Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:48
@cj1 In navolging van BudgetEnergie blijkt NLE ook 50% te snijden in de TLV m.i.v. 1 juli a.s.:

MmarkM in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Nuts ....

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
Peet-je schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:15:
@cj1 In navolging van BudgetEnergie blijkt NLE ook 50% te snijden in de TLV m.i.v. 1 juli a.s.:

Nuts ....
Dan zal be contracten verkopen van nle

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
reneeke1970 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Dan zal be contracten verkopen van nle
Ze vallen beide onder de Nutsgroep *;

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peet-je
Ep Woody schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:15:
[...]

Slim! En goed voor ons, want dat betekent dat de manier van berekenen niet wijzigt. Waarschijnlijk hebben ze ook wat discussie gehad over terugleververgoeding die gelijk is aan normaaltarief vs enkeltarief.
Nou, slim ... goed ... waarschijnlijk ....
Òf jij hebt gebeld, maar denk het niet, heb je niet laten blijken i.i.g...
òf we zijn hier van alles op een presenteerblaadje aan het aanleveren bij de energieboeren }:O :

Zojuist bij Woonenergie gelezen op de site :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZ5uO1r56uTOVPK46FBcn9Jzfvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsNfsrYj93xJwkUkOMlV96vK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxJQCsku6B5vmLAM6a_woETs6-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D035tgTIzx6h0Qv3CwuUcQMs.jpg?f=fotoalbum_large

Plus bij Oxxio op de site :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OmnfMXO4QZFz-PPbpJ9EJz6eHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFgSwibsifedwTz6zMmX3Wbq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7AqTFefhLbQmbyvNbTN3S2Nl64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygHu9hbeCmHnwgTE3LHbxujW.jpg?f=fotoalbum_large

@cj1 we zijn eruit hoor _O- , TLV is enkeltarief bij deze partijen.
Zakt het tarief dus wel een beetje, maar valt nog niet tegen. Blijven voorlopig nr. 2 & 3 qua vergoeding (voor nieuwe modelcontracten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Powerpeers:
De Powerpeers terugleververgoeding van 11 cent per kWh blijft hetzelfde (boven de 5000 kWh netto teruglevering ontvang je 5 cent per kWh). Mocht je ervoor willen kiezen om je contract op te zeggen, dan kan dit nu zonder opzegtermijn.
Leuk die 9% btw, net als de brandstofaccijns verdwijnt die natuurlijk gewoon in de zak van de leverancier :+

[ Voor 18% gewijzigd door Viper® op 15-06-2022 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
Zijn nog geen modelcontracten / tarieven vanaf 1 juli gecommuniceerd toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21
Greenchoice is iig bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTgkMKZ5SVl7b4eJKmMnca7hBvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86CwhKtVdNMZq2tDFdmm2mMl.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de link uit de afbeelding.

[ Voor 39% gewijzigd door sn0x0r op 15-06-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:59
Bij delta wat ik bij mijn vader zag, variabel is bij bestaande klant, model bij nieuwe klant.
En zat bij hem verschil in maar die verbruikt netto nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sn0x0r schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:40:
Greenchoice is iig bekend.

[Afbeelding]

Hier de link uit de afbeelding.
Dus van 11c naar 11.5c lekker hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Viper® schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Dus van 11c naar 11.5c lekker hoor :+
11cent was volgens mij voor oude contracten het was 8,5 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:30
mijn gasprijs bij gc is 0,00 ? Ik neem aan een foutje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m9gKogigyqFl2OiiNBBDH2Ji54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1IoxzSOP0moRwl6uMumkolI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door MijnCommentaar op 15-06-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MijnCommentaar schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:49:
mijn gasprijs bij gc is 0,00 ? Ik neem aan een foutje :)

[Afbeelding]
Neem je geen gas af misschien?
anders foutje denk ik.
Maar contract is contract, gratis gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:30
twain4me schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:47:
[...]

11cent was volgens mij voor oude contracten het was 8,5 ofzo :+
Ik ben bij GC weggegaan omdat ik maar 11 cent kreeg (per 2022-02-01). 11.5 cent is dus nog steeds erg weinig.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

cville schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Ik ben bij GC weggegaan omdat ik maar 11 cent kreeg (per 2022-02-01). 11.5 cent is dus nog steeds erg weinig.
ja ik had ook 11 cent, maar was een "oud" contract :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:03:
[...]

ja ik had ook 11 cent, maar was een "oud" contract :+
Lijkt wel nostalgie.... Ik heb hem ook nog _/-\o_

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Lijkt wel nostalgie.... Ik heb hem ook nog _/-\o_
Weet je nog toen..... GC 11 ! cent teruglever vergoeding had en we massaal 5 jarige contracten hebben afgesloten.. ? dat waren mooie tijden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Weet je nog toen..... GC 11 ! cent teruglever vergoeding had en we massaal 5 jarige contracten hebben afgesloten.. ? dat waren mooie tijden..
Ja toen was je spekkoper, de limiet van 10000 was wat minder....
Maar nu kost de stroom via dat contract wel 13 cent... :X

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numblee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07 22:35
Beste allen, ik heb een vraagje.
We zitten sinds half februari bij Greenchoice, afgesloten via Gaslicht.com
Daarin werd ons het volgende gesteld in de mail bij afsluiting van het contract:
Teruglevering normaaltarief € 0,3058 per kWh
Teruglevering daltarief € 0,2485 per kWh

Echter wordt in de app, zie ik nu pas, gesteld:
Terugleververgoeding per kwh excl btw voor de eerste 2000 kWh 0,08 euro.

