeacht wanneer je het contract afsluit? De tarieven veranderen namelijk per 1 juli, dat weet je ook op 30 juni. Dat het dan 3 maanden door zou lopen is opmerkelijk, gezien je een contract afsluit met een herziening van het tarief per 1 juli.
Ik vind het het gokje wel waard. Nog drie zomermaanden 58 cent zou best lekker zijn ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij worden jullie massaal getrolled door de Eneco chatters die hier meelezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
ursusMaritimus schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Ik vind het het gokje wel waard. Nog drie zomermaanden 58 cent zou best lekker zijn ;)
Haha zeker weten, maar dat zal voor mij dan niet opgaan gezien het dus om een nieuw contract zou gaan. Overigens neemt dat niet weg dat het zeker wel lekker zou zijn ja haha,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:41:
Het zou toch raar zijn dat tarieven minimaal 3 maand geldig zijn ongeacht wanneer je het contract afsluit? De tarieven veranderen namelijk per 1 juli, dat weet je ook op 30 juni. Dat het dan 3 maanden door zou lopen is opmerkelijk, gezien je een contract afsluit met een herziening van het tarief per 1 juli.
Mwah. Commerciëel gezien is dat een prima zet om mensen die een nieuw contract afsluiten 3 maanden zekerheid te bieden. Daarmee harken ze een hoop klanten binnen in de huidige (onzekere) markt.

Niet alles hoeft om pure winst te gaan op één contract hè. Wij zijn uitzonderingen op de regel. De meeste mensen hebben niet eens voldoende ruimte op hun dak om per saldo te kunnen terugleveren. En de meeste mensen switchen niet 2 maal per jaar van leverancier zoals sommigen hier doen. Als je ze nu in deze uitzonderingssituatie en masse binnenharkt, dan blijven er voldoende plakken om winst op te maken.

Als je het per individu bekijkt slaat het wellicht nergens op als je jezelf als (slecht) voorbeeld neemt; kijk beter naar het grotere plaatje.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

tss68nl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Mwah. Commerciëel gezien is dat een prima zet om mensen die een nieuw contract afsluiten 3 maanden zekerheid te bieden. Daarmee harken ze een hoop klanten binnen in de huidige (onzekere) markt.

Niet alles hoeft om pure winst te gaan op één contract hè. Wij zijn uitzonderingen op de regel. De meeste mensen hebben niet eens voldoende ruimte op hun dak om per saldo te kunnen terugleveren. En de meeste mensen switchen niet 2 maal per jaar van leverancier zoals sommigen hier doen. Als je ze nu in deze uitzonderingssituatie en masse binnenharkt, dan blijven er voldoende plakken om winst op te maken.

Als je het per individu bekijkt slaat het wellicht nergens op als je jezelf als (slecht) voorbeeld neemt; kijk beter naar het grotere plaatje.
Wij stappen gerust 2x per maand (!) over voor nog drie maanden 170 euro extra per MWh die we terug leveren >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

reneeke1970 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:37:
[...]

Gewoon wachten tot gas licht punt com weer model contracten vrij geeft, dan kun je zelfs zien wat nieuwe klanten krijgen.
Valt inderdaad op hoeveel mensen onzeker zijn als het om een beetje ‘extra’ geld gaat, hoe zouden die er aan toe zijn bij echte tegenslag in het leven?😀

