Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:13
PCJR schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:36:
Het scheen/schijnt zo te zijn dat als je afrekend, het bedrag zal worden berekend met het nieuwe huidige teruglevertarief. Die 58 cent van Eneco zie je in bv oktober nergens meer terug als je dan zou overstappen.

Dan zou het goed zijn bv 25 juni nog even een tussenafrekening te laten doen? (Modelcontract, geen id of t kan)
Je kan een tussenafrekening doen om tussentijds te cashen. Handig want dan heb je al deels het geld op je rekening staan. Salderen gaat echter per contract periode. Ik denk dat bij de eindrekening alles weer wordt verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 16:25

Trebbors

Failure is no option!

Pannencouque schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:41:
[...]
Dan wacht ik nog even af en ram ik op korte termijn de overstap er doorheen, per 30/6 ofzo.
Heb jij al een idee naar welke leverancier je vertrekt, van Delta naar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:23
Trebbors schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:19:
[...]

Wie zegt dat hij vertrekt, er is nog niemand die een brief heeft gekregen dat de tarieven zakken....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
banaliteit schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:57:
[...]

Je kan een tussenafrekening doen om tussentijds te cashen. Handig want dan heb je al deels het geld op je rekening staan. Salderen gaat echter per contract periode. Ik denk dat bij de eindrekening alles weer wordt verrekend.
Maar... wat is de contractperiode? Ik heb een modelovereenkomst, welke ik telkens (hypothetisch) voor kortstondige perioden afsluit.

Ik sta nu namelijk dik 1000 euro in de min, maar als ze die stroom gaan afrekenen tegen een lager tarief omdat ik later overstap dan ga ik nu (of in ieder geval binnenkort) een 'overstap' inzetten. (Om al dan niet terug te keren naar Eneco)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

mathijshooi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:57:
Het moment was eindelijk daar, en niemand anders dan onze record terugleveraar @reneeke1970 heeft een prachtige zeer smakelijke appeltaart gestuurd. Eerste verjaardag van mijn dochter en het toenemende gezeur over dat ik teveel op tweakers zit was een mooie aanleiding! Bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doe je adres eens sturen in een PM dan, met 18.000 kWh teruglevering en ~150 kWh verbruik ben ik hier ook een van de mensen die je dankbaar is. Dus appeltaart IRL incoming! _/-\o_

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 21:53
leandres schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Doe je adres eens sturen in een PM dan, met 18.000 kWh teruglevering en ~150 kWh verbruik ben ik hier ook een van de mensen die je dankbaar is. Dus appeltaart IRL incoming! _/-\o_
Hah, ik houd het in mijn achterhoofd voor als ik weer een verjaardag heb en ik weer nieuw krediet bij de vrouw thuis nodig heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

reneeke1970 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Duurde vijf dagen, alleen het geld moet nog gestort worden
Ik heb de tussentijdse nota via de Eneco chat aangevraagd op 02-06-2022
Nota ontvangen op: 08-06-2022
Geld op de rekening: 10-06-2022

Jij inmiddels wel uitbetaald gekregen?

[ Voor 42% gewijzigd door leandres op 14-06-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
leandres schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Nee nog niet, misschien is de tiende een vaste dag, moet ik tot volgende maand wachten. Was bij greenchoice ook altijd zo op een vaste dag.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Vraagje over Budget Energie.

In de jaarbalans die getoond wordt in de app, vraag ik mij af of de teruglevering van de opgewekte energie al in zit.

Op dit moment hebben we een voorschot van 200 eu per maand. We hebben 21 panelen die sinds dat ze geleverd zijn op 7 februari 2022 al 2340 KWH opgewekt hebben, tegen een gemiddelde (dag/nacht) van 0.32 cent excl. btw. Wat neer komt op een bedrag van 748 eu excl. btw. In de app van budget energie staat echter dat we 588 terug krijgen op de totale jaarbalans tot nu toe.

De app van budget energie geeft daarnaast aan dat er slechts 2120 is opgewekt. Dan zou de rest/verschil het verbruik moeten zijn.

Er lijkt voor mijn gevoel iets niet kloppen in het terug te ontvangen bedrag. Iemand die hier over kan roepen?

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 14-06-2022 14:02 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:43
loewie1984 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:09:
Vraagje over Budget.

In de jaarbalans die getoond wordt in de app, vraag ik mij af of de teruglevering van de opgewekte energie al in zit.

Op dit moment hebben we een voorschot van 200 eu per maand. We hebben 21 panelen die sinds dat ze geleverd zijn op 7 februari 2022 al 2340 KWH opgewekt hebben, tegen een gemiddelde (dag/nacht) van 0.32 cent excl. btw. Wat neer komt op een bedrag van 748 eu excl. btw. In de app van budget energie staat echter dat we 588 terug krijgen op de totale jaarbalans tot nu toe.

De app van budget energie geeft daarnaast aan dat er slechts 2120 is opgewekt. Dan zou de rest/verschil het verbruik moeten zijn.

Er lijkt voor mijn gevoel iets niet kloppen in het terug te ontvangen bedrag. Iemand die hier over kan roepen?
Het lijkt op eigen verbruik. Een deel van wat je zelf opwekt, wordt ook weer meteen verbruikt in je eigen woning. Dat komt daardoor niet langs de kWh-meter in de meterkast en wordt 'onzichtbaar' op de overzichten.