Is dit legitiem dat dit ons anders is voorgedaan en aangezien we nu heel veel terugleveren tov afnemen is het slim nu al over te stappen en de boete voor lief te nemen?
We hebben afgelopen maand bv 49 kwh afgenomen en 1049 kwh teruggeleverd, maar wonen er nu effectief pas een week (nieuwbouwwoning).
Wat adviseren jullie? Thanks alvast allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Numblee schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:29:
Daarin werd ons het volgende gesteld in de mail bij afsluiting van het contract:

Is dit legitiem dat dit ons anders is voorgedaan en aangezien we nu heel veel terugleveren tov afnemen is het slim nu al over te stappen en de boete voor lief te nemen?
We hebben afgelopen maand bv 49 kwh afgenomen en 1049 kwh teruggeleverd, maar wonen er nu effectief pas een week (nieuwbouwwoning).
Heb je wel goed gelezen ? ik ken geen enkel moment waarbij GC een dergelijke teruglever vergoeding heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Numblee schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:29:

De belangrijkste vraag: heb je dit zwart op wit in je contract?

Lijken mij namelijk nogal hoge tarieven.
Ben je niet in de war met de bruto tarieven zonder belastingen etc.?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Peet-je schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:15:

Nuts ....
De online bron voor NLE 50% TLV is https://www.nle.nl/salderen

En dan bijvoorbeeld klikken op: "…ik dubbeltarief heb en op beide telwerken meer elektriciteit teruglever dan ik verbruik. "
*Per 1 juli 2022 bedraagt de terugleververgoeding 50% van het leveringstarief per kWh, exclusief btw, voor klanten met een variabel energiecontract.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
@mathijshooi In de TS heb ik toegevoegd:
PS Dynamische prijzen/uurtarieven zijn niet de hoogste TLV, zie het grote day ahead energie prijzen topic.
Indien niet gewenst, graag aanpassen.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numblee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07 22:35
MaD_co schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:39:
[...]

De belangrijkste vraag: heb je dit zwart op wit in je contract?

Lijken mij namelijk nogal hoge tarieven.
Ben je niet in de war met de bruto tarieven zonder belastingen etc.?
Dat zou op netto basis dan misschien kunnen kloppen inderdaad, jammer dat dit door gaslicht.com niet als dusdanig wordt laten zien.

Belangrijkste vraag voor ons/mij op dit moment is eigenlijk zou overstappen de moeite waard zijn naar een maatschappij met hogere TLV ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:36:
[...]

Heb je wel goed gelezen ? ik ken geen enkel moment waarbij GC een dergelijke teruglever vergoeding heeft gehad.
Jazeker wel, hebben zelfs even 36 cent gehad. Maar de eerste 2000 voor 8 cent doen ze al jaren, dus nee hij heeft niet goed gelezen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Laatst online: 20:48
cj1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:49:
@mathijshooi In de TS heb ik toegevoegd:

[...]

Indien niet gewenst, graag aanpassen.
Ietwat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:25

PuijkeN

euhm ?

mb1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:52:
Ik zit bij Budget en per 4 juli loopt m'n contract af.
Net een mail gehad met de tarieven na 4 juli..
Deze zijn nog incl het oude (21%) BTW tarief:
Stroom normaal tarief €0,46053
Stroom dal tarief €0.41192

Teruglevering 50% van het kale leveringstarief excl BTW.
Het kale normaal tarief is €0,37911 ( incl 21% btw) daar blijft dus zo'n €0,16 van over...
Popmartijn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Ja, ik zit in precies dezelfde situatie (OK, mijn contract loopt op 2 juli af :) ). In de huidige discussies hier kom ik niet echt uit welke leverancier nu de beste TLV heeft (en waar je makkelijk naar kan overstappen). Is €0,16 per KWh nu een goed tarief of niet? En was het niet zo met de salderingsregeling dat leveranciers een TLV moeten aanbieden die gelijk is aan hun tarief?
BudgetEnergie zou wel maandelijks salderen hoewel dat volgens het ACM niet mag .. ben je in de wintermaanden wel weinig mee dus ..

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 18:49

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Supershiva schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Als de TLV op 1 juli wijzigt, dan krijg je alles tot 1 juli voor 58 cent de kwh en vanaf 1 juli tegen tarief x.
Ook al stap je per bijv. 1 oktober pas over naar een andere leverancier. Zo lees ik het tenminste.

Die lap tekst klinkt goed, waar heb je dit gevonden als ik vragen mag?
Email van Eneco

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Uurtarieven zijn niet interessant omdat op de uren met de meeste opwek gemiddeld de uurprijs het laagste ligt. Je ziet nu al op https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/elektra/ dat "Peak uren (8-20)" eigenlijk altijd lager geprijsd zijn dan "Offpeak uren (20-8)"...