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Ik krijg nog geen eenduidig antwoord van Eneco. Ik kan me niet voorstellen dat de oude prijs 3 maanden doorloopt. Ik denk dat ze bedoeld dat een nieuwe vastgestelde prijs voor een periode van minimaal 3 maanden vast staat. Dus de prijs vanaf 1 juli kan niet verhoogd worden door Eneco binnen 3 maanden. Maar dat is maar een gok. Ik post vooral wat ik te horen krijg, en hoop dat anderen dit samen met mij kunnen verifiëren. De markt is erg ondoorzichtelijk en we zijn afhankelijk van de informatie de we krijgen van de klantenservice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
tss68nl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Haha ik neem mezelf niet als voorbeeld hoor, we hebben het in dit topic met zn allen over het vinden van de hoge TLV. Dus als dit het geval mocht zijn, dan juich ik dit alleen maar toe.
Je kan het hebben over het grote plaatjes, en het commerciele oogpunt, maar als je het dan toch gaat bekijken vanuit het oogpunt dat veel mensen juist niet het hele dak hebben vol liggen.
Dan zou het wel vreemd zijn dat je een nieuwe klant juist met een veel te hoog tarief opzadelt in plaats van het verlaagde tarief toch?
Als je het dan hebt over dat niet alles perse winst hoeft te zijn op een contract, dan is dit juist wel puur op winst gericht, als je de redenering volgt waarbij veel mensen hun dak juist niet vol hebben liggen.

Kortom, ik juich het toe als je op deze manier het hoge tarief kan krijgen, echter werkt dit ook twee kanten op he. Er is dan dus ook het oogpunt waarbij de klant expres nog 3 maanden het veel te hoge tarief krijgt, die hij dan juist niet wil. Dus laten we even appels met appels vergelijken, en gewoon de tarieven bekijken PER 1 juli.

Als er dan een trucje is waarbij je het oude tarief mee kan nemen, dikke prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Omdat ze vinden dat mensen die binnen 30 dagen overstappen vaak weg moeten bij hun huidige leverancier en dan willen ze risico's beperken.
Ok. Dus stel je belt engie nu. Dan kunnen ze het pas over 30 dagen vanaf nu laten ingaan? Ze dicteren als het ware een 30 dagen opzegtermijn bij je huidige leverancier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Haha ik neem mezelf niet als voorbeeld hoor, we hebben het in dit topic met zn allen over het vinden van de hoge TLV. Dus als dit het geval mocht zijn, dan juich ik dit alleen maar toe.
Je kan het hebben over het grote plaatjes, en het commerciele oogpunt, maar als je het dan toch gaat bekijken vanuit het oogpunt dat veel mensen juist niet het hele dak hebben vol liggen.
Dan zou het wel vreemd zijn dat je een nieuwe klant juist met een veel te hoog tarief opzadelt in plaats van het verlaagde tarief toch?
Als je het dan hebt over dat niet alles perse winst hoeft te zijn op een contract, dan is dit juist wel puur op winst gericht, als je de redenering volgt waarbij veel mensen hun dak juist niet vol hebben liggen.

Kortom, ik juich het toe als je op deze manier het hoge tarief kan krijgen, echter werkt dit ook twee kanten op he. Er is dan dus ook het oogpunt waarbij de klant expres nog 3 maanden het veel te hoge tarief krijgt, die hij dan juist niet wil. Dus laten we even appels met appels vergelijken, en gewoon de tarieven bekijken PER 1 juli.

Als er dan een trucje is waarbij je het oude tarief mee kan nemen, dikke prima!
Zal ik ook nog een paniek zaaiend duitje in het spreekwoordelijke zakje doen?

Ik heb op 31 mei een contract bij Eneco afgesloten met als startdatum 1 juli. TLV van 58 cent zoals jullie allemaal hebben.

Tot op heden nog geen mail gehad dat mijn tarieven per 1 juli veranderen, dus ik ga er maar mooi van uit dat ik per 1 juli 58 cent krijg…. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baseonth3road
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 21:39
bisselke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:01:
Ik krijg nog geen eenduidig antwoord van Eneco. Ik kan me niet voorstellen dat de oude prijs 3 maanden doorloopt. Ik denk dat ze bedoeld dat een nieuwe vastgestelde prijs voor een periode van minimaal 3 maanden vast staat. Dus de prijs vanaf 1 juli kan niet verhoogd worden door Eneco binnen 3 maanden. Maar dat is maar een gok. Ik post vooral wat ik te horen krijg, en hoop dat anderen dit samen met mij kunnen verifiëren. De markt is erg ondoorzichtelijk en we zijn afhankelijk van de informatie de we krijgen van de klantenservice..
Vergelijkbaar verhaal bij mij, medewerker geeft aan dat de tarieven zoals ik deze op 14 juni heb gekregen geldig blijven en dat toekomstige wijzigingen tijdig worden gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
mathijshooi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:15:
[...]