Ook is het mogelijk dat er wat verlies optreedt. De omvormer kan aangeven 2000 kWh opgewekt te hebben, terwijl er effectief bijvoorbeeld 1900 kWh daadwerkelijk uit de kWh-meter naar het net is gelopen. Dat verlies kan zitten in de omvormer zelf (of zijn onnauwkeurigheid), maar in ieder geval ook in de kabels tussen de omvormer en de kWh-meter.

[ Voor 14% gewijzigd door Playa del C. op 14-06-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:17
loewie1984 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:09:
Vraagje over Budget.

Ja, zelf meten en uitrekenen. App's van stroomleveranciers zou ik nooit blindelings op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ja daar zat ik ook aan te denken, domoticz leest het rechtstreeks van de meter uit.

Verbruik sinds de dag dat panelen er liggen: 624 kwh
Opgewekt sinds de dag dat panelen er liggen: 2347 kwh

Dan klopt de registratie van de app sowieso niet naar mijn idee.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
loewie1984 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:16:
Ja daar zat ik ook aan te denken, domoticz leest het rechtstreeks van de meter uit.

Je kunt het per dag controleren (soms zelfs per uur of minder). Je kunt zien wat de app van de omvormer zegt en wat de kWh-meter (en de app daarvan) aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

loewie1984 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:16:

Correct. Zelf heb ik 3 meetpunten in mijn 2e installatie. En daar zit een behoorlijk verschil in! Zie onderstaand.

Totaal opwekking over de maand mei:

SolarEdge omvormer: 3060 KWh
Eastrom SM620 (meet alleen de input van de omvormer!): 2884 kWh
Slimmemeter (levering minus afname): 2948 KWh

Verbruik op deze locatie is verwaarloosbaar.

De TLV gaat uiteraard op basis wat de energieleverancier kan uitlezen op de slimmemeter, deze is dan ook leidend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Is het nou vandaag T-day? Terugleveringsvergoedingveranderingsdag?

[ Voor 11% gewijzigd door Tiffanylampje op 14-06-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:26
Tiffanylampje schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:33:
Is het nou vandaag T-day? Terugleveringsvergoedingveranderingsdag?
Dat gaat je NIKS opleveren, scrabble bord gaat maar tot 15!

je kan deze wel goed gebruiken bij GALGJE :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
reneeke1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Wie zegt dat hij vertrekt, er is nog niemand die een brief heeft gekregen dat de tarieven zakken....
Hier wel inmiddels een mail ontvangen. Inderdaad ~342 en 36 cent bij Delta vanaf 1 juli, oftewel 22 en 26 cent TLV.

Misschien voor de zekerheid maar even een tussenafrekening doen.

[ Voor 3% gewijzigd door henkebek op 14-06-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
henkebek schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Hier wel inmiddels een mail ontvangen. Inderdaad ~34 en 36 cent bij Delta vanaf 1 juli, oftewel 22 en 26 cent TLV.

Als delta dat doet....
Kunt ook twee weken wachten op Eneco

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
reneeke1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Als delta dat doet....
Kunt ook twee weken wachten op Eneco
Lijkt er niet op inderdaad. Lijkt me sterk dat ze op het eind enkel met dit laatste tarief gaan afrekenen (zoals hier ergens geopperd), maar als dat wel zo is, scheelt het aardig wat centjes...

[ Voor 4% gewijzigd door henkebek op 14-06-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
henkebek schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Lijkt er niet op inderdaad. Lijkt me sterk dat ze op het eind enkel met dit laatste tarief gaan afrekenen (zoals hier ergens geopperd), maar als dat wel zo is, scheelt het aardig wat centjes...
Nee natuurlijk gebeurt dat niet, afspraken per periode blijven staan.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
reneeke1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Nee natuurlijk gebeurt dat niet, afspraken per periode blijven staan.
Precies. Zou anders handig zijn als ze het tarief naar -100 euro/kWh zouden wijzigen per 1 juli. (Je levert in een jaar bijvoorbeeld 1000 kWh terug, je verwacht 500 euro tlv, maar moet een ton betalen in december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:12
Playa del C. schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Precies. Zou anders handig zijn als ze het tarief naar -100 euro/kWh zouden wijzigen per 1 juli. (Je levert in een jaar bijvoorbeeld 1000 kWh terug, je verwacht 500 euro tlv, maar moet een ton betalen in december).
Waarom? Je kan dan toch per 1 juli overstappen naar een voor jou voordeliger aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Compuchip87 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Waarom? Je kan dan toch per 1 juli overstappen naar een voor jou voordeliger aanbieder?
Gesprek ging erover dat reeds geleverde energie werd afgerekend met een nieuw tarief na 1 juli. Wat niet zo is gelukkig. Anders zou je inderdaad hoe dan ook overstappen op 1 juli, maar alsnog 50.000 euro mogen betalen over het eerste halfjaar.

Tarieven gelden voor een periode. De kWh-stand moet worden gecheckt na het aflopen van de periode. Vroeger was dat proces vrij vloeibaar, want de prijzen waren stabiel en het aflezen ging handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:53
Medewerker van Eneco bevestigde dat gisteren ook gewoon. Er wordt een subtotaal gemaakt tot 1 juli, en daarna wordt er doorgegaan met de nieuwe tarieven. Ook gewoon zoals het hoort natuurlijk. Je hebt een afspraak mbt de tarieven tot 1 juli. Daarna in de basis weer tot 1 januari.

Ik heb ook een tussentijdse nota aangevraagd, gisteren. Zal even in de gaten houden hoe lang dat duurt. Kregen jullie daar een bevestiging van o.i.d?