Misschien niet helemaal overtuigend, hier de gemiddelde uurprijzen per maand waarbij vooral april-mei-juni van belang zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeHdmDjq3FblosWKRWv5es65BRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NFlxo19SMbZ3nrj4mWLg5ZfU.png?f=fotoalbum_large

bron: http://www.maasluip.nl/energyprice/maandgemiddeld.html (Met dank aan @Maasluip)

[ Voor 40% gewijzigd door cj1 op 16-06-2022 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
knarf_st schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:33:
Heb een modelcontract bij Delta en kreeg vanochtend de mail met de nieuwe tarieven per 1 juli 2022, de terugleververgoeding wordt niet genoemd:

[Afbeelding]

Kan deze tarieven (nog) niet terugvinden op de website van Delta.
Ik heb ook een modelcontract bij Delta en heb dezelfde mail ontvangen. Het rare vind ik wel dat deze prijzen lager zijn dan mijn vorige contract (Modelcontract per kWh per 7 maart 2022: Enkeltarief €0,78), maar dat in deze mail gesproken wordt over een verdere stijging. Het lijkt wel over een ander soort contract te gaan ofzo.

Ik zal eens contact met ze opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door davasch op 16-06-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25
Supershiva schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Als de TLV op 1 juli wijzigt, dan krijg je alles tot 1 juli voor 58 cent de kwh en vanaf 1 juli tegen tarief x.
Ook al stap je per bijv. 1 oktober pas over naar een andere leverancier. Zo lees ik het tenminste.

Die lap tekst klinkt goed, waar heb je dit gevonden als ik vragen mag?
Ik vind dit eigenlijk niet goed klinken. Dit betekent gewoon dat je dus niet saldeert over een jaar. Maw: als ze hun tarieven op 1 okt ipv 1 juli wijzigen, kan je over je wintermaanden ineens een hoog tarief (plus nog eens btw en energiebelasting) gaan betalen en krijg je je zomermaanden tegen een laag tarief (ex btw en energiebelasting) uitbetaald.

Nu vind ik salderen per tariefsperiode best “fair” (hoewel ik niet het idee heb dat de wetgever dat bedoeld heeft), maar als je dit al accepteert, zou wat mij betreft in ieder geval de energiebelasting moeten worden gesaldeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 16-06-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
cryptapix schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Ik vind dit eigenlijk niet goed klinken. Dit betekent gewoon dat je dus niet saldeert over een jaar. Maw: als ze hun tarieven op 1 okt ipv 1 juli wijzigen, kan je over je wintermaanden ineens een hoog tarief (plus nog eens btw en energiebelasting) gaan betalen en krijg je je zomermaanden tegen een laag tarief (ex btw en energiebelasting) uitbetaald.

Als je dit al accepteert, zou wat mij betreft in ieder geval de energiebelasting moeten worden gesaldeerd.
niet goed gelezen, Eneco doet het niet goed idd.

Jazeker wel, salderen gaat in principe over de hoeveelheid kWh, niet over het bedrag. Wat er na salderen nog over blijft, wordt tegen het geldende tarief op het moment van overproductie afgerekend. Zo gaat het toch ook als je netto afnemer bent? Dat rekent men ook af tegen het geldende tarief op het moment van afname.

We zijn verwend geraakt met de vaste tarieven voor een hele periode en dus voorspelbaarheid, maar ik kan me niet voorstellen dat hier geen mensen zijn die een variabel tarief hebben waarbij netjes over een heel jaar/contractjaar en wat er overblijft tegen een variabel tarief afgerekend is, negatief of positief, dat zou niet uit moeten maken voor de toepassing van de formule. Die hebben dat vast wel eens teruggerekend. Kan iemand een voorbeeld delen?

[edit] Ik lees de tekst van Eneco nog eens, en je zou er inderdaad in kunnen lezen dat ze niet per contractjaar de hoeveelheid salderen. Leuk bedacht, maar dat mag niet van de ACM. Ik ga er dus van uit dat het alleen betrekking heeft op de grondslag van de rekensom in euro's. Waar vind ik die mail? Ik ben sinds kort ook klant.

[edit2] Ik kan het begrip 'contractjaar' ineens niet meer vinden op de site van de ACM? :? Het enige dat ik nog vind is dit nieuwsbericht:

[quote]Mensen met bijvoorbeeld zonnepanelen die zelf stroom opwekken maar dat niet allemaal zelf gebruiken, geven dit terug aan het openbare net. De vergoeding die ze hiervoor krijgen, wordt verrekend met de stroom die ze afnemen. Bij sommige consumenten is tussentijds een meteropname geweest, bijvoorbeeld omdat zij een nieuwe meter kregen of omdat de tarieven veranderden. Daarbij maakten de leveranciers een fout op de jaarafrekening.

https://www.acm.nl/nl/pub...n-stroom-was-vaak-te-laag[/quote]