Zal ik ook nog een paniek zaaiend duitje in het spreekwoordelijke zakje doen?

Ik heb op 31 mei een contract bij Eneco afgesloten met als startdatum 1 juli. TLV van 58 cent zoals jullie allemaal hebben.

Tot op heden nog geen mail gehad dat mijn tarieven per 1 juli veranderen, dus ik ga er maar mooi van uit dat ik per 1 juli 58 cent krijg…. :9~
Haha ik zou dat wel geniaal vinden als dat daadwerkelijk zo is. En gun het je sowieso van harte haha. Woonenergie deed 50 cent toch? Even per 30 juni aanvragen.. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Haha ik zou dat wel geniaal vinden als dat daadwerkelijk zo is. En gun het je sowieso van harte haha. Woonenergie deed 50 cent toch? Even per 30 juni aanvragen.. 🤔
Zou mooi zijn idd. Maar denk niet dat het gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:20:
[...]
Woonenergie deed 50 cent toch? Even per 30 juni aanvragen.. 🤔
WoonEnergie doet er wel 3 weken over om je aanvraag te verwerken.

En op 15 juni melden de website het lagere BTW-tarief voor 1 juli t/m 31 december. Dan mag ik er vanuit gaan dat de tarieven die op de website staan, op dat moment ook geldig zijn, toch?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Tabel update 21 juni:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQnAM5nzdoH0wc88s4LVoa8yEdA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/89webZ2AZxFeiIS4Rv4PMm16.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door cj1 op 21-06-2022 16:34 . Reden: 21 jun, s1 tarief WoonEnergie verwijderd ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Hmm, woonenergie was maar een voorbeeld in dit geval. Kende hun eerst eigenlijk niet eens. Maar 3 week joh? Wat een snelheid zeg.

Kan dan nog eerder Engie proberen met een verhuizing per 30 juni, mocht dat echt zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
Melissa van Eneco (chat) heeft mij perfect geholpen. Begin juli ontvang ik de tussentijdse nota t/m 30 juni met oude tarieven en voorwaarden.

Dus dan gaan we effe lekker cashen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Ep Woody schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:29:
@cj1 United consumer variabel onbepaalde tijd is tot 1 januari:

€ 0.41504 per kWh normaal tarief
€ 0.31576 per kWh dal tarief

Er wordt nu nog gerekend met 21% BTW
Liever zie ik de tarieven van modelcontracten. Is er nog een schermafbeelding of andere bron dat deze tarieven ondersteunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Ik ben net van Eneco naar Woonenergie overgestapt voor alleen stroom (nu nog 51 ct tlv) en dat gaat over 2 dagen in.
Zodra dat rond is ga ik voor 1 juli weer terug naar Eneco. Alles voor nog drie maanden 580 euro per MWh natuurlijk!

En passent ook nog ff cashen uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door ursusMaritimus op 20-06-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
En om dat over 2 dagen in te laten gaan, wat zeg jij om dat voor elkaar te krijgen?
Eneco deed in een eerder stadium nogal starrig over die 14 dagen bedenktijd. Al lukte dat uiteindelijk wel gewoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:42:
En om dat over 2 dagen in te laten gaan, wat zeg jij om dat voor elkaar te krijgen?
Eneco deed in een eerder stadium nogal starrig over die 14 dagen bedenktijd. Al lukte dat uiteindelijk wel gewoon..
Niet bij mij. Bij mij was het binnen 10 minuten geregeld. Geen bedenktijd nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
cj1 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:38:
[...]