Edit: in de app zie ik hem al. U ontvangt heelveeleurootjes

[ Voor 6% gewijzigd door NileZ_ op 14-06-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Zucht, net de eindnota van Budgetenergie ontvangen, maar die snappen het principe salderen nog niet helemaal. Ze rekenen alsnog de energiebelasting over mijn normaaltarief in 2021 terwijl die teller negatief is, om vervolgens in 2022 minder in rekening te brengen. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 18:49

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Bericht van Eneco over welke tarieven gebruikt per periode voor teruglevering:

Als een tarief voor stroom of een belasting wijzigt, lezen we bij een slimme meter de meterstanden uit. Bij een conventionele meter schatten we de standen. Vanaf die meterstand geldt het nieuwe tarief. Op een jaar- of eindnota wordt het verbruik en de teruglevering in dezelfde tariefperiode gesaldeerd. Als er meer verbruik is dan er wordt terug geleverd, dan wordt het verbruik tegen de juiste tarieven afgerekend op de nota. Als er meer wordt terug geleverd, dan verbruikt dan wordt er ook voor het juiste tarief terugleververgoeding uitbetaald.
Het kan hierdoor voorkomen dat de klant in de ene tariefperiode verbruik moet betalen en in een volgende verbruik terug geleverd krijgt.

Ik vraag zelf per eind juni een tussentijdse nota aan. Heb al gezien hier van iemand die het verwachte leuke bedrag ook ontvangen heeft. Alleen nog de appeltaart ...

Nieuwe tarieven komen 10 dagen voor 1 juli, dus als het goed is 20 juni. Spannunt!

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
henkebek schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Hier wel inmiddels een mail ontvangen. Inderdaad ~342 en 36 cent bij Delta vanaf 1 juli, oftewel 22 en 26 cent TLV.

Delta zakt idd fors: https://www.deltaenergie....utm_content=regulier_so_3

@cj1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PozU5VY1iFNPMwsS0LtDC8FkAFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bAGLgg9LPMTDJd9vFbjzxoQq.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
ursusMaritimus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:31:

Als een tarief voor stroom of een belasting wijzigt, lezen we bij een slimme meter de meterstanden uit. Bij een conventionele meter schatten we de standen. Vanaf die meterstand geldt het nieuwe tarief. Op een jaar- of eindnota wordt het verbruik en de teruglevering in dezelfde tariefperiode gesaldeerd. Als er meer verbruik is dan er wordt terug geleverd, dan wordt het verbruik tegen de juiste tarieven afgerekend op de nota. Als er meer wordt terug geleverd, dan verbruikt dan wordt er ook voor het juiste tarief terugleververgoeding uitbetaald.
Het kan hierdoor voorkomen dat de klant in de ene tariefperiode verbruik moet betalen en in een volgende verbruik terug geleverd krijgt.

Ik vraag zelf per eind juni een tussentijdse nota aan. Heb al gezien hier van iemand die het verwachte leuke bedrag ook ontvangen heeft. Alleen nog de appeltaart ...

Nieuwe tarieven komen 10 dagen voor 1 juli, dus als het goed is 20 juni. Spannunt!
lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Maar dat zijn nog altijd niet de modelcontract tarieven... Die zijn de bestaande klanten behouden tarieven. Kijk ook maar naar de campaign: Retentie flow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Moest er toch weer even induiken natuurlijk.. want met de tussentijdse nota vonden ze het ook gelijk leuk om het maandbedrag zomaar ineens weer naar 50 euro te zetten.
En dit dan ook gelijk in mindering te brengen op de tussentijdse nota.. lol.. maar goed dat is nu weer opgelost.
Scheelt wel, het opzeggen om een uitbetaling te forceren is op deze manier niet nodig.
Kan zomaar zijn dat ik 1 juli alsnog overstap, maar dat zien we dan wel haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
Ep Woody schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Maar dat zijn nog altijd niet de modelcontract tarieven... Die zijn de bestaande klanten behouden tarieven. Kijk ook maar naar de campaign: Retentie flow.
Ah, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Had wel de naam van het product gecontroleerd maar die is dus kennelijk voor variabel en model hetzelfde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
ursusMaritimus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:31:

Als de TLV op 1 juli wijzigt, dan krijg je alles tot 1 juli voor 58 cent de kwh en vanaf 1 juli tegen tarief x.
Ook al stap je per bijv. 1 oktober pas over naar een andere leverancier. Zo lees ik het tenminste.

Die lap tekst klinkt goed, waar heb je dit gevonden als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Dat is ook gewoon hoe het hoort, bij het aangaan van dit modelcontract heb je tarieven afgesproken tot 1 juli.
Wat er daarna gebeurt wordt tegen het dan geldende tarief afgerekend.
Zou wat zijn joh, 1 juli TLV naar 1 cent, en alles daarvoor ineens ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
Trebbors schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:19:
[...]

Naar de aanbieder met de hoogste TLV, maar dan wel een redelijk grote partij die niet zomaar omvalt of maandelijks de tarieven aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Hier nog steeds geen e-mail.

Weer die PDF met enkel de tekst "variabel" en geen "modelcontract".

Wat gaat bij Delta het modelcontract doen?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01:06

Copitano

Hoorn NH

Toch weer een hoop gedoe met de overstap naar Eneco. Heb een bevestiging dat zij leveren met ingang van 18 mei. Ik heb ze ook de meterstanden van die datum gestuurd en die staat in het systeem bij Eneco. Hebben ze niet doorgegeven aan mijn oude leverancier, want dat kon niet in het systeem vanwege de wachttijd van 14 dagen terwijl ik nadrukkelijk van die "consumenten beschermings" termijn heb afgezien. Krijg dus een afrekening van de oude leverancier tot en met 3 juni tegen € 0,05 i.p.v. € 0,5856 bij Eneco. Op mijn nieuwe contract van Eneco staat zelfs start levering 7 juni. Dat scheelt mij zomaar € 200.
Ik heb maar een klacht ingediend aangezien ik de start levering zwart op wit heb :(

[ Voor 5% gewijzigd door Copitano op 14-06-2022 16:52 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
cj1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Hier nog steeds geen e-mail.