[edit3] O. Het staat bij Consuwijzer: https://www.consuwijzer.n...e-energie/wat-is-salderen
Uw energieleverancier moet over elk contractjaar salderen. Dus niet per kalenderjaar. En ook niet per deel van het jaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Tiffanylampje op 16-06-2022 11:24 . Reden: niet goed gelezen, Eneco doet het niet goed idd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
reneeke1970 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Jazeker wel, hebben zelfs even 36 cent gehad. Maar de eerste 2000 voor 8 cent doen ze al jaren, dus nee hij heeft niet goed gelezen.
Bij variabel contract is het op een gegeven moment ineens veranderd van 11 naar 8 cent inderdaad, maar volgens mij geldt die 8 cent voor alle teruglevering (bij vast contract).
Ik lever iig meer dan 2000 kWh terug, en krijg voor alles die 8 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
@Tiffanylampje precies :) Daar is een heel topic over: Saldering per kwartaal of jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

davasch schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Ik heb ook een modelcontract bij Delta en heb dezelfde mail ontvangen. Het rare vind ik wel dat deze prijzen lager zijn dan mijn vorige contract (Modelcontract per kWh per 7 maart 2022: Enkeltarief €0,78), maar dat in deze mail gesproken wordt over een verdere stijging. Het lijkt wel over een ander soort contract te gaan ofzo.

Ik zal eens contact met ze opnemen.
Hier nog geen email ontvangen, misschien sturen ze deze in verschillende bulk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Trebbors schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:17:
[...]
Hier nog geen email ontvangen, misschien sturen ze deze in verschillende bulk uit.
Vandaag is de Delta mail voor semester (halfjaar) 2 van 2022 hier ontvangen.

Inderdaad een flinke verlaging.

De normaal-TLV gaat komen op: 26,675 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
Hier de mail van Delta ook binnen. Ik wacht nog even in spanning af wat de andere leveranciers gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Pannencouque schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:58:
Hier de mail van Delta ook binnen. Ik wacht nog even in spanning af wat de andere leveranciers gaan doen...
Lijkt toch een trend te ontstaan (helaas). Eens kijken wat straks de beste optie wordt en met name voor hoe lang (blijven zitten vs. switchen en het hele saldeerverhaal erbij)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
HVC gaat ook omlaag, naar 45,3 cent voor de kale normaal-levering in semester 2 van 2022.

[ Voor 58% gewijzigd door cj1 op 16-06-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Ik lees: Variabele terugleveringskosten HVC Biostroom Vrij € 0,08828 per kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Klopt op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ staat nu nog:
Tarieven van Eneco Modelcontract
Product Tarief
Stroom per kWh normaal € 0,78995
Stroom per kWh dal € 0,58748
Stroom per kWh enkel € 0,69149
Gas per m3 € 2,77452
Vaste leveringskosten per product per maand € 5,99
Hoewel het verhaal in het nieuwsartikel het heeft over nagenoeg dezelfde energieprijzen, maar wel lagere gasprijzen. (Vanaf is overigens niet dezelfde prijs als het modelcontract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Ep Woody schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Klopt op eneco.nl/modelcontract staat nu nog:

[...]

Hoewel het verhaal in het nieuwsartikel het heeft over nagenoeg dezelfde energieprijzen, maar wel lagere gasprijzen. (Vanaf is overigens niet dezelfde prijs als het modelcontract).
Lagere gasprijzen die sinds eergister weer over de kop zijn gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
mathijshooi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Zullen we het maandag lezen? Ben benieuwd wie er als winnaar uit de bus komt, Eneco, Woonenergie of Oxxio... Of zou er toch nog een nieuwe partij zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Dat gaat volgens het artikel over de variabele contracten waar ze een tarief afgeven op basis van wat ze die maand inkopen. Dat zijn ook de contracten waar ze de tarieven elke maand aanpassen. Die tarieven zijn tot nu toe wel ruim lager dan die van het modelcontract.

Dus het kan zomaar zijn dat ze de hogere tarieven bij modelcontracten houden, omdat ze meer risico nemen door een prijs voor 6 maanden in plaats van 1 maand af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Daarnaast staat er dat 10 euro per maand door de daling van de tarieven komt, de rest door de BTW-verlaging. Als je even grofweg doet alsof 2250 kWh/jaar neerkomt op elke maand 180 kWh en die hele 10 euro door de daling van de stroomprijs komt (gasprijs gelijk) dan komt het neer op 5 ct/kWh.

Maar goed, dat is "zelfs áls... en áls... en áls".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Naar mijn idee toch weer een vorm van marketing van Eneco wat de nieuwsites is opgeslingerd.

[ Voor 3% gewijzigd door leandres op 16-06-2022 15:02 ]

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
Merk het wel. Ben zelf zo brutaal geweest om innova af te sluiten met 45ct voor een jaar. Als ze niet aan tussentijds afekenen doen, ben ik er voor de winter weer weg.
Als de rest op <35ct terugleververgoeding uitkomt, heb ik die 50eu boete er in een halve maand wel uit.