Liever zie ik de tarieven van modelcontracten. Is er nog een schermafbeelding of andere bron dat deze tarieven ondersteunt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZl1lOObViREOarGHIv1a4bL4z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fyIYebEcwKVI4NXPnMnkaY2t.png?f=fotoalbum_large

Bij deze. Modelcontract is nog altijd tot 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
mathijshooi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Ok. Dus stel je belt engie nu. Dan kunnen ze het pas over 30 dagen vanaf nu laten ingaan? Ze dicteren als het ware een 30 dagen opzegtermijn bij je huidige leverancier?
Tenzij je een waarborgsom van 200 euro aftikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
bisselke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:26:
[...]
Mag ik vragen hoe je de datum op 30 Juni hebt weten te krijgen? Ik heb zojuist Eneco gesproken, de man die mij te woord stond wilde echer geen ingangsdatum voor 14 Juli voor mij regelen ivm 14 dagen bedenktermijn en dan nog 9 dagen opzegtermijn bij de huidige aanbieder...

Edit: ahum, had iets verder moeten lezen :+

[ Voor 23% gewijzigd door accountabc op 20-06-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

accountabc schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:53:
[...]

Mag ik vragen hoe je de datum op 30 Juni hebt weten te krijgen? Ik heb zojuist Eneco gesproken, de man die mij te woord stond wilde echer geen ingangsdatum voor 14 Juli voor mij regelen ivm 14 dagen bedenktermijn en dan nog 9 dagen opzegtermijn bij de huidige aanbieder...

Edit: ahum, had iets verder moeten lezen :+

[...]
Ik heb ook vandaag bij Eneco een contract afgesloten welke ingaat per door mij gewenste 1 juli.
Beetje merkwaardig als dat pas per 14 juli zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highintensity
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:42
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:47:
[...]

[Afbeelding]

Nieuwe tarieven voor modelcontract zijn nog niet zichtbaar idd. Ik heb zelf een variabel contract afgesloten waar de tarieven tot 1 januari vast staan. Hou er bij UC rekening mee dat de BTW er nog af moet. Vanmiddag een medewerker gesproken die aangaf dat de 41ct het netto-bedrag was wat ik als tlv zou ontvangen. Na aangaan overeenkomst zie ik de tarieven zoals in onderstaande afbeelding. Ik vind het bijzonder dat ik exact deze cijfers niet kon inzien voordat ik de overeenkomst aanging. Ach ja, gelukkig hebben we nog de bedenktijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGRmcKxo0KTGItE1DjVfcob1sJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfIXliCLI8Yhn0nFqmX3kw8n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:49:
[...]

Tenzij je een waarborgsom van 200 euro aftikt.
Heel apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Bellen en vragen of het morgen in kan gaan. En dan ok zeggen als ze zeggen dat het pas overmorgen kan.

Eneco idem dito. Toen ik ze belde kon ik per zelfde dag over.

Even de bevestiging van Eneco van de beëindiging afwachten en dan gelijk opnieuw aanmelden. Uiteraard nog in juni !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Highintensity schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:07:
[...]

Nieuwe tarieven voor modelcontract zijn nog niet zichtbaar idd. Ik heb zelf een variabel contract afgesloten waar de tarieven tot 1 januari vast staan. Hou er bij UC rekening mee dat de BTW er nog af moet. Vanmiddag een medewerker gesproken die aangaf dat de 41ct het netto-bedrag was wat ik als tlv zou ontvangen. Na aangaan overeenkomst zie ik de tarieven zoals in onderstaande afbeelding. Ik vind het bijzonder dat ik exact deze cijfers niet kon inzien voordat ik de overeenkomst aanging. Ach ja, gelukkig hebben we nog de bedenktijd.

[Afbeelding]
De kale tarieven zijn niet de teruglevertarieven. Je ziet de terugleververgoeding hier ook niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

psy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:59:
[...]