Weer die PDF met enkel de tekst "variabel" en geen "modelcontract".

Wat gaat bij Delta het modelcontract doen?
Nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Copitano schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:50:
Toch weer een hoop gedoe met de overstap naar Eneco. Heb een bevestiging dat zij leveren met ingang van 18 mei. Ik heb ze ook de meterstanden van die datum gestuurd en die staat in het systeem bij Eneco. Hebben ze niet doorgegeven aan mijn oude leverancier, want dat kon niet in het systeem vanwege de wachttijd van 14 dagen terwijl ik nadrukkelijk van die "consumenten beschermings" termijn heb afgezien. Krijg dus een afrekening van de oude leverancier tot en met 3 juni tegen € 0,05 i.p.v. € 0,5856 bij Eneco. Op mijn nieuwe contract van Eneco staat zelfs start levering 7 juni. Dat scheelt mij zomaar € 200.
Ik heb maar een klacht ingediend aangezien ik de start levering zwart op wit heb :(
Als ze je standen hebben over genomen ist toch goed?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01:06

Copitano

Hoorn NH

reneeke1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:18:
[...]

Als ze je standen hebben over genomen ist toch goed?
Wordt nog wel een dingetje omdat de oude leverancier vasthoud aan de standen die ze op 3 juni hebben uitgelezen. In dat geval mag Eneco het verschil bijpassen. Hadden ze maar niet zo moeten lopen klungelen. :F

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:16
In hoeverre is de nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het opzeggen oude contract? Ik heb zelf opgezegd omdat medewerker Eneco dat niet wilde doen.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:33
MarcelGo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:17:
In hoeverre is de nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het opzeggen oude contract? Ik heb zelf opgezegd omdat medewerker Eneco dat niet wilde doen.
Formeel niet. Maar zelf opzeggen heeft ook geen nut want je oude leverancier stopt toch pas op het moment dat je nieuwe het overneemt (in de praktijk is daarmee de opzegging geregeld). Er is enkel een theoretische discussie over opzegtermijn, maar ik ken geen gevalen waarin een leverancier je daar ook echt aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Copitano schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Wordt nog wel een dingetje omdat de oude leverancier vasthoud aan de standen die ze op 3 juni hebben uitgelezen. In dat geval mag Eneco het verschil bijpassen. Hadden ze maar niet zo moeten lopen klungelen. :F
Als je toch een slimme meter hebt moet je zelf geen standen melden, denk dat daar onduidelijkheid over is gekommen waardoor vertraging ontstaan is

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-08 16:49
leandres schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook op 2-6-2022 via de chat de tussentijdse nota opgevraagd bij Eneco maar nog niks ontvangen.

Meerdere malen via de chat gevraagd waar die blijft maar dan zien ze wel dat ik hem op 2-6-2022 heb aangevraagd maar dat het nog niet bekend is wanneer ik hem krijg.

Staat de tussentijdse nota ook digitaal bij Mijn Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
aa4ever schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:
[...]

Ik heb ook op 2-6-2022 via de chat de tussentijdse nota opgevraagd bij Eneco maar nog niks ontvangen.

Meerdere malen via de chat gevraagd waar die blijft maar dan zien ze wel dat ik hem op 2-6-2022 heb aangevraagd maar dat het nog niet bekend is wanneer ik hem krijg.

Die van mij niet, vond ik ook al raar

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien een hele domme vraag. Ik heb nu gas en elektra bij Vattenfall en heb veel zonnepanelen en ik heb het idee dat ik veel geld weggooi hierdoor.

Als ik over wil stappen naar bijv. Eneco en ik geef aan alleen stroom te willen, blijft mijn gascontract dan gewoon doorgaan bij Vattenfall of moet ik nog speciale dingen doen hiervoor?

Afgelopen weken pomp ik zo'n 60 tot 80 kWh per dag het net in die ik niet verbruik, maar qua leverancier zit ik volgens mij bij de meest ongunstige die je maar kan bedenken....(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
Fairy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:19:
Misschien een hele domme vraag. Ik heb nu gas en elektra bij Vattenfall en heb veel zonnepanelen en ik heb het idee dat ik veel geld weggooi hierdoor.

Als ik over wil stappen naar bijv. Eneco en ik geef aan alleen stroom te willen, blijft mijn gascontract dan gewoon doorgaan bij Vattenfall of moet ik nog speciale dingen doen hiervoor?

Afgelopen weken pomp ik zo'n 60 a 80 kWh per dag het net in die ik niet verbruik, maar qua leverancier zit ik volgens mij bij de meest ongunstige die je maar kan bedenken....(?)
Ja, direct bellen en vragen voor modelcontract voor alleen stroom. Ik zat ook bij Vattenfall en per 1 mei overgestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
mathijshooi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Ja, direct bellen en vragen voor modelcontract voor alleen stroom. Ik zat ook bij Vattenfall en per 1 mei overgestapt.
Nu het al 14 juni is... is het misschien beter om een paar dagen te wachten om te kijken welke aanbieder na 1 juli de beste tarieven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Playa del C. schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Nu het al 14 juni is... is het misschien beter om een paar dagen te wachten om te kijken welke aanbieder na 1 juli de beste tarieven heeft.
Ja ik snap de noodzaak ook even niet zo. Over 1 a 2 weken weten we zoveel meer met zekerheid voor de komende maanden dat ik nu mn vingers niet zou branden aan overstappen.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
tss68nl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Ja ik snap de noodzaak ook even niet zo. Over 1 a 2 weken weten we zoveel meer met zekerheid voor de komende maanden dat ik nu mn vingers niet zou branden aan overstappen.
Omdat 14 dagen x 70kwh x 50 ct: 490 euro is! Alles beter dan Vattenfall. En als volgende week nieuwe tarieven bekend zijn en Eneco is niet de beste dan stap je per 1 juli gewoon weer over.