Komt eneco of een andere met iets beters, dan annuleer ik hem

[ Voor 10% gewijzigd door TimmiT28 op 16-06-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
https://www.nu.nl/economi...ier-tarieven-in-juli.html

Variabele tarieven voor stroom dalen 3 cent.

Op de chat zeggen ze dat de tarieven voor de modelcontracten nog niet bekend zijn en pas 9 dagen voor het einde van de maand bekend gemaakt zullen worden.

[ Voor 34% gewijzigd door KappuhH op 16-06-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:21
Teruglevertarieven bij Eneco zijn helaas nog niet bekend, net op de chat navraag gedaan en kreeg dit als antwoord:

Deze zijn nog niet bekend en hierover krijg je 10 dagen van tevoren meer info :)

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
mathijshooi schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Klopt, prijzen zullen nu wel vastgesteld zijn maar gas futures zijn alweer 70% gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
De tarieven van het modelcontract van Eneco verandert dus alsnog alleen per 1 januari en per 1 juli? Dus (nog) niet maandelijks?

[ Voor 6% gewijzigd door GioStyle op 16-06-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Laatst online: 15-09 10:21
GioStyle schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:56:
De tarieven van het modelcontract van Eneco verandert dus alsnog alleen per 1 januari en per 1 juli? Dus (nog) niet maandelijks?
Volgens mij las ik ergens per 3 maanden.

Edit:

"We hopen dit voor drie maanden vast te kunnen houden. Maar de situatie op de gasmarkt is heel onzeker", zegt ze. "Klanten moeten er ook rekening mee houden dat de btw-verlaging vooralsnog maar voor 6 maanden geldt." Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...475/nieuwe-tarieven-eneco

[ Voor 35% gewijzigd door mvrooij op 16-06-2022 16:08 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

Oekol

waka waka hey hey

Voor wie geen links willen klikken:

Op dit moment kost een kubieke meter gas bij Eneco 1,99 euro en een kilowattuur elektriciteit 0,39 euro. Dat wordt vanaf juli respectievelijk 1,69 euro en 0,36 euro. Daarmee is Eneco voorlopig de enige grote energieleverancier die zijn prijzen verlaagt.

[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 16-06-2022 16:32 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Dat zijn jaarcontracten, geen modelcontracten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
pirke schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:46:
Dat zijn jaarcontracten, geen modelcontracten
Precies, en die blijven gelijk, want zonder btw scheelt het maar tien euro per jaar....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

We gaan aftellen naar 21 juni….. ;)

Poll: Wat wordt de tlv van Eneco vanaf 1 juli
€0.21 / €0,30

€0,31 / €0,40

€0,41/ €0,50

Hoger dan 50 cent

Lager dan 21 cent
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404626&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
@cj1 de terugleververgoeding van SamenOm vanaf 1 juli zijn bekend. De terugleververgoeding is € 0,342989 (normaal), € 0,328459 (laag) en € 0,334436 (normaal) per kWh.
https://www.samenom.nl/modelcontract/

Ik denk dat je in het overzicht beter de terugleververgoeding voor consumenten kunt plaatsen. Aangezien er toch geen BTW afdracht plaatsvindt bij consumenten. Het is nu niet duidelijk welke vergoeding je krijgt bij welke leverancier. De keuze voor leveringstarief incl of excl BTW is puur voor de bepaling van de hoogte van de terugleververgoeding, niet of er BTW wordt uitbetaald of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Ep Woody op 16-06-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Iemand hier ervaring met recent overstappen naar Eneco modelcontract? Ik had vast contract bij hen. Dat liep 13 juni af. 2 juni gebeld voor modelcontract per dinsdag, 14 juni, starten. Maar ik blijf in de app de variabele prijzen zien.
In de chat word ik al 3 dagen aan het lijntje gehouden dat het er echt morgen goed in zal staan. Eerst was het 1 dag verwerkingstijd en toen 48 uur. Het lijkt mij dat de start 14 juni 00.01 is en dat zelfs met 48 uur vertraging dat nu wel goed zou moeten staan. Ik heb gelukkig het contract op de email ontvangen dus met afrekenen ga ik het wel goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26
tokjah schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:22:
Iemand hier ervaring met recent overstappen naar Eneco modelcontract? Ik had vast contract bij hen. Dat liep 13 juni af. 2 juni gebeld voor modelcontract per dinsdag, 14 juni, starten. Maar ik blijf in de app de variabele prijzen zien.
In de chat word ik al 3 dagen aan het lijntje gehouden dat het er echt morgen goed in zal staan. Eerst was het 1 dag verwerkingstijd en toen 48 uur. Het lijkt mij dat de start 14 juni 00.01 is en dat zelfs met 48 uur vertraging dat nu wel goed zou moeten staan. Ik heb gelukkig het contract op de email ontvangen dus met afrekenen ga ik het wel goed controleren.
Toen ik klant werd bij eneco duurde het ook een dag of 4 voor alles goed stond. Misschien dat dat bij jou ook zo is? Is volgens mij vrij standaard wat ik hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Wat betreft die tussentijdse nota van Eneco, de medewerker gaf aan dat het gewoon wordt uitgekeerd. Ik ga hier ook vanuit.
Echter staat er in de eerste regel van die nota; u ontvangt dit bedrag niet op uw rekening.
Beetje tegenstrijdig natuurlijk..