Ik heb ook vandaag bij Eneco een contract afgesloten welke ingaat per door mij gewenste 1 juli.
Beetje merkwaardig als dat pas per 14 juli zou kunnen.
Als het drie maanden verhaal klopt, kun je het beter op 30 juni laten ingaan. Heb je nog 3 maanden 58 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Aangezien jouw verschil met @Highintensity precies 21% is, ga ik er vanuit dat jouw schermafbeelding inclusief de BTW is én de tarieven die @Highintensity noemt de correcte (kale) TLV's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highintensity
Dit zegt de pagina over terugleververgoeding op de site van UC. Lijk mij idd dat dit ex btw is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0X4zg7EERxmkT4CWf2QmUEcy5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAvwon1xVdGBCaSdQoTXoLeW.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel.. Rood onderstreepte tekst suggereert weer dat overheidsheffingen en BTW los van elkaar staan.. Maar, lijkt me niet dat ze particulieren gaan uitbetalen incl BTW. Zelfs al zou dat zo zijn, betekend het dat het tarief per 1 juli veranderd vanwege de 9% BTW ipv de huidige 21%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzaCQgJULCH5mrMxspI3J-R2W-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71sRf4M7wZuLTuOyIujVhhvt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Highintensity op 20-06-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Mijn huidge jaarcontract met redelijk gunstige tarieven loopt af per 30-07..
Nu gebruik ik ongeveer 3,2 MWh en verwacht 4,5 MWh op te wekken.
Gas ongeveer 1000 m3
Gaslicht geeft Innova aan als totaal leverancier voor gas en elektra.
Mij lijkt het logischer om Eneco te kiezen voor elektra en de goedkoopste aanbieder voor gas toch? (waar kan ik die vinden..)

Vragen rond gas of contract splitsen mogen in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

[ Voor 15% gewijzigd door Septillion op 21-06-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Felke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:40:
Mijn huidge jaarcontract met redelijk gunstige tarieven loopt af per 30-07..
Nu gebruik ik ongeveer 3,2 MWh en verwacht 4,5 MWh op te wekken.
Gas ongeveer 1000 m3
Gaslicht geeft Innova aan als totaal leverancier voor gas en elektra.
Mij lijkt het logischer om Eneco te kiezen voor elektra en de goedkoopste aanbieder voor gas toch? (waar kan ik die vinden..)
Verkeerde topic voor gas :+

Tip: vul bij gaslicht 1 kWh stroom in. Komt het gas vanzelf bovendrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
JoKo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:43:
Tip: vul bij gaslicht 1 kWh stroom in. Komt het gas vanzelf bovendrijven.
Hoeft niet. IN het menu zit een optie voor (alleen) gas vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
ik zie een tlv van 53ct bij NLE
https://www.nle.nl/docs/NLE_V_VARMC_2021M01.pdf

ik ga ze morgen even bellen om te vragen of deze ook na 1 juli geldt

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ik zie dat Woonenergie er momenteel als beste uitkomt met een mutatiedatum van 15-6. Weet iemand wat de tarieven na 1 juli zijn? Sta op het punt om een contract te gaan afsluiten voor mijn nieuwbouwwoning waar ik vanaf 30-6 de sleutel van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:10

martijn v o

Certified by Enphase.

reneeke1970 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:21:
[...]

Deze vraag hoort in het slimme meter topic thuis
Kun je mij eens wijzen waar dat is? ik kan het niet vinden.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
Srednier schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:57:
ik zie een tlv van 53ct bij NLE
https://www.nle.nl/docs/NLE_V_VARMC_2021M01.pdf

ik ga ze morgen even bellen om te vragen of deze ook na 1 juli geldt
Bij de voorwaarden van NLE lees ik dat ze de tarieven bij het modelcontract maandelijks aanpassen...