Simpel verdiend toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
mathijshooi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:40:
[...]
Omdat 14 dagen x 70kwh x 50 ct: 490 euro is! Alles beter dan Vattenfall. En al volgende week nieuwe tarieven bekend zijn en Eneco is niet de beste dan stap je per 1 juli gewoon weer over.

Simpel verdiend toch!
Overstapboetes doen we niet meer aan? In principe kan je dus iedere 2 weken overstappen en dan gaat er niemand moeilijk doen?

Ik ben daar blijkbaar nog iets teveel van de oude stempel dan of zo? Want ik vind het al vrij op het randje om ieder half jaar over te stappen en neem dan liever een secundair meetpunt. :)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
tss68nl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Overstapboetes doen we niet meer aan? In principe kan je dus iedere 2 weken overstappen en dan gaat er niemand moeilijk doen?

Ik ben daar blijkbaar nog iets teveel van de oude stempel dan of zo? Want ik vind het al vrij op het randje om ieder half jaar over te stappen en neem dan liever een secundair meetpunt. :)
Boetes bij een modelcontract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
tss68nl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Overstappen voor alleen elektriciteit kost 50 euro, en dat is alleen bij vast contract. 490-50 is nog steeds veel doekoes in 2 weken.

Je stapt over daarna op modelcontract. Die heeft geen boete dus je kan bij wijze van elke dag overstappen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-08 16:49
reneeke1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Hoe heb je hem dan ontvangen per e-mail of per post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
aa4ever schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Hoe heb je hem dan ontvangen per e-mail of per post?
Per email, alles is via mail.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:24

mb1

Ik zit bij Budget en per 4 juli loopt m'n contract af.
Net een mail gehad met de tarieven na 4 juli..
Deze zijn nog incl het oude (21%) BTW tarief:
Stroom normaal tarief €0,46053
Stroom dal tarief €0.41192

Teruglevering 50% van het kale leveringstarief excl BTW.
Het kale normaal tarief is €0,37911 ( incl 21% btw) daar blijft dus zo'n €0,16 van over...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

aa4ever schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:
[...]

reneeke1970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Dit staat er bij mij inderdaad wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/875QU4qZb0vYT6C-xaeKGKdwS3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u29wwYh6t7dnMP89vFOEilxe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Ep Woody schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:32:
@cj1, Woonenergie is alleen bereikbaar tijdens kantooruren. Dus voorlopig heb ik nog geen informatie.
Ook een manier om minder klanten met teruglevering te krijgen.
WoonEnergie heeft bij de laatste website vernieuwing de terugleververgoeding maar helemaal uit de lijst met tarieven gehaald. De TLV stond onder de "Vaste leveringskosten per maand" voor gas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhBVtvRhEHRrsYnO33Tkkckwa4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XAFQOk3sUuekkGjlCX0jsJCP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door cj1 op 15-06-2022 09:15 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
cj1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:12:
[...]

WoonEnergie heeft bij de laatste website vernieuwing de terugleververgoeding maar helemaal uit de lijst met tarieven gehaald (ook een manier om minder klanten met teruglevering te krijgen):
[Afbeelding]
Slim! En goed voor ons, want dat betekent dat de manier van berekenen niet wijzigt. Waarschijnlijk hebben ze ook wat discussie gehad over terugleververgoeding die gelijk is aan normaaltarief vs enkeltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:15
cj1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:12:
[...]
Ook een manier om minder klanten met teruglevering te krijgen.
WoonEnergie heeft bij de laatste website vernieuwing de terugleververgoeding maar helemaal uit de lijst met tarieven gehaald. De TLV stond onder de "Vaste leveringskosten per maand" voor gas:
[Afbeelding]
Even bellen dus?
Klanten met meer teruglevering zijn juist ideaal, want dan kunnen ze de stroom van jou afnemen en gelijk aan een andere klant doorverkopen ( met winst ) + ze pakken de vaste leveringskosten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
JohanNL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Even bellen dus?
Klanten met meer teruglevering zijn juist ideaal, want dan kunnen ze de stroom van jou afnemen en gelijk aan een andere klant doorverkopen ( met winst ) + ze pakken de vaste leveringskosten.
Als de terugleververgoeding gelijk is aan het kale enkel tarief dan pakken ze geen of bijna geen marge of zelfs een negatieve marge als het daltarief is. Inkopen op de gewone markt is momenteel goedkoper dan de terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ep Woody schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Als de terugleververgoeding gelijk is aan het kale enkel tarief dan pakken ze geen of bijna geen marge of zelfs een negatieve marge als het daltarief is. Inkopen op de gewone markt is momenteel goedkoper dan de terugleververgoeding.
Als je maar opeens 50% van de kale leveringstarief gaat bieden zoals BudgetEnergie, dat is wel makkelijk geld verdienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Is dat wel echt zo? Hebben de leveranciers geen voordeel op de een of andere manier omdat het hier om groene energie gaat?