Is dit bij jullie ook zo? Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit uitgekeerd wordt, maar tegenstrijdig is het wel.

Edit: Net contact gehad met Eneco en de medewerker gaf aan dat er per vandaag een bedrag onderweg is 😂.

Wel misleidend die regel dan..

[ Voor 16% gewijzigd door NileZ_ op 16-06-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Voor degenen die (nog) bij Budget Energie zitten vandaag nieuwe tarieven voor juli met daarbij de volgende aanpassing...
De terugleververgoeding wijzigt per 1 juli naar 50% van het leveringstarief per kWh, exclusief btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing indien u meer energie teruglevert dan verbruikt.
Fijn trouwens... opzegtermijn is 1 maand maar ze informeren je 2 weken voor de wijziging.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 16-06-2022 19:37 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
reiniero schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Toen ik klant werd bij eneco duurde het ook een dag of 4 voor alles goed stond. Misschien dat dat bij jou ook zo is? Is volgens mij vrij standaard wat ik hier zo lees.
Aaah check. Zou het anders zonde vinden van deze zonnige dagen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
tokjah schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:34:
[...]

Aaah check. Zou het anders zonde vinden van deze zonnige dagen 😉
Duurde bij mij zelfs bijna een week. Maar komt wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Ik mis even waarom iedereen hier een tussentijdse nota opvraagt bij Eneco en uitbetaald wil worden. Ik neem aan dat dit financieel voordelig is voordat de nieuwe tarieven gaan gelden. Maar hoezo dan? Ik vat het even niet.. Is dit ook interessant als je pas klant bent sinds 1 juni jl of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
Atomius schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:41:
Ik mis even waarom iedereen hier een tussentijdse nota opvraagt bij Eneco en uitbetaald wil worden. Ik neem aan dat dit financieel voordelig is voordat de nieuwe tarieven gaan gelden. Maar hoezo dan? Ik vat het even niet.. Is dit ook interessant als je pas klant bent sinds 1 juni jl of niet?
Het is voordelig voor als ze failliet gaan, heeft niks met nieuwe tarieven te maken

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
reneeke1970 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Het is voordelig voor als ze failliet gaan, heeft niks met nieuwe tarieven te maken
Tenzij ze toch per ' periode ' salderen, dan kan het handig zijn om alvast te cashen zo lijkt het. Ik zou anders ook zeggen, mooi blijven hangen en na een jaar gewoon laten uitbetalen. Heb je wat moois in het vooruitzicht.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
KoningPaulus schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Tenzij ze toch per ' periode ' salderen, dan kan het handig zijn om alvast te cashen zo lijkt het. Ik zou anders ook zeggen, mooi blijven hangen en na een jaar gewoon laten uitbetalen. Heb je wat moois in het vooruitzicht.
Kan ook, maar je kan het geld natuurlijk laten staan en heb je precies hetzelfde in het vooruitzicht. Daarbij komt dat velen van ons waarschijnlijk niet het hele jaar op het modelcontract van Eneco blijven zitten. Sowieso is dat afhankelijk van de TLV, wat natuurlijk niet per definitie straks ook het hoogste is bij Eneco.

Anderzijds omdat een 'gewoon' variabel contract in de wintermaanden gunstiger kan zijn voor diegenen onder ons die in de wintermaanden wel afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
KoningPaulus schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Uitbetalen is exact hetzelfde als periode salderen, dus wat maakt dat uit?
En ik laat niet graag 15000 euro uit staan, zonder rente... Jij wel?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
TimmiT28 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:04:
Merk het wel. Ben zelf zo brutaal geweest om innova af te sluiten met 45ct voor een jaar. Als ze niet aan tussentijds afekenen doen, ben ik er voor de winter weer weg.
Als de rest op <35ct terugleververgoeding uitkomt, heb ik die 50eu boete er in een halve maand wel uit.

Komt eneco of een andere met iets beters, dan annuleer ik hem
Zou je de bevestiging met de tarieven willen delen? - Ik vond de TLV heel vreemd, ik vermoed dat de 45ct incl BTW is, en wat je werkelijk krijgt maar 37ct

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
Atomius schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:41:
1. volgens mij kun je beter (en fijner/zekerder) in de zomermaanden de beste leverancier zoeken met de hoogte TLV. Vervolgens in de wintermaanden pak je degene met de goedkoopste kwh tarief. Als je wisselt krijg je iig je geld. De afrekening van de winterperiode is natuurlijk zwaar, dat klopt. Maar zo speel je wel save, en wellicht voordeliger at the end.

2. Tegen de winter ga ik weer naar pay-per-hour, aangezien ik een accu heb (nu niet actief) en ik dan in de nacht (2 goedkoopste uren) kan laden en de rest van de dag grotendeels het grid niet meer nodig heb :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Srednier schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:15:
[...]