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Zimonia2 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Volgens mij maak je een denkfout. Als de zon niet schijnt (nacht/winter) neem namelijk zijn kolenstroom af ipv groene stroom. Jouw groene pv stroom komt het net immers sowieso wel op. Dus netto is het zeker beter om bij een groene toko te zitten.
#Off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
ursusMaritimus schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Bellen en vragen of het morgen in kan gaan. En dan ok zeggen als ze zeggen dat het pas overmorgen kan.

Eneco idem dito. Toen ik ze belde kon ik per zelfde dag over.

Even de bevestiging van Eneco van de beëindiging afwachten en dan gelijk opnieuw aanmelden. Uiteraard nog in juni !
Nou weet ik dat de meeste leveranciers je er niet aan houden, maar woonenergie heeft ook een opzegtermijn van 9 dagen. Mochten ze je er aan houden dan wordt het allemaal kielekiele haha.
Bij mij deed Eneco eerst moeilijk over die 14 dagen bedenktijd, daarna kon het ineens wel, maar moest wel flink doorvragen. Blijft bijzonder af en toe.

@cj1

Die Engie nieuwe klanten in de lijst dat is het modelcontract, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
martijn v o schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Kun je mij eens wijzen waar dat is? ik kan het niet vinden.
Heb hem niet opgeslagen, want alleen maar privacy gezeur Enzo.
Als je zoekt op slimme meter weigeren dan vind je hem wel

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard053
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-09 19:35
Powrskin schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:39:
Ik ben klant bij Greenchoice en heb een variabel contract Groen&Vrij Wind en Zon per juni 2022.

Ik lever echter denk ik per jaar niet heel veel terug (minder dan 1000kw), maar zeker wel iets dus de stroomprijs vind ik dus niet echt interessant al is het een belachelijke 60cent per kw.

Nu gaat het me over het salderen. Dat wordt dan dus gedaan van juni 2022 tot juni 2023?
Ik heb de nieuwe tarieven per 1/7/22 Groen&Vrij Wind en Zon ontvangen. Vanmorgen gebeld met GC en mij is verzekerd dat het salderen over een jaar gaat. Zolang GC maar een betrouwbare partij blijft hoef ik niet zo nodig te switchen. Heb ook ca 1000kWh overschot.

WH-MDC05J3E5 & Heishamon/NR, 8000Wp, SWW Auer Edel Air 200L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
mightym schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Bij de voorwaarden van NLE lees ik dat ze de tarieven bij het modelcontract maandelijks aanpassen...
1. doen ze dat ook?
2. wat was de impact afgelopen maanden dan

Als t nauwelijks aan de hand is of maar paar cent omhoog of omlaag, is t alsnog een goede denk ik tov eneco

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik zit sinds eind april bij Eneco, maar krijg 1-7 wel nieuwe tarieven. Als ze dus voor nieuwe klanten drie maanden de aanvangstarieven zouden hanteren, zou dat nieuw zijn.

Daarna zijn er ook nog anderen in dit topic bij Eneco gestart. Hebben jullie een mail met de (af te leiden) 36 cent TLV?

[ Voor 26% gewijzigd door erwn op 20-06-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-09 07:52
Arjan_M schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:53:
[...]

Bij mij inderdaad het geval. Per januari ondergebracht bij BudgetEnergie aangezien mijn leverancier failliet was gegaan. Nu per 28 juni worden er panelen geïnstalleerd, waarbij ik het zo had berekend ongeveer nog mijn jaarverbruik op te kunnen wekken in de aankomende maanden, waardoor bij de eindafrekening in december mijn verwachting was alles te kunnen salderen. Vorige week te horen gekregen dat ze vanaf juli gaan salderen per maand en voor alle overproductie maar 50% van het tarief gaan betalen. Een enorme (financiële) tegenvaller.