Krijgen ze bijvoorbeeld geen mooie co2 certificaten die ze weer kunnen verkopen dankzij al die zonnepaneel energie?

Uiteindelijk zijn het bedrijven die winst willen maken dus ergens zit er toch een verdienmodel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Een TLV gelijk aan het kale leveringstarief is dan ook onhoudbaar, maar x0,83 - wat velen hanteren - geeft toch een mooie marge.
Daarnaast worden die modelcontracten in de regel slechts eenmaal per halfjaar gewijzigd, mocht de prijs op de markt in deze periode enorm stijgen zijn ze hier toch enigszins tegen gedekt door klanten die terugleveren.

Dan heb je toch ook nog steeds die vaste leveringskosten, ik denk dat je die ook niet moet onderschatten.
De tarieven hiervan liggen zo rond de €75 op jaarbasis, maar wat doen ze hier nou daadwerkelijk voor? Administratie, klantenservice, zoiets? Volgens mij maken ze hier veel winst op.

[ Voor 16% gewijzigd door JohanNL op 15-06-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 12:43
leandres schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:31:
[...]

[...]

Dit staat er bij mij inderdaad wel.

[Afbeelding]
Let op: de getoonde datum is de datum dat de nota is aangemaakt en NIET de datum dat de nota is uitbetaald (eigen ervaring). Bij mij duurde het 10 dagen.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

cville schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Let op: de getoonde datum is de datum dat de nota is aangemaakt en NIET de datum dat de nota is uitbetaald (eigen ervaring). Bij mij duurde het 10 dagen.
De 8e stond het bij mij op de rekening. Dus factuur aangemaakt 07-06 en gestort/betaald 08-06.

Geen idee wat het betaal beleid is bij Eneco, maar ik heb geen klachten tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
JohanNL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Een TLV gelijk aan het kale leveringstarief is dan ook onhoudbaar, maar x0,83 - wat velen hanteren - geeft toch een mooie marge.
Daarnaast worden die modelcontracten in de regel slechts eenmaal per halfjaar gewijzigd, mocht de prijs op de markt in deze periode enorm stijgen zijn ze hier toch enigszins tegen gedekt door klanten die terugleveren.

Dan heb je toch ook nog steeds die vaste leveringskosten, ik denk dat je die ook niet moet onderschatten.
De tarieven hiervan liggen zo rond de €75 op jaarbasis, maar wat doen ze hier nou daadwerkelijk voor? Administratie, klantenservice, zoiets? Volgens mij maken ze hier veel winst op.
Vergeet aan de inkoopkant zeker ook niet het inkopen van transport over het net! Ook niet erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
TimmiT28 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Vergeet aan de inkoopkant zeker ook niet het inkopen van transport over het net! Ook niet erg goedkoop.
Lijkt me dat je dat soort zaken in de tarieven per eenheid stopt, maar goed dat zou je inderdaad i.c.m. de vaste leveringskosten wat kunnen verdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:11
Ook maar even een tussentijdse nota aangevraagd bij Eneco. In ongeveer 10 minuten was het geregeld 🤓 ik kan €1400 tegemoet zien. Opnieuw een positieve ervaring gehad met hun klantenservice!

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
aGraPusher schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:02:
Ook maar even een tussentijdse nota aangevraagd bij Eneco. In ongeveer 10 minuten was het geregeld 🤓 ik kan €1400 tegemoet zien. Opnieuw een positieve ervaring gehad met hun klantenservice!
Via chat of telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Via de chat in de app geregeld.

Gezegd dat ik nog €1300-1400 van ze krijg en dat ik dat graag nu uitbetaald wil hebben. Mijn contract ongewijzigd blijft en dat er einde van het contract nogmaals een afrekening plaats vindt.

Ging ze even navragen en een minuut later was het geregeld 👌
Bevestiging per mail moet nog wel komen.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33
Zojuist ook gechat met eneco, de aardige dame heeft bevestigd dat de TLV hetzelfde blijft per 1 juli:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQRSzx9dvFhZ0haOC-BCedTSnkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XE3GmvkZcOIXj929HwLFf6yZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
mb1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:52:
Ik zit bij Budget en per 4 juli loopt m'n contract af.
Net een mail gehad met de tarieven na 4 juli..
Deze zijn nog incl het oude (21%) BTW tarief:
Stroom normaal tarief €0,46053
Stroom dal tarief €0.41192

Teruglevering 50% van het kale leveringstarief excl BTW.
Het kale normaal tarief is €0,37911 ( incl 21% btw) daar blijft dus zo'n €0,16 van over...
Ja, ik zit in precies dezelfde situatie (OK, mijn contract loopt op 2 juli af :) ). In de huidige discussies hier kom ik niet echt uit welke leverancier nu de beste TLV heeft (en waar je makkelijk naar kan overstappen). Is €0,16 per KWh nu een goed tarief of niet? En was het niet zo met de salderingsregeling dat leveranciers een TLV moeten aanbieden die gelijk is aan hun tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
reiniero schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:12:
Zojuist ook gechat met eneco, de aardige dame heeft bevestigd dat de TLV hetzelfde blijft per 1 juli:

[Afbeelding]
Eerst zien, dan geloven. Misschien blijft het beleid wel hetzelfde. Dus TLV van 100% van de kale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
mathijshooi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Eerst zien, dan geloven. Misschien blijft het beleid wel hetzelfde. Dus TLV van 100% van de kale prijs.
Zou goed kunnen ja. Ik reken me in elk geval nog niet rijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