Zou je de bevestiging met de tarieven willen delen? - Ik vond de TLV heel vreemd, ik vermoed dat de 45ct incl BTW is, en wat je werkelijk krijgt maar 37ct
Als de terugleververgoeding 45 CT is dan mogen ze geen 37 CT uitbetalen, hoe ze het ook doen met BTW. Jij kan niet weten hoe de tarieven exact opgebouwd zijn, dat is aan de aanbieder om dat duidelijk te communiceren. Dat de vergoeding toevallig dezelfde hoogte heeft als de kale prijs + BTW is toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangeFries
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-09 21:43
Heb mail van Oxxio over de nieuwe tarieven voor het modelcontract gehad:
Stroom Tarieven vanaf 1-7-2022

Leveringstarief per kWh stroom - normaal € 0,39048

Leveringstarief per kWh stroom - dal € 0,32176

Vaste leveringskosten stroom per maand € 4,50

Energiebelasting per kWh stroom € 0,04010

Opslag duurzame energie per kWh stroom € 0,03325

De TLV wordt niet genoemd, aan het formuletje zal niks verandert zijn, dus enkel tarief zonder ode en btw, dus bijna 25 cent.

Nibe F2120-12,VVM320, 4440Wp LG NeonR 1425Wp Solarwatt ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Ep Woody schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:50:
[...]

Als de terugleververgoeding 45 CT is dan mogen ze geen 37 CT uitbetalen, hoe ze het ook doen met BTW. Jij kan niet weten hoe de tarieven exact opgebouwd zijn, dat is aan de aanbieder om dat duidelijk te communiceren. Dat de vergoeding toevallig dezelfde hoogte heeft als de kale prijs + BTW is toevallig.
Als je het zakeloijk afsluit moeten ze je 45ct betalen waarna je zelf 8ct moet afdragen naar de belastingdienst.
Sluit je het als prive persoon af krijg je 37ct gestort en hoef/kun je niks afdragen. Voordat je aangeeft of je het zakelijk of prive afsluit kan de website/leverancier dus niet weten of ze het tarief incl of excl BTW moeten laten zien. De contractbevestiging met bijbegorende tarieven zou de duidelijkheid moeten verschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Srednier schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Als je het zakeloijk afsluit moeten ze je 45ct betalen waarna je zelf 8ct moet afdragen naar de belastingdienst.
Sluit je het als prive persoon af krijg je 37ct gestort en hoef/kun je niks afdragen. Voordat je aangeeft of je het zakelijk of prive afsluit kan de website/leverancier dus niet weten of ze het tarief incl of excl BTW moeten laten zien. De contractbevestiging met bijbegorende tarieven zou de duidelijkheid moeten verschaffen...
Hoezo niet? Gewoon altijd ex btw. Dat is namelijk precies wat zowel de btw-ondernemer als de niet-btw-ondernemer eraan overhoudt. Alleen is de ene ook nog even doorgeefluik voor de fiscus voor wat betreft het btw-bedrag en de andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiT28
Ep Woody schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:50:
[...]

Bij Pricewise stond 45ct, zie nu op de tarievenbladen die vandaag binnengekomen zijn dat dat inderdaad incl btw is en kale vergoeding 'maar' 37ct is (helaas). Nog steeds meer dan diegene die tot nu toe bekend zijn (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexF83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPHdrHb5MO6znI2hc19M1FiqSrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3gSH4bSWosVpTMK54iawKcI.jpg?f=fotoalbum_large

5200Wp(16x325)-SE4k || ZZW55 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-03-2024
Boefjes zijn het met die 50%. Ik ga overstappen, want ik heb 3000kwh over per jaar wat ik terug lever…

Bij welke energie maatschappij krijg ik het meeste als ik extra terug lever?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hagper schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:31:
[...]

Boefjes zijn het met die 50%. Ik ga overstappen, want ik heb 3000kwh over per jaar wat ik terug lever…

Bij welke energie maatschappij krijg ik het meeste als ik extra terug lever?
Je bent nummer 97 die deze vraag stelt 8)7

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-03-2024
klump4u schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:39:
[...]

Je bent nummer 98 die deze vraag stelt 8)7
Ja als ze tussendoor de regels veranderen dan is het antwoord ook iedere 2 weken anders 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Ep Woody schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:10:
@cj1 de terugleververgoeding van SamenOm vanaf 1 juli zijn bekend. De terugleververgoeding is € 0,342989 (normaal), € 0,328459 (laag) en € 0,334436 (normaal) per kWh.
https://www.samenom.nl/modelcontract/
Op https://www.samenom.nl/Ta...20Tarieven%20Variabel.pdf zie ik een andere TLV staan:
Netto teruglevering tarief € 0,217614

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hagper schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:41:
[...]

Ja als ze tussendoor de regels veranderen dan is het antwoord ook iedere 2 weken anders 🙃
Misschien eens gewoon op de eerste pagina kijken bij de topicstart, daar steken mensen vrije tijd in, wordt regelmatig bijgewerkt, zo maar voor niks (eigenlijk voor een appeltaart) :O

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LangeFries schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:

De TLV wordt niet genoemd, aan het formuletje zal niks verandert zijn, dus enkel tarief zonder ode en btw, dus bijna 25 cent.
Dat is zo ongeveer de helft van de huidige tarieven. Belooft weinig goeds voor Eneco, die valt onder hetzelfde moederbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Dan wordt die 37ct van Innova wel interressant, weet iemand waarom de prisewise en independer sites geen contracten meer vinden? Innova zelf biedt maar 35ct

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peet-je
Hagper schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:41:
[...]