Ik ben nog zoekende naar mijn vervolgstap (klacht AFM of toch maar overstappen). In dat laatste geval gaan ze sowieso niet te salderen op jaarbasis, dus ik twijfel nog.
@Arjan_M hier ook zo met die zonnepanelen. Net gegaan voor 3 jaar Univé/Greenchoice.
Nog niet helemaal helder hoe het daar zit met de saldering en teruglevering maar lijkt beter.
Bedenktijd heb je dus als het je alsnog niet aanstaat kun je annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Even een beginnersvraag als dat mag. Wel gezocht maar nog geen duidelijk antwoord gevonden.
Ik krijg 27 juli mijn 25 panelen geïnstalleerd, mijn jaarperiode ( geen vast contract) bij energie direct loopt tot 3 augustus.

Het is wel interessant qua prijs om die laatste week te salderen bij energie direct en per 3 augustus te switchen, zoals het er nu uitziet naar Eneco. Ik heb nog gas voor SSW en koken.
Of is dat niet handig en kan ik beter per 27 juli overstappen.

Moet ik nog iets regelen voor het salderen bij energie direct of gaat dat volautomatisch?

Bij het overstappen naar Eneco geef je dan een verwachtte productie van de panelen op om op een realistisch maandbedrag te krijgen? Ik hoop wat over te houden maar voor de zekerheid wil ik het maandbedrag op 0 zetten.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Laatst online: 13-09 13:53

[Afbeelding]
Engie is vrij groot toch? Wat is de kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Henkoes schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Engie is vrij groot toch? Wat is de kans?
Welkom Energie en was ook vrij groot. Daar zat ik bij totdat ze failliet gingen. Daar trap ik niet meer in >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
bisselke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Welkom Energie en was ook vrij groot. Daar zat ik bij totdat ze failliet gingen. Daar trap ik niet meer in >:)
Was Welkom 600k klanten? Engie heeft er 600k+? En

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:11
(jarig!)
Zojuist aangemeld bij engie, zit nu bij vattenvall maar had toen nog geen zonnepanelen. liggen er nu een maand op en we hebben 5000 a 6000 kwh overschot.

Helaas wel tot 20 juli wachten, maar ik wou niet de 200 euro betalen om er een spoed aanvraag van te maken.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

marcovandam schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:42:
Even een beginnersvraag als dat mag. Wel gezocht maar nog geen duidelijk antwoord gevonden.
Ik krijg 27 juli mijn 25 panelen geïnstalleerd, mijn jaarperiode ( geen vast contract) bij energie direct loopt tot 3 augustus.

Het is wel interessant qua prijs om die laatste week te salderen bij energie direct en per 3 augustus te switchen, zoals het er nu uitziet naar Eneco. Ik heb nog gas voor SSW en koken.

Moet ik nog iets regelen voor het salderen bij energie direct of gaat dat volautomatisch?

Bij het overstappen naar Eneco geef je dan een verwachtte productie van de panelen op om op een realistisch maandbedrag te krijgen? Ik hoop wat over te houden maar voor de zekerheid wil ik het maandbedrag op 0 zetten.
30 euro is het minimum bij Eneco toen ik aangaf op 0 uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:23
Ep Woody schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:40:
Ook van een andere klantenservice medewerker kreeg ik dezelfde boodschap....

"Op dit moment gelden de prijzen van mei ook nog voor na 1 juli 2022. We hebben geen nieuwe prijs."

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

marcovandam schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:42:

Maak het rekensommetjes maar tussen wat je zou krijgen bij Eneco en wat je krijgt. Keer het aantal kWh dat je in die periode teruglevert. Min eventuele vertrekboete.

En je kunt ook voor alleen stroom overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Ok dan ga ik even puzzelen, hoef geen gedoe te verwachten over het salderen? Wat is een realistische inschatting van de opgewekte energie verdeling normaal/dal bij een verwachtte productie van 8000 kWh ?

Ik heb oost west 50/50 verdeling.