[Afbeelding]
Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten. In dit topic hebben we wel gezien dat er nogal wat informatie inconsistentie zit tussen de verschillende KS medewerkers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Popmartijn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Ja, ik zit in precies dezelfde situatie (OK, mijn contract loopt op 2 juli af :) ). In de huidige discussies hier kom ik niet echt uit welke leverancier nu de beste TLV heeft (en waar je makkelijk naar kan overstappen). Is €0,16 per KWh nu een goed tarief of niet? En was het niet zo met de salderingsregeling dat leveranciers een TLV moeten aanbieden die gelijk is aan hun tarief?
Ik zit ook bij Budget Energie en mijn contract loopt af op 4 juli, die vaste klanten korting is ook niet de moeite waard.Ik denk als ik het zo lees dat ik voor elektra naar Eneco ga, voor gas blijf ik denk ik wel zitten met 1,87177 per m3.

[Afbeelding]
Dat is op zich leuk, maar ben benieuwd of de prijs voor het afnemen misschien wel stijgt. Ben benieuwd, want met een warmtepomp ga ik niet meer netto terug leveren verwacht ik. Hoe zit het met salderen bij een variabel contract bij Eneco, doen ze dat ook per maand of nog wel per jaar?

[ Voor 32% gewijzigd door -NRG- op 15-06-2022 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk_L
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-02 07:44
De klantenservice medewerkster van Eneco was erg behulpzaam!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9BDFcd2XAMlAb_qbCUaqzuDcmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONc9NRzJgGOwOLajPSPuvEcq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody

[Afbeelding]
Vreemd, als ik het vraag weten ze nog geen nieuwe tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 11:25

Oekol

waka waka hey hey

Exact haar job is al gedaan: klant blij maken.

Dat jij na 1 juli over de zeik bent neemt niet weg dat zij jou blij heeft gemaakt. Nu is het aan haar collega om je terug blij te maken :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
Ep Woody schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Vreemd, als ik het vraag weten ze nog geen nieuwe tarieven.
Er zijn ook nog geen nieuwe tarieven bekend. Maar ik was toch aan het chatten met haar dus vroeg het maar gewoon. Toen kwam ze met dit antwoord. Het kan natuurlijk zijn dat er intern wel nieuwe tarieven bekend zijn maar nog niet "officieel" zijn. In elk geval, ik moet nog maar zien of het echt hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:08
Heb een modelcontract bij Delta en kreeg vanochtend de mail met de nieuwe tarieven per 1 juli 2022, de terugleververgoeding wordt niet genoemd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBOg4JLJvHQ-WYqFEVv45o_uZZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d94JVGDiiSUdH3EVVvPDQX1R.png?f=fotoalbum_large

Kan deze tarieven (nog) niet terugvinden op de website van Delta.

[ Voor 6% gewijzigd door knarf_st op 15-06-2022 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
knarf_st schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:33:
Heb een modelcontract bij Delta en kreeg vanochtend de mail met de nieuwe tarieven per 1 juli 2022, de terugleververgoeding wordt niet genoemd:

[Afbeelding]

Ik dacht ook een modelcontract te hebben, maar bleek toch variabel te zijn. Bij jou toevallig niet ook variabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
knarf_st schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:33:

[Afbeelding]

Gister al behandeld: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71833346

Lijken variabele tarieven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle

[Afbeelding]
Ja, het is op zich ook geen verkeerd antwoord, want bij Eneco is de TLV het kale leveringstarief. De kale leveringstarief kan wijzigen per 1 juli, maar dan blijft de TLV nog steeds hetzelfde, namelijk de kale leveringstarief. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
aGraPusher schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Via de chat in de app geregeld.

Gezegd dat ik nog €1300-1400 van ze krijg en dat ik dat graag nu uitbetaald wil hebben. Mijn contract ongewijzigd blijft en dat er einde van het contract nogmaals een afrekening plaats vindt.

Ging ze even navragen en een minuut later was het geregeld 👌
Bevestiging per mail moet nog wel komen.
Haha ik mag hopen dat je het niet zo lomp verwoord hebt. Beetje vriendelijkheid geven is vaak ook vriendelijkheid terugkrijgen lol.

Maar hier het zo. Binnen 5 minuten geregeld via de chat. Volgende dag in de app zichtbaar wat er gestort gaat worden. Fluitje van een cent. Vriendelijke medewerker.

Bij een maat van me ging het dan weer verrassend moeilijk. Zou niet mogelijk zijn omdat hij een termijnbedrag van 0 euro heeft. Terwijl het bij mij dan weer niet lager kan dan 10 euro haha..
Toen hij voor de derde keer belde, kon het binnen 1 minuut geregeld worden.

Wisselende ervaringen, maar ook geen wonder omdat de medewerkers ook gewoon in het diepe gegooid worden volgens mij.

Anyway, het kan gewoon vlot geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 10-09 15:29
Oekol schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:37:
Exact haar job is al gedaan: klant blij maken.