De regels veranderen niet telkens tussendoor hoor, tarieven modelcontracten worden (in principe alleen) op 1-1 / 1-7 aangepast (maar: bij onvoorziene omstandigheden... bla bla tussentijds... bla bla verhoogd.)

Dus ze houden zich hier aan (het leeuwendeel i.i.g.) en nu komen de tarieven voor 1-7 beetje bij beetje los...

Het antwoord is dus niet iedere 2 weken anders, het is gewoon nog niet van alle leveranciers bekend, daar draait dit TLV Topic ook deels juist om.
Jij komt binnenwalsen en wenst ff antwoord :w

Antwoord is dus ff wachten òf een halve pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
Srednier schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:56:
Dan wordt die 37ct van Innova wel interressant, weet iemand waarom de prisewise en independer sites geen contracten meer vinden? Innova zelf biedt maar 35ct
Iets met gas....
Afknijpen levering...
Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Sorry, verkeerd gelezen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Srednier schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Als jij een product aanbied aan een consument moet je dat doen incl btw. De terugleververgoeding moet dan dus ook de terugleververgoeding zijn die jij als consument krijgt. Niets met BTW etc. @TimmiT28 zal dus met Innova en Pricewise in conclaaf moeten over de terugleververgoeding die niet in overeenstemming is met het contract wat hij heeft afgesloten. (Ik vrees dat je met Pricewise moet overleggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
LangeFries schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:

Leveringstarief is toch zonder Energiebelasting en ODE? Heb je een screenshot van de email?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathijshooi
klump4u schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:45:
[...]

Misschien eens gewoon op de eerste pagina kijken bij de topicstart, daar steken mensen vrije tijd in, wordt regelmatig bijgewerkt, zo maar voor niks (eigenlijk voor een appeltaart) :O
Exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Laatst online: 11-09 09:30
Ik heb vandaag per email de tussentijdse nota mogen ontvangen, snap er weinig van maar het bedrag wat ik terug krijg liegt er niet om :)
Heeft enkele dagen geduurd maar toch gelukt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
vincenttor schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:21:
Ik heb vandaag per email de tussentijdse nota mogen ontvangen, snap er weinig van maar het bedrag wat ik terug krijg liegt er niet om :)
Heeft enkele dagen geduurd maar toch gelukt O-)
Als je tussentijdse nota opvraagt (met jaarcontract), betekent dat wel dat dat het moment van salderen is, en je daarna een nieuwe periode van salderen begint tot einde (jaar)contract?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ep Woody
De nieuwe tarieven van Eneco zijn ook bekend:
Gas € 1,85458
Elektra (normaal) € 0,46654
Elektra (dal) € 0,39823
Elektra (enkel) € 0,42716
Teruglevergoeding: 0,36073

Klopt: inclusief 9% btw, ODE en EB)
Helaas naar beneden, maar dat was wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
padoempats schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Als je tussentijdse nota opvraagt (met jaarcontract), betekent dat wel dat dat het moment van salderen is, en je daarna een nieuwe periode van salderen begint tot einde (jaar)contract?
Bij mij gaf de klantenservice medewerker mij die keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

de Peer

under peer review

Hmm daar heb ik ook op zitten wachten. Ik zit nog altijd op een jaarcontract bij Eneco met 46 ct TLV tot Feb 2023, en die ga ik dus maar uitzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Ep Woody schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:

[...]

In de range die ik voorspelde in mijn poll ;)
Heb je ook een bron voor ons?

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ep Woody schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:

[...]

Ik had de poll goed gegokt *O*

Verder wel jammer. Nog even kijken welke aanbieders er nog komen met goede terugleververgoedingen. Maar op zich niet gek natuurlijk, dat die in hoogzomer vrij laag zijn. Van de winter zal het een ander verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ik heb nog geen mail gehad hoor van eneco...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ep Woody
JoKo schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:52:
[...]

In de range die ik voorspelde in mijn poll ;)
Heb je ook een bron voor ons?
Ik heb de informatie in de chat opgevraagd. Zal maandag wel online staan verwacht ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWEuIX5U63wxsmlJfXgPOeMGvy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UnbjuKJavzDkCRDYbccSrKYZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
De TLV gewoon ook precies wat je krijgt dan per kwh neem ik aan. Dus we gaan van 58cent naar 36 cent. Nou volgende week dus allemaal even in de tabel kijken waar we heen moeten met ons kwh overshot he :) En dan kijken we in de herfst tzt nog eens opnieuw, maar dan voor de laagste kwh tarieven :>

Ik wsl dan weer naar frank/easy/mijndomein en dan met de accu weer aangekoppeld.

[ Voor 14% gewijzigd door PCJR op 17-06-2022 10:00 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2