[ Voor 8% gewijzigd door marcovandam op 20-06-2022 23:36 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Magnetronkip schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:06:
Zojuist aangemeld bij engie, zit nu bij vattenvall maar had toen nog geen zonnepanelen. liggen er nu een maand op en we hebben 5000 a 6000 kwh overschot.

Helaas wel tot 20 juli wachten, maar ik wou niet de 200 euro betalen om er een spoed aanvraag van te maken.
Dus Engie is beter met TVL dan Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45
psy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:17:
[...]

30 euro is het minimum bij Eneco toen ik aangaf op 0 uit te komen.
Dan heb ik blijkbaar een makkelijke medewerker aan de lijn gehad, mijn maandbedrag staat momenteel op 10 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
gerard053 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Ik heb de nieuwe tarieven per 1/7/22 Groen&Vrij Wind en Zon ontvangen. Vanmorgen gebeld met GC en mij is verzekerd dat het salderen over een jaar gaat. Zolang GC maar een betrouwbare partij blijft hoef ik niet zo nodig te switchen. Heb ook ca 1000kWh overschot.
Dan ga ik er voorlopig maar vanuit en blijf ik even hangen.
Ik wil best wel wat betalen, maar salderen is salderen.
vanaf 2025 maar een beetje opslaan in een batterij of v2g auto was het plan. Ik hoop dat dat niet eerder hoeft

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larszzie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:22
erwn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:29:
Ik zit sinds eind april bij Eneco, maar krijg 1-7 wel nieuwe tarieven. Als ze dus voor nieuwe klanten drie maanden de aanvangstarieven zouden hanteren, zou dat nieuw zijn.

Daarna zijn er ook nog anderen in dit topic bij Eneco gestart. Hebben jullie een mail met de (af te leiden) 36 cent TLV?
Ik ben per begin mei overgestapt naar Eneco, maar heb ook nog geen mail gehad met de nieuwe tarieven. Ik vraag me af of het willekeur is dat ze sommige klanten de mail (niet) sturen, of dat er meer mensen zijn die korter dan drie maanden geleden zijn overgestapt en nog geen mail hebben gehad met nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highintensity
larszzie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:05:
[...]

Ik ben per begin mei overgestapt naar Eneco, maar heb ook nog geen mail gehad met de nieuwe tarieven. Ik vraag me af of het willekeur is dat ze sommige klanten de mail (niet) sturen, of dat er meer mensen zijn die korter dan drie maanden geleden zijn overgestapt en nog geen mail hebben gehad met nieuwe tarieven.
Ik zit sinds 2 juni bij Eneco en heb afgelopen week (helaas :P) het mailtje met de nieuwe tarieven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
NileZ_ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Die Engie nieuwe klanten in de lijst dat is het modelcontract, toch?
Ik zie dezelfde prijzen bij modelcontract en bij flexibel verschijnen op de Engie website.
Bij netto 1000 kWh teruglevering normaal en 1000 kWh dal zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwsubqT4dE-cPb2XV3fZN7qBANs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rAxU4lZoErZhIkkiuso2szCZ.png?f=user_large

Weliswaar bij 21% BTW. Dus de Engie TLV's op haar website en in de tabel lijken mij oude koek.

@TimmiT28 schrijft dat de 44 cent normaal en 39 laag de Engie TLV's voor het 2e semester zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
cj1 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:11:
[...]

Ik zie dezelfde prijzen bij modelcontract en bij flexibel verschijnen op de Engie website.
Bij netto 1000 kWh teruglevering normaal en 1000 kWh dal zie ik dit:
[Afbeelding]

Weliswaar bij 21% BTW. Dus de Engie TLV's op haar website en in de tabel lijken mij oude koek.

@TimmiT28 schrijft dat de 44 cent normaal en 39 laag de Engie TLV's voor het 2e semester zijn...
Hoe komt het dat andere dan 0,41 schreeuwen?
Pagina: 1 ... 44 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2