Dat jij na 1 juli over de zeik bent neemt niet weg dat zij jou blij heeft gemaakt. Nu is het aan haar collega om je terug blij te maken :D
Hoezo over de zeik? :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:08
Heb net met Delta gebeld over wat het verschil is tussen een variabel of modelcontract, krijg het antwoord dat is hetzelfde. Ze geven aan dat de tarieven die ik per mail gekregen heb gelden vanaf 1 juli (en zijn dus ook voor het modelcontract)!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
@knarf_st jep, een modelcontract is een ander woord voor "variabel" . Variabel is ook niet echt een goed woord want je hebt gewoon een vaste prijs, alleen met een korte looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Op het modelcontract staat: Variabele prijs (c)/Modelcontract. Er is misschien ook een Variabel (a) en Variabel (b) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 11:22
mathijshooi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Dus je huidige gas contract blijft doorlopen bij Vattenfall? Ik zit namelijk met hetzelfde bij powerpeers. Contract loopt vanaf 1 juli nog twee jaar door, maar als de gasprijs ook wordt aangepast als ik met stroom overstap dan schiet ik er niet veel mee op. Is het omdat ik eigenlijk het contract(deels) openbreek geen reden om een nieuw contract te krijgen? Ik wacht sowieso even 1 juli af, maar een 14e maand erbij zou wel mooi meegenomen zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Misschien schuiven ze de klanten die een modelcontract hebben gehad wel door naar een goedkoper variabel contract... Of misschien worden dit inderdaad de nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Laatst online: 12:04
kurkie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Dus je huidige gas contract blijft doorlopen bij Vattenfall? Ik zit namelijk met hetzelfde bij powerpeers. Contract loopt vanaf 1 juli nog twee jaar door, maar als de gasprijs ook wordt aangepast als ik met stroom overstap dan schiet ik er niet veel mee op. Is het omdat ik eigenlijk het contract(deels) openbreek geen reden om een nieuw contract te krijgen? Ik wacht sowieso even 1 juli af, maar een 14e maand erbij zou wel mooi meegenomen zijn :) .
Ik zat ook bij Vattenfall voor stroom en gas (ergens oktober vorig jaar afgesloten voor 3 jaar) Ik heb gewoon Eneco opgebeld dat ik het modelcontract voor stroom wil, per direct. Paar dagen later kreeg ik een email van Vattenfall dat mijn contract stroom is opgezegd. Gas heb ik daar nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

Interessant genoeg kreeg ik een melding van Slimmemeterportal.nl dat mijn energiecontract op 1 juli zou verlopen (modelcontract bij Eneco). Zou best kunnen dat ze het als een soort automatisch verloop naar variabel zien..?

Maar goed, ik heb nog niks gehoord van Eneco over de tarieven vanaf 1 juli dus ik wacht rustig af.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
kurkie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ja, duidelijk zeggen dat je alleen electriciteit wilt bij de nieuwe leverancier.

[ Voor 6% gewijzigd door mathijshooi op 15-06-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
Is wel heel aanlokkelijk. Nu de afweging maken of blijven zitten en de zekerheid hebben voor 2 jaar of de gok wagen. Ik heb zo'n 3000 a 4000 kwh overschot per jaar en nog een oude ferrarismeter. Dacht mooi gebeiteld te zitten, maar het kan nog mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
NileZ_ schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Haha ik mag hopen dat je het niet zo lomp verwoord hebt. Beetje vriendelijkheid geven is vaak ook vriendelijkheid terugkrijgen lol.

Maar hier het zo. Binnen 5 minuten geregeld via de chat. Volgende dag in de app zichtbaar wat er gestort gaat worden. Fluitje van een cent. Vriendelijke medewerker.

Bij een maat van me ging het dan weer verrassend moeilijk. Zou niet mogelijk zijn omdat hij een termijnbedrag van 0 euro heeft. Terwijl het bij mij dan weer niet lager kan dan 10 euro haha..
Toen hij voor de derde keer belde, kon het binnen 1 minuut geregeld worden.

Wisselende ervaringen, maar ook geen wonder omdat de medewerkers ook gewoon in het diepe gegooid worden volgens mij.

Anyway, het kan gewoon vlot geregeld worden.
Eerste ervaring met de chat was om mijn termijn bedrag op €0 te krijgen. Dat is ook vlot gelukt, wel iets moeilijker maar toch snel genoeg.

Vind je mijn verwoording lomp ja? 🧐 ik noem het eerder duidelijk haha 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
kurkie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:39:
Is wel heel aanlokkelijk. Nu de afweging maken of blijven zitten en de zekerheid hebben voor 2 jaar of de gok wagen. Ik heb zo'n 3000 a 4000 kwh overschot per jaar en nog een oude ferrarismeter. Dacht mooi gebeiteld te zitten, maar het kan nog mooier..
Wat voor zekerheid heb je dan? Zekerheid dat je honderden euro's laat liggen?

Het overstappen is echt een no-regret casus. Jij denkt dat het een risico is om over te stappen omdat je nu nog 2 jaar lage kwh tarieven hebt. Maar jij hebt overproductie en kan dus al je aankoop salderen. Dus of nou je tarief 1 ct of een miljard euro per kWh is, dit maakt je niks uit want kan alles salderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
Nee dat klopt, ben alleen een beetje huiverig dat voor het gas deel. Maar als dat zo blijft dan is het een no-brainer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reneeke1970
Voor degene die wachten op geld van Eneco, als het er binnen week niet is moet je contact opnemen want dan staat uitbetaling op datum van einde contract, 1 juli dus.
En ze zei dat mail met tarief wijziging 9 dagen voor juli komt. Zonder email blijft het ongewijzigd.
Met de groeten van chat Lisa

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
kurkie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:08:
Nee dat klopt, ben alleen een beetje huiverig dat voor het gas deel. Maar als dat zo blijft dan is het een no-brainer.
Nadrukkelijk zeggen en vastleggen.

Heb echter nog niet van iemand hier op het forum gehoord dat het alleen overstappen van elektriciteit is mis gegaan.

Heleboel andere zaken zoals startdatum en maandelijkse voorschottarieven echter wel.
Pagina: 1 ... 39 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2